ODLUKAO OSTVARIVANJU POTREBA I INTERESA GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU NIŠU("Sl. list grada Niša", br. 109/2018 - prečišćen tekst, 36/2021 i 49/2022) |
Ovom odlukom uređuju se bliži uslovi, kriterijumi, način i postupak odobravanja programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, (u daljem tekstu: programi) i dodele sredstava iz budžeta Grada Niša (u daljem tekstu: Grad), način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima za finansiranje, odobrenim programima i realizaciji odobrenih programa, izveštavanje i kontrola realizacije programa, stipendiranje i nagrađivanje sportista, održavanje sportskih priredbi od značaja za Grad, korišćenje sportskih objekata i prostora namenjenih za sportske aktivnosti, kao i druga pitanja u oblasti sporta.
II OBEZBEĐIVANJE SREDSTAVA ZA OSTVARIVANJE POTREBA I INTERESA GRAĐANA U OBLASTI SPORTA
U budžetu Grada obezbeđuju se sredstva za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu, u skladu sa Zakonom o sportu, ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 10/2016), (u daljem tekstu: Zakon) i to za:
1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;
2) izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;
3) organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;
4) obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;
5) učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;
6) fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);
7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad;
8) delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada koje su od posebnog značaja za Grad;
9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko- zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;
10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;
11) sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);
12) edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;
13) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji jedinice lokalne samouprave, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;
14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;
15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik Grad i sportskih objekata u svojini Grada kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;
16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.
Potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 2. ove odluke ostvaruju se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i to:
1. Za tačke 1), 2), 3), 5), 6) 8), 10), 12) 13), 14) i 16) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);
2. Za tačke 4), 9) i 11) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).
Sredstva za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu raspoređuju se programom raspodele sredstava po namenama.
Program raspodele sredstava iz stava 2. ovog člana donosi Gradonačelnik Grada Niša (u daljem tekstu: Gradonačelnik).
Korisnici sredstava iz stava 1. ovog člana ostvaruju prihode i iz donacija, sponzorstava, sopstvenih prihoda i drugih izvora u skladu sa zakonom.
III USLOVI, KRITERIJUMI, NAČIN I POSTUPAK ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA ZA GODIŠNJE I POSEBNE PROGRAME
Postupak podnošenja programa, ocene i odobravanja programa, dodele sredstava za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, izveštavanja i kontrole realizacije odobrenih programa, vodiće se u skladu sa Zakonom, Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta i drugim podzakonskim aktima ministarstva nadležnog za poslove sporta i ovom odlukom.
Pravilnikom o postupku odobravanja programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Nišu (u daljem tekstu: Pravilnik), koji donosi uprava nadležna za poslove sporta (u daljem tekstu: Uprava), detaljnije se razrađuju bliža merila, kriterijumi i način odobravanja programa i dodele sredstava; izgled i sadržina predloga programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi; sadržina i izgled izveštaja o realizaciji i kontroli realizacije odobrenih programa i druga pitanja kojima se bliže uređuje postupak odobravanja programa i dodele sredstava iz budžeta Grada.
Na Pravilnik iz stava 2. ovog člana saglasnost daje Gradonačelnik na predlog Gradskog veća Grada Niša (u daljem tekstu: Gradsko veće).
Predlog svog godišnjeg i posebnog programa i godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada podnosi teritorijalni sportski savez.
Predlog godišnjeg programa iz člana 2. tačka 2. ove odluke podnosi vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.
Predloge posebnih programa po javnom pozivu mogu da podnosu i nosioci tih programa, osim programa iz člana 2. tačka 4. ove odluke, koje podnosi teritorijalni sportski savez.
Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina, uključujući i samostalnu programsku celinu koja se odnosi na aktivnosti povezane sa sportom dece, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 3. stav 1. ove odluke.
Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa preko teritorijalnog sportskog saveza samostalno ili udružene sa drugim organizacijama.
Partneri organizacija koji učestvuju u realizaciji programa i njihovi troškovi, prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za nosioce programa, osim da imaju sedište na teritoriji Grada Niša.
U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija, koja je nosilac programa, biće odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.
Javni poziv za predlaganje posebnih programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada raspisuje Gradonačelnik.
U javnom pozivu navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa i organ kome se podnose, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi sa javnim pozivom, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva i druga pitanja u vezi sa javnim pozivom.
Javni pozivi i javna obaveštenja u smislu ove odluke objavljuju se na zvaničnom sajtu Grada i oglasnoj tabli organa i službi Grada.
Nosilac programa mora da:
1) bude upisan u odgovarajući registar i nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom;
2) isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom nije drugačije određeno;
3) da ima sedište na teritoriji Grada;
4) da je direktno odgovoran za realizaciju programa;
5) da je prethodno obavljao delatnost u oblasti sporta najmanje godinu dana;
6) da je sa uspehom realizovao prethodno odobrene programe, osim u slučaju da program podnosi prvi put;
7) da ispunjava uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa u skladu sa Zakonom i
8) raspolaže kapacitetima za realizaciju programa.
Nosilac programa ne može da:
1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
2) ima blokadu poslovnog računa u trenutku apliciranja, zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja budžetskih sredstava na račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja i
3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.
Predlog programa mora da zadovoljava sledeće opšte kriterijume:
1) da doprinosi ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta utvrđenih Zakonom;
2) da je u skladu sa Zakonom, podzakonskim aktima, Strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji i aktima Grada;
3) da je od značaja za Grad;
4) da je u skladu sa sportskim pravilima i principima nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza;
5) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;
6) da se realizuje na teritoriji Grada Niša, osim programa priprema i učešća na takmičenjima;
7) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Gradu;
8) da će se realizovati u tekućoj godini;
9) da je obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora;
10) da je predviđeno fazno (u ratama) sufinansiranje programa, koji se realizuju u dužem vremenskom periodu.
U prvoj fazi Sekretarijat vrši administrativnu (formalnu) proveru predloženih programa i ocenu ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu organizacije nosioca programa i forme programa.
Po izvršenoj proveri i oceni predloženih programa, programi koji ispunjavaju propisane uslove biće uzeti u dalje razmatranje i vrednovani u drugoj i trećoj fazi.
U drugoj fazi se vrši ocena programa na osnovu Tabele vrednovanja propisane Pravilnikom.
Samo predlozi programa koji budu vrednovani sa više od 60 bodova po Tabeli vrednovanja, biće uzeti u dalje razmatranje i vrednovani u pogledu ispunjenosti bližih kriterijuma.
U trećoj fazi se vrši ocena programa prema bližim i posebnim merilima i kriterijumima, detaljnije razrađenim i utvrđenim Pravilnikom za programe iz člana 2. tačka 5) ove odluke i člana 2. tačke 1), 2), 3), 5), 6), 8), 12), 13) i 14) ove odluke.
Za ocenu godišnjih i posebnih programa u drugoj i trećoj fazi, Gradonačelnik obrazuje Komisiju za ocenu programa u oblasti sporta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu (u daljem tekstu: Komisija), čije članove, pored predstavnika iz reda zaposlenih u Upravi, imenuje iz reda teritorijalnog sportskog saveza, istaknutih sportskih stručnjaka ili lica koja su se istakla radom u oblasti sporta.
Komisija ima predsednika i osam članova.
Rešenjem o obrazovanju Komisije određuje se njen delokrug rada, predsednik i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Komisija može, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama, da traži dodatno objašnjenje od podnosioca, odnosno nosioca programa.
Komisija može u postupku ocenjivanja programa pregovarati sa nosiocima programa.
Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.
Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja Uprava.
Programi se sufinansiraju u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.
Pri odobravanju programa, prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske priredbe višeg ranga.
Jednoj sportskoj organizaciji ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece.
Potrebe građana iz člana 2. tačke 1), 2) i 6) ove odluke imaju prioritet pri izboru programa kojim se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu, odnosno drugi programi mogu biti odobreni tek nakon što se zadovolje potrebe građana iz člana 2. tačke 1), 2) i 6) ove odluke.
Pri odobravanju programa iz člana 2. tačka 2) ove odluke prioritet imaju programi koji se odnose na sportske objekte koji su od značaja za Grad, odnosno sportske objekte sa većom kategorijom u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata, sportske objekte kojima se obezbeđuje bolja regionalna pokrivenost ili sportske objekte potrebne za organizaciju velikog međunarodnog sportskog takmičenja.
Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:
1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;
2) obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;
3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;
4) uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;
5) tačan i realan - po svim vrstama troškova.
Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa, odnosno projekta u vezi zarada i honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa, odnosno projekta (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.
Programe iz člana 2 tačke 5) i 8) ove odluke, Komisija ocenjuje prema sledećim bližim kriterijumima:
1) status sporta na nacionalnom i međunarodnom planu;
2) tradicija sportske organizacije u Gradu;
3) rang takmičenja;
4) postignuti rezultati;
5) broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja i
6) broj angažovanih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem.
Komisija će prilikom ocene programa, osim broja bodova koje je sportska organizacija ostvarila primenom kriterijuma i merila iz stava 1. ovog člana, uzeti u obzir i sledeće posebne kriterijume i merila:
1) broj neophodnih takmičenja koje propisuje nadležni granski savez;
2) obavezan broj takmičara koji učestvuju u takmičenjima prema propozicijama nadležnog granskog saveza i
3) visina sredstava za nabavku neophodne sportske opreme koja se koristi za takmičenja u određenoj sportskoj grani.
Bliži i posebni kriterijumi iz stava 1. i 2. ovog člana, kao i broj bodova, detaljnije se razrađuju i utvrđuju Pravilnikom.
Programe iz člana 2 tačke 1), 2), 3), 5), 6), 10), 12), 13) i 14) ove odluke, Komisija ocenjuje prema sledećim bližim kriterijumima:
1) kvalitet programa;
2) mogućnost kvalitetne realizacije programa;
3) uticaj programa na razvoj, afirmaciju i unapređenje sporta u Gradu;
4) mogućnost realizacije programa u toku jedne budžetske godine i
5) srazmera između moguće realizacije ciljeva programa i troškova njegove realizacije.
Bliži i posebni kriterijumi iz stava 1 ovog člana detaljnije se razrađuju i utvrđuju Pravilnikom.
Ukoliko budžet programa nije odgovarajući, može se korigovati u postupku pregovaranja.
Primenom kriterijuma iz člana 15 i 16 ove odluke, Komisija ocenjuje program i daje predlog: "predlaže se odobravanje programa" ili "ne predlaže se odobravanje programa".
Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:
1) bio u konfliktu interesa;
2) namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;
3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Komisiju ili Upravu, tokom evaluacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.
Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva, Komisija daje u slučajevima da:
1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja potreba i interesa građana u oblasti sporta i ostvarivanja ciljeva utvrđenih Strategijom razvoja sporta;
2) finansijske i operativne mogućnosti nosioca programa nisu dovoljne;
3) je program dobio manji broj bodova tokom tehničko-finansijske procene (procena kvaliteta predloga programa) u odnosu na odabrane predloge programa;
4) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod, i
5) drugi programi su prioritetniji, u skladu sa članom 13. stav 2. ove odluke.
Po izvršenoj oceni prispelih programa iz člana 2 tačke 5) i 8) ove odluke, primenom kriterijuma iz člana 15 ove odluke, detaljnije razrađenih Pravilnikom, Komisija sačinjava predlog odobravanja programa i dostavlja ga Gradskom veću, koje predlaže Gradonačelniku odobravanje ili neodobravanje programa.
Predlog iz stava 1 ovog člana sadrži pregled svih pristiglih programa sa predlogom "predlaže se odobravanje programa" ili "ne predlaže se odobravanje programa", listu ostvarenih bodova po bližim i listu ostvarenih bodova po posebnim kriterijumima.
Aktom kojim predlaže odobravanje programa, Gradsko veće predlaže i iznos sredstava kojim će se sufinansirati programi, a u skladu sa programom raspodele sredstava iz člana 3 stav 2 ove odluke.
Za programe iz člana 2. tačka 5). ove odluke, koji po bližim kriterijumima iz člana 15. stav 1. ove odluke ostvare 60 i više bodova, sredstva iz budžeta Grada se prenose u jednakim mesečnim ratama, za programe koji ostvare od 30 do 59 bodova, kvartalno, a za programe koji ostvare manje od 30 bodova, sredstva se prenose u skladu sa dinamikom realizacije programa.
Za odobrene programe iz člana 2. tačka 8). ove odluke sredstva iz budžeta Grada se prenose u jednakim mesečnim ratama.
Iznos sredstava opredeljenih za finansiranje odobrenih programa iz člana 2 tačke 5) i 8) ove odluke, dobija se tako što se ukupan broj bodova koji ostvari nosilac programa po listi bodovanja množi vrednošću boda.
Vrednost boda određuje se tako što se iznos sredstava opredeljenih programom raspodele sredstava iz člana 3 stav 2 ove odluke za namenu iz stava 1 ovog člana, deli ukupnim brojem bodova koji su ostvarili nosioci programa.
U slučaju da se u istom sportu-sportskoj grani u istom rangu takmičenja nađe više sportskih organizacija iz člana 2 tačke 5) i 8) ove odluke, programi prve dve sportske organizacije sa najvećim brojem ukupno ostvarenih bodova po bližim i posebnim kriterijumima iz člana 15. stav 1. i 2. ove odluke i detaljnije razrađenim i utvrđenim Pravilnikom, sufinansiraju se sa 100% sredstava koja ostvaruju prema broju ostvarenih bodova, program treće sportske organizacije sufinansiraće se sa 50% sredstava koja ostvaruju prema broju ostvarenih bodova, program četvrte sufinansiraće se sa 40% sredstava, pete sa 30% sredstava, i tako redom.
Po izvršenoj oceni programa iz člana 2 tačke 1), 2), 3), 5), 6), 10), 12), 13) i 14) ove odluke, Komisija, primenom kriterijuma iz člana 16. ove odluke, u skladu sa Pravilnikom, sačinjava predlog programa koji se odobravaju ili ne odobravaju sa iznosom sredstava za sufinansiranje odobrenih programa i dostavlja ga Gradskom veću, koje predlaže Gradonačelniku odobravanje programa.
O odobrenju godišnjih i posebnih programa i visini iznosa sredstava koja se dodeljuju nosiocima programa, Gradonačelnik odlučuje rešenjem.
Rešenje o odobrenju programa donosi se za svakog nosioca programa posebno.
Ukoliko su rešenjem iz stava 2. ovog člana nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi plan realizacije programa sa visinom dodeljenih sredstava i da dostavi Upravi dopunu, odnosno izmenu predloženog, u roku od 8 dana od dana dostave rešenja, a u protivnom će se smatrati da je odustao od zaključenja ugovora.
Gradsko veće, na predlog Komisije, svake godine može rešenjem odrediti sportske organizacije od posebnog značaja za unapređivanje i razvoj sporta na teritoriji Grada.
Kriterijumi na osnovu kojih Komisija predlaže sportske organizacije iz stava 4. ovog člana su: popularnost sporta na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu; masovnost takmičarskog i rekreativnog bavljenja sportom na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu; doprinos afirmaciji Grada na nacionalnom i međunarodnom planu; tradicija sportske organizacije u Gradu; broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja; broj angažovanih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem i postignuti rezultati na međunarodnim klupskim takmičenjima.
Samo sportske organizacije iz stava 4. ovog člana mogu aplicirati za sufinansiranje aktivnosti iz člana 2. tačka 8) ove odluke.
Za sufinansiranje aktivnosti sportskih organizacija iz stava 4. ovog člana može se opredeliti najviše 70% od ukupne sume sredstava opredeljene budžetom Grada za finansiranje programa iz oblasti sporta.
Nosilac programa koji smatra da ispunjava utvrđene uslove i kriterijume, a program nije odobren i sredstva nisu dodeljena, može na rešenje o odobravanju programa podneti prigovor Gradskom veću preko Uprave, u roku od osam dana od dana prijema rešenja.
Po prigovoru iz stava 1 ovog člana Gradsko veće donosi rešenje u roku od 30 dana od dana prijema prigovora.
Rešenje iz stava 2 ovog člana je konačno i protiv njega se može voditi upravni spor.
Predmet upravnog spora iz stava 3. ovog člana ne može biti iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa, odnosno projekata.
Sa nosiocem odobrenog programa Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa, kojim se obavezno uređuje: naziv i sedište nosioca programa; vrsta i sadržina programa; vreme realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti; ciljevi i očekivani rezultati; visina dodeljenih sredstava; vremenski plan upotrebe sredstava; način nadzora nad odvijanjem realizacije programa, obaveze nosioca programa u pogledu podnošenja izveštaja o realizaciji programa; dokazivanje realizacije programa, namenskog korišćenja sredstava, medijskog predstavljanja programa i učešća Grada u njegovom finansiranju.
Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa.
Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se nosiocu programa u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta Grada, a prema likvidnoj mogućnosti budžeta.
Izuzetno, sportskoj, odnosno drugoj organizaciji, mogu da se dodele sredstva za realizaciju određenog programa i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, ukoliko program iz objektivnih razloga nije mogao da bude podnet u rokovima utvrđenim Zakonom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.
Predlog programa, na odgovarajućem obrascu i sa obaveznom pratećom dokumentacijom propisanom Pravilnikom i aplikacionim formularom, sportska organizacija upućuje Upravi.
O dodeli sredstava iz stava 1 ovog člana, rešenjem odlučuje Gradonačelnik na predlog Uprave.
IV IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA
Nosilac odobrenog programa je u obavezi da Upravi, na njen zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostavi izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada.
Periodični izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa.
Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onom nosiocu programa koji ne dostavi periodični izveštaj iz stava 2 ovog člana.
Grad može obustaviti dalje finansiranje programa odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa, ako nosilac odobrenog programa, ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.
Nosilac programa je u obavezi da u roku od 30 dana od završetka realizacije programa dostavi Upravi završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, overene sopstvenim pečatom, procenom postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija) i sa izveštajem revizora o ispunjenosti ugovornih obaveza.
Uprava vrši, na sredini ciklusa realizacije programa, procenu obavljenih aktivnosti i do tada postignutih rezultata, a po završetku programa analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, sa ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava i da li je obezbeđena održivost.
Nosilac programa koji ne utroši odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužan je da u periodičnom izveštaju obrazloži razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traži odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period.
Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj sredstava u budžet Grada.
Nosilac odobrenih programa najmanje jednom godišnje čini dostupnim javnosti izveštaj o svom radu, odnosno o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava, koji mora biti dostupan javnosti tokom cele godine, a može se objaviti i na internet sajtu nosioca programa.
Izveštaji iz stava 1 ovog člana dostavljaju se i Upravi.
Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada.
V KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA
Nosilac odobrenog programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Upravi sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava, u obavezi je da Upravi omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa i podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.
Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drugačije određeno.
Nosilac odobrenog programa dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada.
Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara ili usluga u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Sredstva dobijena iz budžeta Grada za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim Zakonom.
Teritorijalni sportski savez, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa sportskih organizacija, prati realizaciju odobrenih godišnjih programa i na kraju realizacije programa podnosi izveštaj Upravi o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa i pre toga.
Sportske organizacije su u obavezi da teritorijalnom sportskom savezu, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da mu dostavljaju, u isto vreme kad i Upravi, primerak izveštaja o realizaciji programa.
Uprava, po završetku odobrenog programa i dobijanju izveštaja o realizaciji programa, vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata.
Ako program nije uspešno realizovan, nosilac programa obaveštava Upravu o merama koje su preduzete radi utvrđivanja odgovornosti zbog neuspešnog realizovanja odobrenog programa.
U budžetu Grada obezbeđuju se sredstva za stipendije za sportsko usavršavanje sportista amatera koji su kategorisani u skladu sa Zakonom i Nacionalnom kategorizacijom sportista, posebno kao perspektivni sportisti, osim vrhunskih sportista i sportista sa posebnim zaslugama za razvoj sporta u Republici Srbiji koji su ostvarili pravo na stipendiju sredstvima iz budžeta republike Srbije.
Kandidat za dodelu stipendija mora da ispunjava i opšte uslove i to:
1) da ima prebivalište ili boravište, ukoliko su izbegla ili interno raseljena lica, na teritoriji Grada najmanje godinu dana;
2) da je član sportske organizacije čije je sedište na teritoriji Grada;
3) da nije korisnik stipendije po drugom osnovu;
4) da nije u radnom odnosu;
5) da nema profesionalni ugovor sa sportskom organizacijom (klubom) i
6) da nema više od 26 godina.
Pravo na stipendiranje sredstvima iz budžeta Grada ostvaruju i nekategorisani sportisti.
Nekategorisani sportista, pored pored opštih uslova iz člana 36. ove Odluke, mora da ispunjava i posebne uslove i to:
1) da je reprezentativac u svojoj kategoriji, sa nastupom za nacionalnu selekciju, ukoliko se radi o sportisti sportskih igara (ekipni sportovi);
2) da je na zvaničnim prvenstvima ili kupovima Republike Srbije u konkurenciji minimum 6 takmičara iz 3 kluba u pojedinačnom plasmanu ili u konkurenciji 4 i više tima iz 3 kluba u grupnim disciplinama (štafeta, timske trke i sl.) osvojio jedno od prva tri mesta u prvoj kategoriji sportova, jedno od prva dva mesta u drugoj kategoriji sportova, ili prvo mesto u trećoj ili četvrtoj kategoriji sportova po kategorizaciji Sportskog saveza Srbije, ukoliko se radi o sportisti koji se bavi pojedinačnim sportom;
3) da je osvojio medalju na međunarodnim takmičenjima: Mediteranske igre, Balkansko prvenstvo, EYOF, COMEN CUP, Evropsko prvenstvo ili Evropski kup, Svetsko prvenstvo ili Svetski kup, i
3) da je uzrasta od 15 do 21. godine.
Javni poziv za stipendiranje sportista sredstvima iz budžeta Grada, koji raspisuje Komisija, sadrži: opšte i posebne uslove koje kandidati moraju da ispune, dokumentaciju koju podnose, rok za podnošenje prijava, organ preko koga se podnosi i obrazac prijave, način objavljivanja rezultata javnog poziva, rok za ulaganje prigovora na odluku o stipendiranju, slučajeve u kojima se gubi pravo na stipendiju i druga pitanja od značaja za postupak stipendiranja.
Komisija može u javnom pozivu da propiše i druge posebne uslove.
Javni poziv i odluka Komisije o izboru kandidata koji ostvaruju pravo na stipendiju objavljuju se na zvaničnom sajtu Grada i oglasnoj tabli organa i službi Grada.
Predloge za dodelu stipendija mogu podneti teritorijalni sportski savez ili teritorijalni granski sportski savezi.
Komisija može u postupku izbora kandidata zatražiti stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih institucija ili organizacija u oblasti sporta.
Odluku o iznosu stipendija i izboru kandidata koji ostvaruju pravo na dodelu stipendija po utvrđivanju ispunjenosti uslova iz ove Odluke, donosi Komisija.
Učesnik Javnog poziva koji nije zadovoljan Odlukom Komisije može podneti prigovor Gradskom veću preko Uprave u roku od 15 dana od dana objavljivanja odluke.
Gradonačelnik sa izabranim kandidatima potpisuje ugovore o stipendiranju, kojima se bliže uređuju prava i obaveze ugovornih strana.
Poslove praćenja realizacije ugovora iz stava 1 ovog člana obavlja Uprava.
Korisnik gubi pravo na stipendiju u slučaju:
1) kada se utvrdi da podaci koji su uslov za dodelu stipendije ne odgovaraju činjeničnom stanju;
2) da više ne ispunjava opšte uslove iz člana 36 ove odluke;
3) da prestane da se bavi sportom u grani sporta za koju je dobio stipendiju;
4) da svojim ponašanjem ili učešćem u aktivnostima koje nisu u skladu sa zakonom, sportskim pravilima ili drugim opštim aktima organizacija u oblasti sporta šteti ugledu sporta i na taj način ugledu sportske organizacije i Grada;
5) da se registruje i ostvari pravo nastupa i takmičenja u sportskoj organizaciji čije sedište nije na teritoriji Grada i
u slučaju iz stava 1 tačka 1, 4 i 5 ovog člana korisnik je u obavezi da vrati do tada primljene stipendije.
VII ORGANIZACIJA I ODRŽAVANJE SPORTSKIH PRIREDBI OD ZNAČAJA ZA GRAD
Sportske priredbe organizuju se u obliku sportskih manifestacija (festivali, susreti, smotre, igre i sl.) i sportskih takmičenja.
Organizovanjem sportskih priredaba mogu se baviti sportske organizacije, savezi i druga lica pod uslovima utvrđenim Zakonom i sportskim pravilima.
Sportska organizacija sa sedištem na teritoriji Grada, kojoj je nacionalni strukovni savez poverio tehničku ili drugu vrstu organizacije zvanične republičke i međunarodne sportske priredbe, može da ostvari pravo na sufinansiranje njene organizaciju ukoliko je Grad prihvatio pokroviteljstvo i dao garancije nadležnoj sportskoj federaciji da će ispuniti sve potrebne uslove za održavanje takmičenja.
VIII KORIŠĆENJE SPORTSKIH OBJEKATA
Sportske organizacije sa sedištem u Nišu i građani mogu da koriste sportske objekte i prostore namenjene za sport i fizičku kulturu, poverene na upravljanje Ustanovi za fizičku kulturu Sportski centar "Čair" Niš, kao indirektnom korisniku budžeta Grada.
Sportske objekte iz stava 1 ovog člana sportske organizacije mogu koristiti bez naknade, što predstavlja još jedan vid pomoći sportskim organizacijama, a u skladu sa rasporedom korišćenja sportskih objekata koji sačinjava Uprava.
Sportske objekte iz stava 1 ovog člana drugi subjekti mogu koristiti uz naknadu ili bez naknade u skladu sa rasporedom korišćenja koji sačinjava Uprava.
Gradonačelnik može jednom godišnje odobriti sportskoj organizaciji sa sedištem na teritoriji Grada Niša zahtev za pokroviteljstvo za održavanje sportskih priredbi iz člana 45. ove odluke, u koje spadaju sportske manifestacije i sportska takmičenja, kao i trenažne aktivnosti koje im prethode.
Pokroviteljstvo se ogleda u korišćenju bez naknade sportskih objekata iz stava 1. ovog člana, pri čemu se moraju poštovati prioriteti propisani Pravilnikom i rasporedom korišćenja sportskih objekata, koji sačinjava Uprava.
Deo škole, odnosno visokoškolske ustanove namenjen za ostvarivanje nastavnog plana i programa fizičkog vaspitanja učenika, odnosno studenata (školska sportska sala, školski sportski teren i sl.) ima položaj sportskog objekta, u smislu ove odluke.
Školski sportski objekti mogu se, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, davati na korišćenje drugim licima samo kada su zadovoljene potrebe nastavnih i vannastavnih sportskih školskih aktivnosti, u skladu sa godišnjim programom rada škole i važećim propisima.
Grad, za postignute rezultate i doprinos razvoju sporta kojima se afirmiše Grad, dodeljuje nagrade i to:
1) Sportista godine;
2) Najbolji mladi sportista;
3) Najbolji sportski kolektiv (klub);
4) Sportska ličnost godine i
5) Sportski novinar godine.
Predlog za dodelu nagrada Gradonačelniku podnosi sportska organizacija "Sportski novinar", po sprovedenom postupku u skladu sa pravilnikom koji donosi ova sportska organizacija.
Nagrade se sastoje od diplome i novčanog iznosa nagrade, a rešenja o dodeli nagrada i visini novčanog dela nagrada donosi Gradonačelnik, koji ih i svečano uručuje.
Pored nagrada iz člana 48 ove odluke, Grad može dodeliti i nagrade ekipi ili pojedincu za postignute rezultate na zvaničnim takmičenjima od izuzetnog značaja.
Predlog za dodelu nagrada iz stava 1. ovog člana mogu podneti teritorijalni granski sportski savezi ili teritorijalni sportski savez.
Rešenje o dodeli nagrade i iznosu nagrade iz člana 51 ove odluke na predlog Gradskog veća, donosi Gradonačelnik, koji i uručuje nagradu.
Upravni nadzor nad primenom ove odluke i gradskih propisa donetih na osnovu ove odluke vrši Uprava, a inspekcijski nadzor, u skladu sa Zakonom, vrši gradski sportski inspektor.
Sredstva za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu, u skladu sa ovom odlukom, dodeljivaće se počev od 01.01.2019. godine.
Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Nišu
("Sl. list grada Niša", br. 36/2021)
Član 2
Ovlašćuje se Uprava za organe grada i građanska stanja da sačini i objavi prečišćen tekst ove odluke.
Član 3
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Prečišćen tekst Odluke o ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Nišu obuhvata:
- Odluku o ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 83/2012), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 53., kojim je propisan rok za donošenje Pravilnika, član 55., kojim je propisano kada prestaju da važe član 3., stav 3 i član 11 a., stav 1 iz Odluke o podsticaju razvoja talentovanih učenika i studenata ("Službeni list Grada Niša", broj 49/2005 i 49/2006), član 56., kojim je propisano kada prestaje da važi Odluka o finansiranju aktivnosti u oblasti sporta u Gradu Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 38/2010 i 76/2010), član 57., kojim je propisano kada prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima i merilima za kategorizaciju i ocenu programa sportskih organizacija na teritoriji Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 80/2010 i 2/2011) i član 58., kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu;
- Odluku o izmenama Odluke o ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 67/2013), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 3., kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu;
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 115/2016), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 23., kojim je ovlašćena Služba za poslove Skupštine Grada da sačini i objavi prečišćen tekst i član 24., kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu;
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 104/2018) iz koje u prečišćen tekst nije unet član 9., kojim je ovlašćena Služba za poslove Skupštine Grada da sačini i objavi prečišćen tekst i član 10., kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu.