PRAVILNIKO SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA PUTEM UGRADNJE SOLARNIH PANELA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNE ENERGIJE ZA SOPSTVENE POTREBE I UNAPREĐENJE TERMOTEHNIČKOG SISTEMA PUTEM UGRADNJE KALORIMETARA, CIRKULACIONIH PUMPI, TERMOSTATSKIH VENTILA I DELITELJA TOPLOTE PO OSNOVU JAVNOG POZIVA ZA SUFINANSIRANJE PROGRAMA ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA, JP1/22("Sl. list Grada Novog Sada", br. 20/2022) |
Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i unapređenje termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja energetske sanacije; radovi, oprema i izveštaji koji se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na Javni poziv i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na Javni poziv i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.
Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad).
Mere energetske sanacije predviđene ovim pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada.
Sredstva za sufinansiranje mera energetske sanacije iz člana 6. ovog pravilnika opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Novog Sada.
Sredstva za sufinansiranje mera energetske efikasnosti iz člana 6. ovog pravilnika dodeljuju se na osnovu Javnog poziva za domaćinstava u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu je maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan u članu 6. ovog pravilnika.
Odluku o dodeli sredstava građanima donosi Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće) na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu: Komisija).
Ukupno planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima Uprave za finansiranje i podsticanje energetske efikasnosti dodeljuje putem Javnog poziva za sufinansiranje Programa energetske sanacije porodičnih kuća i stanova, iznose 66.000.000,00 dinara, od čega je 33.000.000,00 dinara opredelio Grad, a 33.000.000,00 dinara Uprava za finansiranje i podsticanje energetske efikasnosti, od čega je za sufinansiranje mera energetske efikasnosti iz ovog člana opredeljeno 18.500.000,00 dinara, od čega je 9.250.000,00 dinara opredelio Grad, a 9.250.000,00 dinara Uprava za finansiranje i podsticanje energetske efikasnosti.
Realizovaće se sledeće mere energetske efikasnosti:
1) nabavka i ugradnja solarnih panela, invertera i prateće instalacije za porodične kuće za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem.
Snaga solarnih panela ne može biti veća od odobrene snage mernog mesta, koja je navedena u računu za utrošenu električnu energiju, a maksimalno do 6 kW.
Ukupan iznos sredstava podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavljaće manji iznos od:
- 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om, a maksimalno 420.000,00 dinara sa PDV-om, odnosno manji iznos od
- iznosa koji se dobija množenjem snage u kW solarnih panela iz dostavljene profakture, sa iznosom od 70.000,00 dinara sa PDV-om.
Ukupan iznos sredstava podsticaja za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 18.000.000,00 dinara.
2) unapređenje termotehničkih sistema porodične kuće putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:
(1) ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi za porodične kuće.
Udeo sredstava podsticaja iznosi maksimalno 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno 15.000,00 dinara sa PDV-om po cirkulacionoj pumpi.
(2) opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili) za stanove.
Udeo sredstva podsticaja iznosi maksimalno 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno:
- 15.000,00 dinara sa PDV-om po kalorimetaru;
- 1.000,00 dinara sa PDV-om po delitelju toplote;
- 1.500,00 dinara sa PDV-om po termostatskom ventilu.
Mera opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili) za stanove može se primeniti u skladu sa uslovima i propisima kojima se reguliše ova oblast.
Ukupan iznos sredstava podsticaja za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 500.000,00 dinara.
Domaćinstva ne mogu da konkurišu za više od jedne mere energetske efikasnosti iz ovog člana.
Kriterijumi energetske efikasnosti uređuju se Javnim pozivom za privredne subjekte u skladu sa članom 19. ovog pravilnika.
Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva dati su u članu 26. ovog pravilnika.
Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.
Ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije.
Troškovi koji neće biti finansirani javnim pozivom su:
1) Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi;
2) Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.;
3) Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);
4) Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava;
5) Drugi troškovi koji nisu u skladu sa energetskom sanacijom.
Direktni korisnici sredstava za realizaciju energetske sanacije su privredni subjekti.
Direktni korisnici su dužni da krajnjim korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.
Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva.
III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE
Gradsko veće donosi Rešenje o obrazovanju i imenovanju članova Komisije.
Javne pozive za sufinansiranje energetske sanacije u ime Grada sprovodi Komisija.
Rešenjem o obrazovanju i imenovanju članova Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.
Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:
- Pripremu konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (Javni poziv, obrazac prijave i drugo);
- Oglašavanje javnih poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave za zaštitu životne sredine (u daljem tekstu: Gradska uprava) www.environovisad.rs;
- Prijem i kontrolu prispelih zahteva;
- Rangiranje prispelih zahteva, izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava i utvrđivanje preliminarne liste;
- Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje odluke o prigovoru;
- Terenski obilazak nakon utvrđivanja preliminarne liste krajnjih korisnika;
- Donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;
- Izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i odluke o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta Grada.
Komisija je nezavisna u svom radu.
Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaje o radu.
Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:
- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanosti predloženih mera energetske sanacije;
- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.
Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.
Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta odnosno o stanju objekta nakon realizovanih mera.
Komisija je dužna da prilikom terenskog obilaska utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju odredbi Ugovora iz člana 20. stav 10. i zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.
Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:
- Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;
- Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;
- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;
- Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.
Rokovi za realizaciju:
- rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;
- evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;
- rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan;
- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana;
- donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.
Sredstva Budžeta Grada za sufinansiranje mera energetske efikasnosti porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog pravilnika.
Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje Javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na Javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i raspisivanje Javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz Javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.
Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)
Odluku o raspisivanju Javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće.
Javni poziv za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.
Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen Javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Gradske uprave, a najava Javnog poziva i u sredstvima javnog informisanja.
Uslovi za učešće privrednih subjekata koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije na Javnom pozivu:
- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci koji prethode danu podnošenja prijave;
- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;
- da imaju ateste za materijale i proizvode;
- da imaju zaposlenog ili na neki drugi način angažovanog inženjera elektrotehnike koji poseduje licencu u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata, a koji će biti zadužen za izradu izveštaja za ugrađenu instalaciju solarnih panela za proizvodnju električne energije;
- da daju garanciju na inverter od minimalno 5 godina i na solarne kolektore od minimalno 10 godina;
- i druge uslove u skladu sa Javnim pozivom za direktne korisnike.
Uslovi za učešće privrednih subjekata koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote na Javnom pozivu:
- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci koji prehode danu podnošenja prijave;
- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;
- da imaju ateste za materijale i proizvode;
- i druge uslove u skladu sa Javnim pozivom za direktne korisnike.
Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)
Javni poziv iz člana 15. ovog pravilnika sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje Javnog poziva;
2) ciljeve preuzete iz Pravilnika;
3) namenu sredstava;
4) uslove za učešće na Javnom pozivu;
5) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;
6) ispunjenost uslova iz Javnog poziva;
7) način i rok podnošenja prijave;
8) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju energetske sanacije po Javnom pozivu.
Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)
Prijava koju na Javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.
Prijavni obrazac za privredne subjekte koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije se nalazi u prilogu Javnog poziva i sadrži naročito:
1) opšte podatke o privrednom subjektu;
2) podatke o zakonskom zastupniku;
3) cena za kompletnu krovnu ugradnju i opremu za solarnu elektranu kapaciteta 6 kW instalisane snage solarnih panela, uključujući i ugradnju i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, ugradnju dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, cenu izrade tehničke dokumentacije koja obuhvata predmer i predračun, kao i izveštaja o ugradnji solarnih panela i ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem. Cenu dati po navedenim stavkama a potrebnu opremu predvideti po Pravilima o radu distributivnog sistema ODS-a;
4) izjavu da će uneti u ugovor sa građanima specifikaciju radova i obavezu izrade izveštaja o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije i ugradnje.
Prijavni obrazac privrednih subjekata koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote se nalazi u prilogu Javnog poziva i sadrži naročito:
1) opšte podatke o privrednom subjektu;
2) podatke o zakonskom zastupniku;
3) profil privrednog subjekta;
4) cenovni pregled roba i usluga.
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije obuhvataju sledeće:
1) cenu iz člana 18. stav 2. tačka 3);
2) rok važenja cena;
3) rok važenja garancije na inverter i solarne panele;
4) i drugi kriterijumi bliže definisani Javnim pozivom.
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote obuhvataju sledeće:
1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;
2) rok važenja cena;
3) i drugi kriterijumi bliže definisani Javnim pozivom.
Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.
Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje
Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog pravilnika.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.
Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave.
Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.
Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici Javnog poziva imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.
Gradsko veće donosi odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.
Odluka Gradskog veća o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave.
Ugovor o u sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja odluke o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.
Ukoliko se na Javni poziv za direktne korisnike za određenu meru/mere energetske efikasnosti ne prijavi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, ta mera/ mere se neće nalaziti u Javnom pozivu za domaćinstva.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima (domaćinstvima)
Odluku o raspisivanju Javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća donosi Gradsko veće.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.
Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen Javnim pozivom.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave, a najava Javnog poziva i u sredstvima javnog informisanja.
Konkursna dokumentacija sadrži:
1) javni poziv;
2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.
Pravo učešća na Javnom pozivu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:
1) da je podnosilac prijave:
- vlasnik objekta (prema rešenju za porez), ili
- ako podnosilac prijave nije vlasnik, onda da podnosilac prijave ima prijavu boravka na adresi objekta za koji podnosi prijavu, i tada je potrebno uz prijavu podneti pisanu saglasnost vlasnika objekta;
2) da je objekat nastanjen i uz prijavu priložiti kopiju računa za električnu energiju gde se vidi da je potrošnja električne energije u objektu u prethodnom mesecu minimalno 30 kwh;
3) i drugi uslovi u skladu sa Javnim pozivom.
Ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.
Sadržaj Javnog poziva za građane (domaćinstva)
Javni poziv iz člana 21. ovog pravilnika sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje Javnog poziva;
2) ciljeve preuzete iz Pravilnika;
3) finansijski okvir;
4) namenu sredstava;
5) uslove za učešće na Javnom pozivu;
6) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju radovi na energetskoj sanaciji;
7) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;
8) način na koji Grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave;
9) način i rok podnošenja prijave;
10) postupak odobravanja sredstava;
11) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje energetske sanacije po Javnom pozivu.
Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (domaćinstva)
Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:
1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta (Prilog 1);
2) fotokopije ličnih karata ili očitane lične karte za sva fizička lica koja žive na adresi porodične kuće za koju se podnosi prijava. Za maloletna lica dostaviti fotokopije zdravstvenih knjižica;
3) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da se živi u prijavljenom stambenom objektu preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);
4) predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) koju je objavio Grad (Prilog 2);
5) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja (Prilog 3);
6) i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.
Grad će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti za izvod iz lista nepokretnosti.
Pravo učešća na Javnom pozivu nemaju:
- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje;
- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.
Kriterijumi za izbor projekata građana (domaćinstva)
Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima.
Kriterijumi za izbor projekata građana koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 1)
Nabavka i ugradnja solarnih panela, invertera i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (porodične kuće) |
||
Postojeće stanje spoljnih zidova |
Broj bodova |
maksimalno |
Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije |
5 |
|
Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom |
10 |
|
Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije |
15 |
|
Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom |
25 |
|
|
||
Postojeći način grejanja na: |
|
Broj bodova |
Ugalj/ lož ulje/mazut |
|
5 |
Električna energija |
|
10 |
Drvo |
|
15 |
Prirodni gas/pelet |
|
25 |
|
|
|
Postojeće karakteristike spoljne stolarije |
|
Broj bodova |
Drveni, jednostruki sa jednim staklom |
|
5 |
Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima |
|
10 |
Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom |
|
15 |
PVC, aluminijum |
|
25 |
K faktor zauzetosti površine za porodične kuće |
||
K<15 |
20 |
|
15≤K<17,5 |
19,5 |
|
17,5≤K<20 |
19 |
|
20≤K<22,5 |
18,5 |
|
22,5≤K<25 |
18 |
|
25≤K≤27,5 |
17,5 |
|
27,5≤K≤30 |
17 |
|
K>30 |
16 |
|
Korišćenje bespovratnih sredstava za energetsku sanaciju (sredstva Grada/Republike) |
||
|
Broj bodova |
|
Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine |
5 |
|
Sredstva su korišćena u poslednje tri godine |
0 |
Kriterijumi za izbor projekata građana koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 2)
Unapređenje termotehničkih sistema porodične kuće putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem: - ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi; |
|
|
|
Postojeći način grejanja na |
Broj bodova |
Ugalj/ lož ulje/mazut |
50 |
Električna energija |
40 |
Drvo |
20 |
Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje |
5 |
|
|
Postojeće karakteristike spoljne stolarije |
Broj bodova |
Drveni, jednostruki sa jednim staklom |
5 |
Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima |
10 |
Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom |
15 |
PVC, aluminijum |
20 |
|
|
Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta |
Broj bodova |
Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije |
5 |
Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom |
10 |
Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije |
15 |
Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom |
20 |
|
|
K faktor zauzetosti površine za stanove |
|
|
Broj bodova |
K<10 |
5 |
10≤K<12,5 |
4,5 |
12,5≤K<15 |
4 |
15≤K<17,5 |
3,5 |
17,5≤K<20 |
3 |
20≤K≤22,5 |
2,5 |
22,5≤K≤25 |
2 |
K>25 |
1 |
|
|
Korišćenje bespovratnih sredstava za energetsku sanaciju (sredstava Grada/Republike) |
|
|
Broj bodova |
Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine |
5 |
Sredstva su korišćena u poslednje tri godine |
0 |
Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.
Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.
Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.
Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji.
Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor građana
Ocenjivanje i rangiranje projekata domaćinstava vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26., utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru energetske efikasnosti iz Javnog poziva na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.
Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave.
Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.
Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.
Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za podršku krajnjim korisnicima.
Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.
Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na Javni poziv prihvatljive.
Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana Komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.
Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Gradske uprave.
Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika.
Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.
Gradsko veće donosi odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.
Ukoliko Grad tokom trajanja Javnog poziva ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih Javnim pozivom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.
Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem krajnjem korisniku koji ispunjava uslove prema listi korisnika za drugu meru.
Grad će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik uplati direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.
Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.
Uslovi da Grad prenese sredstva direktnom korisniku su:
1) Potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio na Javni poziv.
2) Da je građanin potpisao ugovor o potpunom snabdevanju sa neto merenjem sa EPS snabdevanjem.
3) Da ODS izda Akt o priključenju, priključi kupca-proizvođača na distributivni sistem i upiše ga u registar kupca-proizvođača.
Krajnji korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti Komisiji.
Krajnji korisnik će vršiti prenos sredstava izabranom direktnom korisniku (privredni subjektu) u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u članu 6. ovog pravilnika (maksimalnog iznosa učešća Grada).
Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.
Ukoliko sredstva nisu namenski utrošena, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je građanin podneo prilikom prijave, Grad neće uplatiti sredstva dodeljena Javnim pozivom.
Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.
VI PRAĆENJE REALIZACIJE ENERGETSKE SANACIJE
Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama i podnosi ga Gradskom veću.
Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko sredstava javnog informisanja i internet stranice Gradske uprave.
Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici Gradske uprave.
Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.
Podaci i akti koje Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici Gradske uprave, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Gradske uprave
Gradska uprava ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu Grada Novog Sada", br. 20/2022.