PRAVILNIKO SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA PUTEM UGRADNJE SOLARNIH PANELA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNE ENERGIJE ZA SOPSTVENE POTREBE I UNAPREĐENJE TERMOTEHNIČKOG SISTEMA PUTEM UGRADNJE KALORIMETARA, CIRKULACIONIH PUMPI, TERMOSTATSKIH VENTILA I DELITELJA TOPLOTE("Sl. list grada Pančeva", br. 11/2022) |
Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije, porodičnih kuća putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i unapređenje termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja energetske sanacije; radovi, oprema i izveštaji koji se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni poziv i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni poziv i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.
Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća i stambenih zajednica je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Pančeva.
Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Pančeva.
Sredstava za sufinansiranje Programa energetske sanacije, porodičnih kuća i stambenih zajednica, na osnovu Javnog poziva za dodelu sredstava za finansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova koji sprovode jedinice lokalne samouprave kao i gradske opštine, JP 1/22, objavljenim od strane Uprave za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti, opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Pančeva.
Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstva i stambene zajednice u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu je maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan u članu 6.
Odluku o dodeli sredstava građanima donosi Gradsko veće grada Pančeva na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.
Realizovaće se sledeće mere energetske efikasnosti:
1) nabavka i ugradnja solarnih panela, invertera i prateće instalacije za porodične kuće za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem.
Snaga solarnih panela ne može biti veća od odobrene snage mernog mesta, koja je navedena u računu za utrošenu električnu energiju, a maksimalno do 6 kW.
Ukupan iznos sredstva podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavljaće manji iznos od:
- 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om, a maksimalno 420.000,00 dinara sa PDV-om, i;
- iznosa koji se dobija množenjem snage u kW solarnih panela iz dostavljene profakture, sa iznosom od 70.000,00 dinara sa PDV-om
Ukupan iznos sredstava podsticaja koja dodeljuje Grad Pančevo za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 2.000.000,00 dinara
2) unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:
(1) ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi za porodične kuće,
Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno 15.000,00 dinara sa PDV-om po cirkulacionoj pumpi.
(2) opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili) za stambene zajednice,
Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno:
- 15.000,00 dinara sa PDV-om po kalorimetaru
- 1.000,00 dinara sa PDV-om po delitelju toplote
- 1.500,00 dinara sa PDV-om po termostatskom ventilu
pomnoženu sa brojem stanova u prijavljenoj stambenoj zajednici.
Ukupan iznos sredstava podsticaja koja dodeljuje Grad Pančevo za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 2.000.000,00 dinara.
Domaćinstava i stambene zajednice ne mogu da konkurišu za više od jedne mere energetske efikasnosti iz ovog člana.
Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte.
Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva i stambene zajednice dati su u članu 26. ovog Pravilnika
Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.
Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.
Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim pozivom iz budžeta Grada Pančeva su:
1) Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi.
2) Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.
3) Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene).
4) Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za podnosilac zahteva sam izvršava.
5) Drugi troškove koji nisu u skladu sa energetskom sanacijom.
Direktni korisnici sredstava za realizaciju energetske sanacije su privredni subjekti.
Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.
Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva i stambene zajednice.
III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE
Gradsko veće Grada Pančeva donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju energetske sanacije (u daljem tekstu: Komisija).
Javni poziv za sufinansiranje energetske sanacije u ime Grada sprovodi Komisija, koju Gradsko veće Grada Pančeva formira Rešenjem o obrazovanju komisije.
Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.
Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:
Priprema pozivne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo).
Oglašavanje javnih poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Pančeva;
Prijem i kontrola prispelih zahteva;
Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;
Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Pančeva, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;
Donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;
Izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta Grada Pančeva.
Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.
Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:
• pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;
• nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.
Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.
Zapisnik sadrži i izveštaj o postojećem stanju objekta/ nakon realizovanih mera.
Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.
Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:
- Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;
- Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;
- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;
- Pripremu izveštaje o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.
Rokovi za realizaciju
• rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;
• evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;
• rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan;
• evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana;
• donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 21 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.
Sredstva Budžeta Grada Pančeva za sufinansiranje energetske sanacije, porodičnih kuća i stambenih zajednica dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.
Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za krajnje korisnike (domaćinstva/stambene zajednice), prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.
Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)
Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Pančeva.
Javni poziv za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.
Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada Pančeva i u lokalnim medijima.
Uslovi za učešće privrednih subjekti koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije na javnom pozivu:
- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,
- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,
- da imaju ateste za materijale i proizvode
- da imaju zaposlenog ili na neki drugi način angažovanog inženjera elektrotehnike koji poseduje licencu u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata, a koji će biti zadužen za izradu izveštaja za ugrađenu instalaciju solarnih panela za proizvodnju električne energije
- da daju garanciju na inverter od minimalno 5 godina i na solarne kolektore od minimalno 10 godine.
Uslovi za učešće privrednih subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote na javnom pozivu:
- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,
- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,
- da imaju ateste za materijale i proizvode,
Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)
Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,
2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,
3) namenu sredstava,
4) uslove za učešće na pozivu,
5) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,
6) ispunjenost uslova iz javnog poziva,
7) način i rok podnošenja prijave,
8) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju energetske sanacije po javnom pozivu.
Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)
Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.
Prijavni obrazac za privredne subjekte koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:
1) opšte podatke o privrednom subjektu;
2) podatke o zakonskom zastupniku;
3) cena za kompletnu krovnu ugradnju i opremu za solarnu elektranu kapaciteta 6 kW instalisane snage solarnih panela, uključujući i ugradnju i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, ugradnju dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, cenu izrade tehničke dokumentacije koja obuhvata predmer i predračun, kao i izveštaja o ugradnji solarnih panela i ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem. Cenu dati po navedenim stavkama a potrebnu opremu predvideti po Pravilima o radu distributivnog sistema ODS-a;
4) izjavu da će uneti u ugovor sa građanima specifikaciju radova i obavezu izrade izveštaje o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije i ugradnje.
Prijavni obrazac privrednih subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:
1) opšte podatke o privrednom subjektu;
2) podatke o zakonskom zastupniku;
3) profil privrednog subjekta;
4) cenovni pregled roba i usluga.
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije obuhvataju sledeće:
1) cenu iz člana 18. stav 2. tačka 3).
2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;
3) rok važenja garancije na inverter i solarne panele
4) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše nabavku i radove na unapređenju termotehničkih sistema putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:
1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;
2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;
3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.
Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim ne može preći 100.
Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje
Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.
Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Pančeva i zvaničnoj internet stranici Grada Pančeva.
Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.
Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici poziva imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i istu dostavlja Gradskom veću na donošenje.
Gradsko veće Grada Pančeva donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.
Odluka Gradskog veća Grada Pančeva o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Pančeva.
Ugovor o sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja odluke o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.
Ukoliko se na javni poziv za direktne korisnike za određenu meru/mere energetske efikasnosti ne prijavi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, ta mera/mere se neće nalaziti u javnom pozivu za krajnje korisnike (domaćinstva/stambene zajednice).
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima (domaćinstva/stambene zajednice)
Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima (domaćinstvima tj. građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stambenim zajednicama) donosi Gradsko veće grada Pančeva.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima (domaćinstva/ stambene zajednice) sprovodi Komisija.
Krajnji korisnici (domaćinstva/ stambene zajednice) - učesnici poziva podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje pozivne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Pančeva i u lokalnim medijima.
Pozivna dokumentacija sadrži:
1) javni poziv
2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata
Pravo učešća na pozivu imaju krajnji korisnici (domaćinstva, tj. građani koji stanuju u porodičnim kućama i stambene zajednice) koje ispunjavaju sledeće uslove:
• da je podnosilac prijave vlasnik objekta,
• da je objekat nastanjen i uz prijavu priložiti kopiju računa za električnu energiju gde se vidi da je potrošnja električne energije u objektu u prethodnom mesecu minimalno 50 kwh.
• da je stambena zajednica upisana u odgovarajući registar
• ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.
• i drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za domaćinstva
Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (domaćinstva/stambene zajednice)
Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,
2) ciljeve preuzete iz Pravilnika,
3) finansijski okvir,
4) namenu sredstava,
5) uslove za učešće na pozivu,
6) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju radovi na energetskoj sanaciji,
7) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,
8) način na koji grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,
9) način i rok podnošenja prijave,
10) postupak odobravanja sredstava,
11) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje energetske sanacije po javnom pozivu.
Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (domaćinstva i stambene zajednice)
Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:
1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti (Prilog 1) sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;
2) fotokopije ličnih karata ili očitane lične karte za sva fizička lica koja žive na adresi porodične kuće za koju se podnosi prijava. Za maloletna lica dostaviti fotokopije zdravstvenih knjižica;
3) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da se živi u prijavljenom stambenom objektu (minimalna potrošnja ne može biti manja od 50 kWh mesečno);
4) građevinsku dozvolu ili drugi dokaz o legalizaciji objekta;
5) predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) (Prilog 2) koju je objavio Grad Pančevo;
6) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.(Prilog 3)
7) potvrda (sa uslovima) od JKP "Grejanje" o mogućnosti realizacije mere "unapređenje termotehničkih sistema putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem", koja se odnosi na "opremanje sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili) za stambene zajednice"
8) i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.
Prijava koju na javni poziv podnose stambene zajednice naročito sadrži:
1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje mera energetske efikasnosti (Prilog 1A), sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;
2) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za svaki stan stambene zgrade za koju se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici živi u prijavljenom stambenom objektu (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 50 kWh mesečno po stanu- potrebno za minimum 50% stanova u zgradi);
3) dokaz o registraciji Stambene zajednice;
4) saglasnost stambene zajednice za predloženu meru;
5) lista članova stambene zajednice sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana stambene zajednice sa jasno vidljivom adresom stanovanja;
6) spisak svih stanara stambene zgrade sa kopijama lične karte gde se vidi adresa stanovanja;
7) potvrda (sa uslovima) od JKP "Grejanje" o mogućnosti realizacije mere "unapređenje termotehničkih sistema putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem", koja se odnosi na "opremanje sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili) za stambene zajednice";
8) predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) (Prilog 2) koju je objavio Grad Pančevo;
9) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja; (Prilog 3)
10) i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.
Grad Pančevo će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti za izvod iz lista nepokretnosti (obezbeđuje grad).
Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:
- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje
- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.
Kriterijumi za izbor projekata građana (domaćinstva)
Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima.
Kriterijumi za izbor projekata građana i stambenih zajednica koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 1)
Nabavka i ugradnja solarnih panela, invertora i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (porodične kuće) |
||||
Postojeće stanje spoljnih zidova |
Broj bodova |
maksimalno |
||
Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije |
5 |
|||
Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom |
10 |
|||
Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom |
15 |
|||
Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom |
25 |
|||
|
||||
Postojeći način grejanja na: |
|
Broj bodova |
||
Ugalj/ lož ulje,/mazut |
|
5 |
||
Električna energija |
|
10 |
||
Drvo |
|
15 |
||
Prirodni gas/pelet |
|
25 |
||
|
|
|
||
Postojeće karakteristike spoljne stolarije |
|
Broj bodova |
||
Drveni, jednostruki sa jednim staklom |
|
5 |
||
Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima |
|
10 |
||
Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom |
|
15 |
||
PVC, aluminijum |
|
25 |
||
K faktor zauzetosti površine za porodične kuće |
||||
(iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta. |
||||
K<15 |
20 |
|||
15≤K<17,5 |
19,5 |
|||
17,5≤K<20 |
19 |
|||
20≤K<22,5 |
18,5 |
|||
22,5≤K<25 |
18 |
|||
25≤K≤27,5 |
17,5 |
|||
27,5≤K≤30 |
17 |
|||
K>30 |
16 |
|||
Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike) |
||||
|
Broj bodova |
|||
Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine |
5 |
|||
Sredstva su korišćena u poslednje tri godine |
0 |
Kriterijumi za izbor projekata građana i stambenih zajednica koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 2)
Unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem: • ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi (za domaćinstva); |
|
|
|
Postojeći način grejanja na* |
Broj bodova |
Ugalj/ lož ulje,/mazut |
50 |
Električna energija |
40 |
Drvo |
20 |
Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje |
5 |
|
|
Postojeće karakteristike spoljne stolarije* |
Broj bodova |
Drveni, jednostruki sa jednim staklom |
5 |
Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima |
10 |
Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom |
15 |
PVC, aluminijum |
20 |
|
|
Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta |
Broj bodova |
Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije |
5 |
Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom |
10 |
Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom |
15 |
Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom |
20 |
|
|
K faktor zauzetosti površine za stanove |
|
|
Broj bodova |
K<10 |
5 |
10≤K<12,5 |
4,5 |
12,5≤K<15 |
4 |
15≤K<17,5 |
3,5 |
17,5≤K<20 |
3 |
20≤K≤22,5 |
2,5 |
22,5≤K≤25 |
2 |
K>25 |
1 |
K faktor zauzetosti površine za porodične kuće |
|
K<15 |
20 |
15≤K<17,5 |
19,5 |
17,5≤K<20 |
19 |
20≤K<22,5 |
18,5 |
22,5≤K<25 |
18 |
25≤K≤27,5 |
17,5 |
27,5≤K≤30 |
17 |
K>30 |
16 |
|
|
|
|
Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike) |
|
|
Broj bodova |
Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine |
5 |
Sredstva su korišćena u poslednje tri godine |
0 |
Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.
Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.
Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.
Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji. Ukoliko i nakon primene kriterijuma faktora iskorišćavanja površine K dva ili više zahteva budu izjednačena prednost će imati prijava sa manjim traženim iznosom.
Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor građana
Ocenjivanje i rangiranje projekata domaćinstava i stambenih zajednica vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26., utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru energetske efikasnosti iz javnog poziva na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.
Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Pančeva i zvaničnoj internet stranici grada.
Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.
Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave grada Pančeva.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njenog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.
Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.
Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.
Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin/stambena zajednica podnela prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.
Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.
Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Pančeva i zvaničnoj internet stranici grada.
Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnicu Gradske uprave grada Pančeva.
Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.
Gradsko veće Grada Pančeva donosi odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.
Ukoliko Grad Pančevo tokom trajanja poziva ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih pozivom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.
Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove prema listi korisnika za drugu meru.
Grad Pančevo će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.
Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.
Uslovi da Grad Pančevo prenese sredstva subvencije privrednom subjektu (izvođaču radova) su:
1) Potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio na javni poziv.
2) Da je građanin potpisao ugovor o potpunom snabdevanju sa neto merenjem sa EPS snabdevanjem.
3) ODS izda Akt o priključenju, priključi kupca-proizvođača na distributivni sistem i upiše ga u registar kupca-proizvođača.
Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.
Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u članu 6. ovog pravilnika (maksimalnog iznosa učešća Grada Pančeva).
Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.
Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad Pančevo neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.
Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.
VI PRAĆENJE REALIZACIJE ENERGETSKE SANACIJE
Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama i podnosi ga Gradskom veću.
Javnost se informiše o realizaciji energetskih sanacija preko lokalnih medija i internet stranice Grada Pančeva.
Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici.
Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.
Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada Pančeva, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada Pančeva.
Gradska uprava Grada Pančeva ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Pančeva".