PRAVILNIKO SUFINANSIRANJU ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA PUTEM UGRADNJE SOLARNIH PANELA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNE ENERGIJE ZA SOPSTVENE POTREBE I UNAPREĐENJE TERMOTEHNIČKOG SISTEMA PUTEM UGRADNJE KALORIMETARA, CIRKULACIONIH PUMPI, TERMOSTATSKIH VENTILA I DELITELJA TOPLOTE PO OSNOVU JAVNOG POZIVA ZA SUFINANSIRANJE PROGRAMA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA, JP1/22("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 7/2022) |
Pravilnikom o sufinansiranju energetske sanacije porodičnih kuća i stanova putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i unapređenje termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja energetske sanacije; radovi, oprema i izveštaji koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.
Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji grada Šapca.
Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Šapca.
Sredstva za sufinansiranje Programa energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova, na osnovu Javnog poziva za dodelu sredstava za finansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova koji sprovode jedinice lokalne samouprave kao i gradske opštine, JP 1/22, objavljenim od strane Uprave za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti, opredeljuju se Odlukom o budžetu grada Šapca.
Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu je maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan u članu 6.
Odluku o dodeli sredstava građanima donosi Gradsko veće grada Šapca na predlog Komisije za realizaciju energetske sanacije.
Realizovaće se sledeće mere energetske efikasnosti:
1. nabavka i ugradnja solarnih panela, invertera i prateće instalacije za porodične kuće za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem.
Snaga solarnih panela ne može biti veća od odobrene snage mernog mesta, koja je navedena u računu za utrošenu električnu energiju, a maksimalno do 6 kW.
Ukupan iznos sredstva podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavljaće manji iznos od:
• 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om, a maksimalno 420.000 dinara sa PDV-om, i;
• iznosa koji se dobija množenjem snage u kW solarnih panela iz dostavljene profakture, sa iznosom od 70.000 dinara sa PDV-om
Ukupan iznos sredstava podsticaja za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 840.000 dinara.
2. unapređenje termotehničkih sistema porodične kuće i stanova putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:
(1) ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi za porodične kuće.
Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno 15.000,00 dinara sa PDV-om po cirkulacionoj pumpi.
(2) opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili) za stanove.
Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno:
• 15.000,00 dinara sa PDV-om po kalorimetaru
• 1.000,00 dinara sa PDV-om po delitelju toplote
• 1.500,00 dinara sa PDV-om po termostatskom ventilu.
Ukupan iznos sredstava podsticaja za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 160.000 dinara.
Domaćinstava ne mogu da konkurišu za više od jedne mere energetske efikasnosti iz ovog člana.
Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte.
Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva dati su u članu 26. ovog Pravilnika.
Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.
Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.
Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada su:
1. Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi
2. Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.
3. Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene)
4. Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava
5. Drugi troškove koji nisu u skladu sa energetskom sanacijom.
Direktni korisnici sredstava za realizaciju energetske sanacije su privredni subjekti.
Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.
Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva - porodične kuće na teritoriji grada Šapca.
III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE
Gradsko veće grada Šapca donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).
Javni konkursi za sufinansiranje energetske sanacije u ime Gradskog veća grada Šapca sprovodi Komisija, koju Gradsko veće grada Šapca formira Rešenjem o obrazovanju komisije.
Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.
Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:
Priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo).
Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Šapca;
Prijem i kontrola prispelih zahteva;
Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;
Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Šapca, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;
Donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;
Izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta grada Šapca.
Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću grada Šapca dostavi zapisnike i izveštaj o radu.
Terenski rad Komisije obuhvata sprovede najmanje dva najavljena obilaska, i to:
• pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;
• nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.
Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.
Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta/nakon realizovanih mera.
Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.
Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:
• Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;
• Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;
• Druge aktivnosti predviđene ugovorom;
• Pripremu izveštaje o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.
Rokovi za realizaciju
• rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;
• evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;
• rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan;
• evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana;
• donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.
Sredstva budžeta grada Šapca za sufinansiranju energetske sanacije porodičnih kuća dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.
Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.
Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)
Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Šapca.
Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.
Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici grada Šapca, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.
Uslovi za učešće privrednih subjekti koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije na javnom pozivu:
• da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,
• da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,
• da imaju ateste za materijale i proizvode,
• da imaju zaposlenog ili na neki drugi način angažovanog inženjera elektrotehnike koji poseduje licencu u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata, a koji će biti zadužen za izradu izveštaja za ugrađenu instalaciju solarnih panela za proizvodnju električne energije,
• da daju garanciju na inverter od minimalno 5 godina i na solarne kolektore od minimalno 10 godina.
Uslovi za učešće privrednih subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote na javnom pozivu:
• da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,
• da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,
• da imaju ateste za materijale i proizvode.
Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)
Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:
1. pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,
2. ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,
3. namenu sredstava,
4. uslove za učešće na konkursu,
5. dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,
6. ispunjenost uslova iz javnog poziva,
7. način i rok podnošenja prijave,
8. način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju energetske sanacije po javnom pozivu.
Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)
Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.
Prijavni obrazac za privredne subjekte koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:
1. opšte podatke o privrednom subjektu;
2. podatke o zakonskom zastupniku;
3. cena za kompletnu krovnu ugradnju i opremu za solarnu elektranu kapaciteta 6 kW instalisane snage solarnih panela, uključujući i ugradnju i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, ugradnju dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, cenu izrade tehničke dokumentacije koja obuhvata predmer i predračun, kao i izveštaja o ugradnji solarnih panela i ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem. Cenu dati po navedenim stavkama a potrebnu opremu predvideti po Pravilima o radu distributivnog sistema ODS-a;
4. izjavu da će uneti u ugovor sa građanima specifikaciju radova i obavezu izrade izveštaje o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije i ugradnje.
Prijavni obrazac privrednih subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:
1. opšte podatke o privrednom subjektu;
2. podatke o zakonskom zastupniku;
3. profil privrednog subjekta;
4. cenovni pregled roba i usluga.
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije obuhvataju sledeće:
1. cenu iz člana 18. stav 2. tačka 3);
2. rok važenja cena za meru koju konkurišu;
3. rok važenja garancije na inverter i solarne panele;
4. drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije obuhvataju sledeće:
1. cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;
2. rok važenja cena za meru koju konkurišu;
3. drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.
Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.
Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje
Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.
Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Šapca i zvaničnoj internet stranici grada Šapca.
Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.
Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću grada Šapca na usvajanje.
Gradsko veće grada Šapca donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.
Odluka Gradskog veća grada Šapca o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Šapca i zvaničnoj internet stranici grada Šapca.
Ugovor o u sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.
Ukoliko se na javni poziv za direktne korisnike za određenu meru/mere energetske efikasnosti ne prijavi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, ta mera/mere se neće nalaziti u javnom pozivu za domaćinstva.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima (domaćinstvima)
Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća donosi Gradsko veće grada Šapca.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.
Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Šapca i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.
Konkursna dokumentacija sadrži:
1. javni poziv
2. prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.
Pravo učešća na konkursu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:
1. da je podnosilac prijave:
• vlasnik objekta, ili
• ako podnosilac prijave nije vlasnik, onda da podnosilac prijave ima prijavu boravka na adresi objekta za koji podnosi prijavu, i tada je potrebno uz prijavu podneti pisanu saglasnost vlasnika objekta.
2. da je objekat nastanjen i uz prijavu priložiti kopiju računa za električnu energiju gde se vidi da je potrošnja električne energije u objektu u prethodnom mesecu minimalno 30 kwh.
3. ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.
4. i drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za domaćinstva.
Sadržaj Javnog poziva za građane (domaćinstva)
Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:
1. pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,
2. ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,
3. finansijski okvir,
4. namenu sredstava,
5. uslove za učešće na konkursu,
6. listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju radovi na energetskoj sanaciji,
7. dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,
8. način na koji grad Šabac pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,
9. način i rok podnošenja prijave,
10. postupak odobravanja sredstava,
11. način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje energetske sanacije po javnom pozivu.
Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane)
Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:
1. potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti (Prilog 1) sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;
2. fotokopije ličnih karata ili očitane lične karte za sva fizička lica koja žive na adresi porodične kuće za koju se podnosi prijava. Za maloletne lica dostaviti fotokopije zdravstvenih knjižica;
3. fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da se živi u prijavljenom stambenom objektu o (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);
4. predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) (Prilog 2) koju je objavio grad Šabac;
5. potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja (Prilog 3);
6. i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.
Grad Šabac će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti za izvod iz lista nepokretnosti, (obezbeđuje grad).
Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:
• vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje
• vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.
Kriterijumi za izbor projekata građana (domaćinstva)
Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima.
Kriterijumi za izbor projekata građana i stambenih zajednica koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 1)
Nabavka i ugradnja solarnih panela, invertora i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (porodične kuće) |
|
|
Postojeće stanje spoljnih zidova |
Broj bodova |
maksimalno |
Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije |
||
Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom |
||
Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom |
||
Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom |
||
|
||
Postojeći način grejanja na: |
|
Broj bodova |
Ugalj/ lož ulje,/mazut |
|
5 |
Električna energija |
|
10 |
Drvo |
|
15 |
Prirodni gas/pelet |
|
25 |
|
||
Postojeće karakteristike spoljne stolarije |
|
Broj bodova |
Drveni, jednostruki sa jednim staklom |
|
5 |
Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima |
|
10 |
Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom |
|
15 |
PVC, aluminijum |
|
25 |
K faktor zauzetosti površine za porodične kuće |
|
|
K<15 |
||
15≤K<17,5 |
||
17,5≤K<20 |
||
20≤K<22,5 |
||
22,5≤K<25 |
||
25≤K≤27,5 |
||
27,5≤K≤30 |
||
K>30 |
||
Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike) |
|
|
|
|
|
Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine |
||
Sredstva su korišćena u poslednje tri godine |
Kriterijumi za izbor projekata građana koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 2)
Unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem: • ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi; • opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili) |
|
|
|
Postojeći način grejanja na* |
|
Ugalj/ lož ulje,/mazut |
|
Električna energija |
|
Drvo |
|
Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje |
|
|
|
Postojeće karakteristike spoljne stolarije* |
|
Drveni, jednostruki sa jednim staklom |
|
Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima |
|
Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom |
|
PVC, aluminijum |
|
|
|
Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta |
|
Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije |
|
Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom |
|
Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom |
|
Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom |
|
|
|
K faktor zauzetosti površine za porodične kuće K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta. |
|
|
|
K<10 |
|
10≤K<12,5 |
|
12,5≤K<15 |
|
15≤K<17,5 |
|
17,5≤K<20 |
|
20≤K≤22,5 |
|
22,5≤K≤25 |
|
K>25 |
|
|
|
Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike) |
|
|
|
Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine |
|
Sredstva su korišćena u poslednje tri godine |
Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.
Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.
Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.
Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji.
Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor građana
Ocenjivanje i rangiranje projekata domaćinstava vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26., utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru energetske efikasnosti iz javnog poziva na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.
Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Šapca i zvaničnoj internet stranici grada Šapca.
Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.
Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.
Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.
Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.
Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.
Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.
Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Šapca i zvaničnoj internet stranici grada Šapca.
Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.
Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.
Gradsko veće grada Šapca donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.
Ukoliko Grad tokom trajanja Konkursa ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih Konkursom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.
Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove prema listi korisnika za drugu meru.
Grad Šabac će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.
Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.
Uslovi da grad Šabac prenese sredstva subvencije privrednom subjektu (izvođaču radova) su:
1. Potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio na javni poziv.
2. Da je građanin potpisao ugovor o potpunom snabdevanju sa neto merenjem sa EPS snabdevanjem.
3. ODS izda Akt o priključenju, priključi kupca - proizvođača na distributivni sistem i upiše ga u registar kupca - proizvođača.
Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.
Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u članu 6. ovog pravilnika (maksimalnog iznosa učešća JLS).
Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.
Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, JLS neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.
Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.
VI PRAĆENJE REALIZACIJE ENERGETSKE SANACIJE IZVEŠTAVANJE
Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama i podnosi ga Gradskom veću grada Šapca.
Javnost se informiše o realizaciji energetskih sanacija preko lokalnih medija i internet stranice grada Šapca.
Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću grada Šapca i objavljuje na internet stranici.
Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.
Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici grada Šapca, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Šapca.
Gradska uprava grada Šapca ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom listu grada Šapca".
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 7/2022.