POSLOVNIK

O RADU IZBORNE KOMISIJE GRADA SREMSKA MITROVICA

("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 5/2022)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuju se pitanja organizacije i rada Izborne Komisije grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: Komisija).

Član 2

Sedište Komisije je u zgradi Skupštine grada u Sremskoj Mitrovici, Trg Svetog Dimitrija br. 13.

Član 3

Komisija ima pečat i štambilj.

Pečat ima oblik kruga čiji je prečnik 45 mm, a u sredini je grb Republike Srbije.

U spoljnom krugu pečata ispisuju se reči: "Republika Srbija" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

U drugom krugu ispisuju se reči "Autonomna Pokrajina Vojvodina" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

U trećem krugu ispisuje se reč "IZBORNA KOMISIJA GRADA" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

U četvrtom redu ispisuje se reč "Sremska Mitrovica" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži tekst: u prvom redu: "IZBORNA KOMISIJA GRADA" u drugom redu: "SREMSKA MITROVICA", u trećem redu prostor za broj predmeta, u četvrtom redu prostor za datum i čas, a u petom redu: "Sremska Mitrovica".

II SASTAV KOMISIJE

Član 4

Komisiju čine članovi u stalnom i proširenom sastavu.

Član 5

Komisiju u stalnom sastavu čine predsednik i osam članova koje imenuje Skupština grada, a u proširenom sastavu predstavnici proglašenih izbornih lista, u skladu sa zakonom.

Član 6

Komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.

Član 7

Predsednik i članovi Komisije i njen sekretar imaju zamenike.

Predsednik i sekretar Komisije i njihovi zamenici moraju imati visoko obrazovanje u oblasti pravnih nauka.

Član 8

Člana i zamenika člana Komisije u proširenom sastavu imenuje Komisija na predlog podnosioca proglašene izborne liste koji mora biti dostavljen najkasnije sedam dana pre dana glasanja.

Komisija je dužna da donese rešenje o predlogu za imenovanje člana i zamenika člana Izborne komisije u proširenom sastavu u roku od 24 časa od prijema predloga.

Rešenje o imenovanju člana i zamenika člana Komisije u proširenom sastavu primenjuje se od narednog dana od dana kada je doneto.

Član, odnosno zamenik člana Komisije u proširenom sastavu koji je razrešen, odnosno kojem je funkcija prestala po sili zakona može se promeniti na zahtev podnosioca proglašene izborne liste na čiji predlog je imenovan samo dok Komisija radi u proširenom sastavu.

Na odredbe o proširenom sastavu Komisije za sprovođenje izbora koji nisu lokalni primenjuju se propisi koji regulišu te izbore.

III NADLEŽNOST KOMISIJE

Član 9

Komisija u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o lokalnim izborima:

1) stara se o zakonitom sprovođenju lokalnih izbora;

2) organizuje tehničku pripremu za lokalne izbore;

3) objavljuje rokovnik za vršenje izbornih radnji;

4) propisuje obrasce za sprovođenje izbornih radnji;

5) imenuje, razrešava i konstatuje prestanak funkcije člana i zamenika člana organa za sprovođenje izbora;

6) donosi rešenje kojim proglašava, odbacuje ili odbija da proglasi izbornu listu, kao i zaključak kojim nalaže podnosiocu izborne liste da otkloni nedostatke izborne liste;

7) donosi rešenje kojim konstatuje da je povučena proglašena izborna lista;

8) donosi rešenje kojim konstatuje da mesto kandidata za odbornika na izbornoj listi ostaje prazno;

9) određuje biračka mesta;

10) obezbeđuje izborni materijal za sprovođenje lokalnih izbora;

11) utvrđuje oblik, izgled i boju glasačkih listića i kontrolnog lista za proveru ispravnosti glasačke kutije;

12) utvrđuje broj glasačkih listića koji se štampa, kao i broj rezervnih glasačkih listića;

13) odobrava štampanje glasačkih listića i vrši nadzor nad njihovim štampanjem;

14) uređuje način primopredaje izbornog materijala pre i posle glasanja;

15) daje informacije biračima o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da su glasali na izborima;

16) dostavlja podatke organima nadležnim za prikupljanje i obradu statističkih podataka;

17) odlučuje o prigovorima, u skladu sa ovim zakonom;

18) utvrđuje na sednici preliminarne rezultate lokalnih izbora za sva biračka mesta koja su obrađena u roku od 24 časa od zatvaranja biračkih mesta;

19) utvrđuje rezultate izbora, donosi i objavljuje ukupan izveštaj o rezultatima izbora;

20) podnosi skupštini izveštaj o sprovedenim izborima;

21) obavlja i druge poslove predviđene ovim zakonom.

Obrasce koji su potrebni za podnošenje izborne liste Komisija propisuje u roku od tri dana od kada je odluka o raspisivanju izbora stupila na snagu.

Pored poslova propisanih Zakonom o lokalnim izborima, Komisija obavlja poslove u skladu sa nadležnostima utvrđenim Zakonom o izboru narodnih poslanika, Zakonom o izboru predsednika Republike i Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi.

IV PRAVA I OBAVEZE PREDSEDNIKA, ZAMENIKA PREDSEDNIKA, ČLANOVA I SEKRETARA KOMISIJE

Predsednik Komisije

Član 10

Predsednik Komisije:

1. predstavlja Komisiju,

2. saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,

3. potpisuje akte Komisije,

4. odobrava službena putovanja,

5. stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,

6. stara se o primeni ovog poslovnika, i

7. obavlja druge poslove utvrđene zakonom i ovim poslovnikom.

Predsednik Komisije može da ovlasti sekretara Komisije da potpisuje akte Komisije koja se odnose na pitanja operativnog karaktera.

Zamenik predsednika Komisije

Član 11

Zamenik predsednika Komisije obavlja dužnosti predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije.

Članovi Komisije

Član 12

Članovi Komisije imaju pravo i obavezu:

1. da redovno prisustvuju sednicama Komisije,

2. da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici,

3. da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane Komisije.

Sekretar Komisije

Član 13

Sekretar Komisije:

1. priprema sednice Komisije,

2. koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,

3. pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,

4. stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, ovim poslovnikom i nalozima predsednika Komisije.

V NAČIN RADA

Član 14

Komisija radi u stalnom i proširenom sastavu.

Komisija radi u proširenom sastavu od dana utvrđivanja tog sastava dok ukupan izveštaj o rezultatima lokalnih izbora ne postane konačan, odnosno dok zbirni izveštaj o rezultatima glasanja za Narodne poslanike i predsednika Republike ne postane konačan.

Član 15

Komisija je samostalna u svom radu i radi na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona.

Rad Komisije je javan.

Član 16

Komisija radi u sednicama.

Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, na svoju inicijativu, vodeći računa o rokovima utvrđenim zakonom, ili kad to predloži trećina članova Komisije.

Predsednik Komisije je dužan da sazove sednicu Komisije u što kraćem roku, kada sazivanje zatraži najmanje trećina članova Komisije.

Sednica Komisije se saziva, po pravilu, pismenim putem, elektronskim putem, a može i telefonskim putem ili na drugi odgovarajući način, najkasnije jedan dan pre dana određenog za održavanje sednice.

U slučaju potrebe, sednice mogu da budu sazvane i u roku kraćem od roka iz stava 4.ovog člana.

Saziv sednice sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice Komisije i predlog dnevnog reda.

Materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda i zapisnik sa prethodne sednice Komisije dostavljaju se uz saziv sednice članovima Komisije, ukoliko su sačinjeni, a najkasnije na samoj sednici.

Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije, osim u slučaju sazivanja sednice na zahtev najmanje trećine članova Komisije, kada se dnevni red predlaže u zahtevu za sazivanje sednice.

Član 17

Zamenik predsednika Komisije, zamenik sekretara i zamenik člana učestvuju u radu Komisije kada lica koja zamenjuju nisu u mogućnosti da učestvuju u radu Komisije.

Lica iz prethodnog stava imaju ista prava i odgovornosti kao i lica koje zamenjuju, tada kada ih zamenjuju.

Član odnosno zamenik člana Komisije u proširenom sastavu ima ista prava i dužnosti kao član, odnosno zamenik člana u stalnom sastavu.

Član 18

Komisija radi i punovažno odlučuje, ako na sednici prisustvuje većina njenih članova, odnosno njihovih zamenika.

Predsednik se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.

Kada proceni da je to neophodno, u cilju održavanja reda na sednici, predsedavajući može da izrekne meru opomene, a u slučaju težeg narušavanja reda na sednici i meru udaljenja sa sednice.

Komisija odlučuje većinom od ukupnog broja glasova članova u stalnom, odnosno proširenom sastavu.

Član 19

Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanje pojedinih izbornih radnji, Komisija može formirati radnu grupu iz reda svojih članova i iz reda stručnih radnika.

Komisija može, po potrebi, zadužiti pojedine svoje članove da prouče pitanja koja se javljaju u sprovođenju izbornog postupka, u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvidom u odgovarajuće dokumente, te da upoznaju Komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuća rešenja.

Komisija može da ovlasti svog člana, odnosno zamenika člana da u ime Komisije obavlja pojedine radnje koje su u vezi sa organizacijom, pripremom i sprovođenjem izbora, odnosno glasanja.

Član 20

Komisija obezbeđuje javnost rada, prisustvom akreditovanih novinara, po njihovom zahtevu i izdavanjem saopštenja.

Saopštenje za javnost daje predsednik ili lice koje predsednik pismeno ovlasti.

Sekretar Komisije je ovlašćen da daje izjave o tehničkim aspektima rada Komisije i sprovođenja izbora.

Odluke Komisije objavljuju se na veb-prezentaciji bez odlaganja, a najkasnije u roku od 24 časa od završetka sednice na kojoj su odluke donete i na način koji propisuje Republička izborna komisija.

Na veb-prezentaciji mora biti naznačen datum i vreme objavljivanja odluke.

Član 21

Sednici Komisije mogu da prisustvuju domaći i strani posmatrači koji su prijavljeni Komisiji.

VI POSTUPANJA PO PRIGOVORIMA

Član 22

O prigovorima koji su upućeni Komisiji, predsednik i sekretar, pripremiće za potrebe Komisije, najdocnije u roku od 24 časa, stručno mišljenje o načinu rešavanja prigovora.

Stručno mišljenje iz prethodnog stava obuhvata sadržinu prigovora, činjenično stanje, izlaganje zakonskih odredbi na osnovu kojih se prigovor rešava i predlog kako ga treba rešiti.

Rešenje o prigovoru Komisija donosi i objavljuje na veb-prezentaciji, zajedno sa prigovorom, u roku od 72 časa od prijema prigovora.

Član 23

Kad je protiv rešenja Komisije kojim je prigovor odbačen ili odbijen, pa i onog kojim je prigovor usvojen, podneta žalba, Komisija dostavlja žalbu, zajedno sa osporenim rešenjem i svim potrebnim spisima nadležnom sudu, u roku od 24 časa od prijema žalbe.

Član 24

U postupku po prigovorima, u pitanjima koja nisu izričito uređena zakonom, Komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.

VII OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE

Član 25

Sredstva za rad Komisije za sprovođenje lokalnih izbora obezbeđuju se u budžetu Grada.

Član 26

Predsednik, sekretar, članovi i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.

Naknada za rad u Komisiji se utvrđuje posebnom odlukom koju donosi Komisija.

Za isplatu sredstava predviđenih za rad Komisije za sprovođenje lokalnih izbora naredbodavci su predsednik i sekretar Komisije.

Član 27

Gradska uprava obezbeđuje i pruža neophodnu stručnu i tehničku pomoć pri obavljanju zadataka Komisije, u skladu sa zakonom i odlukom o organizaciji i radu tih službi.

VIII DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE

Član 28

Na sednici Komisije vodi se zapisnik o radu Komisije.

Zapisnik obuhvata glavne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi i o zaključcima koji su na sednici prihvaćeni.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije.

Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.

Pre usvajanja zapisnika u Komisiji, zapisnik se može koristiti po odobrenju predsednika Komisije.

Član 29

Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, u skladu sa propisima.

U Komisiji se vodi delovodni protokol, sređuje i čuva dokumentacija (arhivska građa Komisije), sa kojom se postupa u skladu sa propisima.

IX ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Član 30

Članovi i zamenici članova Komisije i angažovani na obavljanju poslova za potrebe Komisije dužni su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima je uređena zaštita podataka o ličnosti.

Komisija može posebnom odlukom propisati posebne organizacione i tehničke mere za zaštitu podataka o ličnosti, u skladu sa zakonom.

X FINANSIJSKO POSLOVANJE

Član 31

Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja lokalnih izbora obezbeđuju se u budžetu Grada Sremska Mitrovica.

Nalogodavac za isplatu sredstava iz stava 1. ovog člana je predsednik Komisije.

XI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 32

Pitanja koja se odnose na rad Komisije, a koja nisu uređena ovim Poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa odredbama ovog Poslovnika.

Član 33

Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi poslovnik o radu Izborne komisije grada Sremska Mitrovica broj 013-1/2020-I-IK od 04.03.2020. godine objavljen u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica", broj 4/2020.

Član 34

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica" a objaviće se na veb-prezentaciji grada Sremska Mitrovica i veb-prezentaciji Republičke izborne komisije.