ODLUKAO OSNIVANJU INFORMATIVNOG CENTRA ZA POSLOVNU STANDARDIZACIJU I SERTIFIKACIJU("Sl. list AP Vojvodine", br. 14/2009, 39/2013 i 31/2022) |
Autonomna Pokrajina Vojvodina osniva: Informativni centar za poslovnu standardizaciju i sertifikaciju (u daljem tekstu: Centar).
Centar posluje kao ustanova sa svojstvom pravnog lica.
Na osnivanje, rad i organizaciju Centra, primenjuju se propisi o javnim službama.
Osnivač Centra je Autonomna Pokrajina Vojvodina.
Prava i obaveze u ime Osnivača vrši Pokrajinska vlada (u daljem tekstu: Osnivač).
Osnivač će obezbediti Centru prostorije potrebne za rad, sredstva za osnivanje i opremu, u skladu sa zakonom.
Osnivač daje saglasnost na statut, program rada, finansijski plan, pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Centru, godišnji finansijski izveštaj sa izveštajem o poslovanju, kao i na statusne promene, promenu naziva, sedišta i delatnosti.
Osnivač ima pravo da direktoru i Upravnom odboru Centra predlaže mere u cilju nesmetanog rada Centra i obavljanja delatnosti za koje je Centar osnovan, traži podnošenje drugih izveštaja koji se odnose na rad i poslovanje Centra, a koji nisu predviđeni ovim aktom i da preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za obavljanje delatnosti Centra.
Naziv centra je: Informativni centar za poslovnu standardizaciju i sertifikaciju.
Skraćeni naziv Centra je: BSC Informativni centar.
Sedište Centra je u Novom Sadu, Narodnih heroja 2/III.
Delatnost centra:
- 85.60 Pomoćne obrazovne delatnosti
- 70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem
- 71.20 Tehničko ispitivanje i analize
- 58.19 Ostala izdavačka delatnost.
Delatnost centra je pružanje savetodavnih usluga i organizovanje obuka u oblasti primene međunarodnih, evropskih i nacionalnih standarda sa ciljem povećanja konkurentnosti sektora malih i srednjih preduzeća.
Centar će obavljati poslove iz delokruga svoje delatnosti za potrebe Osnivača, po utvrđenom planu i programu.
Sredstva za rad Centar obezbeđuju se:
- iz budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine,
- prodajom usluga na tržištu,
- iz donacija i drugih izvora, u skladu sa zakonom.
U slučaju prestanka rada Centra, preostala sredstva pripadaju Osnivaču.
Sredstva iz stava 1. ovog člana, koriste se u skladu sa zakonom, ovom odlukom, statutom centra, programom rada i finansijskim planom Centra.
Organi Centra su: direktor, upravni odbor i nadzorni odbor.
Centrom rukovodi direktor.
Direktor ima prava i obaveze u skladu sa zakonom.
Direktora imenuje i razrešava Osnivač, na period od četiri godine, sa mogućnošću ponovnog izbora.
Uslovi koje mora ispunjavati kandidat za direktora utvrđuju se statutom.
Do imenovanja direktora, može se imenovati vršilac dužnosti direktora.
Direktor:
- zastupa i predstavlja Centar, u unutrašnjem i spoljnotrgovinskom prometu,
- donosi pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
- stara se o zakonitosti rada Centra,
- odlučuje o pravima i obavezama zaposlenih u Centru,
- organizuje i rukovodi radom Centra,
- izvršava odluke Upravnog odbora Centra i
- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.
Upravni odbor imenuje i razrešava Osnivač.
Upravni odbor ima pet članova i to: tri člana predstavnika osnivača i dva člana iz reda zaposlenih u centru.
Mandat članova Upravnog odbora je četiri godine, sa mogućnošću ponovnog izbora.
Upravni odbor:
- donosi statut,
- donosi finansijski plan,
- usvaja godišnji finansijski izveštaj sa izveštajem o poslovanju,
- donosi program rada,
- odlučuje o korišćenju sredstava, u skladu sa zakonom,
- donosi odluke o statusnim promenama, u skladu sa zakonom,
- vrši i druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom i statutom.
Nadzorni odbor imenuje i razrešava Osnivač.
Nadzorni odbor ima tri člana i to: dva člana predstavnika Osnivača i jednog člana iz reda zaposlenih u centru.
Mandat članova Nadzornog odbora je četiri godine, sa mogućnošću ponovnog izbora.
Nadzorni odbor:
- vrši nadzor nad zakonitošću rada,
- razmatra godišnji finansijski izveštaj sa izveštajem o poslovanju i druga akta,
- vrši i druge poslove utvrđene statutom.
O rezultatima nadzora, Nadzorni odbor obaveštava Osnivača.
Za potrebe efektivne i efikasne realizacije ciljeva centra koji se odnose na edukacije i konsalting u oblasti implementacije nacionalnih, evropskih i međunarodnih standarda i realizaciju aktivnosti u oblasti privrede, koje se odnose na usaglašavanje proizvoda, usluga, sistema i stručnih lica sa odgovarajućim međunarodnim, evropskim i nacionalnim standardima, centar može da angažuje specijalizovane organizacije i institucije kao i domaće i strane stručnjake.
Uslovi za angažovanje iz stava 1. ovog člana, bliže se određuju Statutom.
VII PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI CENTRA U PRAVNOM PROMETU
U pravnom prometu sa trećim licima Centar odgovara celokupnom svojom imovinom.
Centar je dužan da Osnivaču podnosi godišnji izveštaj o radu i poslovanju.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Do imenovanja direktora u svojstvu vršioca dužnosti direktora imenuje se menadžer programa BSC Marija Vujaković, kao lice ovlašćeno za zastupanje bez ograničenja.
Osnivač će imenovati direktora, članove upravnog odbora i nadzornog odbora, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Upravni odbor doneće statut u roku od 30 dana od dana imenovanja Upravnog odbora.
Opšta akta Centra, doneće se u roku od 30 dana od dana donošenja statuta Centra.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".
Samostalni članovi Odluke
o izmenama
Odluke o osnivanju Informativnog centra za poslovnu standardizaciju i sertifikaciju
("Sl. list AP Vojvodine", br. 39/2013)
Član 9
Upravni odbor će usaglasiti statut sa odredbama ove odluke, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 10
Upravni i Nadzorni odbor nastavljaju sa radom do isteka mandata.
Član 11
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".