PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA PUTEM UGRADNJE SOLARNIH PANELA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNE ENERGIJE ZA SOPSTVENE POTREBE I UNAPREĐENJE TERMOTEHNIČKOG SISTEMA PUTEM UGRADNJE KALORIMETARA, CIRKULACIONIH PUMPI, TERMOSTATSKIH VENTILA I DELITELJA TOPLOTE PO OSNOVU JAVNOG POZIVA ZA SUFINANSIRANJE PROGRAMA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA, JP 1/22

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 9/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i unapređenje termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja energetske sanacije; radovi, oprema i izveštaji koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća, stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Jagodine.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Jagodine.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za sufinansiranje Programa energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova, na osnovu Javnog poziva za dodelu sredstava za finansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova koji sprovode jedinice lokalne samouprave kao i gradske opštine, JP 1/22, objavljenim od strane Uprave za finansiranje i unapređenje energetske efikasnosti, opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Jagodine.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstva u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu je maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan u članu 6.

Član 5

Rešenje o usvajanju konačne liste krajnjih korisnika (građana) donosi Gradsko veće grada Jagodine, na predlog Komisije za realizaciju energetske sanacije.

Pojedinačna Rešenja o dodeli sredstava donosi Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodine.

Član 6

Ukupno planirana sredstva koje Grad Jagodina zajedno sa sredstvima Uprave za finansiranje i unapređenje energetske efikasnosti dodeljuje putem Javnog poziva za sufinansiranje Programa finansiranja mera unapređenja energetske efikasnosti u 2022. godini na teritoriji grada Jagodine, na osnovu Javnog poziva, JP 1/22, iznose 4.000.000,00 dinara, od čega je 2.000.000,00 dinara opredelio Grad Jagodina, a 2.000.000,00 dinara Uprava za finansiranje i unapređenje energetske efikasnosti, a za sufinansiranje mera iz ovog člana 1.000.000,00 dinara, od čega je 500.000,00 dinara opredelio Grad Jagodina, a 500.000,00 dinara Uprava za finansiranje i unapređenje energetske efikasnosti.

1) nabavka i ugradnja solarnih panela, invertera i prateće instalacije za porodične kuće za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem.

Snaga solarnih panela ne može biti veća od odobrene snage mernog mesta, koja je navedena u računu za utrošenu električnu energiju, a maksimalno do 6 kW.

Ukupan iznos sredstva podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavljaće manji iznos od:

- 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om, a maksimalno 420.000 dinara sa PDV-om, i;

- iznosa koji se dobija množenjem snage u kW solarnih panela iz dostavljene profakture, sa iznosom od 70.000 dinara sa PDV-om.

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja dodeljuje Grad Jagodina za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 850.000,00 dinara.

2) unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

(1) ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi za porodične kuće,

Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno 15.000,00 dinara sa PDV-om po cirkulacionoj pumpi.

(2) opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili) za stanove,

Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV- om, a maksimalno:

- 15.000,00 dinara sa PDV-om po kalorimetaru,

- 1.000,00 dinara sa PDV-om po delitelju toplote,

- 1.500,00 dinara sa PDV-om po termostatskom ventilu.

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja dodeljuje Grad Jagodina za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 150.000,00 dinara.

Domaćinstava ne mogu da konkurišu za više od jedne mere energetske sanacije iz ovog člana.

Kriterijumi energetske sanacije se određuju javnim pozivom za privredne subjekte.

Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva i stambene zajednice dati su u članu 26. ovog Pravilnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Jagodine su:

1) Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi

2) Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.

3) Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene)

4) Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava

5) Drugi troškove koji nisu u skladu sa energetskom sanacijom.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva i stambene zajednice.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradsko veće grada Jagodine donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).

Javni poziv za sufinansiranje energetske sanacije u ime Grada sprovodi Komisija, koju Gradsko veće grada Jagodine formira Rešenjem o obrazovanju komisije, a u saradnji sa Gradskom upravom za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Grad Jagodina je dužan da, na zahtev Uprave, kao člana komisije iz stava 1. ovog člana uključi lice koje imenuje Uprava.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

Pripremu konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo);

Oglašavanje javnih poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine;

Prijem i kontrola prispelih zahteva;

Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

Donošenje predloga konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva.

Izrada predloga Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koji se finansiraju iz budžeta grada Jagodine, Sporazuma o tehničkoj saradnji, Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata sprovede najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta, nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza, da zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom i o tome obavesti Gradsku upravu za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove.

Komisija sa Gradskom upravom za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove, prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

- Obavezu direktnog i krajnjeg korisnika sredstava da o svim nastalim promena u toku realizacije mera, u rokovima određenim ugovorom obavesti Komisiju i Gradsku upravu za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove i da im omogući da izvrše uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- Prikupljanje informacija od direktnog i krajnjeg korisnika sredstava;

- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju

- rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;

- evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika (privredni subjekti) sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duži od 15 dana;

- rok za prijavu krajnjih korisnika (domaćinstva i stambene zajednice) na Javni poziv je najmanje 21 dan;

- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duži od 15 dana;

- donošenje konačne rang liste direktnih/krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva budžeta grada Jagodine za sufinansiranju energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Akt o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Jagodine.

Javni poziv za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija u saradnji sa Gradskom upravom za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i internet prezentaciji grada Jagodine, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Uslovi za učešće privrednih subjektata koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije na javnom pozivu:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave;

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

- da imaju ateste za materijale i proizvode;

- da imaju zaposlenog ili na neki drugi način angažovanog inženjera elektrotehnike koji poseduje licencu u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata, a koji će biti zadužen za izradu izveštaja za ugrađenu instalaciju solarnih panela za proizvodnju električne energije;

- da daju garanciju na inverter od minimalno 5 godina i na solarne kolektore od minimalno 10 godina;

- i drugi kriterijumi definisanim javnim pozivom.

Uslovi za učešće privrednih subjekata koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote na javnom pozivu:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave;

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

- da imaju ateste za materijale i proizvode;

- i drugi kriterijumi definisanim javnim pozivom.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

3) namenu sredstava;

4) uslove za učešće na javnom pozivu;

5) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

6) informaciju o preuzimanju prijavnog obrasca za podnošenje prijave na javni poziv;

7) način na koji se pružaju dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u postupku pripreme i podnošenja prijave;

8) način i rok podnošenja prijave;

9) kriterijume za ocenu i izbor prijava;

10) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju energetske sanacije po javnom pozivu;

11) način isplate finansijskih sredstava;

12) priloge uz javni poziv;

13) druge informacije.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac za privredne subjekte koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) cena za kompletnu krovnu ugradnju i opremu za solarnu elektranu kapaciteta 6 kW instalisane snage solarnih panela, uključujući i ugradnju i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, ugradnju dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, cenu izrade tehničke dokumentacije koja obuhvata predmer i predračun, kao i izveštaja o ugradnji solarnih panela i ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem. Cenu dati po navedenim stavkama a potrebnu opremu predvideti po Pravilima o radu distributivnog sistema ODS-a;

4) izjavu da će uneti u ugovor sa građanima specifikaciju radova i obavezu izrade izveštaje o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije i ugradnje.

Prijavni obrazac privrednih subjekata koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije obuhvataju sledeće:

1) cenu iz člana 18. stav 2. tačka 3);

2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3) rok važenja garancije na inverter i solarne panele;

4) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije obuhvataju sledeće:

1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.

Prijave koje ne ispunjavaju definisane kriterijume, biće odbijene Rešenjem Komisije. Rešenje Komisije je konačno.

Pristigle prijave nakon roka definisanim javnim pozivom, kao i neuredne prijave biće Rešenjem odbačene. Rešenje Komisije je konačno.

U postupku evaluacije pristiglih prijava Komisija može zatražiti dodatne informacije ili dodatnu dokumentaciju od strane podnosioca u roku propisanim javnim pozivom.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine (www.jagodina.rs i www.jagodina.org.rs).

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od 3 dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici javnog poziva imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava predlog konačne liste o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada Jagodine donosi Rešenje o konačnoj listi direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Rešenje Gradskog veća grada Jagodine o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine (www.jagodina.rs i www.jagodina.rog.rs).

Sporazume o tehničkoj saradnji između grada Jagodine i direktnog korisnika (privrednog subjekta), potpisuje se nakon donošenja Rešenja Gradskog veća grada Jagodine o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Ugovor o sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Ukoliko se na javni poziv za direktne korisnike za određenu meru/mere energetske efikasnosti ne prijavi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, ta mera/mere se neće nalaziti u javnom pozivu za domaćinstva, a finansijska sredstva će se preusmeriti na drugu meru.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima (domaćinstvima)

Član 21

Akt o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće grada Jagodine.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.

Građani-učesnici javnog poziva podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet prezentaciji Grada Jagodine, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv;

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Član 22

Pravo učešća na konkursu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave:

- vlasnik objekta, ili

- ako podnosilac prijave nije vlasnik, onda da podnosilac prijave ima prijavu boravka na adresi objekta za koji podnosi prijavu, i tada je potrebno uz prijavu podneti pisanu saglasnost vlasnika objekta, koja ne mora biti overena kod notara. Uz saglasnost potrebno je dostaviti i očitanu ili fotokopiranu ličnu kartu vlasnika objekta.

2) da je objekat nastanjen i uz prijavu priložiti kopiju računa za električnu energiju gde se vidi da je potrošnja električne energije u objektu u prethodnom mesecu minimalno 30 kwh;

3) ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske sanacije;

4) i drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za domaćinstva.

Ukoliko ima više od jednog vlasnika porodične kuće, potrebno je dostaviti saglasnost ostalih vlasnika prilikom prijave, koja ne mora biti overena kod notara. Uz saglasnost potrebno je dostaviti i očitanu ili fotokopiju lične karte za suvlasnike.

Sadržaj Javnog poziva za građane (domaćinstva)

Član 23

Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) uslove za učešće na javnom pozivu;

6) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju radovi na energetskoj sanaciji;

7) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

8) informacije o preuzimanju obrazaca za podnošenje prijave na javni poziv;

9) način na koji grad Jagodina pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave;

10) kriterijume za ocenu i izbor prijava;

11) način i rok podnošenja prijave;

12) postupak odobravanja sredstava;

13) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje energetske sanacije po javnom pozivu;

14) priloge uz javni poziv;

15) druge informacije.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane)

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti (Prilog 1) sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

2) fotokopije ličnih karata ili očitane lične karte za sva fizička lica koja žive na adresi porodične kuće za koju se podnosi prijava. Za maloletne lica dostaviti fotokopije zdravstvenih knjižica;

3) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da se živi u prijavljenom stambenom objektu o (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);

4) predmer i predračun/profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) koju je objavilo Grad Jagodina, (Prilog 2);

5) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja. (Prilog 3);

6) i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.

Grad Jagodina će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti za izvod iz lista nepokretnosti.

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje;

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor projekata građana (domaćinstva)

Član 26

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vršiće se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima.

Kriterijumi za izbor projekata građana koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 1)

Nabavka i ugradnja solarnih panela, invertora i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (porodične kuće)

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

25

 

Postojeći način grejanja na

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje/mazut

5

Električna energija

10

Drvo

15

Prirodni gas/pelet

25

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drvena, jednostruka sa jednim staklom (prozori i/ili balkonska vrata)

5

Drvena, dvostruka sa razmaknutim krilima (prozori i/ili balkonska vrata)

10

Drvena, jednostruka sa duplim staklom (prozori i/ili balkonska vrata)

15

PVC, aluminijum

25

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

20

15≤K<17,5

19,5

17,5≤K<20

19

20≤K<22,5

18,5

22,5≤K<25

18

25≤K≤27,5

17,5

27,5≤K≤30

17

K>30

16

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju
(sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Napomena: U slučaju da je manje od 50% površine spoljnih zidova objekta izolovano, smatraće se da objekat nema izolaciju.

Kriterijumi za izbor projekata građana koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 2)

Unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

- ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi;
- opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate
količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili)

Postojeći način grejanja na

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

50

Električna energija

40

Drvo

20

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

5

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drvena, jednostruka sa jednim staklom (prozori i/ili balkonska vrata)

5

Drvena, dvostruka sa razmaknutim krilima (prozori i/ili balkonska vrata)

10

Drvena, jednostruka sa duplim staklom (prozori i/ili balkonska vrata)

15

PVC, aluminijum

20

 

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

20

 

K faktor zauzetosti površine za stanove
K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva grada/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Napomena: U slučaju da je manje od 50% površine spoljnih zidova objekta izolovano, smatraće se da objekat nema izolaciju.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se stolarija čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor građana

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje projekata domaćinstava vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.

Prijave koje ne ispunjavaju kriterijume, biće odbijene Rešenjem Komisije. Rešenje Komisije je konačno.

Pristigle prijave nakon roka definisanim javnim pozivom, kao i neuredne prijave biće odbačene Rešenjem. Rešenje Komisije je konačno.

U postupku evaluacije pristiglih prijava Komisija može zatražiti dodatne informacije ili dopunu dokumentacije od strane podnosioca.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26., utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru energetske efikasnosti iz javnog poziva na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.

Listu iz stava 5. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u svoju prijavu i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 5. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 6. ovog člana.

Na listu iz stava 5. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 5. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana isteka roka za prigovore i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu. Odluke Komisije po prigovorima su konačne.

Na osnovu liste iz stava 9. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 10. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 12. ovog člana komisija sačinjava predlog konačne liste krajnjih korisnika.

Listu iz stava 13. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine.

Na listu iz stava 13. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja predloga konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnicu Gradske uprave.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 15. ovog člana u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini predlog konačne liste krajnjih korisnika i istu dostavi Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada Jagodine donosi Rešenje o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije. Rešenje Gradskog veća je konačno.

Pojedinačna Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava o realizaciji mera energetske sanacije donosi Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove, nakon čega se potpisuju trojni ugovori.

Član 28

Ukoliko Grad tokom trajanja Javnog poziva ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđeni javnim pozivom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove prema listi korisnika za drugu meru.

Isplata sredstava

Član 29

Grad Jagodina će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Uslovi da Grad prenese sredstva subvencije privrednom subjektu (izvođaču radova) su:

1) Potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio na javni poziv;

2) Da je građanin potpisao ugovor o potpunom snabdevanju sa neto merenjem sa EPS snabdevanjem;

3) ODS izda Akt o priključenju, priključi kupca-proizvođača na distributivni sistem i upiše ga u registar kupca-proizvođača;

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune, garantni list i ateste) i da kopije istih dostaviti Gradskoj upravi za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove.

Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom.

Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u članu 6. ovog pravilnika (maksimalnog iznosa učešća JLS).

Ukoliko je ukupna vrednost izvedenih radova na osnovu konačnog računa manja od ukupnog iznosa sredstava po predračunu, Grad i građanin će snositi troškove na osnovu svojih udela u odnosu na ukupan iznos konačnog računa.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, grad Jagodine neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, u roku od 5 dana pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 30

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji energetskih sanacija preko lokalnih medija i internet prezentaciji Grada.

Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje se na internet prezentaciji grada Jagodine.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji i Gradskoj upravi za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 31

Podaci i akti u vezi energetske sanacije koji se objavljuju na zvaničnoj internet stranici grada Jagodine, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Gradske uprave.

Čuvanje dokumentacije

Član 32

Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodine ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".