ODLUKAO JAVNOM VODOVODU("Sl. list grada Kikinde", br. 34/2017, 17/2020 i 13/2022) |
Ovom Odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja i vršenja poslova u obavljanju komunalne delatnosti skupljanja, prečišćavanja i distribucije vode, kao delatnosti od opšteg interesa i uslovi isporuke vode na teritoriji grada Kikinde (u daljem tekstu: Grad), i to:
- tehnički i drugi posebni uslovi za isporuku vode kojima se obezebeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet usluga;
- način obezbeđivanja kontinuiteta u isporuci vode uključujući i radno vreme i raspored radnog vremena;
- prava i obaveze preduzeća koje obavlja isporuku vode i prava i obaveze korisnika;
- tarifni sistem, način utvrđivanja cene, način obračuna i plaćanja naknade za isporuku vode i drugih usluga, kao i prava korisnika u slučaju neisporučivanja ili nekvalitetne isporuke vode;
- način postupanja i ovlašćenja organa Grada u slučaju prekida u isporuci vode, u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija i dr.) ili štrajka i slučaju sprovođenja operativnih mera koje utvrdi Gradsko veće grada Kikinda (u daljem tekstu: Gradsko veće), od strane preduzeća koje obavlja isporuku vode;
- nadzor nad primenom ove Odluke, prekršaji i kazne kao i prelazne i završne odredbe.
Odredbe ove Odluke neposredno se primenjuju, izuzev na odnose koji su na osnovu ove Odluke uređeni posebnim aktima nadležnih organa.
Pojedini izrazi u smislu ove Odluke imaju sledeće značenje:
1. izvorište sa opremom jeste prostor sa vodozahvatnim objektima-bunarima, objektima i hidromašinskom opremom;
2. rezervoar jeste objekat za smeštaj vode;
3. javna vodovodna mreža jeste skup cevovoda sa objektima i uređajima, kojim se voda za piće distribuira do vodovodnog priključka;
4. vodovodni šaht jeste podzemni građevinski objekat koji čine zidovi, gornje ploče i poklopac u kome je smeštena vodovodna armatura (zatvarači, vazdušni ventili, muljni ventili i dr.) i koji se nalazi na vodovodnoj mreži na javnoj površini;
5. vodovodni priključak jeste cevni ogranak koji se proteže od javne vodovodne mreže do glavnog vodomera, a može biti:
5.1 individualni vodovodni priključak počinje od mesta priključenja na javni vodovod do zaključno sa glavnim individulnim vodomerom i neposredno montiranim nizvodnim zatvaračem;
5.2 zajednički vodovodni priključak za više objekata ili posebnih delova objekata, počinje od mesta priključenja na javni vodovod, do razvoda instalacije koje vode do glavnog individualnog i glavnog zajedničkog vodomera i nizvodnog zatvarača;
6. priključno mesto jeste spoj vodovodnog priključka i javne vodovodne mreže;
7. glavni individualni vodomer jeste uređaj za merenje i obračun količine isporučene vode i obračun naknade za isporučenu vodu za objekat jednog korisnika postavljen u šahtu i/ili vodomernoj prostoriji;
8. glavni zajednički vodomer jeste vodomer preko kojeg se meri količina isporučene vode i vrši obračun količine isporučene vode za više objekata ili posebnih delova objekta, odnosno više vlasnika ili korisnika, postavljen u šahtu i/ili vodomernoj prostoriji;
9. interni vodomer jeste uređaj za merenje količine isporučene vode, preko glavnog zajedničkog vodomera za posebne delove objekta (stanove ili poslovne prostorije). Služi za merenje količine, raspodelu i obračun troškova isporučene vode na korisnike kojima se isporuka vrši preko glavnog zajedničkog vodomera;
10. vodomerni šaht jeste podzemni građevinski objekat koji čine zidovi, gornja ploča i poklopac u kome je smešten vodomer i prateća oprema;
11. vodomerna prostorija jeste prostorija u objektu korisnika u kojoj je smešten vodomer i prateća oprema;
12. merno mesto čini vodomer sa uzvodnim i nizvodnim zatvaračem;
13. vodovodna kućna instalacija jeste skup cevovoda i uređaja na parceli i u objektu korisnika, nizvodno od vodomera i neposredno ugrađenog nizvodnog zatvarača;
14. pogonska spremnost sistema - neprekidno snabdevanje korisnika vodom, pod odgovarajućim pritiskom i u dovoljnim količinama, u kontinuitetu 24 sata.
Pod objektom se, u smislu ove Odluke, podrazumeva i poseban ulaz lamela i slično u objektima višeporodičnog stanovanja;
Poseban deo objekta, u smislu ove Odluke, smatraju se stanovi i poslovne prostorije.
Komunalna delatnost sakupljanja, prečišćavanja i distribucije vode (u daljem tekstu: isporuka vode), u smislu ove Odluke, obuhvata sakupljanje, preradu, odnosno prečišćavanje vode, kao i isporuku vode za piće i druge potrebe, vodovodnom mrežom do vodomera korisnika, obuhvatajući i glavni vodomer.
Komunalna delatnost sakupljanja, prečišćavanja i distribucije vode, obavlja Javno preduzeće za komunalnu infrastrukturu i usluge "Kikinda", (u daljem tekstu: Preduzeće).
Ispunjenost uslova za obavljanje delatnosti utvrđuje Komisija ministarstva nadležnog za poslove komunalnih delatnosti, u skladu sa aktom Vlade Republike Srbije kojim se propisuju merila za obavljanje komunalne delatnosti, sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti.
Javnim vodovodom, nezavisno od toga čijim sredstvima je izgrađen, upravlja, održava, obnavlja i unapređuje Preduzeće. Nakon izgradnje i puštanja u rad izgrađeni ili rekonstruisani objekti javnog vodovoda predaju se na korišćenje Preduzeću, bez naknade.
Vlasnici uličnih instalacija i vodovodnih priključaka dužni su da iste Preduzeću predaju bez nadoknade na upravljanje, korišćenje i održavanje u skladu sa odredbama ove Odluke.
Preduzeće je obavezno da obezbedi dovoljne količine vode, neprekidno, u toku dana i noći.
U cilju snabdevanja potrošača dovoljnim količinama vode, Preduzeće je dužno da:
1. neprekidno održava u ispravnom stanju vodovodnu mrežu, uređaje i postrojenja javnog vodovoda;
2. planira proširenje kapaciteta;
3. izgrađuje novu, rekonstruiše postojeću vodovodnu mrežu i vodovodne priključke;
4. kontinuirano kontroliše kvalitet ispravnosti vode;
5. primenjuje sve propise i tehničke mere kojima se postiže propisani kvalitet vode;
6. stara o stanju i zaštiti vodnih izdani koje eksploatiše i inicira preduzimanje potrebnih mera kod nadležnih organa;
7. vrši i druge poslove u vezi sa korišćenjem, održavanjem, izgradnjom i rekonstrukcijom uređaja javnog vodovoda i javnih bunara u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Voda iz javnog vodovoda mora odgovarati propisima i standardima za pijaću vodu u okviru kvaliteta vode iz vodne izdani.
Uslove za sakupljanje, prečišćavanje i distribuciju vode za piće obezbeđuje grad Kikinda.
Obezbeđivanje uslova za obavljanje sakupljanja, prečišćavanja i distribucije vode za piće obuhvata aktivnosti na jačanju kapaciteta i funkcionalnosti komunalne infrastrukture, obezbeđenje sredstava za finansiranje izgradnje komunalne infrastrukture, aktivnosti na praćenju kvaliteta komunalnih usluga, kao i preduzimanje mera za kontinuirano vršenje komunalne delatnosti u cilju obezbeđenja životnih potreba fizičkih i pravnih lica.
Korisnik usluge (u daljem tekstu: Korisnik), u smislu ove Odluke, je fizičko lice, pravno lice ili preduzetnik čije su vodovodne instalacije priključene na javni vodovod, i to:
1. vlasnik, nosilac prava korišćenja ili zakupac stambenog prostora, zakupac stana na neodređeno vreme u državnoj i društvenoj svojini ili zakupac stana u socijalnom stanovanju;
2. pravna lica i preduzetnici vlasnici ili nosioci prava korišćenja poslovnog prostora;
3. zakupci ili drugi korisnici poslovnog prostora prema zaključenom ugovoru sa vlasnikom poslovnog prostora koji sadrži klauzulu o odgovornosti i obavezi vlasnika za isplatu dospelih obaveza zakupca ili korisnika;
4. nelegalno priključeni korisnici.
II TEHNIČKI I DRUGI POSEBNI USLOVI ZA ISPORUKU VODE
Javni vodovod jeste skup uzajamno povezanih objekata i opreme za sakupljanje, prečišćavanje i distribuciju vode, korisnicima.
Javni vodovod čine sledeći objekti i oprema:
1. izvorišta sa opremom,
2. dovodni cevovodi sirove vode,
3. postrojenja za tretman vode,
4. objekti i oprema za potiskivanje vode,
5. rezervoari,
6. vodovodna mreža i objekti na vodovodnoj mreži,
7. javne česme koje su Preduzeću predate na održavanje,
8. javni bunari,
9. vodovodni uređaji na javnim površinama i fontane,
10. individualni i zajednički priključci u smislu člana 2. ove Odluke i
11. glavni individualni vodomer, glavni zajednički vodomer i interni vodomer za poslovni prostor.
U smislu ove Odluke, unutrašnju vodovodnu instalaciju i uređaje objekta (u daljem tekstu: unutrašnja instalacija) čine:
1. interna vodovodna instalacija - od glavnog individualnog vodomera i glavnog zajedničkog vodomera pa nadalje;
2. vodomerni šaht ili vodomerna prostorija;
3. interni vodomeri za stambeni prostor;
4. hidroforsko ili drugo pumpno postrojenje za snabdevanje zgrade vodom ili smanjenje pritiska vode sa pripadajućim delovima i instalacijama;
5. hidranti i hidrantska oprema u zgradi;
Unutrašnjom instalacijom, u smislu ove Odluke, smatraju se sve naprave, vodovi i uređaji iza vodomera iz stava 1. ovog člana koji služe za korišćenje vode (zajedničke vodovodne instalacije i uređaji u zgradi, zajedničke instalacije protivpožarne zaštite, instalacije i uređaji u stanu i poslovnim prostorijama).
III USLOVI I NAČIN SNABDEVANJA VODOM IZ JAVNOG VODOVODA
Privredni, poslovni i stambeni objekti, koji se nalaze u Zoni vodosnabdevanja naseljenog mesta, obavezni su da se priključe na javnu vodovodnu mrežu.
Zono vodosnabdevanja naseljenog mesta na teritoriji grada Kikinde utvrđuje Gradsko veće na predlog Nadzornog odbora Preduzeća.
Na javni vodovod mogu se priključiti objekti za koji je izdata građevinska dozvola ili odobrenje za izvođenje radova.
Zabranjeno je priključenje objekta na javni vodovod koji nisu upisani u katastar nepokretnosti ili nisu ozakonjeni prema posebnom zakonu.
Priključke izvedene suprotnu stavu 1. i 2. ovog člana Preduzeće će zatvoriti i staviti van upotrebe po rešenju komunalne inspekcije.
Svaki objekat koji se snabdeva vodom iz javnog vodovoda mora imati zaseban priključak, neposredno sa uličnog vodovoda.
Kada su na istom priključku korisnici stambenih i poslovnih prostorija, korisnici poslovnog prostora dužni su da ugrade poseban vodomer u skladu sa stavom 1. ovog člana.
Tehničke uslove za izgradnju i priključenje vodovodnih instalacija na javni vodovod i način priključenja, bliže se uređuje posebnim Pravilnikom.
Pravilnik iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost Gradskog veća.
Saglasnost iz stava 3. ovog člana objavljuje se u "Službenom listu grada Kikinde".
Pre početka tehničke dokumentacije za izgradnju, rekonstrukciju i dogradnju objekta koji treba da se priključi ili je priključen na javni vodovod, Investitor je dužan da od Preduzeća pribavi uslove za projektovanje i priključenje objekta na javni vodovod.
Pribavljanje uslova za projektovanje i priključenje objekta vrši se u postupku pribavljanja lokacijskih uslova putem organa Gradske uprave grada Kikinde nadležnog za sprovođenje objedinjene procedure (u daljem tekstu: Nadležni organ).
Postupak za priključenje objekta na javnu vodovodnu mrežu pokreće se podnošenjem zahteva Nadležnom organu.
Uz zahtev iz stava 1. ovog člana prilaže se separat iz projekta izvedenog objekta, odnosno iz projekta za izvođenje, ako u toku građenja nije odstupljeno od projekta za izvođenje, sa tehničkim opisom i grafičkim prilozima, kojim se prikazuje predmetni priključak i sinhron plan svih priključaka, odnosno idejni projekat u slučaju građenja priključka na vodovodnu mrežu prema članu 145. Zakona o planiranju i izgradnji.
Uz zahtev iz stava 1. ovog člana prilaže se i dokaz o uplati naknade za priključenje objekta.
Nadležni organ, u roku od tri radna dana od dana prijema zahteva iz stava 1. ovog člana, upućuje zahtev Preduzeću da izvrši priključenje u skladu za zahtevom.
Ako je objekat izveden u skladu sa građevinskom dozvolom i projektom za izvođenje, Preduzeće je dužno da izvrši priključenje objekta na javnu vodovodnu mrežu i da o tome obavesti Nadležni organ u roku od 15 dana od dana prijema zahteva za priključenje.
Ako je u lokacijskim uslovima predviđeno ispunjenje dodatnih uslova za priključenje tog objekta, priključenje će se izvršiti ako su ispunjeni ti uslovi.
Ako nisu ispunjeni uslovi Preduzeća za projektovanje i priključenje, Preduzeće će u roku od 15 dana od dana prijema zahteva obavestiti korisnika i Nadležni organ o uslovima koje je korisnik dužan da ispuni.
O izvršenoj kontroli i nedostacima koje treba otkloniti Preduzeće izdaje akt u formi zapisnika.
U slučaju iz stava 1. ovog člana Nadležni organ zahtev odbacuje zaključkom, u roku od pet radnih dana od dana prijema zapisnika Preduzeća, uz navođenje razloga za takvu odluku.
Protiv zaključka iz stava 3. ovog člana podnosilac zahteva može izjaviti prigovor Gradskom veću, u roku od tri dana od dana dostavljanja.
Ako podnosilac zahteva u roku od deset dana od dana prijema zaključka, a najkasnije 30 dana od njegovog objavljivanja na internet stranici grada Kikinda, podnese usaglašeni zahtev i otkloni sve utvrđene nedostatke, postupak priključenja će se nastaviti.
Preduzeće će priključenje izvršiti po ispunjenju uslova i izdati akt o odobrenju i priključenju i isti dostaviti podnosiocu zahteva i Nadležnom organu.
Objekat koji se snabdeva vodom iz javnog vodovoda na javnu vodovodnu mrežu priključuje se putem priključnog voda, na način i pod uslovima Pravilnikom iz člana 12. ove Odluke.
Deo stambene zgrade koji ima zaseban ulaz i čini samostalnu celinu, smatra se zasebnim objektom u smislu stava 1. ovog člana.
Priključni vod (u daljem tekstu: priključak) počinje, od mesta priključenja na uličnu vodovodnu cev ili cev sekundarne mreže u blokovskoj izgradnji, a završava se u skloništu za vodomer ili vodomernoj prostoriji sa ventilom iza glavnog vodomera, ukoliko Pravilnikom iz člana 12. ove Odluke za posebne slučajeve nije propisano drugačije.
Stalni i privremeni priključak
Priključak na vodovodnu mrežu izvodi se kao stalni ili privremeni, u skladu sa uslovima Preduzeća za projektovanje i priključenje.
Troškove priključenja i izgradnje stalnog ili privremenog priključka, ukidanja ili pretvaranja privremenog u stalni priključak snosi investitor ili vlasnik, odnosno nosilac prava korišćenja objekta ili parcele.
Privremeni priključak odobrava se i izvodi u sledećim slučajevima:
1. za objekte u izgradnji,
2. za privremene objekte,
3. za nelegalno izgrađene objekte za koje je pokrenut postupak ozakonjenja.
Privremeni priključak, u slučaju iz stava 1. tačka 1. ovog člana, odobrava se i izvodi na osnovu građevinske dozvole ili rešenja kojim se odobrava izvođenje radova, a u slučaju iz tačke 2. na osnovu rešenja kojim se odobrava postavljanje privremenog objekta.
Privremeni priključak, u slučaju iz stava 1. tačka 3. ovog člana, odobrava se i izvodi na osnovu potvrde Nadležnog organa da je pokrenut pokrenut postupak ozakonjenja objekta koji nije pravosnažno okončan uz obavezu Korisnika da priključak uskladi sa uslovima Preduzeća.
Privremeni priključak, po prestanku razloga zbog kojih je je odobren i izveden ukida se ili se pretvara u stalni.
Način priključenja preko nepokretnosti
Na javnu vodovodnu mrežu objekat se priključuje preko sopstvene nepokretnosti.
Priključak se po pravilu izvodi za svaku parcelu posebno.
Za više objekata na istoj parceli ili u blokovskoj izgradnji može se odobriti i izvesti zajednički priključni vod sa razvodom za svaki objekat ili poseban deo objekta.
Ukoliko se na parceli ili objektu postoji suvlasništvo, trasa priključnog voda i razvoda određuje se i u skladu sa pisanom saglasnošću suvlasnika ili sporazumom o načinu korišćenja nepokretnosti overenim kod nadležnog organa za overu.
Izgradnja priključnog voda preko parcele drugog vlasnika može se odobriti samo izuzetno, ukoliko ne postoji mogućnost direktnog priključenja i ukoliko vlasnik parcele preko koje prolazi priključni vod, da svoju pisanu saglasnost overenu kod nadležnog organa za overu.
Priključci preko tuđe nepokretnosti ukinuće se na osnovu pisanog i overenog sporazuma Korisnika iz člana 7. stav 1. ove Odluke ili u postupku izvršenja pravosnažne sudske presude.
Priključenje privremenog objekta
Priključenje privremenog objekta (kiosk, baraka i sl.), koji se nalazi na javnoj površini, vrši se prema uslovima Preduzeća.
Ukoliko ne postoji uslovi za direktno priključenje na mrežu već se priključenje vrši preko postojećeg priključka sa glavnim individualnim vodomerom, ugradnju internog vodomera iza postojećeg, izvodi Preduzeće uz pisanu saglasnost Korisnika postojećeg priključka.
Priključenje posebnih delova zgrade
Priključenje posebnih delova (stanova i poslovnih prostorija) u zgradi vrši se u skladu sa uslovima Preduzeća za projektovanje i priključenje objekta.
Priključci se mogu izvoditi samo na osnovu projektne dokumentacije, građevinske dozvole, rešenja kojim se odobrava izvođenje radova i rešenja kojim se odobrava postavljanje privremenog objekta.
Radove na priključenju - montaži priključka, ugradnji vodomera i puštanju u rad priključka, o trošku Korisnika, izvodi isključivo Preduzeće.
Radove na raskopavanju i vraćanju u prvobitno i tehnički ispravno stanje javne površine, površine parcele, objekata, i uređaja unutar parcele i objekta izvodi izvođač kojeg angažuje Korisnik o svom trošku.
Bez odobrenja Preduzeća zabranjeno je priključenje na javnu vodovodnu mrežu i vodovodnu instalaciju drugog korisnika.
Priključak izveden bez odobrenja, Preduzeće će isključiti i pokrenuti postupak kod organa Gradske uprave grada Kikinde nadležnog za inspekcijske poslove.
Vodomeri se ugrađuju u vodomerni šaht ili vodomernu prostoriju, u skladu sa uslovima propisanim Pravilnikom iz člana 12. ove Odluke i uslovima za projektovanje i priključenje.
Vodomeri moraju biti atestirani, imati zaštitne plombe državne kontrole mera i karakteristike (tip, prečnik, pritisak) utvrđene Pravilnikom iz iz člana 12. ove Odluke i uslovima za projektovanje i priključenje.
Vodomer je smešten u vodomerni šaht ili unutar objekta u vodomernoj prostoriji.
Vodomerni šaht i vodomerna prostorija se izgrađuju neposredno iza regulacione linije, sem u iz uzetnim slučajevima kada za to postoje opravdani razlozi, zbog čega se vodomerni šaht i vodomerna prostorija postavljaju dalje od regulacione linije, odnosno u podrumu objekta ili ispred regulacione linije.
Vodomerni šaht i vodomerna prostorija moraju biti izgrađeni u skladu sa Pravilnikom iz člana 12. ove Odluke i uslovima za projektovanje i priključenje.
Postojeći vodomerni šaht i vodomerna prostorija moraju ispunjavati tehničke uslove propisane Pravilnikom iz člana 12. ove Odluke.
Tehničke i druge uslove za izgradnju privremenih skloništa kod objekata u izgradnji (privremena skloništa) određuje Preduzeće.
Vodomerni šaht i vodomernu prostoriju gradi i o svom trošku održava Investitor.
Vodomerni šaht i prostoriju u kojima je otežan rad oko održavanja i čitanja vodomera, Korisnik je dužan da prilagodi tehničkim uslovima propisanim Pravilnikom iz člana 12. ove odluke u roku koji odredi Preduzeće, a najduže do 3 meseca po dobijanju pismene opomene Preduzeća.
Ukoliko Korisnik ne postupi u skladu sa opomenom u ostavljenom roku Preduzeće će pokrenuti postupak pred organom Gradske uprave grada Kikinde nadležnom za inspekcijske poslove.
Izuzetno, ako zbog stanja vodomernog šahta preti opasnost zagađenja vode, ili njegovo stanje ne omogućuje očitavanje vodomera, Preduzeće će obustaviti snabdevanje vodom i pre isteka roka iz stava 1. ovog člana, sve dok se šaht ili prostorija ne uredi.
Unutrašnja - kućna instalacija iz člana 9. ove Odluke se gradi na osnovu građevinske dozvole, rešenja kojim se odobrava izvođenje radova, a u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom, uslovima za projektovanje i priključenje Preduzeća i tehničkim standardima i normativima.
Izvedena instalacija se može koristiti po izvršenom tehničkom pregledu i pozitivnom nalazu komisije za tehnički pregled instalacije.
Korisnik ne može bez saglasnosti Preduzeća, dozvoliti da se objekat drugog fizičkog ili pravnog lica priključi na njegovu kućnu vodovodnu instalaciju.
Korisnik je dužan da svoju kućnu instalaciju koristi na način kojim ne ometa druge korisnike niti im čini štetu.
Korisnik je dužan da svoju kućnu instalaciju, o svom trošku, održava u ispravnom stanju.
Na održavanje kućnih instalacija i internih vodomera za merenje potrošnje u stanu primenjuju se odredbe propisa o održavanju zgrada.
IV ODRŽAVANJE JAVNOG VODOVODA I PRIKLJUČAKA
Radove na održavanju i otklanjanju kvara na vodovodnoj mreži, priključnom vodu i glavnom zajedničkom vodomeru, glavnom individualnom vodomeru i internom vodomeru za snabdevanje poslovnih prostorija, uzvodnom i nizvodnom zatvaraču izvodi isključivo Preduzeće.
Za izvođenje radova iz stava 1. nije potrebna saglasnost Korisnika, ali je Preduzeće dužno da ga o tome unapred obavesti.
Izuzetno, ako je popravka hitne prirode, Korisnik može biti obavešten i naknadno.
Montažne radove na izmeštanju ili rekonstrukciji priključnog voda i vodomera po zahtevu i o trošku Korisnika, izvodi isključivo Preduzeće.
Troškove materijala i radova na održavanju i otklanjanju kvara u slučaju iz člana 33. stav 1. ove Odluke snosi Preduzeće.
Troškove materijala i izvođenja radova vezanih za otklanjanje kvara na priključnom vodu, ukoliko vodomerni šaht nije postavljen na način iz člana 30. stav 2. ove Odluke, kao i izmeštanje ili rekonstrukciju priključnog voda i vodomera na zahtev Korisnika, snosi Korisnik.
Raskopavanja i rušenje delova objekta, uređaja i instalacija na parceli ili u građevinskom objektu, u slučaju iz stava 1. i 2. ovog člana, organizuje i troškove snosi, Korisnik.
Vraćanje u prvobitno stanje raskopanih ili razrušenih delova objekta, uređaja i drugih instalacija vrši se u organizaciji i o trošku Korisnika.
Preduzeće o svom trošku vrši održavanje, baždarenje i zamenu glavnog zajedničkog, glavnog individualnog i internog vodomera za snabdevanje poslovnih prostorija.
Održavanje, baždarenje i zamenu internog vodomera, osim internog vodomera za snabdevanje poslovnih prostorija, o trošku i u organizaciji Korisnika vrši registrovano pravno lice ili preduzetnik.
Kvarove i oštećenja na vodomeru iz stava 1. ovog člana nastale krivicom korisnika usled povratne vrele vode, mraza i mehaničkog oštećenja, otklanja Preduzeće na teret Korisnika.
O održavanju i zameni vodomera Preduzeće Korisniku izdaje kopiju overenog Radnog naloga za zamenu vodomera.
Garantni list zamenjenog vodomera čuva se u arhivi Preduzeća kao prilog originalu Radnog naloga.
Korisnik je dužan da Preduzeću odmah prijavi svaki kvar ili oštećenje na priključku i glavnom individualnom vodomeru, glavnom zajedničkom vodomeru i internom vodomeru za poslovne prostorije, a ovo je dužno da odmah, a najkasnije u roku od 24 časa izvrši intervenciju.
Korisnik ima pravo da trajno ili privremeno otkaže korišćenje isporuke vode ukoliko postoje tehnički uslovi i ako isključenje ne dovodi do poremećaja snabdevanja drugih Korisnika.
Otkaz se daje Preduzeću u pisanom obliku najmanje 8 dana pre prestanka korišćenja.
Otkaz može biti trajan ili privremen - do 12 meseci.
Ukoliko Korisnik ne podnese zahtev za ponovno priključenje do isteka roka privremenog isključenja, a najkasnije do poslednjeg očitavanja u godini, u kojoj je rok istekao, Preduzeće će izvršiti trajno isključenje.
Ponovno priključenje vrši se na osnovu pisanog zahteva.
U slučaju privremenog otkaza vrši se plombiranje ventila.
U slučaju trajnog otkaza, isključenje se vrši na mestu spajanja sa uličnim vodom.
Troškove isključenja i ponovnog priključenja snosi Korisnik.
VI SNABDEVANJE VODOM NA JAVNIM ČESMAMA I IZ JAVNIH HIDRANATA
Iz javnih hidranata voda se može uzimati samo uz odobrenje Preduzeća izuzev za potrebe gašenja požara.
Uzimanje vode iz javnih hidranata vrši se pomoću hidrantskog nastavka na određenom mestu pod uslovima i na način koje odredi Preduzeće.
Svaki hidrantski nastavak, mora biti prijavljen Preduzeću i posebno obeležen.
Javne česme sa uređajem za prečišćavanje vode, koje se snabdevaju vodom iz javnog vodovoda moraju biti izvedene uz poštovanje tehničkih i ostalih uslova utvrđenim Pravilnikom iz člana 12. ove Odluke.
Uređaje za prečišćavanje vode na javnim česmama iz stava 1. ovog člana, koje nisu predate Preduzeću na održavanje, održava registrovano pravno lice ili preduzetnik prema ugovoru o poveravanju poslova zaključenim sa nadležnim organom Grada ili mesne zajednice i isti je odgovoran za higijensku ispravnosti vode, kvalitet vode i funkcionalnost uređaja.
Organ Gradske uprave grada Kikinde nadležan za zaštitu životne sredine stara se o fizičko-hemijskoj i mikrobiološkoj ispravnosti vode na javnim česmama iz stava 2. ovog člana.
Preduzeće ima isključivo pravo otvaranja i zatvaranja zatvarača na javnoj vodovodnoj mreži i priključcima.
Izuzetno, u slučaju kvara ili popravke kućne vodovodne instalacije, zatvaranje i otvaranje ventila ispred i iza vodomera može se izvršiti prema uputstvu dobijenom putem Korisničkog servisa Preduzeća.
Građevinski i drugi radovi koji se izvode u neposrednoj blizini, iznad ili ispod objekata javnog vodovoda mogu se izvoditi samo uz prethodnu saglasnost, pod uslovima i pod nadzorom Preduzeća.
Pri izvođenju radova na raskopavanju na osnovu građevinske dozvole ili rešenja kojim se odobrava izvođenje radova Investitor i izvođač radova dužni su da preduzmu sve mere obezbeđenja i zaštite vodovodnih instalacija od oštećenja ili kvara propisane uslovima i saglasnošću Preduzeća i rešenja kojim se raskopavanje odobrava.
Ako ovlašćeni radnik Preduzeća smatra da zbog načina izvođenja radova ili zbog nedovoljnih zaštitnih mera preti opasnost oštećenja ili kvara instalacija javnog vodovoda, obavestiće o tome nadležan organ Gradske uprave grada Kikinda za inspekcijske poslove radi preduzimanja odgovarajućih zaštitnih mera ili obustave radova.
Na površinama ispod kojih su položene ili u čijoj se blizini nalaze instalacije javnog vodovoda, zabranjeno je držati otpadni materijali, organskog porekla ili smeće, ispuštati otpadne vode i agresivne materije, zakopavati leševe uginulih životinja i sl.
Zabranjeno je privremeno deponovanje građevinskog materijala i drugih stvari ili postavljanje privremenih objekata iznad šahtova, ventila i hidranata.
U slučaja kvara instalacija koje se nalaze ispod deponovanog građevinskog materijala i drugih stvari ili privremenih objekata vlasnik je dužan da po nalogu nadležnog organa Gradske uprave grada Kikinde nadležnog za inspekcijske poslove iste ukloni u kratkom roku.
U slučaju ne postupanja po nalogu nadležnog organa uprave za inspekcijske poslove uklanjanje, kao i otklanjanja prouzrokovanih kvarove, otkloniće Preduzeće na teret prekršioca.
U cilju zaštite javnog vodovoda Preduzeće ima pravo da vrši pregled vodovodnih instalacija i vodomera, uređaja za povećanje pritiska, uređaja za napajanje centralnog grejanja i drugih uređaja koji mogu naneti štetu javnom vodovodu, Pregled iz stava 1. ovog člana zaposleni u Preduzeću vrše na osnovu pismenog ovlašćenja uz obavezno prisustvo Korisnika ili njegovog predstavnika.
Ovlašćenje iz stava 2. ovog člana, radnici Preduzeća su dužni da pokažu i bez posebnog zahteva.
Preduzeće je ovlašćeno da Korisniku naloži otklanjanje utvrđenog nedostatka u roku od 15 dana.
VIII ZAŠTITA VODOZAHVATNE IZDANI
Bušenje zasebnih bunara u vodozahvatnoj izdani vrši se na osnovu vodnih uslova, vodne saglasnosti i vodne dozvole nadležnog organa, uz prethodno pribavljeno mišljenje Preduzeća.
Bušenje i korišćenje zasebnih bunara za snabdevanje vodom za piće iz vodozahvatne izdani u Zoni vodosnabdevanja naseljenog mesta zabranjeno je, a može se dozvoliti samo ukoliko Preduzeće nije u mogućnosti da na drugi način obezbediti dovoljne količine vode za piće.
Korisnici iz stava 1. i 2. su dužni da nadležnom organu dostave godišnji izveštaj o utrošenoj količini vode i o uticaju eksploatacije na promenu režima vode.
Svi napušteni bunari koji nisu u upotrebi moraju biti sanirani tako da ni na koji način ne ugroze kvalitet vode.
IX NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U ISPORUCI VODE
Preduzeće je dužno da svoj rad, radno vreme i poslovanje uredi na način koji obezbeđuje stalnu funkcionalnu sposobnost javnog vodovoda, nesmetano pružanja usluga neprekidno 24 časa dnevno, pod jednakim uslovima.
Preduzeće je dužno da organizuje korisnički servis za prijavu i otklanjanja kvarova u toku 24 časa, radnim danom, subotom, nedeljom i u dane praznika.
Ako dođe do poremećaja ili prekida u pružanju usluge, usled više sile ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:
1. izvesti Gradonačelnika grada Kikinde o nastaloj situaciji i preduzetim merama,
2. privremeno obezbedi isporuku vode iz alternativnih izvora kad je to moguće (dodatni i priručni uređaji za isporuku vode),
3. radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u pružanju usluge, kao i da angažuje treća lica,
4. hitno popravi i/ili zameni objekte i opremu iz člana 8. ove Odluke kao i da zaštiti objekte i opremu od daljih kvarova ili havarija, i
5. druge mere koje utvrde nadležni organi Grada.
Ako Preduzeće nije u mogućnosti da kontinuirano obezbedi dovoljne količine vode Preduzeće će preduzeti tehničke mere za ograničenje potrošnje, a o nastalom stanju odmah obavestiti Gradonačelnika grada Kikinde.
Preduzeće je dužno da unapred pripremi plan preduzimanja tehničkih mera za ograničenje potrošnje i predlog mera snabdevanja za slučaj nastupanja okolnosti iz prethodnog stava ovog člana.
Odluku o načinu, prioritetima i ograničenjima u snabdevanju i potrošnji vode, kao i o načinu kontrole sprovođenja propisanih mera donosi Gradonačelnik grada Kikinde.
Za potrebe gašenja požara, potrošnja vode se ne može ograničiti.
Korisnici su dužni da se pridržavaju odluke iz iz stava 3. ovog člana.
Ako se prekid u pružanju usluge predviđa zbog planiranih radova na objektima i opremi iz člana 8. ove Odluke, kao i na vodomeru, Preduzeće je dužno da o tome najkasnije 24 časa pre početka izvođenja planiranih radova, putem sredstava javnog informisanja, internet portala i na drugi odgovarajući način, blagovremeno obavesti Korisnike i organ Gradske uprave grada Kikinde nadležan za inspekcijske poslove.
U slučaju neplaniranog prekida u snabdevanju vodom Preuzeće je dužno da putem sredstava informisanja i putem interneta obavesti Korisnike i nadležan organ iz stava 1. ovog člana o prekidu, planiranom vremenu za otklanjanje kvara i isporuku vode.
U slučaju prekida koji traje preko 12 sati Preduzeće je dužno da obezbedi alternativni način snabdevanja vodom.
U slučaju štrajka zaposlenih Preduzeće je obavezno da u skladu sa aktom Gradonačelnika grada Kikinde obezbedi minimum procesa rada u obavljanju delatnosti, i posebno:
1. pritisak u gradskoj vodovodnoj mreži koji obezbeđuje propisani kvalitet isporuke vode;
2. obavljanje poslova na otklanjanju havarija na vodovodnoj mreži;
3. kontrolu kvaliteta isporučene vode.
X PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA VODE
Preduzeće je dužno da:
1. trajno čuva tehničku dokumentaciju o izvedenom stanju javnog vodovoda;
2. u skladu sa ovom Odlukom održava javni vodovod sa vodovodnim priključcima;
3. primenjuje uslove i tehničke normative za priključenje kućnih instalacija propisane ovom Odlukom i posebnim propisima;
4. vrši priključenje kućnih instalacija na javni vodovod ako su ispunjeni svi uslovi u skladu sa ovom Odlukom i posebnim propisima;
5. vrši periodični pregled vodomera i uređaja mernog mesta;
6. o svom trošku održava glavne zajedničke, glavne individualne kao i interne vodomere za merenje utroška u poslovnom prostoru;
7. obezbeđuje isporuke vode u javne svrhe;
8. da održava fontane i česme postavljene na javnoj površini, koje su Preduzeću predate na održavanje;
9. javnu površinu koju koristi pri izvođenju radova, po završetku tih radova o svom trošku odmah dovede, odnosno vrati u prvobitno stanje, u skladu sa posebnom Odlukom;
10. o planiranim radovima na održavanju javnog vodovoda i vodovodnog priključka, unapred obavesti Korisnike, osim u slučaju hitnih i neodložnih radova;
11. se stara o povećanju kapaciteta javnog vodovoda u skladu sa planovima prostornog razvoja i izgradnje;
12. da očitava vodomere prema rasporedu koji utvrdi svojim aktom;
13. da o očitavanju vodomera obavesti Korisnike putem sredstava javnog informisanja;
14. organizuje Korisnički servis za prijavu kvarova neprekidno 24 časa;
15. u roku i na način propisan ovom Odlukom razmotri pisane prigovore i reklamacije korisnika i
16. izvršava i druge obaveze utvrđene ovom Odlukom, zakonom i posebnim propisima.
Korisnik vode dužan je da:
1. Preduzeću prijavi početak korišćenja vode iz gradskog vodovoda uz dostavljanje podataka i dokaza propisanih uslovima za projektovanje i priključenje i Pravilnikom iz člana 12. ove Odluke;
2. pisanim putem prijavi sve promene od značaja za isporuku vode, utvrđivanje količine isporučene vode i naplatu isporučene vode, najkasnije u roku od 8 dana od dana nastanka promene;
3. blagovremeno preduzme mere u cilju zaštite kućnog priključka od oštećenja i kvarova;
4. održava u ispravnom stanju svoje kućne instalacije, odnosno zajedničke vodovodne instalacije i uređaje u zgradi, stanu i poslovnim prostorijama;
5. se pridržava tehničkih uslova;
6. o uočenom kvaru na vodovodnoj instalaciji odmah obavesti Preduzeće;
7. se stara i održava o svom trošku vodomerno sklonište tako da je uvek pristupačno, čisto, suvo, a vodomer zaštićen od mraza, bilo kakvog oštećenja i krađe,
8. snosi troškove: izgradnje priključka; nabavke i ugradnje vodomera; pribavljanja uslova za projektovanje i priključenje, odobrenja za priključenje; priključenja, izmeštanja priključka na sopstveni zahtev isključenja i ponovnog uključenja; kontrole i održavanja unutrašnje - kućne instalacije;
9. snosi troškove ugradnje i održavanja podizača pritiska, zaštitnih naprava i hidrantskih instalacija;
10. snosi troškove pregleda, zamene kao i otklanjanja kvarova na internom vodomeru za merenje potrošnje u stanu, te da u slučaju kvara na tom vodomeru odmah obavesti organ upravljanja zgradom i Preduzeće;
11. dozvoli i omogući pristup ovlašćenim radnicima Preduzeća u objekat ili poseban deo objekta, odnosno na parcelu na kojoj se nalazi objekat radi očitavanja vodomera, održavanja vodovodnog priključka i kontrole uticaja kućnih vodovodnih instalacija na javni vodovod;
12. ukoliko ima ugrađen interni vodomer omogući ovlašćenim radnicima Preduzeća uvid u ispravnost vodomera i registraciju potrošnje vode;
13. Preduzeću plaća naknadu za isporučenu vodu kao i naknadu za drugu izvršenu uslugu ili radove, u roku označenom u računu;
14. pisanim putem odjavi korišćenje vode;
15. racionalno troši vodu u toku trajanja ograničenja u isporuci vode i
16. se pridržava ostalih odredaba ove Odluke.
U slučaju promene Korisnika objekta, pređašnji Korisnik je dužan da izmiri sve dospele obaveze, a novi Korisnik je dužan da podnese zahtev za sticanje statusa Korisnika.
U slučaju iz prethodnog stava ovog člana prava i obaveze novog Korisnika počinju da teku od dana izdavanja akta novom
Preduzeće može samostalno izvršiti promenu Korisnika usluga, ukoliko na osnovu javno dostupnih evidencija i podataka dobijenih kontrolom na licu mesta, nedvosmisleno utvrdi da je došlo do promene Korisnika usluga, pri čemu novi Korisnik nije podneo pisanu prijavu za sticanje statusa Korisnika.
Korisniku objekta o sticanju statusa Korisnika usluga.
Korisniku je zabranjeno da:
1. samostalno pusti u rad priključak na javnu vodovodnu mrežu;
2. popravlja glavni zajednički, glavni individualni ili interni vodomer za merenje potrošnje u poslovnim objektima ili da za popravku angažuje drugo pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnika, osim Preduzeće;
3. skine plombe sa glavnog ili internog vodomera i zatvarača;
4. izvede ili omogući drugom da izvede priključak ispred vodomera;
5. koristi vodovodne kućne instalacije suprotno njihovoj nameni ili za uzemljenje električnih instalacija i uređaja;
6. da svoju kućnu instalaciju koristi na način kojim ometa druge korisnike ili im čini štetu;
7. osim u slučaju havarije, otvara i zatvara zatvarač ispred ili iza vodomera;
8. u slučaju havarije bez uputstva dežurnog lica u korisničkom servisu Preduzeća upotrebi zatvarač ispred ili iza vodomera;
9. suprotno odredbama ove Odluke na drugi način koristi vodu, objekte i opremu javnog vodovoda.
XI TARIFNI SISTEM, CENOVNIK, CENE I NAČIN OBRAČUNA I PLAĆANJA
Elementi za određivanje cena usluga Preduzeća su:
1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima prema usvojenim programima i planovima Preduzeća na koje je nadležni organ grada Kikinde dao saglasnost;
2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata vodovodne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima Preduzeća na koje je nadležni organ grada Kikinde dao saglasnost i
3) dobit Preduzeća.
Sredstva koja su namenjena za finansiranje izgradnje i rekonstrukcije javnog vodovoda iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.
Tarifni elementi za utvrđivanje i obračun usluga isporuke vode i ostalih usluga jesu:
1. izmerena ili u skladu sa ovom Odlukom utvrđena količina utrošene vode,
2. cena 1m3 vode u zavisnosti od:
2.1. nivoa tehnološke obrade vode,
2.2. količina utrošene vode preko normativa utroška za određene kategorije korisnika,
2.3. kategorije korisnika,
3. fiksna cena za održavanje pogonske spremnosti sistema koja:
3.1 se obračunava mesečno po korisniku, nezavisno od isporučene vode,
3.2 se ne obračunava za vreme trajanja obustave usluge vodosnabdevanja, za korisnike kojima je privremeno ili trajno obustavljena usluga vodosnabdevanja, isključenjem sa mreže vodosnabdevanja,
3.3 se ne obračunava u posebnim slučajevima koje će Preduzeće utvrditi odgovarajućim aktom.
4. angažovana sredstva, ljudstvo, oprema, materijal i zavisni troškovi - za ostale usluge.
Tarifni elementi utvrđuju se Cenovnikom.
Korisnici se svrstavaju u sledeće kategorije:
1. vlasnici individualnih stambenih objekta, nosioci prava korišćenja, vlasnici stanova, zakupci stanova na neodređeno vreme u državnoj i javnoj svojini, ili zakupci stanova u socijalnom stanovanju (u daljem tekstu: domaćinstva),
2. ostale kategorije korisnika,
3. subvencionisani korisnici.
Kategorije ostalih korisnika, kriterijume za svrstavanje, količina utrošene vode preko normativa utroška za određene kategorije korisnika, postupak, način i uslove primene utvrđuju se cenovnikom.
Gradsko veće na predlog organa Gradske uprave nadležnog za socijalno staranje do septembra tekuće godine za narednu godinu, pravilnicima utvrđuje:
- kategorije subvencionisanih korisnika,
- kriterijume za svrstavanje
- visinu subvencije
- postupak, način i uslove za ostvarenje prava subvencionisanih kategorija korisnika
- kategorije korisnika koje na teret budžeta grada subvencioniše Grad,
- kategorije korisnika koje iz sopstvenih prihoda subvencioniše Preduzeće.
Organ Gradske uprave nadležan za socijalno staranje dužan je da do 20. septembara Preduzeću dostavi spisak i podatke korisnika komunalnih usluga iz stava 1. alineja 5. ovog člana (ime i prezime, JMBG, adresa prebivališta), sa ukupno iskazanim iznosom subvencija, kao i da Preduzeću nadoknadi subvencionisani deo troškova, u periodu od 30 dana od dana izvršenja usluge.
Način nadoknade troškova subvencionisanih kategorija korisnika, koje snosi Grad, uređuje se ugovorom zaključenim sa Preduzećem.
Cene usluga i naknada, način obračuna i raspodele, rok i način plaćanja, kamata i način obračuna kamate za slučaj neblagovremenog plaćanja i ostala pitanja utvrđuju se cenovnikom.
Cenovnik donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost organa Grada.
Uz zahtev za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana, dostavlja se obrazloženje koje naročito sadrži razloge za promenu i detaljnu strukturu predložene cene.
Nadležni organ Gradske uprave grada Kikinde objavljuje zahtev za davanje saglasnosti sa obrazloženjem na oglasnoj tabli u zgradi Gradske uprave, putem štampanih i elektronskih sredstava javnog informisanja, kao i na internet stranici grada Kikinde, najmanje 15 dana pre davanja saglasnosti.
Cenovnik usluga i rešenje o davanju saglasnosti objavljuje se u "Službenom listu grada Kikinde", na internet stranici Preduzeća, putem štampanih i elektronskih sredstava javnog informisanja i blagajni Preduzeća.
Korisnik je dužan da plati naknadu za isporuku vode za prethodni mesec u roku koji je naznačen na računu.
Plaćanje se vrši na blagajni Preduzeća, u pošti ili banci.
Naknada za ostale usluge obračunava se i plaća na način i u roku utvrđenim cenovnikom i računom.
Za slučaj neblagovremenog plaćanja Preduzeće obračunava zakonsku zateznu kamatu.
Korisnik vode koji u roku od 60 dana od dana prijema poslednjeg računa ne primi novi račun dužan je da od Preduzeća zatraži prepis računa.
U slučaju da Korisnik propusti da postupi saglasno obavezi utvrđenoj članom 52. stav 1. tačka 2. kao i u slučaju da Korisnik ne postupi ni po stavu 4. ovog člana, smatra se da je račun uredno uručen pre dana dospeća označenog na računu.
Ukoliko Korisnik ne izmiri obavezu ni po proteku 60 dana od dana dospelosti prvog neplaćenog računa za isporučenu vodu, Preduzeće može Korisnika privremeno isključiti sa javnog vodovoda.
Preduzeće je dužno da u pismenoj formi obavesti korisnika o mogućnosti obustave isporuke vode i ostavi primeran rok za ispunjenje obaveze.
Utvrđivanje količine isporučene vode i obračun
Utvrđivanje količine isporučene vode i obračun naknade vrši se očitavanjem glavnog zajedničkog, glavnog individualnog i internog vodomera, ili procenom na osnovu merila i kriterijuma utvrđenih ovom Odlukom.
Ukoliko se količina utvrđuje i obračun vrši na osnovu očitavanja vodomera, između dva očitavanja vodomera obračunava se akontacija naknade na osnovu prosečne potrošnje iz prethodnog perioda očitavanja.
Obračun akontacije naknade za isporučenu vodu i ispostavljanje računa vrši se jedanput mesečno.
Po izvršenom očitavanju vodomera utvrđuje se stvarno utrošena količina vode i iznos naknade za isporučenu vodu u periodu između dva očitavanja, i ispostavlja obračun.
Ukoliko se količina i obračun vrši na osnovu procene utrošene količine vode, mesečni račun pretstavlja konačan obračun utroška i naknade.
Utvrđivanje količine očitavanjem vodomera
Utvrđivanje količine isporučene vode očitavanjem glavnog individualnog vodomera, glavnog zajedničkog vodomera i internog vodomera, utvrđuje se na osnovu razlike stanja na brojilu između dva očitavanja.
Prilikom očitavanja, očitavaju se samo cele jedinice mere.
Korisnik je dužan da omogući i može da prisustvuje očitavanju vodomera.
Utrošena količina vode utvrđuje se i obračunava se na sledeći način:
1. prema količini metara kubnih utrošene vode izmerene glavnim individualnim vodomerom;
2. ukoliko je preko glavnog zajedničkog vodomera priključeno više korisnika koji svi imaju ugrađene interne vodomere - očitana potrošnja na glavnom zajedničkom vodomeru raspoređuje se na korisnike prema očitanom stanju na internim vodomerima, a razlika očitane potrošnje na glavnom zajedničkom vodomeru i zbiru očitane potrošnje na internim vodomerima raspoređuje se na korisnike jednako;
3. ukoliko je preko glavnog zajedničkog vodomera priključen jedan ili više korisnika sa ugrađenim internim vodomerom i jedan ili više korisnika koji nemaju ugrađen vodomer, isporučena količina prema očitanom stanju glavnog vodomera, raspoređuje se na korisnike koji imaju ugrađen interni vodomer prema očitanom stanju na njihovim internim vodomerima, a na korisnike koji nemaju ugrađen interni vodomer utvrđuje se i raspoređuje se tako što se očitano stanje glavnog zajedničkog vodomera umanji zbirom očitanog stanja na internim vodomerima i razlika rasporedi na način iz tačke 4. ovog stava;
4. količini metara kubnih utrošene vode izmerenih glavnim zajedničkim vodomerom, za korisnike koji nemaju ugrađene interne vodomere, raspoređuje se na sledeći način:
4.1. za kategoriju porodično domaćinstvo - prema broju članova porodičnog domaćinstva, odnosno prema broju prijavljenih stanara svakog stana.
4.2. za kategoriju poslovanje - do ugradnje internog vodomera, prema proceni na osnovu utroška kod iste vrste ili srodne kategorije korisnika koji imaju ugrađen vodomer, odnosno broja zaposlenih ili površine poslovnog prostora.
Preduzeće očitava vodomere najmanje dva puta u toku godine, a obavezno pre početka primene nove cene.
Očitavanja se vrši prema planu i rasporedu očitavanja.
Plan očitavanja iz stava 2. ovog člana donosi Preduzeće za period od godinu dana.
Preduzeće je dužno je da o planu i rasporedu očitavanja obavesti Korisnike putem sredstava javnog informisanja.
Očitavanje potrošnje u zgradama višeporodičnog stanovanja vrši se mesečno u skladu sa planom očitavanja iz stava 2. ovog člana.
Vodomer očitavaju ovlašćena lica Preduzeća koja imaju pismeno ovlašćenje.
Ako radnik Preduzeća krivicom Korisnika ne može da očita vodomer, pismeno će obavestiti Korisnika da očita vodomer i da očitano stanje i dostavi Preduzeću.
Korisnik može da očitava i prijavljuje očitano stanje vodomera.
Korisnik očitano stanje prijavljuje Preduzeću u periodu od 20. do 25. dana u mesecu.
Preduzeće zadržava pravo kontrole tačnosti očitavanja, najmanje jednom godišnje.
Organ upravljanja zgradom, u koju se isporuka vrši preko zajedničkog vodomera, ima obavezu da putem ovlašćenog predstavnika pismeno obavesti Preduzeće o broju i o svakoj promeni broja članova porodičnog domaćinstva, odnosno drugih korisnika vode u stanovima i poslovnim prostorijama.
Ukoliko skupština ili savet zgrade ne dostave podatke Preduzeće će obračun izvršiti prema postojećoj evidenciji, odnosno ukoliko evidencija ne postoji ravnomerno prema broju stanova i poslovnih prostora u zgradi.
Utvrđivanje količine isporučene vode procenom vrši se u slučaju:
1. kada je objekat privremeno ostao bez vodomera ili kada je vodomer neispravan;
2. kada Korisnik vode dva puta uzastopno onemogući očitavanje vodomera;
3. kada u zimskom periodu vremenske prilike onemogućavaju očitavanje;
4. kada usled tehničkih razloga nije moguća zamena neispravnog vodomera;
5. kada se Korisnik vode priključi na gradsku vodovodnu mrežu bez prethodnih uslova i saglasnosti Preduzeća, odnosno kada vodu koristi bez vodomera;
6. isporuke vode za javne svrhe, ako se količina ne može meriti vodomerom;
7. da ne postoje tehnički uslovi da korisnik poslovnog prostora u stambeno-poslovnoj zgradi ugradi interni vodomer;
8. da se Korisnik vode u poslovnom prostoru vodom snabdeva preko glavnog zajedničkog vodomera.
U slučajevima iz stava 1. tačka 1, 2. i 4. ovog člana, procena se vrši po prosečnoj dnevnoj potrošnji između prva dva očitavanja vodomera po poslednjoj izvršenoj zameni vodomera.
U slučaju iz stava 1. tačka 3. ovog člana procena se vrši po prosečnoj dnevnoj potrošnji između dva poslednja očitavanja vodomera.
Ukoliko ne postoje podaci iz stava 2. i 3. ovog člana ili isti nisu verodostojni isporučena količina se utvrđuje na osnovu normativa za prosečnu dnevnu potrošnju od 150 litara po stanaru na dan, odnosno 4,5m3 mesečno po članu porodičnog domaćinstva.
U slučaju iz stava 1. tačka 5. ovog člana, ukoliko ne postoji posebna cena utvrđena cenovnikom, isporučena količina utvrđuje se na osnovu normativa za prosečnu dnevnu potrošnju od 150 litara po stanaru na dan, odnosno 4,5m3 mesečno po članu porodičnog domaćinstva.
U slučajevima iz stava 1. tačka 6. ovog člana, procenu sporazumno utvrđuju Preduzeće i korisnik vode.
U slučajevima iz stava 1. tačka 7. ovog člana, procena se vrši po normativima potrošnje vode koje određuje Preduzeće prema potrošnji vode u objektima slične namene i obima poslovanja;
U slučajevima iz stava 1. tačka 8. ovog člana procena se vrši primenom kriterijuma procentualnog učešća površine poslovne jedinice u ukupnoj površini poslovne zgrade, odnosno prema potrošnji vode u poslovnom prostoru slične namene i obima delatnosti.
U slučaju promene namene dela stambenog prostora u poslovni, Preduzeće količinu isporučene vode za poslovni prostor utvrđuje primenom normativa potrošnje vode za poslovni prostor.
Korisnik je dužan da plati utrošenu vodu i u slučaju da je ona nastala usled greške u rukovanju, nemarnosti ili oštećenja instalacije ili uređaja do kojih je došlo usled razloga za koje je odgovoran Korisnik.
Voda se ne plaća ako je utrošena:
1. za javne česme i fontane, koje su predate na upravljanje Preduzeću,
2. za gašenje požara iz javnih i protivpožarnih hidranata i
3. za gašenje požara iz vodovodne mreže i instalacije Korisnika. Potrošnja vode na javnim česmama meri se vodomerom.
U slučaju iz stava 1. tačka 3. ovog člana, Korisnik je dužan da izvesti Preduzeće u roku od 24 časa.
Potrošnja vode za polivanje i pranje ulica, polivanje parkova i dr., ukoliko se ne meri vodomerom, utvrđuje se procenom na način utvrđen Ugovorom zaključenim između Preduzeća i Korisnika.
Potrošnju vode iz javnih hidranata, ako se utrošak ne može meriti vodomerom na hidrantskom nastavku, utvrđuje se procenom na način utvrđen Ugovorom zaključenim između Preduzeća i Korisnika.
XII POSTUPAK PO PRIGOVORU KORISNIKA
Korisnik, odnosno ovlašćeni zastupnik Korisnika, može podneti prigovor, u sledećim slučajevima i sledećem roku:
1. na količinu isporučene vode - 30 dana od dana izdavanja računa sa obračunom utrošene količine vode;
2. na neispravan račun za isporučenu vodu - 30 dana od dana izdavanja računa;
3. druge usluge - 15 dana od dana dostavljanja računa ili izvršene usluge;
4. za postupanje suprotno ovoj Odluci, aktima donetim na osnovu Odluke - 15 dana od dana dostavljanja akta, ili od dana saznanja za povredu prava ukoliko je povreda nastala bez izdavanja akta.
Po proteku roka iz stava 1. ovog člana Preduzeće će Prigovor odbaciti kao neblagovremen.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti, koju je dužan da opravda, Korisnik može podneti prigovor iz stava 1. tačka 1, 2, 3. i 4. i po proteku roka ali ne i po proteku jedne godine.
Korisnik prigovor može da uloži u poslovnim prostorijama Preduzeća, pisanim putem ili elektronskim putem, uz dostavu računa ili drugog dokaza.
Preduzeće je dužno da vodi evidenciju primljenih prigovora i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja prigovora.
Preduzeće je dužno da Korisniku izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem prigovora, odnosno saopšti broj pod kojim je zaveden.
Obradu uloženih prigovora vrše stručne službe Preduzeća.
Odluku o uloženom prigovoru, odnosno reklamaciji donosi komisija Preduzeća, koju odlukom formira direktor.
Preduzeće je dužno da o prigovoru odluči u roku do 8 dana, odnosno u roku do 30 dana - za tehnička pitanja, računajući od dana prijema prigovora, ukoliko ovom Odlukom nije propisan drugi rok.
Preduzeće je dužno da pisanim putem obavesti podnosioca o odluci i razlozima na kojim je zasnovana, a ako nađe da je prigovor opravdan, dužno je da ispostavi nov obračun ili akt kojim se prigovor usvaja.
Korisnik koji smatra da je Preduzeće neosnovano odbacilo, odbilo ili prigovor nije rešilo u propisanom roku, može u roku od 15 dana od dana prijema odgovora ili proteka roka, podneti prijavu komunalnom inspektoru.
Komunalni inspektor je dužan da razmotri prijavu i sprovede postupak propisan zakonom i ovom Odlukom.
Komunalni inspektor naložiće rešenjem Preduzeću izvršenje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka kada utvrdi da Preduzeće nije postupilo na način i u skladu sa obavezama utvrđenim ovom Odlukom i aktima donetim na osnovu Odluke.
Kada komunalni inspektor utvrdi da se prigovor odnosi na pitanja iz sudske nadležnosti ili nadležnosti drugog organa, oglasiće se nenadležnim i uputiti stranku da se obrati sudu ili drugom nadležnom organu.
Žalba na rešenje komunalnog inspektora ulaže se Gradskom veću grada Kikinde, u roku od 15 dana od dana prijema.
Protiv konačnog rešenja Gradskog veća Korisnik može pokrenuti upravni spor.
Korisnik ima pravo da traži ispitivanje ispravnosti vodomera.
Zahtev za ispitivanje, Korisnik podnosi Direkciji za mere i dragocene materijale.
Ako se kontrolom ustanovi ispravnost vodomera, Korisnik snosi troškove nastale u vezi sa njegovim zahtevom., u protivnom, troškove snosi Preduzeće.
Smatra se da je vodomer ispravan, kad odstupanja na njemu nisu veća od propisima dopuštenih odstupanja.
Ako se kontrolom ustanovi neispravnost vodomera, vrši se ispravka obračunatog iznosa naknade.
Ispravka iz stava 1. vrši se za vreme netačnog rada vodomera, a najduže za period između dva očitavanja računajući od dana prijavljene neispravnosti.
Ispravka se vrši na način iz člana 69. ove Odluke.
Organ Gradske uprave nadležan za komunalne poslove dužan je da jedanput godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika usluga o kvalitetu pružanja komunalnih usluga, u trajanju od najmanje 15 dana.
Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se u lokalnim štampanim i elektronskim medijima i na internet portalu Grada.
Izjašnjavanje o kvalitetu usluga vrši se poštom, predajom na pisarnici ili putem interneta.
Organ Gradske uprave iz stava 1. ovog člana dužan je da vodi evidenciju o primljenim ocenama kvaliteta, da primljene ocene dostavi na izjašnjenje Preduzeću te da o primljenim ocenama kvaliteta sačini analizu s predlogom mera za unapređenje kvaliteta usluga, kao i da izveštaj i analizu s merama za unapređenje kvaliteta dostavi na razmatranje Gradskom veću grada Kikinde.
Gradsko veće donosi zaključak o prihvatanju izveštaja i analize ili pokreće postupak preispitivanja rada Preduzeća i nalaže otklanjanje uočenih nedostataka u roku ne dužem od 90 dana.
Preduzeće će obustaviti isporuku vode i isključiti kućne vodovodne instalacije u sledećim slučajevima:
1. ukoliko Korisnik izvrši priključenje kućnih vodovodnih instalacija na javni vodovod suprotno tehničkim uslovima, odredbama ove Odluke i Pravilnika iz člana 12. ove Odluke;
2. ukoliko Korisnik ne održava kućne vodovodne instalacije i vodomerno sklonište i time ugrožava funkcionisanje javni vodovoda ili drugog Korisnika;
3. ukoliko Korisnik u datom roku ne legalizuje i dovede u tehnički ispravno stanje bespravno izvedeni vodovodni priključak;
4. ako je stanje kućnih vodovodnih instalacija i vodomernog šahta ili vodomerne prostorije takvo da ugrožava higijensku i zdravstvenu ispravnost vode u vodovodu i sigurnost susednih objekata;
5. ako Korisnik vode ne plati naknadu za isporučenu vodu ni u roku od 60 dana;
6. ako Korisnik ne podnese pisanu prijavu za korišćenje vode Preduzeću;
7. ako su kućne vodovodne instalacije priključene na javni vodovod bez vodomera odnosno drugom vrstom direktnog priključka na vodovod bez vodomera;
8. kada se na vodovodnom priključku pojavi električni napon;
9. ako su kućne vodovodne instalacije bez odobrenja Preduzeća priključene preko kućnih vodovodnih instalacija susednog ili drugog objekta;
10. ukoliko korisnik ne omogući najmanje jedno očitavanje i kontrolu vodomera u toku godine u najavljenom terminu;
11. u cilju zaštite vodosnabdevanja i sprečavanja mogućnosti zloupotrebe vodovodnog priključka putem neovlašćenog korišćenja vode, Preduzeće može privremeno isključiti Korisnika sa javnog vodovoda, ukoliko se utvrdi da je objekat Korisnika duži vremenski period napušten i neuslovan za boravak, bez mogućnosti očitavanja vodomera.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, isključenje se vrši na tehnički izvodljiv način, uključujući i isključenje na uličnoj vodovodnoj mreži pod uslovom da isključenje vode ne ugrožava pravo na snabdevanje vodom drugih Korisnika. Vlasnik, odnosno Korisnik, dužan je da ovlašćenim radnicima Preduzeća omogući pristup na i u nepokretnost radi isključenja.
Preduzeće je dužno da Korisnika u pisanoj formi obavesti o mogućnosti obustave isporuke vode i ostavi primeran rok za ispunjenje obaveze.
Troškove isključenja i ponovnog priključenja kućnih vodovodnih instalacija snosi Korisnik.
U slučaju isključenja zbog duga, po izmirenju duga i plaćanja naknade za ponovno priključenje, Preduzeće je dužno da u roku od dva dana izvrši ponovno priključenje
XIV NADZOR NAD PRIMENOM ODLUKE I INSPEKCIJSKI NADZOR
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove Odluke i akata donetih na osnovu iste vrši komunalna inspekcija. U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor je ovlašćen da:
1. vrši uvid u opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju vršilaca komunalne delatnosti i drugih pravnih i fizičkih lica;
2. sasluša i uzima izjave od odgovornih lica kod vršilaca komunalne delatnosti i drugih pravnih i fizičkih lica;
3. pregleda objekte, postrojenja i uređaje za obavljanje komunalne delatnosti i poslovne prostorije radi prikupljanja neophodnih podataka;
4. fotografiše i snimi prostor u kome se vrši inspekcijski nadzor, kao i druge stvari koje su predmet nadzora;
5. naloži rešenjem da se komunalna delatnost obavlja na način utvrđen zakonom i propisima na osnovu zakona;
6. naloži rešenjem izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanja mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju komunalne delatnosti;
7. pregleda objekte, postrojenja i uređaje koji služe korišćenju komunalnih usluga, uključujući i one koje predstavljaju unutrašnje instalacije i pripadaju korisniku komunalne usluge;
8. naloži rešenjem korisniku izvršenje utvrđenih obaveza, kao i otklanjanje nedostataka;
9. izriče novčanu kaznu prekršajnim nalogom u skladu sa zakonom kojim se uređuju prekršaji;
10. podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno prijavu za privredni prestup ili krivično delo ukoliko oceni da postoji sumnja da je povredom propisa učinjen prekršaj, privredni prestup ili krivično delo.
Preduzeće, Korisnici, skupština zgrade i organ upravljanja zgradom dužni su da nadležnom inspektoru omoguće vršenje pregleda u prostorijama i drugim objektima u kojima se nalaze postrojenja, mreža, i ostali uređaji kao i da mu stavi na raspolaganje podatke i dokumente koji su potrebni za razrešenje stanja stvari.
U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor je dužan i ovlašćen da:
1. donese rešenje kojem Korisniku nalaže otklanjanje nedostatka, odnosno poštovanje propisanih uslova, obaveza i zabrana iz ove Odluke kao i propisa i akata donetih na osnovu ove Odluke,
2. donese rešenje kojim Preduzeću nalaže preduzimanje mera i aktivnosti, odnosno izvršenje obaveza utvrđenih ovom Odlukom, kao i propisa i akata donetih na osnovu ove Odluke,
3. rešenjem naloži Preduzeću da odmah pristupi radovima na otklanjanju kvara, u slučajevima izazvanim višom silom ili usled tehničkih smetnji, ako ti kvarovi prouzrokuju smetnje u snabdevanju vodom,
4. rešenjem naloži Korisniku, skupštini zgrade ili organu upravljanja zgradom preduzimanje odgovarajućih mera i radova na instalacijama i uređajima u slučaju kada preti opasnost po život i zdravlje ljudi, za bezbednost objekata ili postrojenja,
5. rešenjem naloži Korisniku da uspostavi pređašnje stanje u slučaju postupanja protivno uslovima iz ove Odluke, kao i propisa i akata donetih na osnovu ove Odluke,
6. vrši pregled u prostorijama Preduzeća i prostorijama Korisnika i da u vezi sa tim nalaže mere u cilju otklanjanja utvrđenih nedostataka,
7. podnese prekršajnu prijavu za prekršaje utvrđene ovom Odlukom kao i zbog neizvršenja rešenja iz tačke od 1. do 6. ovog stava.
Preduzeće, Korisnici, skupština zgrade i organ upravljanja zgradom dužni su da nadležnom inspektoru omoguće vršenje pregleda u prostorijama i drugim objektima u kojima se nalaze postrojenja, mreža, i ostali uređaji kao i da mu stavi na raspolaganje podatke i dokumente koji su potrebni za razrešenje stanja stvari.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće (pružalac usluga), ako:
1. priključi na javni vodovod objekat izgrađen bez izdatog odobrenja za građenje ili građevinske dozvole, (član 11. Odluke);
2. investitoru ne izda uslove za projektovanje i priključenje objekta na javni vodovod u roku iz člana 13. Odluke;
3. ne izvrši priključenje objekta na javnu vodovodnu mrežu i o tome ne obavesti Nadležni organ opštine na način i u roku iz člana 15. Odluke;
4. priključke izvede bez projektne dokumentacije, građevinske dozvole, rešenja kojim se odobrava izvođenje radova i rešenja kojim se odobrava postavljanje privremenog objekta, (član 26. Odluke);
5. ne obezbedi stalnu funkcionalnu sposobnost i nesmetano pružanja usluga neprekidno 24 časa dnevno, pod jednakim uslovima i ne organizuje korisnički servis za prijavu i otklanjanja kvarova u toku 24 časa, radnim danom, subotom, nedeljom i u dane praznika, (član 46. Odluke);
6. ne izvrši intervenciju u roku od 24 čas, (član 36.Odluke);
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće (pružalac usluga), ako:
1. ne postupi na način iz člana 16. i 17. Odluke;
2. priključi privremeni objekat ili poseban deo zgrade protivno članu 24. i 25. Odluke;
3. održavanje, baždarenje i zamenu vodomera ne vrši u skladu sa članom 35. Odluke;
4. u slučaju prekida u pružanju usluge, usled više sile ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, ne preduzme mere iz člana 47. i 48. Odluke;
5. u slučaju planiranog prekida u pružanju usluge zbog izvođenja radova na objektima i opremi kao i neplaniranih prekida ne obavesti korisnike i organ nadležan za inspekcijske poslove na način iz člana 49. Odluke;
6. ne izvršava obaveze iz člana 51. stav 1. tačka 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13. i 14. Odluke;
7. povodom uloženog prigovora ili reklamacije ne postupi na način iz člana 74, 75, 76, člana 77. stav 3. i člana 78. i 79. ove Odluke
8. isključi kućne instalacije korisnika suprotno članu 81. Odluke.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000,00 dinara kazniće se odgovorno lice u Preduzeću (pružalac usluga), za prekršaje iz stavova 1. i 2. ovog člana.
Pravno lice, preduzetnik ili fizičko lice, kao korisnici usluge, kazniće se za prekršaj ako:
1. bez odobrenja Preduzeća izvrši priključenje na javnu vodovodnu mrežu ili vodovodnu instalaciju drugog korisnika, (član 28. Odluke);
2. bez saglasnosti Preduzeća, dozvoli da se objekat drugog fizičkog ili pravnog lica priključi na njegovu kućnu vodovodnu instalaciju ili je koristi na način kojim ne ometa druge korisnike niti im čini štetu, (član 32. Odluke);
3. za izvođenje radova na održavanju i otklanjanju kvara na vodovodnoj mreži, priključnom vodu i glavnom zajedničkom vodomeru, glavnom individualnom vodomeru i internom vodomeru za snabdevanje poslovnih prostorija, izmeštanje ili rekonstrukciji priključnog voda i vodomera angažuje drugo pravno ili fizičko lice osim Preduzeća, (član 33. Odluke);
4. uzima vodu iz javnih hidranata suprotno članu 38. Odluke,
5. buši bunare i postupa protivno članu 45. ove Odluke;
6. Preduzeću ne prijavi početak korišćenje vode iz gradskog vodovoda uz dostavljanje propisanih podataka i dokaza, (član 52. stav 1. tačka 1. Odluke);
7. pisanim putem ne prijavi sve promene od značaja za isporuku vode, utvrđivanje količine isporučene vo de i naplatu isporučene vode, najkasnije u roku od 8 dana od dana nastanka promene, (član 52. stav 1. tačka 2. Odluke);
8. ne dozvoli i omogući pristup ovlašćenim radnicima Preduzeća u objekat ili poseban deo objekta, odnosno na parcelu na kojoj se nalazi objekat radi očitavanja vodomera, održavanja vodovodnog priključka i kontrole uticaja kućnih vodovodnih instalacija na javni vodovod, (član 52. stav 1. tačka 11. Odluke);
9. ne poštuje ograničenja u isporuci vode, (član 52. stav 1. tačka 15. Odluke);
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se pravno lice za prekršaj iz stava 1. ovog člana.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara kazniće se odgovorno lice u pravnom licu za prekršaje iz stava 1. ovog člana.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara kazniće se preduzetnik za prekršaje iz stava 1. ovog člana.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice za prekršaje iz stava 1. ovog člana.
Pravno lice, preduzetnik ili fizičko lice, kao korisnici usluge, kazniće se za prekršaj ako:
1. u ostavljenom roku ne postupi u skladu sa opomenom da vodomerni šaht i prostoriju u kojima je otežan rad oko održavanja i očitavanja vodomera prilagodi tehničkim uslovima propisanim Pravilnikom, (član 31. Odluke);
2. kvar ili oštećenje na priključku i glavnom individualnom vodomeru, glavnom zajedničkom vodomeru i internom vodomeru za poslovne prostorije ne prijavi odmah Preduzeću, (član 36. Odluke);
3. otvara i zatvara zatvarače na javnoj vodovodnoj mreži suprotno članu 40. Odluke;
4. građevinske i druge radove u neposrednoj blizini, iznad ili ispod objekata javnog vodovoda izvodi bez prethodne saglasnost, i mimo uslova i bez nadzora Preduzeća, (član 41. i 42. Odluke);
5. na površinama ispod kojih su položene ili u čijoj se blizini nalaze instalacije javnog vodovoda drži otpadni ili dugi materijal i postupa suprotno članu 43. Odluke;
6. ne omogući ovlašćenim radnicima Preduzeća uvid u ispravnost internog vodomera i registraciju potrošnje vode, (član 52. stav 1. tačka 12. Odluke);
7. ne poštuje ograničenja u isporuci vode, (član 52. stav 1. tačka 15. Odluke);
8. samostalno pusti u rad priključak na javnu vodomernu mrežu, (član 54. stav 1. tačka 1. Odluke);
9. koristi vodovodne kućne instalacije suprotno njihovoj nameni, na štetu drugih lica ili za uzemljenje električnih instalacija i uređaja, (član 54. stav 1. tačka 5. i 6. Odluke);
10. otvara i zatvara zatvarač ispred ili iza vodomera, (član 54. stav 1. tačka 7. i član 54. stav 1. tačka 8. Odluke);
11. suprotno odredbama ove Odluke na drugi način koristi vodu, objekte i opremu javnog vodovoda, (član 5 4. stav 1. tačka 9. Odluke);
12. ukoliko korisnik ne omogući najmanje jedno očitavanje i kontrolu vodomera u toku godine u najavljenom terminu (član 81. stav 1. tačka 10. Odluke).
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara kazniće se pravno lice za prekršaje iz stava 3. ovog člana.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara kazniće se odgovorno lice u pravnom licu za prekršaje iz stava 3. ovog člana.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara kazniće se preduzetnik za prekršaje iz stava 3. ovog člana.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara kazniće se fizičko lice za prekršaje iz stava 3. ovog člana.
XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Nadzorni odbor Preduzeća doneće i Gradskom veću grada Kikinde podneti na saglasnost Pravilnik o tehničkim uslovima za izgradnju i priključenje vodovodnih instalacija na javni vodovod u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Nadzorni odbor Preduzeća, u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, utvrdiće i Gradskom veće grada
Kikinde podneti na saglasnost odluku o zoni vodosnabdevanja naseljenih mesta grada Kikinde.
Obavezuje se organ Gradske uprave grada Kikinda nadležan za socijalno staranje da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke sačini i Gradskom veću dostavi predlog akata iz člana 58. ove Odluke.
Obavezuju se Korisnici poslovnih prostorija da prema uslovima i nalogu Preduzeća, u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, ugrade individualne ili interne vodomere.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o javnom vodovodu ("Službeni list grada Kikinde", br. 12/2016 i 12/2017).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinde".