PRAVILNIK
O KORIŠĆENJU ZGRADA I POSLOVNIH PROSTORIJA U JAVNOJ SVOJINI GRADA NOVOG SADA KOJE KORISTE MESNE ZAJEDNICE NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 31/2022)

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje korišćenje zgrada i poslovnih prostorija u javnoj svojini Grada Novog Sada koje koriste mesne zajednice, obrazovane Odlukom o mesnim zajednicama Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 58/21), u skladu sa Statutom Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 11/19), kao i uslovi i način njihovog davanja na korišćenje državnim organima i organizacijama Republike Srbije, odnosno organima i organizacijama Autonomne pokrajine Vojvodine i Grada Novog Sada, udruženjima, pravnim licima i drugim organizacijama, kao i fizičkim licima.

Član 2

Mesne zajednice iz člana 1. ovog pravilnika dužne su da zgrade i poslovne prostorije u javnoj svojini Grada Novog Sada (u daljem tekstu: poslovne prostorije) koriste na način kojim se obezbeđuje efikasno vršenje njihovih prava i dužnosti, kao i njihovo racionalno korišćenje i očuvanje.

Predsednik saveta mesne zajednice koji predstavlja i zastupa mesnu zajednicu iz stava 1. ovog člana, odgovoran je za zakonito korišćenje poslovnih prostorija koje koristi ta mesna zajednica.

Zaposleni u Gradskoj upravi za opšte poslove Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradska uprava) koji su raspoređeni na rad u tu mesnu zajednicu, odgovorni su za savesno i namensko korišćenje poslovnih prostorija koje koriste radi obavljanja poslova iz delokruga Saveta mesne zajednice.

Član 3

Savet mesne zajednice može dati poslovne prostorije koje koristi mesna zajednica, na korišćenje bez naknade, u svrhe održavanja sastanaka, promocija, manifestacija od opšteg društvenog značaja, odnosno od značaja za stanovnike na području mesne zajednice, sledećim korisnicima:

- državnim organima i organizacijama Republike Srbije, odnosno organima i organizacijama Autonomne pokrajine Vojvodine i Grada Novog Sada,

- narodnim poslanicima Narodne skupštine Republike Srbije, poslanicima Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine i odbornicima Skupštine Grada Novog Sada,

- crvenom krstu,

- udruženju dobrovoljnih davalaca krvi,

- udruženjima penzionera i invalida rada,

- udruženjima boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i članova njihovih porodica, i

- registrovanim stambenim zajednicama.

Korisnici poslovnih prostorija iz alineja od pete do sedme ovog člana, moraju biti registrovani na teritoriji Grada Novog Sada.

Član 4

Savet mesne zajednice može dati poslovne prostorije na korišćenje, bez naknade, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), u svrhe održavanja sastanaka, promocija, manifestacija od opšteg društvenog značaja, odnosno od značaja za stanovnike na području mesne zajednice, sledećim korisnicima:

- registrovanim političkim strankama,

- registrovanim sportskim organizacijama i udruženjima,

- pravnim licima i drugim organizacijama, i

- fizičkim licima.

Član 5

Poslovne prostorije mogu se dati na korišćenje korisnicima iz čl. 3. i 4. ovog pravilnika, u vreme kada se ne koriste za rad organa mesne zajednice.

Član 6

Zahtev za davanje na korišćenje poslovnih prostorija, korisnici iz čl. 3. i 4. ovog pravilnika podnose pisanim putem Savetu mesne zajednice, najmanje 10 radnih dana pre dana početka korišćenja poslovnih prostorija.

Zahtev iz stava 1. ovog člana, zaprima zaposleni u Gradskoj upravi koji je raspoređen na rad u mesnoj zajednici, o čemu vodi posebnu evidenciju.

Zahtev iz stava 1. ovog člana mora da sadrži:

- podatke o korisniku poslovnih prostorija, i to za:

1. fizička lica - ime, prezime, adresu, kontakt telefon, fotokopiju lične karte,

2. pravna lica - naziv i sedište, kontakt telefon ovlašćenog lica, fotokopiju rešenja o upisu u registar nadležnog organa i punomoćje za lice koje zastupa podnosioca zahteva, i

3. registrovane političke stranke i registrovane sportske organizacije i udruženja - naziv i sedište, kontakt telefon ovlašćenog lica, fotokopiju rešenja o upisu u registar nadležnog organa i punomoćje za lice koje zastupa podnosioca zahteva.

- adresu poslovnih prostorija za koje se podnosi zahtev,

- vreme trajanja korišćenja poslovnih prostorija, i

- aktivnost koja će se obavljati u poslovnim prostorijama (kojom se ne mogu ostvarivati prihodi).

Član 7

Gradska uprava priprema predlog akta kojim Savet mesne zajednice daje na korišćenje poslovne prostorije, korisnicima iz člana 3. ovog pravilnika.

Član 8

Gradska uprava priprema predlog akta kojim Savet mesne zajednice daje na korišćenje poslovne prostorije, korisnicima iz člana 4. ovog pravilnika.

Akt o davanju na korišćenje poslovnih prostorija iz stava 1. ovog člana Gradska uprava dostavlja Gradskom veću na odlučivanje o davanju prethodne saglasnosti.

Akt o davanju na korišćenje poslovnih prostorija iz člana 7. i stava 1. ovog člana sadrži:

- naziv i sedište, odnosno adresu korisnika poslovnih prostorija,

- adresu poslovnih prostorija koje se daju na korišćenje,

- vremenski period korišćenja poslovnih prostorija,

- uslove pod kojima se poslovne prostorije daju na korišćenje,

- namenu korišćenja poslovnih prostorija, i

- obaveze korisnika poslovnih prostorija.

Član 9

Korisnici poslovnih prostorija dužni su da poslovne prostorije i sve pokretne stvari u poslovnim prostorijama koriste savesno, kao i da ih nakon korišćenja ostave u stanju u kome su im date na korišćenje.

Eventualnu štetu koja nastane prilikom korišćenja poslovnih prostorija snosi korisnik poslovnih prostorija.

Član 10

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi tačka 3. Rešenja o uslovima pod kojima mesne zajednice mogu da stiču sredstva izdavanjem na privremeno i povremeno korišćenje objekata i prostorija mesne zajednice ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 10/03 i 17/03).

Član 11

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".