ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "GRADSKI VODOVOD" PROKUPLJE

("Sl. list grada Prokuplja", br. 24/2022)

 

I - OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze u osnivanju i poslovanju Preduzeća, prava i obaveze Osnivača prema Preduzeću i Preduzeća prema Osnivaču u obavljanju delatnosti Preduzeća kao delatnosti od opšteg interesa, a naročito: naziv i sedište Osnivača, poslovno ime i sedište Preduzeća, pretežna delatnost Preduzeća, prava obaveze i odgovornosti Osnivača prema Preduzeću i Preduzeća prema Osnivaču, uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno način pokrića gubitaka i snošenje rizika, uslovi i način zaduženja Preduzeća, zastupanje Preduzeća, iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga, udeo Osnivača u osnovnom kapitalu Preduzeća, organi Preduzeća i njihova nadležnost, imovina koja se ne može otuđiti, raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, zaštita životne sredine i druga pitanja koja su od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Preduzeće.

Ciljevi osnivanja

Član 2

Osniva se Javno komunalno preduzeće "Gradski vodovod" Prokuplje u cilju obezbeđivanja trajnog snabdevanja vodom za piće, održavanja i izgradnje vodovodne i kanalizacione mreže i prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, upravljanja i održavanja groblja i sahranjivanja, što podrazumeva opremanje prostora za sahranjivanje, izgradnju i održavanje staza, uređivanje, opremanje i održavanje objekata za pogrebne usluge, koji se nalaze u sklopu groblja, održavanje grobova i spomen obeležja, ukop umrlih, kao i prevoz i prenos posmrtnih ostataka umrlog od mesta smrti do mrtvačnice na groblju i pružanje drugih pogrebnih usluga, postavljanja električnih instalacija, održavanje uslova za korišćenje javnih saobraćajnih površina i posebnih prostora određenih za parkiranje motornih vozila, kao delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga.

II - PODACI O OSNIVAČU

Član 3

Osnivač Javnog komunalnog preduzeća "Gradski vodovod" Prokuplje je Grad Prokuplje, ulica Nikodija Stojanovića br. 2, matični broj 07107625 (u daljem tekstu: Osnivač).

Prava osnivača vrši Skupština grada Prokuplja.

III - POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime preduzeća

Član 4

Poslovno ime Preduzeća je Javno komunalno preduzeće "Gradski vodovod" Prokuplje (u daljem tekstu: Preduzeće).

Skraćeno poslovno ime Preduzeća je JKP "Gradski vodovod" Prokuplje.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača.

Sedište preduzeća

Član 5

Sedište Preduzeća je u Prokuplju, ul. Braće Stojanović br. 14.

O promeni sedišta Preduzeća odlučuje Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača.

Pečat, štambilj i znak preduzeća

Član 6

Preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku ćiriličkim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Preduzeća.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Preduzeća i mesto za datum i broj.

Preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Preduzeća, a koji će biti definisan Statutom Preduzeća.

Istupanje u pravnom prometu

Član 7

Preduzeće stiče svojstvo pravnog lica upisom u registar i posluje kao jedinstvena radna celina.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima istupa samostalno i za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

IV - DELATNOST PREDUZEĆA

Član 8

Pretežna delatnost Preduzeća je:

- 36.00 Sakupljanje, prečišćavanje i distribucija vode.

Osim navedene pretežne delatnosti, Preduzeće će se baviti i drugim komunalnim delatnostima od opšteg interesa, kao što su:

- 37.00 Uklanjanje otpadnih voda;

- 42.11 Izgradnja puteva i autoputeva;

- 42.21 Izgradnja cevovoda;

- 42.91 Izgradnja hidrotehničkih objekata;

- 43.11 Rušenje objekata - rušenje i demontaža zgrada i drugih objekata u postupku uklanjanja bespravno sagrađenih objekata i delova objekata, po rešenju građevinske inspekcije;

- 43.21 Postavljanje električnih instalacija;

- 43.22 Postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema;

- 49.41 Drumski prevoz tereta;

- 81.10 Usluge održavanja objekata;

- 77.39 Iznajmljivanje i lizing ostalih mašina i opreme;

- 96.03 Pogrebne i srodne delatnosti;

- 52.21 Uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju - Prateće aktivnosti u vezi sa korišćenjem (naplata i održavanje) puteva mostova, tunela, parkirališta ili garaža, parkirališta za bicikle, zimskog smeštaja prikolica i drugo;

- 81.30 Usluge uređenja i održavanja okoline koje obuhvataju uređenje i održavanje obale oko vodenih površina (zalivi, naizmenična vlažna mesta, veštačka jezera, bazeni, kanali, rečna korita, fabrička otpadna voda) i sađenje drveća za zaštitu od buke, vetra, erozije i dr;

- 52.10 Skladištenje.

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti preduzeća kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

V - PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA PREDUZEĆU I PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU

Član 9

Preduzeće je dužno da organizuje rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:

1. trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;

2. propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima;

3. preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih i drugih objekata, postrojenja i opreme, koje služe za obavljanje komunalne delatnosti;

4. razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsti komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Preduzeće je dužno da obavlja delatnost u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom, odlukom o načinu obavljanja delatnosti i statutom Preduzeća.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 10

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Preduzeću, Skupština grada Prokuplja daje saglasnost na:

- Statut Preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih ovom Odlukom;

- akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

- ulaganje kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

- druge odluke u skladu sa zakonom kojim se određuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Član 11

Gradsko veće grada Prokuplja daje:

1. saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta;

2. prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.

Član 12

Osnivač je dužan da obezbedi da se delatnost od opšteg interesa obavlja u kontinuitetu.

Osnivač je dužan da u skladu sa zakonom:

1) obezbedi preduzeću materijalne, tehničke i druge uslove za nesmetano vršenje delatnosti;

2) ostvaruje nadzor i kontrolu obavljanja delatnosti Preduzeća;

3) preduzima mere na unapređenju delatnosti.

Član 13

Sredstva za obavljanje delatnosti Preduzeća obezbeđuju se iz:

- prihoda od prodaje komunalnih usluga;

- prihoda od komunalne naknade;

- prihoda od koncesione naknade, odnosno naknade koju plaća privatni partner na osnovu javnog ugovora, ako je ima;

- prihoda budžeta Osnivača;

- namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;

- drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 14

Delatnost Preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor Preduzeća.

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće je dužno da donese godišnji program poslovanja i dostavi ga Skupštini grada Prokuplja najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Izuzetno, Preduzeće može umesto godišnjeg da donese trogodišnji program poslovanja, koji se revidira svake kalendarske godine i dostavlja na način i u roku predviđenim stavom 2 ovog člana.

Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada Prokuplja.

Član 15

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Skupština grada Prokuplja ima pravo da preduzme mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad, poslovanje i upravljanje Preduzećem i to:

- promenu unutrašnje organizacije Preduzeća;

- razrešenje postojećih organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Preduzeća;

- ograničenje prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

- druge mere predviđene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa, drugim zakonom i ovom odlukom.

VI - RASPOREĐIVANJE DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA

Član 16

Dobit Preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom i drugim propisima kojim se uređuje raspodela dobiti i pokriće gubitka, Statutom, godišnjim odnosno trogodišnjim programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem Preduzeća.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost Skupštine grada Prokuplja.

Preduzeće je dužno, da deo ostvarene dobiti uplati u budžet grada Prokuplja, po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3 ovog člana utvrđuje se zakonom, odnosno odlukom o budžetu za narednu godinu.

VII - USLOVI I NAČIN ZADUŽIVANJA PREDUZEĆA

Član 17

Preduzeće se može zadužiti pod uslovima i na način predviđen zakonom i godišnjim odnosno trogodišnjim programima poslovanja preduzeća.

U smislu odredaba ove odluke, zaduženjem se smatra raspolaganje imovinom preduzeća.

Odluku o zaduženju Preduzeća kod poslovnih banaka, fondova ili drugih finansijskih organizacija donosi Nadzorni odbor Preduzeća.

Na odluku iz stava 3 ovog člana, kada se radi o zaduženju veće vrednosti, saglasnost daje Skupština grada Prokuplja.

Zaduženjem veće vrednosti iz stava 4 ovog člana obuhvata 30% ili više knjigovodstvene vrednosti imovine Preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.

VIII - ZASTUPANJE PREDUZEĆA

Član 18

Preduzeće predstavlja i zastupa direktor Preduzeća bez ograničenja.

IX - IMOVINA I OSNOVNI KAPITAL

Osnovni kapital

Član 19

Osnovni kapital Preduzeća iznosi ukupno 9.112.999,00 dinara, od čega nenovčani kapital iznosi 8.105.000,00 dinara, a novčani 1.007.999,00 dinara.

Iznos osnovnog kapitala iz stava 1 ovog člana, uplaćen je i upisan u odgovarajući registar Agencije za privredne registre.

Udeo Osnivača u osnovnom kapitalu preduzeća je 100%.

Imovina preduzeća

Član 20

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Prokuplja.

Preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Preduzeća sa jedne i grada Prokuplja, kao osnivača, sa druge strane.

Stvarima u javnoj svojini koje je Osnivač uložio u Preduzeće prenosom prava korišćenja bez prenosa prava svojine, Preduzeće ne može raspolagati niti ih dalje ustupati na korišćenje ili zakup bez saglasnosti Osnivača.

Preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i statutom.

Povećanje i smanjenje osnovnog kapitala

Član 21

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Preduzeća odlučuje Skupština grada Prokuplja, kao osnivač u skladu sa zakonom.

X - ORGANI PREDUZEĆA

Član 22

Organi Preduzeća su:

1. Nadzorni odbor

2. direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 23

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada Prokuplja, na period od četiri godine, od kojih je jedan član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih.

Uslovi za imenovanje predsednika i članova Nadzornog odbora se određuju Statutom Preduzeća, a u skladu sa zakonskim odredbama.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru mora ispunjavati uslove predviđene zakonom, a predlaže se na način utvrđen statutom Preduzeća.

Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u Nadzornom odboru.

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora

Član 24

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani u slučajevima predviđenim statutom Preduzeća, a u skladu sa zakonskim odredbama.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 25

Nadzorni odbor obavlja sledeće poslove:

19. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

20. donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1 ovog člana;

21. donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta grada Prokuplja (subvencije, garancije ili dr. sredstva);

22. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

23. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

24. usvaja finansijske izveštaje;

25. nadzire rad direktora;

26. donosi statut;

27. donosi odluku o cenama komunalnih usluga;

28. donosi odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja poverene delatnosti, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;

29. donosi odluku o zaduživanju Preduzeća;

30. odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

31. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

32. donosi akt o proceni vrednosti kapitala kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;

33. zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

34. donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;

35. donosi Poslovnik o svom radu;

36. vrši druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Odluke iz stava 1 tačke 1, 2, 8 i 13 ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada Prokuplja.

Odluku iz stava 1 tačka 12 ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada Prokuplja.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.

Naknada za rad

Član 26

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1 ovog člana odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada Republike Srbije.

2) Direktor

Član 27

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada Prokuplja na mandatni period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Uslovi za imenovanje direktora propisani su zakonom, a statutom Preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora Preduzeća.

Direktor Preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Nadležnost direktora

Član 28

Direktor preduzeća:

17) predstavlja i zastupa Preduzeće;

18) organizuje i rukovodi procesom rada;

19) vodi poslovanje Preduzeća;

20) odgovara za zakonitost rada Preduzeća;

21) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

22) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

23) predlaže finansijske izveštaje;

24) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta grada Prokuplja (subvencije, garancije ili korišćenje drugih sredstava);

25) izvršava odluke Nadzornog odbora;

26) bira izvršne direktore;

27) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

28) donosi akt o sistematizaciji;

29) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen statutom;

30) predlaže Nadzornom odboru donošenje akata o isplati stimulacije izvršnim direktorima;

31) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i statutom Preduzeća;

32) vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i statutom Preduzeća.

Izvršni direktor

Član 29

Za izvršnog direktora bira se lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom, odnosno Statutom Preduzeća.

Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Preduzeću.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa osnivačkim aktom i statutom.

Zarada direktora

Član 30

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju, u skladu sa zakonom.

Odluku o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Skupštine grada Prokuplja.

Odluka o isplati stimulacije izvršnom direktoru donosi se na predlog direktora.

Postupak za imenovanje direktora

Član 31

Direktor Preduzeća imenuje se nakon sprovedenog javnog konkursa.

Javni konkurs sprovodi Komisija jedinice lokalne samouprave za sprovođenje konkursa za izbor direktora (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima pet članova od kojih je jedan predsednik i istu obrazuje Skupština grada Prokuplja.

Odluku o sprovođenju javnog konkursa za izbor direktora Preduzeća donosi Skupština grada Prokuplja, na predlog Gradskog veća grada Prokuplja.

Oglas o javnom konkursu za izbor direktora Preduzeća objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", "Službenom listu grada Prokuplja", u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na internet stranici Grada Prokuplja.

Po isteku roka za podnošenje prijava Komisija pregleda sve prispele prijave i podnete dokaze i sastavlja spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.

U izbornom postupku se ocenjivanjem stručne osposobljenosti, znanja i veština, utvrđuje rezultat kandidata prema merilima za imenovanje direktora javnog preduzeća koje propisuje Vlada Republike Srbije.

Komisija sastavlja rang listu sa najviše tri kandidata koja su sa najboljim rezultatom ispunila merila za izbor direktora Preduzeća.

Rang listu iz prethodnog stava i zapisnik o sprovedenom izbornom postupku Komisija dostavlja Gradskom veću grada Prokuplja, koje priprema predlog akta o imenovanju prvog kandidata sa rang liste i dostavlja ga radi usvajanja Skupštini grada Prokuplja.

Akt o imenovanju direktora je konačan i objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", "Službenom listu grada Prokuplja" i na internet stranici Grada Prokuplja.

Mandat direktora

Član 32

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Ostavka se u pisanoj formi podnosi Skupštini grada Prokuplja.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Razrešenje direktora

Član 33

Predlog za razrešenje direktora može podneti Gradsko veće grada Prokuplja ili Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća grada Prokuplja.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Pošto direktoru pruži priliku da se izjasni o postojanju razloga za razrešenje i utvrdi potrebne činjenice, Gradsko veće grada Prokuplja predlaže Skupštini grada Prokuplja donošenje odgovarajućeg rešenja.

Protiv rešenja o razrešenju žalba nije dopuštena, ali se može voditi upravni spor.

Vršilac dužnosti direktora

Član 34

Skupština grada Prokuplja može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za izbor direktora predviđene zakonom i statutom Preduzeća.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.

XI - CENE USLUGA

Načela za određivanje cene usluga

Član 35

Cene komunalnih usluga se određuju na osnovu sledećih načela, u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima:

1) načelom "potrošač plaća";

2) načelom "zagađivač plać;,

3) načelom dovoljnosti cene da pokrije poslovne rashode;

4) načelom usaglašenosti cena komunalnih usluga sa načelom pristupačnosti;

5) načelom nepostojanja razlike u cenama između različitih kategorija potrošača,

sem ako se razlika zasniva na različitim troškovima obezbeđivanja komunalne usluge.

Elementi za utvrđivanje cena usluga

Član 36

Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:

4) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;

5) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima Preduzeća, na koje je Osnivač dao saglasnost;

6) dobit Preduzeća.

Odluku o cenama komunalnih usluga donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača.

Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Promena cena komunalnih usluga

Član 37

Odluku o promeni cena komunalnih usluga donosi Nadzorni odbor Preduzeća.

Na odluku o promeni cena komunalnih usluga snabdevanja vodom za piće, prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, upravljanja grobljima i sahranjivanja, pogrebne delatnosti i upravljanja javnim parkiralištima, osim prevoza posmrtnih ostataka umrlog, saglasnost daje Skupština grada Prokuplja.

Uz zahtev za davanje saglasnosti iz stava 2 ovog člana, Nadzorni odbor dostavlja Skupštini grada Prokuplja obrazloženje koje naročito sadrži razloge za promenu i detaljnu strukturu predložene cene.

Osnivač objavljuje zahtev za davanje saglasnosti na odluku o promeni cena komunalnih usluga, sa obrazloženjem, na oglasnoj tabli u sedištu Osnivača, kao i u elektronskom obliku putem interneta, najmanje 15 dana pre donošenja odluke.

Odlukom Skupštine grada Prokuplja o načinu obavljanja komunalne delatnosti iz stava 2 ovog člana, odnosno ugovorom o poveravanju, mogu se urediti uslovi pod kojima promena cene komunalnih usluga može da stupi na snagu i pre dobijanja saglasnosti Skupštine grada Prokuplja, uz obavezu Preduzeća da nadoknadi razliku korisnicima komunalnih usluga, ako Skupština grada Prokuplja odbije da da saglasnost na povećanje cene.

Odlukom Skupštine grada Prokuplja o načinu obavljanja komunalne delatnosti, odnosno ugovorom o poveravanju, može se urediti način promene cene komunalne usluge na inicijativu Osnivača.

Odlukom Skupštine grada Prokuplja o načinu obavljanja komunalne delatnosti, odnosno ugovorom o poveravanju, mogu se urediti odgovornost, odnosno prava i obaveze ugovornih strana za slučaj da se cena komunalne usluge koja ne podleže davanju saglasnosti, ne utvrdi u iznosu koji je u skladu sa metodologijom utvrđenom u ugovoru o poveravanju.

XII - ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 38

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu, u skladu sa zakonom i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.

Način obezbeđivanja uslova iz stava 1 ovog člana utvrđuje Preduzeće u zavisnosti od uticaja koji ima u obavljanju delatnosti na životnu sredinu.

XIII - JAVNOST U RADU

Član 39

Preduzeće je dužno da na svojoj internoj stranici objavi:

1. radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2. organizacionu strukturu;

3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i njegove izmene i dopune;

4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6. druge informacije od značaja za javnost.

XIV - STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Član 40

Statut je osnovni opšti akt Preduzeća i mora biti u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Statut Preduzeća, njegove izmene i dopune donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Osnivača.

Pravilnici i drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima preduzeća.

XV - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 41

Preduzeće je dužno da Statut i druge opšte akte usaglasi sa Zakonom o javnim preduzećima i ovom Odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 42

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Prokuplja".