PRAVILNIK

O RADU KOMISIJE ZA REALIZACIJU MERA ENERGETSKE EFIKASNOSTI

("Sl. list grada Subotice", br. 16/2022)

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se uslovi i način rada i odlučivanja, način vođenja zapisnika, način glasanja i odlučivanja, način sazivanja i potpisivanja zapisnika, izveštaj o obavljenoj stručnoj kontroli, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisija za realizaciju i nadzor nad izvršenjem mera energetske efikasnosti. (u daljem tekstu: Komisija).

Član 2

Sedište Komisije je u Subotici, u sedištu Grada Subotica, Trg slobode broj 1.

Komisija u svom radu koristi pečat Grada Subotica (pečat Sekretarijata za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj).

Član 3

Poslovi i zadaci koje Komisija obavlja i akti koje donosi utvrđeni su rešenjem o obrazovanju Komisije.

Član 4

Komisija radi i odlučuje na sednicama. Sednice Komisije saziva i njima predsedava predsednik Komisije.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Komisije, zamenik predsednika ili član Komisije koga ovlasti predsednik Komisije, saziva sednicu Komisije, njome predsedava i potpisuje akte donete na sednici.

Ovlašćeno lice od strane predsednika obavlja dužnosti predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje poslova, a može da obavlja i poslove za koje ga predsednik Komisije ovlasti.

Komisija priprema propise, predloge javnih poziva, modele ugovora i drugih akata propisanih ugovorom ili odlukom nadležnog organa Grada Subotica.

Član 5

Sednice Komisije saziva predsednik Komisije neposredno, pisanim putem, elektronski ili telefonom.

Član 6

Predsednik Komisije:

- predstavlja Komisiju,

- saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,

- predlaže Pravilnik o radu komisije, koji donosi komisija većinom glasova na sednici,

- potpisuje akte Komisije,

- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja blagovremeno, u skladu sa propisima,

- stara se o primeni ovog poslovnika, i

- obavlja druge poslove utvrđene rešenjem i ovim pravilnikom.

Član 7

Članovi Komisije imaju pravo i obavezu:

- da redovno prisustvuju sednicama Komisije,

- da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici,

- da obavljaju sve poslove i zadatke određene od strane Komisije.

Član 8

Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, usaglašavanja predloga akata koje priprema, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih radnji, Komisija može da obrazuje radne grupe iz reda svojih članova.

Odlukom o obrazovanju radnih grupa utvrđuju se zadaci i imenuju članovi radnih grupa.

Član 9

Poziv za sednicu Komisije dostavlja se članovima Komisije najkasnije 48. časa pre časa određenog za održavanje sednice Komisije i sadrži predlog dnevnog reda, mesto i vreme održavanja sednice Komisije.

Uz poziv i predlog dnevnog reda, članovima Komisije se dostavljaju i materijali koji će se razmatrati na sednici Komisije.

Izuzetno, ako okolnosti to zahtevaju, materijal se članovima Komisije može uručiti i na samoj sednici.

Poziv za sednicu Komisije može se, na inicijativu predsednika Komisije, dostaviti i u kraćim rokovima, a članovi Komisije se o sednici obaveštavaju telefonskim putem.

Član 10

Predsednik Komisije otvara sednicu Komisije i utvrđuje postojanje kvoruma za rad Komisije.

Komisija može punovažno da radi i odlučuje ako sednicama prisustvuje većina od ukupnog broja članova Komisije.

Sednica će se prekinuti ili odložiti ako se utvrdi da sednici ne prisustvuje potrebna većina članova Komisije.

Na poziv predsednika Komisije, sednicama Komisije mogu prisustvovati i učestvovati u radu, bez prava odlučivanja, I druga lica o čijem prisustvu predsednik obaveštava članove Komisije, odmah nakon otvaranja sednice samo ukoliko je to neophodno, radi pojašnjenja pojedinih pitanja, stručne analize i sl.

Član 11

O radu Komisije na sednicama, obavezno se vodi zapisnik.

U zapisnik se obavezno unosi:

- vreme početka i završetka sednice,

- imena prisutnih i odsutnih članova Komisije

- kvorum za održavanje sednice,

- imena drugih lica koja su prisustvovala sednici po pozivu,

- utvrđeni dnevni red,

- kratak opis diskusija,

- rezultate odlučivanja po pojedinim tačkama dnevnog reda,

- akta koja je Komisija donela,

- izdvojene primedbe i mišljenja (ukoliko član Komisije koji je dao primedbu, odnosno izdvojio mišljenje to zahteva)

Zapisnik Komisije potpisuje predsednik, odnosno predsedavajući Komisije i lice koje je sačinilo zapisnik.

Član 12

Pre usvajanja dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika sa prethodne sednice, ukoliko je pripremljen i dostavljen članovima.

Ukoliko zapisnik iz stava 1. ovog člana nije pripremljen i dostavljen članovima Komisije, on će se usvojiti na nekoj od narednih sednica Komisije.

Član 13

Primedbe na zapisnik može da iznese svaki član Komisije.

Nakon izjašnjavanja po primedbama, predsednik Komisije stavlja na glasanje zapisnik u predloženom obliku.

Član 14

Dnevni red sednice utvrđuje Komisija, na predlog predsednika Komisije.

Svaki član Komisije, do početka sednice Komisije, može predložiti izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda.

Predlog za dopunu dnevnog reda mora da sadrži i predlog akta o kome se Komisija izjašnjava.

Nakon izjašnjavanja po predlozima za izmenu ili dopunu dnevnog reda Komisija glasa o usvajanju dnevnog reda u celini.

Član 15

Nakon usvajanja dnevnog reda prelazi se na rad po tačkama usvojenog dnevnog reda.

Pre rasprave po tačkama dnevnog reda, Komisiju o tački dnevnog reda izveštava predsednik Komisije ili lice koje on odredi.

Predsednik daje reč članovima Komisije koji žele da učestvuju u raspravi.

Član 16

Komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije.

Nakon završetka rasprave po tački dnevnog reda prelazi se na izjašnjavanje.

Članovi Komisije glasaju javno, izjašnjavanjem: "ZA" ili "PROTIV".

Nakon glasanja predsednik Komisije utvrđuje rezultat glasanja i objavljuje da je određeni predlog usvojen, odnosno da nije usvojen.

Kod podeljenog broja glasova, odlučuje glas predsednika Komisije.

Član 17

Ocenjivanje, utvrđivanje liste, izbor krajnjih korisnika i rangiranje projekata domaćinstava Komisija vrši primenom Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova koje se odnose na unapređenje termičkog omotača, termotehničkih instalacija i ugradnje solarnih kolektora za centralnu pripremu potrošne tople vode po javnom pozivu uprave za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti JP 1/22 ("Službeni list grada Subotice". br.14/2022) i Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije porodičnih kuća i stanova putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i unapređenje termotehničkog sistema, putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote po osnovu javnog poziva na sufinansiranje programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova JP1/22("Službeni list grada Subotice". br.14/2022).

Član 18

Komisija nakon što razmotri prijave utvrđuje jedinstvenu preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za sve mere energetske efikasnosti iz javnog poziva, koja se objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici grada.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri dana od dana objavljivanja liste i imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore, kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi, Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija.

U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Konačnu listu krajnjih korisnika. Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici grada.

Podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradsko veće grada Subotice donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.

Član 19

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u čl.6 (maksimalnog iznosa učešća JLS).

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.

Član 20

Usvojena akta Komisije potpisuje predsednik Komisije, odnosno lice koje predsedava sednicom Komisije.

Član 21

U naročito opravdanim i hitnim slučajevima, predsednik Komisije može odlučiti da se sednica Komisije sazove i održi telefonskim putem.

Sednica se može sazvati na način kojim se obezbeđuje hitnost odlučivanja i kad za to postoje posebni razlozi.

Na telefonskoj sednici članovi Komisije se izjašnjavaju telefonom o tačkama dnevnog reda.

Članovi Komisije svoje izjašnjenje iz stava 3. ovog člana potvrđuju dostavljanjem odgovora elektronskom poštom predsedniku Komisije.

Član 22

Zapisnik sa telefonske sednice sadrži: datum održavanja sednice, imena članova Komisije koji su učestvovali i glasali, pitanja koja su razmatrana, izdvojeno mišljenje člana Komisije koji je zahtevao da se to unese u zapisnik, donete zaključke kao i druga akta.

Na sednici koja je zakazana telefonskim putem dnevni red utvrđuje predsednik Komisije i isti nije moguće izmeniti ili dopuniti.

Članovima Komisije se uz dnevni red za telefonsku sednicu dostavlja i predlog akta u elektronskom obliku, o kome se Komisija izjašnjava.

Na telefonskoj sednici ne usvaja se zapisnik sa prethodne sednice Komisije.

Donete akte na telefonskoj sednici potpisuje predsednik Komisije, koji je dužan da na narednoj sednici Komisije informiše članove Komisije o realizaciji donetih akata.

Član 23

Na kancelarijsko i arhivsko poslovanje Komisije primenjivaće se propisi kojima se uređuje kancelarijsko i arhivsko poslovanje organa državne uprave.

Član 24

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada.

Član 25

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".