UREDBA
O VOĐENJU, FUNKCIONISANJU I UTVRĐIVANJU PODATAKA KOJI SE UPISUJU U REGISTAR ADMINISTRATIVNIH POSTUPAKA

("Sl. glasnik RS", br. 84/2022)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom uredbom bliže se uređuje način funkcionisanja Registra administrativnih postupaka (u daljem tekstu: Registar) i sadržaj Portala Registra, povezivanje sa Pravno-informacionim sistemom Republike Srbije koji se objavljuje na internet stranama Javnog preduzeća "Službeni glasnik", bliža sadržina podataka koji se upisuju u Registar, kao i podataka koji su javno dostupni na Portalu Registra, upis, izmena upisanih podataka, brisanje postupaka i zahteva, kao i način potvrđivanja ispravnosti podataka i statusa postupaka, odnosno zahteva upisanih u Registar.

Ovom uredbom bliže se uređuje i sadržina podataka koji se upisuju u Registar prema zakonu kojim se uređuje Registar administrativnih postupaka (u daljem tekstu: Zakon).

Sadržina Registra

Član 2

Registar, u skladu sa Zakonom, sadrži:

1) podatke o svim administrativnim postupcima (u daljem tekstu: postupci);

2) podatke o svim administrativnim zahtevima (u daljem tekstu: zahtevi) koji se odnose na poslovanje, a koji predstavljaju uslov za poslovanje ili poslovno nastanjivanje;

3) predloge za pojednostavljenje postupaka ili izmenu neefikasnih propisa;

4) podatke o korisnicima Registra, pregled podnetih zahteva za upis, ažuriranje i brisanje postupka, odnosno zahteva kao i arhivu brisanih postupaka, odnosno zahteva;

5) analitičke alate koji omogućavaju izveštavanje o postupcima po organima, po statusima, po nazivu dokumenta koji se u postupku izdaje, po pravnom osnovu i drugim zadatim kriterijumima, kao i kalkulator za obračun troškova.

Sastavni deo Registra čini i javno dostupan Portal Registra.

II FUNKCIONISANJE REGISTRA

Upis u Registar

Član 3

Upis postupaka, odnosno zahteva u Registar vrši se putem elektronskog obrasca, popunjavanjem odgovarajućih polja, u skladu sa Uputstvom za popunjavanje obrasca, koje je objavljeno na početnoj strani Registra.

Korisničke uloge

Član 4

U Registru postoje sledeće korisničke uloge:

1) lica ovlašćena za upis i ažuriranje postupaka i zahteva iz člana 5. stav 3. ove uredbe, koja su korisnici korisničkog naloga, koji im omogućava da vrše upis i ažuriranje postupka i zahteva iz nadležnosti organa koji ih je ovlastio, a koja mogu pristupiti samo postupcima, odnosno zahtevima u Registru za koje su ovlašćeni;

2) lica ovlašćena za kontrolu upisa i odobravanje u nadležnim organima i organizacijama, imaocima javnih ovlašćenja u smislu zakona kojim se uređuje državna uprava kao i nezavisnim regulatornim telima koja vrše javna ovlašćenja, koja su korisnici naloga koji im omogućava da vrši proveru i potvrđuje ispravnost podataka upisanih u Registar za grupu postupaka, odnosno zahteva iz određene oblasti, odnosno sektora, ukoliko to obveznik upisa odluči (u daljem tekstu: Kontrolor);

3) administrator organa/organizacije, koji ima nalog organa/organizacije koji mu omogućava da podnese zahtev za upis, brisanje i ažuriranje podataka u Registru, vrši proveru i potvrđuje ispravnost podataka upisanih u Registar za sve postupke iz nadležnosti organa koji ga je imenovao rešenjem;

4) lica ovlašćena za proveru usklađenosti postupka, odnosno zahteva sa Zakonom i Metodologijom za uređenje administrativnih postupaka (u daljem tekstu: Metodologija), a koja su korisnici naloga koji im omogućava da vrše kontrolu usklađenosti postupka, odnosno zahteva sa načelima uređenja i sprovođenja postupka i Metodologijom iz nadležnosti organa koji ih je ovlastio;

5) administratori Registra su ovlašćena lica nadležnog organa iz člana 9. stav 2. ove uredbe, koja su korisnici naloga, koji omogućava kreiranje postupka po zahtevu shodno članu 6. ove uredbe, kreiranje korisničkih naloga u Registru, kao i koordinaciju svih aktivnosti u postupku upisa, brisanja i ažuriranje podataka o postupcima, odnosno zahtevima.

Korisničke uloge iz tač. 4) i 5) mogu biti dodeljene istom licu.

Ovlašćenja za pristup Registru

Član 5

Obveznik upisa rešenjem imenuje i razrešava administratora organa za postupke, odnosno zahteve iz svoje nadležnosti i bez odlaganja o tome obaveštava nadležni organ koji vrši kontrolu upisa podataka o postupku, odnosno zahtevu iz člana 9. stav 2. ove uredbe (u daljem tekstu: nadležni organ), koji imenovanom administratoru otvara korisnički nalog i obezbeđuje pristup Registru.

Rešenje iz stava 1. ovog člana sadrži ime i prezime lica koje se imenuje za administratora, radno mesto na koje je raspoređen, adresu elektronske pošte i kontakt telefon, kao i obaveze administratora propisane Zakonom.

Obveznik upisa određuje ovlašćena lica koja vrše upis i ažuriranje svih postupaka, odnosno zahteva iz nadležnosti organa u Registar, i dostavlja zahtev nadležnom organu za otvaranje korisničkih naloga. Zahtev se dostavlja kroz informacioni sistem Registra, administratoru Registra iz člana 4. stav 1. tačka 5) ove uredbe i sadrži ime i prezime lica, adresu elektronske pošte, kontakt telefon i naziv postupka, odnosno zahteva za koji je ovlašćeno lice zaduženo.

Po prijemu zahteva nadležni organ omogućava pristup Registru ovlašćenim licima iz stava 3. ovog člana, najkasnije u roku od tri radna dana od dana prijema obaveštenja, dodeljivanjem korisničkog naloga.

Nadležni organ određuje ovlašćena lica iz člana 4. stav 1. tačka 4) ove uredbe koja vrše proveru usklađenosti postupka sa zakonom i Metodologijom.

Postupak upisa, ažuriranja i brisanja

Član 6

Administrator organa iz člana 4. stav 1. tačka 3) ove uredbe je u obavezi da blagovremeno podnese zahtev za upis, ažuriranje ili brisanje postupka, odnosno zahteva nadležnom organu, kao i za promenu podataka o ovlašćenom licu iz člana 5. stav 3. ove uredbe, ako do promene dođe.

Zahtev iz stava 1. ovog člana se smatra i zahtevom za otvaranje korisničkog naloga za lica iz člana 5. stav 3. ove uredbe, ukoliko su u pitanju lica koja ne poseduju korisnički nalog.

Zahtev iz stava 1. ovog člana sadrži naziv postupka, odnosno zahteva koji se upisuje, briše ili ažurira, pravni osnov kojim je postupak, odnosno zahtev propisan, ime i prezime lica za koja se traži pristup Registru, odnosno za lice za koje se vrši promena podataka, adresu elektronske pošte i kontakt telefon.

Zahtev za upis, ažuriranje ili brisanje postupka, odnosno zahteva odobrava nadležni organ iz člana 9. stav 2. ove uredbe, nakon čega postupak, odnosno zahtev postaje kreiran, dostupan za ažuriranje, odnosno arhiviran u Registru.

Nakon kreiranja postupka, odnosno zahteva u Registru, ovlašćeno lice iz člana 5. stav 3. ove uredbe, unosi sve podatke o postupku, odnosno zahtevu u Registar u skladu sa ovom uredbom i Zakonom, i šalje postupak, odnosno zahtev na odobrenje licu ovlašćenom za kontrolu upisa i odobravanje iz člana 4. stav 1. tačka 2), odnosno administratoru iz člana 4. stav 1. tačka 3) ove uredbe.

Obveznik upisa je u obavezi da upiše, odnosno ažurira svaki postupak, odnosno zahtev za koji je nadležan u smislu Zakona.

Status postupka u Registru

Član 7

Nakon slanja zahteva za upis ili ažuriranje postupka, odnosno zahteva, kao i njegovog odobrenja u skladu sa članom 6. stav 4. ove uredbe postupak, odnosno zahtev stiče status: "Dodeljen".

Tokom unosa podataka u Registar u skladu sa članom 6. stav 5. ove uredbe, postupak, odnosno zahtev stiče status: "U izradi".

Nakon završetka unosa svih podataka o postupku, odnosno zahtevu, koji se upisuje ili ažurira od strane ovlašćenog lica obveznika upisa, postupak, odnosno zahtev stiče status: "Čeka odobrenje Kontrolora", ukoliko je kontrolor određen, odnosno: "Čeka odobrenje Administratora".

Nakon potvrđivanja ispravnosti upisanih podataka, od strane Kontrolora, odnosno administratora iz člana 4. stav 1. tačka 3) ove uredbe, postupak, odnosno zahtev stiče status: "Čeka odobrenje nadležnog organa za Registar".

Ako je postupak, odnosno zahtev vraćen na doradu, u zavisnosti od toga da li ga je na doradu vratio Kontrolor ili Administrator organa, postupak, odnosno zahtev stiče status: "Vraćen na doradu od Kontrolora", odnosno: "Vraćen na doradu od Administratora".

Nakon kontrole upisa podataka o postupku, odnosno zahtevu, od strane nadležnog organa, u skladu sa Zakonom, postupak stiče status: "Odobren", odnosno "Vraćen na doradu", u zavisnosti od toga da li je postupak, odnosno zahtev upisan u skladu sa zakonom.

Danom stupanja na snagu propisa kojim se uređuje postupak, odnosno zahtev, odnosno danom stupanja na snagu odredbi kojima je uređen, postupak, odnosno zahtev stiče status: "Aktivan", čime se postupak, odnosno zahtev čini javno dostupnim na Portalu Registra.

Danom prestanka važenja pravnog osnova za sprovođenje postupka, odnosno zahteva, postupak, odnosno zahtev stiče status: "Arhiviran".

Da bi administrativni postupak bio arhiviran, administrator organa iz člana 4. stav 1. tačka 3) je u obavezi da podnese zahtev za brisanje kroz informacioni sistem Registra.

Poslovi kontrole upisa podataka o postupku, odnosno zahtevu

Član 8

Administrator organa iz člana 4. stav 1. tačka 3) ove uredbe, odnosno Kontrolor, vrši proveru unetih podataka od strane ovlašćenog lica iz člana 4. stav 1. tačka 1) ove uredbe, o postupku, odnosno zahtevu i potvrđuje ispravnost podataka upisanih u Registar.

Ako u toku provere unetih podataka o postupku, odnosno zahtevu uoči nedostatke, administrator iz stava 1. ovog člana, odnosno Kontrolor ovlašćenom licu iz člana 4. stav 1. tačka 1) ove uredbe vraća obrazac na doradu, odnosno ispravku uz navođenje komentara šta je u obrascu potrebno doraditi, odnosno ispraviti.

Nakon unetih izmena, odnosno dopuna u obrascu ovlašćeno lice vraća obrazac administratoru, odnosno Kontroloru na odobrenje.

Administrator, odnosno Kontrolor vraća obrazac na doradu sve dok ovlašćeno lice ne popuni obrazac u skladu sa ovom uredbom, Zakonom i uputstvom koju donosi direktor nadležnog organa i koja se objavljuje na početnoj strani Registra.

Kada u toku provere unetih podataka o postupku, odnosno zahtevu, administrator, odnosno Kontrolor utvrdi ispravnost podatka upisanih u Registar, odobrava obrazac i šalje licu ovlašćenom za proveru usklađenosti postupka, odnosno zahteva iz člana 4. stav 1. tačka 4) ove uredbe.

Poslovi provere usklađenosti postupaka, odnosno zahteva

Član 9

Poslove provere usklađenosti postupaka, odnosno zahteva podrazumevaju kontrolu usklađenosti upisanih podataka o postupku, odnosno zahtevu sa Metodologijom, ovom uredbom i Zakonom.

Poslove iz stava 1. ovog člana sprovodi:

1) organ državne uprave nadležan za obavljanje poslova koji se odnose na sprovođenje regulatorne reforme i analizu efekata propisa ako je pravni osnov za upis postupka, odnosno podatka, propis koji Vlada predlaže Narodnoj skupštini, propise koje donose organi državne uprave i Vlada, kao i ostale propise upisane u Registar, osim pokrajinskih i lokalnih propisa;

2) organ autonomne pokrajine nadležan za propise, za propise na pokrajinskom nivou, kao i propise na osnovu kojih se sprovode postupci na pokrajinskom nivou;

3) organ lokalne samouprave ili ovlašćeno lice u okviru uprave, za propise na lokalnom nivou, kao i propise na osnovu kojih se sprovode postupci na lokalnom nivou.

III PODACI KOJI SE UPISUJU U REGISTAR

Opšti podaci

Član 10

Opšti podaci o postupku koji se upisuju u Registar obuhvataju sledeće podatke:

1) naziv postupka iz koga se jasno i nedvosmisleno može utvrditi koje se pravo ostvaruje, odnosno koja obaveza se izvršava kroz taj postupak;

2) registracioni broj, odnosno šifru postupka, koji sistem automatski dodeljuje postupku nakon njegovog kreiranja;

3) pun naziv obveznika upisa postupka u Registar, odnosno naziv organa koji uređuje postupak;

4) pun naziv organa nadležnog za sprovođenje postupka sa sedištem i unutrašnjom organizacionom jedinicom u čijoj je nadležnosti sprovođenje postupka;

5) pun naziv nadležnog organa koji vrši nadzor nad sprovođenjem postupka;

6) podaci o licu koje je odgovorno za unos podataka u Registar, koji podrazumevaju ime i prezime službenika, elektronsku adresu i broj telefona;

7) nivo vlasti na kome se postupak sprovodi, odnosno da li postupak sprovodi republički, pokrajinski ili lokalni organ/organizacija, kao i specifičnosti sprovođenja na svakom nivou vlasti;

8) podatak o tome da li je postupak namenjen privrednim subjektima, građanima ili je namenjen i privrednim subjektima i građanima, u zavisnosti od toga da li zahtev podnose građani, privredna društva, preduzetnici, odnosno drugi subjekti (udruženja, ustanove, zadruge, advokati i sl.);

9) delatnost/i, koju/e obavlja podnosilac zahteva, a na koju/e se administrativni postupak odnosi, ako se postupak odnosi na privredne subjekte, odnosno oblast/i u kojoj se postupak sprovodi, ako se postupak odnosi na građane;

10) podatak o tome da li se postupak sprovodi pre registracije, odnosno pre nego što je podnosilac zahteva registrovan kod nadležnog organa, a sprovođenje postupka predstavlja uslov za registraciju; da li se postupak sprovodi nakon registracije kod nadležnog organa, ali je sprovođenje postupka uslov za otpočinjanje poslovanja ili je reč o postupku koji se sprovodi u toku poslovanja, ako se postupak odnosi na privredne subjekte;

11) vrsta postupka po učestalosti obavljanja, odnosno da li se zahtev podnosi samo jednom, ili je reč o postupku koji se ponavlja (po potrebi subjekta ili usled zakonske obaveze);

12) učestalost ponavljanja postupka;

13) naziv akta koji organ izdaje u konkretnom postupku;

14) podaci o broju podnetih zahteva i izdatih akata, kao i izvoru podataka.

Opšti podaci o zahtevima koji se upisuju u Registar obuhvataju:

1) podatke iz stava 1. tač. 1)-3), tač. 6)-7) i tačke 12) ovog člana;

2) pun naziv nadležnog organa koji vrši nadzor nad administrativnim zahtevom i specifičnost vršenja nadzora kada nadzor vrši više organa;

3) kategoriju administrativnog zahteva, odnosno da li je reč o internom pravnom aktu, evidenciji, finansijskoj dokumentaciji, obaveštenju, imenovanju odgovornih lica, ispunjenju uslova za rad i sl.;

4) kategorije subjekata na koje se odnosi administrativni zahtev (preduzetnici, privredni subjekti ili drugi subjekti), delatnost koju obavljanju i specifičnosti u ispunjenju administrativnog zahteva u zavisnosti od kategorije privrednog subjekta;

5) veličina privrednog subjekta (mikro, mala, srednja ili velika preduzeća);

6) podatak o tome da li je administrativni zahtev uslov za otpočinjanje poslovanja, ili nastaje tokom poslovanja.

Pravni osnov

Član 11

U Registar se unose podaci o svim zakonima, podzakonskim i drugim propisima, koji uređuju postupak, odnosno zahtev, uključujući vrstu propisa, naziv propisa i broj službenog glasila u kojoj je propis objavljen.

Unos podataka iz stava 1. ovog člana vrši se izborom propisa koji je omogućen informatičkom povezanošću između Registra i elektronske baze - Registar i tekstovi važećih propisa i drugih akata koja se vodi u okviru Pravno-informacionog sistema Republike Srbije (u daljem tekstu: PIS), za sve propise koji se nalaze u PIS.

Pored podataka iz stava 1. ovog člana u Registar se unose i sledeći podaci: član i stav, odnosno članovi i stavovi propisa, datum početka primene propisa kojim se uređuje postupak, odnosno zahtev, kao i datum prestanka primene propisa kojim se uređuje postupak, odnosno zahtev.

Ako se propis ne nalazi u PIS, u Registar se obavezno prilažu svi propisi kojima se uređuje postupak, odnosno zahtev.

Svrha postupka

Član 12

Za svaki postupak, odnosno zahtev upisan u Registar, obveznik upisa je u obavezi da obrazloži svrhu tog postupka, odnosno zahteva.

Svrha postupka obuhvata obrazloženje zašto je određeni postupak potreban, odnosno koji je cilj propisivanja postupka i šta se njime postiže, kao i koje bi posledice bile da postupak nije propisan.

Svrha postupka pruža obrazloženje zašto je nužno da se kroz određeni postupak obezbedi određena saglasnost, dozvola ili dobije određeno rešenje/odluka nadležnog organa odnosno organizacije, ili da se nadležnom organu odnosno organizaciji dostavi određena informacija.

Komunikacija sa drugim organima i pribavljanje podataka po službenoj dužnosti

Član 13

U Registar se unose podaci o svim organima koji postupaju u postupku rešavanja zahteva, kao i aktivnosti svakog organa, u konkretnom postupku.

U Registar se unose informacije o podacima koje nadležni organ pribavlja po službenoj dužnosti i to:

1) podatak koji nadležni organ pribavlja po službenoj dužnosti;

2) pravni osnov za pribavljanje podataka po službenoj dužnosti, odnosno vrstu propisa, naziv propisa, broj službenog glasila i član propisa;

3) naziv registra, odnosno službene evidencije iz koje se pribavlja navedeni podatak;

4) organ nadležan za vođenje registra/službene evidencije;

5) način pribavljanja podatka, odnosno da li se podatak pribavlja iz službene evidencije iz registara putem Informacionog sistema za razmenu podataka iz registara preko Servisne magistrale organa, upitom ka registru i upisivanjem u softversko rešenje organa koji vodi postupak preko Servisne magistrale organa, upitom ka registru i pribavljanjem skupa podataka iz registra i upisivanjem u sopstveno softversko rešenje, uvidom u javno dostupan registar, dopisom, mejlom ili na drugi način.

Potrebna dokumentacija

Član 14

U Registar se unose podaci o javnim ispravama i drugim dokumentima koji sadrže podatke neophodne za odlučivanje, odnosno o dokumentima koje je podnosilac zahteva dužan da dostavi nadležnom organu/organizaciji radi rešavanja po podnetom zahtevu.

Podaci o dokumentima iz stava 1. ovog člana obuhvataju:

1) naziv dokumenta;

2) kategorije ili uslove za koje se traži dokument, odnosno tačno navedeno za koju kategoriju (privredno društvo preduzetnik, fizičko lice, nezaposleno lice i sl.) se koji dokument podnosi, odnosno da li postoje određeni uslovi za dokument koji se podnosi (overen prevod, vremensko ograničenje važenja dokumenta i sl.);

3) pun naziv izdavaoca dokumenta;

4) sve podatke iz dokumenta koji se koriste za rešavanje po podnetom zahtevu;

5) formu u kojoj se dokument dostavlja odnosno da li se dostavlja original, kopija, overena kopija, kopija uz original na uvid;

6) broj primeraka dokumenta koji se dostavlja;

7) način dostavljanja dokumenata (elektronski, redovna pošta, lično).

Finansijski izdaci podnosioca zahteva

Član 15

U Registar se unose podaci o svim finansijskim izdacima koje podnosilac zahteva ima u postupku i to:

1) vrsta izdatka, odnosno da li je u pitanju administrativna taksa, naknada, doprinos, cena usluge, drugo ili informacija da ne postoji finansijski izdatak;

2) pun naziv izdatka;

3) naziv propisa, član/stav propisa kojim se utvrđuje izdatak i broj službenog glasila;

4) tarifni broj, stav i tačku, kojim se uređuje izdatak ako je u pitanju administrativna taksa;

5) iznos finansijskog izdatka;

6) svrha plaćanja;

7) naziv primaoca;

8) broj računa za uplatu;

9) model i poziv na broj;

10) način plaćanja;

11) da li organ/organizacija automatski proverava izvršenu uplatu;

12) napomene u vezi oslobođenja od izdataka, druge specifičnosti od značaja za utvrđivanje finansijskog izdatka.

Ostali podaci koji se upisuju u Registar

Član 16

U Registar se upisuju podaci vezani za ostale elemente postupka, a koji se odnose na rokove, obrazac za podnošenje zahteva i izdata akta.

Podatak o rokovima administrativnog postupka obuhvata i:

1) propisani rok za rešavanje urednog zahteva;

2) vrsta propisa kojim je utvrđen rok za rešavanje zahteva (opšti propis ili poseban propis za određenu oblast);

3) naziv propisa, broj službenog glasila i član i stav propisa kojim se utvrđuje rok organa za rešavanje urednog zahteva;

4) rok za uređenje neurednog zahteva;

5) prosečan rok za rešavanje urednog zahteva;

6) vreme važenja izdatog akta, dobijenog po okončanju administrativnog postupka, ako postoji vremensko ograničenje;

7) naziv propisa, broj službenog glasila i član i stav propisa kojim se utvrđuje vreme važenja izdatog akta ako postoji.

Podatak o obrascu za podnošenja zahteva administrativnog postupka obuhvata:

1) formu podnošenja zahteva, odnosno da li se zahtev podnosi usmeno, pisano u slobodnoj formi ili pisano u formi obrasca;

2) rok za dostavljanje zahteva nadležnom organu/organizaciji od strane podnosioca;

3) propisana sankcija, odnosno posledica za nepostupanje u propisanom roku, ako su rok i sankcija propisani;

4) vrstu obrasca za podnošenje zahteva, odnosno podatak o tome da li je obrazac samostalno pripremljen od strane organizacione jedinice, pripremljen od strane organizacione jedinice na osnovu elemenata definisanih propisom ili je obrazac sastavni deo propisa;

5) naziv propisa, član propisa i broj službenog glasila u kome je taj propis objavljen, a kojim su definisani elementi obrasca, odnosno na osnovu koga je u prilogu propisa objavljen obrazac;

6) način na koji podnosilac preuzima obrazac za podnošenje zahteva (lično ili elektronskim putem);

7) mesto na veb prezentaciji organa sa koje se obrazac može direktno preuzeti ako se obrazac preuzima elektronskim putem;

8) mesto podnošenja zahteva i način na koji podnosilac dostavlja zahtev nadležnom organu/organizaciji, odnosno podatak o tome da li se obrazac dostavlja lično, poštom ili/i elektronskim putem.

Ako je propisan ili od organizacione jedinice pripremljen obrazac za podnošenje zahteva, obveznik upisa je dužan da obrazac priloži u Registar, kao i da obrazac bude u mašinski čitljivom obliku kako bi se omogućilo elektronsko popunjavanje obrasca.

Podatak o izdatim aktima obuhvata:

1) formu izdatog akta (papirna forma ili elektronski dokument);

2) način na koji nadležni organ/organizacija dostavlja akt podnosiocu zahteva (lično, poštom ili/i elektronskim putem);

3) informaciju o registru izdatih akata, odnosno podatak da li postoji registar izdatih akata, da li je registar izdatih akata javno dostupan i mesto na veb prezentaciji javno dostupnog registra izdatih akata.

U Registar se upisuju podaci vezani za ostale elemente zahteva, a koji se odnose na rokove, obrasce za ispunjenje zahteva, obaveze čuvanja dokumenata i sankcije.

Podatak o rokovima za ispunjenje zahteva obuhvata sledeće podatke:

1) da li je propisom predviđen rok za ispunjenje administrativnog zahteva;

2) koji je rok za ispunjenje zahteva utvrđen propisom ako postoji;

3) naziv propisa, broj službenog glasila i član propisa kojim se utvrđuje rok za ispunjenje zahteva.

Podatak o obrascu za ispunjenje zahteva obuhvata:

1) da li postoji obrazac za ispunjenje administrativnog zahteva i da li je njegova primena obavezujuća ili preporučena;

2) vrstu obrasca za ispunjenje zahteva, odnosno podatak o tome da li je obrazac samostalno pripremljen od strane organizacione jedinice, pripremljen od strane organizacione jedinice na osnovu elemenata definisanih propisom ili je obrazac objavljen u prilogu propisa;

3) naziv propisa, broj službenog glasila i član i stav propisa na osnovu kojih je objavljen obrazac u prilogu propisa ili su definisani njegovi elementi;

4) način na koji privredni subjekt preuzima obrazac za ispunjenje zahteva (lično ili elektronskim putem);

5) mesto na veb prezentaciji organa sa koje se obrazac može direktno preuzeti ako se obrazac preuzima elektronskim putem;

6) da li je obrazac moguće elektronski popuniti.

Ako je propisan ili od organizacione jedinice pripremljen obrazac zahteva, obveznik upisa je dužan da obrazac priloži u Registar, kao i da obrazac bude u mašinski čitljivom obliku kako bi se omogućilo elektronsko popunjavanje obrasca.

Podatak o obavezi čuvanja dokumenata obuhvata sledeće podatke:

1) da li je propisom predviđen rok čuvanja dokumenta kojim se potvrđuje ispunjenje administrativnog zahteva;

2) naziv propisa, kojim je predviđen rok čuvanja dokumenta kojim se potvrđuje ispunjenje administrativnog zahteva, uključujući i član propisa;

3) rok čuvanja dokumenta kojim se potvrđuje ispunjenje administrativnog zahteva;

4) naziv propisa, kojim je predviđen način čuvanja dokumenta kojim se potvrđuje ispunjenje administrativnog zahteva;

5) da li je propisom predviđen način čuvanja dokumenta kojim se potvrđuje ispunjenje administrativnog zahteva.

Podaci o sankcijama za nepostupanje u skladu sa zakonom propisanom obavezom, obuhvataju sledeće podatke:

1) vrstu propisane sankcije ako je sankcija propisana (prekršaj, privredni prestup, krivično delo, drugo);

2) propisanu sankciju;

3) naziv propisa, kojim je propisana sankcija, uključujući član i stav propisa.

Pravna sredstva

Član 17

U Registar se upisuju podaci o pravnim sredstvima i to:

1) podatak da li je propisano ili isključeno pravo na žalbu ili prigovor;

2) naziv propisa, kojim se utvrđuje, odnosno isključuje pravo žalbe, član i stav i broj službenog glasila u kojem je propis objavljen.

Ako je žalba dozvoljena u Registar se upisuju i sledeći podaci:

1) organ kome se dostavlja žalba;

2) rok za dostavljanje žalbe;

3) način na koji se žalba podnosi (lično, poštom ili elektronskim putem);

4) naziv organa nadležnog za odlučivanje po žalbi;

5) rok za odlučivanje o žalbi;

6) troškovi žalbenog postupka u skladu sa članom 15. ove uredbe.

Podaci iz stava 2. ovog člana se unose i za prigovor ukoliko je predviđen u određenom postupku koji se upisuje u Registar.

Opis postupka

Član 18

Svaki postupak koji se nalazi u Registru mora imati opis postupka koji je javno dostupan na Portalu Registra u delu koji se odnosi na opis postupka u Registru i koji treba da sadrži sledeće informacije:

1) kome je namenjen postupak, odnosno da li je namenjen privrednim subjektima, građanima ili je namenjen i privrednim subjektima i građanima;

2) kako ostvariti pravo ili ispuniti obavezu;

3) koji su finansijski izdaci;

4) koji su rokovi za postupanje organa;

5) napomene vezane za postupak, odnosno sve bitne informacije za postupak koje nisu sadržane u tač. 1) do 4) ovog stava.

Opis zahteva sadrži sledeće informacije:

1) kome je namenjen administrativni zahtev, odnosno ko je obavezan da ispunjava ovaj administrativni zahtev, veličina privrednog subjekta, odnosno organizacioni oblik drugog subjekta;

2) način ispunjavanja zahteva, obrazac, način čuvanja dokumentacije, rokovi i sankcije u slučaju neispunjenja zahteva, kao i dodatne informacije o zahtevu.

Opis postupka, odnosno zahteva mora da bude potpun, jasan, jednostavan, odnosno da sadrži informacije koje se isključivo odnose na st. 1. i 2. ovog člana i da je pripremljen u već predviđenoj formi u softverskom rešenju Registra, kao i da sadrži sve informacije o postupku koje su potrebne korisniku Portala za uspešno podnošenje zahteva.

Predlozi za pojednostavljenje, izmenu, dopunu ili ukidanje administrativnog postupka, odnosno zahteva

Član 19

U cilju unapređenja postupka i procesa koji prati postupak kao i propisa kojim je postupak uređen u Registar se unose predlozi za pojednostavljenje, izmenu, dopunu ili ukidanje postupaka, odnosno zahteva.

Obveznici upisa prate oblast koja je uređena određenim postupkom i proces koji prati postupak i da blagovremeno podnose predloge za pojednostavljenje, izmenu, dopunu ili ukidanje postupaka, odnosno zahteva, ukoliko uoče nedostatke.

Unošenje predloga iz stava 1. ovog člana, vrši se putem elektronskog obrasca, popunjavanjem odgovarajućih polja, u skladu sa Uputstvom za popunjavanje obrasca, koji je objavljeno na početnoj strani Registra.

Kalkulator

Član 20

Obračun administrativnih troškova postupaka i zahteva upisanih u Registar, a koje snose privredni subjekti, građani i drugi subjekti, može se izvršiti pomoću Kalkulatora koji je sastavni deo Registra.

Obračun se vrši popunjavanjem elektronskog obrasca Kalkulatora, u skladu sa Uputstvom koje je dostupno na početnoj strani Registra.

IV PORTAL REGISTRA

Sadržina Portala

Član 21

Na Portalu Registra (u daljem tekstu: Portal), kome se može pristupiti i preko Portala eUprava, javno su dostupne sve informacije o postupcima koje sprovode nadležni organi i organizacije, odnosno zahtevima koji predstavljaju uslove za poslovanje u Republici Srbiji.

Informacije iz stava 1. dostupne su i razvrstane na stranicama koje su obeležene nazivima: "Građani", "Privreda" i "Uslovi poslovanja".

Na stranici: "Građani" sve informacije o postupcima će biti dostupne najkasnije od 1. januara 2023. godine za pretraživanje prema ključnoj reči, oblasti, instituciji koja sprovodi postupak i životnom događaju koja predstavlja grupu povezanih postupaka u određenoj oblasti ostvarivanja prava ili ispunjavanja obaveza.

Na stranici: "Privreda" sve informacije o postupcima su dostupne za pretraživanje prema ključnoj reči, delatnosti, instituciji koja sprovodi postupak i poslovnoj epizodi koja predstavlja grupu povezanih postupaka u određenoj oblasti poslovanja najkasnije do 1. januara 2025. godine.

Na stranici: "Uslovi poslovanja" sve informacije o zahtevima će biti dostupne najkasnije od 1. januara 2024. godine za pretraživanje prema ključnoj reči, delatnosti, instituciji koja kontroliše ispunjenost zahteva, pravnom obliku, odnosno veličini privrednog subjekta na koji se zahtev odnosi.

Na Portalu je dostupan opis svakog postupka, odnosno zahteva upisanog u Registar, u skladu sa članom 18. ove uredbe i članom 8. Zakona.

Informisanje korisnika Portala Registra

Član 22

Zainteresovana lica mogu se informisati o svim bitnim elementima postupka, odnosno zahteva pristupanjem Portalu na kome se nalazi opis svakog postupka u skladu sa članom 18. ove uredbe, a dodatnom opcijom može pristupiti svim drugim javno dostupnim podacima o postupku, odnosno zahtevu upisanom u Registar u skladu sa Zakonom i ovom uredbom.

Zainteresovana lica preko Portala mogu podnositi inicijativu za izmenu neefikasnih propisa kojima se uređuju postupci, odnosno zahtevi upisani u Registar, kao i izmenu odnosno ukidanje postupaka i zahteva.

Sa podacima upisanim u Registar mora se postupati u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita podataka ličnosti.

Analiza postupaka i podnošenje inicijativa organima za izmenu neefikasnih propisa koju sprovodi nadležni organ

Član 23

Nadležni organ iz člana 9. stav 2. prikuplja i obrađuje inicijative za izmenu neefikasnih propisa kojima se uređuju postupci, odnosno zahtevi upisani u Registar, u cilju pojednostavljenja ili ukidanja tih postupaka, odnosno zahteva i njihovog dodatnog usklađivanja sa Metodologijom.

Ako nadležni organ prilikom obrade inicijative utvrdi da postoje razlozi za izmenu neefikasnih propisa kojima se uređuju postupci, odnosno zahtevi upisani u Registar priprema i podnosi inicijativu organu u čijoj nadležnosti se nalazi propis koji uređuje postupak, kako bi se izvršila izmena određenog propisa.

V ZAVRŠNA ODREDBA

Stupanje na snagu

Član 24

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".