ODLUKA

O AKUSTIČKOM ZONIRANJU I MERAMA ZAŠTITE OD BUKE

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 11/2022)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet

Član 1

Ovom odlukom vrši se akustičko zoniranje teritorije grada Vranja obuhvaćeno Generalnim urbanističkim planom i uređuju se: subjekti zaštite životne sredine od buke; mere i uslovi zaštite od buke u životnoj sredini; merenje buke u životnoj sredini; pristup informacijama o buci; nadzor i druga pitanja od značaja za zaštitu životne sredine i zdravlja ljudi.

Izuzeci od primene

Član 2

Odredbe ove odluke ne primenjuju se na buku: koja nastaje na radnom mestu i u radnoj okolini; koja nastaje u prevoznom sredstvu; koja potiče od vojnih aktivnosti i aktivnosti na zaštiti od elementarnih nepogoda, prirodnih i drugih udesa; od aktivnosti u domaćinstvu ili buku iz susednog domaćinstva iz stana ili drugog prostora koji se koristi za te namene; koja potiče od zvučnog oglašavanja zvonima ili elektroakustičkim uređajima iz verskih objekata; kojoj su izloženi oni koji je stvaraju; od domaćih i divljih životinja.

Odredbe ove odluke ne odnose se i za održavanje javnih okupljanja, zabavnih i sportskih priredbi i drugih aktivnosti na otvorenom i zatvorenom prostoru u organizaciji Grada Vranja (u daljem tekstu: Grad).

Povereni poslovi

Član 3

Grad, u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita od buke u žitnoj sredini: utvrđuje mere i uslove zvučne zaštite u planovima, programima i projektima, uključujući i one na koje daje saglasnost u postupku strateške procene uticaja, procene uticaja projekata na životnu sredinu, odnosno u postupku izdavanja integrisane dozvole za rad postrojenja i aktivnosti; vrši akustičko zoniranje i utvrđuje mere zabrane i ograničenja; obezbeđuje finansiranje i sprovodi monitoring buke u životnoj sredini; vrši nadzor i kontrolu primene mera zaštite od buke u životnoj sredini, za sve objekte za koje dozvolu za izgradnju izdaje organizaciona jedinica Gradske uprave u čijoj nadležnosti su poslove urbanizma, kao poverene poslove.

Značenje izraza

Član 4

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1) buka u životnoj sredini jeste svaki neželjen ili štetan zvuk emitovan na otvorenom ili u zatvorenom prostoru (u daljem tekstu: buka), koji je proizvod aktivnosti ljudi, uključujući buku koju emituju prevozna sredstva, kao i buku koja nastaje od industrijskih i proizvodnih aktivnosti uključujući i buku na lokacijama na kojima se obavljaju industrijske aktivnosti u skladu sa propisima kojima se uređuje integrisano sprečavanje i kontrola zagađivanja;

2) izvor buke jeste svaki emiter neželjenog ili štetnog zvuka koji nastaje kao posledica aktivnosti ljudi: svaki uređaj, sredstvo za rad, saobraćajno sredstvo, instalacija postrojenja, tehnološki postupak, elektroakustički i akustički uređaj, kao i uređaj koji se koristi za izvođenje industrijske, zanatske, proizvodne, uslužne i slične delatnosti, koji proizvodi stalnu ili privremenu buku, pokretni i nepokretni objekti koji pod određenim okolnostima generišu zvuk, a takođe i otvoreni i zatvoreni prostori za sport, igru, ples, predstave, koncerte, slušanje muzike i sl., kao i ugostiteljski objekti, garaže, parking prostori i dr.;

3) štetni efekti jesu negativni uticaji buke na zdravlje ljudi;

4) uznemiravanje jeste stepen ometanja ljudi bukom, koji se utvrđuje na osnovu istraživanja na terenu;

5) indikator buke jeste fizička veličina kojom se opisuje buka u životnoj sredini, a koja je u uzajamnoj vezi sa štetnim efektom buke;

6) akustičko zoniranje jeste određivanje granične vrednosti indikatora buke za različita područja prema njihovoj nameni, koja je određena prostornim i urbanističkim planovima;

7) akustička zona jeste područje na čijoj je celoj površini propisana jedinstvena granična vrednost indikatora buke;

8) akustičko planiranje jeste planiranje u cilju kontrolisanja buduće buke merama kao što su prostorno planiranje, projektovanje sistema saobraćaja, planiranje saobraćaja, smanjivanja buke zvučno-izolacionim merama i kontrola izvora buke;

9) zvučna zaštita jeste skup mera i uslova zaštite od buke kojim se obezbeđuje smanjenje buke na izvoru, sprečavanje širenja buke u prostoru i zvučna izolacija na stambenim zgradama i drugim objektima.

II AKUSTIČKO ZONIRANJE

Član 5

Akustičko zoniranje vrši se na osnovu namene prostora, odnosno referentnih karata prostornih i urbanističkih planova, a u skladu sa podzakonskim aktom kojim se uređuje metodologija za određivanje akustičkih zona.

Prema maksimalno dopuštenom nivou buke, teritorija grada podeljena je na šest zona i to:

1) područja za odmor i rekreaciju, bolničke zone i oporavilišta, kulturno istorijski lokaliteti, veliki parkovi;

2) turistička područja, kampovi i školske zone;

3) čisto stambena područja;

4) poslovno stambena područja, trgovačko stambena područja i dečija igrališta;

5) gradski centar, zanatska, trgovačka, administrativno-upravna zona sa stanovima, zona duž autoputeva, magistralnih i gradskih saobraćajnica;

6) industrijska, skladišna i servisna područja i transportni terminali bez stambenih zgrada. Na granici ove zone buka ne sme da prelazi maksimalni nivo zone sa kojom se graniči.

Član 6

Granične vrednosti indikatora buke na otvorenom prostoru po zonama: i indikatora buke na otvorenom prostoru po zonama:

zona

Namena prostora

nivo buke u dB(A)

za dan i veče

za noć

1.

Područje za odmor i rekreaciju, bolničke zone i oporavilišta, kulturno-istorijski lokaliteti, veliki parkovi

50

40

2.

Turistička područja, kampovi i školske zone

50

45

3.

Čisto stambena područja

55

45

4.

Poslovno-stambena područja, trgovačko-stambena područja i dečja igrališta

60

50

5.

Gradski centar, zanatska, trgovačka, administrativno-upravna zona sa stanovima, zona duž saobraćajnica, magistralnih i gradskih saobraćajnica

65

55

6.

Industrijska, skladišna i servisna područja i transportni terminali bez stambenih zgrada

Na granici ove zone buka ne sme da prelazi maksimalni nivo zone sa kojom se graniči.

 

 

III SUBJEKTI ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE OD BUKE

Subjekti zaštite

Član 7

Subjekti zaštite životne sredine od buke, u smislu zakona i ove odluke, jesu:

- Grad;

- pravna lica i preduzetnici koji u obavljanju privredne delatnosti emituju buku, odnosno druga pravna lica u skladu sa zakonom;

- stručne organizacije i druge javne službe, udruženja, građani i druga pravna lica.

Obaveza subjekata zaštite

Član 8

Subjekti zaštite životne sredine od buke odgovorni su za svaku aktivnost kojom se prouzrokuje izloženost buci iznad graničnih vrednosti ili za ne preduzimanje propisanih mera zaštite od buke u životnoj sredini, u skladu sa zakonom.

Pravna lica i preduzetnici koja obavljanjem svojih delatnosti utiču ili mogu uticati na izloženost buci iznad graničnih vrednosti dužna su da obezbede: učešće u troškovima zaštite od buke u životnoj sredini u okviru investicionih, tekućih i proizvodnih troškova; praćenje uticaja svoje delatnosti na buku; sprovođenje odgovarajućih mera zaštite od buke, odnosno zvučne zaštite u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita od buke u životnoj sredini i zakonom kojim se uređuje zaštita životne sredine.

Pravno lice i preduzetnik koje je vlasnik, odnosno korisnik izvora buke, dužno je da na propisan način obezbedi merenje buke i izradu izveštaja o merenju buke i snosi troškove merenja buke u zoni uticaja.

IV MERE ZAŠTITE OD BUKE U ŽIVOTNOJ SREDINI

Preventivne mere

Član 9

U prostornim i urbanističkim planovima obezbeđuju se mere i uslovi zaštite od buke, a naročito: međusobni prostorni raspored infrastrukture, industrijskih, stambenih, rekreacionih i drugih zona i objekata; projektovanje sistema saobraćaja, planiranje saobraćaja i dr., u skladu sa zakonom.

Prostorno i urbanističko planiranje i realizacija projekata obuhvata i mere zvučne zaštite koja se obezbeđuje kroz planiranje namenske upotrebe prostora, planiranje saobraćaja, smanjenje buke merama zvučne zaštite i kontrolu izvora buke.

U postupku procene uticaja projekata na životnu sredinu, u studiji o proceni uticaja na životnu sredinu utvrđuju se uslovi i mere kojima se štetni efekti buke mogu sprečiti, smanjiti ili otkloniti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje procena uticaja na životnu sredinu.

Uslovi za rad postrojenja i aktivnosti za koje se izdaje integrisana dozvola sadrže mere zaštite od buke u skladu sa zakonom kojim se uređuje integrisano sprečavanje i kontrola zagađivanja životne sredine.

Izvori buke i mere zaštite

Član 10

U određenoj akustičnoj zoni, usled korišćenja izvora buke ili obavljanja drugih delatnosti, zabranjeno je emitovanje buke iznad propisanih graničnih vrednosti.

Član 11

Izvori buke moraju da se održavaju i upotrebljavaju tako da ne prelaze propisane granične vrednosti buke.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, izvori buke se mogu koristiti i kad prouzrokuju buku iznad granične vrednosti, u slučaju elementarne nepogode i druge nepogode i otklanjanja kvarova koji bi mogli izazvati veće materijalne štete, ali samo za vreme dok te okolnosti postoje, o čemu je vlasnik, odnosno korisnik izvora buke dužan da obavesti organizacionu jedinicu Gradske uprave u čijoj nadležnosti su poslovi zaštite životne sredine.

Član 12

Pravno lice i preduzetnik koje je vlasnik, odnosno korisnik izvora buke dužno je da pre stavljanja izvora buke u upotrebu obezbedi prvo merenje buke na lokaciji, pribavi izveštaj o merenju buke ovlašćene stručne organizacije, snosi troškove tih merenja i po potrebi sprovede mere zvučne zaštite, u skladu sa zakonom.

Pravno lice i preduzetnik koje je vlasnik, odnosno korisnik izvora buke dužno je da nakon rekonstrukcije objekta ili zamene tehničkih kapaciteta kojima se menjaju uslovi emisije buke u životnoj sredini obezbedi merenje buke u zoni uticaja, izradu izveštaja o merenju buke i snosi troškove tih merenja, u skaldu sa zakonom.

Ukoliko nakon merenja buke u slučaju iz stava 1. i 2. ovog člana, izmereni nivo buke bude iznad granične vrednosti propisane za datu zonu, obavezna je primena odgovarajućih tehničko-tehnoloških mera za smanjenje buke (u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom ili studijom o proceni uticaja).

Član 13

U zanatskim i drugim radionicama i pogonima za obradu metala, drveta, kamena, plastike i sl., u kojima se obavljaju bučne radne operacije: kovanje, zakivanje, rezanje, brušenje, drobljenje, mlevenje, zavarivanje, farbanje i sl., zabranjuje se rad na otvorenom prostoru, kao i pri otvorenim vratima i/ili prozorima.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kada priroda delatnosti to zahteva, može se dopustiti i rad na otvorenom prostoru, uz sprovođenje odgovarajućih mera zaštite od buke, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Član 14

Vlasnik, odnosno korisnik ugostiteljskog objekta u kojem se emituje muzika ili izvodi zabavni program, dužan je da obezbedi propisane uslove i mere zvučne zaštite u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita od buke u životnoj sredini i propisima kojima se uređuje oblast ugostiteljstva.

U ugostiteljskim objektima i van ugostiteljskih objekata - u dvorištu, odnosno baštama (otvorenog i zatvorenog tipa) i na terasama koje su u funkciji ugostiteljskih objekata, muzički program može da se izvodi, pod uslovima propisanim odredbama ovog člana, u toku trajanja radnog vremena ugostiteljskih objekata utvrđenog posebnom skupštinskom odlukom kojom se uređuje radno vreme ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata na teritoriji grada Vranja, i to: radnim danima i nedeljom najduže do 24.00 sata, a petkom i subotom najduže do 01.00 sat.

U ugostiteljskom objektu, elektroakustički uređaji (zvučnik, pojačala i sl) moraju biti postavljeni prema unutrašnjem prostoru ugostiteljskog objekta.

Zabranjeno je na prostoru van ugostiteljskog objekta postavljanje elektroakustičkih uređaja iz stava 3. ovog člana.

Na prostoru van ugostiteljskog objekta dozvoljeno je isključivo akustičko izvođenje muzike (žičanim muzičkim instrumentima).

Član 15

Za održavanje javnih okupljanja, zabavnih i sportskih priredbi i drugih aktivnosti na otvorenom i zatvorenom prostoru (u daljem tekstu: aktivnosti) koje nisu u organizaciji Grada, a koje mogu dovesti do prekoračenja graničnih vrednosti indikatora buke, organizaciona jedinica Gradske uprave u čijoj nadležnosti su poslovi zaštite životne sredine, svojom odlukom, određuje ulice, delove ulica i naselja i druge lokacije namenjene za te svrhe, kao i mere zvučne zaštite u vreme održavanja tih aktivnosti.

Organizator aktivnosti je dužan da podnese zahtev za održavanje aktivnosti nadležnoj organizacionoj jedinici Gradske uprave iz stava 1. ovog člana, u roku koji ne može biti kraći od 20 dana od početka održavanja tih aktivnosti.

Održavanje aktivnosti, u skladu sa propisima o javnom okupljanju iz stava 1. ovog člana, nadležni organ ne može odobriti bez akta nadležne organizacione jedinice Gradske uprave o utvrđenim merama zvučne zaštite.

V MERENJE BUKE

Merenje buke pojedinačnih izvora buke

Član 16

Redovno periodično merenje buke u životnoj sredini vlasnik, odnosno korisnik izvora buke, vrši jednom u tri godine.

Monitoring buke

Član 17

Monitoring buke vrši se sistematskim praćenjem indikatora buke, odnosno praćenjem uticaja buke na životnu sredinu.

Grad, preko ovlašćene i akreditovane stručne organizacije, obezbeđuje sistematski monitoring buke na teritoriji grada, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i ovom odlukom.

O rezultatima merenja buke, ovlašćena organizacija obaveštava Grad.

Obaveštavanje građane o monitoringu buke vrši se preko sredstava javnog informisanja i zvaničnog sajta Grada.

Merenje buke iz ugostiteljskih objekata

Član 18

Prilikom merenja buke poreklom iz ugostiteljskih objekata koja nastaje emitovanjem muzike ili izvođenjem muzičkog programa, a u cilju kontrole nivoa buke, primenjuju se odredbe ove odluke koje se odnose na akustičko zoniranje i granične vrednosti indikatora buke.

Ukoliko se ugostiteljski objekat svojim gabaritima nalazi na granici dve akustičke zone, primenjivaće se vrednost one zone koja propisuje niži nivo buke.

Član 19

Merenje buke poreklom iz ugostiteljskih objekata, pored ovlašćene stručne organizacije, može da vrši i komunalni milicionar, ukoliko Gradska uprava poseduje akreditaciju, u skladu sa posebnim zakonom.

Merenje buke poreklom iz ugostiteljskih objekata u cilju kontrole nivoa buke, može se vršiti ako Gradska uprava, odnosno organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za komunalno-milicijske poslove ispunjava uslove u pogledu kadrova i opreme za merenje buke.

Merenje buke poreklom iz ugostiteljskih objekata u cilju izrade izveštaja o merenju buke, može se vršiti ako Gradska uprava, odnosno organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za komunalno-milicijske poslove, pored uslova propisanih podzakonskim aktom kojim se uređuju uslovi koje treba da ispunjava komunalni milicionar da bi mogao da vrši poslove merenja buke poreklom iz ugostiteljskih objekata, ispunjava uslove propisane posebnim zakonom.

Komunalni milicionar koji vrši poslove merenja buke poreklom iz ugostiteljskih objekata u cilju kontrole nivoa buke treba da ispunjava uslove za komunalnog milicionara propisane zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Član 20

Merenje buke poreklom iz ugostiteljskih objekata u cilju kontrole nivoa buke, komunalni milicionar vrši opremom koja zadovoljava zahteve za opremu propisane standardom SRPS ISO 1996-2, i to:

1) merilom nivoa zvuka, odnosno sistemom za merenje nivoa zvučnog pritiska, uključujući mikrofon (mikrofone), kao i kabl (kablove), štitnik (štitnike) od vetra, uređaje za snimanje i druge dodatke, ukoliko se upotrebljavaju, klase 1 prema standardu SRPS EN 61672-1;

2) filterom klase 1 prema standardu SRPS EN 61260-1;

3) kalibratorom zvuka klase 1 prema standardu SRPS EN IEC 60942.

Oprema iz stava 1. ovog člana treba da bude etalonirana od strane akreditovane laboratorije (ISO/IEC 17025) u vremenskim intervalima utvrđenim standardom SRPS ISO 1996-2.

VI NADZOR

Inspekcijski nadzor

Član 21

Inspekcijski nadzor nad izvršavanjem poslova poverenih zakonom kojim se uređuje zaštita od buke u životnoj sredini i propisanih odredaba ove odluke vrši inspektor za zaštitu životne sredine (u daljem tekstu: inspektor).

U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor ima pravo i dužnost da utvrđuje:

1) da li pravna lica vrše propisane obaveze iz člana 10. ovog zakona;

2) da li je emitovanje buke u životnoj sredini iznad propisanih graničnih vrednosti;

3) da li su nivoi buke u akustičkoj zoni iznad propisane granične vrednosti;

4) da li pravna lica vrše obaveze propisane članom 12. ove odluke;

5) da li je organizator javnog okupljanja ili manifestacije podneo zahtev nadležnoj organizacionoj jedinici Gradske uprave za donošenje akta o određivanju mera zvučne zaštite, odnosno da li organizator javnog okupljanja i aktivnosti sprovodi mere zvučne zaštite;

6) druga prava i dužnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita od buke u životnoj sredini i propisima donetim na osnovu ovog zakona.

U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor je ovlašćen da:

1) naloži da pravna lica vrše propisane obaveze iz člana 8. ove odluke;

2) naloži otklanjanje nepravilnosti u određenom roku;

3) naloži merenja buke u životnoj sredini u skladu sa odredbama ove odluke i propisa donetih na osnovu zakona kojim se uređuje zaštita od buke u životnoj sredini;

4) zabrani upotrebu izvora buke koji emituje buku iznad propisanih graničnih vrednosti, dok se ne preduzmu mere zaštite od buke;

5) naredi izvršenje obaveza u skladu sa članom 11. ove odluke;

6) naloži organizatoru javna okupljanja i aktivnosti sprovođenje mera zaštite od buke u skladu sa odlukom nadležne organizacione jedinice Gradske uprave kojim su utvrđene mere zaštite od buke;

7) naloži da se preduzmu mere zaštite od buke;

8) naloži izvršenje drugih propisanih obaveza u određenom roku;

9) naredi ponovna merenja nivoa buke preko drugog ovlašćenog pravnog lica, kad vlasnik izvora buke preko ovlašćenog pravnog lica vrši merenja, a rezultati izvršenih merenja pružaju osnov za to;

10) predloži oduzimanje ovlašćenja za obavljanje poslova merenja buke ukoliko se ti poslovi ne obavljaju u skladu sa izdatim ovlašćenjem;

11) preduzima druge radnje u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita od buke u životnoj sredini i propisima donetim na osnovu ovog zakona.

O merama iz st. 3. ovog člana, inspektor donosi rešenje.

Na rešenje inspektora može se izjaviti žalba ministru nadležnom za zaštitu životne sredine, u roku od 15 dana od dana prijema rešenja.

Žalba ne zadržava izvršenje rešenja.

Komunalno-milicijski nadzor

Član 22

U obavljanju poslova Komunalne milicije, komunalni milicionar primenjuje ovlašćenja propisana zakonom kojim se uređuju poslovi i ovlašćenja komunalne milicije.

Ovlašćenja komunalnog milicionara u vršenju merenja nivoa buke poreklom iz ugostiteljskih objekata

Član 23

Komunalni milicionar je, pored ovlašćenja propisanih zakonom kojim se uređuju poslovi i ovlašćenja komunalne milicije, u skladu sa ovim zakonom kojim se uređuje zaštita od buke u životnoj sredini i ovom odlukom, posebno ovlašćen i da izvrši merenje nivoa buke poreklom iz ugostiteljskih objekata.

U slučaju kada pri izvršenom merenju nivoa buke iz stava 1. ovog člana utvrdi prekoračenje propisanih graničnih vrednosti buke, komunalni milicionar je ovlašćen da:

1) izda prekršajni nalog, odnosno podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaje ustanovljene ovom odlukom;

2) izda usmeno naređenje kojim nalaže mere za smanjenje buke u životnoj sredini ili zabrani emitovanje buke u životnoj sredini iznad propisanih graničnih vrednosti;

3) privremeno oduzme predmete (emitera buke) koji su pribavljeni, upotrebljeni ili nastali kršenjem propisa vezanih za zaštitu od buke u ugostiteljskim objektima;

4) podnese inicijativu inspekciji za zaštitu životne sredine za izricanje mere zabrane upotrebe izvora buke ili zabrane obavljanja delatnosti u ugostiteljskom objektu kada se vlasniku, odnosno korisniku objekta privremeno oduzme predmet/emiter buke/koji je pribavljen, upotrebljen ili nastao kršenjem propisa vezanih za zaštitu od buke u ugostiteljskim objektima;

5) naredi druge mere u skladu sa zakonom koji uređuje komunalnu miliciju, odnosno inspekcijski nadzor.

VII KAZNENE ODREDBE

Član 24

Novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:

1) ne postupa propisanoj odgovornosti i dužnostima u skladu sa čl. 8.;

2) emituje buku u akustičkoj zoni iznad propisanih graničnih vrednosti (čl. 10);

3) ne održava i ne upotrebljava izvore buke tako da ne prelaze propisane granične vrednosti buke (čl. 11. st. 1);

4) o korišćenju, odnosno prouzrokovanju izvora buke iznad graničnih vrednosti ne obavesti organizacionu jedinicu Gradske uprave u čijoj nadležnosti su poslovi zaštite životne sredine, odnosno ako koristi izvore buke iznad graničnih vrednosti nakon prestanka okolnosti propisanih čl. 11. st. 2;

5) ne obezbedi merenje buke i izradu izveštaja o merenju buke koju emituje (čl. 12. st. 1. i 2. i čl. 16.);

6) ne primeni odgovarajuće tehničko-tehnološke mere u slučaju iz čl. 12. st. 3.;

7) u zanatskim i drugim radionicama i pogonima u kojima se obavljaju bučne radne operacije, vrši radove na otvorenom prostoru, kao i pri otvorenim vratima i/ili prozorima (čl. 13. st. 1);

8) u ugostiteljskom objektu i van ugostiteljskog objekta muzički program izvodi nakon radnog vremena ugostiteljskog objekta (čl. 14. st. 2.);

9) na prostoru van ugostiteljskih objekata postavlja elektroakustičke uređaje (čl. 9. st. 2);

10) u ugostiteljskom objektu elektroakustički uređaji (zvučnik, pojačala i sl) nisu postavljeni prema unutrašnjem prostoru ugostiteljskog objekta (čl. 14. st. 3);

11) na prostoru van ugostiteljskog objekta postavlja elektroakustički uređaji (čl. 14. st. 4.);

12) na prostoru van ugostiteljskog objekta muzički program izvodi protivno čl. 14. st. 5.;

13) održava javno okupljanje i aktivnosti bez odluke organizacione jedinice Gradske uprave u čijoj nadležnosti su poslovi zaštite životne sredine (čl. 15. st. 1), ili suprotno odredbama odluke;

14) buka poreklom iz ugostiteljskih objekata prelazi granične vrednosti indikatora buke (čl. 18. st. 1.).

Novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara, za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu.

Novčanom kaznom, u iznosu od 75.000,00 dinara, za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik.

Novčana kazna za prekršaj iz st. 1. tač. 14) ovog člana, primenjuje se do dana ispunjenja uslova komunalnih milicionara za vršenje merenje buke poreklom iz ugostiteljskih objekata, u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita od buke u životnoj sredini i propisa kojim se uređuju uslovi koje treba da ispunjava komunalni milicionar da bi mogao da vrši poslove merenja buke poreklom iz ugostiteljskih objekata.

Član 25

Novčanom kaznom od 200.000 dinara, komunalni milicionar kazniće za prekršaj ugostitelja ako emituje buku iznad propisanih graničnih vrednosti.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 50.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 100.000 dinara.

Član 26

U pogledu podnošenja zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i izricanja zaštitnih mera uz kaznu za prekršaj (zabrane vršenja određene delatnosti, oduzimanja predmeta koji su upotrebljeni ili namenjeni za izvršenje prekršaja, odnosno koji su nastali izvršenjem prekršaja), primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje zaštita od buke u životnoj sredini.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 27

Na pitanja koja nisu uređena ovom odlukom primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje zaštita od buke u žitnoj sredini i propisa donetih na osnovu ovog zakona.

Član 28

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o akustičkom zoniranju i merama zaštite od buke ("Službeni glasnik grada Vranja", broj: 43/12, 6/15, 18/15 - prečišćen tekst, 2/17 - dr. odluka i 11/19).

Član 29

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja", izuzev čl. 23. i čl. 25., koje stupaju na snagu od dana ispunjenosti uslova komunalnih milicionara da vrše merenje buke poreklom iz ugostiteljskih objekata, propisanih odredbama čl. 19. i 20. ove odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita od buke u životnoj sredini i propisom kojim se uređuju uslovi koje treba da ispunjava komunalni milicionar da bi mogao da vrši poslove merenja buke poreklom iz ugostiteljskih objekata.