ODLUKA

O NAČINU RASPOLAGANJA, ODRŽAVANJA I UPRAVLJANJA SA NEPOKRETNOSTIMA KOJE SU U JAVNOJ SVOJINI GRADA SOMBORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 11/2018, 8/2019, 8/2021 i 6/2022)

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom uređuje se pribavljanje, otuđenje, razmena nepokretnosti, zasnivanje hipoteke, zakup, korišćenje, održavanje i upravljanje nepokretnostima koje su u javnoj svojini Grada Sombora, (u daljem tekstu: nepokretnosti Grada), u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast javne svojine.

Član 2

Nepokretnosti Grada na koje se odnosi ova Odluka su: neizgrađeno građevinsko zemljište, stambene zgrade, stanovi, dobra u opštoj upotrebi i objekti infrastrukture koji u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje javna svojina, izgradnja i druge oblasti, mogu biti u javnoj svojini Grada Sombora (u daljem tekstu: Grad).

Raspolaganje

Član 3

Raspolaganjem nepokretnostima Grada, u smislu ove odluke, smatra se:

1. otuđenje;

2. pribavljanje nepokretnosti;

3. razmena nepokretnosti koje su u javnoj svojini grada Sombora sa nepokretnostima koje su u privatnoj svojini fizičkih i pravnih lica;

4. prenos prava korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini grada Sombora sa upisanim nosiocima prava korišćenja - JKP i Ustanovama;

5. davanje u zakup stambenih objekata, stanova i pomoćnih objekata;

6. prenos prava javne svojine na drugog upisanog nosioca prava javne svojine (sa naknadom ili bez naknade), uključujući i razmenu;

7. davanje na korišćenje;

8. ulaganje u kapital;

9. zasnivanje hipoteke;

10. davanje u zakup poslovnog prostora

11. ustupanje iskorišćavanja drugih imovinskih prava čiji je nosilac Grad Sombor

12. davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini.

Odlukom o davanju u zakup poslovnog prostora kojim upravlja JKP "Prostor" Sombor ("Sl. list Grada Sombora", br. 5/2015, 11/2016, 27/2016, 7/2017 i 13/2017) uređen je način i postupak davanja u zakup poslovnog prostora, magacinskih prostora i garaža u javnoj svojini Grada Sombora kao i u državnoj svojini Republike Srbije, a u korišćenju Grada Sombora (u daljem tekstu: Grad), a koji je od strane Grada poveren na upravljanje i održavanje Javno komunalnom preduzeću "Prostor", određivanje i naplata zakupnine, uslovi za zaključenje ugovora o zakupu, obrazovanje Komisije za poslovne prostore, Komisije za investiciono održavanje i druga pitanja od značaja za upravljanje poslovnim prostorom.

Na postupak davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini primenjivaće se odredbe iz Uredbe o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanja u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno pribavljanja i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupcima javnoj nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda (Sl. glasnik RS br. 16/2018, u daljem tekstu: "Uredba").

Pribavljanje i otuđenje nepokretnosti

Član 4

Nepokretnosti u javnoj svojini i druga imovinska prava pribavljaju se i otuđuju, odnosno ustupaju u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, a izuzetno neposrednom pogodbom, pod uslovima utvrđenim Zakonom, Uredbom i ovom Odlukom.

Početna, odnosno najniža, odnosno najviša kupoprodajna cena nepokretnosti koja se pribavlja ili otuđuje iz javne svojine utvrđuje se u odnosu na visinu tržišne vrednosti predmetne nepokretnosti, izražene u evrima, s tim što se isplata vrši u dinarskoj protivvrednosti po srednjem zvaničnom kursu Narodne banke Srbije na dan uplate.

Početna, odnosno najniža, odnosno najviša naknada koja se plaća za pribavljanje ili ustupanje drugih imovinskih prava utvrđuje se u odnosu na visinu tržišne vrednosti predmetnih ili sličnih imovinskih prava, izražene u evrima, s tim što se isplata vrši u dinarskoj protivvrednosti po srednjem zvaničnom kursu Narodne banke Srbije na dan uplate.

Kupoprodajna cena nepokretnosti iz stava 2. ovog člana, odnosno naknada iz stava 3. ovog člana utvrđuje se na osnovu akta nadležnog poreskog organa, licenciranog procenitelja ili drugog nadležnog organa, kojim je izvršena procena tržišne vrednosti nepokretnosti, odnosno drugog imovinskog prava.

Ukoliko procena tržišne vrednosti drugog imovinskog prava od strane nadležnog poreskog organa ili drugog nadležnog organa ne bi bila moguća ili bi bila povezana sa nesrazmernim troškovima, procena može biti izvršena od strane odgovarajućeg procenitelja upisanog u registar sudskih veštaka, a u slučaju da takvog procenitelja nema, procena može biti izvršena od drugog pravnog ili fizičkog lica koje raspolaže odgovarajućim stručnim znanjima da izvrši procenu vrednosti drugog imovinskog prava.

Pod pribavljanjem drugih imovinskih prava u smislu ove Odluke podrazumeva se sticanje drugih imovinskih prava od strane Grada kojim prestaju sva prava prethodnog imaoca drugih imovinskih prava, izuzev onih prava koja ne mogu biti predmet raspolaganja shodno opštim propisima koji uređuju druga imovinska prava, kao i sticanje ograničenog korišćenja drugih imovinskih prava kojim se u vezi sa korišćenjem drugih imovinskih prava ustanovljavaju određena ograničenja sadržinskog, vremenskog ili teritorijalnog karaktera u odnosu na prava kojima raspolaže ustupilac drugih imovinskih prava.

Pribavljanjem nepokretnosti, u smislu stava 1. ovog člana, smatra se i razmena i izgradnja nepokretnosti.

Nepokretnosti se mogu pribavljati u javnu svojinu Grada besteretnim pravnim poslom (nasleđe, poklon ili jednostrana izjava volje), kao i eksproprijacijom i administrativnim prenosom prava korišćenja na osnovu posebnog zakona.

Pod ustupanjem iskorišćavanja drugih imovinskih prava u smislu ove Odluke podrazumeva se potpuni prenos drugih imovinskih prava čiji je titular Grad, odnosno trećim licima kojim prestaju sva prava Grada, izuzev onih prava koja ne mogu biti predmet raspolaganja shodno opštim propisima koji uređuju druga imovinska prava, kao i ustupanje drugom nosiocu javne svojine, odnosno trećim licima ograničenog korišćenja drugih imovinskih prava čiji je titular Grad kojim se u vezi sa korišćenjem drugih imovinskih prava od strane trećih lica ustanovljavaju određena ograničenja sadržinskog, vremenskog ili teritorijalnog karaktera u odnosu na prava kojima raspolaže Grad.

Na postupak ustupanja drugih imovinskih prava primenjivaće se odredbe iz Uredbe.

Prodaja stanova sprovodi se po Zakonu o stanovanju i održavanju zgrada.

Lice koje je nesavesni držalac stana, tačnije nalazi se u stanu bez pravnog osnova - zaključenog Ugovora o zakupu, nema pravo otkupa.

Predlog akta, odnosno akt o raspolaganju iz stava 6. ovog člana mora da sadrži posebno obrazloženje razloga opravdanosti i celishodnosti otuđenja i razloge zbog kojih se otuđenje ne bi moglo realizovati javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, nepokretnosti se mogu pribaviti u javnu svojinu Grada neposrednom pogodbom, ali ne iznad od strane nadležnog organa procenjene tržišne vrednosti nepokretnosti, ako u konkretnom slučaju to predstavlja jedino moguće rešenje, pod kojim se podrazumeva:

1) slučaj kada nepokretnost koja se pribavlja u javnu svojinu Grada po svojim karakteristikama jedina odgovara potrebama Grada, korisnika, odnosno nosioca prava korišćenja, s tim da predlog akta, odnosno akt o ovakvom pribavljanju sadrži razloge opravdanosti i celishodnosti pribavljanja sa aspekta ostvarenja interesa Grada i razloge zbog kojih se pribavljanje ne bi moglo realizovati javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda;

2) slučaj kada se radi o međusobnom raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) između nosilaca prava javne svojine i

3) razmena nepokretnosti između upisanih nosilaca prava javne svojine;

4) slučaj pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu Grada putem razmene ako je ta razmena u interesu Grada, uz ispunjenje svih uslova iz člana 5. stav 1. ove odluke.

Kada se radi o raspolaganju iz tačke 2. stava 14. ovog člana kao nadležni organ za procenu tržišne vrednosti nepokretnosti smatra se i Republički organ nadležan za procenu tržišne vrednosti.

Pribavljanje nepokretnosti neposrednom pogodbom putem razmene

Član 5

Nepokretnosti se mogu pribaviti u javnu svojinu Grada putem razmene, neposrednom pogodbom, pod sledećim uslovima:

1) ako je takva razmena u interesu Grada, odnosno ako se time obezbeđuju veći prihodi za Grad ili bolji uslovi za efikasno vršenje prava i dužnosti Grada;

2) ako se nepokretnosti razmenjuju pod tržišnim uslovima;

3) ako se, u slučaju kad je tržišna vrednost nepokretnosti u javnoj svojini Grada veća od tržišne vrednosti nepokretnosti koji se pribavlja u javnu svojinu Grada na ime razmene, ugovori doplata razlike u novcu u roku do 20 dana od dana zaključenja ugovora.

Predlog akta, odnosno akt o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu Grada iz stava 1. ovog člana mora da sadrži obrazloženje iz koga se može utvrditi postojanje okolnosti iz stava 1. tačka 1) ovog člana.

Član 6

U slučaju pribavljanja putem razmene nepokretnosti u javnoj svojini Grada sa investitorom izgradnje objekta, kada je Grad nosilac prava javne svojine na zgradama, odnosno njihovim posebnim delovima, koji su predviđeni za rušenje, u cilju privođenja lokacije planiranoj nameni, utvrđuju se sledeći kriterijumi za realizaciju razmene nepokretnosti u javnoj svojini Grada neposrednom pogodbom:

1. Gradu na ime naknade za nepokretnost koja se daje u razmenu mora pripasti nepokretnost koja ima veću površinu za najmanje 15% kada je Grad manjinski vlasnik u objektu koji je predviđen za rušenje, odnosno ukoliko je Grad većinski vlasnik najmanje za 50% u odnosu na površinu nepokretnosti u javnoj svojini koja se daje na ime razmene, s tim što u svakom slučaju ponuda investitora ne može da bude manja od ostvarenog proseka postignutog u razmeni nepokretnosti sa preostalim vlasnicima etažnih delova nepokretnosti na predmetnoj lokaciji, a na osnovu zaključenih ugovora o regulisanju imovinsko-pravnih odnosa između navedenih lica;

2. Ukoliko se Gradu u postupku razmene nepokretnosti nudi postojeća nepokretnost na drugoj lokaciji u vlasništvu investitora izgradnje, pored kriterijuma iz tačke 1., potrebno je da ta nepokretnost bude u istoj poslovnoj, odnosno stambenoj zoni i da po svom položaju, strukturi, lokaciji i nameni odgovara postojećoj nepokretnosti u javnoj svojini sa kojom se razmenjuje, kao i da ta nepokretnost bude uknjižena u odgovarajuće javne knjige o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima, kao svojina investitora;

3. Ugovorom o razmeni nepokretnosti mora biti predviđena ugovorna kazna za slučaj docnje potencijalnog investitora izgradnje stambenog, odnosno poslovnog objekta na lokaciji koja se privodi planiranoj nameni, u pogledu roka za izgradnju i predaju u posed novoizgrađene nepokretnosti koja se daje Gradu na ime razmene nepokretnosti u javnoj svojini;

4. Ugovorom o razmeni nepokretnosti mora biti utvrđeno zasnivanje hipoteke na određenoj nepokretnosti u svojini investitora izgradnje ili trećeg lica, kojom se obezbeđuje izvršenje njegovih obaveza kada je investitor fizičko lice, odnosno preduzetnik, a kad je investitor izgradnje privredni subjekat (preduzeće, odnosno privredno društvo), potrebno je od investitora obezbediti zasnivanje hipoteke ili originalnu, bezuslovnu, neopozivu i naplativu na prvi poziv bankarsku garanciju prvoklasne banke, u visini procenjene tržišne vrednosti buduće novoizgrađene nepokretnosti koju Grad pribavlja razmenom.

Otuđenje nepokretnosti ispod tržišne cene

Član 7

Izuzetno od člana 4. stav 1. ove odluke, nepokretnosti se mogu otuđiti iz javne svojine Grada i ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, ako postoji interes za takvim raspolaganjem, kao što je otklanjanje posledica elementarnih nepogoda ili uspostavljanje dobrih odnosa sa drugim državama, odnosno međunarodnim organizacijama i u drugim slučajevima predviđenim posebnim zakonom.

Predlog akta, odnosno akt o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine Grada mora da sadrži obrazloženje iz koga se može utvrditi postojanje razloga iz stava 1. ovog člana.

U slučaju prenosa prava javne svojine na nepokretnostima između različitih nosilaca tog prava, nepokretnosti se mogu prenositi ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, s tim da takvo raspolaganje mora biti posebno obrazloženo.

Otuđenje bez naknade može ići samo uz pribavljanje prethodne saglasnosti Vlade Republike Srbije.

Nadležni organi i postupak

Član 8

Skupština grada (u daljem tekstu: skupština), odlučuje o pribavljanju, otuđenju i razmeni nepokretnosti.

Gradonačelnik Grada Sombora (u daljem tekstu: gradonačelnik) zaključuje Ugovore o otuđenju nepokretnosti, pribavljanju nepokretnosti, otuđenju nepokretnosti i razmeni nepokretnosti, zaključuje ugovore o pribavljanju i raspolaganju nepokretnostima Grada, na osnovu odluke Skupštine grada po predlogu Odeljenja za komunalnu delatnost, imovinsko-pravne i stambene poslove Gradske uprave Grada Sombora (u daljem tekstu: Odeljenje), a koji je prihvaćen od strane Gradskog veća.

Ugovori se overavaju kod Javnog beležnika po prethodno pribavljenom mišljenju Pravobranilaštva grada Sombora, koje je dužno da mišljenje da u roku od koji ne može biti duži od 30 dana od dana prijema zahteva.

Ukoliko Pravobranilaštvo grada Sombora, ne da mišljenje u roku iz stava 3. ovog člana, smatraće se da je dato pozitivno mišljenje.

Odeljenje, na zahtev zainteresovanog lica, Gradskog veća grada odnosno drugog nadležnog organa, ceni celishodnost i ekonomsku opravdanost zahteva, inicira postupak pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu Grada i postupak raspolaganja nepokretnostima Grada, i po potrebi određuje uslove i način pribavljanja i raspolaganja iz stava 1. ovog člana.

Razmena građevinskog zemljišta u javnoj, zadružnoj i privatnoj svojini, vrši se neposrednom pogodbom, po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktom Vlade Republike Srbije i ovom odlukom.

Predmet razmene može biti izgrađeno i neizgrađeno građevinsko zemljište.

Pod razmenom građevinskog zemljišta podrazumeva se otuđenje građevinskog zemljišta iz javne svojine, kao i pribavljanje građevinskog zemljišta u javnu svojinu Grada, pa se odredbe ove odluke koje se odnose na postupak otuđenja građevinskog zemljišta, odnosno pribavljanja građevinskog zemljišta u javnu svojinu grada, shodno primenjuju i na postupak razmene izgrađenog i neizgrađenog građevinskog zemljišta.

Tržišnu vrednost građevinskog zemljišta koje se razmenjuje, utvrđuje Odeljenje lokalne poreske administracije gradske uprava Grada Sombor, a u opravdanim slučajevima tržišnu vrednost može utvrditi i republički organ nadležan za procenu tržišne vrednosti, naročito u slučaju kada je predmet razmene građevinsko zemljište u svojini drugih nosilaca prava javne svojine.

Član 9

Skupština donosi akte kojima se utvrđuju nepokretnosti u javnoj svojini Grada koje koriste javna preduzeća i kao i akte kojima se utvrđuju nepokretnosti u javnoj svojini Grada koje ulaze u kapital javnih preduzeća.

Odeljenje, na zahtev javnog preduzeća, čiji je osnivač Grad, inicira postupak i predlaže uslove i način raspolaganja iz stava 1. ovog člana.

Član 10

Skupština, na predlog Odeljenja, donosi akt o davanju na korišćenje i prenosu prava korišćenja nepokretnosti Grada, pod uslovima koje odredi organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Sombora nadležna za oblast kojoj pripada delatnost korisnika ili nosioca prava korišćenja.

Član 11

Skupština, na predlog Odeljenja, donosi akt o oduzimanju prava korišćenja nosiocima prava korišćenja na nepokretnostima Grada, ako su za oduzimanje ispunjeni uslovi iz zakona i drugih propisa kojima se uređuje oblast javne svojine.

Skupština Grada donosi akt o prestanku korišćenja nepokretnosti Grada od strane javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, ako su za oduzimanje ispunjeni uslovi iz zakona i drugih propisa kojima se uređuje oblast javne svojine.

Saglasnost za sanaciju, adaptaciju, investiciono održavanje i rekonstrukciju

Član 12

Korisnicima, odnosno nosiocima prava korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini Grada, saglasnost za sanaciju, adaptaciju, investiciono održavanje i rekonstrukciju nepokretnosti koje koriste, odnosno kojima upravljaju, kao i sve druge saglasnosti neophodne u korišćenju, održavanju i upravljanju nepokretnostima, daje Gradsko veće grada Sombora na osnovu predloga Odeljenja.

Otkup i dodela stana u zakup

Član 13

Gradonačelnik, zaključuje ugovore o otkupu stanova na kojima je Grad nosilac prava javne svojine.

Sredstva realizovana od otkupa stanova su namenska i prihod su budžeta Grada.

Odluku o dodeli stana u zakup na određeno vreme, ne duže od 5 godina, na kojima je Grad nosilac prava javne svojine, donosi Komisija za stambena pitanja imenovana od strane gradonačelnika grada Sombora na mandatni period od 4 godine, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojim se uređuje oblast stanovanja.

Član 14

Gradsko veće, na predlog Komisije za stambena pitanja, a putem Odeljenja, daje saglasnost zakupcima za izvođenje radova, na nepokretnostima ili delovima nepokretnosti Grada.

Saglasnost iz stava 1. ovog člana daje se u skladu sa zakonom kojim se uređuje oblast stanovanja i održavanja stambenih zgrada i zakonom kojim se uređuju osnovi svojinsko-pravnih odnosa, a shodno pozitivnim propisima kojima se uređuje oblast izgradnje i ozakonjenja objekata.

Gradsko veće, po obradi predmeta, procenjuje opravdanost i ispunjenost uslova za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana.

Član 15

Nepokretnosti za koje su izdate građevinske isprave na Grad, po završetku odobrenih radova, nosilac investicije za Grad, zapisnički predaje Odeljenju odnosno javnom preduzeću na održavanje i upravljanje.

Zapisnik o primopredaji iz stava 1. ovog člana, sa dokumentacijom podobnom za upis prava javne svojine Grada, nosilac investicije dostavlja Odeljenju.

Postupak otuđenja građevinskog zemljišta

Član 16

Grad se stara o racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta prema nameni zemljišta određenoj planskim dokumentom, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji (u daljem tekstu: Zakon).

Član 17

Grad otuđuje neizgrađeno građevinsko zemljište (u daljem tekstu: građevinsko zemljište) radi izgradnje, u skladu sa planskim dokumentom, na osnovu koga se izdaju lokacijski uslovi odnosno građevinska dozvola i programom otuđenja građevinskog zemljišta.

Rok za privođenje nameni je 3 (tri) godine od zaključenja ugovora o otuđenju.

Kupac neće biti odgovoran za neispunjenje, ili kašnjenje u ispunjenju obaveza iz ovog člana kada su njihovi uzroci van kontrole Kupca uključujući, ali se ne ograničavajući na potrebu eventualne remedijacije zemljišta, rat, pobune, društvene nemire, štrajkove, lokaut, prirodne pojave, požar, zabrane uvoza ili druge slične radnje ili mere državnih organa, prestanak distribucije energije, ili neki drugi neuobičajen događaj koji je nezavisan od radnje Kupca i koji sprečava ispunjenje, ili blagovremeno ispunjenje obaveza iz ovog člana i ne može biti izbegnut ili prevaziđen bez nerazumnih troškova ili napora.

Ugovorom o otuđenju nepokretnosti iz stava 2. ovog člana, utvrđuje se da kupac po izmirenju cene u celosti, stiče pravo upisa svojine na građevinskom zemljištu u javnoj knjizi o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima.

Program iz stava 1. ovog člana, odnosi se na nepokretnosti koje se nalaze u Industrijskoj zoni u Somboru, i donosi ga Gradsko veće Grada Sombora.

Član 18

Postojeće i planirane površine javne namene ne mogu se otuđiti iz javne svojine.

Član 19

Građevinsko zemljište se otuđuje javnim nadmetanjem ili prikupljanjem ponuda javnim oglasom, po tržišnim uslovima, u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.

Izuzetno, građevinsko zemljište može se otuđiti neposrednom pogodbom u slučajevima predviđenim Zakonom.

Član 20

Zainteresovano lice, podnosi Odeljenju inicijativu za pokretanje postupka otuđenja građevinskog zemljišta javnim nadmetanjem.

Odluku o pokretanju postupka otuđenja građevinskog zemljišta i raspisivanju javnog oglasa za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje ponuda javnim oglasom i neposredne pogodbe radi otuđenja građevinskog zemljišta donosi Skupština, na predlog Odeljenja, a koji je prethodno prihvaćen od strane Gradskog veća.

Član 21

Javni oglas iz člana 20. ove odluke objavljuje Gradska uprava u Somborskim novinama, u dnevnom listu sa tiražom na teritoriji Republike Srbije, kao i u elektronskom obliku putem interneta, na zvaničnoj internet stranici Grada.

Član 22

Postupak javnog nadmetanja, prikupljanja ponuda javnim oglasom i neposredne pogodbe sprovodi Komisija za sprovođenje postupka otuđenja građevinskog zemljišta u javnoj svojini Grada Sombora (u daljem tekstu: Komisija), u skladu sa Zakonom, Uredbom i ovom odlukom.

Komisiju obrazuje i imenuje Gradsko veće iz redova zaposlenih u Gradskoj upravi.

Aktom o obrazovanju i imenovanju Komisije utvrdiće se poslovi i zadaci Komisije.

Komisija ima predsednika, zamenika predsednika, dva člana i njihove zamenike.

Komisija radi i odlučuje u punom sastavu.

Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja Odeljenje.

O toku sprovođenja postupka javnog nadmetanja, postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom i neposredne pogodbe, Komisija vodi zapisnik.

Na osnovu zapisnika, Odeljenje sačinjava obrazloženi Predlog za otuđenje građevinskog zemljišta.

Član 23

Nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja ponuda javnim oglasom za otuđenje građevinskog zemljišta, kao i postupka neposredne pogodbe, Gradsko veće, na osnovu obrazloženog Predloga Odeljenja iz člana 22. stav 8. ove odluke, donosi zaključak o otuđenju građevinskog zemljišta.

Obrazloženi Predlog Odeljenja i zapisnik iz člana 22. ove odluke, dostavlja se Gradskom veću putem Odeljenja.

Zaključak o otuđenju građevinskog zemljišta se dostavlja svim učesnicima u postupku.

Član 24

Ugovor o otuđenju građevinskog zemljišta zaključuje se u roku od 30 dana od dana donošenja odluke iz člana 23. ove odluke.

Ugovor iz stava 1. ovog člana zaključuje se po prethodno pribavljenom mišljenju Pravobranilaštva Grada Sombora (u daljem tekstu: Pravobranilaštvo).

Ako lice kome se građevinsko zemljište otuđuje ne zaključi ugovor u roku iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće će poništiti odluku iz člana 23. ove odluke, na predlog Odeljenja.

Učesnik javnog nadmetanja, odnosno učesnik u postupku prikupljanja ponuda, odnosno neposredne pogodbe, koji smatra da je građevinsko zemljište otuđeno suprotno odredbama ove odluke, te da mu je na taj način povređeno pravo, može podneti nadležnom sudu tužbu za poništaj ugovora, u roku od osam dana od dana saznanja za zaključenje ugovora, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora.

Ugovor o otuđenju građevinskog zemljišta sadrži podatke o: građevinskom zemljištu koje je predmet otuđenja, nameni i veličini budućeg objekta, visini cene građevinskog zemljišta, roku za plaćanje cene građevinskog zemljišta, pravima i obavezama u slučaju neizvršavanja obaveza, roku za privođenje nameni, ugovornoj kazni, načinu rešavanja sporova, kao i postupku i uslovima za izmenu ili raskid ugovora.

1. Javno nadmetanje

Član 25

Javni oglas, raspisan radi otuđenja građevinskog zemljišta javnim nadmetanjem, sadrži:

1) podatke Republičkog geodetskog zavoda, Službe za katastar nepokretnosti Sombor, o građevinskom zemljištu koje se otuđuje,

2) podatke iz planske dokumentacije o građevinskom zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi,

3) podatke o uređenosti građevinskog zemljišta,

4) obaveštenje da će naknadu za promenu načina korišćenja i katastarske klase građevinskog zemljišta platiti lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu, u skladu sa Zakonom,

5) početnu cenu građevinskog zemljišta,

6) visinu garantnog iznosa za učešće u postupku,

7) obaveštenje o datumu i vremenu podnošenja prijave,

8) obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti prilikom prijavljivanja na javni oglas,

9) mesto, datum i vreme održavanja javnog nadmetanja,

10) rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji u postupku javnog nadmetanja ne ponude najpovoljniju cenu za otuđenje građevinskog zemljišta,

11) obaveštenje da učesnik javnog nadmetanja koji je ponudio najpovoljniju cenu, a ne zaključi ugovor u roku iz člana 10. stav 1. ove odluke, gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa,

12) rok od 3 godine od zaključenja ugovora, za privođenje otuđenog zemljišta nameni,

13) ugovorna kazna u slučaju ne privođenja nameni u roku iz 17. ove odluke.

Garantni iznos iz stava 1. tačka 6. ovog člana utvrđuje se u visini od 50% od početne cene građevinskog zemljišta.

Licitacioni korak u postupku javnog nadmetanja iznosi 10.000,00 dinara.

Od dana raspisivanja javnog oglasa do dana održavanja javnog nadmetanja mora proteći najmanje 30 dana.

Član 26

Prijava za učešće na javnom nadmetanju za otuđenje građevinskog zemljišta (u daljem tekstu: prijava) sadrži:

1. za fizička lica: ime i prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu stanovanja,

2. za preduzetnike i pravna lica: naziv, odnosno poslovno ime, matični broj, poreski identifikacioni broj, broj telefona i sedište.

Uz prijavu se dostavlja:

1. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu,

2. uredno ovlašćenje za zastupanje,

3. fotokopija lične karte za fizička lica, odnosno rešenje o upisu u Registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar, ne starije od 30 dana.

Član 27

Prijava se dostavlja neposredno Gradskoj upravi.

Ako se na dan određen u javnom oglasu kao dan za podnošenje prijava, uz prijavu ne dostavi potpuna i uredna dokumentacija iz člana 25. ove odluke, Gradska uprava obaveštava podnosioca prijave da otkloni nedostatke, istog dana, u toku radnog vremena Gradske uprave.

Podnosilac prijave stiče status učesnika u javnom nadmetanju nakon otklanjanja nedostataka u roku iz stava 2. ovog člana.

Do vremena održavanja javnog nadmetanja ne mogu se davati obaveštenja o podnosiocima prijava.

Član 28

Pre početka postupka javnog nadmetanja Komisija proverava identitet podnosilaca urednih prijava ili njihovih ovlašćenih zastupnika, izdaje numerisane kartice i utvrđuje listu učesnika javnog nadmetanja.

Član 29

Uslovi za sprovođenje postupka javnog nadmetanja ispunjeni su kad javnom nadmetanju pristupi jedan učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik.

Postupku javnog nadmetanja mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.

Član 30

Predsednik Komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i navodi podatke o građevinskom zemljištu koje je predmet javnog nadmetanja i početnu cenu građevinskog zemljišta.

Predsednik Komisije postavlja pitanje da li ima zainteresovanih učesnika za građevinsko zemljište koje je predmet javnog nadmetanja i da li neko nudi početnu cenu građevinskog zemljišta.

Predsednik Komisije postavlja pitanje da li neko nudi veći iznos od ponuđenog iznosa. Postupak se ponavlja sve dok ima učesnika javnog nadmetanja koji nudi veći iznos od poslednje ponude.

Ukoliko na treći poziv predsednika Komisije niko od prisutnih učesnika ne ponudi veću cenu građevinskog zemljišta od poslednje ponude, Komisija konstatuje najpovoljniju ponudu, unosi je u zapisnik i predsednik Komisije objavljuje da je javno nadmetanje završeno.

Predsednik Komisije objavljuje da je javno nadmetanje završeno i u slučaju ako posle njegovog trećeg poziva niko od prisutnih učesnika ne ponudi ni početnu cenu građevinskog zemljišta.

Nakon objavljivanja završetka javnog nadmetanja u skladu sa st. 4. i 5. ovog člana ne mogu se podnositi naknadne ponude.

Ukoliko učesnik javnog nadmetanja koji je ponudio najviši iznos cene odustane pošto predsednik komisije objavi da je javno nadmetanje završeno, a pre zaključenja ugovora o otuđenju građevinskog zemljišta, postupak javnog oglašavanja se ponavlja.

Lice iz prethodnog stava ovog člana nema pravo na povraćaj garantnog iznosa.

Licima koja su učestvovala u javnom nadmetanju odnosno u postupku prikupljanja pisanih ponuda javnim oglasom, a nisu izlicitirali građevinsko zemljište, povraćaj garantovanog iznosa se vrši u roku od 30 dana od okončanja javnog nadmetanja odnosno 30 dana od otvaranja pismenih ponuda.

Član 31

Ukoliko u postupku javnog nadmetanja za predmetno građevinsko zemljište učestvuje jedan učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik, javno nadmetanje se završava kada učesnik, odnosno ovlašćeni zastupnik, prihvati početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno ponudi veći iznos od početne cene.

Član 32

Predsednik Komisije može da izrekne usmenu opomenu licu koje ometa rad Komisije.

Ako i posle izricanja usmene opomene lice iz stava 1. ovog člana nastavi da ometa rad Komisije, udaljiće se iz prostorije u kojoj Komisija sprovodi postupak javnog nadmetanja.

Posle udaljenja lica, koje je ometalo rad Komisije, Komisija nastavlja sa radom.

Ako predsednik Komisije ne može da obezbedi nesmetano sprovođenje postupka i pored izrečenih mera usmene opomene i udaljenja lica koje ometa rad Komisije, predsednik može da odluči da se prekine javno nadmetanje.

U slučaju prekida iz stava 4. ovog člana, Komisija je dužna da odredi datum i vreme kada će se postupak javnog nadmetanja nastaviti.

Sve okolnosti u vezi sa eventualnim udaljenjem pojedinih lica, ili prekidom postupka, unose se u zapisnik.

Član 33

Na početku postupka javnog nadmetanja u zapisnik se unosi mesto i vreme javnog nadmetanja, sastav Komisije i podaci o građevinskom zemljištu koje se otuđuje.

Pored podataka iz stava 1. ovog člana, u zapisnik se unose i sledeći podaci:

1. broj prijavljenih učesnika javnog nadmetanja,

2. početna cena građevinskog zemljišta,

3. lista učesnika sa ponuđenim cenama građevinskog zemljišta,

4. primedbe učesnika javnog nadmetanja,

5. cena građevinskog zemljišta koja je utvrđena kao najpovoljnija i podaci o učesniku sa najpovoljnijom ponudom,

6. datum, vreme početka i završetka postupka javnog nadmetanja,

7. okolnosti u vezi sa članom 32. ove odluke, i

8. drugi podaci od značaja za rad Komisije.

Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije, lice koje vodi zapisnik i svi učesnici javnog nadmetanja.

2. Prikupljanje ponuda javnim oglasom

Član 34

Javni oglas, raspisan radi prikupljanja ponuda za otuđenje građevinskog zemljišta, sadrži:

1. podatke Republičkog geodetskog zavoda, Službe za katastar nepokretnosti Sombor, za građevinsko zemljište koje se otuđuje,

2. podatke iz planske dokumentacije o građevinskom zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi,

3. podatke o uređenosti građevinskog zemljišta,

4. obaveštenje da će naknadu za promenu načina korišćenja i katastarske klase građevinskog zemljišta platiti lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu, u skladu sa Zakonom,

5. početnu cenu građevinskog zemljišta,

6. obaveštenje kog datuma i do koliko sati se mogu dostaviti ponude,

7. podatke o obaveznoj sadržini ponude i dokumentaciji koja se mora priložiti prilikom dostavljanja ponude,

8. visinu garantnog iznosa za učešće u postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom,

9. rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji ne ponude najpovoljniju cenu,

10. obaveštenje o datumu podnošenja ponude,

11. mesto, datum i vreme održavanja javnog otvaranja ponuda,

12. obaveštenje da podnosilac ponude koji je ponudio najpovoljniju cenu, a ne zaključi ugovor u skladu sa članom 24. stav 1. ove Odluke, gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa,

Garantni iznos iz stava 1. tačka 8. ovog člana utvrđuje se u visini od 50% od početne cene građevinskog zemljišta.

Od dana raspisivanja javnog oglasa do dana održavanja javnog otvaranja ponuda iz stava 1. tačka 11. ovog člana mora proteći najmanje 30 dana.

Član 35

Ponuda iz člana 34. stav 1. tačka 7. sadrži:

1. za fizička lica: ime i prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu stanovanja,

2. za preduzetnike i pravna lica: naziv, odnosno poslovno ime, matični broj, poreski identifikacioni broj i sedište.

Uz ponudu se dostavlja:

1. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu,

2. uredno ovlašćenje za zastupanje,

3. fotokopija lične karte za fizička lica, odnosno rešenje o upisu u Registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar.

Član 36

Ponuda se dostavlja Gradskoj upravi u zatvorenoj koverti, sa vidljivom naznakom na koje građevinsko zemljište se odnosi.

Ponuđena cena građevinskog zemljišta mora biti izražena u dinarskom iznosu koji je isti ili veći od početnog iznosa iz javnog oglasa.

Neblagovremena ili neuredna ponuda se odbacuje.

Neblagovremena ponuda je ponuda koja je podneta po isteku roka za podnošenje ponuda.

Ponuda je neuredna:

1. ako je podneta u otvorenoj koverti ili bez vidljive oznake na koje građevinsko zemljište se odnosi,

2. ako ne sadrži podatke i dokumenta iz člana 35. ove odluke, i

3. ako ponuđena cena građevinskog zemljišta nije u skladu sa stavom 2. ovog člana.

Član 37

Postupak javnog otvaranja ponuda započinje unošenjem u zapisnik mesta i vremena javnog otvaranja ponuda, sastava Komisije i podataka o građevinskom zemljištu za koje su prikupljene ponude.

Neblagovremene ponude posebno se odvajaju i ne razmatraju, što se zapisnički konstatuje.

Ponude otvara predsednik Komisije, čita ih i daje na uvid članovima Komisije.

Predsednik Komisije javno saopštava i diktira u zapisnik sadržinu svake ponude, i Komisija konstatuje da li su ponude uredne.

Komisija u zapisniku konstatuje ako nema dostavljenih ponuda.

Postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom smatra se uspelim ako je prispela najmanje jedna blagovremena i uredna ponuda.

Postupak javnog otvaranja ponuda završava se nakon otvaranja i razmatranja svih prispelih ponuda.

Ukoliko se na javni oglas o prikupljanju ponuda, prijave dva ili više učesnika i ponude isti iznos cene, Komisija će zatražiti da u novom roku, od tri dana, ponuđači dostave drugu ponudu o visini cene, koja mora biti veća od prethodne ponude.

Postupku javnog otvaranja ponuda mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.

Član 38

U slučaju ometanja rada Komisije u postupku javnog otvaranja ponuda, shodno se primenjuju odredbe člana 32. ove odluke.

Član 39

Zapisnik o postupku javnog otvaranja ponuda potpisuju svi članovi Komisije, lice koje vodi zapisnik i prisutni podnosioci ponuda, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici.

Pre potpisivanja zapisnika iz stava 1. ovog člana, na zahtev prisutnih podnosioca ponuda, odnosno njihovih ovlašćenih zastupnika, u zapisnik se mogu uneti i primedbe na postupak javnog otvaranja ponuda.

Član 40

Komisija sačinjava zapisnik o sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda koji mora da sadrži redosled podnosilaca ponuda prema visini iznosa koji je ponuđen za građevinsko zemljište.

Zapisnik iz stava 1. ovog člana sadrži:

1. podatke o javnom oglasu,

2. podatke o građevinskom zemljištu koje je predmet javnog otvaranja ponuda,

3. broj prispelih ponuda,

4. obrazložen predlog da se određene ponude odbace kao neuredne ili neblagovremene,

5. redosled podnosilaca ponuda po ponuđenim iznosima.

3. Neposredna pogodba

Član 41

Građevinsko zemljište može se otuđiti neposrednom pogodbom, u slučaju:

1) izgradnje objekata za potrebe obavljanja poslova iz nadležnosti državnih organa i organizacija, organa jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i drugih objekata u javnoj svojini,

2) ispravke granica susednih katastarskih parcela,

3) formiranja građevinske parcele u skladu sa članom 70. Zakona,

4) otuđenja iz člana 99. st. 10. i 12. Zakona,

5) sporazumnog davanja zemljišta ranijem vlasniku nepokretnosti koja je bila predmet eksproprijacije, u skladu sa propisima o eksproprijaciji.

Član 42

Postupak neposredne pogodbe sprovodi se po zahtevu zainteresovanog lica.

Član 43

Otuđenje građevinskog zemljišta vlasniku bespravno sagrađenog objekta, ako je izgradnja tog objekta u skladu sa uslovima predviđenim zakonom kojim je regulisana legalizacija odnosno ozakonjenje objekata, vrši se na osnovu pravnosnažnog rešenja o utvrđivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta i formiranju građevinske parcele, shodno odredbama zakona.

Otuđenje građevinskog zemljišta vlasniku objekta za koji je podnet zahtev za legalizaciju za koji je nadležni organ utvrdio da postoji mogućnost legalizacije ili objekta koji je upisan u evidenciju o nepokretnostima i pravima na njima u skladu sa ranije važećim zakonima kojima je uređivana legalizacija objekata ili na osnovu Zakona o legalizaciji objekata ("Službeni glasnik RS", br. 95/13 i 117/14) odnosno koji je predmet postupka ozakonjenja u skladu sa odredbama Zakona o ozakonjenju objekata ("Službeni glasnik RS", br. 96/15) vrši se neposrednom pogodbom, po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, na osnovu pravnosnažnog rešenja o utvrđivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta i formiranju građevinske parcele ili na osnovu pravosnažnog rešenja kojim je određeno da je građevinsko zemljište ispod objekta zemljište za redovnu upotrebu, shodno odredbama zakona kojim je uređena oblast određivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta u posebnim slučajevima.

U slučaju da je rešenje o utvrđivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta i formiranju građevinske parcele osnov otuđenja građevinskog zemljišta, vlasniku objekta iz stava 1. ovog člana se otuđuje građevinska parcela.

U slučaju da je rešenje kojim je određeno da je građevinsko zemljište ispod objekta zemljište za redovnu upotrebu, osnov otuđenja građevinskog zemljišta, vlasniku objekta iz stava 1. ovog člana se otuđuje građevinsko zemljište ispod objekta, uz obavezu vlasnika objekta da u roku od pet godina od dana pravosnažnosti rešenja o ozakonjenju objekta pokrene postupak za utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta, u skladu sa zakonom.

U slučaju da na osnovu rešenja kojim se određuje da je građevinsko zemljište ispod objekta zemljište za redovnu upotrebu objekta, organ nadležan za upis prava na nepokretnostima ne izvrši parcelaciju građevinskog zemljišta tako da zemljište ispod objekta postane posebna katastarska parcela, lice kome je otuđeno građevinsko zemljište ispod objekta, u ugovoru o otuđenju daje neopozivu i bezuslovnu saglasnost vlasniku građevinskog zemljišta u javnoj svojini da može sprovoditi promene na katastarskoj parceli u smislu parcelacije, kao i otuđivati građevinsko zemljište drugim vlasnicima objekata, odnosno drugim suvlasnicima građevinskog zemljišta, bez obaveze da za te promene, odnosno otuđenje traži saglasnost suvlasnika građevinskog zemljišta kome je isto otuđeno ispod objekta.

Ukoliko je građevinsko zemljište već dato u zakup ispod objekta radi ozakonjenja objekta, zakupac je dužan da u roku od pet godina od dana pravnosnažnosti rešenja o ozakonjenju pokrene postupak za utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu u skladu sa zakonom, u kom slučaju stiče pravo da mu se po pravosnažnosti rešenja o utvrđivanju građevinskog zemljišta za redovnu upotrebu objekta i formiranju građevinske parcele otuđi preostali deo građevinskog zemljišta, neposrednom pogodbom po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Otuđenje građevinskog zemljišta vlasniku objekta koji je upisan u evidenciju o nepokretnostima i pravima na njima u skladu sa Zakonom o posebnim uslovima za upis prava svojine na objektima izgrađenim bez građevinske dozvole ("Službeni glasnik RS", br. 25/2013 i 145/2014), vrši se neposrednom pogodbom, po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, na osnovu pravnosnažnog rešenja o utvrđivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta i formiranju građevinske parcele, shodno odredbama Zakona kojim je uređena oblast određivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta u posebnim slučajevima.

Član 44

Na postupak neposredne pogodbe u slučajevima iz ove odluke primenjuju se odredbe čl. 20, 22, 23. i 24. ove Odluke.

Cena građevinskog zemljišta

Član 45

Cenu građevinskog zemljišta plaća lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu u postupku utvrđenom ovom odlukom.

Početna cena za otuđenje građevinskog zemljišta javnim nadmetanjem, prikupljanjem ponuda javnim oglasom, ili neposrednom pogodbom radi izgradnje, utvrđuje se u visini tržišne vrednosti građevinske parcele.

Tržišna vrednost se utvrđuje po 1m2 građevinskog zemljišta. Ovako utvrđena tržišna vrednost važi šest meseci.

Tržišnu vrednost građevinskog zemljišta koje se otuđuje i pribavlja, utvrđuje Odeljenje lokalne poreske administracije gradske uprava Grada Sombor, s tim da u opravdanim slučajevima (kao što su međusobno raspolaganje vlasnika građevinskog zemljišta u javnoj svojini, sporazumno davanje zemljišta ranijem vlasniku nepokretnosti koja je bila predmet eksproprijacije i dr.), tržišnu vrednost može utvrditi i Republički organ nadležan za procenu tržišne vrednosti.

Najveća ponuđena cena se naknadno ne može umanjivati.

Član 46

Lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu, u skladu sa Zakonom i ovom odlukom, dužno je da isplati utvrđenu cenu građevinskog zemljišta u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o otuđenju građevinskog zemljišta.

Član 47

Ugovor o otuđenju se može raskinuti u slučaju da lice kome je građevinsko zemljište otuđeno odustane od izgradnje na građevinskom zemljištu koje mu je otuđeno, kao i ukoliko ne izvršava druge obaveze iz ugovora o otuđenju.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, predlog za raskid ugovora o otuđenju podnosi lice kome je građevinsko zemljište otuđeno odnosno Odeljenje.

Poništaj Odluke o otuđenju građevinskog zemljišta

Član 48

Ako lice koje je zaključilo ugovor u skladu sa članom 24. stav. 1. ove odluke ne izvrši ugovornu obavezu plaćanja ugovorene cene građevinskog zemljišta, Skupština jednostrano raskida ugovor i pokreće postupak za poništaj zaključka iz člana 23. ove odluke.

Odluku o poništaju zaključka o otuđenju građevinskog zemljišta donosi Gradsko veće na predlog Odeljenja.

U slučaju iz stava 1. ovog člana ne vrši se povraćaj sredstava koja su data na ime garantnog iznosa za učešće u postupku otuđenja građevinskog zemljišta.

U slučaju da ne bude zaključen sporazumni raskid ugovora o otuđenju, Odeljenje ima obavezu da sačini predlog za jednostrani raskid ugovora o otuđenju, u skladu sa zakonom kojim se regulišu obligacioni odnosi.

Potpisi ugovorača na ugovoru o raskidu ugovora o otuđenju, overavaju se pred nadležnim organom, a troškovi overe padaju na teret lica sa kojim se raskida ugovor.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49

Gradsko veće će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke doneti program otuđenja građevinskog zemljišta.

Član 50

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe članovi od 26. do 31. Odluke o građevinskom zemljištu ("Službeni list Grada Sombora", broj 2/2015, 3/2016, 24/2016 i 7/2017).

Član 51

Svi zahtevi za otuđenje nepokretnosti u javnoj svojini grada Sombora i drugih zahteva za rešavanje o pojedinačnim pravima i obavezama, podnetih do dana stupanja na snagu ove Odluke, nastaviće se po odredbama ove Odluke.

Član 52

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".

 

Samostalni članovi Odluke o drugim izmenama i dopunama
Odluke o načinu raspolaganja, održavanja i upravljanja sa nepokretnostima koje su u javnoj svojini grada Sombora

("Sl. list Grada Sombora", br. 8/2021)

Član 2

Svi zahtevi za otuđenje nepokretnosti u javnoj svojini grada Sombora i drugi zahtevi za rešavanje o pojedinačnim pravima i obavezama, podneti do dana stupanja na snagu ove Odluke, rešavaće se po odredbama ove Odluke.

Član 3

Ovlašćuje se Gradonačelnik grada Sombora da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, za sve do sada zaključene, a u celosti isplaćene ugovore o otuđenju građevinskog zemljišta u Industrijskoj zoni u Somboru, potpiše izjavu kod javnog beležnika koja će biti osnov za upis prava svojine na građevinskom zemljištu u javnoj knjizi o evidenciji nepokretnosti.

Član 4

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".