PRAVILNIK
O BLIŽEM UREĐENJU PLANIRANJA JAVNIH NABAVKI, SPROVOĐENJA POSTUPAKA JAVNIH NABAVKI, PRAĆENJA IZVRŠENJA UGOVORA O JAVNIM NABAVKAMA I O BLIŽEM UREĐENJU PLANIRANJA I SPROVOĐENJA POSTUPAKA NABAVKI NA KOJE SE ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA NE PRIMENJUJE

("Sl. list grada Subotice", br. 20/2022)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje način i procedura planiranja, sprovođenja postupka javne nabavke i praćenja izvršenja ugovora o javnoj nabavci, koju primenjuje naručilac Skupština grada Subotice a koju zastupa Predsednik Skupštine grada Subotice (u daljem tekstu: naručilac).

Pravilnikom se uređuju i način planiranja i sprovođenja nabavki, na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, kao i nabavki društvenih i posebnih usluga, kao posebnog režima nabavki.

Pravilnikom se uređuju učesnici, odgovornosti, način obavljanja poslova javnih nabavki u skladu sa zakonom, a naročito se uređuje:

- način planiranja (kriterijumi za planiranje, način iskazivanja potreba, kontrola potreba, pravila i način određivanja predmeta javne nabavke i procenjene vrednosti, način ispitivanja i istraživanja tržišta);

- odgovornost za planiranje i sprovođenje;

- ciljevi postupka javne nabavke;

- način izvršavanja obaveza iz postupka;

- način obezbeđivanja konkurencije;

- sprovođenje postupaka;

- način praćenja izvršenja ugovora i

- kontrola javnih nabavki.

Naručilac može da imenuje lice koje će umesto naručioca biti ovlašćeno za sve poslove planiranja, sprovođenja i izvršenja ugovora o javnim nabavkama i nabavkama na koje se Zakon ne primenjuje a koje se sprovode u skladu sa Zakonom i ovim pravilnikom.

Pravilnik su obavezni da primenjuju sva lica koja učestvuju u poslovima nabavki.

Pojmovi

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1) Javnom nabavkom smatra se nabavka na osnovu ugovora o javnoj nabavci dobara, usluga ili radova koje nabavlja jedan ili više javnih naručilaca od privrednih subjekata koje su ti naručioci odabrali bez obzira da li su dobra, usluge ili radovi namenjeni za javne svrhe;

2) Pod nabavkom se smatra nabavka koja je potrebna za obavljanje delatnosti naručioca, a izuzeta je od primene Zakona o javnim nabavkama, odnosno nabavka na koju se odredbe zakona ne primenjuju, osim načela zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke, i koja se sprovodi u skladu sa odredbama ovog pravilnika;

3) Dokumentacija o nabavci je svaki dokument u kome se opisuju ili utvrđuju elementi nabavke ili postupka, a koji uključuje javni poziv, prethodno informativno ili periodično indikativno obaveštenje u slučaju kada se ono koristi kao javni poziv, obaveštenje o uspostavljanju sistema kvalifikacije, opisnu dokumentaciju i konkursnu dokumentaciju;

4) Konkursna dokumentacija je dokumentacija koja sadrži tehničke specifikacije, uslove ugovora, obrasce dokumenata koje podnose privredni subjekti, informacije o propisanim obavezama i drugu dokumentaciju i podatke od značaja za pripremu i podnošenje prijava i ponuda;

5) "Pisan" ili "u pisanoj formi" je svaki izraz koji se sastoji od reči ili brojeva koji može da se čita, umnožava i naknadno šalje, uključujući informacije koje se šalju i čuvaju elektronskim sredstvima;

6) Poslovi javnih nabavki su planiranje javne nabavke; sprovođenje postupka javne nabavke uključujući ali ne ograničavajući se na učešće u komisiji za javnu nabavku; izrada konkursne dokumentacije; izrada akata u postupku javne nabavke; izrada ugovora o javnoj nabavci; praćenje izvršenja javne nabavke; svi drugi poslovi koji su povezani sa postupkom javne nabavke;

7) Plan javnih nabavki je godišnji plan javnih nabavki naručioca;

8) Plan nabavki na koje se zakon ne primenjuje predstavlja evidenciju svih nabavki na koje se ne primenjuju odredbe zakona;

9) Privrednim subjektom se smatra svako lice ili grupa lica, koje na tržištu nudi dobra, usluge ili radove;

10) Ponuđač je privredni subjekt koji je podneo ponudu;

11) Ugovor o javnoj nabavci je teretni ugovor zaključen u pisanoj formi između jednog ili više ponuđača i jednog ili više naručilaca koji za predmet ima nabavku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova;

12) Nosilac planiranja je resorno nadležna organizaciona jedinica - Odsek za javne nabavke;

13) Nosilac realizacije je resorno nadležna organizaciona jedinica - Odsek za javne nabavke;

14) Krajnji korisnik je naručilac;

15) Podnosilac predloga za sprovođenje postupka javnih nabavki je naručilac;

16) Životni ciklus su sve uzastopne i/ili međusobno povezane faze, uključujući potrebno istraživanje i razvoj, proizvodnju, trgovinu i uslove trgovine, prevoz, korišćenje i održavanje tokom trajanja dobara ili radova ili pružanja usluge, od pribavljanja sirovina ili generisanja resursa do odlaganja, uklanjanja i završetka usluge ili upotrebe;

17) Opšti rečnik nabavki (Common Procurement Vocabulary - CPV) je jedinstveni sistem klasifikacije predmeta javne nabavke koji se primenjuje u postupku javne nabavke kojim se istovremeno obezbeđuje usklađenost sa drugim postojećim klasifikacijama.

Ciljevi pravilnika

Član 3

Cilj pravilnika je da naručioci prilikom primene Zakona, u postupku realizovanja objektivnih potreba za dobrima, uslugama ili radovima, postupaju na ekonomičan, efikasan, transparentan i proporcionalan način, bez diskriminacije, omogućavajući što je moguće veću konkurenciju i obezbeđujući jednak položaj svih privrednih subjekata.

Opšti ciljevi ovog pravilnika su:

1) jasno i precizno uređivanje i usklađivanje obavljanja svih poslova javnih nabavki, a naročito planiranja, sprovođenja postupka, načina komunikacije učesnika u postupku i praćenja izvršenja ugovora o javnim nabavkama;

2) evidentiranje svih radnji i akata tokom planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja ugovora o javnim nabavkama;

3) uređivanje ovlašćenja i odgovornosti u svim fazama javnih nabavki;

4) kontrola planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja javnih nabavki;

5) definisanje uslova i načina profesionalizacije i usavršavanja zaposlenih koji obavljaju poslove javnih nabavki, sa ciljem pravilnog, efikasnog i ekonomičnog obavljanja poslova iz oblasti javnih nabavki.

Ciljevi obavljanja poslova nabavki

Član 4

Ciljevi obavljanja poslova nabavki kod naručioca su:

- nabavka dobara, usluga i radova;

- nabavka dobara, usluga i radova koji su neophodni za kvalitetno obavljanje poslova iz delokruga rada naručioca;

- celishodnost i opravdanost nabavke - pribavljanje dobara, usluga i radova odgovarajućeg kvaliteta i potrebnih količina, za zadovoljavanje stvarnih potreba naručioca na efikasan, ekonomičan i efektivan način;

- ekonomično trošenje sredstava - princip "vrednost za novac", odnosno pribavljanje dobara, usluga i radova odgovarajućeg kvaliteta po najpovoljnijoj ceni;

- blagovremeno i efikasno sprovođenje postupaka nabavki;

- transparentno trošenje sredstava iz budžeta naručioca;

- obezbeđivanje konkurencije i jednak položaj svih privrednih subjekata;

- praćenje izvršenja ugovora o nabavkama,

- sprovođenje nabavki na koje se Zakon ne primenjuje, kao i nabavki društvenih i drugih posebnih usluga.

II PLANIRANJE NABAVKI

Način planiranja

Član 5

Naručilac je dužan da donese godišnji plan javnih nabavki koji sadrži podatke propisane zakonom.

Plan javnih nabavki čine sve javne nabavke čije se pokretanje planira u tekućoj budžetskoj godini.

Naručilac je dužan da, pored godišnjeg plana javnih nabavki, sačini plan nabavki na koje se zakon ne primenjuje.

Sadržina plana nabavki

Član 6

Plan javnih nabavki sadrži elemente propisane Zakonom, i to:

1) predmet javne nabavke i oznaku iz opšteg rečnika nabavki;

2) procenjenu vrednost javne nabavke;

3) vrstu postupka javne nabavke;

4) okvirno vreme pokretanja postupka.

Plan nabavki na koje se ne primenjuje Zakon sadrži predmet nabavke, procenjenu vrednost nabavke, a može sadržati i grupne pozicije sa kojih će se pokretati više postupaka nabavki u toku godine za koju je plan donet.

Kriterijumi za planiranje nabavki

Član 7

Kriterijumi koje primenjuje naručilac za planiranje svake nabavke su:

- da je predmet nabavke u funkciji obavljanja poslova naručioca;

- da su uzeti u obzir svi troškovi životnog ciklusa predmeta nabavke (trošak nabavke, troškovi upotrebe i održavanja, kao i troškovi odlaganja nakon upotrebe);

- da predložene tehničke specifikacije i utvrđene količine određenog predmeta nabavke odgovaraju stvarnim potrebama naručioca;

- uzimanje u obzir stanja na zalihama, iskustvenih pokazatelja u vezi sa mesečnom, kvartalnom i godišnjom potrošnjom i sl.;

- da je procenjena vrednost nabavke odgovarajuća i realna;

- da li nabavka ima za posledicu stvaranje dodatnih troškova i kolika je visina i priroda tih troškova;

- da li postoje druga moguća rešenja za zadovoljavanje iste potrebe i koje su prednosti i nedostaci tih rešenja;

- troškovi održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta postojeće opreme i sl.;

- rizici i troškovi u slučaju nesprovođenja postupka nabavke.

Dodatni kriterijumi opredeljuju se obzirom na specifičnosti predmetne nabavke.

Član 8

Postupak planiranja počinje utvrđivanjem stvarnih potreba za predmetima nabavljanja, koji su neophodni za obavljanje redovnih aktivnosti i koji su u skladu sa postavljenim ciljevima.

Stvarne potrebe za dobrima, uslugama i radovima koje treba nabaviti određuju se u skladu sa kriterijumima za planiranje.

Član 9

Nosilac planiranja, pre početka postupka prijavljivanja potreba, dostavlja instrukcije za planiranje krajnjem korisniku koji ima potrebe koje će biti predviđene u planu javnih nabavki ili planu nabavki.

Instrukcije za planiranje sadrže obrasce i tabele za prikupljanje i dostavljanje traženih podataka o potrebama čija se realizacija planira (podaci o predmetu javne nabavke, vrednosti, okvirnom vremenu pokretanja postupka, planiranom vremenu realizacije ugovora, vrsta postupka).

Instrukcijama se unificira i standardizuje iskazivanje potreba za dobrima, uslugama i radovima.

Član 10

Krajnji korisnik utvrđuje i iskazuje potrebe u svemu u skladu sa datim instrukcijama i iste dostavlja nosiocu planiranja.

Član 11

Nosilac planiranja nakon prikupljanja potreba, vrši proveru da li su potrebe iskazane u skladu sa kriterijumima za planiranje.

Nakon izvršene provere, nosilac planiranja obaveštava krajnjeg korisnika o svim uočenim neslaganjima potreba sa kriterijumima za planiranje.

Krajnji korisnik, nakon prijema obaveštenja iz prethodnog stava, vrši neophodne ispravke i utvrđuje stvarnu potrebu, o čemu obaveštava nosioca planiranja.

Istraživanje tržišta

Član 12

Naručilac iskazuje stvarne potrebe:

- uzimajući u obzir stanje zaliha i postojeće informacije i bazu podataka o dobavljačima i zaključenim ugovorima;

- na osnovu ispitivanja prethodnih iskustava u nabavci istog predmeta i

- na osnovu istraživanja tržišta;

- kod nabavki radova, i u skladu sa projektnom dokumentacijom (predmer i predračun radova).

Istraživanje tržišta svakog pojedinačnog predmeta nabavke vrši se: prikupljanjem informacija o načinu zadovoljavanja konkretne potrebe, upoređivanjem cena na tržištu, kvaliteta, perioda garancije, načina i troškova održavanja i dr.

Istraživanje tržišta vrši se putem istraživanja na internetu, ispitivanja iskustava drugih naručilaca i na drugi pogodan način, imajući u vidu svaki pojedinačni predmet nabavke.

Naručilac može da traži ili da uzme u obzir savet nezavisnih stručnjaka, nadležnih organa ili privrednih subjekata u vezi sa pripremom i sprovođenjem postupka javne nabavke, pod uslovom da se time ne narušavaju načela obezbeđenja konkurencije i zabrane diskriminacije, jednakosti privrednih subjekata i transparentnosti.

Pravila i način određivanja predmeta javne nabavke i tehničkih specifikacija

Član 13

Predmet javne nabavke su dobra, usluge ili radovi koji su određeni u skladu sa zakonom i Opštim rečnikom nabavki (Common Procurement Vocabulary - CPV).

Uvek kada je to moguće i svrsishodno sa stanovišta ciljeva javne nabavke, predmet javne nabavke se oblikuje po partijama, na osnovu objektivnih kriterijuma (prema vrsti, količini, svojstvima, nameni, mestu ili vremenu izvršenja i sl.).

Ukoliko je procenjena vrednost javne nabavke jednaka ili veća od iznosa evropskih pragova, prilikom određivanja predmeta javne nabavke, naručilac, shodno odredbama Zakona, mora da razmotri prikladnost oblikovanja predmeta javne nabavke u više partija.

Tehničkim specifikacijama se predmet javne nabavke određuje u skladu sa zakonom i kriterijumima za planiranje, tako da se predmet javne nabavke opiše na jednostavan, jasan, objektivan, razumljiv i logično struktuiran način.

Naručilac određuje predmet javne nabavke na način da predstavlja tehničku, tehnološku, funkcionalnu i drugu objektivno odredivu celinu.

Pravila i način određivanja procenjene vrednosti javne nabavke

Član 14

Procenjena vrednost predmeta javne nabavke mora da bude objektivna, zasnovana na sprovedenom ispitivanju i istraživanju tržišta predmeta javne nabavke, koje uključuje proveru cene, kvaliteta, perioda garancije, održavanja i sl. i mora da bude validna u vreme pokretanja postupka.

Procenjena vrednost predmeta javne nabavke, u skladu sa tehničkim specifikacijama utvrđenog predmeta i utvrđenim količinama, može da se odredi i kao rezultat prethodnog iskustva konkretnog predmeta javne nabavke.

Procenjena vrednost za javne nabavke radova, određuje se prema tehničko-projektnoj dokumentaciji, izrađenoj u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, imajući u vidu i prethodno iskustvo.

Procenjena vrednost iskazuje se u dinarima, bez poreza na dodatu vrednost, u svemu u skladu sa odredbama zakona, a obuhvata procenu ukupnih plaćanja koje će izvršiti naručilac, uključujući sve opcije ugovora i moguće produženje ugovora, ukoliko je predviđeno u konkursnoj dokumentaciji.

U slučaju da se realizacija ugovora planira u periodu od dve ili više godina, procenjena vrednost iskazuje se za ceo period realizacije.

Način ispitivanja i istraživanja tržišta predmeta javne nabavke

Član 15

Naručilac ispituje i istražuje tržište svakog pojedinačnog predmeta nabavljanja ispitivanjem stepena razvijenosti tržišta, upoređivanjem cena više privrednih subjekata, ispitivanjem kvaliteta, perioda garancije, načina i troškova održavanja, rokova isporuke, postojećih propisa i standarda, mogućnosti da se potreba obezbedi na drugačiji način.

Ispitivanje i istraživanje tržište se sprovodi na neki od sledećih načina:

- primarnim sakupljanjem podataka (pozivi za dostavljanje podataka, ankete, upitnici i dr.);

- istraživanjem putem interneta (cenovnici privrednih subjekata, Portal javnih nabavki, sajtovi drugih naručilaca, sajtovi nadležnih institucija za objavu relevantnih informacija o tržišnim kretanjima i dr.);

- ispitivanjem prethodnih iskustava za konkretan predmet javne nabavke (postojeće informacije i baze podataka o izabranim ponuđačima i ugovorima);

- ispitivanjem iskustava drugih naručilaca;

- na drugi pogodan način, imajući u vidu svaki predmet nabavljanja pojedinačno;

- određivanje odgovarajuće vrste postupka.

Član 16

Naručilac predlaže vrstu postupka za svaki predmet javne nabavke, u skladu sa ukupnom procenjenom vrednošću predmeta javne nabavke, i u skladu sa drugim relevantnim odredbama zakona.

Način određivanja perioda na koji se ugovor o javnoj nabavci zaključuje

Član 17

Naručilac određuje period na koji se ugovor o javnoj nabavci zaključuje, u skladu sa važećim propisima i realnim potrebama, a shodno načelu ekonomičnosti i efikasnosti.

Određivanje dinamike pokretanja postupka javne nabavke

Član 18

Dinamiku pokretanja postupaka predlaže naručilac, u skladu sa prethodno definisanim okvirnim datumima zaključenja i izvršenja ugovora, a imajući u vidu vrstu postupka javne nabavke koji se sprovodi za svaki predmet javne nabavke, objektivne rokove za pripremu i dostavljanje ponuda, kao i propisane rokove za podnošenje i postupanje po zahtevu za zaštitu prava.

Izrada i donošenje plana javnih nabavki

Član 19

Po kompletiranju dostavljenih predloga planova javnih nabavki od naručioca Nosilac planiranja sačinjava predlog plana javnih nabavki.

Nosilac planiranja dostavlja predsedniku Skupštine grada Subotice predlog plana javnih nabavki radi donošenja.

Predsednik Skupštine grada Subotice donosi plan javnih nabavki i plan nabavki na koje se zakon ne primenjuje za tekuću godinu.

Dostavljanje plana javnih nabavki

Član 20

Neposredno po donošenju, a najkasnije u roku od deset dana od dana donošenja, naručilac objavljuje plan javnih nabavki na Portalu javnih nabavki i na internet stranici naručioca.

Izmene i dopune plana nabavki

Član 21

U skladu sa Zakonom, izmenom i dopunom plana javnih nabavki smatra se planiranje nove javne nabavke, izmena predmeta javne nabavke i povećanje procenjene vrednosti javne nabavke za više od 10%.

Izmene i dopune plana nabavki iz stava 1. ovog člana donose se u postupku koji je propisan za donošenje plana javnih nabavki i to tako da sve izmene budu vidljive u odnosu na osnovni plan i da sve izmene budu obrazložene.

Izmene i dopune plana javnih nabavki objavljuju se na Portalu javnih nabavki i na internet stranici naručioca u roku od deset dana od dana donošenja.

Komunikacija u vezi sa poslovima javnih nabavki

Član 22

Komunikacija u postupku javne nabavke između naručioca i trećih lica (privrednih subjekata, ponuđača, podnosioca prijava, nadležnih organa i drugih lica) vrši se u skladu sa Zakonom - putem Portala javnih nabavki, a izuzetno kada Zakon dozvoljava i putem pošte, kurirske službe i elektronskim putem - slanjem elektronske pošte.

Komunikacija iz stava 1. ovog člana se izuzetno može vršiti usmenim putem, u skladu sa Zakonom i to ako se ta komunikacija ne odnosi na bitne elemente postupka javne nabavke i ako Zakonom drugačije nije propisano, pod uslovom da je njena sadržina u zadovoljavajućoj meri dokumentovana, sačinjavanjem zapisnika, odnosno internih beleški od strane lica koje je vršilo komunikaciju usmenim putem.

Komunikacija u vezi s poslovima javnih nabavki unutar naručioca vrši se pisanim ili elektronskim putem, na način da se omogući evidentiranje svih izvršenih radnji.

Primljene ponude, odnosno delovi ponude i izmene i dopune ponude, ukoliko se ne dostavljaju putem Portala javnih nabavki, do njihovog otvaranja čuvaju se u Odseku za javne nabavke, odloženi u orman i zaključani, do momenta otvaranja ponuda kada se predaju komisiji za javnu nabavku.

Evidentiranje, čuvanje dokumentacije u vezi s nabavkama i vođenje evidencija

Član 23

U pisanoj ili elektronskoj formi se evidentiraju i dokumentuju sve radnje tokom planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja ugovora o javnoj nabavci;

Radnje iz stava 1. ovog člana u fazi planiranja vrši nosilac planiranja, u postupku javne nabavke komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi postupak nabavke, a u fazi praćenja realizacije ugovora o nabavci lice koje je od strane naručioca zaduženo za praćenje realizacije ugovora.

Nakon završetka postupka nabavke, komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi postupak nabavke, ugovor dostavlja naručilacu.

Dokumentacija iz stava 1. ovog člana je bilo koji dokument koji je nastao tokom planiranja nabavke, sprovođenja postupka nabavke i izvršenja ugovora o nabavci, a koji naručilac čuva najmanje pet godina od zaključenja pojedinačnog ugovora o nabavci ili okvirnog sporazuma, odnosno pet godina od obustave ili poništenja postupka nabavke.

Evidentiranje i čuvanje dokumentacije se vrši u skladu s propisima.

Nosilac planiranja vodi sledeće evidencije:

- evidenciju o ugovorima zaključenim u postupku nabavke;

- evidenciju o dobavljačima;

- evidenciju o negativnim referencama.

III SPROVOĐENJE POSTUPKA JAVNE NABAVKE

Povremene zajedničke nabavke

Član 24

Naručilac može zajednički sa drugim naručiocem da sprovede određeni postupak javne nabavke, u skladu sa Zakonom, ili može da ovlasti drugog naručioca ili da bude ovlašćena od strane drugog naručioca da u njegovo ime i za njegov račun sprovede postupak javne nabavke ili preduzme određene radnje u tom postupku.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, naručioci su dužni da posebnim sporazumom utvrde svoja prava i obaveze.

Ako se postupak javne nabavke u celini sprovodi zajednički u ime i za račun svih javnih naručilaca koji učestvuju u zajedničkoj nabavci ili ako jedan javni naručilac u celini sprovodi postupak za svoj račun i za račun drugih javnih naručilaca, svi naručioci su solidarno odgovorni za zakonito postupanje.

Ako se postupak javne nabavke ne sprovodi u celosti zajednički naručioci su solidarno odgovorni samo za one delove postupka nabavke koje zajednički sprovode, dok svaki javni naručilac ima isključivu odgovornost za ispunjavanje svojih obaveza, u skladu sa zakonom, u pogledu delova postupka nabavke koje sprovodi u svoje ime i za svoj račun.

Ako jedan javni naručilac ovlasti drugog naručioca da u njegovo ime i za njegov račun sprovede postupak javne nabavke ili preduzme određene radnje u tom postupku, naručioci su solidarno odgovorni za zakonito postupanje.

Ugovori subvencionisani ili sufinansirani od strane javnih naručilaca

Član 25

Odredbe Zakona primenjuju se na nabavku radova i usluga koje više od 50% subvencioniše ili sufinansira jedan ili više javnih naručilaca, u skladu sa članom 15. Zakona.

Predlog za pokretanje postupka javne nabavke

Član 26

Potreba za pokretanjem postupka javne nabavke se iskazuje podnošenjem predloga za pokretanje postupka javne nabavke.

Predlog za pokretanje postupka javne nabavke podnosi naručilac (u daljem tekstu: podnosilac predloga).

Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se ukoliko je javna nabavka predviđena godišnjim Planom javnih nabavki naručioca za tekuću godinu, osim ako je drugačije predviđeno Zakonom.

Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Odseku za javne nabavke (u daljem tekstu: nosilac realizacije).

Podnosilac predloga je dužan da u predlogu za pokretanje postupka javne nabavke odredi predmet javne nabavke, procenjenu vrednost, tehničke specifikacije, kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, tehničke propise i standarde koji se primenjuju, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i slično, održavanje, garantni rok i sl., a može odrediti i specifične kriterijume za kvalitativni izbor, na način da ne koristi diskriminatorske kriterijume za kvalitativni izbor i tehničke specifikacije i druge podatke ako su neophodni za sprovođenje postupka javne nabavke.

Pravila o određivanju tehničkih specifikacija utvrđena su Zakonom. Tehničke specifikacije se određuju na objektivan način, pre svega određivanjem opisnih tehničkih karakteristika predmeta konkretne javne nabavke. Naručilac je dužan da određivanjem tehničkih specifikacija izbegava opisivanje koje bi neopravdano favorizovalo određeno dobro, odnosno ponuđača.

Ako podnosilac predloga u tehničkoj specifikaciji navede da se u konkursnoj dokumentaciji za javnu nabavku zahteva dostavljanje uzoraka/modela za potrebe testiranja - tehnička specifikacija predmeta javne nabavke mora sadržati i sve elemente testiranja, to jest parametre koji se proveravaju pri stručnoj oceni ponuda, odnosno oceni ispunjenosti zahtevanih karakteristika.

Pri određivanju tehničkih specifikacija uzimaju se u obzir kriterijumi pristupačnosti za lica sa invaliditetom ili da rešenje bude prilagođeno za sve korisnike, kao i obavezno poštovanje svih mera, standarda i propisa u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.

Tehničke specifikacije ne mogu da upućuju na posebnu marku ili izvor ili određeni proces koji karakteriše proizvode ili usluge koje pruža određeni privredni subjekt ili na žigove, patente, vrste ili određeno poreklo ili proizvodnju, koje bi za posledicu imalo davanje prednosti ili eliminisanje određenih privrednih subjekata ili određenih proizvoda, osim ako predmet ugovora to opravdava.

Izuzetno, upućivanje na način iz prethodnog stava je dozvoljeno ako se predmet nabavke ne može dovoljno precizno i razumljivo opisati, u skladu sa članom 99. Zakona, pri čemu takvo upućivanje mora da bude praćeno rečima "ili odgovarajuće".

Podnosilac predloga može predložiti i kriterijume za izbor privrednog subjekta, a koji se tiču stručnog i tehničkog kapaciteta.

Podnosilac predloga može predložiti i specifične kriterijume ekonomski najpovoljnije ponude.

Podnosilac predloga može u predlogu predložiti da se javna nabavka oblikuje u više partija.

Predlog podnosioca zahteva za oblikovanje javne nabavke u više partija mora biti zasnovan na osnovu objektivnih kriterijuma (prema vrsti, količini, svojstvima, nameni, mestu ili vremenu izvršenja i sl.), pri čemu se određuje predmet i obim pojedine partije, uzimajući u obzir mogućnost učešća malih i srednjih preduzeća u postupku javne nabavke kada je to opravdano, a naročito ukoliko je procenjena vrednost javne nabavke jednaka ili veća od iznosa evropskih pragova.

Kriterijumi za kvalitativni izbor privrednog subjekta, tehnička specifikacija, kriterijumi za dodelu ugovora i metodologija za dodelu pondera moraju biti u logičkoj vezi sa predmetom javne nabavke i ne smeju neopravdano da ograničavaju konkurenciju.

Podnosilac predloga se smatra odgovornim za izrađene tehničke specifikacije i kriterijume za izbor privrednog subjekta i kriterijume za dodelu ugovora, koji su navedeni u predlogu za pokretanje postupka javne nabavke.

Podnosilac predloga je odgovoran za zakonitost svega što navede u predlogu za pokretanje postupka javne nabavke.

Član 27

Podnosilac predloga, uz predlog za pokretanje postupka javne nabavke, dostavlja detaljno obrazloženje za pokretanje pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda iz člana 61. Zakona i potrebne dokaze, ukoliko smatra da su ispunjeni zakonom propisani uslovi za pokretanje ove vrste postupka.

Podnosilac predloga u predlogu navodi i predlog potencijalnih privrednih subjekata kojima bi se uputio poziv za podnošenje ponude.

Podnosilac predloga za pokretanje pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda je odgovoran za zakonitost svega što navede u predlogu za pokretanje postupka javne nabavke.

Član 28

Po prijemu predloga za pokretanje postupka javne nabavke, nosilac realizacije dužan je da proveri da li isti sadrži sve utvrđene elemente, a naročito da li je javna nabavka predviđena Planom javnih nabavki za tekuću godinu.

Ukoliko podneti predlog sadrži nedostatke, odnosno ne sadrži sve potrebne elemente, isti se bez odlaganja vraća podnosiocu predloga na ispravku i dopunu, koja mora biti učinjena u najkraćem mogućem roku.

Način postupanja po primljenom predlogu za pokretanje postupka javne nabavke

Član 29

Na osnovu primljenog predloga, nosilac realizacije bez odlaganja sačinjava predlog odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, koja sadrži sve potrebne elemente propisane Zakonom i dostavlja ga odgovornom licu naručioca na potpisivanje.

Nakon potpisivanja od strane predsednika Skupštine grada Subotice primerak odluke o sprovođenju se dostavlja članovima komisije za javnu nabavku.

Ukoliko se sprovodi pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva, nosilac realizacije izrađuje i na Portalu javnih nabavki objavljuje obaveštenje o sprovođenju ove vrste postupka, koje sadrži obrazloženje osnovanosti primene tog postupka.

Nosilac realizacije istovremeno sa objavljivanjem obaveštenja o sprovođenju pregovaračkog postupka upućuje Kancelariji za javne nabavke zahtev za dobijanje mišljenja o osnovanosti primene pregovaračkog postupka zajedno sa obrazloženjem i svom dokumentacijom u vezi sa razlozima koji opravdavaju sprovođenje te vrste postupka, o čemu obaveštava podnosioca predloga.

Način imenovanja članova komisije za javnu nabavku, odnosno lica koja sprovode postupak javne nabavke

Član 30

Postupak javne nabavke sprovodi komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje imenuje odgovorno lice naručioca.

Ako procenjena vrednost javne nabavke ne prelazi iznos od 3.000.000 dinara, naručilac nije dužan da imenuje komisiju za javnu nabavku, u kom slučaju postupak javne nabavke sprovodi lice zaduženo za sprovođenje postupka.

Za sprovođenje javnih nabavki čija je procenjena vrednost veća od 3.000.000 dinara imenuje se komisija za javnu nabavku.

Komisija mora da ima neparan broj članova, a najmanje tri člana.

Odlukom o sprovođenju postupka javne nabavke imenuju se i zamenici članova komisije.

U komisiji za javnu nabavku jedan član mora da bude lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz pravne naučne oblasti na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno visoko obrazovanje koje je zakonom izjednačeno sa akademskim nazivom master na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili službenik za javne nabavke sa visokim obrazovanjem na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno visoko obrazovanje koje je zakonom izjednačeno sa akademskim nazivom master na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili lice koje je steklo sertifikat za službenika za javne nabavke do dana stupanja na snagu Zakona.

Za člana komisije imenuje se lice koje ima odgovarajuća stručna znanja iz oblasti koja je predmet javne nabavke, kada je to potrebno.

Naručilac može u komisiju za javnu nabavku imenovati lica koja nisu zaposlena kod naručioca.

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, preduzima sve radnje u postupku javne nabavke, a naročito priprema oglase o javnoj nabavci, konkursnu dokumentaciju, vrši stručnu ocenu ponuda i prijava, priprema izveštaje o postupku javne nabavke, obavlja potrebnu komunikaciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona i preduzima potrebne radnje u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava.

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, stara se o zakonitosti sprovođenja postupka.

Nakon otvaranja ponuda, članovi komisije za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka kao i odgovorno lice naručioca, potpisuju Izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa. Ako je neko od ovih lica u sukobu interesa, nakon potpisivanja Izjave o postojanju sukoba interesa, o tome obaveštava nosioca realizacije, koji obaveštava odgovorno lice naručioca. To lice se izuzima iz daljeg postupka javne nabavke, a zamenik člana preuzima njegovo mesto u komisiji za javnu nabavku ili se imenuje drugo lice za sprovođenje postupka javne nabavke.

Način pružanja stručne pomoći komisiji, odnosno licima koja sprovode postupak javne nabavke

Član 31

Nosilac realizacije i svi Sekretarijati Gradske uprave dužni su da u okviru svoje nadležnosti pruže stručnu pomoć komisiji za javnu nabavku, odnosno licu zaduženom za sprovođenje postupka.

U slučaju potrebe za stručnom pomoći, komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka se pisanim ili elektronskim putem obraćaju nadležnom Sekretarijatu Gradske uprave.

Sekretarijat Gradske uprave od koga je zatražena stručna pomoć, dužan je da pisanim putem ili elektronskim putem odgovori na zahtev iz stava 2. ovog člana, u roku koji određuje komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, a u skladu sa propisanim rokovima za postupanje.

Ukoliko nadležni Sekretarijat Gradske uprave ne odgovori komisiji za javnu nabavku, odnosno licu zaduženom za sprovođenje postupka ili ne odgovori u roku, o tome se obaveštava odgovorno lice naručioca koje će preduzeti sve potrebne mere predviđene pozitivnim propisima i internim pravilnicima za nepoštovanje radnih obaveza.

Izrada konkursne dokumentacije

Član 32

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, priprema konkursnu dokumentaciju, na način utvrđen Zakonom i podzakonskim aktima koji uređuju oblast javnih nabavki, tako da ponuđači na osnovu iste mogu da pripreme ponudu.

Konkursna dokumentacija mora da sadrži elemente propisane Zakonom i podzakonskim aktom kojim su uređeni obavezni elementi konkursne dokumentacije u postupcima javnih nabavki.

Podaci sadržani u konkursnoj dokumentaciji i podaci koji su navedeni u javnom pozivu i drugim oglasima koji se koriste kao javni poziv ne smeju da budu u suprotnosti.

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, sprovode sve radnje potrebne za realizaciju javne nabavke u skladu sa Zakonom, podzakonskim aktima i odlukom o sprovođenju postupka javne nabavke.

Član komisije za javnu nabavku - lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz pravne naučne oblasti na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno visoko obrazovanje koje je zakonom izjednačeno sa akademskim nazivom master na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili službenik za javne nabavke sa visokim obrazovanjem na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno visoko obrazovanje koje je zakonom izjednačeno sa akademskim nazivom master na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili lice koje je steklo sertifikat za službenika za javne nabavke do dana stupanja na snagu zakona, priprema predlog konkursne dokumentacije koji se odnosi na:

1) uputstvo ponuđačima kako da sačini ponudu;

2) obrazac ponude;

3) kriterijume za kvalitativni izbor i uputstvo kako se dokazuje ispunjenost kriterijuma;

4) model i uslove ugovora;

5) obrazac strukture ponuđene cene;

6) obrazac troškova pripreme ponude;

7) ostale obrasce i izjave u zavisnosti od predmeta konkretne nabavke;

8) vrste sredstava finansijskog obezbeđenja kojim ponuđači obezbeđuju ispunjenje svojih obaveza u postupku javne nabavke, kao i ispunjenje svojih ugovornih obaveza i za povraćaj avansnog plaćanja, visinu iznosa koji se obezbeđuje i način i uslove unovčavanja sredstava finansijskog obezbeđenja (ukoliko je potrebno zahtevati sredstva finansijskog obezbeđenja u konkretnom postupku javne nabavke);

9) uslova i rokova plaćanja.

Član komisije za javnu nabavku koji ima odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti iz koje je predmet nabavke (zaposleni kod podnosioca zahteva), priprema konkursnu dokumentaciju u delu koji se odnosi na:

1) tehničke specifikacije u smislu člana 98. Zakona, standarde koje je donelo priznato telo za standardizaciju, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i sl.;

2) nacrte, projektnu dokumentaciju, crteže, modele, uzorke i ostalu raspoloživu tehničku dokumentaciju koja se odnosi na izvršenje predmeta javne nabavke;

3) kriterijume za izbor u pogledu specifičnih uslova stručnog i tehničkog kapaciteta, koji proizilaze iz opisa predmeta javne nabavke, kao i kriterijuma za dodelu ugovora ukoliko su obuhvaćeni zahtevom za pokretanje postupka javne nabavke.

Ukoliko postupak javne nabavke sprovodi lice zaduženo za sprovođenje postupka, to lice sačinjava konkursnu dokumentaciju.

Javni poziv

Član 33

Javni poziv se objavljuje u svim postupcima javne nabavke nakon sačinjavanja konkursne dokumentacije, osim u pregovaračkom postupku bez objavljivanja javnog poziva i u slučaju kada je to uređeno odredbama Zakona.

Javni poziv i druge oglase o javnoj nabavci izrađuje i objavljuje komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke.

Objavljivanje konkursne dokumentacije

Član 34

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, istovremeno sa slanjem na objavljivanje javnog poziva, poziva za podnošenje prijava ili poziva za podnošenje ponuda ili pregovaranje u sistemu kvalifikacije, šalje na objavljivanje konkursnu dokumentaciju na Portal javnih nabavki.

U slučaju da konkursna dokumentacija ne može da se objavi putem elektronskih sredstava na Portalu javnih nabavki, iz razloga navedenih u članu 45. stav 3. Zakona, u javnom pozivu ili u pozivu za podnošenje prijava ili pozivu za podnošenje ponuda navodi se da će konkursna dokumentacija biti poslata sredstvima koja nisu elektronska.

U slučaju da konkursna dokumentacija sadrži poverljive podatke u smislu člana 45. stav 5. Zakona, u javnom pozivu ili u pozivu za podnošenje prijava ili pozivu za podnošenje ponuda, navode se mere usmerene na zaštitu poverljivih informacija koje se zahtevaju, kao i način na koji može da se preuzme konkursna dokumentacija.

Ne može se od privrednog subjekta zahtevati naknada bilo kakvih troškova za izradu i stavljanje na raspolaganje konkursne dokumentacije, odnosno preuzimanje konkursne dokumentacije.

Dodatne informacije ili pojašnjenja i izmene i dopune konkursne dokumentacije

Član 35

Dodatne informacije ili pojašnjenja kao i potrebne izmene i dopune konkursne dokumentacije, sačinjavaju komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, u skladu sa Zakonom, nakon čega se ista šalju na objavljivanje na Portal javnih nabavki, u rokovima propisanim Zakonom.

Obustava postupka pre isteka roka za podnošenje ponuda

Član 36

U slučaju obustave postupka pre isteka roka za podnošenje ponuda, komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke postupaju u skladu sa odredbama Zakona.

Objavljivanje u postupku javne nabavke

Član 37

Sačinjavanje i objavljivanje oglasa o javnoj nabavci, javnog poziva, konkursne dokumentacije i drugih akata u postupku javne nabavke vrši komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, u skladu sa Zakonom i podzakonskim aktima.

Oglasi se objavljuju preko Portala javnih nabavki u skladu sa čl. 183. i 184. Zakona, na standardnim obrascima čiju sadržinu utvrđuje Kancelarija za javne nabavke i u skladu sa uputstvom o načinu slanja i objavljivanja oglasa, koje sačinjava Kancelarija za javne nabavke i objavljuje na svojoj internet stranici.

Sadržina oglasa o javnoj nabavci navedena je u Prilogu 4. Zakona.

Oglasi iz stava 1. tač. 1) - 4) člana 105. Zakona u postupcima javnih nabavki čija je procenjena vrednost jednaka ili veća od 5.000.000 dinara objavljuju se i na Portalu službenih glasila Republike Srbije i baza propisa, u formi za objavljivanje koja će biti dostupna na Portalu javnih nabavki.

Prijem i otvaranje ponuda

Član 38

Na postupak otvaranja ponuda, sadržinu zapisnika o otvaranju ponuda i druga pitanja od značaja za postupak otvaranja ponuda primenjuju se odredbe Zakona i podzakonskog akta Kancelarije za javne nabavke.

Zabranjeno je davanje informacija o primljenim ponudama do otvaranja ponuda, a sva lica su u obavezi da ponude čuvaju na način da ne dođu u posed neovlašćenih lica.

O postupku otvaranja ponuda vodi se poseban zapisnik, koji se formira na Portalu javnih nabavki. Ukoliko su delovi ponuda podneti na način koji nije elektronski putem Portala javnih nabavki, o tome se sačinjava posebna službena beleška.

Način postupanja u fazi stručne ocene ponuda

Član 39

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, nakon otvaranja ponuda, pristupaju stručnoj oceni ponuda u skladu sa Zakonom i o pregledu i oceni ponuda za javnu nabavku, nakon ocene ispunjenosti uslova za dodelu ugovora iz člana 144. Zakona, sačinjavaju izveštaj o postupku javne nabavke.

Sačinjavanje izveštaja o postupku javne nabavke

Član 40

Izveštaj o postupku javne nabavke mora da sadrži podatke propisane Zakonom.

Izveštaj o postupku javne nabavke nije neophodan za ugovore koji se zaključuju na osnovu okvirnog sporazuma, u skladu sa članom 67. stav 1. i članom 67. stav 3. tačka 1) Zakona.

Naručilac je dužan da izveštaj o postupku javne nabavke dostavi Kancelariji za javne nabavke ili drugom nadležnom organu, na njihov zahtev i u roku koji odrede.

Odredbe ovog člana shodno se primenjuju i na izveštaj o stručnoj oceni prijava.

Donošenje odluke o dodeli ugovora

Član 41

U skladu sa Izveštajem, komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, pripremaju predlog odluke o dodeli ugovora, predlog odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, predlog odluke o obustavi postupka javne nabavke, predlog odluke o isključenju kandidata, kao i obaveštenja o priznavanju kvalifikacije, u skladu sa odredbama Zakona.

Predlog odluke i obaveštenja iz stava 1. ovog člana dostavlja se odgovornom licu naručioca na potpisivanje.

Donošenje odluke o obustavi postupka

Član 42

Predlog odluke o obustavi postupka dostavlja se odgovornom licu naručioca na potpisivanje.

Donošenje odluke o isključenju kandidata

Član 43

Predlog odluke o isključenju kandidata dostavlja se odgovornom licu naručioca na potpisivanje.

Uvid u dokumentaciju

Član 44

Nakon objavljivanja odluke o dodeli ugovora, odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno odluke o obustavi postupka, naručilac je dužan da u roku od dva dana od dana prijema pisanog zahteva, koji se dostavlja putem Portala javnih nabavki, privrednom subjektu koji je podneo ponudu odnosno prijavu u postupku javne nabavke, omogući uvid u dokumentaciju i kopiranje dokumentacije iz postupka o trošku podnosioca zahteva, odnosno preuzimanje dokumentacije na odgovarajući način, s tim da je javni naručilac obavezan da zaštiti poverljive podatke, u skladu sa odredbama Zakona.

Radnje u vezi sa uvidom u dokumentaciju vrši nosilac realizacije.

Postupanje u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava

Član 45

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, preduzimaju sve radnje u postupku zaštite prava i postupaju po podnetom zahtevu za zaštitu prava, u skladu sa Zakonom.

O preduzetim radnjama u postupku zaštite prava, komisija za javnu nabavku pisanim ili elektronskim putem obaveštava nosioca realizacije, koji pruža stručnu pomoć u vezi sa postupanjem po podnetom zahtevu za zaštitu prava.

Način postupanja u toku zaključivanja ugovora

Član 46

Po isteku roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava nakon donošenja odluke o dodeli ugovora, odnosno odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno ako u roku propisanom Zakonom nije podnet zahtev za zaštitu prava ili je zahtev za zaštitu prava odbačen ili odbijen, kao i ako je postupak zaštite prava obustavljen, nosilac realizacije sačinjava predlog ugovora, a isti mora odgovarati modelu ugovora iz konkursne dokumentacije.

Naručilac može zaključiti ugovor o javnoj nabavci i pre isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava:

- na osnovu okvirnog sporazuma;

- u slučaju primene sistema dinamičke nabavke;

- ako je podneta samo jedna ponuda, koja je prihvatljiva;

- u slučaju primene pregovaračkog postupka bez prethodnog objavljivanja javnog poziva iz člana 61. stav 1 tačka 2) Zakona.

Nosilac realizacije dostavlja odgovornom licu naručioca predlog ugovora, koji potpisuje odgovorno lice naručioca.

Nakon potpisivanja ugovora u skladu sa stavom 3. ovog člana, nosilac realizacije dostavlja sve primerke ugovora na potpisivanje drugoj ugovornoj strani ili obezbeđuje potpisivanje na drugi odgovarajući način, u roku od deset dana od isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava.

Ako ponuđač odbije da zaključi ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum, ugovor se može zaključiti sa prvim sledećim najpovoljnijim ponuđačem, pri čemu će se ponovo izvršiti stručna ocena ponuda i doneti odluka o dodeli ugovora, odnosno okvirnog sporazuma, ako je zbog metodologije dodele pondera potrebno da se utvrdi prvi sledeći najpovoljniji ponuđač.

Ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum, mora da bude zaključen u skladu sa uslovima određenim u dokumentaciji o nabavci i izabranom ponudom.

Ugovor na osnovu okvirnog sporazuma zaključuje se u pisanoj formi, a isto pravno dejstvo može da ima i narudžbenica, ako sadrži sve bitne elemente ugovora.

Nosilac realizacije dostavlja potpisani primerak ugovora naručiocu, koji može da donese rešenje o imenovanju lica zaduženog za praćenje realizacije ugovora, Sekretarijatu za finansije i drugim Sekretarijatima Gradske uprave koji mogu biti uključeni u praćenje izvršenja ugovora (koji su korisnici predmeta nabavke ili na čije aktivnosti će uticati izvršenje ugovora).

Ugovor o javnoj nabavci može da se zaključi u elektronskoj formi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i zakonom kojim se uređuje elektronski potpis.

Obaveštenje o dodeli ugovora, obustavi postupka ili poništenju postupka, obaveštenje za dobrovoljnu prethodnu transparentnost

Član 47

Nosilac realizacije je dužan da obaveštenje o dodeli ugovora pošalje na objavljivanje u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o javnoj nabavci ili okvirnog sporazuma.

Nosilac realizacije je dužan da tromesečno objavljuje zbirno obaveštenje o dodeli ugovora koji su zaključeni na osnovu okvirnog sporazuma i na osnovu sistema dinamične nabavke, u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja u kome su ugovori zaključeni.

Izuzetno, ne moraju se objaviti određeni podaci o dodeli ugovora o javnoj nabavci ili okvirnog sporazuma ako bi njihovo objavljivanje bilo protivno odredbama Zakona ili na drugi način bilo protivno opštem interesu, ako bi nanelo štetu opravdanim poslovnim interesima određenog privrednog subjekata ili bi moglo da dovede do povrede konkurencije na tržištu.

U slučaju obustave ili poništenja postupka javne nabavke, nosilac realizacije je dužan da podatke o tome objavi u obrascu obaveštenja o dodeli ugovora u roku od 30 dana od dana konačnosti odluke o obustavi ili poništenju postupka javne nabavke.

Nosilac realizacije može objaviti obaveštenje za dobrovoljnu prethodnu transparentnost za nabavke koje je sproveo na osnovu odredaba čl. 11 - 21. Zakona.

Ovlašćenja i odgovornosti u postupku javne nabavke

Član 48

Nosilac realizacije koordinira radom komisija za javne nabavke, pruža stručnu pomoć komisiji u vezi sa sprovođenjem postupka i obavlja druge aktivnosti u vezi sa sprovođenjem postupka javne nabavke.

Za zakonitost sprovođenja postupka javne nabavke, sačinjavanje predloga i donošenje odluka, rešenja i drugih akata u postupku javne nabavke odgovorni su svi učesnici postupka, odgovorno lice naručioca, lice koje je ovlašćeno za sve poslove planiranja, sprovođenja i izvršenja ugovora o javnim nabavkama, nosilac realizacije, podnosilac predloga za javnu nabavku, članovi komisije za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, svako od njih za konkretnu radnju koju je preduzeo.

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, preduzima sve radnje u postupku javne nabavke, a naročito priprema oglase o javnoj nabavci, konkursnu dokumentaciju, vrši stručnu ocenu ponuda i prijava, priprema izveštaje o postupku javne nabavke, obavlja potrebnu komunikaciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona i preduzima potrebne radnje u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava.

Tehničke specifikacije predmeta javne nabavke određuje podnosilac predloga i odgovoran je za iste, a dužan je da potpiše tehničku specifikaciju.

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, mogu predložiti i izvršiti izmene tehničkih specifikacija, uz prethodno pribavljenu saglasnost podnosioca predloga.

Model ugovora sačinjava komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, a ukoliko model ugovora koji komisija priprema kao sastavni deo konkursne dokumentacije zahteva posebna stručna znanja, komisija može zahtevati stručnu pomoć odgovarajućih Sekretarijata Gradske uprave.

U postupku zaštite prava postupa komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, uz pomoć nosioca realizacije.

Prikupljanje podataka, sačinjavanje i dostavljanje potrebnih podataka i izveštaja o javnim nabavkama Kancelariji za javne nabavke i drugim nadležnim organima vrši nosilac realizacije, koji izveštaje i podatke dostavlja nakon potpisivanja od strane odgovornog lica.

Način obezbeđivanja konkurencije

Član 49

Konkurencija u svim postupcima javne nabavke obezbeđuje se u skladu sa Zakonom, uz obavezu primene svih načela javnih nabavki.

U postupku javne nabavke neophodno je postupati na ekonomičan i efikasan način, uz obezbeđenje konkurencije, jednakog položaja svih privrednih subjekata, bez diskriminacije, kao i postupanjem na transparentan i proporcionalan način.

Ne može se ograničiti konkurencija sa namerom da se određeni privredni subjekti neopravdano dovedu u povoljniji ili nepovoljniji položaj, a naročito se ne može onemogućavati bilo koji privredni subjekt da učestvuje u postupku javne nabavke korišćenjem diskriminatorskih kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, tehničkih specifikacija i kriterijuma za dodelu ugovora.

Ne mogu se određivati uslovi koji bi direktno ili indirektno značili nacionalnu, teritorijalnu ili ličnu diskriminaciju među privrednim subjektima.

Kriterijumi za kvalitativni izbor privrednog subjekta u postupku javne nabavke, tehničke specifikacije, kriterijumi za dodelu ugovora i rokovi, kao i dokazi moraju da budu srazmerni obimu, prirodi i složenosti javne nabavke i ugovora koji proizlazi iz te nabavke.

U pregovaračkom postupku bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda, poziv u pisanoj formi se upućuje jednom ili, ako je moguće, većem broju privrednih subjekata, na obrazloženi predlog i odgovornost podnosioca zahteva.

Do saznanja o potencijalnim ponuđačima koji mogu da izvrše predmet javne nabavke, dolazi se istraživanjem tržišta na način određen u delu ovog akta koji reguliše planiranje javnih nabavki, što je podnosilac zahteva dužan da obrazloži u zahtevu za pokretanje postupka javne nabavke.

Način postupanja u cilju zaštite podataka i određivanje poverljivosti

Član 50

Sva lica koja učestvuju u postupku planiranja, sprovođenja i realizacije javnih nabavki su dužna da čuvaju kao poverljive sve podatke koje je privredni subjekt učinio dostupnim naručiocu u postupku javne nabavke i koje je kao takve označio u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili koji predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka, uključujući, ali ne ograničavajući se na tehničke ili poslovne tajne i da čuvaju kao poslovnu tajnu podatke o privrednim subjektima zainteresovanim za učešće u postupku javne nabavke i podatke o podnetim prijavama i ponudama do otvaranja prijava, odnosno ponuda.

Ne smatraju se poverljivim izjave i podaci o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, katalozi, ponuđena cena i elementi cene, kao i drugi podaci u vezi sa kriterijumima za dodelu ugovora i uslovima za izvršenje ugovora.

Svim licima koja učestvuju u planiranju i sprovođenju postupka javne nabavke, zabranjeno je da trećim licima saopštavaju bilo koje nezvanične podatke u vezi sa javnom nabavkom.

Član 51

Naručilac može da zahteva zaštitu poverljivosti podataka koje privrednim subjektima stavlja na raspolaganje, ako ti podaci predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka.

Naručilac može da uslovi preuzimanje konkursne dokumentacije ili pojedinog dela konkursne dokumentacije, u skladu sa članom 45. stav 6. Zakona.

Lice koje je primilo podatke određene kao poverljive dužno je da ih čuva i štiti, bez obzira na stepen te poverljivosti.

U slučaju da konkursna dokumentacija sadrži poverljive podatke u smislu člana 45. stav 5. Zakona, u javnom pozivu ili u pozivu za podnošenje prijava ili pozivu za podnošenje ponuda ili pregovaranje u sistemu kvalifikacije, navode se mere usmerene na zaštitu poverljivih informacija koje naručilac zahteva, kao i način na koji može da se preuzme konkursna dokumentacija.

Za određivanje poverljivosti podataka ovlašćen je i odgovoran nosilac planiranja, koji za svaku konkretnu nabavku prilikom dostavljanja članovima komisije za javnu nabavku, odnosno licu zaduženom za sprovođenje postupka, odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, dostavlja i informaciju o poverljivim podacima.

Lica iz stava 5. ovog člana su dužna da postupaju sa poverljivim podacima u skladu sa Zakonom.

Odredbe čl. 38. i 39. Zakona kao i ovog člana Pravilnika ne isključuju obavezu primene drugih odredaba Zakona, a naročito onih koje se odnose na objavljivanje oglasa o javnim nabavkama, sadržinu odluka i dokumentacije o postupku koje javni naručilac dostavlja privrednim subjektima, kao i odredbe posebnih propisa, uključujući i propise kojima se uređuje pravo na slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

IV NAČIN PRAĆENJA IZVRŠENJA UGOVORA O NABAVCI

Određivanje lica za praćenje izvršenja ugovora i pravila komunikacije sa drugom ugovornom stranom u vezi s tim izvršenjem

Član 52

Naručilac može da odredi lice koje će biti zaduženo za praćenje izvršenja zaključenog ugovora (u daljem tekstu: zaduženo lice).

Zaduženo lice je dužno da prati, kontroliše, vodi potrebne evidencije i izveštava o realizaciji, zastojima, nepravilnostima i svim drugim informacijama značajnim za realizaciju ugovora za čije je praćenje izvršenja odgovoran.

Zaduženo lice je dužno da blagovremeno pre isteka roka važenja ugovora ili finansijskog ispunjenja ugovora, o tome obavesti predsednika Skupštine grada Subotice, kako bi se blagovremeno pokrenuo novi postupak nabavke i sprečio zastoj u funkcionisanju i redovnom procesu rada.

Komunikacija sa drugom ugovornom stranom u vezi sa izvršenjem ugovora odvija se isključivo pisanim putem, odnosno poštom, mejlom osim kada je usmena komunikacija u vezi sa tekućim stvarima jedina moguća. Ukoliko se održava sastanak sa drugom ugovornom stranom, o tome se sačinjava beleška.

Sa drugom ugovornom stranom u vezi sa izvršenjem ugovora po pravilu komunicira zaduženo lice.

Odredbe ovog pravilnika kojima je bliže uređeno praćenje i kontrola izvršenja ugovora o javnoj nabavci od strane naručioca, primenjuju se na sve ugovore o nabavkama koje zaključuje naručilac, bez obzira da li su ti ugovori zaključeni za nabavke na koje se primenjuje ili ne primenjuje Zakon, ili za nabavke društvenih i drugih posebnih usluga.

Kriterijumi, pravila i način provere kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova

Član 53

Na kriterijume, pravila i način provere kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova primenjuju se važeći propisi, opšti akti i procedure naručioca kojima se uređuje ova oblast, kao i odredbe zaključenog ugovora.

Lica koja vrše kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova dužna su da provere:

- da li količina isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovara ugovorenoj;

- da li vrsta i kvalitet isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovaraju ugovorenim.

Pravila u vezi sa plaćanjem

Član 54

Ako drugačije nije propisano opštim aktima i procedurama naručioca ili zaključenim ugovorom, plaćanje se vrši na osnovu računa odnosno ispravne fakture registrovane u Sistemu elektronskih faktura koje dostavlja druga ugovorna strana, uz koje se dostavlja propratna dokumentacija.

Overu računa odnosno e-fakture vrše, po pravilu, zaduženo lice i odgovorno lice naručioca.

Pre overe računa, vrši se njegova provera radi kontrole podataka (vrste, količine, cene i dr.). Ukoliko se utvrdi neispravnost računa odnosno e-fakture obaveštava se druga ugovorna strana da se ista otkloni.

U slučaju da je u ponudi privrednog subjekta sa kojim je zaključen ugovor navedeno da će naručilac neposredno da plaća podizvođaču za deo ugovora koji je on izvršio, ukoliko podizvođač zahteva da mu se dospela potraživanja plaćaju neposredno, naručilac je dužan da neposredno plaća dospela potraživanja podizvođaču za deo ugovora koji je on izvršio.

Ako nije predviđeno neposredno plaćanje dospelih potraživanja podizvođaču za deo ugovora koji je on izvršio, naručilac je dužan da nakon plaćanja privrednom subjektu sa kojim je zaključen ugovor zatraži da u roku od 60 dana dostavi dokaz i izjavu podizvođača da je izvršio plaćanje podizvođaču njegovih potraživanja.

Ukoliko privredni subjekt sa kojim je zaključio ugovor u roku iz stava 5. ovog člana ne dostavi dokaz i izjavu podizvođača, naručilac je dužan da dostavi Kancelariji za javne nabavke predlog za pokretanje prekršajnog postupka.

Pravila postupanja u slučaju reklamacija u vezi sa izvršenjem ugovora i u slučaju potrebe za otklanjanjem grešaka u garantnom roku

Član 55

Lice zaduženo za praćenje izvršenja ugovora odgovorno je za praćenje izvršenja tog ugovora i dužno je da o eventualnim problemima (neblagovremeno izvršenje ugovornih obaveza, problemi u vezi s tim izvršenjem, prestanak ugovora i dr.) obavesti odgovorno lice naručioca, koje utvrđuje način rešavanja tih problema i preduzima odgovarajuće aktivnosti.

Ukoliko se utvrdi da kvalitet i količina dobara, usluga ili radova ne odgovaraju ugovorenim, ovlašćeno lice za izvršenje nabavke sačinjava reklamacioni zapisnik u kome navodi neslaganja sa ugovorom.

O potrebama otklanjanja grešaka u garantnom roku obaveštava se druga ugovorna strana. Ukoliko druga ugovorna strana ne otkloni greške u ostavljenom roku, proveravaju se uslovi za realizaciju sredstava finansijskog obezbeđenja i obaveštava se Sekretarijat za finansije radi njegove realizacije.

Pravila postupanja u vezi s ugovorenim sredstvima finansijskog obezbeđenja

Član 56

Sredstva finansijskog obezbeđenja čuvaju se u Sekretarijatu za finansije.

Lice zaduženo za praćenje izvršenja ugovora stara se o rokovima važenja sredstava finansijskog obezbeđenja i pribavljanju novih sredstava finansijskog obezbeđenja ako je postojećim istekao rok važenja, a ugovorne obaveze nisu izvršene.

Kada utvrdi razloge za realizaciju ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, o tome bez odlaganja obaveštava odgovorno lice naručioca i Sekretarijat za finansije, uz dostavljanje potrebnih obrazloženja i dokaza.

Sekretarijat za finansije proverava ispunjenost uslova za realizaciju ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja i, ako smatra da su ti uslovi ispunjeni, stara se o njihovoj realizaciji u skladu sa propisima.

Pravila postupanja u vezi sa izmenom u toku trajanja ugovora i raskidom ugovora

Član 57

U slučaju potrebe za izmenom ugovora o javnoj nabavci, podnosilac predloga, ukoliko je to ovlašćeno lice, o tome obaveštava odgovorno lice naručioca i Odsek za javne nabavke, a ukoliko je podnosilac predloga odgovorno lice naručioca o tome obaveštava Odsek za javne nabavke.

Ako druga ugovorna strana zahteva izmenu ugovora o javnoj nabavci, podnosilac predloga taj zahtev, zajedno sa svojim mišljenjem o tome da li su zahtevane izmene potrebne i opravdane, dostavlja Odseku za javne nabavke.

Odsek za javne nabavke proverava da li su ispunjeni uslovi za izmenu ugovora propisani zakonom kojim se uređuju javne nabavke i priprema dokumente potrebne za izmenu ugovora (aneks ugovora).

U slučaju potrebe za raskidom ugovora o javnoj nabavci, lice odgovorno za praćenje realizacije ugovora obaveštava odgovorno lice naručioca nakon čega se pristupa sačinjavanju raskida ugovora (izjavu o raskidu).

Pravila sastavljanja izveštaja (analize) o izvršenju ugovora

Član 58

Po okončanom izvršenju zaključenog ugovora, lice zaduženo za praćenje realizacije ugovora sačinjava, u slobodnoj formi, izveštaj o izvršenju ugovora, u kojem konstatuje da li je ugovor izvršen u svemu u skladu sa ugovorenim i navodi probleme ukoliko su uočeni u izvršenju ugovora.

Kontrola izvršenja ugovora o javnoj nabavci

Član 59

Kontrolu izvršenja ugovora o javnoj nabavci vrši lice koje za to može da imenuje naručioc (u daljem tekstu: Lice za kontrolu).

Lice za kontrolu kontroliše da li je izvršenje ugovora o javnoj nabavci u skladu sa uslovima koji su određeni u dokumentaciji o nabavci i izabranom ponudom.

Lice za kontrolu samostalno i nezavisno sprovodi kontrolu izvršenja ugovora o javnoj nabavci.

Lice za kontrolu u obavljanju svojih poslova postupa odgovorno, objektivno, stručno, poštujući principe poverljivosti podataka.

Član 60

Kontrola izvršenja ugovora o javnoj nabavci obuhvata kontrolu mera, radnji i akata naručioca u postupku izvršenja ugovora o javnoj nabavci, i to:

1) načina i rokova plaćanja, avanse, garancije za date avanse;

2) izvršenja ugovora, a posebno kvaliteta isporučenih dobara i pruženih usluga, odnosno izvedenih radova;

3) stanja zaliha;

4) načina korišćenja dobara i usluga.

Član 61

Odgovorno lice naručioca će naložiti kontrolu izvršenja ugovora o javnoj nabavci, ukoliko postoje sumnje i saznanja o eventualnim nepravilnostima u izvršenju ugovora, odnosno u drugim slučajevima u kojima oceni da je kontrola potrebna.

Kontrola se može vršiti u toku izvršenja ugovora o javnoj nabavci, kao i nakon izvršenja.

Član 62

U toku vršenja kontrole izvršenja ugovora o javnoj nabavci, svi Sekretarijati Gradske uprave su dužni da dostave Licu za kontrolu tražene informacije i dokumenta koja su u njihovom posedu ili pod njihovom kontrolom, u realnom roku koji odredi Lice za kontrolu.

Komunikacija u toku vršenja kontrole se obavlja pisanim ili elektronskim putem.

Član 63

Lice za kontrolu sačinjava nacrt izveštaja o sprovedenoj kontroli koji dostavlja subjektu kontrole na izjašnjenje. Na nacrt izveštaja, subjekat kontrole može dati pisani prigovor u roku od osam dana od dana dostavljanja nacrta.

Prigovor subjekta kontrole, može izmeniti nalaz kontrole ukoliko je obrazložen i sadrži dokaze koji potvrđuju navode iz prigovora.

Nakon usaglašavanja nacrta izveštaja, Lice za kontrolu sačinjava izveštaj o sprovedenoj kontroli koji dostavlja Naručiocu i subjektu kontrole.

Izveštaj o sprovedenoj kontroli sadrži: predmet kontrole; vreme početka i završetka kontrole; spisak dokumentacije nad kojom je ostvaren uvid tokom kontrole; nalaz, zaključak, preporuke i predlog mera; potpis lica koje je vršilo kontrolu.

V ODGOVORNOST ZA ZAKONITO, STRUČNO I BLAGOVREMENO POSTUPANJE

Član 64

Za zakonito, stručno i blagovremeno obavljanje poslova u vezi s nabavkama odgovorna su lica koja te poslove obavljaju, kao i odgovorno lice naručioca.

Svako ko sazna da je lice u obavljanju poslova u vezi s nabavkama postupilo nezakonito, dužan je da o tome obavesti odgovorno lice naručioca.

VI POSTUPANJE U VEZI SA MONITORINGOM KANCELARIJE ZA JAVNE NABAVKE I U VEZI SA NADZOROM NAD IZVRŠENJEM UGOVORA MINISTARSTVA FINANSIJA

Član 65

Nosilac realizacije je odgovoran za postupanje po zahtevima Kancelarije za javne nabavke u postupku vršenja monitoringa i zahtevima Ministarstva finansija nad izvršenjem ugovora o javnim nabavkama.

VII SPROVOĐENJE POSTUPAKA NABAVKI DRUŠTVENIH I DRUGIH POSEBNIH USLUGA

Član 66

Javne nabavke društvenih i drugih posebnih usluga propisane su čl. 75. i 76. Zakona i Prilogom 7. Zakona.

Član 67

Javne nabavke društvenih i drugih posebnih usluga se planiraju, a realizacija ugovora o ovim nabavkama prati, u skladu sa odredbama ovog pravilnika koje se odnose na druge javne nabavke.

Član 68

Javne nabavke društvenih i drugih posebnih usluga čija je procenjena vrednost jednaka ili veća od 15.000.000,00 dinara sprovode se, po pravilu, primenom otvorenog postupka javne nabavke i primenom odredaba ovog pravilnika kojima se uređuje sprovođenje postupka javne nabavke.

Na postupanje u vezi sa oglasima o javnoj nabavci i rokovima za podnošenje ponuda primenjuju se odredbe člana 75. Zakona.

Naručilac će sprovesti drugu vrstu postupka ukoliko su za to ispunjeni uslovi propisani Zakonom.

Nabavke društvenih i drugih posebnih usluga čija je procenjena vrednost manja od 15.000.000,00 dinara, sprovode se u skladu sa odredbama pravilnika kojim se uređuje sprovođenje postupaka nabavki na koje se ne primenjuje Zakon.

VIII SPROVOĐENJE POSTUPAKA NABAVKI NA KOJE SE NE PRIMENJUJE ZAKON

Član 69

Nabavke na koje se Zakon ne primenjuje propisane su čl. 11.-21. Zakona, a Zakon se ne primenjuje i na nabavke ispod pragova propisanih članom 27. Zakona.

Član 70

Postupci nabavki na koje se ne primenjuje Zakon se sprovode tako da se:

- obezbedi primena svih načela Zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke;

- obezbede ciljevi koji su propisani u Pravilniku o javnim nabavkama;

- spreči postojanje sukoba interesa;

- ugovori cena koja nije veća od uporedive tržišne cene za predmet nabavke zahtevanog kvaliteta.

Iniciranje i pokretanje postupka nabavke

Član 71

Naručilac ili lice ovlašćeno za sve poslove planiranja, sprovođenja i izvršenja ugovora o nabavkama na koje se Zakon ne primenjuje (u daljem tekstu: lice) sprovode postupke na koje se Zakon ne primenjuje u skladu sa njihovim potrebama.

Lice koje sprovodi postupak nabavke šalje poziv za podnošenje ponude prema najmanje tri potencijalna ponuđača.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, ukoliko se pošalje poziv za podnošenje ponuda prema manje od tri potencijalna ponuđača lice koje sprovodi postupak dužno je da sastavi belešku sa obrazloženjem.

Način pružanja stručne pomoći komisiji, odnosno licu koje sprovodi postupak nabavke

Član 72

Svi Sekretarijati Gradske uprave dužni su da u okviru svoje nadležnosti pruže stručnu pomoć licu koje sprovodi postupak nabavke.

Poziv za podnošenje ponuda

Član 73

Poziv za podnošenje ponuda sadrži predmet nabavke, tehničke specifikacije, količinu, jedinicu mere, rok za dostavljanje ponuda i način podnošenja ponuda, kriterijume ukoliko ih ima i rok isporuke u vezi sa sačinjavanjem ponude, a u slučaju potrebe i druge elemente, s obzirom na predmet nabavke.

Lica koje sprovodi postupak nabavke poziv za podnošenje ponuda i druge sačinjene dokumente dostavlja pisanim putem (uključujući i i-mejl) privrednim subjektima.

Rok za podnošenje ponuda mora biti primeren vremenu potrebnom za pripremu ponude i utvrđuje se za svaki pojedinačni postupak nabavke.

Način podnošenja ponude i otvaranje ponuda

Član 74

Način podnošenja ponude određuje se u pozivu za podnošenje ponuda i može biti: neposredno, putem pošte ili elektronskim putem.

Ponude podnete neposredno ili putem pošte evidentira u posebnu evidenciju o primljenim ponudama nosioce realizacije u čijem su delokrugu poslovi pisarnice, dok ponude podnete elektronskim sredstvima evidentira lice koje sprovodi postupak nabavke.

Ponude se otvaraju neposredno po isteku roka za podnošenje ponuda, a na postupak otvaranja ponuda shodno se primenjuju odredbe Pravilnika o javnim nabavkama.

Nakon postupka otvaranja ponuda sačinjava se izveštaj o postupku nabavke, koji sadrži:

- podatke o broju i predmetu nabavke;

- elemente primljenih ponuda;

- druge potrebne podatke.

Izveštaj o postupku nabavke se može dostaviti privrednim subjektima neposredno, putem pošte ili elektronskim putem.

Bitni nedostaci ponude

Član 75

Bitni nedostaci ponude postoje ukoliko je ponuda neblagovremena, ne ispunjava uslove iz tehničkih specifikacija, ukoliko ponuđač ne dokaže da ispunjava zahteve iz poziva za podnošenje ponuda ili ponuda sadrži druge nedostatke zbog kojih nije moguće utvrditi stvarnu sadržinu ponude ili je nije moguće uporediti sa drugim ponudama.

Ukoliko ponuda nekog ponuđača sadrži bitne nedostatke, izuzev ukoliko je ponuda neblagovremena, taj ponuđač može biti pozvan da u primerenom roku otkloni nedostatke ponude, ukoliko takvim postupanjem ne može doći do zloupotrebe i dovođenja ponuđača u nejednak položaj.

Ukoliko ponuđač u primerenom roku ne otkloni bitne nedostatke ponude, ponuda ovog ponuđača će biti odbijena.

Zaključenje ugovora

Član 76

Nakon donošenja izveštaja o postupku nabavke, lice koje je sprovelo postupak nabavke sačinjava predlog ugovora, a isti mora odgovarati modelu ugovora iz poziva za podnošenje ponuda, ukoliko je isti bio sastavni deo poziva.

Ukoliko postoji potreba umesto ugovora može se zaključiti okvirni sporazum na osnovu kojega će se zaključivati pojedinačni ugovori ili izdavati narudžbenice.

Lice koje je sprovelo postupak nabavke dostavlja predlog ugovora na potpis odgovornom licu naručioca.

Nakon potpisivanja ugovora od strane odgovornog lica iz stava 3. ovog člana, lice koje je sprovelo postupak nabavke dostavlja sve primerke ugovora na potpisivanje drugoj ugovornoj strani ili obezbeđuje potpisivanje na drugi odgovarajući način.

Lice koji je sprovelo postupak nabavke dostavlja potpisani primerak ugovora Sekretarijatu za finansije, Odseku za javne nabavke i po potrebi drugim sekretarijatima Gradske uprave koji mogu biti uključeni u praćenje izvršenja ugovora (koje su korisnici predmeta nabavke ili na čije aktivnosti će uticati izvršenje ugovora).

Obaveštenje za dobrovoljnu prethodnu transparentnost

Član 77

U postupku nabavke na osnovu čl. 11-21. Zakona, može se objaviti obaveštenje za dobrovoljnu prethodnu transparentnost u skladu sa Zakonom.

Nabavke manje vrednosti

Član 78

Ukoliko je procenjena vrednost nabavke manja od 300.000,00 dinara bez PDV-a na godišnjem nivou, može se, u skladu sa ovim pravilnikom, odrediti da lice koje sprovodi postupak nabavke pribavi dobra, usluge ili radove na osnovu cenovnika pribavljenih na sajtu ponuđača, direktnim telefonskim pozivom prema ponuđaču ili slanjem mejla ponuđačima sa zahtevom za upit za cenu. Nakon toga primenom kriterijuma najniže ponuđene cene predloži najpovoljniju ponudu.

U tom slučaju ne primenjuju se odredbe ovog pravilnika, izuzev pravila kojima se uređuje da je potrebno:

- obezbediti primenu načela Zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke;

- obezbediti ciljeve koji su propisani u Pravilniku o javnim nabavkama;

- sprečiti postojanje sukoba interesa;

- platiti cenu koja nije veća od uporedive tržišne cene za predmet nabavke zahtevanog kvaliteta.

Član 79

Za nabavku dobara, usluga i radova čija je ukupna procenjena vrednost na godišnjem nivou niža od 300.000,00 dinara bez PDV-a, može se umesto zaključenja ugovora, izdati narudžbenica.

Ovlašćenja i odgovornosti u postupku nabavke

Član 80

Lice koje sprovodi postupak nabavke koordinira radom i obavlja druge aktivnosti u vezi sa sprovođenjem postupka nabavke.

Tehničke specifikacije predmeta nabavke određuje lice koje sprovodi postupak nabavke i odgovoran je za iste.

Pravila postupanja u vezi sa izmenom u toku trajanja ugovora i raskidom ugovora

Član 81

U slučaju potrebe za izmenom ugovora o nabavci, lice zaduženo za praćenje realizacije ugovora o tome obaveštava odgovorno lice naručioca i sačinjava predlog aneksa ugovora u skladu sa Zakonom i ovim pravilnikom.

U slučaju potrebe za raskidom ugovora o nabavci, lice odgovorno za praćenje realizacije ugovora obaveštava odgovorno lice naručioca nakon čega se pristupa sačinjavanju raskida ugovora (izjavu o raskidu).

IX STRUČNO USAVRŠAVANJE

Član 82

Naručilac će omogućiti kontinuirano stručno usavršavanje licima koja obavljaju poslove javnih nabavki.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 83

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu Grada Subotice.

Ovaj pravilnik se objavljuje u Službenom listu Grada Subotice i na internet stranici naručioca.