PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA PUTEM UGRADNJE SOLARNIH PANELA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNE ENERGIJE ZA SOPSTVENE POTREBE I UNAPREĐENJE TERMOTEHNIČKOG SISTEMA PUTEM UGRADNJE KALORIMETARA, CIRKULACIONIH PUMPI, TERMOSTATSKIH VENTILA I DELITELJA TOPLOTE PO OSNOVU JAVNOG POZIVA ZA SUFINANSIRANJE PROGRAMA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA, JP1/22

("Sl. list grada Užica", br. 35/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i unapređenje termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja energetske sanacije; radovi, oprema i izveštaji koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća, stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Užica.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Užica.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za sufinansiranje Programa energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i unapređenje termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote, na osnovu Javnog poziva za dodelu sredstava za finansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova koji sprovode jedinice lokalne samouprave kao i gradske opštine, JP 1/22, objavljenim od strane Uprave za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti, opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada.

Ukupno planirana sredstva koje Grad Užice zajedno sa sredstvima Uprave za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti dodeljuje putem Javnog poziva za sufinansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova, na osnovu Javnog poziva, JP 1/22, iznose 50 miliona dinara, od čega je 25 miliona dinara opredelio Grad Užice, a 25 miliona dinara Uprava za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti, a za sufinansiranje mera iz ovog Programa 10 miliona dinara, od čega je 5 milion dinara opredelio Grad Užice, a 5 milion dinara Uprava za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu je maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan u članu 6.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava građanima donosi gradonačelnica grada Užica na predlog Komisije za realizaciju energetske sanacije.

Član 6

Realizovaće se sledeće mere energetske efikasnosti:

1) nabavka i ugradnja solarnih panela, invertera i prateće instalacije za porodične kuće za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem. Snaga solarnih panela ne može biti veća od odobrene snage mernog mesta, koja je navedena u računu za utrošenu električnu energiju, a maksimalno do 6 kW.

Ukupan iznos sredstva podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavljaće manji iznos od:

- 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV om, a maksimalno 420.000 dinara sa PDV-om, i;

- iznosa koji se dobija množenjem snage u kW solarnih panela iz dostavljene profakture, sa iznosom od 70.000 dinara sa PDV-om

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja dodeljuje Grad za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 8.000.000 dinara

2) unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

(1) ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi za porodične kuće,

Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno 15.000,00 dinara sa PDV-om po cirkulacionoj pumpi.

(2) opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili) za stanove,

Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno:

- 15.000,00 dinara sa PDV-om po kalorimetaru

- 1.000,00 dinara sa PDV-om po delitelju toplote

- 1.500,00 dinara sa PDV-om po termostatskom ventilu.

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja dodeljuje Grad za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 2.000.000 dinara.

Domaćinstva ne mogu da konkurišu za više od jedne mere energetske efikasnosti iz ovog člana.

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte.

Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva dati su u članu 26. ovog Pravilnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Užica su:

1) Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi

2) Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.

3) Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene)

4) Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava

5) Drugi troškove koji nisu u skladu sa energetskom sanacijom.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Užica.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradonačelnica Grada Užica donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).

Javni konkurs za sufinansiranje energetske sanacije u ime Grada Užica sprovodi Komisija, koju gradonačelnica Grada Užica formira Rešenjem o obrazovanju komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

Priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo).

Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Užica;

Prijem i kontrola prispelih zahteva;

Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Užica, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje odluke o prigovoru. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

Donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

Izrada predloga Ugovora o sprovođenju energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta grada Užica.

Komisija je nezavisna u svom radu.

Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih radova na energetskoj sanaciji;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom drugog terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih radova.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju projekata energetske sanacije i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije obuhvata:

- Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju:

- rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;

- evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;

- rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan;

- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 1 5 dana;

- donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva Budžeta Grada Užica za sufinansiranju energetske sanacije, porodičnih kuća dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi gradonačelnica Grada Užica.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada Užica, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Uslovi za učešće privrednih subjekti koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije na javnom pozivu:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju ateste za materijale i proizvode,

- da imaju zaposlenog ili na neki drugi način angažovanog inženjera elektrotehnike koji poseduje licencu u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata, a koji će biti zadužen za izradu izveštaja za ugrađenu instalaciju solarnih panela za proizvodnju električne energije,

- da daju garanciju na inverter od minimalno 5 godina i na solarne kolektore od minimalno 10 godine.

Uslovi za učešće privrednih subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote na javnom pozivu:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju ateste za materijale i proizvode.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) namenu sredstava,

4) uslove za učešće na konkursu,

5) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

6) ispunjenost uslova iz javnog poziva,

7) način i rok podnošenja prijave,

8) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac za privredne subjekte koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) cena za kompletnu krovnu ugradnju i opremu za solarnu elektranu kapaciteta 6 kW instalisane snage solarnih panela, uključujući i ugradnju i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, ugradnju dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, cenu izrade tehničke dokumentacije koja obuhvata predmer i predračun, kao i izveštaja o ugradnji solarnih panela i ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem. Cenu dati po navedenim stavkama a potrebnu opremu predvideti po Pravilima o radu distributivnog sistema ODS-a;

4) izjavu da će uneti u ugovor sa građanima specifikaciju radova i obavezu izrade izveštaja o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije i ugradnje.

Prijavni obrazac privrednih subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Svi privredni subjekti koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije, a koji ispune gore navedene kriterijume i druge kriterijume bliže definisane javnim pozivom mogu učestvovati u sprovođenju mera energetske sanacije u domaćinstvima.

Svi privredni subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote, a koji ispune gore navedene kriterijume i druge kriterijume bliže definisane javnim pozivom mogu učestvovati u sprovođenju mera energetske sanacije u domaćinstvima.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Užica i zvaničnoj internet stranici Grada Užica.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada Užica donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju energetske sanacije.

Odluka Gradskog veća grada Užica o izboru direktnih korisnika u sprovođenju energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Užica.

Sporazum o sprovođenju energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Odluke o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje energetske sanacije.

Ukoliko se na javni poziv za direktne korisnike za određenu meru/mere energetske efikasnosti ne prijavi ni jedan privredni subjekt, ta mera/mere se neće nalaziti u javnom pozivu za domaćinstva.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima (domaćinstvima)

Član 21

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća donosi gradonačelnica grada Užica.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.

Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata

Član 22

Pravo učešća na konkursu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave vlasnik objekta i da živi u porodičnoj kući na teritoriji grada Užica

2) Da poseduje jedan od sledećih dokaza za stambeni objekat:

a. dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji,

b. građevinsku dozvolu dobijenu kroz redovan postupak obezbeđenja dozvole,

c. građevinsku dozvolu dobijenu iz postupka legalizacije ili

d. rešenje o ozakonjenju.

3) Da je izmirio dospele obaveze po osnovu poreza na imovinu.

4) da je podnosilac prijave priključen na distributivni sistem električne energije,

5) ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti,

6) i drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za građane (domaćinstva).

Sadržaj Javnog poziva za građane (domaćinstva)

Član 23

Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) uslove za učešće na konkursu,

6) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju radovi na energetskoj sanaciji,

7) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

8) način na koji grad Užice pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

9) način i rok podnošenja prijave,

10) postupak odobravanja sredstava,

11) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane)

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

2) fotokopiju lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva i očitane lične karte za sva fizička lica koja žive na adresi porodične kuće za koju se podnosi prijava. Za maloletne lica dostaviti fotokopije zdravstvenih knjižica;

3) izvod iz lista nepokretnosti, ne stariji od dve godine (fotokopiju);

4) jedan od dokaza za stambeni objekat iz Javnog poziva za krajnje korisnike;

5) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza o postojanju priključka na distributivni sistem, gde se vidi da je potrošnja električne energije u objektu u prethodnom mesecu minimalno 30 kwh;

6) predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad Užice;

7) Fotokopija Užičke porodične kartice (za korisnike kartice);

8) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja;

9) Potpisana izjava o korišćenju sredstava za sufinansiranje mera energetske efikasnosti grada;

10) Potpisana izjava o prihvatanju uslova konkursa;

11) i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.

Dokumentacija koju obezbeđuje Grad:

1) Grad će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti za rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;

2) Potvrdu o redovnom izmirivanju obaveza po osnovu poreza na imovinu Grada Užica.

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle potpisivanja Ugovora o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti,

- vlasnici vikend kuća,

- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje.

Kriterijumi za izbor projekata građana (domaćinstva)

Član 26

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima.

Iznosi bodova po kriterijumima biće definisani javnim pozivom.

Kriterijumi za izbor projekata građana koji obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 1)

Nabavka i ugradnja solarnih panela, invertora i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (porodične kuće)

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

25

 

Postojeći način grejanja na:

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

5

Električna energija

10

Drvo

15

Prirodni gas/pelet, toplotne pumpe

25

 

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

5

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

15

PVC, aluminijum, drvo sa dvostrukim ili trostrukim termoizolacionim staklom

25

 

DODATNI BODOVI

Broj bodova

Korisnici Užičke porodične kartice

5

Vlasnici stambenih objekata na kojima u prethodnom periodu sredstvima Grada Užica nije sufinansirana nijedna mera energetske efikasnosti

15

STAMBENE ZONE (prema rešenju za porez)

Broj bodova

Prva zona

5

Druga zona

4

Treća zona

3

Četvrta zona

2

Kriterijumi za izbor projekata građana koji obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 2)

Unapređenje termotehničkih sistema stanova u zgradama putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

- ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi;
opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili)

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

25

 

Postojeći način grejanja na:

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

5

Električna energija

10

Drvo

15

Prirodni gas/pelet, toplotne pumpe

25

 

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

5

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

15

PVC, aluminijum, drvo sa dvostrukim ili trostrukim termoizolacionim staklom

25

 

DODATNI BODOVI

Broj bodova

Korisnici Užičke porodične kartice

5

Vlasnici stambenih objekata na kojima u prethodnom periodu sredstvima Grada Užica nije sufinansirana nijedna mera energetske efikasnosti

15

STAMBENE ZONE (prema rešenju za porez)

Broj bodova

Prva zona

5

Druga zona

4

Treća zona

3

Četvrta zona

2

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava I zone, zatim II, pa III zone (po poreskoj prijavi).

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor građana

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje projekata građana vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.

Komisija nakon isteka roka za podnošenje zahteva vrši proveru dostavljene dokumentacije i bodovanje podnetih prijava.

Bodovanje podnetih prijava komisija osnovu dostavljene dokumentacije i prvog terenskog obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata podnosioca prijava.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 3. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše i njegovu prijavu ne boduje.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija.

Preliminarna lista korisnika sredstava utvrđuje se na osnovu broja dodeljenih bodova i objavljuje na zvaničnom sajtu i oglasnoj tabli Grada Užica.

Lista korisnika sredstava može se formirati bez dodeljivanja bodova, ukoliko se sredstva odobravaju svim podnosiocima prijava za datu meru, a koji ispunjavaju uslove konkursa.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 6. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 8. ovog člana.

Podnosioci zahteva kojim nije odobrena subvencija, kao i podnosioci koji nisu ispunili uslove konkursa, biće pismeno obavešteni.

Učesnici na Konkursu mogu u roku od 8 dana od dana prijema obaveštenja podneti primedbu Komisiji. Primedba se podnosi na pisarnicu JLS.

Komisija je dužna da razmotri primedbe i podnosiocu primedbe dostavi pismeni odgovor po primedbama iz stava 10. ovog člana u roku od 5 dana od dana prijema primedbe i nakon odlučivanja po svim primedbama sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradonačelnica grada Užica donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje energetske sanacije.

Konačna lista krajnjih korisnika sredstava se objavljuje na oglasnoj tabli gradske uprave i zvaničnoj internet stranici grada.

Na osnovu Odluke iz stava 14. ovog člana zaključuju se ugovori u roku od 10 dana.

Član 28

Ukoliko Grad tokom trajanja Konkursa ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih Konkursom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove prema listi korisnika za drugu meru.

Isplata sredstava

Član 29

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo privrednim subjektima ne građanima, nakon što građanin izvrši uplatu privrednom subjektu celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva privrednom subjektu je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Uslovi da grad prenese sredstva subvencije privrednom subjektu (izvođaču radova) su:

1) Potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio na javni poziv.

2) Da je građanin potpisao ugovor o potpunom snabdevanju sa neto merenjem sa EPS snabdevanjem.

3) ODS izda Akt o priključenju, priključi kupca-proizvođača na distributivni sistem i upiše ga u registar kupca-proizvođača.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Grad će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom.

Građanin će snositi eventualne dodatne troškove nepredviđenih radova ukoliko je saglasan sa tim radovima i ukoliko ukupni troškovi za izvedene radove prevazilaze ukupan iznos sredstava po predračunu izvođača radova.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je građanin podneo prilikom prijave, JLS neće uplatiti sredstva dodeljena odlukom o dodeli bespovratnih sredstava iz člana 27. stav 14.

Ukoliko iz nekog razloga građanin ne može da realizuje nabavku od odabranog privrednog subjekta, ima pravo da izvrši nabavku od drugog privrednog subjekta sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

V PRAĆENJE REALIZACIJE ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 30

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama i podnosi ga gradonačelnici.

Javnost se informiše o realizaciji energetskih sanacija preko lokalnih medija i internet stranice Grada.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 31

Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada Užica, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada.

Čuvanje dokumentacije

Član 32

Gradska uprave grada Užica ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom listu grada Užica".