PRAVILNIKO DODELI SREDSTAVA ZA UNAPREĐENJE EKONOMSKIH AKTIVNOSTI NA SELU KROZ PODRŠKU NEPOLJOPRIVREDNIM AKTIVNOSTIMA NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2022. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 37/2022 i 41/2022) |
Pravilnikom o dodeli sredstava za unapređenje ekonomskih aktivnosti na selu kroz podršku nepoljoprivrednim aktivnostima na teritoriji AP Vojvodine u 2022. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se visina i način dodele sredstava, namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja značajna za konkurs iz Programa podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za teritoriju Autonomne pokrajine Vojvodine za 2022. godinu (u daljem tekstu: Program), koji je sastavni deo Pokrajinske skupštinske odluke o programu podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za teritoriju Autonomne pokrajine Vojvodine za 2022. godinu ("Službeni list APV", broj 54/2021) na koji je saglasnost dalo Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede broj: 320-00-10833/109 od 29.11.2021. godine.
Program iz stava 1. ovog člana usvojila je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.
Visina i način dodele bespovratnih sredstava
Za realizaciju aktivnosti predviđeno je ukupno 35.000.000,00 dinara.
Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljivaće se putem konkursa koji se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine" i u dnevnim novinama "Dnevnik", kao i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata (u daljem tekstu: Konkurs).
Konkurs je otvoren do 01.09.2022. godine.
Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća. Na zahtev podnosioca prijava, koji nisu ostvarili pravo na bespovratna sredstva, moguće je vraćanje dokumentacije, uz dostavljanje overene fotokopije iste.
Sredstva za podršku investicija - prema Pravilniku i po Konkursu - dodeljuju se bespovratno.
Bespovratna sredstva za podršku investicija po konkursu utvrđuju se u iznosu do 80% od ukupno prihvatljivih troškova investicije.
Prilikom obračuna, uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).
Maksimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi ne može biti veći od 2.000.000,00 dinara.
Minimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi iznosi 50.000,00 dinara.
Prilikom razmatranja podnetih prijava za ostvarivanje bespovratnih sredstava, neće se priznavati investicije i kupljena oprema pre 01.01.2022. godine, što mora biti dokumentovano računima sa specifikacijom opreme, otpremnicama, izvodima iz banke, garantnim listovima i drugim dokazima koji nose datum nakon 01.01.2022. godine.
Bespovratna sredstva koja dodeljuju po ovom Konkursu namenjena su za sledeće investicije:
Sektor |
Prihvatljive investicije |
Prihvatljivi troškovi |
1. Ruralni turizam |
Nabavka ostale opreme za autentične ugostiteljske objekte u domaćoj radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu |
(1) troškovi nabavke opreme: |
Podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu po konkursu.
Bespovratna sredstva koja se dodeljuju iz Programa ne mogu se koristiti za:
• poreze, uključujući i porez na dodatu vrednost;
• plaćanje putem kompenzacije i cesije;
• carinske, uvozne i ostale vrste administrativnih taksi, naknade za potrebne saglasnosti od državnih institucija i javnih preduzeća;
• promet između povezanih lica;
• novčane, finansijske kazne i troškove parničnog postupka;
• troškove bankarske provizije;
• troškove jemstva i slične naknade;
• troškove premera i geodetskih snimanja;
• troškove za kupovinu polovne opreme i materijala;
• troškove prevoza, montaže opreme i druge operativne troškove;
• doprinose u naturi;
• nerealno visoke ponude koje ne predstavljaju tržišnu vrednost ponuđene vrste opreme.
Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju:
- fizičko lice - nosilac registrovanog komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstava
- preduzetnik
- Pravno lice (privredno društvo)
Pravo na podsticaje ostvaruju podnosioci prijava koji imaju prebivalište u naseljenom mestu u kom se ne nalazi sedište grada (Novi Sad, Subotica, Zrenjanin, Pančevo, Vršac, Sremska Mitrovica, Kikinda, Sombor - Zakon o teritorijalnoj organizaciji Republike Srbije ("Sl. glasnik RS", br. 129/2007, 18/2016 i 47/2018).
1. Podnosilac prijave mora biti upisan u Registar poljoprivrednih gazdinstava kao komercijalno gazdinstvo i nalaziti se u aktivnom statusu;
2. Podnosilac prijave (fizičko lice) mora imati prebivalište na teritoriji jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine, i mesto realizacije investicije mora biti na teritoriji jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine;
3. Podnosilac prijave (preduzetnik i pravno lice) mora imati sedište na teritoriji jedinice lokalne samouprave s teritorije AP Vojvodine, i mesto realizacije investicije mora biti na teritoriji jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine;
4. Podnosilac prijave mora regulisati obaveze po rešenjima o naknadama za odvodnjavanje/navodnjavanje dospele do 31.12.2021. godine;
5. Podnosilac prijave mora regulisati dospele poreske obaveze od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, zaključno sa 31.12.2021. godine;
6. Podnosilac prijave za investiciju za koju podnosi zahtev, ne sme koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije) za istu namenu, odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;
7. Podnosilac prijave ne sme imati neispunjenih ugovornih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat), kao ni prema Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, na osnovu ranije potpisanih ugovora;
8. dobavljač i podnosilac prijave ne smeju da predstavljaju povezana lica;
9. objekat mora biti kategorisan kod nadležnog organa jedinice lokalne samouprave za pružanje ugostiteljskih usluga u poslovima domaće radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu;
10. objekat koji je predmet investicije za koju se podnosi zahtev mora biti u vlasništvu odnosno da nad tim objektom se može imati pravo zakupa, odnosno korišćenja na osnovu ugovora zaključenog sa zakupodavcem odnosno ustupiocem - fizičkim licem, jedinicom lokalne samouprave, crkvom, manastirom ili ministarstvom nadležnim za poslove poljoprivrede na period zakupa, odnosno korišćenja na period od najmanje deset godina počev od kalendarske godine za koju se podnosi zahtev za korišćenje podsticaja; s tim da ako je objekat predmet zakupa odnosno korišćenja ne može imati upisane druge terete, osim predmetnog zakupa, odnosno korišćenja;
11. da se pružaju turistima usluge smeštaja i usluživanja hrane i pića u objektima smeštajnih kapaciteta do 30 ležajeva i/ili da organizovanoj turističkoj grupi do 50 turista pružaju ugostiteljske usluge u skladu sa propisom kojim se uređuje ugostiteljstvo;
12. preduzetnici moraju da budu registrovani u odgovarajućem registru u Agenciji za privredne registre;
13. pravna moraju da budu registrovana u odgovarajućem registru u Agenciji za privredne registre i da su razvrstani u mikro ili malo pravno lice prema podacima iz finansijskog izveštaja iz prethodne godine, u odnosu na godinu u kojoj se podnosi prijava, u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo.
Unapređenje ekonomskih aktivnosti na selu kroz podršku nepoljoprivrednim aktivnostima
• Sektor ruralnog turizma i sektor starih i umetničkih zanata
• Prihvatljivi primaoci:
- Fizička lica;
- Privatni preduzetnici i pravna lica u nizu mikro i malih preduzeća;
- Zemljoradničke zadruge koje se bave ugostiteljstvom/keteringom.
• Maksimalni kapacitet broja kreveta u registrovanim smeštajnim objektima ograničen je na do 30 pojedinačnih kreveta po primaocu.
• Prihvatljivi izdaci se odnose na:
- opremanje tradicionalnih (autentičnih) objekata kategorisanih samo kao poljoprivredno turističko domaćinstvo i domaći zanatski ugostiteljski objekti u cilju očuvanja lokalne kulture i tradicije;
- Promociju nepoljoprivrednih aktivnosti (izradu i dizajn veb stranica; dizajn i štampanje promotivnog materijala).
• Intenzitet pomoći:
- Manje od 20.000 EUR.
1. čitko popunjen obrazac prijave sa obaveznim potpisom;
2. fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta podnosioca zahteva;
3. Original izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava koje izdaje Uprava za trezor (podaci o poljoprivrednom gazdinstvu, prva strana izvoda);
4. Izvod iz katastra nepokretnosti sa podacima o vlasništvu, teretima i ograničenjima (prepis lista nepokretnosti, ako je uspostavljen novi operat, odnosno prepis posedovnog lista, ako nije uspostavljen novi operat), odnosno izvod iz zemljišnih knjiga (gde nije uspostavljen katastar nepokretnosti), za parcelu na kojoj se nalazi objekat koji je predmet investicije (za fizičko lice, preduzetnike, privredno društvo);
5. ugovor o zakupu/korišćenju objekta u slučaju da nije vlasnik objekta, odnosno zemljišta, na period zakupa/ korišćenja od najmanje deset godina počev od 01.01.2022. godine i da je ugovor o zakupu/korišćenju overen kod nadležnog organa (javni beležnik) zaključenog sa zakupodavcem - fizičkim licem ili crkvom i verskom zajednicom ili jedinicom lokalne samouprave ili ministarstvom nadležnim za poslove poljoprivrede;
6. Ukoliko je podnosilac prijave vlasnik jednog dela zemljišta, odnosno objekta dostavlja se saglasnost, overena kod nadležnog organa, ostalih suvlasnika objekta;
7. Potvrda o razvrstavanju u mikro i malo pravno lice, u skladu sa zakonom koji uređuje oblast računovodstva i revizije, prema podacima iz finansijskog izveštaja iz 2021. godine (za preduzetnike, privredno društvo - mikro, malo pravno lice);
8. predračun sa specifikacijom opreme;
9. original račun za nabavku predmetne investicije sa specifikacijom opreme koja sadrži osnovne karakteristike opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu);
10. Otpremnica sa potpisom o preuzetoj robi za koju je po važećim propisima utvrđena obaveza izdavanja otpremnice;
11. dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije i to izvod iz banke korisnika sredstava i dobavljača opreme overen od strane banke, a u slučaju kada je fizičko lice izvršilo gotovinsko ili plaćanje karticom može dostaviti samo fiskalni isečak za iznos do 1.117.000,00 dinara (shodno članu 46. Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranju terorizma);
12. kopija ugovora o kreditu, ukoliko je predmetna investicija nabavljena putem kredita;
13. Kopija Garantnog lista za opremu za koju je po važećim propisima utvrđena obaveza izdavanja garantnog lista;
14. izvod iz Agencije za privredne registre, s poreskim identifikacionim brojem (za preduzetnike, privredna društva udruženje);
15. rešenje da je podnosilac kategorisan kod nadležnog organa kao pružalac ugostiteljskih usluga u skladu sa zakonom kojim se uređuje oblast turizma i ugostiteljstva (za fizička lica, preduzetnike, privredna društva);
16. dokaz o regulisanoj naknadi za odvodnjavanje/navodnjavanje (potvrda JVP "Vode Vojvodine") zaključno sa 31.12.2021. godine za podnosioca prijave;
17. dokaz o izmirenim dospelim poreskim obavezama zaključno sa 31.12.2021. godine za podnosioca prijave izdato od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave;
18. dokaz o broju ostvarenih noćenja izdat od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave;
19. Akt kojim se dokazuje broj zaposlenih u pravnom licu (za preduzetnike, privredna društva);
20. fotokopija diplome: poljoprivredni fakultet (ukoliko podnosilac zahteva nema diplomu poljoprivrednog fakulteta nije potrebno dostavljati drugu dokumentaciju);
21. izjava da dobavljač i naručilac opreme ne predstavljaju povezana lica u skladu s članom 62. Zakona o privrednim društvima (izjava je u okviru obrasca prijave).
Ukoliko podnosilac prijave ne dostavi potrebnu dokumentaciju navedenu pod tačkama 17 i 18, Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak.
Predračun ne može da bude iskazan u stranoj valuti.
Komisija zadržava pravo da pored navedenih zatraži i druga dokumenta.
Postupanje s nepotpunim prijavama
Za podnosioce nepotpunih prijava, Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju će biti pozvani da dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.
Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.
Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.
Komisija će odbaciti:
• neblagovremene prijave,
• nedozvoljene prijave,
• prijave podnete od strane neovlašćenog lica.
Odlučivanje o dodeli sredstava
Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju je imenovao pokrajinski sekretar, razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s predlogom odluke o dodeli sredstava.
Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanih u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.
U zapisnik se unosi:
- ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava,
- prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa,
- neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.
Istovremeno sa zapisnikom Komisija donosi i predlog odluke o dodeli sredstava.
Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja/odbacivanja.
Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar na osnovu predloga Komisije.
Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.
Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju, kao i da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede traži da izvrši kontrolu realizacije predmeta ugovora, posebno u slučaju računa i predračuna koje su izdali dobavljači opreme koji nisu u sistemu PDV-a i računa koji su znatno iznad tržišne vrednosti.
Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava
Komisija daje predlog za dodelu sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:
rb |
Tip kriterijuma za izbor |
Da/ne |
bodovi |
1 |
Vlasništvo objekta - u vlasništvu |
da |
20 |
2 |
Vlasništvo objekta - u zakupu |
da |
10 |
3 |
Vlasništvo objekta - ustupljeno na korišćenje bez naknade |
da |
5 |
4 |
Datum prve registracije RPG - više od 3 godine |
da |
10 |
5 |
Datum prve registracije RPG - više od 3 godine |
ne |
5 |
6 |
ocena održivosti investicije - visoka |
Da |
30 |
7 |
ocena održivosti investicije - srednja |
Da |
20 |
8 |
ocena održivosti investicije - niska |
Da |
10 |
9 |
ocena održivosti investicije - neodrživa |
da |
0 |
10 |
Poljoprivredno gazdinstvo se nalazi na području s otežanim uslovima rada |
Da |
10 |
11 |
Poljoprivredno gazdinstvo se nalazi na području s otežanim uslovima rada |
Ne |
0 |
12 |
Podnosilac zahteva je žena |
Da |
10 |
13 |
Podnosilac zahteva je žena |
Ne |
0 |
14 |
Podnosilac zahteva je lice mlađe od 40 godina |
Da |
10 |
15 |
Podnosilac zahteva je lice mlađe od 40 godina |
Ne |
0 |
16 |
Prebivalište - opština |
Da |
10 |
17 |
Prebivalište - ostala naseljena mesta |
Da |
20 |
18 |
Podneta dokumentacija kompletna |
Da |
10 |
19 |
Podneta dokumentacija kompletna |
Ne |
0 |
20 |
Konkuriše putem računa |
Da |
10 |
21 |
Konkuriše putem računa |
Ne |
0 |
22 |
Broj članova gazdinstva - više od 3 |
Da |
10 |
23 |
Broj članova gazdinstva - više od 3 |
ne |
0 |
24 |
Broj zaposlenih u pravnom licu manje od 10 |
Da |
5 |
25 |
Broj zaposlenih u pravnom licu 10-20 |
Da |
10 |
26 |
Broj zaposlenih u pravnom licu više od 10 |
da |
15 |
27 |
Obrazovanje podnosioca prijave - poljoprivredni fakultet |
Da |
10 |
28 |
Stepen razvijenosti opštine - iznad republičkog proseka |
da |
5 |
29 |
Stepen razvijenosti opštine - od 80 do 100% od republičkog proseka |
da |
10 |
30 |
Stepen razvijenosti opštine - od 60 do 80% od republičkog proseka |
da |
15 |
31 |
Stepen razvijenosti opštine - ispod 60% od republičkog proseka |
da |
20 |
32 |
Broj ostvarenih noćenja u 2021. godini više od 100 |
Da |
20 |
33 |
Broj ostvarenih noćenja u 2021. godini više od 100 |
ne |
10 |
U skladu s kriterijumima, koji su definisani Pravilnikom, formira se bodovna lista na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva.
Postupanje s prijavama koje su odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene
Na osnovu odluke Komisija sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi, rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene na osnovu predloga odluke.
Pravo žalbe ima svaki nezadovoljni podnosilac prijave na osnovu odluke koja je objavljena na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata.
Žalba se ulaže pokrajinskom sekretaru u roku od 15 dana od dostavljanja pojedinačnog rešenja, odnosno najkasnije u roku od 30 dana od objavljivanja Odluke na zvaničnoj internet strani pokrajinskog sekretarijata za lica za koje lična dostava nije uspela.
Pokrajinski sekretar može da odbaci žalbu kao neblagovremenu, nedozvoljenu, podnetu od strane neovlašćenog lica, da je usvoji u potpunosti ili delimično ili da odbije žalbu kao neosnovanu.
O žalbi se odlučuje rešenjem.
Konačnu odluku donosi Pokrajinski sekretar, na osnovu donetih rešenja po osnovu eventualnih prigovora, a koja se objavljuje na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata.
Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, pokrajinski sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava s korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.
Korisnik sredstava u obavezi je da, prilikom potpisivanja ugovora sa Pokrajinskim sekretarijatom o korišćenju sredstava - dostavi menicu sa meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja da oprema neće biti otuđena u roku od 5 godina.
Rok za realizaciju investicije je 01. novembar 2022. godine.
Isplata bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva isplaćuju se nakon realizacije investicije, odnosno nakon što se isporuči i montira oprema i korisnik bespovratnih sredstava dostavi Sekretarijatu sledeću dokumentaciju:
Ukoliko su bespovratna sredstva odobrena na osnovu podnetih računa dostavlja se:
- zahtev za isplatu sa izveštajem o namenskom utrošku sredstava.
Ukoliko su bespovratna sredstva odobrena na osnovu podnetih predračuna dostavlja se:
- zahtev za isplatu sa izveštajem o namenskom utrošku sredstava;
- original račun za nabavku predmetne investicije sa specifikacijom opreme koja sadrži osnovne karakteristike opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu);
- otpremnica sa potpisom o preuzetoj robi za koju je po važećim propisima utvrđena obaveza izdavanja otpremnice;
- dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije i to izvod Korisnika sredstava overen od strane banke, a u slučaju kada je fizičko lice izvršilo gotovinsko ili plaćanje karticom može dostaviti samo fiskalni isečak za iznos do 1.117.000,00 dinara;
- kopija ugovora o kreditu, ukoliko je predmetna investicija nabavljena putem kredita;
- Kopija Garantnog lista za opremu za koju je po važećim propisima utvrđena obaveza izdavanja garantnog lista.
Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju. Isto tako, Pokrajinski sekretarijat može da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede zatraži da se izvrši kontrola realizacije predmeta ugovora, a posebno u slučaju računa i predračuna koji su izdati od dobavljača opreme koji nisu u sistemu PDV-a i računa koji su značajno iznad tržišne vrednosti.
U momentu isplate sredstava račun preduzetnika i pravnog lica ne sme biti u blokadi.
Plaćanje mora da se vrši na tekući račun dobavljača, a gotovinski može do 1.117.000,00 dinara, a plaćanja putem kompenzacije i cesije neće biti priznata.
Poljoprivredne stručne i savetodavne službi AP Vojvodine da će izvrši činjenično stanje (završnu kontrolu) na terenu, dostavljanjem izveštaja i zapisnika Sekretarijata.
Bespovratna sredstava isplaćivaće se u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine, a najkasnije do 31.12.2022. godine.
Korisnik bespovratnih sredstava po Konkursu dužan je da:
1. pokretnu stvar, odnosno nepokretnost koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje, koristi u skladu s predviđenom namenom;
2. pokretnu stvar, odnosno nepokretnost koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje, ne otuđi i/ ili daje drugom licu na upotrebu najmanje pet godina od dana isplate podsticaja,
3. se minimum pet godina bavi proizvodnjom za koju su odobrena podsticajna sredstva,
4. svu dokumentaciju koja je u vezi sa investicijom čuva najmanje pet godina od dana isplate podsticaja.
Obaveze korisnika sredstava će biti regulisane ugovorom i Pravilnikom o sprovođenju konkursa koje raspisuje pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo.
Administrativnu kontrolu, odnosno ispunjenost obaveza iz ugovora prati i kontroliše resorni sektor Pokrajinskog sekretarijata.
Provera stanja na terenu obavlja se i u toku pet (5) godina nakon prenosa sredstava, osim za opremu čiji je vek eksploatacije kraći od godinu dana a prati je ovlašćeni sektor Pokrajinskog sekretarijata, putem izveštaja i zapisnika Poljoprivredne stručne i savetodavne službe AP Vojvodine s terena.
Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".