PRAVILNIKO ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIM SE OSTVARUJE OPŠTI INTERES U OBLASTI SPORTA NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA("Sl. list grada Kragujevca", br. 33/2020 i 31/2022) |
Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuju se kriterijumi i načni odobravanja programa, kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta i dodele sredstava, izgled i sadržina predloga programa, odnosno projekta i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa, odnosno projekta.
Potrebe i interesi građana za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu grada Kragujevca (u daljem tekstu: Grad), u skladu sa Zakonom (u daljem tekstu: opšti interes) su:
1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;
2) izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji jedinice lokalne samouprave, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata i nabavka sportske opreme i rekvizita;
3) organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za jedinicu lokalne samouprave;
4) obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;
5) učešće sportskih organizacija sa teritorije jedinice lokalne samouprave u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;
6) fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);
7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač jedinica lokalne samouprave;
8) delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji jedinice lokalne samouprave koje su od posebnog značaja za jedinicu lokalne samouprave;
9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko- zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;
10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;
11) sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);
12) edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;
13) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji jedinice lokalne samouprave, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;
14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije jedinice lokalne samouprave i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;
15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik jedinica lokalne samouprave i sportskih objekata u svojini jedinice lokalne samouprave kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;
16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.
Opšti interes u oblasti sporta iz člana 2. ovog Pravilnika, ostvaruje se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa iz sredstava budžeta Grada i to:
1) za tačke 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);
2) za tačke 4), 9), 11) i 15) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).
Budžetom Grada za određenu budžetsku godinu planiraju se sredstva za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta, uz poštovanje prioriteta propisanih ovim Pravilnikom.
Pod teritorijalnim sportskim savezom u skladu sa Zakonom i odredbama ovog Pravilnika podrazumeva se Sportski savez Kragujevca, koji je učlanjen u Sportski savez Srbije.
Sportski savez Srbije, u skladu sa Zakonom, a na osnovu rešenja nadležnog ministarstva može privremeno da ostvaruje nadležnost Sportskog saveza Kragujevca, u slučaju da on ne funkcioniše u skladu sa Zakonom.
Jednoj organizaciji u oblasti sporta, u skladu sa zakonom, ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada, predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta.
Godišnji program organizacije u oblast sporta izvršava se prema sledećoj dinamici:
1. februara - Gradsko veće upućuje Javni otvoreni poziv za podnošenje predloga posebnih programa, kao i Javno obaveštenje za podnošenje predloga godišnjih programa za narednu budžetsku godinu;
15. februar - Gradonačelnik obrazuje Komisiju za ocenu godišnjih i posebnih programa organizacija/udruženja u oblasti sporta za finansiranje/sufinansiranje sredstvima iz budžeta Grada za određenu godinu;
20. maj - nosioci programa dostavljaju svoje predloge godišnjih programa Sportskom savezu Kragujevca;
1. jun - predlagač, odnosno nosioci programa dostavlja/ju svoje predloge godišnjih programa Gradskom veću preko gradske uprave nadležne za oblast sporta (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava);
1. septembar - Komisija utvrđuje preliminarnu listu vrednovanja i rangiranja sa predlogom novčanih sredstava za narednu budžetsku godinu za realizaciju godišnjih programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta;
20. decembar - Komisija utvrđuje konačnu listu vrednovanja i rangiranja i predlog akta o finansiranju/sufinansiranju godišnjih programa sportskih organizacija/udruženja kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca za određenu budžetsku godinu;
25. decembar - Gradsko veće donosi akt o finansiranju/sufinansiranju godišnjih programa sportskih organizacija/udruženja kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca za određenu budžetsku godinu i javno ga objavljuje (u "Službenom listu grada Kragujevca", na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca i sl).
30. decembar - Grad Kragujevac zaključuje ugovore o finansiranju/sufinansiranju godišnjih programa sportskih organizacija/udruženja kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca za određenu budžetsku godinu.
Posebni program izvršava se po Javnom otvorenom pozivu koji se upućuje i traje u toku jedne cele budžetske godine.
Rokovi iz stava 1. ovog člana predstavljaju krajnji rok u Programskom kalendaru.
II KRITERIJUMI ZA ODOBRAVANJE PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Godišnji/posebni programi kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta (u daljem tekstu: programi) mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:
1) predlagača programa;
2) nosioca programa;
3) sadržine i kvaliteta programa;
4) finansiranja programa.
Predloge godišnjih i posebnih programa, u skladu sa Zakonom, podnose:
1) Sportski savez grada Kragujevca - predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa organizacija/udruženja u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada (preko Sportskog saveza grada Kragujevca) iz člana 2. tačka 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) ovog Pravilnika, u skladu sa dinamikom utvrđenom članom 6. ovog Pravilnika.
2) Sportski savez grada Kragujevca i druge organizacije/udruženja u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada - predlog posebnog programa iz člana 2. tačka 4), 9), 11) i 15) ovog Pravilnika, u skladu sa dinamikom utvrđenom članom 6. ovog Pravilnika.
Predlozi godišnjih/posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 2. ovog Pravilnika.
Potrebe građana iz člana 2. tačka 1), 2) i 6) ovog Pravilnika, imaju prioritet pri izboru programa kojim se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu, odnosno drugi programi mogu biti odobreni tek nakon što se zadovolje potrebe građana iz člana 2. tačka 1), 2) i 6) ovog Pravilnika.
Predlagač programa kojim se obezbeđuje zadovoljavanje opšteg interesa ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta Republike Srbije.
Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više samostalnih programskih celina, uključujući i samostalnu programsku celinu aktivnosti potrebne za ostvarivanje nadležnosti utvrđenih Zakonom i ovim Pravilnikom.
U slučaju da nadležno ministarstvo, postupajući po obaveštenju Grada, ne donese rešenje iz člana 4. stav 2. ovog Pravilnika (u okviru roka iz člana 6. tačka 1. ovog Pravilnika), predloge godišnjih programa podnose neposredno organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada.
Predlog programa organizovanja međunarodne sportske priredbe od značaja za Grad podnosi učesnik u sistemu sporta koji ima saglasnost za kandidovanje/organizovanje te priredbe, obezbeđenu u skladu sa Zakonom.
Predlog godišnjeg programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista iz člana 2. tačka 10) ovog Pravilnika, može se u skladu sa članom 7. tačka 1. ovog Pravilnika, podneti samo od strane organizacije u oblasti sporta čiji je sportista član.
Predškolske ustanove i škole, u skladu sa zakonom, imaju status organizacija u oblasti sporta kada se radi o programima vezanim za organizovane vannastavne sportske aktivnosti učenika kroz školske sportske sekcije, školska sportska udruženja i ekipe, organizovano fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta kroz igru i sportske aktivnosti, kao i obavljanje stručnog rada u sportu.
Predlog svog godišnjeg programa (projekta) izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta podnosi vlasnik, odnosno korisnik zemljišta/sportskog objekta uz saglasnost vlasnika.
Akreditovane visokoškolske ustanove i naučnoistraživačke ustanove imaju status organizacija u oblasti sporta u odnosu na podnošenje i realizovanje programa iz člana 2. tačke 9) 11) 13) i 14) ovog Pravilnika.
Nosilac programa
Nosilac programa, u smislu ovog Pravilnika, mora:
1) da bude registrovan u skladu sa Zakonom:
2) da bude upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom:
3) da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako zakonom nije drugačije određeno;
4) da bude član nacionalnog granskog sportskog saveza u svojoj sportskoj grani preko koga se ostvaruje opšti interes;
5) da ima sedište na teritoriji grada Kragujevca;
6) da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;
7) da je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana, ukoliko ovim Pravilnikom nije drugačije propisano;
8) da u skladu sa Zakonom, ispunjava propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti;
9) da je sa uspehom realizovao odobreni program, ukoliko je bio nosilac programa koji je finansiran/sufinansiran sredstvima budžeta Grada u prethodnoj godini;
10) da raspolaže kapacitetima za realizaciju programa.
Nosilac programa ne može:
1) da bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
2) da ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja (uplate) budžetskih sredstava, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;
3) da bude u poslednje dve godine pravosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.
Organizacije/udruženja u oblasti sporta (u daljem tekstu: nosioci programa) mogu da podnose predloge programa individualno ili udružene sa drugim organizacijama/udruženjima u oblasti sporta.
Organizacije koje učestvuju u realizaciji programa kao partneri i njihovi troškovi prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju za nosioce programa.
Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 11, koji je sastavni deo ovog Pravilnika.
U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija je odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.
Nosiocu programa neće se odobriti program, odnosno neće biti isplaćena sredstva ako je:
1) Bio u konfliktu interesa;
2) Namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;
3) Pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Komisiju iz člana 26. ovog Pravilnika ili na gradsku upravu nadležnu za oblast sporta (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava), u toku sprovođenja procedure za dodelu sredstava.
Postojanje okolnosti iz člana 11. ovog Pravilnika, utvrđuje Komisija za utvrđivanje konflikta interesa i nepravilnosti u postupku predlaganja, vrednovanja, rangiranja i odlučivanja o predlozima programa u oblasti sporta, koju obrazuje Gradonačelnik. Aktom o obrazovanju komisije određuje se sastav, mandat, zadaci, akta komisije, način rada i postupanja komisije po podnetim prijavama o nastupanju okolnosti iz člana 11. ovog Pravilnika, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje komisije.
Ukoliko prijava o postojanju okolnosti iz stava 1. ovog člana, bude podneta u toku sprovođenja procedure za dodelu sredstava, Komisija koja sprovodi proceduru za dodelu sredstava, odmah po prijemu Obaveštenja o podnetoj prijavi, prekida započeti postupak dok nadležna komisija iz stava 2. ovog člana ne odluči po prijavi kao prethodnom pitanju.
Ukoliko prijava o postojanju okolnosti iz stava 1. ovog člana, bude podneta nakon donošenja akta o dodeli sredstava (predlog akta i akt o dodeli) a pre zaključenja ugovora, nadležni organ će odmah po prijemu Obaveštenja o podnetoj prijavi zastati sa donošenjem konačnog akta, odnosno sa zaključenjem Ugovora, dok nadležna komisija iz stava 2. ovog člana ne odluči po prijavi kao prethodnom pitanju.
Ukoliko prijava o postojanju okolnosti iz stava 1. ovog člana, bude podneta nakon zaključenja ugovora o dodeli sredstava, nadležni organ će zastati sa isplatom dodeljenih sredstava dok nadležna komisija iz stava 2. ovog člana ne odluči po prijavi kao prethodnom pitanju.
2.2. Sadržina i kvalitet programa
Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:
1) da doprinosi ostvarivanju opšteg interesa u oblasti sporta iz člana 2. ovog Pravilnika;
2) da je u skladu sa Programom razvoja sporta u gradu Kragujevcu;
3) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;
4) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom (otvorenom) pozivu, kod posebnih programa;
5) da se realizuje na teritoriji grada Kragujevca, osim programa pripreme i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;
6) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u gradu Kragujevcu;
7) da će se realizovati u tekućoj godini, izuzev programa iz člana 23. ovog Pravilnika;
8) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizacije programa;
9) da je, po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa.
Sadržina i kvalitet programa mora biti takav da obezbedi uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke i sl.) koji su neophodni za uspeh programa, ali su u priličnoj meri ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.
Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene Zakonom, a njihovo angažovanje se mora vršiti u skladu sa Zakonom.
Pri planiranju, izradi i upravljanju programskim ciklusom nosilac programa treba da primenjuje usvojene međunarodne standarde za upravljanje programima, a ako je budžet veći od 10 miliona dinara obavezno je korišćenje i Matrice logičkog okvira i SWOT analize.
Programi se finansiraju, u celosti ili delimično, u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca postignu nameravani rezultati.
Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.
Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:
1) Ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;
2) Obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;
3) Strukturirani - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;
4) Uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;
5) Tačan i realan - po svim vrstama troškova.
Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz:
a) opravdanih direktnih troškova i to:
- neposrednih troškova realizacije programa, u vezi zarada i honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa,
- materijalnih troškova i
- administrativnih troškova realizacije programa.
b) opravdanih indirektnih troškova, koje čine dodatni opravdani troškovi nosioca programa (koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova).
Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.
Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.
Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta grada Kragujevca za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.
Troškovi iz stava 1. tačka a) ovog člana priznaju se:
1) Za zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou;
2) Za honorare lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou za jednu programsku celinu;
3) Za troškove putovanja u zemlji (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice i ostalih troškova u vezi putovanja) i inostranstvu (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnica, pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarskih pregleda i ostalih troškova u vezi putovanja) radi obavljanja programskih aktivnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine troškova priznatih u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom, s tim da se, izuzetno, mogu priznati i troškovi usluge obezbeđenja ishrane sportista van ugovorenih usluga pod uslovom da se ishrana na pripremama ili takmičenjima usled objektivnih okolnosti ne može realizovati u celosti ili delimično u okviru ugovorenih usluga (bonovi na regatnim stazama, strelištima i sl.)
4) Za troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu sa tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.
Kod godišnjih programa iz člana 2. stav 1. tačka 5. Pravilnika, troškovi iz stava 1. ovog člana za zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa mogu se priznati za sledeća lica:
1) U sportskim granama u kojima se takmiče individualno - po jedan trener (selektor), lični trener sportiste, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i jedno lice koje se bavi administrativno-tehničkim poslovima za potrebe sportiste;
2) U sportskim granama u kojima se sportisti takmiče kolektivno - po jedan glavni trener (selektor), pomoćni trener, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i dva lica koja se bave administrativno-tehničkim poslovima za potrebe tima.
Sportskom savezu Kragujevca, za godišnji program ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada planiranih za finansiranje programa u oblasti sporta.
Neopravdani troškovi su:
- dugovi i pokrivanje gubitka ili zaduženja;
- kamatna zaduženja;
- stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa;
- troškovi kupovine zemljišta ili zgrada i kapitalna ulaganja osim kada je to neophodno za realizaciju programa;
- troškovi gubitka zbog promene kursa valute na finansijskom tržištu;
- troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit i sl.);
- kupovina alkoholnih pića, bealkoholnih gaziranih pića, brze hrane i duvana;
- parkinga u zemlji;
- životno osiguranje;
- kazne;
- kupovina poklona, osim prigodnih poklona kod organizacije sportskih priredaba i takmičenja;
- "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa),
- kao i drugi troškovi propisani zakonom, uredbom, aktom nadležne gradske uprave kojim se uređuju vrste troškova i način i postupak kontrole namenskog trošenja budžetskih sredstava i ovim Pravilnikom.
Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.
Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici), a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.
Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog namenskog računa, koji će koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija od grada Kragujevca, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta Republike Srbije.
III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI UZ PREDLOG
Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno, za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti opšteg interesa iz člana 2. ovog Pravilnika.
Predlog programa sadrži podatke o:
1) nosiocu programa;
2) oblasti opšteg interesa iz člana 2. Pravilnika, u kojoj se ostvaruje program;
3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;
4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući i navođenje problema koje će program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;
5) vrsti i sadržini aktivnosti, vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;
6) načinu na koji će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);
7) budžetu (finansijskom planu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrsti troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;
8) dinamičkom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);
9) načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;
10) prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa.
Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni uslovi/kriterijumi:
1) da je predlog programa dostavljen blagovremeno, odnosno u roku propisanom Obaveštenjem za dostavljanje godišnjih programa nadležnom sportskom savezu ili Javnim otvorenim pozivom za dostavljanje posebnih programa;
2) da je predlog programa podnet na propisanom obrascu (aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi;
3) da je uz predlog programa dostavljena sva neophodna dokumentacija, odnosno prilozi koji su taksativno navedeni u delu propisanog obrasca koji se odnosi na priloge koji se podnose uz Aplikacioni formular ("Deo 3 Prilozi uz predlog programa");
4) propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv nosioca programa i naziv programa, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava, oblast opšteg interesa iz člana 2. ovog Pravilnika) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa;
5) da je potpun, jasan, precizan i sadrži verodostojne podatke.
Uz predlog programa, podnet na propisanom obrascu, podnosi se: dokumentacija utvrđena ovim Pravilnikom, odnosno druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost Zakonom i ovim Pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta, kao i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa, da ne postoje prepreke iz člana 9. stav 2. ovog Pravilnika.
Obrazac predloga programa (Aplikacioni formular) i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti u potpunosti popunjeni, s tim što obrazac predloga programa (Aplikacioni formular) mora da bude dostavljen u 3 (tri) primerka i u elektronskoj formi (CD, fleš i sl.).
Kada predlog programa podnosi Sportski savez Kragujevca objedinjeno, za svoj program i programe organizacija u oblasti sporta, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa, uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga prema nosiocima programa.
Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i kompakt disk ili fleš memorija (CD, fleš), za svaki predloženi godišnji/poseban program, ponaosob, mora biti dostavljena u jednoj zapečaćenoj koverti/paketu, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu.
Ovlašćeni predlagač godišnjih/posebnih programa, predloge programa dostavlja Gradskom veću, preko nadležne gradske uprave, neposredno ili putem pošte.
Prednja strana koverte sa predlogom programa obavezno sadrži sledeće podatke:
1) naznaku da se radi o godišnjem, odnosno posebnom programu kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta;
2) naziv programa;
3) napomenu da se ne otvara;
4) adresa primaoca (Gradska uprava za društvene delatnosti i poslove sa građanima - za Gradsko veće, Cara Lazara broj 15 Kragujevac)
Na poleđini koverte pišu se:
1) naziv nosioca predloga programa;
2) adresa nosioca predloga programa;
Nadležna gradska uprava, po prijemu programa iste zavodi (na Gradsko veće) i obaveštava Komisiju iz člana 26. ovog Pravilnika, pisanim putem o programima koji su pristigli i da će pristupiti prvoj fazi postupka u skladu sa podpoglavljem 4.3.1. Administrativna (formalna) provera, ovog Pravilnika.
Obrazac za prijavljivanje predloga programa (Aplikacioni formular) preuzima se sa zvanične internet stranice grada Kragujevca www.kragujevac.rs i objavljuje se istovremeno sa Javnim otvorenim pozivom za podnošenje predloga posebnih programa i Javnim obaveštenjem za podnošenje predloga godišnjih programa.
Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom:
- da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti,
- da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i
- da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.
Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.
Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu, u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.
IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
4.1. Javno obaveštenje i Javni poziv
Grad Kragujevac u određenoj budžetskoj godini, odobrava i finansira/sufinansira godišnje/posebne programe sportskih organizacija/udruženja/saveza i sl. na osnovu upućenog javnog obaveštenja (za godišnje programe) odnosno na osnovu javnog otvorenog poziva (za posebne programe).
Javno obaveštenje za podnošenje predloga godišnjih programa za određenu budžetsku godinu upućuje Gradsko veće u skladu sa članom 6. ovog Pravilnika.
Predlozi godišnjih programa dostavljaju se Sportskom savezu Kragujevca, na osnovu Javnog obaveštenja u roku propisanom članom 6. ovog Pravilnika.
Obaveštenjem iz stava 2. ovog člana pozivaju se sve sportske organizacije/udruženja/savezi i sl. sa teritorije grada Kragujevca da dostave svoje predloge godišnjih programa, određuje se rok za dostavljanje, način i postupak dostavljanja, kao i druga pitanja vezana za podnošenje predloga godišnjih programa.
Obaveštenje iz stava 2. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca.
Javni otvoreni poziv za podnošenje predloga posebnih programa, upućuje Gradsko veće najkasnije do 1. februara tekuće godine za tekuću budžetsku godinu.
Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom Javnim otvorenim pozivom, u toku određene budžetske godine.
U Javnom otvorenom pozivu navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva; visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva; krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva; rok do koga moraju biti podneti predlozi programa; datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima; mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva, kao i drugi elementi koji se odnose na sprovođenje javnog poziva.
Broj posebnih programa koji se mogu podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način:
1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od strane jednog nosioca programa;
2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan;
3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na tim programima (različiti programski timovi);
4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.
Gradsko veće u skladu sa zakonom i ovim Pravilnikom, može izuzetno, odobriti određeni program kojim se realizuje opšti interes u oblasti sporta iz člana 2. ovog Pravilnika i na osnovu predloga programa, podnetog u toku godine:
1) u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje opšteg interesa u sportu, a podnose ga nosioci programa iz člana 8. ovog Pravilnika i
2) kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa Programskim kalendarom (npr. sportska organizacija/udruženje nije bilo osnovano) odnosno u rokovima propisanim Javnim obaveštenjem/javnim otvorenim pozivom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.
4.2. Komisija za ocenu godišnjih i posebnih programa organizacija/udruženja u oblasti sporta za finansiranje/sufinansiranje sredstvima iz budžeta Grada za određenu godinu
Za vrednovanje godišnjih/posebnih programa Gradonačelnik obrazuje Komisiju za ocenu godišnjih i posebnih programa organizacija/udruženja u oblasti sporta za finansiranje/sufinansiranje sredstvima iz budžeta Grada za određenu godinu (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija ima pet članova i to: predsednika i četiri člana, od kojih su predsednik i 3 (tri) člana predstavnici Grada i 1 (jedan) član predstavnik sportskih organizacija/udruženja, koji se određuje na predlog sportskih organizacija/udruženja sa teritorije grada Kragujevca, koji može biti podnet uz predlog programa ili samostalno ili se dostavlja po pisanom pozivu nadležnih organa Grada.
Kandidat za predsednika Komisije određuje se iz reda nosioca funkcija u organima Grada, koji su zaduženi, odnosno u čijoj nadležnosti je oblast sporta.
Komisija na osnovu Zakona i ovog Pravilnika, vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga programa.
Aktom o obrazovanju Komisije utvrđuje se sastav Komisije, zadaci Komisije, lice za obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe Komisije, način i postupak rada Komisije, kao i druga pitanja značajna za rad i funkcionisanje Komisije.
O radu Komisije vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.
4.3. Postupak utvrđivanja ispunjenosti formalnih uslova i ocena i vrednovanje predloga programa
Postupak izbora i odobravanja programa čiji su predlozi podneti u propisanom roku vrši se u tri faze i to:
- utvrđivanje ispunjenosti formalnih uslova (Administrativna provera);
- vrednovanje i ocena kvaliteta predloga programa u skladu sa kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja (ocene) kvaliteta godišnjeg/posebnog programa organizacije/udruženja kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca (Obrazac 5);
- donošenje akta Gradskog veća, odnosno odlučivanje o dodeli/raspodeli sredstava za finansiranje/sufinansiranje programa organizacija u oblasti sporta iz budžeta Grada za određenu godinu.
4.3.1. Administrativna (formalna) provera
U prvoj fazi vrši se administrativna, odnosno formalna provera, ovim Pravilnikom propisanih uslova (u daljem tekstu: administrativna provera) i to:
• da li je predlog blagovremen, odnosno da li je podnet u roku propisanom javnim obaveštenjem/odnosno javnim pozivom (pod blagovremeno podnetim predlogom programa podrazumeva se svaki predlog koji je podnet u roku utvrđenom obaveštenjem/pozivom za predaju predloga programa. U pogledu predloga programa predatih putem pošte biće merodavan datum predaje pošti),
• da li nosilac programa ispunjava uslove iz člana 9. ovog Pravilnika (za nosioce programa iz člana 8. stav 9. i 11. ovog Pravilnika, uslove s obzirom na njihovu specifičnost),
• da li je predlog podnet na propisanom/nim obrascu/ima, u potrebnom broju primeraka (tri, odnosno jedan štampana-i primerak-ka obavezne dokumentacije, i jedan elektronski na CD-u ili USB-u),
• da li predlog programa ispunjava uslove iz člana 13. ovog Pravilnika, odnosno da li je potpun, odnosno da li sadrži svu propisanu dokumentaciju.
Postupak administrativne provere za Komisiju sprovodi nadležna gradska uprava u saradnji sa licem određenim za obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe Komisije i dostavlja izveštaj o utvrđenom činjeničnom stanju, sa predlogom za postupanje.
U slučaju kada je predlog programa blagovremeno podnet, ali nije podnet neki od dokumenata ili nije podnet u dovoljnom broju primeraka nadležna gradska uprava, koja vrši administrativnu proveru, upućuje nosiocu programa pisano obaveštenje za dopunu dokumentacije i određuje rok ne duži od 3 (tri) dana za dopunu.
Obaveštenje iz stava 3. ovog člana, dostavlja se nosiocu programa elektronskim putem.
Ukoliko nosilac programa ne postupi u skladu sa obaveštenjem iz stava 3. ovog člana smatraće se da je podneo nepotpun predlog programa.
U slučaju nepotpunih, neblagovremenih predloga programa, kao i predloga programa koji nisu u skladu sa ovim Pravilnikom, predložiće se Komisiji da ne budu razmatrani, odnosno da ih Komisija posebnim aktom sa obrazloženjem odbaci zbog neispunjavanja formalnih uslova.
Predlog/zi programa za koje Komisija donese akt iz stava 6. ovog člana neće biti predmet/i vrednovanja i ocene od strane Komisije, odnosno ne prelaze u drugu fazu postupka.
Nepotpuni/neblagovremeni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga programa.
4.3.2. Vrednovanje i ocena kvaliteta predloga programa u skladu sa utvrđenim kriterijumima
U drugoj fazi postupka, koji sprovodi Komisija, vrši se vrednovanje i ocena kvaliteta programa i finansijska evaluacija.
Komisija ima pravo i mogućnost da za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama traži dodatno objašnjenje (intervenciju) od predlagača, odnosno nosioca programa.
Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.
Procena kvaliteta programa uključujući i predloženi budžet, biće izvršena u skladu sa kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja (ocene) kvaliteta godišnjeg/posebnog programa organizacije/udruženja kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca (Obrazac 5) koja je sastavni deo ovog Pravilnika.
Postoje dve vrste kriterijuma za evaluaciju:
1. kriterijumi za selekciju i
2. kriterijumi za dodelu sredstava.
Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti podnosioca programa kako bi se obezbedilo da ima potrebna sredstva za rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebne za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.
Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju i vrednovanje kapaciteta nosioca programa, za dugoročno ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa.
Kriterijumi za dodelu sredstava obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje obezbeđuju maksimalne opšte efekte realizacije programa.
Predlog da se program ne prihvati donosi se već u drugoj fazi ukoliko je predlog programa isključen iz evaluacionog procesa u skladu sa članom 31. stav 3. i 4. i članom 31. stav 12. ovog Pravilnika.
Procena kvaliteta godišnjih/posebnih programa vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja (ocene) kvaliteta godišnjeg/posebnog programa organizacije/udruženja kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca (Obrazac 5) - u daljem tekstu: Tabela vrednovanja, koji je sastavni deo ovog Pravilnika.
Kriterijumi za vrednovanje i ocenu predloga programa, podeljeni su na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5 i to:
- 1 - veoma loše,
- 2 - loše,
- 3 - odgovarajuće,
- 4 - dobro,
- 5 - veoma dobro.
Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta programa obuhvataju:
1) Sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa, sa podsekcijama.
1.1. da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa;
1.2. da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom;
1.3. da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim budžetom programa;
1.4. da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranja.
2) Sekcija 2 - Relevantnost (značaj programa), sa podsekcijama.
2.1. konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu Kragujevcu;
2.2. koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program,
2.3. da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene;
2.4. da li program poseduje dodatne kvalitete (originalnost, inventivnost, zastupanje unapređenja bavljenja sportom u svim segmentima stanovništva, uvođenje strukturnih promena u oblast sporta, briga o perspektivnim sportistima, omogućavanje dostizanja vrhunskih sportskih rezultata i omasovljenje ženskih sportskih organizacija).
3) Sekcija 3 - Metodologija, sa podsekcijama.
3.1. da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima;
3.2. koliko je kompaktan celokupan plan programa;
3.3. da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni;
3.4. da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno;
3.5. da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv;
3.6. da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati.
4) Sekcija 4 - Održivost programa sa podsekcijama:
4.1. da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, dugoročno unapređenje rada nosioca programa i razvoj sporta u gradu Kragujevcu;
4.2. da li će program imati višestruki uticaj, uključujući mogućnost multiplikovanja i produžavanja rezultata aktivnosti kao i daljeg prenošenja pozitivnih iskustava;
4.3. da li su očekivani rezultati programa održivi.
5) Sekcija 5 - Budžet i racionalnost troškova sa podsekcijama.
5.1. da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući;
5.2. da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa;
5.3. da li su jasno planirani/razdvojeni direktni i indirektni troškovi.
Vrednovanje i ocena kvaliteta svakog pojedinačnog programa vrši se u dve faze od kojih je prva faza eliminatorna.
U prvoj fazi vrši se vrednovanje Sekcije 1. i 2. (sa podsekcijama) iz člana 30. ovog Pravilnika, na taj način što svaki član Komisije ponaosob, ocenjuje program prema Tabeli vrednovanja, upisujući u kolonu kod svake podsekcije broj bodova za tu podsekciju, a potom se sabiraju svi bodovi iz podsekcija i dobija zbir bodova za svaku sekciju, s tim što ukupan broj bodova po Sekciji koju je ostvario određeni program predstavlja, prosečan broj bodova svih članova Komisije za tu Sekciju.
Ako je ukupan zbir u Sekciji 1. niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz daljeg evaluacionog procesa.
Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "dobar" (15 poena), predlog programa se isključuje iz daljeg evaluacionog procesa.
Nakon vrednovanja (ocene) programa po kriterijumima iz Sekcije 1. i Sekcije 2. ukoliko nastupe slučajevi iz stava 3. i 4. ovog Pravilnika, Komisija donosi akt kojim se program/i isključuje iz daljeg evaluacionog procesa i odbija za dodelu sredstava.
U drugoj fazi vrednovanja i ocene kvaliteta programa Komisija nastavlja vrednovanje i ocenu kvaliteta svih programa koji su prošli prvu fazu postupka, vrednujući ih po kriterijumima iz Sekcije 3. 4. i 5., tako što svaki član Komisije ponaosob, ocenjuje program upisujući u kolonu kod svake podsekcije broj bodova za tu podsekciju, a potom se sabiraju svi bodovi iz podsekcija i dobija ukupan zbir bodova kojim je vrednovan program od strane člana Komisije koji je vršio evaluaciju.
Nakon izvršenog bodovanja svih članova Komisije utvrđuje se konačan broj bodova koji je ostvario vrednovani program.
Konačan broj bodova (konačna ocena) programa, dobija se kada se saberu sve ukupne ocene koji je ostvario jedan program nakon vrednovanja svakog člana Komisije, pa se dobijeni zbir podeli sa brojem članova Komisije.
Po završenom vrednovanju (oceni) svih programa koji ispunjavaju uslove za drugu fazu postupka, konačan broj bodova iz stava 8. ovog člana, za svaki program koji je vrednovan i ocenjen upisuje se u Zbirnu tabelu vrednovanja (ocene) kvaliteta godišnjih programa organizacija/udruženja kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca (Obrazac broj 6).
Maksimalan broj bodova (konačan broj bodova) koji može da ostvari jedan predlog programa je 100.
Predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom izbora programa za dodelu sredstava, odnosno za finansiranje/sufinansiranje programa u oblasti sporta za određenu budžetsku godinu.
Komisija donosi poseban akt o predlozima programa iz stava 11. ovog člana, koji su ostvarili ispod 50 bodova i koji neće biti uzeti u razmatranje za dodelu sredstava.
Na osnovu Zbirne tabele iz člana 31. ovog Pravilnika Komisija utvrđuje Preliminarnu listu vrednovanja i rangiranja godišnjih programa sa predlogom novčanih sredstava za njihovu realizaciju (u daljem tekstu: Preliminarna lista).
Preliminarna lista se objavljuje na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca i oglasnoj tabli organa Grada, kao i nadležne gradske uprave.
Istovremeno sa Preliminarnom listom se objavljuje akt Komisije o odbacivanju programa iz člana 28. ovog Pravilnika, odnosno o odbijanju za dodelu sredstava iz člana 31. stav 5. i 12. ovog Pravilnika.
Na Preliminarnu listu, nosilac programa može da izjavi prigovor Komisiji, u roku od 8 dana od dana objavljivanja, a preko nadležne gradske uprave.
Prigovor se može odnositi i na akta iz stava 3. ovog člana.
Odluku po prigovoru, koja mora biti obrazložena, Komisija donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
Nakon rešavanja o podnetim prigovorima odnosno nakon isteka roka za prigovore, ukoliko isti nisu podneti i donošenja Odluke o budžetu Grada za budžetsku godinu u kojoj će se vršiti finansiranje/sufinansiranje predloženih programa Komisija najkasnije do 20. decembra tekuće godine utvrđuje konačnu Listu vrednovanja i rangiranja i Predlog akta o raspodeli sredstava, odnosno o finansiranju/sufinansiranju programa organizacija/udruženja kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta sredstvima budžeta grada za određenu godinu, sa predloženom visinom sredstava, koji upućuje Gradskom veću.
Konačna Lista vrednovanja i rangiranja objavljuju se u/na: Službenom listu grada Kragujevca, zvaničnoj internet stranici Grada, oglasnoj tabli organa Grada i nadležne gradske uprave.
4.3.3. Odlučivanje o dodeli/raspodeli sredstava za finansiranje/sufinansiranje programa organizacija u oblasti sporta iz budžeta Grada za određenu godinu
U trećoj fazi postupka, Gradsko veće donosi akt o dodeli/raspodeli sredstava za finansiranje/sufinansiranje programa organizacija/udruženja kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta sredstvima budžeta Grada za određenu godinu.
Gradsko veće, najkasnije do 25. decembra tekuće godine donosi akt iz stava 1. ovog člana (za godišnje programe).
Akt iz stava 1. ovog člana, objavljuju se u/na: Službenom listu grada Kragujevca, zvaničnoj internet stranici Grada, oglasnoj tabli organa Grada i nadležne gradske uprave, istovremeno sa konačnom Listom vrednovanja i rangiranja iz člana 32. ovog Pravilnika.
Akt iz stava 2. ovog člana i konačna Lista vrednovanja i rangiranja iz člana 32. ovog Pravilnika su konačni i protiv njih se ne mogu ulagati žalbe, može se samo voditi upravni spor, s tim što visina odobrenih sredstava ne može da bude predmet upravnog spora.
Odobravanje predloženog programa i sredstava od strane grada Kragujevca - Gradskog veća zasniva se na značaju realizacije programa za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta na teritoriji Grada, konzistentnosti programa s ciljevima programa razvoja sporta u gradu Kragujevcu, kvalitetu programa, očekivanim rezultatima realizacije programa, održivosti programa i racionalnosti, rangu sportskih grana i rangu takmičenja
4.4. Ugovor o finansiranju/sufinansiranju programa u oblasti sporta sredstvima budžeta grada Kragujevca za određenu budžetsku godinu
Sa nosiocem odobrenog programa, u skladu sa zakonom, Grad zaključuje Ugovor o finansiranju/sufinansiranju programa u oblasti sporta sredstvima budžeta grada Kragujevca za određenu budžetsku godinu.
Ukoliko je nosilac odobrenog programa realizovao program i u prethodnoj godini uslov za zaključenje ugovora iz stava 1. ovog člana je da je podneo izveštaje u skladu sa članom 40. ovog Pravilnika.
Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od 8 dana od dana prijema poziva smatraće se da je odustao od predloga programa, u skladu sa Zakonom i ovim Pravilnikom.
Poziv za zaključenje ugovora iz stava 3. ovog člana dostavlja se nosiocu odobrenog programa elektronskim putem.
Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa dostavi nadležnoj gradskoj upravi dopunu, odnosno izmenu predloženog programa usaglašenu sa visinom odobrenih sredstava (revidirani predlog programa) na odgovarajućem obrascu utvrđenom ovim pravilnikom, a u suprotnom će se smatrati da je odustao od zaključenja ugovora.
Izuzetno, nosilac godišnjeg programa može u toku godine da podnese zahtev za izmenu i/ili dopunu odobrenog godišnjeg programa, uključujući i budžet (finansijski plan) programa, ukoliko objektivne okolnosti to zahtevaju, sa opisom razloga usled kojih zahteva izmenu i/ili odobrenog godišnjeg programa.
Pod objektivnim okolnostima iz stava 5. ovog člana, naročito se podrazumevaju: novonastale okolnosti koje nisu mogle da budu planirane pri predlaganju godišnjeg programa, uopšte ili na odgovarajući način, a koje utiču na kvalitet realizacije ciljeva i efekata godišnjeg programa, povećanje broja učesnika u realizaciji godišnjeg programa koji su neophodni za uspešnu realizaciju ciljeva i efekata odobrenog godišnjeg programa, obezbeđenje neophodnih uslova za realizaciju godišnjeg programa (smeštaj, zakup, prevoz, medicinska zaštita i dr.) nužnost dodatnog angažovanja partnerskih organizacija na realizaciji godišnjeg programa, vreme realizacije godišnjeg programa i dinamiku realizacije, obuhvat lica koja su korisnici efekata godišnjeg programa, finansijski plan programa po izvorima i vrstama troškova i dinamički plan korišćenja sredstava, promena ranga takmičenja, kao i druge okolnosti koje su od značaja za uspešno realizovanje ciljeva i postizanje planiranih rezultata odobrenog godišnjeg programa.
Uz zahtev iz stava 5. ovog člana nosilac godišnjeg programa obavezno podnosi predlog revidiranog odobrenog godišnjeg programa na odgovarajućem propisanom obrascu utvrđenom ovim pravilnikom, za svaku od oblasti opšteg interesa iz člana 2. ovog Pravilnika, za koju zahteva izmenu i/ili dopunu odobrenog godišnjeg programa.
O zahtevu iz stava 5. ovog člana sprovodi se procedura i odlučuje u skladu sa članom 27. ovog Pravilnika i svim odredbama koje se odnose na isti, ukoliko se zahteva izmena budžeta programa koja podrazumeva povećanje odobrenih sredstava.
Ukoliko se zahtev iz stava 5. ovog člana odobri, Grad sa nosiocem godišnjeg programa zaključuje aneks ugovora iz stava 1. ovog člana.
Ako se nosiocu programa po zahtevu iz stava 5. ovog člana odobrena manja sredstva od sredstava navedenih u zahtevu, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja aneksa ugovora postupi u skladu sa stavom 4. ovog člana, a u suprotnom će se smatrati da je odustao od zaključenja aneksa ugovora.
Izmene Troškovnika, koji je sastavni deo Ugovora iz člana 35. ovog Pravilnika, mogu se izvršiti bez saglasnosti grada Kragujevca ako se: ne ugrožava osnovni cilj programa i ako se sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troška, kao i između različitih vrsta troška, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake vrste troška.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, Nosilac programa može da tokom realizacije programa izvrši izmenu Troškovnika i da o tome obavesti nadležnu gradsku upravu, prilikom podnošenja periodičnog izveštaja o realizaciji programa.
Izmene Troškovnika, van slučajeva iz stava 1. ovog člana nosilac godišnjeg programa može da izvrši samo ukoliko pre promene, podnese Komisiji, a preko nadležne gradske uprave, revidirani finansijski plan programa i dobije prethodnu saglasnost Gradskog veća.
Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se nosiocu programa koji realizuje program, u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta grada Kragujevca.
Nosiocu programa opredeljuju se novčana sredstva do odobrene visine (maksimalno), a što će zavisiti od raspoloživih budžetskih sredstava i mogućnosti realizacije odobrenog programa i uplaćuju se na namenski račun Nosioca programa otvoren kod Uprave za trezor, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta Republike Srbije, odnosno jedinice lokalne samouprave.
Nosilac programa je u obavezi da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 10 dana od dana saznanja o nastupanju okolnosti usled kojih nije u mogućnosti da realizuje program (delimično ili u celosti), dostavi pisanu informaciju nadležnoj gradskoj upravi.
Ukoliko nastupe okolnosti iz stava 2. i 3. ovog člana, nosilac programa nema pravo potraživanja sredstava za deo programa koji se ne može realizovati ili za koji nema budžetskih sredstava.
Ukoliko se Nosiocu programa izvrši uplata sredstava, po osnovu zaključenog Ugovora, a on ne bude u mogućnosti da realizuje program (delimično ili u celosti), biće u obavezi da izvrši povraćaj isplaćenih sredstava na račun izvršenja budžeta Grada (delimično ili u celosti).
Isplata odobrenih sredstava vrši se po pravilu u ratama, a na osnovu objedinjenog Rešenja Gradonačelnika i pojedinačnih zahteva Nosioca programa, zaključno sa mesecom decembrom tekuće godine, odnosno godine za koju se sredstva isplaćuju.
Naredna rata, odnosno avansna uplata budžetskih sredstava neće se uplaćivati Nosiocu programa, ukoliko ne dostavi izveštaje o utrošku prenetih sredstava sa pratećom dokumentacijom.
Pojedinačni zahtev iz stava 6. ovog člana, se podnose na obrascu Zahteva, čiji izgled i sadržinu propisuje nadležna Gradska uprava.
Nosilac programa se obavezuje da preneta sredstva koristi namenski u skladu sa odobrenim Programom i Troškovnikom (koji je sastavni deo zaključenog Ugovora) za koji su mu opredeljena sredstva i da sva plaćanja po Ugovoru, vrši isključivo sa namenskog računa.
Nosilac programa je u obavezi da sredstva koja mu budu preneta u skladu sa Ugovorom, a koja ne utroši do kraja budžetske godine, najkasnije dana 31. decembra tekuće godine, vrati na račun izvršenja budžeta Grada (bez obzira na visinu neutrošenih sredstava).
4.5. Rad Komisije po predlozima posebnih programa
U pogledu utvrđivanja ispunjenosti formalnih uslova i ocene i vrednovanja predloga posebnih programa primenjuju se odredbe člana 27-31. ovog Pravilnika.
Komisija po pravilu najkasnije do 25. u mesecu, sprovodi postupak vrednovanja i ocene predloga posebnih programa koji su dostavljeni Gradskom veću (preko nadležne gradske uprave) do 5. u mesecu, u kome se vrši vrednovanje i ocena i utvrđuje i objavljuje Preliminarnu listu vrednovanja i rangiranja posebnih programa čiju je evaluaciju vršila.
Preliminarna lista vrednovanja i rangiranja, kao i akta iz člana 28. ovog Pravilnika, odnosno akta o odbijanju za dodelu sredstava iz člana 31. stav 5. i 12. ovog Pravilnika, objavljuju se na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca.
Nosilac programa može u roku od 8 (osam) dana od dana objavljivanja Preliminarne liste vrednovanja i rangiranja, kao i akata iz stava 3. ovog člana, podneti prigovor Komisiji preko nadležne gradske uprave.
Komisija u roku od 5 (pet) dana od isteka roka za podnošenje prigovora, odlučuje o prigovorima (ukoliko su podneti) i utvrđuje konačnu Listu vrednovanja i rangiranja sa predlogom akta o raspodeli sredstava, odnosno o finansiranju/sufinansiranju programa organizacija/udruženja kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta sredstvima budžeta grada, sa predloženom visinom sredstava, koji upućuje Gradskom veću.
Konačna Lista vrednovanja i rangiranja iz stava 5. ovog člana objavljuju se u/na: Službenom listu grada Kragujevca, zvaničnoj internet prezentaciji Grada, oglasnoj tabli organa Grada i nadležne gradske uprave, istovremeno sa aktom Gradskog veća o raspodeli sredstava, odnosno o finansiranju/sufinansiranju programa organizacija/udruženja kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta sredstvima budžeta Grada.
Po donošenju akta Gradskog veća iz stava 6. ovog člana, sa nosiocem posebnog programa zaključuje se Ugovor o finansiranju/sufinansiranju programa u oblasti sporta sredstvima budžeta grada Kragujevca za određenu budžetsku godinu u svemu u skladu sa odredbama člana 35,. 36, 37. i 38. ovog Pravilnika.
V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA
Nosioci odobrenih programa obavezni su da nadležnoj gradskoj upravi, na njen zahtev, kao i u roku koji je predviđen ovim Pravilnikom i zaključenim ugovorom, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada.
Nosilac programa je u obavezi da nadležnoj gradskoj upravi dostavi:
- izveštaj o namenskom trošenju sredstava nakon uplate svake pojedinačne rate (u roku od 10 dana od utroška sredstava);
- periodični izveštaj i
- završni (godišnji) izveštaj o realizaciji programa.
Izveštaj o namenskom trošenju sredstava nakon uplate svake pojedinačne rate, podnosi se nadležnoj gradskoj upravi u roku od 10 (deset) dana od utroška sredstava.
Periodični izveštaj se podnosi nadležnoj gradskoj upravi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, na Obrascu 9 koji je sastavni deo ovog Pravilnika.
Nadležna gradska uprava, može zatražiti da se uz periodični izveštaj dostavi i celokupna dokumentacija vezana za izvršena plaćanja (izvodi, računi i dr.)
Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave izveštaje iz stava 2. alineja 1. i 2. ovog člana.
Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa dostavi nadležnoj gradskoj upravi završni (godišnji) izveštaj o realizaciji programa sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, označene na način koji je dovodi sa određenom vrstom troškova iz finansijskog plana programa, overene sopstvenim pečatom.
Izveštaj o realizaciji godišnjeg programa (završni/godišnji izveštaj) sadrži narativni i finansijski deo (Obrazac broj 7 i 8).
Nosilac odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrši i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).
Grad može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaje iz člana 40. ovog Pravilnika u propisanim rokovima.
Nadležna gradska uprava razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanim obrascima.
Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj mora da upućuje na stavku (deo) izveštaja na koji se odnosi, odnosno dokumentacija koja se odnosi na utrošak sredstava mora da upućuje na konkretni trošak iz finansijskog plana programa.
Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj a odnosi se na utrošak sredstava podnosi se u celosti, numerički se označava i u prilogu se ređa uzlaznim redosledom.
Nosioci odobrenog programa u roku od 15 dana od dana usvajanja godišnjeg (završnog) izveštaja o realizaciji odobrenog programa čine dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.
Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta grada Kragujevca.
Podnošenjem završnog (godišnjeg) izveštaja smatra se da je nosilac godišnjeg programa, izvršio svoje obaveze po osnovu izveštavanja iz člana 40. ovog Pravilnika.
Nakon razmatranja izveštaja i izvršene kontrole namenskog trošenja sredstava, nadležna gradska uprava, donosi Izveštaj o realizaciji odobrenih godišnjih/posebnih programa i namenskom utrošku sredstava, koji se dostavlja Gradskom veću na usvajanje.
Nadležna gradska uprava Izveštaj iz stava 2. ovog člana, donosi najkasnije do 01. marta tekuće godine o finansiranim/sufinansiranim programima iz prethodne budžetske godine.
Gradsko veće akt o usvajanju/neusvajanju/delimičnom usvajanju Izveštaja iz stava 2. ovog člana, donosi najkasnije u roku od 15 dana od dana dostavljanja od strane nadležne gradske uprave.
Ukoliko je sa nosiocem programa zaključen ugovor o finansiranju/sufinansiranju programa, odnosno ukoliko je započela realizacija istog, a Izveštajem iz stava 2. ovog člana (na koji je saglasnost dalo Gradsko veće) bude utvrđeno da Nosilac programa nije realizovao program za prethodnu godinu, saglasno Ugovoru, ili da nije podneo završni (godišnji) izveštaj o realizaciji programa odobrenog u prethodnoj godini, Grad će jednostrano raskinuti ugovor sa Nosiocem programa, odnosno obustaviće se finansiranje programa u tekućoj godini i Nosilac programa biće u obavezi da izvrši povraćaj sredstava (po programu odobrenom u prethodnoj, odnosno tekućoj godini). U slučaju da se Izveštajem iz stava 2. ovog člana (na koji je saglasnost dalo Gradsko veće), utvrdi, da nosilac programa nije namenski utrošio deo sredstva po prethodno odobrenom programu, biće u obavezi da ista vrati u skladu sa članom 46. stav 2. ovog Pravilnika, a ukoliko je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva postupaće se u skladu sa članom 46. stav 7. Pravilnika.
VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA
Nadležna gradska uprava po dostavljanju Izveštaja iz člana 40. ovog Pravilnika vrši kontrolu realizacije programa i namenski utrošenih (prenetih) sredstava u smislu analize realizacije programa i postizanja planiranih efekata, s ciljem da utvrdi : da li su opravdana sredstva realizovana u skladu sa namenom i ciljevima programa i uslovima propisanim ovim pravilnikom i zaključenim Ugovorom; da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.
Kontrola namenski utrošenih sredstava vršiće se u skladu sa aktom koji donosi nadležna gradska uprava i kojim se regulišu način i postupak kontrole utroška sredstava po odobrenim programima u oblasti sporta.
Nosilac programa je u obavezi da vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju nadležnim organima Grada sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.
Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa 10 (deset godina) od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.
Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima Grada omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.
Nosilac programa je u obavezi da omogući nadležnim organima Grada/ovlašćenim licima uvid u podatke koje vode treća lica (ovlašćeni knjigovođa) a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.
Nadležna gradska uprava može i nakon završetka analize realizacije programa i postizanja planiranih efekata iz stava 1. ovog člana preduzeti dodatnu kontrolu realizacije odobrenog i realizovanog programa, uključujući i angažovanje odgovarajućih stručnjaka i organizacija za spoljnu evaluaciju finansijskog poslovanja nosilaca programa.
Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada.
Sredstva dobijena iz budžeta Grada za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta iz člana 2. ovog Pravilnika, moraju se vratiti, u celini ili delimično, Gradu, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima:
1) netačno ili nepotpuno obavesti davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa, odnosno projekta;
2) svojim propustom ne izvrši program, odnosno projekat u celini ili ga izvrši u nebitnom delu ili ga izvrši sa bitnim zakašnjenjem;
3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;
4) ne pridržava se propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa, odnosno projekta;
5) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;
6) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu ovog zakona potrebni za dobijanje sredstava;
7) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera.
Postojanje okolnosti iz stava 2. ovog člana utvrđuje Komisija iz člana 26. ovog Pravilnika, na predlog nadležne gradske uprave koja vrši kontrolu namenskog utroška sredstava i realizaciju programa, kao i nadležne budžetske inspekcije, odnosno revizije.
Grad će zahtevati povraćaj dela datih sredstava u slučaju iz stava 2. tač. 4) i 6) ovog člana ili u slučaju kada je program izvršen sa zakašnjenjem, ako su realizovanim aktivnostima postignuti bitni efekti programa, odnosno projekta.
Grad će zahtevati povraćaj dela datih sredstava u slučaju iz stava 2. tačka 3) ovog člana ukoliko su sredstva samo delimično nenamenski utrošena, a to nije bitno uticalo na postizanje bitnih efekata programa.
Grad po završetku odobrenog programa, vrši, analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata i, u slučaju da oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, zatražiće od nosioca programa da održi skupštinu u roku od 60 dana radi utvrđenja odgovornosti lica koja su realizovala program i lica koja su učestvovala u donošenju odluka koje su dovele do nepostizanja planiranih efekata programa.
Nosilac programa iz st. 2. i 6. ovog člana ne može dobijati sredstva iz budžeta Grada za realizaciju svojih programa 2 (dve) godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.
Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuje javne nabavke.
Realizovani troškovi su prihvatljivi ako već nisu finansirani iz drugih javnih prihoda, da su direktno povezani sa odobrenim programom, da su nastali u periodu realizacije programa, da su registrovani kroz odgovarajuću knjigovodstvenu dokumentaciju, da se mogu potkrepiti sa originalnom dokumentacijom sa jasno navedenim datumom i iznosom i da se slažu sa maksimalnim vrednostima odobrenih troškova u budžetu programa.
Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:
1) na zahtev Grada, kao u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca;
2) upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;
3) ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa;
4) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ovog Pravilnika potrebni za odobrenje programa;
5) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;
6) ne dostavi potrebne informacije nadležnim organima Grada, odnosno ne omogući uvid u dokumenta i aktivnosti vezane za realizaciju programa;
7) u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.
Grad stavlja na uvid javnosti, u skladu sa zakonom: izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava, izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava, godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za ostvarivanje opšteg interesa u sportu.
VII KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA
U postupku odobravanja programa, odnosno projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata, pored kriterijuma utvrđenih u članu 9. i 13. ovog Pravilnika, ceni se ispunjenost sledećih kriterijuma:
1) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;
2) da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;
3) da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa zakonom;
4) da je u pitanju sportski objekat koji je od značaja za razvoj sporta na širem području grada Kragujevca, naročito s obzirom na regionalnu pokrivenost, multifunkcionalnost, mogućnost organizovanja velikih sportskih takmičenja, obim korišćenja i broj korisnika, kao i razvijenost Grada;
5) da je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptacija i sanacija);
6) da su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;
7) da je premer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od strane stručnog lica;
8) da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;
9) da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);
10) da nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe;
11) da se izgradnja i održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno-privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno-privatno partnerstvo;
12) da se ugovorom regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje i održavanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.
Predlog programa/projekta se podnosi na Obrascu 2 koji je sastavni deo ovog Pravilnika.
Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta podnosi predlog projekta izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta/sportskog objekta.
Predlog projekta izgradnje i kapitalnog održavanja sportskog objekta mogu zajednički da podnesu više ovlašćenih podnosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu.
Opremanje sportskog objekta podrazumeva opremu koja se ugrađuje u sportski objekat i sa njim čini funkcionalnu tehničko-tehnološku celinu.
Održavanje sportskog objekta podrazumeva kapitalno održavanje u smislu izvođenja radova na rekonstrukciji, dogradnji, adaptaciji i sanaciji sportskih objekata.
Predlog godišnjeg projekta (programa) izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta čine pojedinačni projekti, koji se, u skladu sa sadržajem, grupišu u posebne programe:
1) izgradnja sportskih i rekreativnih objekata;
2) kapitalno održavanje sportskih i rekreativnih objekata;
3) izgradnja sportskih objekata za potrebe obrazovanja;
4) kapitalno održavanje sportskih objekata za potrebe obrazovanja;
5) izgradnja i prilagođavanje sportskih objekata za lica sa posebnim potrebama i invaliditetom.
Uz projekat izgradnje i održavanja sportskog objekta mora biti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, kao i dokumentacija o sprovođenju programa (predračun radova; vlasnički list za zemljište i objekat; ugovor o zajedničkom ulaganju; lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji sportskog objekta; glavni projekat prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje; okončana ili poslednja privremena situacija za izvršene radove i izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje; drugi dokazi).
Nosilac programa obrazuje, nakon obaveštenja o odobrenju programa, tim za sprovođenje programa i određuje rukovodioca i njegove članove.
Nosilac programa, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, dužan je da obezbedi upotrebnu dozvolu.
VIII ODOBRAVANJE PROGRAMA KORIŠĆENJA SPORTSKIH SALA I SPORTSKIH OBJEKATA ZA SPORTSKE AKTIVNOSTI I DODELA TERMINA ZA TRENIRANJE UČESNICIMA U SISTEMU SPORTA
Grad se stara o racionalnom i namenskom korišćenju sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik Grad i sportskih objekata u svojini Grada (u daljem tekstu: javni sportski objekti) kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta.
Javni sportski objekti u smislu odredaba ovog Pravilnika su sportski objekti u svojini Grada, čiji je korisnik Grad, javne škole (osnovne i srednje) i drugi pravni subjekti, kao i sportski objekti u svojini Republike Srbije čiji je korisnik Grad.
Javni sportski objekti u smislu člana 1. ovog Pravilnika su:
- školska sportska sala, školski sportski teren (školski sportski objekti), kao i
- hale sportova, kompleksi bazena, betonski sportski tereni, zemljani teniski tereni, gimnastičke sale, kuglane i ostali sportski objekti čiji je vlasnik ili korisnik Grad, odnosno škole na teritoriji grada Kragujevca ili drugi pravni subjekti.
Javni sportski objekti mogu se koristiti za obavljanje sportskih aktivnosti pod uslovom da su uređeni, obeleženi, opremljeni i održavani u stanju koje omogućava odgovarajući nivo obavljanja sportskih aktivnosti i osigurava bezbedno korišćenje.
Javni sportski objekti moraju biti dostupni sportskim organizacijama/udruženjima pod jednakim uslovima.
Školski sportski objekti mogu se davati na korišćenje drugim licima kada su zadovoljene potrebe nastavnih i vannastavnih sportskih školskih aktivnosti, u skladu sa godišnjim programom rada škole.
Školski odbor, odnosno drugi nadležni organi škole, u skladu sa godišnjim planovima škola, donose odluku o slobodnim terminima za davanje na korišćenje fiskulturnih sala drugim pravnim i fizičkim licima.
Odluka iz stava 1. ovog člana dostavlja se Komisiji, preko nadležne gradske uprave.
Fiskulturne sale mogu koristiti sportske organizacije/udruženja, svakog radnog dana po završetku nastavnih i vannastavnih aktivnosti, a najduže do 23,00 sata.
Sportski objekti iz stava 3. alineja 2. mogu se davati na korišćenje sportskim organizacijama/udruženjima kada su zadovoljene potrebe korisnika objekta (za obavljanje sportske/ih aktivnosti zbog kojih je objekat dat na korišćenje pravnom licu, uključujući i eventualne termine za građanstvo), s tim što je nadležni organ korisnika, obavezan da donese odluku o slobodnim terminima za davanje na korišćenje sportskog objekta drugim pravnim i fizičkim licima.
Odluka iz stava 2. ovog člana dostavlja se Komisiji, preko nadležne gradske uprave.
Zakup termina se obračunava po satu, osim za odigravanje utakmica kada se obračunava po utakmici.
Korisnik termina može da koristi zakupljeni prostor, samo ako je izmirio sve finansijske obaveze po osnovu korišćenja termina, koje su dospele na plaćanje.
Sportske organizacije/udruženja po objavljenom Javnom otvorenom pozivu dostavljaju svoje posebne programe koji se odnose na zadovoljavanje opšteg interesa u oblasti sporta iz člana 2. tačka 15. ovog Pravilnika.
Posebni programi koji se odnose na korišćenje termina u školskim sportskim objektima podnose se Komisiji do početka školske godine, odnosno najkasnije do 1. avgusta tekuće godine za školsku godinu koja počinje 1. septembra tekuće godine i traje do 31. avgusta naredne godine.
Na poseban program iz člana 56. ovog Pravilnika, shodno se primenjuju odredbe člana 9. i 13. ovog Pravilnika koje se odnose na nosioca i sadržinu programa.
Predlog programa se podnosi na Obrascu 4, koji je sastavni deo ovog Pravilnika.
U pogledu odobravanja posebnog programa iz člana 56. ovog Pravilnika, primenjuju se odredbe koje se odnose na način i postupak odlučivanja o predlozima posebnih programa, kao i odredbe ovog poglavlja.
Komisija utvrđuje predlog akta kojim se vrši odobrenje posebnog programa, odnosno raspodela termina (po posebnom programu) i dostavlja ga Gradskom veću.
Gradsko veće u skladu sa predlogom iz stava 2. ovog člana, ako je u pitanju raspodela termina školskih sportskih objekata, donosi akt najkasnije do početka školske godine, a ukoliko se radi o drugim sportskim objektima, akt se donosi do početka priprema (treninga) za takmičarske sezone u tekućoj godini.
Nakon donošenja akta iz stava 3. ovog člana nosilac programa sa nosiocem prava korišćenja, odnosno nosiocem prava svojine nad predmetnim prostorom, zaključuje ugovor o regulisanju međusobnih prava i obaveza.
Sportska organizacija/udruženje obavezna je da sale i sportske objekte u kojima obavlja sportske aktivnosti koristi u skladu sa zakonom, pratećim podzakonskim aktima, sportskim pravilima i ugovorom o realizaciji programa.
Odredbe ovog poglavlja mogu se shodno primeniti i ukoliko se posebni program iz člana 56. ovog Pravilnika, odnosi na javne sportske objekte iz člana 54. stav 3. ovog Pravilnika čiji je vlasnik Republika Srbija, a korisnik škole (javne osnovne i srednje) na teritoriji grada Kragujevca ili drugi pravni subjekti.
IX POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA STIPENDIRANJA ZA SPORTSKO USAVRŠAVANJE KATEGORISANIH SPORTISTA
Finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista, vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:
1) da je u pitanju sportista amater, u skladu sa Zakonom i sportskim pravilima;
2) da je sportista državljanin Republike Srbije;
3) da je sportista u tekućoj godini rangiran u skladu sa članom 140. stav 2. Zakona o sportu;
4) da ga njegova sportska organizacija predloži za dobijanje stipendije;
5) da se u tekućoj godini bavi sportskim aktivnostima u sportskim organizacijama u gradu Kragujevcu;
6) da ispunjava obaveze prema nacionalnoj sportskoj reprezentaciji u koju je pozvan;
7) da u tekućoj godini ima status učenika i da je u prethodnoj školskoj godini ostvario minimalno vrlodobar uspeh - za sportiste uzrasta od 15 do 19 godina;
8) da mu je utvrđena zdravstvena sposobnost za obavljanje sportskih aktivnosti u skladu sa Zakonom;
9) da poštuje antidoping pravila propisana Zakonom o sprečavanju dopinga u sportu;
10) da je njegovo ponašanje na sportskim terenima i izvan njih u skladu sa sportskim duhom i fer plejom.
Pravo na stipendiju prestaje sportisti prestankom ispunjavanja uslova iz stava 1. ovog člana, na osnovu akta Gradskog veća, a po predlogu Komisije.
Gradsko veće posebnim aktom utvrđuje maksimalni broj stipendija koje mogu dobiti sportisti za sportsko usavršavanje iste sportske organizacije, u zavisnosti od ranga sporta utvrđenog Nacionalnom kategorizacijom sportova, i visinu mesečnog iznosa stipendija u zavisnosti od kategorije sportiste (zaslužni sportista, sportista međunarodnog razreda, sportista nacionalnog razreda, perspektivni sportista, drugi kategorisani sportista).
Sa sportistom kome je odlukom Gradskog veća dodeljena stipendija za sportsko usavršavanje Grad zaključuje ugovor o odobravanju stipendije, na osnovu koga se sportisti mesečno isplaćuje stipendija i koji obavezno sadrži podatke o novčanom iznosu mesečne stipendije, rokovima isplate, roku važenja ugovora i pravima i obavezama sportiste.
X POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA PRIZNANJA I NAGRADE ZA POSTIGNUTE SPORTSKE REZULTATE I DOPRINOS RAZVOJU SPORTA
Godišnje sportsko priznanje Grada može se dodeliti u vidu povelje i novčane nagrade za:
1) osvojenu medalju na velikim međunarodnim sportskim takmičenjima;
2) osvojeno nacionalno, regionalno ili evropsko klupsko prvenstvo;
3) dugogodišnji izuzetan doprinos razvoju sporta u gradu Kragujevcu i/ili Republici Srbiji.
Godišnje sportsko priznanje iz stava 1. ovog člana može se dodeliti sportskoj organizaciji, sportisti ili sportskom stručnjaku.
Gradsko veće utvrđuje visinu novčane nagrade, kao i izgled i sadržinu povelje iz stava 1. ovog člana.
U slučaju da sportska organizacija ili sportista, odnosno sportski stručnjak u istoj godini ostvari više sportskih rezultata koji predstavljaju osnov za dobijanje priznanja i nagrade iz stava 1. ovog člana, može se odobriti samo jedno priznanje i novčana nagrada za najbolji (najvredniji) sportski rezultat ostvaren u prethodnoj godini.
Godišnje sportsko priznanje Grada dodeljuje se na osnovu akta Gradskog veća na predlog Komisije.
Akt iz stava 5. ovog člana može da se odnosi na jednog ili više dobitnika.
Akt iz stava 5. ovog člana, donosi se najkasnije do 20. decembra tekuće godine, za dostignuća iz prethodne godine.
XI POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA GODIŠNJIH PROGRAMA ORGANIZACIJA U OBLASTI SPORTA KOJE SU OD POSEBNOG ZNAČAJA ZA GRAD KRAGUJEVAC
Godišnji program iz člana 2. tačka 8) ovog Pravilnika, može se odobriti samo organizaciji/udruženju u oblasti sporta koja pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim Pravilnikom ispunjava i uslov da je odlukom Skupštine grada Kragujevca utvrđena kao organizacija u oblasti sporta od posebnog značaja za grad Kragujevac.
Skupština grada na predlog Gradskog veće, odlukom utvrđuje organizacije/udruženja u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca od posebnog značaja za grad Kragujevac.
Skupština grada odluku iz stava 2. ovog člana donosi, u skladu sa članom 2. tačka 8) ovog Pravilnika, u zavisnosti od toga:
- kakva je unutrašnja organizovanost organizacije,
- koji je rang sportske grane prema Nacionalnoj kategorizaciji sportova,
- koliki je broj učlanjenih organizacija i sportista,
- kakva je sportska tradicija i sportski rezultati organizacije,
- u kojoj meri se unapređuje stručni rad,
- u kom rangu takmičenja organizacija učestvuje,
- broj ekipa organizacije koje se takmiče u okviru nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza (i muškarci i žene, u svim kategorijama), članstva u nadležnom nacionalnom sportskom savezu,
- ispunjenosti uslova za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti u skladu sa Zakonom,
- u kojoj meri se povećava obuhvat bavljenja građana sportom, posedovanje sportskih objekata, kao i prema tome u kojoj meri se delatnost organizacije uklapa u prioritete utvrđene Programom razvoja sporta u gradu Kragujevcu.
Inicijativu da se određena organizacija u oblasti sporta utvrdi za organizaciju od posebnog značaja za grad Kragujevac može dati svaka organizacija u oblasti sporta sa teritorije Grada, uz podnošenje dokumentacije kojom se dokazuje ispunjenost kriterijuma iz stava 3. ovog člana.
Inicijativa iz stava 4. ovog člana dostavlja se Komisiji, koja u saradnji sa nadležnom gradskom upravom utvrđuje ispunjenost uslova iz stava 3. ovog člana i priprema predlog akta iz stava 2. ovog člana.
Pri donošenju odluke iz stava 2. ovog člana Skupština grada vodi računa i o tome u kojoj meri su aktivnosti organizacije u oblasti sporta od značaja za realizaciju Programa razvoja sporta u gradu Kragujevcu.
Skupština grada donosi odluku da određenoj organizaciji prestaje status organizacije u oblasti sporta koja je od posebnog značaja za grad Kragujevac kada organizacija prestane da ispunjava kriterijume iz stava 3. ovog člana na osnovu kojih je stekla taj status.
Obrasci koji su sastavni deo ovog Pravilnika su:
• Obrazac 1 - Predlog godišnjeg programa organizacije/udruženja kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca (Aplikacioni formular)
• Obrazac 2 - Predlog godišnjeg programa organizacije/udruženja kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblast sporta na teritoriji grada Kragujevca kroz izgradnju, opremanje i održavanje sportskih objekata (Aplikacioni formular)
• Obrazac 3 - Predlog godišnjeg programa organizacije/udruženja kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca kroz davanje stipendija i novčanih nagrada (Aplikacioni formular)
• Obrazac 4 - Predlog posebnog programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca (Aplikacioni formular)
• Obrazac 5 - Tabela vrednovanja (ocene) kvaliteta godišnjeg/posebnog programa organizacije/udruženja kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca
• Obrazac 6 - Zbirnu tabelu vrednovanja (ocene) kvaliteta godišnjih programa organizacija/udruženja kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca
• Obrazac 7 - Završni izveštaj o realizaciji programa
• Obrazac 8 - Završni izveštaj o realizaciji programa izgradnje-opremanja-održavanja sportskog objekta
• Obrazac 9 - Periodični izveštaj o realizaciji programa
• Obrazac 10 - Prikaz ispunjenosti formalnih uslova, ocena, vrednovanje i odobravanje predloga programa
• Obrazac 11 - Izjava o partnerstvu.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Postupak odobrenja programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta koji je započet, a nije okončan do dana stupanja na snagu ovog Pravilnika, okončaće se po odredbama ovog Pravilnika, s tim što je Sportski savez Kragujevca u obavezi da najkasnije do 6. novembra 2020 godine, Gradskom veću preko nadležne gradske uprave, dostavi predloge godišnjih programa (svog i sportskih organizacija/udruženja) za finansiranje u 2021. godini.
Sportski savez Kragujevca, u skladu sa rokom iz stava 1. ovog člana, dostavlja Gradskom veću (preko nadležne gradske uprave) predlog svog godišnjeg programa, kao i godišnjih programa sportskih organizacija i udruženja koji su mu dostavljeni po Javnom obaveštenju Sportskog Saveza Kragujevca (objavljenog 21. maja 2020. godine) do 30. oktobra 2020. godine.
Komisija je u obavezi da najkasnije do 01. decembra 2020. godine, utvrdi i javno objavi Preliminarnu listu vrednovanja i rangiranja sa aktom iz člana 28. ovog Pravilnika, odnosno aktima o odbijanju za dodelu sredstava iz člana 31. stav 5. i 12. ovog Pravilnika.
Na preliminarnu Listu vrednovanja i rangiranja i akta iz stava 4. Pravilnika, prigovor se može podneti u roku od 8 dana od dana objavljivanja.
Komisija je u obavezi da po odlučivanju o prigovorima, odnosno po isteku roka za prigovore ukoliko isti nisu podneti a najkasnije do 20. decembra utvrdi konačnu Listu vrednovanja i rangiranja i Predlog akta o raspodeli sredstava, odnosno o finansiranju/sufinansiranju programa organizacija/udruženja u kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta sredstvima budžeta Grada za određenu godinu, sa predloženom visinom sredstava.
Gradsko veće, najkasnije do 25. decembra tekuće godine donosi akta o raspodeli sredstava, odnosno o finansiranju/sufinansiranju programa organizacija/udruženja u oblasti sporta sredstvima budžeta Grada za narednu godinu, na osnovu koga će Grad najkasnije do 30. decembra 2020. godine zaključiti ugovore o finansiranju/sufinansiranju programa organizacija/udruženja u oblasti sporta sredstvima budžeta Grada za 2021. godinu.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 4/17).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Samostalni član Pravilnika o izmeni
Pravilnika o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta na teritoriji grada Kragujevca
("Sl. list grada Kragujevca", br. 31/2022)
Član 2
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Obrasce 1-11, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. listu grada Kragujevca", br. 33/2020, možete pogledati OVDE