ODLUKA
O ORGANIZACIJI I FUNKCIONISANJU CIVILNE ZAŠTITE NA TERITORIJI GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 28/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom reguliše se: organizacija i funkcionisanje civilne zaštite u miru, ratnom i vanrednom stanju i vanrednoj situaciji na teritoriji grada Kraljeva; nadležnost subjekata i snaga sistema smanjenja rizika (zaštite i spasavanja ljudi, životinja, materijalnih i kulturnih dobara i životne sredine od posledica od elementarnih nepogoda, tehničko - tehnoloških nesreća / udesa i katastrofa /, posledica terorizma, ratnog i vanrednog stanja i drugih većih nesreća na teritoriji grada Kraljeva); obrazovanje Štaba za vanredne situacije, formiranje jedinica civilne zaštite, imenovanje poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite; određivanje subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje; finansiranje i druga pitanja od značaja za organizaciju i funkcionisanje civilne zaštite.

II SUBJEKTI SISTEMA SMANJENJA RIZIKA OD KATASTROFA I UPRAVLJANJA VANREDNIM SITUACIJAMA

Član 2

Subjekti sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama na teritoriji grada Kraljeva (u daljem tekstu: subjekti sistema), koji učestvuju u utvrđivanju mera i aktivnosti od značaja za smanjenje rizika su:

- Skupština grada Kraljeva,

- Gradonačelnik grada Kraljeva,

- Gradsko veće grada Kraljeva,

- Gradska uprava grada Kraljeva,

- subjekti od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada Kraljeva,

- organizacije civilnog društva i

- drugi subjekti.

Skupština grada Kraljeva

Član 3

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama, Skupština grada Kraljeva obavlja sledeće poslove:

- donosi odluku o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji grada Kraljeva i obezbeđuje njeno sprovođenje;

- obrazuje Štab za vanredne situacije grada Kraljeva;

- usvaja godišnji plan rada i godišnji izveštaj o radu Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva;

- Odlukom o budžetu grada Kraljeva planira i utvrđuje izvore finansiranja za potrebe sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama, kao i civilne zaštite;

- obavlja druge poslove u cilju zaštite i spasavanja u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.

Gradonačelnik grada Kraljeva

Član 4

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama, gradonačelnik grada Kraljeva obavlja sledeće poslove:

- stara se o sprovođenju zakona i podzakonskih akata iz oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama;

- obavlja funkciju komandanta Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva i rukovodi njegovim radom;

- predlaže Gradskom veću grada Kraljeva postavljanje zamenika komandanta, načelnika i članova Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva;

- donosi Odluku o proglašenju i Odluku o ukidanju vanredne situacije u gradu Kraljevu na predlog Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva;

- rukovodi sistemom smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama i naređuje mere utvrđene zakonom i drugim propisima;

- usmerava i usklađuje rad organa Grada i pravnih lica čiji je grad osnivač u sprovođenju mera zaštite i spasavanja;

- ostvaruje saradnju sa načelnikom Raškog upravnog okruga i Štabom za vanredne situacije Raškog upravnog okruga u cilju jedinstvenog i usklađenog delovanja;

- stara se o organizaciji i sprovođenju delimične mobilizacije jedinica i materijalnih sredstava potrebnih za obavljanje zadataka civilne zaštite;

- sarađuje sa drugim gradovima i opštinama, Ministarstvom za unutrašnje poslove, Ministarstvom odbrane, Vojskom Republike Srbije i drugim organima Republike Srbije u cilju usklađivanja aktivnosti u vanrednim situacijama, ratnom i vanrednom stanju;

- Potpisuje ugovore o angažovanju i stavljanju u pripravnost Subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanja na teritoriji grada Kraljeva

- razmatra i odlučuje o drugim pitanjima iz oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama iz svoje nadležnosti.

Gradsko veće grada Kraljeva

Član 5

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama Gradsko veće grada Kraljeva obavlja sledeće poslove:

- donosi Procenu rizika od katastrofa, Plan smanjenja rizika od katastrofa, Plan zaštite i spasavanja i Operativni plan odbrane od poplava za vodotokove II reda na teritoriji grada Kraljeva;

- donosi akt o postavljenju zamenika komandanta, načelnika i članova Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva;

- određuje subjekte od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje na predlog Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva;

- obrazuje radno telo za procenu štete i potreba nakon katastrofa i drugih nepogoda;

- prati realizaciju sprovođenja preventivnih mera smanjenja rizika od katastrofa;

- predlaže akta koja donosi Skupština grada od značaja za smanjenje rizika od katastrofa, zaštitu i spasavanje;

- obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Gradska uprava grada Kraljeva

Član 6

Gradska uprava grada Kraljeva u okviru svojih nadležnosti obavlja stručne, operativne, planske i organizacione poslove zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama, ratnom i vanrednom stanju za grad Kraljevo. U sistemu smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama Gradska uprava grada Kraljeva obavlja sledeće poslove i zadatke:

- prati stanje u vezi sa zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama, vanrednom i ratnom stanju i preduzima mere za zaštitu i spasavanje;

- nosilac je aktivnosti na izradi Procene rizika od katastrofa za teritoriju grada Kraljeva;

- nosilac je aktivnosti na izradi Plana zaštite i spasavanja i Plana smanjenja rizika od katastrofa;

- učestvuje u izradi i izvršenju Plana mobilizacije;

- učestvuje u pripremama i koordinaciji evakuacije i zbrinjavanja ugroženog stanovništva;

- obezbeđuje administrativno - tehničku i materijalnu podršku za rad Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva;

- u okviru svoje nadležnosti predlaže izmene urbanističkih planova u cilju smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama;

- nosilac je aktivnosti vezanih za izradu Studije pokrivenosti sistema za javno uzbunjivanje za teritoriju grada Kraljeva ("akustička studija") i stara se o nabavci i održavanju akustičkih izvora (sirena) i ostale opreme u okviru jedinstvenog sistema za javno uzbunjivanje u Republici Srbiji;

- obrazuje, učestvuje u organizaciji, formiranju, opremanju i obučavanju jedinica civilne zaštite opšte namene i specijalizovanih jedinica civilne zaštite za uzbunjivanje preko nadležnog Odeljenja za poslove civilne zaštite;

- učestvuje u razmeni informacija od značaja za praćenje opasnosti, upozoravanje i obaveštavanje stanovništva i subjekata od značaja za preduzimanje preventivnih mera, u skladu sa svojim nadležnostima i ovlašćenjima;

- usklađuje Procenu rizika od katastrofa i planove zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama sa susednim gradovima i opštinama;

- ostvaruje neposrednu saradnju sa organizacionim jedinicama, odnosno licima zaposlenim u lokalnim samoupravama u Republici Srbiji, Stalnom konferencijom gradova i opština i drugim domaćim i međunarodnim organizacijama od značaja za razvoj;

- ostvaruje neposrednu saradnju sa organizacionim jedinicama Sektora za vanredne situacije, Ministarstva odbrane i Vojske Republike Srbije;

- ostvaruje neposrednu saradnju sa gradovima i opštinama potpisnicima akata o saradnji iz oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama i civilne zaštite verifikovanih od strane Skupštine grada;

- uspostavlja situacioni centar u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i mogućnostima;

- obavlja i druge poslove iz oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama.

Subjekti od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada Kraljeva

Član 7

Subjekti od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje (u daljem tekstu: subjekti od posebnog značaja) su privredna društva i druga pravna lica definisana zakonom, koji raspolažu resursima od značaja za smanjenje rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama.

Subjekte od posebnog značaja određuje Gradsko veće grada Kraljeva posebnim aktom na predlog Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva.

Član 8

Troškovi stavljanja u pripravnost, odnosno angažovanje subjekata od posebnog značaja finansiraju se iz budžeta grada Kraljeva.

Na određivanje i angažovanje subjekata od posebnog značaja ne primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju javne nabavke.

Gradonačelnik grada Kraljeva sa subjektima od posebnog značaja ugovorom će urediti troškove stavljanja u pripravnost, odnosno angažovanja.

III SNAGE SISTEMA SMANJENJA RIZIKA OD KATASTROFA I UPRAVLJANJA VANREDNIM SITUACIJAMA

Član 9

Snage sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama su:

- Štab za vanredne situacije grada Kraljeva,

- jedinice civilne zaštite opšte namene,

- specijalizovane jedinice civilne zaštite za uzbunjivanje,

- vatrogasno - spasilačke jedinice,

- Vatrogasni savez Kraljeva,

- Policijska uprava Kraljevo,

- 2. brigada Kopnene Vojske Republike Srbije,

- Crveni krst Kraljevo,

- radio - amateri,

- poverenici i zamenici poverenika civilne zaštite,

- građani i udruženja građana, čija je delatnost od posebnog interesa za razvoj i funkcionisanje sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama na teritoriji grada Kraljeva.

Štab za vanredne situacije grada Kraljeva

Član 10

U cilju praćenja aktivnosti na smanjenju rizika od katastrofa i koordinacije i rukovođenja u vanrednim situacijama, Skupština grada Kraljeva obrazuje Štab za vanredne situacije grada Kraljeva.

Obrazovanje i nadležnosti Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva uređeni su posebnom Odlukom Skupštine grada Kraljeva u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima.

Vatrogasne jedinice

Član 11

Grad Kraljevo može osnovati profesionalne vatrogasne jedinice.

Osnivanje profesionalne vatrogasne jedinice uređuje se posebnom odlukom.

Grad Kraljevo može posebnim aktom definisati odnos sa dobrovoljnim vatrogasnim društvima u smislu obaveznosti njihovog učešća u zaštiti i spasavanju ljudi i materijalnih dobara u vanrednim situacijama, kao i obaveze grada Kraljeva da delom finansira njihovo opremanje i obučavanje.

Građani, udruženja i organizacije civilnog društva i humanitarne organizacije

Član 12

U izvršavanju zadataka zaštite i spasavanja, dužni su da učestvuju svi sposobni građani, osim izuzetnih kategorija u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.

Humanitarne organizacije i udruženja u okviru svoje redovne delatnosti učestvuju u pripremi i sprovođenju zadataka zaštite i spasavanja i pružanja pomoći stanovništvu pogođenom posledicama katastrofa.

U slučaju angažovanja u akcijama zaštite i spasavanja članovi humanitarnih organizacija i udruženja imaju status pripadnika civilne zaštite.

IV CIVILNA ZAŠTITA

Član 13

Civilna zaštita se organizuje, priprema i sprovodi kao sistem čija je osnovna delatnost zaštita, spasavanje i otklanjanje posledica od elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških nesreća i katastrofa, ratnih i drugih većih nesreća koje mogu ugroziti stanovništvo, materijalna i kulturna dobra i životnu sredinu u miru, vanrednom i ratnom stanju.

Civilna zaštita funkcioniše u skladu s važećim propisima, načelima i zahtevima Dopunskog protokola uz Ženevske konvencije i drugim pravilima međunarodnog humanitarnog prava, kao i potvrđenim međunarodnim ugovorima. Civilna zaštita u ratnom i vanrednom stanju organizuje se i funkcioniše kao deo sistema odbrane.

Civilnu zaštitu čine:

- lična i uzajamna zaštita,

- mere civilne zaštite,

- poverenici i zamenici poverenika civilne zaštite i

- jedinice civilne zaštite.

Lična i uzajamna zaštita

Član 14

Lična i uzajamna zaštita je oblik organizovanja građana za ličnu zaštitu i samopomoć i pružanje pomoći drugim osobama kojima je ta pomoć neophodna.

Radi ostvarivanja lične i uzajamne zaštite, organi grada Kraljeva, privredna društva i druga pravna lica obezbeđuju i drže u ispravnom stanju potrebna sredstva i opremu za ličnu i uzajamnu zaštitu.

Građani, vlasnici zgrada i vlasnici posebnih i samostalnih delova stambenih zgrada i zgrada bilo koje druge namene, dužni su da obezbeđuju i drže u ispravnom stanju potrebna sredstva i opremu za ličnu i uzajamnu zaštitu.

Mere civilne zaštite

Član 15

U cilju zaštite i spasavanja ljudi, materijalnih i kulturnih dobara od opasnosti izazvanih katastrofama sprovode se mere civilne zaštite i to: uzbunjivanje; evakuacija; sklanjanje; zbrinjavanje ugroženih i nastradalih; radiološka, hemijska i biološka zaštita; zaštita od tehničko-tehnoloških nesreća; zaštita i spasavanje iz ruševina; zaštita i spasavanje od poplava i nesreća na vodi i pod vodom; zaštita i spasavanje na nepristupačnim terenima; zaštita i spasavanje od požara i eksplozija; zaštita od eksplozivnih ostataka rata (EOR); prva i medicinska pomoć; asanacija terena.

Poverenici i zamenici poverenika civilne zaštite

Član 16

Poverenici i zamenici poverenika civilne zaštite učestvuju u pripremama građana i zaposlenih za ličnu i uzajamnu zaštitu, obaveštavaju građane i zaposlene o pravovremenom preduzimanju mera civilne zaštite, obaveštavaju građane i zaposlene o opštoj mobilizaciji radi učešća u zaštiti i spasavanju ljudi i materijalnih dobara u vanrednim situacijama, vrše koordinaciju i sprovođenje evakuacije, zbrinjavanja, sklanjanja i druge mere civilne zaštite i obavljaju proveru postavljanja obaveštenja o znacima za uzbunjivanje građana u zgradama u zoni svoje odgovornosti.

Poverenici civilne zaštite i njihovi zamenici su dužni da se odazovu na poziv Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva ili nadležnog odeljenja Gradske uprave grada Kraljeva.

Poverenike civilne zaštite i zamenike poverenika imenuje i razrešava Štab za vanredne situacije grada Kraljeva, na predlog organizacione jedinice Gradske uprave grada Kraljeva u čijoj nadležnosti su poslovi civilne zaštite.

Poverenici civilne zaštite i njihovi zamenici se u mesnim zajednicama grada Kraljeva postavljaju se jedinstvenim aktom Štaba, prema sledećem rasporedu:

Red. broj

Mesna zajednica

Broj

Poverenika

Zamenika

1

Adrani (Adrani, Popovići)

2

2

2

Bogutovac (Bogutovac, Bresnik, Lopatnica)

1

1

3

Vitanovac (Vitanovac, Milavčići, Šumarice)

3

3

4

Vitkovac (Vitkovac, Milakovac, Pečenog)

2

2

5

Vrba

2

2

6

Vrdila (Vrdila, Drakčići)

2

2

7

Godačica (Godačica, Gledić, Leševo, Ravanica)

3

3

8

Gokčanica

1

1

9

Grdica

2

2

10

Žiča

4

4

11

Zakuta (Petropolje, Sibnica)

1

1

12

Zelengora

7

7

13

Jarčujak

2

2

14

Kovači

4

4

15

Konarevo (Konarevo, Progorelica)

4

4

16

Kovanluk (Kovanluk, Beranovac, Kamenica)

3

3

17

Lađevci (Lađevci, Tavnik, Cvetke)

3

3

18

Mataruška Banja

3

3

19

Miločaj (Miločaj, Obrva)

2

2

20

Mlanča

1

1

21

Mrsać

1

1

22

Ratina (Ratina, Dragosinjci, Metikoš)

4

4

23

Ribnica

7

7

24

Roćevići

1

1

25

Rudno

1

1

26

Samaila (Samaila, Bapsko Polje, Bukovica, Musina Reka, Lazac)

4

4

27

Sirča (Sirča, Oplanići, Trgovište)

3

3

28

Stara Čaršija

7

7

29

Stubal

2

2

30

Studenica (Studenica, Savovo)

2

2

31

Tolišnica

1

1

32

Ušće (Ušće, Bare, Polumir, Tepeči)

4

4

33

Higijenski zavod

1

1

34

Centar

7

7

35

Čibukovac (Čibukovac, II čibukovačka četa)

7

7

36

Čukojevac

1

1

 

UKUPNO:

105

105

Poverenici civilne zaštite i njihovi zamenici u stambenim zajednicama na teritoriji grada Kraljeva postavljaju za svaku stambenu zajednicu registrovanu u Jedinstvenoj evidenciji stambenih zajednica koja se vodi u Republičkom geodetskom zavodu, po kriterijumu jedan poverenik i jedan zamenik za svaku stambenu zajednicu ponaosob.

Poverenici i zamenici poverenika civilne zaštite u mesnim zajednicama i stambenim zajednicama, preduzimaju neposredne mere za učešće građana u sprovođenju mera i zadataka civilne zaštite i lične, uzajamne i kolektivne zaštite. Građani na ugroženom i postradalom području dužni su da postupaju u skladu sa uputstvima poverenika, odnosno zamenika poverenika civilne zaštite.

Jedinice civilne zaštite opšte namene

Član 17

Jedinice civilne zaštite opšte namene obrazuju se, opremaju i osposobljavaju kao operativne snage za izvršavanje mera civilne zaštite.

Jedinice civilne zaštite opšte namene osposobljavaju se za izvršavanje obimnih i manje složenih zadataka, a naročito lokalizovanje i gašenje početnih i manjih požara i šumskih požara, učešće u zaštiti od poplava, ukazivanje prve pomoći, održavanje reda, učešće u zbrinjavanju ugroženog stanovništva, pomoć u asanaciji terena i obavljanje drugih aktivnosti po proceni Gradskog štaba.

Na teritoriji grada Kraljeva obrazuju se sledeće jedinice civilne zaštite opšte namene:

- na teritoriji gradskih mesnih zajednica jedna jedinica jačine voda sa tri odeljenja i šest jedinica jačine odeljenja u sledećim mesnim zajednicama:

- Zelengora

- 3 odeljenja (1 vod),

- Stara Čaršija

- 2 odeljenja,

- Centar

- 1 odeljenje,

- Čibukovac

- 2 odeljenja,

- Higijenski Zavod

- 1 odeljenje.

sa ukupno 90 obveznika civilne zaštite,

- Na teritoriji prigradskih i seoskih mesnih zajednica jedna jedinica jačine voda sa tri odeljenja i dvanaest jedinica jačine odeljenja u sledećim mesnim zajednicama:

- Ribnica

- 3 odeljenja (1 vod),

- Mataruška Banja

- 2 odeljenja,

- Lađevci

- 2 odeljenje,

- Samaila

- 1 odeljenja,

- Ratina

- 1 odeljenje.

- Vitanovac

- 1 odeljenja,

- Vitkovac

- 1 odeljenja,

- Bogutovac

- 1 odeljenje,

- Studenica

- 1 odeljenja,

- Ušće

- 2 odeljenje.

sa ukupno 150 obveznika civilne zaštite.

Poslove u vezi popune, opremanja i obuke jedinica civilne zaštite opšte namene vrši Odeljenje Gradske uprave grada Kraljeva u čijoj nadležnosti su poslovi civilne zaštite, uz podršku od strane Gradskog veća.

Rešenje o popuni jedinica civilne zaštite opšte namene izrađuje Odeljenje Gradske uprave grada Kraljeva u čijoj nadležnosti su poslovi civilne zaštite, kao jedinstven akt.

Specijalizovane jedinice civilne zaštite za uzbunjivanje

Član 18

Specijalizovane jedinice civilne zaštite za uzbunjivanje obrazuju se u cilju obaveštavanja stanovništva o nastupajućoj ili nastaloj opasnosti radi hitnog postupanja u cilju zaštite života i zdravlja.

Uzbunjivanje se vrši putem sistema za javno uzbunjivanje.

Na teritoriji koje nisu obuhvaćene elektronskim sistemom za javno uzbunjivanje, kao i u slučajevima nemogućnosti rada istog, specijalizovane jedinice će obaveštavanje stanovništva vršiti pomoću ručnih sirena i drugih sredstava.

Na teritoriji grada Kraljeva, obrazuje se jedinstvena jedinica za uzbunjivanje jačina voda sa tri odeljenja.

Poslove u vezi popune, opremanja i obuke Specijalizovanih jedinica civilne zaštite za uzbunjivanje vrši Odeljenje Gradske uprave grada Kraljeva u čijoj nadležnosti su poslovi civilne zaštite, uz podršku od strane Gradskog veća.

Rešenje o popuni Specijalizovanih jedinica civilne zaštite za uzbunjivanje izrađuje Odeljenje Gradske uprave grada Kraljeva u čijoj nadležnosti su poslovi civilne zaštite, kao jedinstven akt.

Član 19

Pripadnik civilne zaštite za vreme izvršavanja zadataka zaštite i spasavanja ima pravo na naknadu za angažovanje na zadacima civilne zaštite i pravo na naknadu za prevoz, smeštaj i ishranu.

Lica iz stava 1. ovog člana koja su u radnom odnosu, a pozvana su na izvršenje zadataka civilne zaštite, imaju pravo na naknadu zarade koju obračunava i isplaćuje poslodavac. Pravo na naknadu zarade imaju i lica koja samostalno obavljaju registrovanu privrednu ili drugu profesionalnu delatnost, kao i nezaposlena lica, u skladu sa Zakonom.

Sredstva za naknadu pripadnicima civilne zaštite obezbeđuju se u budžetu grada Kraljeva.

V RANO UPOZORAVANJE, OBAVEŠTAVANJE I UZBUNJIVANJE

Član 20

Rano upozoravanje, obaveštavanje i uzbunjivanje predstavlja skup aktivnosti usmerenih na otkrivanje, praćenje i prikupljanje informacija, kao i blagovremeno obaveštavanje i upozoravanje subjekata i snaga sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama o svim vrstama opasnosti koje mogu ugroziti ljude, životinje, životnu sredinu, materijalna i kulturna dobra.

Sistem javnog uzbunjivanja

Član 21

Sistem javnog uzbunjivanja je u sastavu Službe 112, koju čine Nacionalni centar 112, operativni centri 112, situacioni centri i sistem javnog uzbunjivanja.

Sistemom za javno uzbunjivanje upravlja Ministarstvo.

Sistem javnog uzbunjivanja se sastoji od odgovarajućih akustičnih izvora (sirena), uređaja za predaju i prijem signala za daljinsko upravljanje sirenama, prenosnih puteva i ostale opreme i specijalizovanih jedinica civilne zaštite za uzbunjivanje.

Nabavku, postavljanje i održavanje sirena obezbeđuje grad Kraljevo.

Nabavku, postavljanje i održavanje uređaja za predaju i prijem signala za daljinsko upravljanje sirenama i prenosne puteve obezbeđuje Republika Srbija.

Grad Kraljevo je dužan da izradi Akustičku studiju za svoju teritoriju. Projektnu dokumentaciju za izgradnju sistema za javno uzbunjivanje na svojoj teritoriji grad Kraljevo dostavlja nadležnom ministarstvu na saglasnost.

Situacioni centar

Član 22

Grad Kraljevo može, u okviru svojih nadležnosti u oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama, uspostaviti Situacioni centar.

Situacioni centar je u sastavu Službe 112, koju čine Nacionalni centar 112, operativni centri 112, situacioni centri i sistem javnog uzbunjivanja.

Osnivanje situacionog centra uređuje se posebnim Gradske uprave grada Kraljeva, na predlog Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva.

VI FINANSIRANJE SISTEMA SMANJENJA RIZIKA OD KATASTROFA I UPRAVLJANJA VANREDNIM SITUACIJAMA

Član 23

Na teritoriji grada Kraljeva sistem smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama finansira se iz budžeta grada Kraljeva i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Iz budžeta grada Kraljeva finansira se:

- organizovanje, opremanje i obučavanje: Štaba za vanredne situacije grada Kraljeva, jedinica civilne zaštite opšte namene, specijalizovanih jedinica civilne zaštite za uzbunjivanje, poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite;

- troškovi angažovanja subjekata od posebnog značaja u skladu sa ugovorom za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanje;

- izgradnja sistema za uzbunjivanje na teritoriji grada Kraljeva;

- izrada planskih dokumenata smanjenja rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama;

- nabavka, održavanje, smeštaj, čuvanje opreme i sredstava za potrebe civilne zaštite;

- izgradnja, adaptacija, održavanje, opremanje, osiguranje i čuvanje objekata za potrebe civilne zaštite;

- obuka iz oblasti zaštite i spasavanja koju organizuje grad Kraljevo;

- organizacija i sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite iz delokruga grada;

- saniranje šteta nastalih prirodnom i drugom nezgodom, u skladu sa materijalnim mogućnostima i

- druge potrebe zaštite i spasavanja u skladu sa zakonom.

Član 24

Za naročite uspehe u organizovanju i sprovođenju zadataka civilne zaštite i drugih poslova zaštite i spasavanja u privrednim društvima i drugim pravnim licima, službama i organima grada Kraljeva, Štabu za vanredne situacije grada Kraljeva, jedinicama civilne zaštite, poverenicima i zamenicima poverenika civilne zaštite, drugim pripadnicima i zaslužnim pojedincima, ustanovama, organizacijama i udruženjima građana na teritoriji grada Kraljeva dodeljuju se priznanja i nagrade.

Priznanja i nagrade se uručuju na Svetski dan civilne zaštite - 1. marta.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 25

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji grada Kraljeva ("Službeni list grada Kraljeva", broj 21/13).