ODLUKAO OBAVLJANJU DELATNOSTI OBEZBEĐIVANJA JAVNOG OSVETLJENJA("Sl. list grada Zaječara", br. 32/2022) |
Ovom Odlukom određuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti obezbeđivanja javnog osvetljenja (u daljem tekstu: delatnost javnog osvetljenja), prava i obaveze pružaoca komunalne delatnosti, obim i kvalitet komunalnih usluga, finansiranje, način vršenja nadzora nad obavljanjem delatnosti javnog osvetljenja i druga pitanja koja su od značaja za obavljanje delatnosti javnog osvetljenja na teritoriji grada Zaječara.
Komunalna delatnost obezbeđivanja javnog osvetljenja obuhvata održavanje, adaptaciju i unapređenje objekata i instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju saobraćajne i druge površine javne namene.
Površine javne namene u smislu odredaba ove Odluke su: ulice, trgovi, mostovi, parkovi, podzemni pešački prelazi i stepeništa, pešačke površine pored stambenih i drugih objekta, javni parkinzi i javne zelene površine u naseljima, sportski i objekti za rekreaciju u javnoj svojini, groblja, uređene rečne obale i druge površine na kojima je planskim dokumentom predviđena izgradnja javne rasvete.
II NAČIN OBAVLJANJA DELATNOSTI JAVNOG OSVETLJENJA
Delatnost javnog osvetljenja obavljaju javno preduzeće, privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt (u daljem tekstu: vršilac komunalne delatnosti).
Komunalna delatnost javnog osvetljenja poverava se na osnovu Odluke Skupštine grada Zaječara o načinu obavljanja komunalne delatnosti i ugovora o poveravanju, u skladu sa odredbama Zakona kojima se uređuje javno privatno partnerstvo i koncesije.
Vršilac komunalne delatnosti javnog osvetljenja, koji prvi put otpočinje obavljanje komunalne delatnosti dužan je da ispunjava uslove u pogledu tehničkih i kadrovskih kapaciteta koji su predviđeni Uredbom o načinu i uslovima za obavljanje komunalne delatnosti.
Delatnost održavanja javnog osvetljenja obavlja se prema godišnjem programu (u daljem tekstu: Program obavljanja delatnosti javnog osvetljenja) koji, pored sadržine određene zakonom, sadrži naročito vrstu, obim, način i dinamiku radova i poslova na održavanju, adaptaciji i unapređenju objekata i instalacija javnog osvetljenja, ukupnu vrednost planiranih poslova i utroška električne energije, predračun naknade za izvršavanje poslova iz programa i drugo.
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da do prvog decembra tekuće godine za narednu godinu dostavi Odeljenju za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove Nacrt Programa iz stava 1. ovog člana.
Program iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće grada Zaječara.
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da poslove komunalne delatnosti javnog osvetljenja obavlja u skladu sa zakonom i važećim propisima, da objekte, uređaje i instalacije javnog osvetljenja održava u stanju funkcionalne osposobljenosti za trajno i kontinuirano obezbeđenje javnog osvetljenja (nabavlja i vrši zamenu sijalica, osigurača, prigušnica, protektor svetiljki, kondenzatora, upaljača za sijalice i dr).
Investitor koji izgradi objekte javne rasvete, dužan je da u roku od 15 dana od dana izdavanja odobrenja za upotrebu objekta i instalacija, iste preda na održavanje vršiocu komunalne delatnosti.
Objekti javne rasvete koji su izgrađeni bez odobrenja nadležnog organa i za koje nije izdata upotrebna dozvola ne mogu se priključiti na mrežu javnog osvetljenja.
Grad je dužan da blagovremeno zaključi ugovor sa nadležnim elektroprivrednim društvom o isporuci električne energije i da redovno i uredno ispunjava obaveze iz ugovora.
Ugovorom iz stava 1. ovog člana bliže se uređuje način snabdevanja, rokovi plaćanja, kao i druga pitanja od značaja za funkcionisanje javnog osvetljenja.
Zabranjeno je:
1) uklanjanje, rušenje, prljanje i oštećenje na bilo koji način objekata, uređaja i instalacija javnog osvetljenja;
2) razbijanje sijalica, lampiona ili izolatora na objektima i instalacijama javnog osvetljenja;
3) neovlašćeno priključenje na objekte, uređaje i instalacije javnog osvetljenja;
4) neovlašćeno postavljanje reklamnih panoa na objekte javnog osvetljenja;
5) neovlašćeno pričvršćivanje stvari i lepljenje plakata na objekte javnog osvetljenja.
III FINANSIRANJE OBAVLJANJA DELATNOSTI JAVNOG OSVETLJENJA
Sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti javnog osvetljenja obezbeđuju se iz:
1) prihoda budžeta Grada;
2) namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;
3) drugih izvora u skladu sa zakonom.
Sredstva iz prethodnog člana koriste se za sledeće namene:
1) troškove naknade prema privatnom partneru u skladu sa ugovorom o Javno-privatnom partnerstvu;
2) održavanje, adaptaciju, rekonstrukciju i izgradnju objekata, uređaja i instalacija javnog osvetljenja;
3) troškove osiguranja objekata, uređaja i instalacija javnog osvetljenja;
4) ostale troškove obavljanja delatnosti.
IV OBEZBEĐENJE KONTINUITETA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike komunalne usluge o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima, koji će nastati ili mogu nastati u obavljanju delatnosti javnog osvetljenja, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u obavljanju delatnosti.
U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti javnog osvetljenja, vršilac komunalne delatnosti je dužan da odmah o tome obavesti Gradsko veće i da istovremeno preduzme mere za otklanjanje poremećaja.
Ukoliko vršilac komunalne delatnosti ne preduzme mere za otklanjanje poremećaja u ostavljenom roku, Gradsko veće će preduzeti mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena.
Po prijemu obaveštenja o neplaniranom prekidu obavljanja delatnosti javnog osvetljenja, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u obavljanju ove delatnosti, Gradsko veće je dužno da preduzme sledeće mere:
1) odredi red prvenstva i način pružanja usluga onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili rad pravnih i fizičkih lica, ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;
2) preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;
3) utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti i učinjenu štetu.
U slučaju nastupanja neplaniranih, odnosno neočekivanih poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti javnog osvetljenja, vršilac komunalne delatnosti je dužan da obezbedi osvetljenje javnih površina po sledećem redu prvenstva:
1) javno osvetljenje glavnih saobraćajnica i objekata od posebnog značaja;
2) javno osvetljenje trgova;
3) javno osvetljenje ulica;
4) javno osvetljenje pešačkih staza;
5) javno osvetljenje sportskih objekata.
V IZJAŠNJAVANJE O KVALITETU KOMUNALNIH USLUGA
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da obezbedi korisnicima usluga zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt u vezi kvaliteta i korišćenja usluga.
Korisnici usluga obavljanja delatnosti održavanja javnog osvetljenja mogu kontinuirano u toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge vršiocu komunalne delatnosti preko internet stranice Grada Zaječara.
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovori u roku od osam dana od dana prijema.
Skupština jedinice lokalne samouprave odlukama propisuje način obavljanja komunalne delatnosti, kao i opšta i posebna prava i obaveze vršilaca komunalne delatnosti i korisnika usluga na svojoj teritoriji, uključujući i način plaćanja cene komunalne usluge, način vršenja kontrole korišćenja i naplate komunalne usluge i ovlašćenja vršioca komunalne delatnosti u vršenju kontrole i mere koje su kontrolori ovlašćeni da preduzimaju.
Preduzeće obavezno određuje i način kontinuiranog izjašnjavanja (najmanje jednom godišnje) korisnika komunalnih usluga o kvalitetu pružanja komunalnih usluga od strane vršilaca komunalnih delatnosti, koje se može organizovati elektronskim putem ili na drugi pogodan način.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom određenog vršioca komunalne delatnosti, Gradsko veće pokreće postupak preispitivanja rada tog vršioca komunalne delatnosti i nalaže mu da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
Ukoliko vršilac komunalne delatnosti ne postupi u skladu sa stavom 2. ovog člana u pogledu otklanjanja nedostataka kvaliteta pružene komunalne usluge, jedinica lokalne samouprave može raskinuti zaključen ugovor o poveravanju i poveriti obavljanje komunalne delatnosti drugom vršiocu komunalne delatnosti koji ispunjava uslove u skladu sa zakonom.
Nadzor nad sprovođenjem odredbi ove Odluke vrši Gradska uprava grada Zaječara, preko nadležnih Odeljenja.
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredbi ove Odluke vrši gradski komunalni inspektor.
Komunalna milicija obavlja poslove održavanja komunalnog i drugog zakonom uređenog reda i kontrole u skladu sa ovom Odlukom i zakonom.
Novčanom kaznom u iznosu od 80.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice - Vršilac komunalne delatnosti koje obavlja komunalnu delatnost obezbeđenja javnog osvetljenja, ako:
1) ne obavlja komunalnu delatnost obezbeđivanja javnog osvetljenja na propisan način (član 5. Odluke);
2) ne odgovori na dostavljena pitanja, primedbe i predloge u propisanom roku (član 14. stav 3. Odluke);
3) ne izvrši izvršno rešenje komunalnog inspektora doneto na osnovu odredbi ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 8.000,00 dinara odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaje iz ovog člana komunalni inspektor izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.
Novčanom kaznom u iznosu od 80.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1) postupi suprotno zabrani propisanoj članom 8. Odluke;
2) ne izvrši izvršno rešenje komunalnog inspektora doneto na osnovu odredbi ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaj iz stava 1 tačka 1) ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 20.000,00 dinara preduzetnik.
Za prekršaj iz stava 1 tačka 1) ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara fizičko lice.
Za prekršaje iz ovog člana komunalni inspektor, izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Vezano za predmetnu komunalnu delatnost, sklopljen je ugovor o javno-privatnom partnerstvu za zamenu, racionalizaciju i održavanje dela sistema javnog osvetljenja primenom mera uštede energije na teritoriji grada Zaječara, između naručioca - Grada Zaječara, Trg Oslobođenja 1, i izvršioca - "Petrol" d.o.o Beograd, Ul. Omladinskih brigada 88-90, N. Beograd.
Održavanje javne rasvete na području dela grada i mesnih zajednica vrši JKP "Timok održavanje" Zaječar.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".