ODLUKA

O OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI DIMNIČARSKE USLUGE NA TERITORIJI GRADA ZRENJANINA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 21/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti dimničarske usluge na teritoriji grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Grad), prava i obaveze vršioca komunalne delatnosti i korisnika usluga, finansiranje obavljanja dimničarskih usluga, postupanje u slučaju prekida obavljanja dimničarskih usluga, nadzor nad vršenjem dimničarskih usluga, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje dimničarskih usluga.

Član 2

Komunalna delatnost dimničarske usluge obuhvata:

1. čišćenje i kontrolu dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja;

2. čišćenje i kontrolu ventilacionih kanala i uređaja;

3. vađenje i spaljivanje čađi u dimovodnim objektima, i

4. pregled novoizgrađenih i dograđenih dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja.

Član 3

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1. dimovodni objekat (dimnjak) je vertikalna, približno vertikalna ili horizontalna konstrukcija (kanal, okno, šaht, cev, ispust za odvod produkata sagorevanja-fasadni ispust), koja produkte sagorevanja (dimne gasove), u podpritisku ili nadpritisku, odvodi iz ložišnog uređaja u spoljnu sredinu-atmosferu, odnosno obezbeđuje dovod vazduha ložišnom uređaju (kombinovani dimnjaci, koaksijalni fasadni ispusti);

2. ložišni uređaj je deo ložišnog sistema u kojem se odvija loženje (sagorevanje) čvrstih, tečnih ili gasovitih goriva, pri čemu se proizvodi toplota i nastaju produkti sagorevanja (dimni gasovi);

3. sanacija dimovodnog objekta je izvođenje potrebnih radova na postojećem dimovodnom objektu kako bi on ispunio neophodne građevinske, protivpožarne i funkcionalno-tehničke zahteve;

4. rekonstrukcija dimovodnog objekta je izvođenje naknadnih radova na postojećem dimovodnom objektu kako bi se prilagodio zahtevima u pogledu čvrstoće i statičke stabilnosti, kao i promene prethodnih parametara dimovodnog objekta poput broja priključaka, zamene, odnosno naknadne ugradnje dimničarskih vratanaca i sl.;

5. ventilacioni kanal je usisni i odsisni horizontalni, odnosno vertikalni otvor, instalacija i okno koji ima svrhu prinudnog ili prirodnog (termički uzgon) provetravanja, odzračivanja prostora objekta;

6. ventilacioni uređaj je uređaj koji omogućuje prinudno strujanje svežeg ili istrošenog vazduha, odnosno dima i toksičnih produkata sagorevanja kroz ventilacioni kanal;

7. rezervni dimovodni objekat (rezervni dimnjak) je dimovodni objekat koji se koristi samo u slučaju vanrednih potreba i okolnosti i na koga može da se priključi ložišni uređaj na čvrsto gorivo.

II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI DIMNIČARSKE USLUGE

1. Vršilac komunalne delatnosti

Član 4

Komunalnu delatnost dimničarske usluge na teritoriji Grada mogu obavljati javno preduzeće, privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekat (u daljem tekstu: vršilac komunalne delatnosti), koji ispunjava uslove za obavljanje te delatnosti propisane zakonom i drugim propisima, i kome Grad poveri obavljanje iste komunalne delatnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti i javno-privatno partnerstvo i koncesije.

Vršilac komunalne delatnosti iz stava 1. ovog člana je dužan da ispunjava uslove u pogledu minimalne stručne osposobljenosti kadrova i minimalnog tehničkog kapaciteta u skladu sa uredbom kojom se uređuju način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti.

Vršilac komunalne delatnosti obavlja dimničarske usluge na osnovu ugovora koji zaključuje sa korisnicima usluga, a na zahtev korisnika usluga.

Obavljanje komunalne delatnosti dimničarske usluge vrši se u redovnim vremenskim intervalima određenim ovom odlukom.

Izuzetno, obavljanje komunalne delatnosti iz ove odluke vrši se u drugačijim vremenskim intervalima i bez zaključenja ugovora sa korisnicima usluga, ako je neophodno da se preduzmu hitne mere radi sprečavanja ili otklanjanja neposredne opasnosti po život ili zdravlje ljudi, imovinu, životnu sredinu ili biljni i životinjski svet.

Član 5

Dimničarske usluge obavljaju se u cilju obezbeđivanja ispravnog funkcionisanja dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja, ventilacionih kanala i uređaja, preventivne zaštite života i imovine od požara, zaštite životne sredine, kao i energetske efikasnosti.

Član 6

Ispitivanje gasne propusnosti dimnjaka, merenje emisija zagađujućih materija iz ložišnih uređaja i stepena korisnosti ložišnih uređaja, uključujući i merenja dovoljnog snabdevanja ložišta vazduhom za sagorevanje vrši se na zahtev korisnika usluga i o njihovom trošku, a u skladu sa važećim propisima i standardima.

Član 7

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:

1. trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, drugim propisima, standardima donesenim na osnovu zakona i ovom odlukom;

2. propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima;

3. preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalnih delatnosti;

4. razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsta komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Član 8

Vršilac komunalne delatnosti je obavezan da vrši dimničarske usluge u skladu sa godišnjim Programom obavljanja delatnosti (u daljem tekstu: Program), koji sadrži naročito: vrstu, obim, način i dinamiku radova i poslova, iznos potrebnih sredstava za realizaciju Programa i sl.

Program donosi nadležni organ vršioca komunalne delatnosti najkasnije do 01.12. tekuće godine za narednu godinu, uz saglasnost Skupštine grada Zrenjanina.

2. Finansiranje obavljanja komunalne delatnosti

Član 9

Sredstva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti dimničarske usluge obezbeđuju se iz:

1. budžeta Grada;

2. namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;

3. prihoda od prodaje komunalnih usluga;

4. drugih izvora, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

3. Korisnici dimničarskih usluga

Član 10

Korisnici dimničarskih usluga su fizička i pravna lica koja su vlasnici, odnosno korisnici stambenih i poslovnih objekata, odnosno stanova i poslovnih prostora u stambenim i poslovnim objektima na kojima se nalaze dimovodni i ložišni objekti i uređaji, odnosno ventilacioni kanali i uređaji koji se kontrolišu i održavaju u skladu sa ovom odlukom.

Član 11

Korisnik dimničarskih usluga je obavezan da plati cenu za izvršene dimničarske usluge u skladu sa Cenovnikom koji donosi nadležni organ vršioca komunalne delatnosti uz saglasnost Gradskog veća grada Zrenjanina.

Cenu iz stava 1. ovog člana ne plaćaju vlasnici, odnosno korisnici objekata ili posebnih delova objekata na kojima nije izgrađen dimovodni ili ložišni objekat ili uređaj, ili je isti stavljen van upotrebe u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 12

Korisnicima dimničarskih usluga je zabranjeno da u svojim ložišnim uređajima pale pet ambalažu, gume, tkanine, kao i druge predmete, odnosno materijale koji nisu namenjeni za ogrev i mogu izazvati zagađenje životne sredine.

III PRAVA I OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI I KORISNIKA USLUGA

1. Učestalost vršenja komunalne delatnosti dimničarske usluge

Član 13

Redovna kontrola i čišćenje dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja vrši se u skladu sa Programom iz člana 8. ove odluke, u sledećim vremenskim razmacima:

1) dva puta godišnje, u periodu pre i posle grejne sezone, u stambenim objektima za kolektivno i individualno stanovanje, stambeno-poslovnim objektima, kao i poslovnim objektima sa ložišnim uređajima toplotne snage do 1MW;

2) jednom u tri meseca, u ugostiteljskim objektima, pekarama, klanicama, kuhinjama i drugim objektima u kojima se vrši masovno pripremanje hrane;

3) jednom u tri godine, u slučaju kontrole i čišćenja rezervnih dimnjaka i dimnjaka koji se ne koriste stalno.

Na zahtev korisnika, kontrola i čišćenje dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja može se vršiti i u kraćim vremenskim razmacima, kao i u objektima sa ložišnim uređajem toplotne snage preko 1 MW.

Član 14

Redovna kontrola i čišćenje ventilacionih kanala i uređaja vrši se:

1) jednom u tri godine za vertikalni glavni (primarni) ventilacioni kanal i centralni ventilacioni uređaj koji je namenjen isključivo za glavni (primarni) kanal i nalazi se na njegovom vrhu, u stambenim i poslovnim objektima;

2) jednom godišnje za ventilacione kanale i uređaje u poslovnim i drugim objektima u kojima je veća cirkulacija ljudi (tržni centri i sl.);

3) jednom u tri meseca za ventilacioni kanal i uređaj poput odsisnih napa, filtera i ventilatora u kojima se stvaraju zapaljiva prašina ili pare masnoće (prostorije i objekti za masovno pripremanje hrane).

Na zahtev i o trošku korisnika, kontrola i čišćenje ventilacionih kanala i uređaja može se vršiti i u kraćim vremenskim razmacima.

Član 15

Uklanjanje čađi u dimnjacima i ložištima koji pripadaju instalacijama za masovno pripremanje hrane (hotelima, bolnicama, pekarama, industriji prehrambenih proizvoda i sl.), dimnjacima, dimovodnim cevima i ložištima za centralno grejanje i ostalim instalacijama za zajedničko grejanje u stambenim i poslovnim zgradama, dimnjacima i dimovodnim cevima i ložištima industrijskih i zanatskih postrojenja, dimnjacima ciglana i njima sličnim objektima i uređajima vrši se po potrebi, na zahtev korisnika usluge, a najmanje jednom godišnje.

Pri uklanjanju čađi vrši se generalno čišćenje dimovodnih objekata sa iznošenjem čađi.

Pre vađenja i spaljivanja čađi vršilac komunalne delatnosti je dužan da utvrdi da li je dimovodni i ložišni objekat ili uređaj tehnički ispravan.

Spaljivanje čađi ne sme se vršiti za vreme jakog vetra, u vreme žetve, ako je dimnjak ili dimovodni objekat oštećen, kao i u drugim slučajevima kada određene okolnosti ukazuju na postojanje opasnosti od požara.

Prilikom spaljivanja čađi vršilac komunalne delatnosti je dužan da preduzme sve protivpožarne mere, te da pre i po završetku spaljivanja čađi savesno pregleda dimnjak i njegovu okolinu i da o eventualnim nedostacima i oštećenjima obavesti korisnika usluga i komunalnu inspekciju.

Član 16

Pregled novoizgrađenih i dograđenih dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja vrši se po završetku njihove izgradnje, odnosno dogradnje, a pre početka upotrebe.

Ukoliko dimovodni i ložišni objekti i uređaji odgovaraju zahtevima tehničke ispravnosti, vršilac komunalne delatnosti korisniku usluge, na njegov zahtev i o njegovom trošku, o tome izdaje potvrdu.

Član 17

Prilikom vršenja kontrole ispravnosti dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja, odnosno ventilacionih kanala i uređaja, vršilac komunalne delatnosti je dužan da primeni najefikasnije mere kontrole radi otkrivanja eventualnih neispravnosti.

Ukoliko se prilikom kontrole utvrde nedostaci koji neposredno ugrožavaju život, zdravlje i bezbednost ljudi, imovine i životne sredine, vršilac komunalne delatnosti je dužan da o tome odmah pismeno obavesti korisnika usluga i komunalnu inspekciju.

Nadležni komunalni inspektor Gradske uprave grada Zrenjanina će odmah nakon prijema obaveštenja iz stava 2. ovog člana naložiti korisniku usluga da u određenom roku preduzme potrebne radnje i mere radi otklanjanja opasnosti.

Ukoliko korisnik usluga u ostavljenom roku ne otkloni uočene nedostatke, nadležni inspektor će privremeno zabraniti upotrebu neispravnih objekata, odnosno uređaja.

Član 18

Stavljanje van upotrebe dimovodnog i ložišnog objekta i uređaja vrši se na osnovu pismenog zahteva, koji korisnik usluga podnosi vršiocu komunalne delatnosti.

Vršilac komunalne delatnosti je obavezan da stavi van upotrebe dimovodni objekat u roku od 30 dana od prijema pismenog zahteva korisnika.

Nakon demontiranja ložišnog objekta ili uređaja, priključak na dimnjak se mora zazidati ili hermetički zatvoriti poklopcem od vatrostalnog materijala.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da vodi posebnu evidenciju o odjavljenim korisnicima usluga.

Član 19

Vršilac dimničarskih usluga je dužan da putem sredstava javnog informisanja, objavom na svojoj internet stranici, ili na drugi pogodan način, obavesti vlasnike, odnosno korisnike objekata koji podležu redovnoj kontroli i čišćenju dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja o planiranom terminu dolaska radi vršenja kontrole i čišćenja istih objekata i uređaja, najmanje deset dana pre planiranog datuma početka obavljanja delatnosti.

2. Evidencije

Član 20

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da vodi posebnu evidenciju o čišćenju i kontroli dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja, čišćenju i kontroli ventilacionih kanala i uređaja, vađenju i spaljivanju čađi u dimovodnim objektima, kao i o izvršenom pregledu novoizgrađenih i dograđenih dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja.

Član 21

Evidencije o izvršenim dimničarskim uslugama iz člana 20. ove odluke se vode za svaki dimovodni i ložišni objekat i uređaj, odnosno ventilacioni kanal i uređaj, i obavezno sadrže:

- ulicu i broj stambenog, poslovnog ili drugog objekta;

- ime i prezime vlasnika (korisnika) individualnog stambenog objekta, odnosno podatke o licu ovlašćenom za upravljanje zgradom za kolektivno stanovanje ili drugom ovlašćenom licu u stambeno-poslovnim ili poslovnim zgradama;

- broj i vrstu dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja na objektu;

- opis obavljenih dimničarskih usluga, datum i potpis neposrednog izvršioca dimničarske usluge;

- potpis vlasnika (korisnika) objekta, odnosno lica ovlašćenog za upravljanje zgradom ili drugog ovlašćenog lica;

- broj i datum izdavanja potvrde o izvršenim dimničarskim uslugama.

Član 22

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da vodi evidenciju dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja koji se obavezno kontrolišu i čiste, a koja sadrži:

- ulicu i broj stambenog, odnosno poslovnog objekta;

- ime i prezime vlasnika (korisnika) individualnog stambenog objekta, odnosno podatke o licu ovlašćenom za upravljanje zgradom za kolektivno stanovanje ili drugom ovlašćenom licu u stambeno-poslovnim ili poslovnim zgradama;

- podatke o dimovodnom objektu (tip, vrsta, materijal, dimenzije i sl.) i ložišnom uređaju (tip, vrsta goriva, snaga i sl.) odnosno o ventilacionim kanalima i uređajima (tip, vrsta, materijal, dimenzije i sl.) koji se čiste, odnosno kontrolišu;

- napomene o stanju dimovodnih objekata, ložišnih uređaja i ventilacionih kanala i uređaja, vanrednim događajima i sl.,

- datum uvođenja u evidenciju i

- datume čišćenja i kontrole.

Član 23

Vršilac komunalne delatnosti mora čuvati podatke o dimovodnim i ložišnim objektima i uređajima i ventilacionim kanalima i uređajima, kao i o obavljenim uslugama u roku od dve godine.

Član 24

Korisnik dimničarskih usluga je dužan da:

1. Omogući ulaz u prostorije i nesmetan prilaz dimovodnim i ložišnim objektima i uređajima i ventilacionim kanalima i uređajima radi vršenja dimničarskih usluga u skladu sa ovom odlukom;

2. Omogući čišćenje dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja u skladu sa ovom odlukom;

3. Omogući uklanjanje čađi u skladu sa ovom odlukom;

4. Omogući kontrolu dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja u skladu sa ovom odlukom, i

5. plati cenu za izvršene dimničarske usluge u skladu sa važećim cenovnikom vršioca komunalne delatnosti.

IV KONTINUIRANO IZJAŠNJAVANJE KORISNIKA O KVALITETU PRUŽANJA KOMUNALNIH USLUGA

Član 25

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz ove odluke, u trajanju od najmanje 30 dana.

Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana, vršilac komunalne delatnosti objavljuje u sredstvima javnog informisanja od lokalnog značaja, kao i na zvaničnoj internet stranici Grada i svojoj internet stranici.

Izjašnjavanje se može organizovati i elektronskim putem.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja dostavi Gradskom veću grada Zrenjanina izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da je većina korisnika zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, Gradsko veće o tome izveštava Skupštinu grada.

Ako su rezultati izjašnjavanja korisnika takvi da većina njih nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, Gradsko veće pokreće postupak preispitivanja rada vršioca komunalne delatnosti, i nalaže mu da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku od 90 dana.

U slučaju da vršilac komunalne delatnosti ne otkloni nedostatke iz stava 6. ovog člana, Gradsko veće o tome obaveštava Skupštinu grada, koja dalje postupa u skladu sa zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti.

V POSTUPANJE U SLUČAJU PLANIRANIH, ODNOSNO NEPLANIRANIH POREMEĆAJA ILI PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 26

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u sredstvima javnog informisanja od lokalnog značaja i na svojoj internet stranici obavesti korisnike komunalnih usluga o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima, koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.

Član 27

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalnih delatnosti, vršilac komunalne delatnosti je dužan da bez odlaganja preduzme neophodne mere za otklanjanje uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:

- da radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u obavljanju komunalnih delatnosti;

- da preduzme druge mere koje odrede nadležni organi.

Član 28

U slučaju iz člana 27. ove odluke, vršilac komunalne delatnosti je obavezan da, istovremeno sa preduzimanjem neophodnih mera, obavesti nadležnu organizacionu jedinicu Gradske uprave grada Zrenjanina o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama.

Član 29

Po prijemu obaveštenja o neplaniranom prekidu isporuke, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Zrenjanina dužna je da:

- odredi red prvenstva i način pružanja usluga na način da spreči nastanak značajne odnosno nenadoknadive štete;

- preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;

- preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica, kao i druge potrebne mere,

- utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju komunalnih delatnosti, kao i pričinjenu štetu.

Član 30

Ukoliko vršilac komunalne delatnosti ne preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja, odnosno prekida u pružanju komunalnih usluga u određenom roku, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Zrenjanina preduzeće mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena, preko drugog lica, a na teret vršioca komunalne delatnosti.

VI MERE ZABRANE

Član 31

Na dimovodnim objektima i uređajima i ventilacionim kanalima i uređajima nije dozvoljeno:

1. Izvođenje građevinskih i drugih radova bez dozvole za izvođenje radova;

2. Postavljanje instalacija drugih infrastrukturnih objekata i uređaja,

3. Korišćenje istih suprotno nameni.

VII NADZOR

Član 32

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši Gradska uprava grada Zrenjanina.

Poslove inspekcijskog nadzora nad obavljanjem komunalne delatnosti dimničarske usluge na teritoriji Grada vrši odeljenje Gradske uprave grada Zrenjanina nadležno za inspekcijske poslove, preko komunalnih inspektora.

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da:

- izvrši uvid u opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju vršioca komunalne delatnosti;

- saslušava i uzima izjave od odgovornih lica kod vršioca komunalne delatnosti, kao i drugih pravnih i fizičkih lica;

- pregleda poslovne prostorije, objekte, postrojenja i uređaje za obavljanje komunalne delatnosti, odnosno koji služe korišćenju komunalnih usluga, radi prikupljanja neophodnih podataka;

- fotografiše i snimi prostor u kome se vrši inspekcijski nadzor, kao i druge stvari koje su predmet nadzora;

- naloži rešenjem da se komunalna delatnost obavlja na način utvrđen zakonom, drugim propisima i ovom odlukom;

- naloži rešenjem izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju komunalne delatnosti;

- naloži rešenjem korisniku izvršenje utvrđenih obaveza;

- izda prekršajni nalog, odnosno podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, krivičnu prijavu, odnosno prijavu za privredni prestup, kada oceni da postoji sumnja da je povredom propisa učinjen prekršaj, krivično delo ili privredni prestup;

- zabrani obavljanje komunalne delatnosti iz ove odluke svim subjektima koji ne ispunjavaju uslove predviđene zakonom, drugim propisima i ovom odlukom;

- zabrani obavljanje komunalne delatnosti iz ove odluke svim subjektima kojima obavljanje iste nije povereno u propisanom postupku;

- preduzima i druge mere u skladu sa zakonom, podzakonskim propisima i ovom odlukom.

Član 33

Vršilac komunalne delatnosti dimničarske usluge, kao i druga pravna i fizička lica, odnosno preduzetnici, dužni su da komunalnom inspektoru omoguće nesmetano vršenje nadzora, i da mu bez odlaganja stave na uvid i raspolaganje potrebnu dokumentaciju i druge dokaze i izjasne se o činjenicama koje su od značaja za vršenje nadzora

Na rešenje komunalnog inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Zrenjanina u roku od 15 dana dostavljanja rešenja.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja.

Gradsko veće grada Zrenjanina odlučuje o žalbi u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Rešenje Gradskog veća je konačno u upravnom postupku, i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Član 34

Komunalni inspektor u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom milicijom, drugim državnim organima, organima teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i imaocima javnih ovlašćenja, što obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne inspekcije.

Komunalna milicija ima ovlašćenje da izdaje prekršajne naloge, kao i da preduzima druge propisane radnje i mere.

Član 35

Licu koje izvrši radnju koja je ovom odlukom određena kao prekršaj komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar, izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 36

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj vršilac komunalne delatnosti - pravno lice, ako:

1. ne obavlja dimničarske usluge u skladu sa članom 7. ove odluke;

2. ne donese Program obavljanja komunalne delatnosti u skladu sa čl. 8. ove odluke, ili ne vrši komunalnu delatnost u skladu sa Programom;

3. ne donese Cenovnik usluga u skladu sa čl. 11. st. 1. ove odluke, ili usluge ne naplaćuje u skladu sa Cenovnikom;

4. ne vrši redovnu kontrolu i čišćenje dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja u skladu sa čl. 13. ove odluke;

5. ne vrši redovnu kontrolu i čišćenje ventilacionih kanala i uređaja u skladu sa čl. 14. ove odluke;

6. ne vrši uklanjanje čađi u skladu sa članom 15. ove odluke;

7. ne vrši pregled novoizgrađenih i dograđenih dimovodnih i ložišnih objekata, ili ne izdaje potvrdu u skladu sa čl. 16. ove odluke;

8. ne postupi u skladu sa čl. 17. stav 1. i 2. ove odluke;

9. ne stavlja van upotrebe dimovodne i ložišne objekte i uređaje, ili ne vodi evidenciju o odjavljenim korisnicima usluga u skladu sa čl. 18. ove odluke;

10. ne obavesti korisnike u skladu sa čl. 19. ove odluke;

11. ne vodi evidencije u skladu sa čl. 20., 21. i 22. ove odluke;

12. ne čuva podatke u skladu sa čl. 23. ove odluke;

13. ne omogući vršenje nadzora komunalnom inspektoru u skladu sa članom 33. stav 1. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice kod vršioca komunalne delatnosti novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se vršilac komunalne delatnosti - preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000 dinara.

Član 37

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj vršilac komunalne delatnosti - pravno lice, ako:

1. Ne obezbedi kontinuirano izjašnjavanje korisnika usluga u skladu sa čl. 25. ove odluke:

2. u slučaju planiranih prekida obavljanja delatnosti ne postupi u skladu sa članom 26. ove odluke;

3. u slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u obavljanju komunalnih delatnosti ne postupi u skladu sa članom 27. i 28. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice kod vršioca komunalne delatnosti novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se vršilac komunalne delatnosti- preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara.

Član 38

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:

1. postupa suprotno čl. 12. ove odluke

2. ne postupi po nalogu komunalnog inspektora iz čl. 17. st. 3. i 4. ove odluke;

3. postupa suprotno čl. 24. ove odluke;

4. postupa suprotno čl.31. ove odluke:

5. ne omogući vršenje nadzora komunalnom inspektoru u skladu sa članom 33. stav 1. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 39

Vršilac komunalne delatnosti je u obavezi da uskladi svoje poslovanje sa ovom odlukom najkasnije u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 40

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina", a primenjuje se od 01. januara 2023. godine.