ODLUKA

O ODRŽAVANJU JAVNIH ZELENIH POVRŠINA NA TERITORIJI GRADA ZRENJANINA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 21/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina (u daljem tekstu: održavanje javnih zelenih površina) na teritoriji grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Grad), prava i obaveze vršioca komunalne delatnosti i korisnika usluga, finansiranje, način obezbeđivanja kontinuiteta u pružanju komunalnih usluga, nadzor, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina.

Održavanje javnih zelenih površina je komunalna delatnost od opšteg ekonomskog interesa u smislu propisa o zaštiti potrošača.

1. Javne zelene površine

Član 2

Javne zelene površine, u smislu odredaba ove odluke, su:

- parkovi, šetališta i dečja igrališta,

- zelene površine duž saobraćajnica, između kolovoza i trotoara, između kolovoznih traka i sl. (travnjaci, drvoredi i drugi zasadi),

- zelene površine duž pešačkih staza,

- zelene površine oko trgova, skverova, javnih spomenika, komunalnih objekata,

- cvetni zasadi i zasadi u žardinjerama na javnim površinama,

- zelene površine za rekreaciju, sportsko-rekreacione površine,

- zelene površine duž vodenih tokova - priobalja,

- zelene površine u stambenim naseljima,

- zaštitno zelenilo oko grada,

- površine uz groblja,

- neizgrađene građevinske parcele, površine oko neizgrađenih građevinskih parcela i sl.

2. Održavanje javnih zelenih površina

Član 3

Održavanje javnih zelenih površina, u smislu odredaba ove odluke, obuhvata: uređenje, tekuće i investiciono održavanje, rekonstrukciju i sanaciju zelenih i rekreativnih površina, kao i priobalja.

Uređenje javnih zelenih površina, u smislu odredaba ove odluke, obuhvata planiranje, podizanje i održavanje istih, i to:

- podizanje travnih površina od odgovarajućih smeša trava za date uslove, uz redovno navodnjavanje i prihranjivanje;

- formiranje i održavanje cvetnih površina;

- sadnju zasada (stabala, ukrasnog bilja i dr.),

- hortikulturno uređenje i sl.

Član 4

Tekuće održavanje javnih zelenih površina, u smislu odredaba ove odluke, obuhvata kontinuirano održavanje elemenata zelenila (drveća, šiblja, žive ograde, travnjaka, cvetnih partera, žardinjera i dr.) tokom cele godine, i to:

- prihranjivanje, zalivanje i ispunjavanje biljnim materijalom;

- zamena oštećenog ili osušenog biljnog materijala novim sadnicama;

- višekratno orezivanje žive ograde i puzavica, u skladu sa estetskim i funkcionalnim zahtevima okoline;

- negu i zamenu drvorednih sadnica;

- uklanjanje otpalog granja, lišća i otpadaka;

- košenje postojećih travnjaka na javnim zelenim površinama;

- uređenje i obnovu zelenila posle elementarnih nepogoda;

- održavanje javnih zelenih površina u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja i zaštiti voda i nadzemnih vodova;

- preventivno delovanje na sprečavanju biljnih bolesti i uništavanju biljnih štetočina;

- postavljanje zaštitnih ograda, odnosno sadnja žive ograde na mestima koje treba zaštititi od uništenja;

- postavljanje natpisa i upozorenja za zaštitu javne zelene površine;

- uklanjanje odnosno vađenje drveća;

- održavanje elemenata uređivanja i opremanja javnih zelenih površina (staza, puteva, platoa, klupa, žardinjera, fontana, česmi i sl.);

- preduzimanje mera za zaštitu bilja u skladu sa posebnim propisima;

- druge neophodne radnje radi zaštite elemenata zelenila, sa ciljem obezbeđivanja osnovnih funkcija ozelenjavanja (zdravstvena, sanitarno - higijenska i dekorativna).

Član 5

Rekonstrukcija i sanacija javnih zelenih površina, u smislu odredaba ove odluke, obuhvata obnovu postojećih javnih zelenih površina i njihovu zaštitu nakon uklanjanja stvari (vozila) zatečenih na javnim zelenim površinama, raskopavanja javnih zelenih površina u cilju izgradnje novih ili rekonstrukcije postojećih objekata, odnosno sanacije havarija i kvarova na komunalnoj infrastrukturi, uklanjanje i odnošenje snega i leda sa javnih zelenih površina i dr.

Član 6

Investiciono održavanje javnih zelenih površina, u smislu odredaba ove odluke, obuhvata projektovanje i izgradnju novih, kao i revitalizaciju i unapređenje postojećih javnih zelenih površina, u skladu sa planskom dokumentacijom i propisima kojima se uređuje planiranje i izgradnja.

Projekat uređenja sadrži: biološku osnovu, tehnički opis radova, predmer i predračun, grafičke priloge i detalje i druge podatke o elementima koji utiču na podizanje i racionalno održavanje javnih zelenih površina.

II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA

1. Vršilac komunalne delatnosti

Član 7

Komunalnu delatnost održavanje javnih zelenih površina na teritoriji Grada obavlja Javno komunalno preduzeće "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin (skraćeno: JKP "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin), koje je osnovano za obavljanje ove komunalne delatnosti, a u skladu sa godišnjim programom radova na uređenju javnih zelenih površina.

Vršilac komunalne delatnosti iz stava 1. ovog člana je dužan da ispunjava uslove u pogledu minimalne stručne osposobljenosti kadrova i minimalnog tehničkog kapaciteta u skladu sa uredbom kojom se uređuju način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti.

Javne zelene površine duž vodenih tokova (priobalja) i sportsko-rekreacione površine održavaju vlasnici, odnosno korisnici tih površina.

Javne zelene površine u naseljenim mestima, izuzev naseljenog mesta Zrenjanin, mogu održavati i uređivati i mesne zajednice naseljenih mesta.

Program održavanja i uređenja javnih zelenih površina iz stava 2. ovog člana može doneti i Savet mesne zajednice naseljenog mesta, a finansira se iz budžeta Grada za tekuću godinu.

Član 8

Komunalna delatnost održavanje javnih zelenih površina obavlja se prema godišnjem Programu radova na uređenju javnih zelenih površina (u daljem tekstu: Program) koji sadrži naročito: lokacije na području grada na kojima se obavlja komunalna delatnost, javne zelene površine koje su planirane za uređenje, tekuće i investiciono održavanje, rekonstrukciju i sanaciju, vrstu, obim, način i dinamiku radova na održavanju javnih zelenih površina, iznos potrebnih sredstava za realizaciju Programa i sl.

Program iz stava 1. ovog člana donosi vršilac komunalne delatnosti i dostavlja Skupštini Grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se finansira iz sredstava budžeta Grada.

Član 9

Vršilac komunalne delatnosti iz ove odluke je dužan da održava javne zelene površine u skladu sa njihovom funkcijom i usvojenim Programom.

Na osnovu naloga nadležnog komunalnog inspektora, odnosno Komisije iz člana 13. ove odluke, vršilac komunalne delatnosti je dužan da vrši i vanredne poslove u vezi sa obavljanjem komunalne delatnosti iz ove odluke, uz obezbeđivanje novčanih i drugih sredstava za te namene.

Član 10

Privredna društva, ustanove, kao i druga pravna i fizička lica i preduzetnici dužni su da održavaju zelene površine u okviru parcela čiji su vlasnici, odnosno korisnici (da redovno kose travu, orezuju drveće, ukrasno šiblje, živu ogradu i drugo rastinje i sl.) samostalno, ili angažovanjem drugog lica.

Lica iz stava 1. ovog člana mogu da povere JKP "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin radove na održavanju zelenila, na osnovu ugovora koji zaključuju sa tim javnim preduzećem.

Član 11

Lica iz člana 10. ove odluke dužna su da održavaju i javne zelene površine koje se graniče sa parcelama čiji su vlasnici, odnosno korisnici, a nisu obuhvaćene Programom iz člana 8. ove odluke, u dužini parcela koje koriste, do javnog puta.

Pod održavanjem se podrazumeva osnovna nega drveća, ukrasnog šiblja i cveća, košenje trave, kao i čišćenje celokupne površine.

Drveće se mora orezati do visine koja ne ometa vazdušne vodove.

Košenje trave na javnim zelenim površinama vrši se po potrebi, a najkasnije kad visina trave dostigne 25 cm.

Ukrasno šiblje, živa ograda i drugo rastinje mora se orezivati do visine kojom se obezbeđuje nesmetano odvijanje javnog saobraćaja (pešačkog, motornog i biciklističkog) i kojom se ostvaruje potpuna preglednost raskrsnica ulica.

Živa ograda može biti posađena pored saobraćajnica na udaljenosti od najmanje 1 metar od bankine puta, s tim da ne može preći visinu od 0,80 metara.

2. Korišćenje javnih zelenih površina

Član 12

Javne zelene površine mogu se koristiti samo u svrhu za koju su namenjene.

Izuzetno, javne zelene površine mogu se privremeno koristiti za sportske vežbe, priredbe i druge manifestacije, odnosno u druge svrhe, a po pribavljenom odobrenju nadležne organizacione jedinice Gradske uprave grada Zrenjanina.

Odobrenjem iz stava 2. ovog člana određuje se lokacija, površina, vreme korišćenja, posebni uslovi uređivanja i održavanja u toku korišćenja, kao i obaveza dovođenja te površine u prvobitno stanje po prestanku korišćenja.

Za korišćenje javnih zelenih površina u svrhe iz stava 2. ovog člana plaća se naknada u skladu sa aktom kojim se reguliše naknada za korišćenje javnih površina na teritoriji Grada.

Ako se javna zelena površina koristi protivno stavu 1. i 2. ovog člana, nadležni komunalni inspektor će zabraniti korišćenje te površine i naložiti vraćanje javne zelene površine u prvobitno stanje u skladu sa ovom odlukom.

Javne zelene površine ispred poslovnih objekata i radnji mogu se preuređivati montažnim elementima u parking prostor na osnovu odobrenja nadležnog odeljenja Gradske uprave grada Zrenjanina, a u skladu sa uslovima izdatim od "Javnog preduzeća za urbanizam" Zrenjanin, i uz maksimalno očuvanje trajnih sadnica na njima.

Javne zelene površine mogu se ograđivati fizičkim preprekama (stubićima, mobilijarima i sl.) na takav način da ne predstavljaju smetnju odvijanju saobraćaja i intervencijama u hitnim slučajevima (policije, vatrogasne službe, službe hitne pomoći i sl.).

3. Uklanjanje stabala sa javnih zelenih površina

Član 13

Komisija koju obrazuje Gradonačelnik grada Zrenjanina odlučuje o uklanjanju sa javnih zelenih površina stabala, ukoliko:

- predstavljaju opasnost po život, zdravlje ili imovinu ljudi;

- je neophodno zbog bezbednosti saobraćaja;

- stablo dostigne fiziološku starost saglasno vrsti i staništu, ili se nalazi u stanju u kom je ugrožen njegov opstanak i neophodno je njegovo uklanjanje, ili njegovo zadržavanje zahteva neopravdan utrošak sredstava;

- jedan broj primeraka drveća mora da bude odstranjen u interesu održavanja ostalog vrednog drveća (mere nege);

- je uklanjanje u funkciji suzbijanja invazivnih vrsta ili planske zamene starih stabala novim;

- izgradnja objekta ugrožava stanište i razvoj drveća;

- u pripremi građevinskih radova, odnosno organizaciji gradilišta bude utvrđeno da se predviđenim obuhvatom građevine ne mogu postići zahtevana rastojanja od drveća koje je predmet očuvanja odnosno kada se ne može izvršiti uspešno presađivanje drveća;

- postoji javni interes za izgradnju saobraćajnica, infrastrukturnih i drugih javnih objekata;

- drveće u blizini stambenih objekata, na parceli objekta ili susednoj parceli, pogoršava uslove stanovanja, naročito ako sprečava dnevno osvetljenje stambenog prostora;

- otvaranja prolaza - ulaza u dvorišta, odnosno objekte (u skladu sa rešenjem nadležnog organa kojim se odobrava izvođenje radova na izgradnji ili rekonstrukciji objekta);

- u drugim opravdanim slučajevima.

U slučajevima hitnih intervencija, vršilac komunalne delatnosti može vršiti uklanjanje stabala bez naloga Komisije iz stava 1. ovog člana, uz obavezu da o tome obavesti Komisiju u roku od 5 dana od dana izvršenog uklanjanja.

Ukrasno šiblje i drugo rastinje na javnoj površini koju održava može ukloniti i orezati samo vršilac komunalne delatnosti, na osnovu odluke svog nadležnog organa ili tela, ukoliko postoje okolnosti iz stava 1. i 2. ovog člana.

Član 14

Komisija iz člana 13. ove odluke ima najmanje tri člana koji se imenuju iz reda lica stručnih za ovu oblast, s tim da predsednik komisije mora biti zaposlen u Gradskoj upravi grada Zrenjanina, a najmanje jedan član zaposlen u JKP "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin.

Zainteresovana lica mogu se obratiti Komisiji radi uklanjanja stabala pisanim i obrazloženim zahtevom.

Komisija je dužna da donese odluku u roku od 30 dana od dana prijema zahteva iz stava 2. ovog člana, osim kada je zbog okolnosti konkretnog slučaja potrebno sprovesti radnje i provere koje zahtevaju duži rok.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, Komisija je dužna da donese odluku u roku koji ne sme biti duži od 60 dana od dana prijema zahteva.

Član 15

Vršilac komunalne delatnosti iz ove odluke je dužan da po nalogu Komisije iz člana 13. ove odluke vrši uklanjanje stabala i odlaže ih na mesto određeno za odlaganje.

Postupak i način uklanjanja, odlaganja, čuvanja i otuđenja posečenih stabala vrši se u skladu sa posebnim aktom.

Član 16

Stabla i grane koje smetaju vazdušnim vodovima, a nalaze se na javnim zelenim površinama koje su u Programu održavanja, orezuje ili seče vršilac komunalne delatnosti iz ove odluke na zahtev javnog preduzeća koje vrši distribuciju električne energije ili drugih zainteresovanih lica, a pod uslovima iz člana 13. ove odluke.

Član 17

Posečeno zdravo stablo se mora nadoknaditi u zavisnosti od vrste drveta, prsnog prečnika i urbanističke-gradske zone u kojoj se nalazi, po principu: broj mladih sadnica koje treba zasaditi zavisi od prsnog prečnika stabla planiranog za uklanjanje (zbir prsnih prečnika mladih sadnica iste vrste treba da bude jednak prsnom prečniku stabla planiranog za uklanjanje).

Ukoliko se zahtev zainteresovanog lica odnosi na uklanjanje zdravog stabla koje ni na koji način ne ugrožava život, zdravlje ili imovinu podnosioca zahteva ili drugih lica, obaveza naknade iz stava 1. ovog člana vrši se plaćanjem novčanog iznosa za sadnju novih stabala, primenom principa navedenog u stavu 1. ovog člana, kao i cene usluge nabavke i sadnje iz cenovnika vršioca komunalne delatnosti za tekuću kalendarsku godinu.

Nadoknada iz stava 1. i 2. ovog člana uplaćuje se na račun budžeta Grada.

Obnovu odnosno sadnju novih stabala na javnim zelenim površinama vrši isključivo vršilac komunalne delatnosti iz ove odluke, u skladu sa Programom održavanja javnih zelenih površina.

Vršilac komunalne delatnosti određuje mesto sadnje sledećim redosledom:

- na istom mestu;

- u neposrednoj blizini;

- u istoj urbanističkoj(gradskoj) zoni;

- u drugim zonama.

O izvršenoj sadnji vršilac komunalne delatnosti obaveštava odeljenje Gradske uprave grada Zrenjanina nadležno za inspekcijske poslove.

Član 18

U slučaju neovlašćenog uklanjanja, orezivanja ili oštećenja na drugi način stabala ili delova stabala, ukrasnog šiblja, kao i drugog zelenila na javnoj zelenoj površini, nadležni komunalni inspektor Gradske uprave grada Zrenjanina će zabraniti dalje uklanjanje, orezivanje odnosno oštećenje i preduzeti druge radnje i mere iz svoje nadležnosti.

4. Postavljanje instalacija distributivnih sistema

Član 19

Zabranjeno je saditi drveće i drugo rastinje na javnim zelenim površinama koje se nalaze na trasama podzemnih instalacija telefonske, električne, vodovodne ili druge mreže, kao i iznad, ispod ili u neposrednoj blizini energetskog objekta ili voda.

Instalacije iz stava 1. ovog člana na javnoj zelenoj površini i na zemljištu koje je predviđeno za javnu zelenu površinu po pravilu se polažu podzemno.

Izuzetno, u park - šumama i na pošumljenim terenima predviđenim za park šume mogu se postaviti vazdušni telegrafski, telefonski, električni i drugi vodovi, pod uslovima da ne ometaju razvoj vegetacije, da ne narušavaju estetski izgled zelenila i da ne ometaju normalno korišćenje ovih površina.

Instalacije iz stava 1. ovog člana postavljaju se po pravilu ispod parkovskih saobraćajnica, a samo izuzetno na prostor namenjen zelenilu, uz odobrenje nadležnog odeljenja Gradske uprave grada Zrenjanina.

5. Zelenilo i saobraćajnice

Član 20

Na mestima na kojima bi se zbog zelenila mogla ometati vidljivost saobraćaja, zelenilo ne može imati visinu preko 0,50 m, računajući od nivoa puta.

Na uglovima raskrsnica u površini trougla čije stranice iznose dve širine nalegle saobraćajnice, ne sme se saditi zelenilo čiji je biološki uzrast veći od 0,5 m.

Živa ograda može biti posađena pored saobraćajnica na udaljenosti od najmanje 1 m od bankine puta s tim da ne može preći visinu od 0,80 m, odnosno 0,50 m u slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana.

U dvorištu stambenih i poslovnih zgrada ne mogu se saditi biljke koje na bilo koji način mogu prouzrokovati oštećenja na objektima komunalne infrastrukture i ugroziti nesmetano odvijanje saobraćaja.

U slučaju postupanja protivno odredbama ovog člana, komunalni inspektor Gradske uprave grada Zrenjanina naložiće vlasniku, odnosno korisniku parcela na kojima se nalazi zelenilo uklanjanje dela ili cele biljke, uz prethodno pribavljeno mišljenje Komisije iz člana 13. ove odluke.

6. Uslovi za zauzimanje, raskopavanje i vraćanje javne zelene površine u prvobitno stanje

Član 21

Izvođenje građevinskih i drugih radova koji zahtevaju zauzeće javnih zelenih površina građevinskim i drugim materijalom, raskopavanje, kao i druge radnje kojima se oštećuju javne zelene površine, mogu se izvoditi samo na osnovu prethodno pribavljenog odobrenja nadležnog odeljenja Gradske uprave grada Zrenjanina.

Za korišćenje javne zelene površine za svrhe iz stava 1. ovog člana plaća se naknada u skladu sa aktom kojim se reguliše naknada za korišćenje javnih površina na teritoriji grada Zrenjanina.

Naknadu iz stava 2. ovog člana plaća investitor, odnosno drugo lice na čiji zahtev je odobreno zauzeće, raskopavanje, odnosno izvođenje radova na javnoj zelenoj površini.

Investitor, odnosno izvođač radova iz stava 1. ovog člana je dužan da oštećene javne zelene površine dovede u prvobitno stanje u roku koji je određen u izdatom odobrenju.

Ukoliko investitor, odnosno izvođač radova, ne postupi u skladu sa stavom 4. ovog člana, ili to ne učini na način koji je bliže određen u odobrenju, vraćanje javne zelene površine u prvobitno stanje će se izvršiti preko drugog lica, o njegovom trošku.

Član 22

Pre izdavanja odobrenja iz člana 21. stav 1. ove odluke, podnosilac zahteva je dužan da od nadležnog organa pribavi uslove za zauzimanje, raskopavanje, odnosno izvođenje radova na javnoj zelenoj površini i uslove za vraćanje javne zelene površine u prvobitno stanje, koji obavezno sadrže način i rok vraćanja javne zelene površine u prvobitno stanje. Uz zahtev za izdavanje uslova, podnosilac zahteva je dužan da priloži geodetsku osnovu sa ucrtanim postojećim objektima i zelenilom, kao i skicu prostora koji se zauzima sa planiranim objektima.

Pre izdavanja uslova iz stava 1. ovog člana, vršilac komunalne delatnosti je dužan da sačini zapisnik o stanju javne zelene površine koja se privremeno zauzima, raskopava, odnosno na kojoj se izvode radovi, kao i javnih zelenih površina koje se sa njom neposredno dodiruju pre zauzimanja odnosno raskopavanja, kao i predlog mera za zaštitu zelenila tokom privremenog zauzimanja, raskopavanja, odnosno izvođenja radova, koje se posebno odnose na zaštitu drveća od uništavanja, i da izvrši njihovo fotografisanje.

Zapisnik sa fotografijama iz stava 2. ovog člana je sastavni deo uslova iz stava 1. ovog člana.

7. Način vraćanja javne zelene površine u prvobitno stanje

Član 23

Investitor, odnosno izvođač radova iz člana 21. stav 1. ove odluke dužan je da javnu zelenu površinu vrati u prvobitno stanje prema uslovima iz člana 22. ove odluke.

Vraćanje javne zelene površine u prvobitno stanje podrazumeva obavezu čišćenja privremeno zauzete ili raskopane javne zelene površine od šuta i drugog otpadnog materijala, nanošenje humusnog sloja i plaćanje novčane naknade za uništeno zelenilo u skladu sa ovom odlukom, radi sadnje odnosno obnove uništenog zelenila.

Visina novčane naknade iz stava 2. ovog člana utvrđuje se cenovnikom vršioca komunalne delatnosti, na koji saglasnost daje Gradsko veće grada Zrenjanina, i ista se uplaćuje na račun budžeta Grada na osnovu premera i predračuna radova pre izdavanja odobrenja iz člana 21. stav 1. ove odluke.

Po prestanku korišćenja javne zelene površine, vršilac komunalne delatnosti je dužan da sačini zapisnik o stanju javne zelene površine posle privremenog zauzimanja odnosno raskopavanja i izvođenja radova, i da izvrši fotografisanje, te da na osnovu stanja javnih zelenih površina posle privremenog zauzimanja, raskopavanja ili izvođenja radova sačini konačan obračun novčane naknade iz stava 1. ovog člana.

Vršilac komunalne delatnosti vrši obnovu odnosno sadnju uništenog zelenila na javnoj zelenoj površini posle privremenog zauzimanja, odnosno raskopavanja ili izvođenja radova.

O izvršenoj obnovi odnosno sadnji, vršilac komunalne delatnosti je dužan da obavesti nadležnu inspekciju.

Odredbe ovog člana shodno se primenjuju i na sve druge slučajeve privremenog zauzimanja javne javne zelene površine i njenog vraćanja u prvobitno stanje.

Član 24

Odobrenje za privremeno zauzeće javnih zelenih površina iz člana 12. stav 2. i člana 21. stav 1. ove odluke nadležno odeljenje Gradske uprave grada Zrenjanina izdaje kada je, pored ispunjavanja ostalih propisanih uslova, podnosilac zahteva priložio dokaz o uplati novčane naknade iz člana 12. st. 4. i čl. 21. st. 2. ove odluke.

8. Izvođenje građevinskih radova na komunalnim objektima, sanacije havarija i kvarova na komunalnoj infrastrukturi

Član 25

Kod izgradnje, sanacije i rekonstrukcije komunalnih objekata, kao i sanacije havarija i kvarova na komunalnoj infrastrukturi, investitor, odnosno izvođač radova je dužan da u roku od 8 dana od dana završetka radova uredi okolinu mesta na kome su izvođeni radovi, a koja je predviđena kao javna zelena površina.

Ako se izvode radovi većeg obima, rok za čišćenje javne zelene površine i uklanjanje preostalog materijala, uređaja i privremenih objekata iznosi 15 dana od dana završetka radova.

Na javnim zelenim površinama mogu se podizati samo oni objekti koji su predviđeni urbanističkim planom, uz odobrenje nadležnog odeljenja Gradske uprave grada Zrenjanina.

Investitor, odnosno izvođač građevinskih i drugih radova je dužan da prilikom izvođenja radova preduzme mere zaštite i obezbeđenja javnih zelenih površina od oštećenja.

Ukoliko investitor, odnosno izvođač radova ne uredi okolinu mesta na kome su izvođeni radovi u skladu sa stavom 1. i 2. ovog člana, nadležni komunalni inspektor će naložiti da se ovi poslovi izvrše preko drugog lica, a na teret investitora, odnosno izvođača radova.

9. Zaštita pojedinačnih stabala i drugih biljaka

Član 26

Prilikom uređivanja (betoniranja, asfaltiranja, popločavanja i sl.) javnih površina na kojima se nalaze pojedinačna stabla, izvođač radova mora ostaviti odgovarajuću slobodnu površinu, prečnika minimalno 0,8 m računajući od stabla drveta kao i izvršiti gradnju rozete oko drveta u skladu sa odobrenjem nadležnog odeljenja Gradske uprave grada Zrenjanina.

Iskop na udaljenosti manjoj od dva metra od stabla, smatra se sečom stabla i podleže obavezi plaćanja naknade iz člana 23. ove odluke.

Ukoliko se zbog izgradnje objekta ili izvođenja drugih radova ili na drugi način uništi travnjak, cveće, ukrasno grmlje i sl. na javnoj zelenoj površini oni se moraju nadoknaditi plaćanjem novčane naknade iz člana 23. ove odluke.

Visinu novčane naknade iz stava 3. ovog člana, utvrđuje vršilac komunalne delatnosti na osnovu cena usluga nabavke i postavljanja odnosno sadnje busena trave, cveća, grmlja i sl. iz Cenovnika za tekuću kalendarsku godinu, i ista se uplaćuje na račun budžeta G.

Tehnički prijem građevinskih radova ne može se izvršiti bez podnetog dokaza o uplati nadoknade, odnosno vraćanja javne zelene površine u prvobitno stanje u smislu člana 23. ove odluke.

10. Čuvanje humusnog sloja

Član 27

Izvođač radova je dužan da na gradilištu i oko njega sačuva humusni sloj zemljišta određen za javnu zelenu površinu.

Ako je radi nivelacije terena određenog za javnu zelenu površinu potrebno izvršiti čišćenje šuta i nasipanje humusa, izvođač radova je dužan da za gornji sloj upotrebi isključivo humusno zemljište, u dubini najmanje 30 cm.

11. Uklanjanje vozila sa javnih zelenih površina

Član 28

Vozila zatečena na javnim zelenim površinama mogu se ukloniti po nalogu komunalnog inspektora i čuvati na mestu koje odredi Javno komunalno preduzeće "Pijace i parkinzi" Zrenjanin, pod uslovima i na način određen posebnim aktom.

Prilikom preuzimanja uklonjenog vozila vlasnik, odnosno korisnik vozila, je dužan da plati troškove uklanjanja i čuvanja vozila, troškove za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje, kao i druge dospele troškove u skladu sa Cenovnikom vršioca komunalne delatnosti, na koji saglasnost daje Gradsko veće grada Zrenjanina.

JKP "Pijace i parkinzi" Zrenjanin je dužno da po nalogu komunalnog inspektora odnese vozilo zatečeno na javnoj zelenoj površini, čuva ga na za to određenom mestu najduže do 120 dana i da o tome sačini zapisnik.

Postupak iz stava 1. ovog člana komunalni inspektor pokreće po službenoj dužnosti, po prijavi državnih i drugih organa i organizacija, fizičkih i pravnih lica, odnosno na osnovu pisane prijave ovlašćenog radnika JKP"Pijace i parkinzi" Zrenjanin, koji je dužan da uz prijavu, kao dokaz priloži i fotografski snimak vozila i mesta, odnosno javne zelene površine na kojoj je vozilo zatečeno.

Član 29

Naplatu troškova iz člana 28 stav 2. ove odluke vrši JKP "Pijace i parkinzi" Zrenjanin.

JKP "Pijace i parkinzi" je u obavezi da deo naplaćenih troškova, koji se odnosi na dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje, kao i za njenu zaštitu, prenese na JKP "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin.

Međusobni odnosi između JKP "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin i JKP "Pijace i parkinzi" Zrenjanin regulišu se ugovorom.

JKP "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin je dužno da sredstva ostvarena naplatom troškova za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje koristi za te namene.

Član 30

Ukoliko vlasnik, odnosno korisnik vozila ne preuzme vozilo u roku iz člana 28. stav 3. ove odluke, vršilac komunalne delatnosti stiče pravo da proda vozilo u cilju namirenja troškova iz člana 28. stav 2. ove odluke.

Način i postupak prodaje vozila reguliše se posebnim aktom koji donosi nadležni organ vršioca komunalne delatnosti.

Ukoliko je postignuta vrednost prodatog vozila veća od troškova iz člana 28. stav 2. ove odluke, višak novca se vraća vlasniku, odnosno korisniku vozila.

U slučaju da je vlasnik, odnosno korisnik vozila nepoznat, ili ne preuzme višak novca koji preostane nakon namirenja troškova iz stava 2. ovog člana u roku od godinu dana od dana izvršene prodaje, novac će pripasti budžetu Grada.

Vršilac komunalne delatnosti će postupiti u skladu sa odredbama ovog člana i sa drugim stvarima koje su zatečene na javnim zelenim površinama, a ne zna se ko je njihov vlasnik, ili ih vlasnik ne preuzme u roku iz člana 28. stav 3. ove odluke.

III PRAVA I OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA I KORISNIKA USLUGA

Član 31

Vršilac komunalne delatnosti iz ove odluke je dužan da obezbedi:

- trajno i nesmetano obavljanje komunalne delatnosti iz ove odluke pod uslovima i na način uređen zakonom, drugim propisima i ovom odlukom;

- propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova i sigurnost korisnika usluga;

- preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata i opreme, koji služe za obavljanje komunalne delatnosti iz ove odluke;

- razvoj i unapređenje kvaliteta komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Član 32

Vršilac komunalne delatnosti iz ove odluke je dužan da:

1. vodi evidenciju o stanju javnih zelenih površina, biljnog materijala, komunalnih i drugih objekata i uređaja na javnim zelenim površinama,

2. sačinjava i dostavlja Gradskoj upravi grada Zrenjanina godišnji izveštaj na osnovu evidencije iz tačke 1. ovog člana,

3. odmah preduzme sve neophodne mere iz svoje nadležnosti radi otklanjanja opasnosti ako drvo ili drugo zelenilo predstavlja opasnost po život i zdravlje ljudi ili imovinu veće vrednosti, a ako se drvo ili drugo zelenilo nalazi na zelenoj površini koju održavaju i uređuju lica iz člana 10. ove odluke, da preduzme odgovarajuće mere po nalogu i za račun tih lica,

4. javne zelene površine dovede u prvobitno stanje po nalogu nadležnog komunalnog inspektora, a u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 33

Vršilac komunalne delatnosti iz ove odluke je dužan da uspostavi i vodi Katastar zelenila, koji obuhvata katastar zelenih površina i katastar drveća.

Katastar zelenih površina sadrži informacije i podatke o zelenim površinama, njihovom kvalitetu, kvantitetu i ekonomskoj proceni koja uključuje kartografski prikaz i statističke informacije.

Katastar drveća sadrži informacije i podatke o drveću i šiblju i to: o lokaciji, vrsti i broju drveća i šiblja, starosti, dimenziji i vitalnosti drveća i šiblja, sa odvojenim podacima za drveće i šiblje duž saobraćajnica, na javnim zelenim površinama i za drveće i šiblje na parcelama koje se u celini štite u skladu sa zakonom.

Član 34

Vršilac komunalne delatnosti iz ove odluke je dužan da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz ove odluke, u trajanju od najmanje 30 dana.

Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se u sredstvima javnog informisanja od lokalnog značaja, kao i na zvaničnoj internet stranici grada Zrenjanina i vršioca komunalne delatnosti.

Izjašnjavanje se može organizovati i elektronskim putem.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskom veću grada Zrenjanina izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da je većina korisnika zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, Gradsko veće o tome izveštava Skupštinu grada.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, Gradsko veće pokreće postupak preispitivanja rada vršioca komunalne delatnosti i nalaže mu da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Ukoliko vršilac komunalne delatnosti ne otkloni nedostatke iz stava 6. ovog člana u ostavljenom roku, Gradsko veće o tome obaveštava Skupštinu grada, koja dalje postupa u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da obezbedi korisnicima usluga zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt u vezi kvaliteta korišćenja usluga.

Korisnici usluga iz ove odluke mogu kontinuirano u toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge preko internet stranice vršioca komunalne delatnosti, koji je dužan da na dostavljena pitanja i predloge odgovori u roku od 2 dana.

Član 35

Korisnici komunalnih usluga iz ove odluke su u obavezi da:

1. javne zelene površine koriste u skladu sa njihovom namenom, odnosno sa odredbama ove odluke;

2. ne ometaju druge korisnike i ne ugrožavaju životnu sredinu,

3. u pisanoj formi obaveste vršioca komunalne delatnosti da drvo ili drugo zelenilo predstavlja opasnost po život, zdravlje ili imovinu,

4. održavaju zelenilo, u skladu sa ovom odlukom,

5. pre sadnje drveća i drugih zasada (šiblje, žive ograde, cvetni parteri, i dr.) pribave prethodnu saglasnost nadležne organizacione jedinice Gradske uprave grada Zrenjanina,

6. održavaju druge zasade iz tačke 5. ovog člana,

7. omoguće ulazak radnika vršioca komunalne delatnosti u dvorište u cilju održavanja elemenata zelenila,

8. ne ugrožavaju objekte i opremu, koji su u funkciji obavljanja komunalne delatnosti iz ove odluke.

IV NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU DELATNOSTI ODRŽAVANJA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA I OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI U SLUČAJU PLANIRANIH I NEPLANIRANIH PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 36

Vršilac komunalne delatnosti je dužan je da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju programa iz člana 8. ove odluke obavlja delatnost u skladu sa ovom odlukom, kao i da obezbedi odgovarajući obim, vrstu i kvalitet usluga.

Član 37

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u sredstvima javnog informisanja od lokalnog značaja i na svojoj internet stranici obavesti korisnike komunalnih usluga o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida.

Član 38

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalnih delatnosti, vršilac komunalne delatnosti je dužan da bez odlaganja preduzme neophodne mere za otklanjanje uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:

- da radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u obavljanju komunalne delatnosti;

- da organizuje hitne popravke uređaja kojima se obezbeđuje obavljanje delatnosti;

- da preduzme druge mere koje odrede nadležni organi.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, vršilac komunalne delatnosti je obavezan da, istovremeno sa preduzimanjem neophodnih mera, obavesti nadležnu organizacionu jedinicu Gradske uprave grada Zrenjanina o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama.

Član 39

Po prijemu obaveštenja o neplaniranom prekidu isporuke, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Zrenjanina dužna je da:

- odredi red prvenstva i način pružanja usluga na način da spreči opasnost po život i zdravlje ljudi i rad institucija, privrednih subjekata i drugih lica, odnosno nastanak značajne odnosno nenadoknadive štete;

- preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;

- preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica, kao i druge potrebne mere;

- utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju komunalne delatnosti, kao i odgovornost za pričinjenu štetu.

Član 40

Ukoliko vršilac komunalne delatnosti ne preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja, odnosno prekida u pružanju komunalnih usluga u određenom roku, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Zrenjanina preduzeće neophodne mere za obezbeđivanje komunalne usluge na njegov teret.

V FINANSIRANJE OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA

Član 41

Sredstva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina obezbeđuju se iz:

1. budžeta Grada;

2. drugih izvora, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

VI MERE ZABRANE

Član 42

U cilju zaštite javnih zelenih površina zabranjeno je:

1. vađenje i orezivanje drveća,

2. oštećenje drveća i drugih zasada,

3. gaženje i branje cveća, trave, lišća, plodova, i neovlašćeno košenje trave sa javnih zelenih površina,

4. puštanje životinja, osim na površinama određenim za te namene,

5. hvatanje i ubijanje ptica i divljači, uništavanje gnezda i hranilišta,

6. sadnja drveća i drugih zasada (šiblje, živa ograda, cvetni parteri, i dr.) bez pribavljene prethodne saglasnosti nadležnog organa,

7. prekrivanje i na bilo koji način uništavanje travnatog sloja,

8. kopanje i iznošenje zemlje, kamena, peska i drugih sastojaka zemljišta,

9. sejanje krmnog bilja, povrtarskih i ratarskih kultura,

10. bacanje otpada i njegovo paljenje,

11. oštećenje staza, klupa, posuda za sakupljanje otpada, ograda, sanitarnih uređaja i sl.,

12. vožnja, zaustavljanje, ostavljanje, popravka i pranje vozila,

13. premeštanje i uklanjanje klupa, posuda za sakupljanje otpada i rekvizita sa dečijih igrališta,

14. loženje vatre ili paljenje stabala ili lišća, istovar materijala, robe, ambalaže i slično na travnjacima, travnim terenima i stazama, kao i njihov smeštaj pored drvoreda i drugih zasada,

15. urezivanje imena ili znakova na stablima, klupama, zidovima ili ostalim objektima, zakivanje reklamnih panoa, lepljenje plakata na stablima, ogradama ili pomeranje graničnih belega, zakivanje klinova u stablo,

16. skidanje, uništavanje ili oštećenje putokaza, znakova, ili natpisa postavljenih u cilju održavanja reda na javnim zelenim površinama,

17. drugo nenamensko korišćenje ili oštećenje javne zelene površine.

VII ODREDBE O ŠTRAJKU

Član 43

U slučaju prekida u obavljanju delatnosti održavanja javnih zelenih površina usled štrajka, vršilac komunalne delatnosti iz ove odluke je dužan da obezbedi sledeći minimum procesa rada:

1. obavljanje poslova i zadataka na održavanju javnih zelenih površina koji se odnose na interventno uklanjanje ili orezivanje stabala, zalivanje i hemijsku zaštitu zelenila,

2. rad čuvarske službe na obezbeđenju mehanizacije,

3. rad zimske službe u cilju zaštite zelenila i obezbeđivanja bezbednosti građana.

VIII NADZOR

Član 44

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši Gradska uprava grada Zrenjanina.

Poslove inspekcijskog nadzora nad obavljanjem komunalne delatnosti održavanje javnih zelenih površina na teritoriji Grada vrši odeljenje Gradske uprave grada Zrenjanina nadležno za inspekcijske poslove, preko komunalnih inspektora.

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da:

- izvrši uvid u opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju vršioca komunalne delatnosti;

- saslušava i uzima izjave od odgovornih lica kod vršioca komunalne delatnosti, kao i drugih pravnih i fizičkih lica;

- pregleda poslovne prostorije, objekte, postrojenja i uređaje za obavljanje komunalne delatnosti, odnosno koji služe korišćenju komunalnih usluga, radi prikupljanja neophodnih podataka;

- fotografiše i snimi prostor u kome se vrši inspekcijski nadzor, kao i druge stvari koje su predmet nadzora;

- naloži rešenjem da se komunalna delatnost obavlja na način utvrđen zakonom, drugim propisima i ovom odlukom;

- naloži rešenjem izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju komunalne delatnosti, u skladu sa ovom odlukom;

- izda prekršajni nalog, odnosno podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, krivičnu prijavu, odnosno prijavu za privredni prestup, kada oceni da postoji sumnja da je povredom propisa učinjen prekršaj, krivično delo ili privredni prestup;

- zabrani obavljanje komunalne delatnosti iz ove odluke svim subjektima koji ne ispunjavaju uslove predviđene zakonom, drugim propisima i ovom odlukom;

- zabrani obavljanje komunalne delatnosti iz ove odluke svim subjektima kojima obavljanje iste nije povereno u propisanom postupku;

- preduzima i druge mere u skladu sa zakonom, podzakonskim propisima i ovom odlukom.

Član 45

Vršilac komunalne delatnosti iz ove odluke, kao i druga lica, dužni su da komunalnom inspektoru omoguće nesmetano vršenje nadzora, i da mu bez odlaganja stave na uvid i raspolaganje potrebnu dokumentaciju i druge dokaze i izjasne se o činjenicama koje su od značaja za vršenje nadzora.

Na rešenje komunalnog inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Zrenjanina u roku od 15 dana dostavljanja rešenja.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja.

Gradsko veće grada Zrenjanina odlučuje o žalbi u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Rešenje Gradskog veća je konačno u upravnom postupku, i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Član 46

Komunalni inspektor u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom milicijom, drugim državnim organima, organima teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i imaocima javnih ovlašćenja, što obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne inspekcije.

Komunalna milicija ima ovlašćenje da izdaje prekršajne naloge zbog povreda odredaba ove odluke, kao i da preduzima druge propisane radnje i mere.

IX KAZNENE ODREDBE

Član 47

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj vršilac komunalne delatnosti ako:

1. ne donese Program u skladu sa članom 8. ove odluke, ili ne vrši komunalnu delatnost u skladu sa Programom;

2. ne obavlja vanredne poslove u skladu sa članom 9. stav 2. ove odluke;

3. vrši uklanjanje stabala bez odluke Komisije iz člana 13. ove odluke, odnosno protivno odredbama istog člana;

4. ne obavesti Komisiju o uklanjanju stabala zbog hitnih intervencija u predviđenom roku (član 13. st. 2.);

5. ne vrši uklanjanje stabala u skladu sa odlukom Komisije iz člana 13. ove odluke ili ih ne odlaže na za to određeno mesto (član 15.);

6. stabla i grane na javnim zelenim površinama koje su u Programu održavanja, a koje smetaju vazdušnim vodovima, ne orezuje i seče u skladu sa čl. 16. ove odluke;

7. ne sačini zapisnik u skladu sa čl. 22. st. 2. i čl. 23. st. 5. ove odluke;

8. ne vrši obnovu zelenila u skladu sa članom 23. stav 6. ove odluke, ili o tome ne obavesti nadležnu inspekciju;

9. vrši prodaju vozila i drugih stvari zatečenih na javnim zelenim površinama, odnosno namirenje troškova od prodaje protivno odredbama člana 30. ove odluke;

10. ne postupa u skladu sa odredbama člana 31. ove odluke;

11. ne ispunjava obaveze u skladu sa članom 32. ove odluke;

12. ne vodi katastar zelenila u skladu sa članom 33. ove odluke;

13. ne obezbedi minimum procesa rada za vreme štrajka u skladu sa članom 43. ove odluke;

14. ne omogući vršenje nadzora komunalnom inspektoru u skladu sa članom 45. stav 1. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice kod vršioca komunalne delatnosti novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara.

Član 48

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj vršilac komunalne delatnosti, ako:

1. ne sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz člana 34. ove odluke;

2. U slučaju planiranih ili očekivanih smetnji i prekida koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga ne postupi u skladu sa članom 37. ove odluke;

3. U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u obavljanju komunalnih delatnosti ne postupi u skladu sa članom 38. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice kod vršioca komunalne delatnosti novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000,00 dinara.

Član 49

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:

1. ne održava javne zelene površine u skladu sa članom 11. ove odluke;

2. privremeno koristi javne zelene površine protivno članu 12. ove odluke;

3. vrši ograđivanje javnih zelenih površina, ili preuređivanje istih u parking prostor suprotno članu 12. stav 6. i 7. ove odluke;

4. sadi drveće i drugo rastinje na javnim zelenim površinama koje se nalaze na trasi podzemnih instalacija, ili postavlja instalacije distributivnih sistema protivno članu 19. ove odluke;

5. sadi i održava zelenilo tako da ugrožava bezbednost saobraćaja protivno članu 20. ove odluke;

6. sadi, odnosno uklanja drveće i drugo rastinje bez odluke nadležnog organa;

7. vrši zauzeće, raskopavanje i druge radnje na javnim zelenim površinama bez pribavljanja uslova, plaćanja naknade, odnosno odobrenja nadležnog organa u skladu sa članom 21. i 22. ove odluke;

8. javne zelene površine ne vrati u prvobitno stanje u skladu sa članom 23. ove odluke;

9. kao investitor, odnosno izvođač radova, postupa protivno članu 25., 26. i 27. ove odluke;

10. vrši uklanjanje i prodaju vozila i drugih stvari zatečenih na javnim zelenim površinama protivno odredbama člana 28, 29. i 30. ove odluke;

11. postupa protivno članu 35. ove odluke;

12. postupa protivno članu 42. ove odluke;

13. ne omogući vršenje nadzora komunalnom inspektoru u skladu sa članom 45. stav 1. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 50

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina", a primenjivaće se počev od 01. januara 2023. godine.