ODLUKA

O ODRŽAVANJU KOMUNALNE HIGIJENE

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 28/2008, 14/2010 - dr. odluka, 37/2013, 11/2014, 25/2014, 33/2015, 21/2016, 29/2016, 26/2017, 37/2017 i 21/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom reguliše se održavanje komunalne higijene (u daljem tekstu: higijena) javnih površina i površina u opštoj upotrebi, čišćenje i pranje javnih površina, iznošenje i deponovanje komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada, otpadnog materijala i fekalnih materija i uslovi za raskopavanje i dovođenje u prvobitno stanje javnih površina na teritoriji Grada Zrenjanina.

Član 2

Delatnosti iz člana 1. ove Odluke utvrđuju se kao komunalne delatnosti od opšteg interesa.

Održavanje komunalne higijene javnih površina i površina u opštoj upotrebi, čišćenje i pranje javnih površina, iznošenje i deponovanje komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i fekalnih materija obavlja JKP "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin koje je osnovano za obavljanje te komunalne delatnosti.

Vršilac komunalne delatnosti iz stava 2. ovog člana dužan je da ispunjava uslove u pogledu minimalne stručne osposobljenosti kadrova i minimalnog tehničkog kapaciteta u skladu sa uredbom kojom se uređuju način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti.

Član 3

Javnim površinama u smislu ove Odluke smatraju se:

1. ulice (kolovoz, pešačke i biciklističke staze), slobodne površine između zgrada kolektivnog stanovanja sa parking prostorima, trgovi, prolazi, nadvožnjaci, mostovi i prostor ispod mostova, podvožnjaci, javni pasaži iznad i ispod zemlje, stepeništa, kejovi, šetališta, (u daljem tekstu: površine javnog saobraćaja),

2. dečija i sportska igrališta,

3. autobuska i taksi stajališta u javnom gradskom i prigradskom saobraćaju,

4. prostor oko individualnih objekata, poslovnih i privrednih objekata, sedišta firmi, kioska, prodavnica, skladišta, bioskopa, ugostiteljskih objekata, zanatskih radnji i slično.

Član 4

Površine u opštoj upotrebi u smislu ove Odluke su:

1. pijace i javne površine oko pijace koje su u funkciji pružanja usluga na pijaci (kolovoz, trotoar),

2. javna parkirališta,

3. autobuska stanica (otvoreni i zatvoreni manipulativni prostor za pešake),

4. železnička stanica (otvoreni i zatvoreni manipulativni prostor za pešake i pružni pojas u delu koji prolazi kroz naselje),

5. benzinske stanice (otvoreni manipulativni prostor u kompleksu benzinske stanice),

6. javna kupališta.

II ODRŽAVANJE HIGIJENE JAVNIH POVRŠINA I JAVNIH OBJEKATA

Član 5

Održavanje higijene na javnim površinama i površinama u opštoj upotrebi obaveza je svih korisnika iz člana 3. i 4. ove Odluke.

Održavanje higijene javnih površina i površina u opštoj upotrebi obuhvata: čišćenje i sakupljanje otpada i otpadaka, njegovo odvoženje na deponiju i pranje.

Uređenje javnih površina obuhvata opremanje javnih površina odgovarajućim mobilijarom kao što je postavljanje klupa za sedenje, ukrasnih stubića, održavanje i zamena mobilijara za igru dece kao i mobilijara na sportskim igralištima, postavljanje korpi za otpatke, zaštitnih ograda za sadnice (korvete) i slično.

Član 6

Održavanje higijene i uređenje javnih površina iz člana 3. stav 1. tačka 1.-3. i člana 4. tačka 2. ove Odluke na teritoriji grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Zrenjanin) vrši JKP "Čistoća i zelenilo" (u daljem tekstu: Javno preduzeće) na osnovu Programa uređenja i održavanja javnih površina (u daljem tekstu: Program).

Program iz prethodnog stava donosi Javno preduzeće najkasnije do 01.12. tekuće godine za narednu godinu, uz saglasnost Skupštine grada.

Program sadrži: opis javne površine koja se uređuje i održava, obim, nivo, kvalitet uređenja i održavanja javne površine, dinamiku izvođenja radova i potrebna finansijska sredstva.

Program se finansira iz sredstava budžeta opštine.

Nadzor nad realizacijom Programa u pogledu vrste, obima, dinamike i kvaliteta izvođenja radova vrši nadležna komunalna inspekcija.

Član 7

Održavanje čistoće u gradskim naseljima kolektivnog stanovanja gde je povećana količina otpada ili veća frekvencija stanovništva Javno preduzeće iz člana 6. stav 1. ove Odluke organizuje i vrši preko "domaćina naselja i parka".

"Domaćin naselja i parka" obavlja sledeće poslove: svakodnevno na javnim površinama vrši sakupljanje lakog otpada, čišćenje prostora oko sudova za otpad, dokle dopire rasturanje otpada, čišćenje trotoara i po potrebi druge poslove.

Član 8

Održavanje higijene i uređenje javnih površina iz člana 3. stav 1. tačka 1-3. ove Odluke u naseljenim mestima organizuju mesne zajednice.

Održavanje higijene na površinama iz prethodnog stava vrši se na osnovu Programa koji donosi Savet mesne zajednice shodno članu 6. ove Odluke.

Program iz prethodnog stava finansira se iz sredstava budžeta grada i sopstvenih sredstava mesne zajednice.

Nadzor nad realizacijom Programa iz stava 2. ovog člana vrši mesna zajednica.

Član 9

Održavanje higijene na javnim površinama iz člana 3. stav 1. tačka 4. ove Odluke vrše fizička i pravna lica i preduzetnici koji koriste objekte.

Član 10

Održavanje higijene na površinama u opštoj upotrebi iz člana 4. stav 1. tačka 1. ove Odluke vrši Javno komunalno preduzeće "Pijace i parkinzi", a na površinama i objektima iz tačke 3., 4. i 5. vrši vlasnik ili nosilac drugog prava na tim objektima.

Održavanje higijene na površinama u opštoj upotrebi iz člana 4. stav 1. tačka 6. ove Odluke vrši preduzeće, drugo pravno lice ili preduzetnik ovlašćeno za organizovanje javnih kupališta i pružanja usluga na njima.

Član 11

Otpad sa javnih površina odlaže se u sudove za otpad (korpe, kante za otpatke i kontejneri).

Sudovi za otpad sa površina javnog saobraćaja moraju se prazniti svakoga dana.

Radnici koji obavljaju posao čišćenja i pranja površina javnog saobraćaja moraju nositi jednoobrazna odela sa upozoravajućim oznakama u skladu sa Zakonom.

Član 12

Preduzeća, druga pravna lica, preduzetnici i građani koji su obavezni na održavanje čistoće u skladu sa članom 5. ove Odluke, obavezni su da obezbede dovoljan broj sudova za otpad.

Član 13

Pranje površina javnog saobraćaja vrši se u letnjem periodu (od 15.03. do 30.10.) u vremenu od 22,00 do 05 časova.

U zimskom periodu (od 01.11. do 15.03.) ne vrši se pranje površina javnog saobraćaja.

Izuzetno od odredbi iz stava 1. i 2. ovog člana pranje se može obaviti samo uz odobrenje nadležnog komunalnog inspektora.

Član 14

Javno preduzeće koje je odlukom ovlašćeno za održavanje kišne kanalizacije obavezno je da pre pranja površina javnog saobraćaja očisti slivnike i rešetke na kanalizaciji.

III KOMUNALNI OTPAD

Član 15

Komunalni otpad jeste otpad iz domaćinstva kao i drugi otpad koji je zbog svoje prirode ili sastava sličan otpadu iz domaćinstva.

U komunalni otpad spada i stari nameštaj (u daljem tekstu: komunalni kabasti otpad).

Član 16

Komunalni otpad odlaže se u tipske kante, plastične vreće ili kontejnere, (u daljem tekstu: sudovi za otpad) i na dan odvoženja iznose se na ulicu ispred objekta.

Sudove za otpad iz prethodnog stava nabavljaju o svom trošku preduzeća, druga pravna lica, preduzetnici i građani.

Zabranjeno je deponovati otpad na izgrađenim i neizgrađenim građevinskim parcelama (dvorišta, bašte i sl.), u stambenim, poslovnim i drugim objektima van posuda za otpad.

Zabranjeno je paliti komunalni otpad, komunalni kabasti otpad i gume na izgrađenim i neizgrađenim građevinskim parcelama (dvorišta, bašte i sl.).

U zonama stanovanja na izgrađenim i neizgrađenim građevinskim parcelama zabranjeno je odlagati, sakupljati ili na drugi način obrađivati sekundarne sirovine (drvo, metal, plastika, papir i sl.) i deponovati radi pretovara građevinski materijal i sl.

Javno preduzeće pismeno obaveštava korisnika komunalne usluge o vrsti i broju posuda za otpad u kojima može odlagati otpad.

Javno preduzeće će do kraja 2016. godine organizovano uvesti u upotrebu nove i zameniti postojeće sudove za otpad prilagođeno savremenom tehnološkom procesu sakupljanja i odlaganja otpada.

Član 17

Organizovano iznošenje i sanitarno deponovanje komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i fekalnih materija vrši Javno preduzeće.

Deponija za sanitarno deponovanje komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i fekalnih materija određuje se urbanističkim planom.

Zabranjeno je neovlašćeno odlaganje komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i otpadnog materijala van sanitarne deponije a fekalnih materija van mesta koje je za to određeno.

Održavanje deponije vrši se po tehnologiji predviđenoj tehničkom dokumentacijom.

Deponija mora biti ograđena i snabdevena uređajima za pranje vozila.

Član 18

Pravna i fizička lica i preduzetnici mogu odgovarajućim transportnim vozilima sami iznositi otpadni materijal na sanitarnu deponiju. Otpadni materijal može se iznositi i na drugu površinu određenu za deponovanje ovog materijala uz saglasnost vlasnika odnosno korisnika zemljišta na kome se vrši odlaganje otpadnog materijala.

Zabranjen je istovar i deponovanje komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i otpadnog materijala izvan sudova za otpad, sanitarne deponije ili van mesta namenjenog za deponovanje otpadnog materijala.

Uklanjanje tzv. "divljih deponija" vrši Javno preduzeće na teret Programa iz člana 6. stav 1. ove Odluke.

Član 19

U centralnoj zoni Zrenjanina (određeno ulicama Bulevar oslobođenja, Obala Sonje Marinkovića, Narodnog fronta, Subotićeva, Narodne omladine do zgrade Kulturnog centra, Obala pionira od malog mosta do pešačkog mosta kod zgrade GIK-a, Žitni trg, deo ulice Vojvode Bojovića od Koče Kolarova do Nikole Pašića i Nikole Pašića od Đurđa Smederevca do mosta kod zgrade MUP-a) otpad se odvozi 6 dana u sedmici i to noću u vremenu od 20,00 do 05,00 časova.

U naseljima kolektivnog stanovanja otpad se odvozi najmanje tri puta sedmično, prema rasporedu i u terminima koji utvrdi Javno preduzeće.

U naseljima individualnog stanovanja otpad se odvozi jedanput sedmično prema rasporedu i u terminima koji odredi Javno preduzeće.

Javno preduzeće dostavlja komunalnoj inspekciji raspored iz stava 2. i 3. ovog člana na početku svake kalendarske godine najkasnije do 15.01.

Izuzetno od odredbe iz stava 3. ovog člana u ulicama u okviru naselja individualnog stanovanja u kojima se u većoj meri obavlja poslovna delatnost po nalogu komunalnog inspektora Javno preduzeće može povećati broj odvoženja komunalnog otpada u toku sedmice.

Član 20

Komunalni kabasti otpad iznosi se u periodu od 15. marta do 15. novembra u četiri akcije po rasporedu koji utvrdi Javno preduzeće.

Javno preduzeće obavezno je da preko sredstava informisanja upozna građane sa rasporedom iznošenja ove vrste komunalnog otpada.

Član 21

Javno preduzeće prilikom odvoženja komunalnog otpada i komunalnog kabastog otpada obavezno je da vodi računa da se otpad ne rasipa, ne stvara buka, kao i da se sudovi za otpad ne oštećuju prilikom istovara.

Javno preduzeće je obavezno da preostali otpad oko sudova za otpad očisti i sudove za otpad vrati na za to određeno mesto.

Član 22

Elaborat o postavljanju sudova za otpad donosi gradonačelnik na predlog "Javnog preduzeća za urbanizam Zrenjanin" (u daljem tekstu: "JP za urbanizam") u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 23

Sudove za otpad za novoizgrađene i rekonstruisane stambene ili poslovne objekte obezbeđuje investitor u broju određenom tehničkom dokumentacijom.

Ukoliko tehničkom dokumentacijom nije određen broj i vrsta sudova za otpad to će odrediti Javno preduzeće u skladu sa članom 16. stav 6. Odluke.

Održavanje i zamenu oštećenih sudova za otpad o svom trošku vrši Javno preduzeće.

Član 24

Zabranjeno je pomeranje sudova za otpad sa mesta koja su za to određena, kao i preturanje i vađenje otpada.

Član 25

Fekalne materije se izručuju u gradsku kanalizaciju na mestima koje odredi preduzeće čija je kanalizacija osnovno sredstvo.

Član 26

Odredbe ove Odluke koje se odnose na odlaganje, odvoženje i deponovanje komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada, fekalnih materija i otpadnog materijala za Zrenjanin shodno se primenjuju i na druga naseljena mesta grada Zrenjanina.

U naseljenim mestima koja nisu regulisala organizovano odvoženje komunalnog otpada i komunalnog kabastog otpada preduzeća i druga pravna lica, preduzetnici i građani sami odvoze komunalni otpad, komunalni kabasti otpad i drugi otpadni materijal na mesto po rasporedu koji odredi nadležni organ Mesne zajednice.

Mesto i uslovi za deponovanje komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada, fekalnih materija i drugog otpadnog materijala određuje se odgovarajućim urbanističkim planom ili urbanističkim uslovima.

Uređenje i održavanje deponije iz prethodnog stava organizuje Mesna zajednica.

Mesne zajednice naseljenih mesta dužne su da uvedu organizovan način iznošenja otpada i sa Javnim preduzećem zaključe ugovor i regulišu međusobne odnose u pogledu odlaganja, odvoženja i deponovanja komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i fekalnih materija, kao i način utvrđivanja naknade za tu komunalnu uslugu.

IV UTVRĐIVANJE NAKNADE ZA USLUGU ORGANIZOVANOG IZNOŠENJA KOMUNALNOG OTPADA, KOMUNALNOG KABASTOG OTPADA I FEKALNIH MATERIJA

Član 27

Naknada za uslugu iznošenja komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada iz domaćinstva utvrđuje se po 1 m2 površine stambenog prostora i garaže.

Naknada utvrđena na način iz prethodnog stava uvećava se za 20% korisnicima komunalne usluge u objektima kolektivnog stanovanja.

Naknada za usluge iznošenja komunalnog otpada iz poslovnih prostorija utvrđuje se po 1 m2 površine poslovnih prostorija, zatvorenog i otvorenog manipulativnog prostora koji je u funkciji obavljanja poslovne delatnosti.

Za naknadu utvrđenu na način iz prethodnog stava Javno preduzeće dužno je da mesečno iznese do 5 m3 otpada sa 1.000 m2 površine.

Za odnošenje većih količina otpada od količine propisane u prethodnom stavu plaća se naknada po cenovniku Javnog preduzeća.

Ne smatraju se poslovnim prostorom u smislu prethodnog stava uređene zelene površine, sportski tereni, dvorišta škola i predškolskih ustanova.

Naknada za usluge iznošenja otpada iz poslovnog prostora površine do 200 m2 utvrđuje se u mesečnom iznosu zavisno od vrste delatnosti koja se u njima obavlja i to:

I kategorija: lokali i montažni objekti namenjeni obavljanju advokatske delatnosti, razne vrste predstavništva, agencije, video klubovi, ribarnice, ateljei, časovničarsko-optičarske radnje, automehaničarske, frizerske, berberske i krojačke radnje, TV i video servisi, apoteke, privatne lekarske ordinacije, radionice za popravku biciklova, fotografske radnje, elektro-servisi i radnje, hemijske čistionice, saloni zabavnih igara i diskonti;

II kategorija: lokali i montažni objekti namenjeni obavljanju delatnosti butika, pržionice kafe, poljoprivredne apoteke, farbare, cvećare, auto-limarske, auto-mehaničarske radnje sa prodajom auto delova, auto-lakirerske radnje i stolarske radnje;

III kategorija: lokali i montažni objekti namenjeni obavljanju delatnosti restorana, kafana, kafića, ćevabdžinice, hamburgerije, picerije, poslastičarnice, prodavnice mešovite robe, piljare, preduzeća za proizvodnju i prodaju proizvoda, pekarske radnje, mesarske radnje, štamparije i banke.

Naknada za usluge iznošenja otpada i otpadaka iz poslovnog prostora čija površina prelazi 200 m2 utvrđuje se po 1 m2 površine poslovnih prostorija, drugog zatvorenog i otvorenog poslovnog prostora koji služi obavljanju delatnosti.

Vlasnik, odnosno korisnik stana, odnosno poslovne prostorije dužan je prijaviti svaku promenu veličine stana, odnosno poslovne prostorije, promenu vlasnika, odnosno korisnika, kao i promenu namene poslovnog prostora nadležnom preduzeću koje vrši uslugu iznošenja i deponovanja otpada u roku od 8 dana od dana nastale promene.

Do prijave promene vlasnika, odnosno korisnika objekta obaveza plaćanja naknade tereti dotadašnjeg obveznika.

Obaveza plaćanja naknade tereti korisnika usluge organizovanog iznošenja otpada i u slučaju odbijanja korišćenja usluge.

Visinu naknade za uslugu organizovanog iznošenja otpada utvrđuje "Javno preduzeće" po pribavljenoj saglasnosti Gradskog veća.

Naknada za uslugu iznošenja otpadnog materijala i fekalnih materija utvrđuje se po 1 m3.

Član 27a

Korisnik usluge je obavezan, u slučaju da mu od strane Javnog preduzeća nije ispostavljen račun radi plaćanja za uslugu iznošenja komunalnog otpada, isti sam pribavi u poslovnim prostorijama Javnog preduzeća.

V ZAŠTITA ČISTOĆE JAVNIH POVRŠINA

Član 28

U cilju zaštite čistoće investitor koji gradi ili rekonstruiše objekat obavezan je da:

1. ogradi gradilište neprovidnom ogradom i drži građevinski i drugi materijal samo u okviru ograđenog gradilišta,

2. čisti javne površine ispred i oko gradilišta sve dokle dopire rasturanje materijala, blata i druge nečistoće gradilišta,

3. vrši polivanje trošnog materijala za vreme rušenja da bi se sprečilo podizanje prašine,

4. održava čistoću na olučnjacima i rešetkama slivnika u neposrednoj blizini gradilišta.

Član 29

Prevoznik raznog materijala, stvari i otpadaka dužan je da prevoz vrši vozilom koje je u tu svrhu podešeno na takav način da se materijal, stvari i otpaci uz put ne prosipaju.

Ukoliko dođe do usputnog ostavljanja ili prosipanja materijala, stvari ili otpadaka prevoznik je dužan da odmah izvrši njihovo uklanjanje i eventualno pranje zaprljanih površina.

Ako prevoznik ne ukloni prosuti materijal, stvari ili otpatke i ne opere zaprljane površine, uklanjanje materijala, stvari ili otpadaka će izvršiti Javno preduzeće po nalogu nadležnog komunalnog inspektora.

Član 30

Za istovar ogrevnog, građevinskog ili drugog materijala i robe za sopstvene potrebe mogu se koristiti javne površine najduže 24 časa uz uslov da se takvim istovarom ne uništavaju javne površine i druga dobra, ne stvara buka i prašina i ne ometa normalno odvijanje saobraćaja.

Izuzetno, javne površine mogu se koristiti u svrhe iz stava 1. ovog člana i duže od 24 sata, uz dozvolu Odeljenja za poslove urbanizma.

Posle svakog istovara i utovara javna površina se mora odmah očistiti, a ambalaža i druga nečistoća ukloniti.

Član 31

U cilju zaštite čistoće zabranjeno je na javnim površinama:

1. bacati hartiju i druge otpatke van korpi za otpatke i sudova za otpad,

2. deponovati robu, ambalažu, građevinski i drugi materijal, izuzev po odobrenju nadležnog organa,

3. vršiti opravke na motornim vozilima ili obavljati druge zanatske radove,

4. prati vozila,

5. držati pse bez nadzora i zaštitnih sredstava, puštati i napasati živinu i stoku,

6. bacati uginule životinje, kao i stvari u reke, jezera, kanale, uvale i na druga mesta,

7. umivati se, prati veš na javnim bunarima i bacati otpatke oko javnih bunara,

8. spaljivati otpad, granje, suvo lišće i druge otpatke,

9. prljati fasade, izloge i druge spoljne delove zgrada,

10. tresti tepihe, posteljinu, rublje, krpe s prozora i balkona,

11. oštećivati sudove za otpad, bacati žar, paliti otpad, sipati vodu ili drugu tečnost kao i bacati otpatke koji ne spadaju u komunalni otpad,

12. nanositi blato na kolovoz i trotoar bilo kojim prevoznim sredstvom,

13. kamarisati žitarice, detelinu, seno, kukuruzovinu i sličan kabasti materijal,

14. ostavljati poljoprivredne mašine i oruđa, ili stare i neispravne automobile,

15. bacati ili ispuštati otpadne vode,

16. postavljati kontejnere van mesta određenog za postavljanje,

17. ispuštanje kondenzovane vode iz klima uređaja,

18. testerisati ili cepati drva i razbijati ugalj.

Čl. 32-43

(Brisano)

VII RASKOPAVANJE JAVNIH POVRŠINA

Član 44

Pod raskopavanjem javnih površina u smislu ove Odluke smatra se iskop zemljišta radi polaganja instalacija, zatrpavanje i dovođenje zemljišta u prvobitno tehnički ispravno i funkcionalno stanje.

Član 45

Raskopavanje javnih površina vrši se na osnovu odobrenja za raskopavanje koje izdaje Odeljenje za urbanizam Gradske uprave.

Uz zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje prilažu se uslovi "JP za urbanizam" Zrenjanin, rešenje o izvođenju radova kao i rešenje o eventualnom tehničkom regulisanju saobraćaja (ukoliko je potrebno) od nadležnih organizacionih jedinica Gradske uprave.

Zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje podnosi investitor, koji je dužan u njemu da navede: mesto i vrstu radova, vreme početka i vreme završetka radova, veličinu površine koja se raskopava (iskazanu u dužnim ili m2), rok za dovođenje površina u prvobitno i ispravno stanje, ime odgovornih lica na gradilištu i u preduzeću ili drugom pravnom licu koje je investitor.

Ukoliko se dovršenje radova planira u više etapa, u zahtevu za izdavanje odobrenja za raskopavanje, investitor navodi i vreme početka i završetka svake etape.

Član 46

Izvođenju radova na raskopima radi hitnih intervencija može se pristupiti i bez odobrenja za raskopavanje s tim da investitor narednog dana od dana otpočinjanja radova o tome pismeno obavesti komunalnu inspekciju i da u roku od 3 dana od dana otpočinjanja radova na raskopavanju podnese zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje javnih površina.

Prilikom izvođenja radova na raskopima radi hitnih intervencija investitor i izvođač dužni su da se pridržavaju uslova i mera bezbednosti predviđenih ovom Odlukom.

Raskopavanje puteva i trotoara vrši se po pravilu probijanjem zemljišta ispod puta odnosno trotoara, ukoliko to dozvoljavaju tehničke mogućnosti.

Član 47

Raskopima radi hitnih intervencija smatraju se radovi koji se moraju izvesti radi otklanjanja iznenadnog kvara na instalacijama, odnosno objektu.

Član 48

Raskopi se mogu izvoditi po pravilu od 1. marta do 1. novembra tekuće godine, s tim da se dovođenje u prvobitno i ispravno stanje raskopanih javnih površina obavi do 20. novembra tekuće godine. Izuzetno, izvođenju radova može se pristupiti i izvan vremena određenog u prethodnom stavu, ukoliko se radi o raskopima radi hitnih intervencija, izgradnji objekata po Programu samodoprinosa, ili o objektima od lokalnog ili opšteg značaja, s tim da će se u ovom slučaju u odobrenju za raskopavanje utvrditi i posebni uslovi u vezi održavanja javne higijene, sigurnosti građana i bezbednosti saobraćaja.

Član 49

O početku radova na raskopavanju, investitor je dužan najmanje tri dana unapred obavestiti komunalnu inspekciju.

Ako se prilikom raskopavanja javnih površina saobraćaj mora potpuno zatvoriti, investitor je dužan pismenim putem obavestiti Stanicu hitne pomoći, Opštinsku vatrogasnu jedinicu i Policijsku upravu u Zrenjaninu, a građane putem sredstava javnog informisanja najmanje tri dana unapred.

Zatvaranje ulica za saobraćaj može se obaviti samo na osnovu rešenja nadležnog organa.

Član 50

Ako usled raskopavanja nastanu oštećenja na komunalnim objektima, uređajima ili instalacijama, investitor je o ovome odmah dužan obavestiti preduzeće koje upravlja tim objektima, uređajima ili instalacijama.

Član 51

Sav preostali građevinski materijal, višak zemlje i šuta, investitor je dužan odneti na za to određenu deponiju koju odredi "JP za urbanizam".

Izvođač radova je dužan da svakodnevno odnosi zemlju i šut, na deponiju ako ne postoje uslovi za deponovanje na samom gradilištu.

Član 52

Rok za završetak radova na dovođenju javnih površina u prvobitno i ispravno stanje iznosi 15 dana od dana dovršenja radova na raskopavanju javne površine.

Član 53

Javne površine mogu se raskopavati samo u cilju priključenja na objekte komunalne infrastrukture.

Prilikom raskopavanja javnih površina radi priključenja na objekte komunalne infrastrukture izvođač radova je dužan da obezbedi iskope tako da se može normalno odvijati pešački i drugi saobraćaj, a po završetku radova sav preostali građevinski materijal, višak zemlje i šuta mora se ukloniti sa javne površine.

VIII POSTUPANJE PREDUZEĆA I OVLAŠĆENJE GRADSKE UPRAVE U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI, KAO I RED PRVENSTVA U PRUŽANJU KOMUNALNIH USLUGA KAD USLED VIŠE SILE DOĐE DO SMANJENOG OBIMA U VRŠENJU TIH DELATNOSTI ODNOSNO USLUGA

Član 54

U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju poslova na održavanju komunalne higijene javnih površina i površina u opštoj upotrebi, čišćenja i pranja javnih površina, iznošenja i deponovanja komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i fekalnih materija usled nastupanja više sile, štrajka ili drugih okolnosti koje nisu mogle da se predvide odnosno spreče, Javno preduzeće je u obavezi da odmah, bez odlaganja, preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida, i to:

- da radno angažuje zaposlene na otklanjanju poremećaja odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u obavljanju poslova na održavanju komunalne higijene javnih površina i površina u opštoj upotrebi, čišćenja i pranja javnih površina, iznošenja i deponovanja komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i fekalnih materija,

- da preduzme i druge mere koje naloži Odeljenje za poslove urbanizma.

Član 55

U slučaju prekida u obavljanju poslova na održavanju komunalne higijene javnih površina i površina u opštoj upotrebi, čišćenja i pranja javnih površina, iznošenja i deponovanja komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i fekalnih materija usled štrajka, Javno preduzeće je obavezno da obezbedi minimum procesa rada.

Ukoliko bi usled prekida rada mogla da nastupi neposredna opasnost ili izuzetno teške posledice po život i zdravlje ljudi, bezbednost ljudi i imovine ili drugih neophodnih uslova za život i rad korisnika ove komunalne usluge, Odeljenje za poslove urbanizma naložiće mere za koje je zakonom ovlašćeno.

Član 56

U slučajevima opisanim u članu 54. ove Odluke, Preduzeće je obavezno da istovremeno sa preduzimanjem mera obavesti Odeljenje za poslove urbanizma o razlozima poremećaja odnosno prekida kao i merama preduzetim u cilju njihovog otklanjanja.

Kada Odeljenje za poslove urbanizma primi obaveštenje iz prethodnog stava, dužno je da bez odlaganja:

- naredi mere za zaštitu komunalnih objekata koji su ugroženi kao i druge imovine,

- predloži mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere u cilju obavljanja komunalne delatnosti,

- angažuje drugo preduzeće ili preduzetnika radi obavljanja poslova na održavanju komunalne higijene javnih površina i površina u opštoj upotrebi, čišćenja i pranja javnih površina, iznošenja i deponovanja komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i fekalnih materija, do otklanjanja poremećaja i

- utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za nastali poremećaj odnosno prekid u obavljanju komunalne delatnosti kao i odgovornost za naknadu eventualne štete.

Član 57

Red prvenstva u zadovoljavanju potreba korisnika komunalnih usluga, kad usled više sile Javno preduzeće ne može da zadovolji potrebe svih korisnika je sledeći:

- ustanove iz oblasti zdravstva,

- ustanove iz oblasti vaspitanja i obrazovanja,

- prehrambena industrija i

- ostali korisnici.

Član 57a

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz ove odluke, u trajanju od najmanje 30 dana.

Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se u sredstvima javnog informisanja od lokalnog značaja, kao i na zvaničnoj internet stranici grada Zrenjanina i vršioca komunalne delatnosti.

Izjašnjavanje se može organizovati i elektronskim putem.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskom veću grada Zrenjanina izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da je većina korisnika zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, Gradsko veće o tome izveštava Skupštinu grada.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, Gradsko veće pokreće postupak preispitivanja rada vršioca komunalne delatnosti i nalaže mu da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Ukoliko vršilac komunalne delatnosti ne otkloni nedostatke iz stava 6. ovog člana u ostavljenom roku, Gradsko veće o tome obaveštava Skupštinu grada, koja dalje postupa u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima.

IX KAZNENE ODREDBE

Član 58

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice ako:

1. ne održava čistoću javne površine na prostoru oko objekta koji koristi (član 9.);

2. ne održava čistoću površine u opštoj upotrebi iz člana 10. ove Odluke (član 10.);

3. ne očisti slivnike i rešetke na kišnoj kanalizaciji (član 14.);

4. posudu za otpad iznese na ulicu mimo rasporeda za iznošenje otpada (član 16. stav 1.);

5. ne obezbedi posudu za otpad (član 16. stav 2.);

6. pali komunalni otpad, komunalni kabasti otpad i gume na izgrađenim i neizgrađenim građevinskim parcelama (član 16. stav 4.);

7. kao investitor novoizgrađenog ili rekonstruisanog objekta ne obezbedi dovoljan broj odgovarajućih sudova za otpad (član 23. stav 1.);

8. postupa suprotno odredbi člana 24. ove Odluke (član 24.);

9. postupa suprotno odredbi člana 25. ove Odluke (član 25.);

10. se kao investitor izgradnje ili rekonstrukcije objekta ne pridržava odredbi člana 28. ove Odluke (član 28.);

11. kao prevoznik prosipa po javnim površinama otpatke, razni materijal i stvari i ako ne očisti zaprljanu javnu površinu (član 29. stav 1. i 2. ove Odluke);

12. koristi javnu površinu za deponovanje ogrevnog, građevinskog ili drugog materijala i robe suprotno odredbama člana 30. ove Odluke (član 30.);

13. postupi suprotno zabrani propisanoj u članu 31. tačke 1-3. i tačke 5-18. ove Odluke (član 31. tačke 1-3. i tačke 5-18);

tač. 14.-23. (brisane)

24. raskopava javne površine bez odobrenja za raskopavanje ili suprotno odobrenju za raskopavanje (član 45. stav 1.);

25. u roku od 3 dana od otpočinjanja radova na hitnim intervencijama ne podnese zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje (član 46. stav 1.);

26. raskopava javnu površinu van vremena utvrđeno u članu 48. stav 1. ove Odluke (član 48. stav 1.);

27. ne dovede raskopanu javnu površinu u prvobitno stanje do roka određenog u članu 48. stav 1. ove Odluke (član 48. stav 1.);

1. ne obavesti komunalnu inspekciju o početku radova na raskopavanju u roku određenom u članu 49. ove Odluke (član 49.);

2. postupi suprotno odredbi člana 50. ove Odluke (član 50.);

3. postupi suprotno odredbi člana 51. ove Odluke (član 51.);

4. ne dovede raskopane javne površine u prvobitno i ispravno stanje u rokovima predviđenim u članu 52. ove Odluke (član 52.);

5. ne postupi po odredbi člana 53. ove Odluke (član 53.).

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u preduzeću ili drugom pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara.

Član 58a

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice ako:

1. deponuje otpad na izgrađenim i neizgrađenim građevinskim parcelama, u stambenim, poslovnim i drugim objektima van posuda za otpad (član 16. stav 3.);

2. u zonama stanovanja na izgrađenim i neizgrađenim građevinskim parcelama odlaže, sakuplja ili na drugi način obrađuje sekundarne sirovine (drvo, metal, plastika, papir i sl.) i deponuje radi pretovara građevinski materijal i sl. (član 16. stav 5.);

3. postupa suprotno odredbi člana 17. stav 3. (član 17. stav 3.);

4. postupi suprotno odredbi člana 18. stav 1. i 2. (član 18. stav 1. i 2.);

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 60.000,00 dinara.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u preduzeću ili drugom pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000,00 dinara.

Član 58b

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako postupi suprotno zabrani propisanoj u članu 31. ove Odluke (član 31.).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu iznosu od 20.000,00 dinara.

Član 59

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se Javno preduzeće ako:

1. ako ne održava higijenu i ne uređuje javne površine po Programu (član 6. stav 1.);

2. ako ne donese Program najkasnije do 01.12. tekuće godine (član 6. stav 2.);

3. svakog dana ne prazni sudove za otpad sa površina javnog saobraćaja (član 11. stav 2.);

4. radnici koji obavljaju posao čišćenja i pranja površina javnog saobraćaja ne nose propisana odela (član 11. stav 3.);

5. ne peru površine javnog saobraćaja u vremenu i terminima određenim u članu 13. ove Odluke (član 13.);

6. ne obavesti korisnika komunalne usluge o vrsti i broju posuda za otpad (član 16. stav 6.);

7. u centralnoj zoni Zrenjanina ne iznosi otpad u propisanom vremenu i terminu (član 19. stav 1.);

8. ne utvrdi raspored i termine iznošenja otpada na način propisan u članu 19. stav 2. i 3. ove Odluke (član 19. stav 2. i 3.);

9. ne iznosi otpad po utvrđenom rasporedu i u terminima (član 19. stav 2. i 3.);

10. ne dostavi raspored propisan u članu 19. stav 2. i 3. ove Odluke komunalnoj inspekciji u roku određenom u članu 19. stav 4. ove Odluke (član 19. stav 4.);

11. ne postupa po odredbama člana 21. ove Odluke (član 21. stav 1. i 2.);

12. ne vrši održavanje i zamenu oštećenih sudova za otpad (član 23. stav 3.);

13. postavlja kontejnere van mesta određenog za postavljanje (član 31. stav 1. tačka 16.);

14. ne sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga u skladu sa odredbama člana 57a ove odluke.

tač. 15. i 16. (brisane)

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u Javnom preduzeću novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara.

Član 60

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:

1. ako ne obezbedi posudu za otpad (član 16. stav 2.);

2. ukoliko kao investitor novoizgrađenog ili rekonstruisanog objekta ne obezbedi dovoljan broj odgovarajućih sudova za otpad (član 23. stav 1.);

3. postupa suprotno odredbi člana 25. ove Odluke (član 25.);

4. kao investitor izgradnje ili rekonstrukcije objekta se ne pridržava odredbi člana 28. ove Odluke (član 28.);

5. kao prevoznik prosipa po javnim površinama otpatke, razni drugi otpadni materijal i ako ne očisti zaprljanu javnu površinu (član 29. stav 1. i 2.).

tač. 6.-9. (brisane)

Član 60a

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:

1. ne održava čistoću javne površine na prostoru oko objekta koji koristi (član 9.);

2. ako posudu za otpad iznese na ulicu mimo rasporeda za iznošenje otpada (član 16. stav 1.);

3. pali komunalni otpad, komunalni kabasti otpad i gume na izgrađenim i neizgrađenim građevinskim parcelama (član 16. stav 4.);

4. postupa suprotno odredbi člana 24. ove Odluke (član 24.);

5. koristi javnu površinu za deponovanje ogrevnog, građevinskog ili drugog materijala i robe suprotno odredbama člana 30. ove Odluke (član 30.);

6. postupi suprotno zabrani propisanoj u članu 31. ove Odluke (član 31.);

tač. 7.-12. (brisane)

13. raskopava javne površine bez odobrenja za raskopavanje ili suprotno odobrenju za raskopavanje (član 45. stav 1.);

14. u roku od 3 dana od otpočinjanja radova na hitnim intervencijama ne podnese zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje (član 46. stav 1.);

15. raskopava javnu površinu van vremena utvrđenog u članu 48. stav 1. ove Odluke (član 48. stav 1.);

16. ne dovede raskopanu javnu površinu u prvobitno stanje do roka određenog u članu 48. stav 1. ove Odluke (član 48. stav 1.);

17. ne obavesti komunalnu inspekciju o početku radova na raskopavanju u roku određenom u članu 49. stav 1. ove Odluke (član 49. stav 1.);

18. ne postupi po odredbi člana 49. stav 2. ove Odluke (član 49. stav 2.);

19. ne ukloni višak zemlje i šuta koji je nastao raskopavanjem javne površine (član 51.);

20. ne dovede javne površine u prvobitno i ispravno stanje u rokovima predviđenim u članu 52. ove Odluke (član 52.);

21. ne postupi po odredbi člana 53. ove Odluke (član 53.).

Član 60b

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:

1. deponuje otpad na izgrađenim i neizgrađenim građevinskim parcelama, u stambenim, poslovnim i drugim objektima van posuda za otpad (član 16. stav 3.);

2. u zonama stanovanja na izgrađenim i neizgrađenim građevinskim parcelama odlaže, sakuplja ili na drugi način obrađuje sekundarne sirovine (drvo, metal, plastika, papir i sl.) i deponuje radi pretovara građevinski materijal i sl. (član 16. stav 5.);

3. ako postupa suprotno odredbi člana 17. stav 3. (član 17. stav 3.);

4. postupi suprotno odredbi člana 18. stav 1. i 2. (član 18. stav 1 i 2.).

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 61

Odredbe ove Odluke koje se odnose na iznošenje i deponovanje komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada, fekalnih materija i otpadnog materijala u Zrenjaninu shodno se primenjuju i na mesne zajednice u naseljenim mestima koje su donele odluku o organizovanom iznošenju otpada.

Međusobni odnosi, kao i način utvrđivanja naknade za iznošenje komunalnog otpada, komunalnog kabastog otpada i fekalnih materija reguliše se ugovorom između mesne zajednice i Javnog preduzeća.

Član 62

Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši:

- Komunalna inspekcija koja u vršenju nadzora ima pravo da radi otklanjanja nepravilnosti u primeni ove Odluke donosi pismena rešenja i

- Komunalna milicija koja u vršenju nadzora i obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja izriče kazne propisane ovom Odlukom izdavanjem prekršajnog naloga.

Član 63

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o održavanju komunalne higijene ("Službeni list opštine Zrenjanin", broj 1/06 i 3/06 i "Službeni list grada Zrenjanina", broj 7/08).

Član 64

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o održavanju komunalne higijene

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 21/2022)

Član 23

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina", a primenjuje se počev od 01. januara 2023. godine.

Napomene

Iako su izmenjeni novčani iznosi u Odluci o izmenama i dopunama Odluke o održavanju komunalne higijene ("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 21/2022), dati bez decimala, Redakcija ih je prikazala sa decimalama, usklađujući ih sa ranijim prikazom tih iznosa.