ODLUKA

O ORGANIZOVANJU USTANOVE DOM KULTURE ČAČAK

("Sl. list opštine Čačak", br. 4/2006)

 

UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom usklađuje se Rešenje o osnivanju Doma kulture u Čačku (u daljem tekstu: Ustanova), br. 06-66/71-01 od 1.07.1971. godine sa odredbama Zakona o javnim službama ("Sl. glasnik RS", br. 42/91, 71/94 i 79/05) i Zakona o delatnostima od opšteg interesa u oblasti kulture ("Sl. glasnik RS", br. 49/92) i uređuju pitanja od značaja za rad ove Ustanove.

Član 2

Ustanova je osnovana i posluje na neodređeno vreme radi ostvarivanja programa kroz izvođenje pozorišnih predstava, muzičkih koncerata svih vrsta, izložbi likovnih umetnosti, profesionalnih i amaterskih priredbi, prikazivanjem filmova, susretima sa naučnim i kulturnim radnicima i drugo u skladu sa zakonom.

FIRMA I SEDIŠTE

Član 3

Naziv Ustanove je: Dom kulture Čačak.

Član 4

Sedište Ustanove je u Čačku, Trg ustanka br. 2.

Član 5

Promena naziva i sedišta Ustanove je moguća samo uz prethodnu saglasnost osnivača.

Član 6

Ustanova ima svojstvo pravnog lica i upisana je u registar suda.

Član 7

Ustanova ima svoj pečat i štambilj.

Izgled i sadržina pečata i štambilja uređuje se Statutom Ustanove.

Član 8

Ustanova obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena celina.

DELATNOST USTANOVE

Član 9

Ustanova obavlja sledeću delatnost:

22110 - izdavanje knjiga, brošura, muzičkih knjiga i drugih publikacija

22120 - izdavanje novina

22130 - izdavanje časopisa i sličnih periodičnih izdanja

22140 - izdavanje zvučnih zapisa

22150 - ostala izdavačka delatnost

22210 - štampanje novina

22220 - štampanje na drugom mestu nepomenuto

22230 - knjigovezački i završni radovi

22240 - reprodukcija i slaganje

22250 - ostale aktivnosti u vezi sa štampanjem

22310 - reprodukcija zvučnih zapisa

22330 - reprodukcija kompjuterskih medija

40202 - proizvodnja gasa za komunalne usluge

40203 - distribucija gasa

40300 - proizvodnja i snabdevanje parom i toplom vodom

51470 - trgovina na malo knjigama, pisaćim materijalom

52500 - trgovina na malo polovnim knjigama i trgovina na malo ostalom polovnom robom

55300 - restorani

55400 - barovi

55510 - kantine

74120 - računovodstveni poslovi i poslovi kontrole, savetodavni poslovi u vezi sa porezom

74140 - konsalting i menadžment poslovi

70200 - iznajmljivanje nekretnina

71340 - iznajmljivanje ostalih mašina i opreme na drugom mestu

72300 - obrada podataka

74401 - priređivanje sajmova

74402 - ostale usluge reklame i propagande

80420 - obrazovanje odraslih i ostalo obrazovanje na drugom mestu napomenuto

92110 - kinematografska i video proizvodnja

92130 - prikazivanje filmova

92200 - radio i tv aktivnosti

92310 - umetničko i književno stvaralaštvo i scenska umetnost

92320 - rad umetničkih galerija i scenska umetnost

92330 - vašarske aktivnosti zabavnih parkova

92340 - ostale zabavne aktivnosti na drugom mestu napomenute

92400 - delatnost novinskih agencija

92521 - delatnost muzeja, galerija, zbirki.

SREDSTVA

Član 10

Sredstva za rad i ostvarivanje programa Ustanove obezbeđuju se u skladu sa zakonom iz budžeta opštine, budžeta republike, donatorstvom, neposredno od korisnika, prodajom proizvoda i usluga na tržištu i iz drugih izvora.

IMOVINA

Član 11

Imovinu Ustanove čine pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava.

Ustanova je dužna da upravlja, koristi i raspolaže imovinom u skladu sa zakonom.

ODGOVORNOST ZA OBAVEZE

Član 12

Ustanova za svoje obaveze odgovara u skladu sa zakonom.

ORGANI USTANOVE

Član 13

Organi Ustanove su: Direktor, Upravni i Nadzorni odbor.

Direktor

Član 14

Direktora Ustanove imenuje i razrešava Skupština opštine.

Član 15

Direktor Ustanove se imenuje javnim konkursom.

Odluku o raspisivanju konkursa donosi Upravni odbor.

Upravni odbor sprovodi postupak po konkursu i dostavlja mišljenje osnivaču za imenovanje direktora.

Član 16

Direktor Ustanove se imenuje na vreme od 4 godine.

Po isteku vremena na koje je imenovan, isto lice može biti ponovo imenovano za direktora na način i po postupku predviđenim ovom Odlukom.

Direktor može biti razrešen i pre isteka vremena na koje je imenovan.

Član 17

Za direktora Ustanove može biti imenovano lice koje pored uslova predviđenih zakonom ispunjava i uslove utvrđene Statutom Ustanove.

Član 18

Skupština opštine može da imenuje vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Ustanove, a najduže do jedne godine.

Za vršioca dužnosti može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za imenovanje direktora.

Član 19

Direktor Ustanove:

- zastupa i predstavlja Ustanovu,

- organizuje i rukovodi radom Ustanove,

- stara se o zakonitosti rada Ustanove i odgovara za zakonitost rada Ustanove,

- izvršava odluke Upravnog odbora,

- predlaže plan i program rada,

- podnosi izveštaj o poslovanju, radu i rezultatima rada,

- donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta uz saglasnost osnivača,

- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.

Član 20

Direktor Ustanove je za svoj rad odgovoran Upravnom odboru i osnivaču.

Upravni odbor

Član 21

Upravni odbor je organ upravljanja u Ustanovi.

Upravni odbor Ustanove ima predsednika i četiri člana.

Predsednik i dva člana Upravnog odbora su predstavnici osnivača a dva člana Upravnog odbora su predstavnici zaposlenih u Ustanovi.

Predsednika i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština opštine.

Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Ustanove.

Član 22

Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga određuje Upravni odbor.

Član 23

Mandat predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine.

Predsednik i članovi Upravnog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.

Član 24

Upravni odbor:

- donosi Statut Ustanove,

- odlučuje o poslovanju Ustanove,

- usvaja izveštaj o poslovanju i godišnji obračun,

- donosi program rada Ustanove,

- odlučuje o korišćenju sredstava, u skladu sa zakonom,

- donosi Poslovnik o svom radu,

- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.

Nadzorni odbor

Član 25

Nadzorni odbor Ustanove ima predsednika i dva člana.

Predsednik i jedan član Nadzornog odbora su predstavnici osnivača, a jedan član Nadzornog odbora je predstavnik zaposlenih u Ustanovi.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština opštine.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Ustanove.

Član 26

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.

Član 27

Nadzorni odbor:

- vrši nadzor nad poslovanjem Ustanove,

- utvrđuje da li se poslovne knjige, računovodstvene isprave i druga dokumenta Ustanove vode uredno i u skladu sa propisima,

- pregleda periodične i godišnje izveštaje i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima,

- sastavlja izveštaj o poslovanju Ustanove koji se podnosi Upravnom odboru i osnivaču,

- donosi Poslovnik o svom radu,

- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.

STATUT I DRUGA OPŠTA AKTA USTANOVE

Član 28

Statut je osnovni opšti akt Ustanove i mora biti u saglasnosti sa ovom Odlukom i zakonom.

Statutom se bliže uređuje delokrug rada, zastupanje i način predstavljanja Ustanove, organi Ustanove i druga pitanja od značaja za rad Ustanove.

Statut donosi Upravni odbor Ustanove, a saglasnost na isti daje osnivač.

Statut Ustanove se objavljuje u "Službenom listu opštine Čačak".

Druga opšta akta ustanove Ustanove su: kolektivni ugovor, pravilnici, odluke.

Druga opšta akta donose se na način i po postupku utvrđenim zakonom i Statutom Ustanove.

MEĐUSOBNA PRAVA I OBAVEZE USTANOVE I OSNIVAČA

Član 29

Skupština opštine Čačak daje saglasnost na Statut, godišnji program rada a izvršni organ opštine daje saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Ustanova je dužna da osnivaču podnosi izveštaj o svom radu i izveštaj o finansijskom poslovanju najmanje jedanput godišnje.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Stupanjem na snagu ove Odluke Ustanova nastavlja sa radom u skladu sa Zakonom o javnim službama ("Sl. glasnik RS" br. 42/91, 71/94 i 79/05) i Zakonom o delatnostima od opšteg interesa u oblasti kulture ("Sl. glasnik RS" br. 49/92), ovom Odlukom i odredbama Statuta koje nisu u suprotnosti sa zakonom i ovom Odlukom.

Član 31

Ustanova će uskladiti Statut i druga akta Ustanove, u roku od dva meseca od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 32

Direktor Ustanove nastavlja da vrši funkciju direktora do isteka mandata na koji je imenovan.

Član 33

Upravni i Nadzorni odbor Ustanove nastavljaju sa radom do isteka mandata na koji su imenovani.

Član 34

Zaposleni u Ustanovi nastavljaju sa ostvarivanjem prava i obaveza iz radnog odnosa u Ustanovi.

Član 35

Ustanova nastavlja da koristi pokretne i nepokretne stvari koje je koristila.

Član 36

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Rešenje o osnivanju Doma kulture Čačak br. 06-66/71-01 od 1.07.1971. godine.

Član 37

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Čačak".