REŠENJEO DAVANJU SAGLASNOSTI NA PROGRAM RADA ZIMSKE SLUŽBE ZA PERIOD 15.11.2022. - 31.03.2023. GODINE("Sl. list grada Niša", br. 119/2022) |
I
Daje se saglasnost na Program rada zimske službe za period 15.11.2022. - 31.03.2023.godine, broj 2817-20/2022-09, koji je doneo Operativni štab zimske službe, na sednici održanoj 14.11.2022. godine.
II
Rešenje objaviti u "Službenom listu Grada Niša".
* * *
Na osnovu člana 33. Odluke o komunalnom redu ("Službeni list Grada Niša", broj 12/2020 - prečišćen tekst, 80/2020 i 103/2021), Operativni štab zimske službe doneo je
PROGRAM
RADA ZIMSKE SLUŽBE
I - Rešenjem Gradonačelnice Grada Niša, broj 3829/2022-01 od 04.11.2022. godine, obrazovan je Operativni štab zimske službe (u daljem tekstu: Štab). Komandant Štaba je Stanković Nenad član Gradskog veća Grada Niša, zamenik komadanta Kovačević Dejan Gradska uprava za komunalne delatnosti i inspekcijske poslove, a članovi su predstavnici: Gradske uprave za komunalne delatnosti i inspekcijske poslove; Gradske uprave za imovinu i održivi razvoj; Gradske opštine Medijana; Gradske opštine Pantelej; Gradske opštine Palilula; Gradske opštine Crveni Krst; Gradske opštine Niška Banja; JP Direkcija za izgradnju grada Niša; Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije - Policijske uprave Niš, Odeljenja saobraćajne policije; Uprave za vanredne situacije u Nišu; JKP "Parking servis" Niš; Vojske Srbije; Elektrodistribucija Srbije, Ogranak "Elektrodistribucija" Niš; JKP "Naisus" Niš; JKP "Gradska toplana" Niš; Zavoda za urgentnu medicinu - Niš; JKP Direkcija za javni prevoz grada Niša Niš, kao i izvođača radova zimske službe: JKP "Mediana" Niš i preduzeća "TRACE SRBIJA" AD NIŠ.
II - Štab počinje sa radom pre početka zimske sezone. U periodu zimske sezone Štab se sastaje u skladu sa potrebama, a za vreme akcije čišćenja i elementarnih nepogoda svakodnevno. Štab vrši analizu stanja i priprema za zimsku sezonu, usvaja operativne programe zimskog održavanja koje dostavljaju izvođači radova, razmatra stanje mehanizacije, zaliha posipnog materijala, raspored dežurstva i slično.
III - Nadzor nad održavanjem opštinskih puteva je u nadležnosti JP Direkcija za izgradnju grada Niša, a radove izvodi preduzeće koje obavlja poslove na zimskom održavanju puteva na teritoriji Grada Niša u skladu sa zakonom.
IV - Održavanje državnih puteva prvog i drugog reda je u nadležnosti JP "Putevi Srbije" Beograd, a izvođač radova je preduzeće "TRACE SRBIJA" AD NIŠ.
V - Nadzor nad održavanjem svih ulica, trotoara, parkinga i ostalih javnih površina je u nadležnosti JP Direkcija za izgradnju grada Niša, a radove izvodi JKP "Mediana" Niš u okviru programa javne higijene.
VI - Održavanje površina ispred objekata individualnog i kolektivnog stanovanja, kao i poslovnih objekata vrše njihovi vlasnici, odnosno korisnici, a ispred stambenih i poslovnih objekata stanari i odgovorno lice za poslovne objekte.
VII - Preduzeća koja vrše održavanje odgovorna su za kvalitet zimskog održavanja, za izvođenje radova u predviđenom roku i u skladu sa usvojenim Programom rada zimske službe. Ukoliko su za izvođenje radova na zimskom održavanju potrebna dodatna sredstva, ista se mogu naknadno ugovoriti.
Redovna dežurstva u preduzećima koja su zadužena za zimsko održavanje se uvode u periodu od 15. novembra tekuće do 31. marta naredne godine, a u slučaju potrebe i pre i posle navedenog roka, što će Štab utvrđivati posebnom naredbom.
VIII - Preduzeća koja vrše održavanje dužna su da se pridržavaju ovog Programa i posebnih propisa koji regulišu ovu oblast.
Ako se pri intenzivnijim i dužim padavinama i vejavicama na svim saobraćajnicama ne može održavati stalna prohodnost sa raspoloživom mehanizacijom i sredstvima, prioritet obezbeđenja prohodnosti imaće ulice koje se nalaze u I i II stepenu prioriteta operativnog Programa JKP "Mediana" Niš i opštinski putevi koji se nalaze u I stepunu prioriteta operativnog Programa preduzeća koje izvodi radove na zimskom održavanju puteva na teritoriji Grada Niša u skladu sa zakonom.
U slučaju ledene kiše Štab preduzima posebne mere, s obzirom da ovakva situacija dobija karakter elementarne nepogode.
U slučaju proglašenja vanrednog stanja ovaj Štab se pripaja Štabu za vanredne situacije.
IX - U cilju pravovremenog delovanja i što efikasnijeg rada, sve javne površine u gradu podeljene su u zavisnosti od dinamike saobraćaja i neposredne važnosti na četiri stepena prioriteta, prema sledećim kriterijumima:
• U I stepen prioriteta svrstavaju se primarne ulice I reda i primarne ulice II reda u kojima prolaze linije javnog prevoza, prilazi zdravstvenim objektima, Novom groblju i opštinski putevi.
• U II stepen prioriteta svrstavaju se ostale primarne ulice II reda.
• U III stepen prioriteta svrstavaju se sekundarne ulice.
• U IV stepen prioriteta svrstavaju se tercijalne ulice.
IXa - Opštinski putevi se dele u tri kategorije prioriteta prema stepenu opterećenja javnim saobraćajem.
X - U slučaju većih kvarova na elektro, vodovodnoj i toplovodnoj mreži, kao i PTT vodova, Štab donosi odgovarajuće odluke i sinhronizuje svoje akcije sa odgovarajućim preduzećima, radi što bržeg otklanjanja prekida, odnosno uspostavljanja saobraćaja.
XI - U slučaju nedostatka materijala za posipanje ili goriva, čišćenje puteva obavljaće se isključivo mehaničkim putem, osim mostova, raskrsnica i većih uspona, gde će se koristiti i sredstva za posipanje.
Kod ulica bulevarskog tipa, čišćenje će se obavljati tako da se obezbedi prohodnost samo po jednoj saobraćajnoj traci za svaki smer kretanja.
U slučaju ledene kiše ili mogućnosti zaleđivanja kolovoza, obavezno koristiti posipni materijal na ulicama koje se nalaze u I i II stepenu prioriteta i opštinskim putevima iz I stepena prioriteta.
XII - Štab će doneti plan i raspored snabdevanja objekata osnovnim životnim namirnicama i o tome odmah obavestiti sredstva javnog informisanja.
XIII - Planovi i programi za zimsko održavanje moraju da sadrže podatke o odgovornom licu, obim dežurstva i opreme, stepen prioriteta, naziv i površine saobraćajnica, način čišćenja u redovnim i vanrednim prilikama, potrebna finansijska sredstva, količine i lokacije deponija materijala za posipanje i snabdevanje pogonskim gorivom, dežurne remontne radionice za opravku mehanizacije i veze sa Štabom.
Za svako područje održavanja određuje se vođa ekipe sa zamenikom, njihove adrese i brojevi telefona u stanu i na radnom mestu, a za prigradska područja i naselja Program mora da sadrži i kooperanta.
Prelaz sa jednog na drugi stepen spremnosti vrši se po operativnom programu preduzeća, a u izuzetnim slučajevima isti određuje Štab.
XIV - Članovima Štaba i angažovanim radnicima investitora i izvođača, radne obaveze nastale u vezi sa radom u Štabu definišu se posebnim odlukama, bez obzira na poslove koje redovno obavljaju.
XV - Štab mora da obezbedi koordinaciju rada sa nadležnim republičkim organom koji vrši održavanje državnih puteva I i II reda na području grada Niša.
XVI - Zadužuje se nadležni inspekcijski organ da dodatno izvrši proveru opremljenosti svih učesnika u saobraćaju za opremljenost u zimskim uslovima.
XVII - Dežurni štabovi zimske službe preduzeća koja izvode radove na zimskom održavanju puteva na teritoriji Grada Niša obavezni su da svakog dana do 730 imaju u potpunosti sređene podatke o situaciji na putevima. Od 730 do 800 sati moraju podneti izveštaj Štabu.
Za dežurne u popodnevnoj smeni prikupljanje i sređivanje podataka je svakodnevno do 1800 sati, a obaveštavanje Štaba je do 1830.
Dežurni smene je obavezan da dostavi tačnu i blagovremenu informaciju o stanju na putevima sredstvima javnog informisanja, JKP Direkcija za javni prevoz grada Niša Niš, kao i Centru za osmatranje i obaveštavanje.
XVIII - Nadzorne službe i odgovorna lica obavezni su da neprekidno sarađuju sa izvođačima na terenu i Štabom, radi kvalitetnijeg održavanja i pravilnog obračunavanja troškova zimskog održavanja.
XIX - Saglasnost na Program rada zimske službe daje Gradonačelnica Grada Niša.