ODLUKA

O DODELI STAMBENE PODRŠKE

("Sl. list grada Bora", br. 40/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se način, uslovi i postupak dodele stambene podrške, način korišćenja i održavanja stanova koji se daju u zakup i stambeno zbrinjavanje i druga pitanja u vezi sa raspolaganjem stanovima za stambenu podršku.

II USLOVI I NAČIN DODELE STAMBENE PODRŠKE

Član 2

Korisnici stambene podrške su državljani Republike Srbije sa prijavom prebivališta na teritoriji grada Bora u periodu koji ne može biti kraći od 3 godine, koji su bez stana, odnosno bez odgovarajućeg stana i koji ne mogu sopstvenim sredstvima da reše stambenu potrebu za sebe i svoje porodično domaćinstvo pod tržišnim uslovima.

Član 3

Smatra se da je lice bez stana ako ono ili član njegovog porodičnog domaćinstva nema u svojini na teritoriji Republike Srbije stan, odnosno porodičnu kuću.

Smatra se da je lice bez odgovarajućeg stana ako ima u svojini stan ili porodičnu kuću koji ne ispunjavaju bar jedan od uslova iz člana 4. ove odluke.

Kategorije korisnika stambene podrške prema kojima se definišu programi stambene podrške su naročito:

- beskućnik;

- privremeni beskućnik, odnosno lice koje je ostalo bez stana ili su mu značajno narušeni uslovi stanovanja usled konstruktivne nestabilnosti objekta, odnosno usled elementarne ili druge nepogode, a koje nema dovoljno sredstava da samostalno reši stambenu potrebu;

- žrtva porodičnog nasilja bez stana ili odgovarajućeg stana, koja nema dovoljno sredstava da samostalno reši stambenu potrebu;

- lice bez stana koje je korisnik prava na novčanu socijalnu pomoć u smislu zakona koji uređuje socijalnu zaštitu;

- lice bez stana, odnosno bez odgovarajućeg stana koje ima svojstvo borca I kategorije, kao i korisnik prava iz oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata;

- lice bez stana, odnosno bez odgovarajućeg stana koje nema dovoljno sredstava da obezbedi stan na tržištu za sebe ili za sebe i svoje porodično domaćinstvo, odnosno da unapredi svoje uslove stanovanja;

- lice sa zanimanjem koje je nedostajuće zanimanje i od interesa za grad Bor;

- lice bez stana, odnosno bez odgovarajućeg stana koje je osoba sa invaliditetom.

Beskućnicima se smatraju lica koja borave u javnom prostoru, lica u privremenom smeštaju, u nesigurnom stambenom statusu (kratkotrajni boravak kod prijatelja, rođaka, nelegalno stanovanje ili stanovanje pod pretnjom iseljenja) ili žive u objektima koji ne odgovaraju standardima kvalitetnog stanovanja, ne higijenskim naseljima i slično.

Lice koje ne može sopstvenim sredstvima da obezbedi stan na tržištu za sebe i svoje porodično domaćinstvo je lice čiji prihodi zajedno sa prihodima članova njegovog porodičnog domaćinstva ne prelaze granice utvrđene članom 5.

Lica sa invaliditetom su lica sa utvrđenim procentom telesnog oštećenja od 30% do 100%.

Član 4

Odgovarajući stan u smislu Zakona i ove odluke jeste stan koji ispunjava uslove prema kriterijumu prostornih uslova, opremljenosti stana osnovnim instalacijama, konstruktivne sigurnosti i bezbednosti, kao i zaštite od spoljnih klimatskih uticaja i zadovoljenja osnovnih higijenskih uslova stanovanja.

Prema kriterijumu prostornih uslova, u smislu stava 1. ovog člana, u zavisnosti od broja članova porodičnog domaćinstva, odgovarajući stan je:

- za jednočlano domaćinstvo - garsonjera ili jednosoban stan, neto korisne stambene površine od 22 m2 do 30 m2;

- za dvočlano domaćinstvo - jednosoban, jednoiposoban ili dvosoban stan, neto korisne stambene površine od 30 m2 do 48 m2;

- za tročlano domaćinstvo - jednoiposoban, dvosoban ili dvoiposoban stan, neto korisne stambene površine od 40 m2 do 56 m2;

- za četvoročlano domaćinstvo - dvosoban, dvoiposoban ili trosoban stan, neto korisne stambene površine od 50 m2 do 64 m2;

- za petočlano domaćinstvo - dvoiposoban, trosoban ili troiposoban stan, neto korisne stambene površine od 56 m2 do 77 m2;

- za šestočlano i veće domaćinstvo - trosoban, troiposoban ili četvorosoban stan, neto korisne stambene površine od 64 m2 do 86 m2.

Prema kriterijumu opremljenosti stana osnovnim instalacijama, u smislu stava 1. ovog člana, odgovarajući stan je stan koji je opremljen osnovnim vodovodnim, električnim i sanitarnim instalacijama, a kojima se obezbeđuju snabdevanje vodom za piće i električnom energijom i odvođenje otpadnih voda.

Prema kriterijumu konstruktivne sigurnosti i bezbednosti, u smislu stava 1. ovog člana, odgovarajući stan je stan koji ne predstavlja opasnost za život i zdravlje ljudi, odnosno nije sklon padu i nisu mu ugroženi konstruktivni elementi u smislu zakona kojim se uređuje izgradnja objekata.

Prema kriterijumu zaštite od spoljašnjih klimatskih uticaja i zadovoljenja osnovnih higijenskih uslova stanovanja, u smislu stava 1. ovog člana, odgovarajući stan je stan koji je zaštićen od uticaja hladnoće, kiše, vetra i drugih nepovoljnih klimatskih uticaja, kao i stan koji je snabdeven dotokom prirodne svetlosti i zaštićen od vlage.

Odgovarajući stan za lice sa invaliditetom mora ispunjavati uslove u pogledu kriterijuma pristupačnosti s obzirom na vrstu i stepen invaliditeta.

Stambena podrška u smislu obezbeđenja odgovarajućeg stana prema kriterijumu prostornih uslova stana može se dati najviše do maksimuma površina u stavu 2.

Član 5

U zavisnosti od vrste stambene podrške, pravo na rešavanje stambene potrebe ima jednočlano domaćinstvo čiji maksimalan prihod ne prelazi iznos od:

- 0,5 prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Gradu Boru za unapređenje uslova stanovanja i pomoć za ozakonjenje stana ili porodične kuće;

- 1,2 prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Gradu Boru za neprofitni zakup ili dodelu stana ili porodične kuće;

- 1,5 prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Gradu Boru za neprofitnu kupovinu;

- 0,7 prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Gradu Boru radi unapređenja energetskih svojstava stana.

Maksimalan prihod za višečlana domaćinstva, kao uslov za ostvarivanje prava iz stava 1. ovog člana, obračunava se množenjem maksimalnog prihoda jednočlanog domaćinstva za odgovarajuću vrstu stambene podrške iz stava 1. ovog člana sa koeficijentom (K) koji se izračunava po formuli K=1+Ox0,7+Dx0,5, gde je 1 - lice koje ostvaruje pravo na stambenu podršku, O - broj članova domaćinstva starosti preko 14 godina, a D - broj dece starosti do 14 godina (na primer, 1 odrasla osoba: K=1,0; 1 odrasla i 1 dete: K=1,5; 2 odrasle osobe: K=1,7; 2 odrasle osobe i 1 dete: K=2,2).

Prilikom utvrđivanja maksimalnih prihoda porodičnog domaćinstva osobama sa invaliditetom koeficijent se uvećava za dodatnih 0,5.

Prihodima iz stava 1. ovog člana smatraju se:

- primanja i prihodi koji se ostvaruju u mesečnim iznosima, i to zarada, odnosno plata ili naknada zarade, odnosno naknada plate, naknada po ugovoru o delu, penzija;

- prihod od registrovanog poljoprivrednog gazdinstva;

- prihod na osnovu obavljanja registrovane preduzetničke delatnosti;

- prihodi u vidu dobiti ili dividendi kroz članstvo u privrednom društvu;

- drugi prihodi u skladu sa zakonom.

Prihodima iz stava 1. ovog člana ne smatraju se primanja koja se ostvaruju na osnovu invaliditeta.

Prilikom utvrđivanja granice prihoda kao uslova za ostvarivanje prava na stambenu podršku uzima se prosečan mesečni prihod porodičnog domaćinstva ostvaren u periodu od šest meseci koji prethode mesecu u kom je raspisan javni poziv za dodelu stambene podrške.

III VIDOVI STAMBENE PODRŠKE

1) Vidovi stambene podrške su:

2) zakup stana

3) kupovina i drugi način sticanja svojine nad stanom ili porodičnom kućom

4) unapređenje uslova stanovanja

5) pomoć za ozakonjenje stana ili porodične kuće

6) stambeno zbrinjavanje

ZAKUP STANA

ZAKUP STANA PO USLOVIMA NEPROFITNOG ZAKUPA

Član 6

Zakup stana po uslovima neprofitnog zakupa predstavlja davanje u zakup stana u javnoj svojini na određeno vreme do 5 godina.

Stambena podrška dodeljuje se odlukom skupštine grada, i na osnovu ove odluke zaključuje se ugovor između Gradonačelnika ili lica koje on ovlasti i zakupca u roku od 30 dana od dana pravosnažnosti odluke.

Ugovor o neprofitnom zakupu stana zaključuje se u pisanoj formi i naročito sadrži mesto i datum zaključenja ugovora i podatke o ugovornim stranama, broj i datum odluke o dodeli stambene podrške, podatke o vidu i bližim uslovima dodele i korišćenja stambene podrške, odredbe o međusobnim obavezama ugovornih strana u vezi sa korišćenjem stana u slučaju stambene podrške u vidu zakupa stana odnosno međusobne obaveze ugovornih strana u odnosu na konkretan vid stambene podrške i druge bitne karakteristike dodeljene stambene podrške (period korišćenja stambene podrške, rokovi, uslovi i sl.).

Za korišćenje stana iz stava 1 ovog člana, zakupac plaća neprofitnu zakupninu, u visini, pod uslovima i na način koji su određeni ugovorom o neprofitnom zakupu, a u skladu sa odredbama Zakona i ove odluke.

Zakupac je dužan da u roku od 30 dana od dana promene bilo koje od okolnosti na osnovu kojih je ostvareno pravo na neprofitni zakup zakupodavcu dostavi obaveštenje o tome.

U slučaju raskida ugovora zbog neispunjenja ugovornih obaveza od strane zakupca rok za iseljenje iz stana ne može biti kraći od 90 dana.

Ugovor se može obnoviti, sa istim rokom i istim uslovima na pisani zahtev zakupca, koji se podnosi Stambenoj komisiji najkasnije 30 dana pre isteka ugovorenog roka.

Uz zahtev Zakupac podnosi sledeće dokaze:

- potvrdu o primanjima članova domaćinstva;

- potvrdu odeljenja Poreske administracije nadležne za javne prihode o imovini svih članova domaćinstva

Ukoliko zakupac ili član njegovog porodičnog domaćinstva reši stambenu potrebu na drugi način ugovor o zakupu se raskida.

Ukoliko se prihodi domaćinstva povećaju iznad najvećih prihoda utvrđenih u članu 5. ove odluke za neprofitni zakup, zakupodavac može zakupcu obnoviti ugovor o zakupu stana pod uslovom da mu zakupninu obračunava množenjem koeficijenta 0,00242 sa utvrđenom poreskom osnovicom za plaćanje poreza na imovinu na stan koji je predmet zakupa.

Član 7

Zakup počinje da teče od dana zaključenja ugovora o zakupu stana. Zakupodavac je u obavezi da zakupcu preda stan u roku od 3 dana od dana zaključenja ugovora o čemu će se sačiniti zapisnik o primopredaji stana, koji treba da sadrži podatke o stanu.

U slučaju smrti zakupca, članovi porodičnog domaćinstva koji su sa zakupcem stanovali u istom stanu nastavljaju sa korišćenjem tog stana, i u obavezi su da sa gradom zaključe ugovor o zakupu u roku od 90 dana od dana smrti zakupca stim što ugovor o zakupu zaključuje lice koje oni sporazumno odrede.

Član 8

Zakupac se obavezuje da će uz saglasnost zakupodavca licima koje ovlasti stambena zajednica dozvoliti ulazak radi utvrđivanja potrebe i izvođenja neophodnih radova na održavanju stanova, zajedničkih delova i uređaja, instalacije i opreme u zgradi.

Zakupodavac ima pravo da najmanje jednom mesečno, a po potrebi i češće, obiđe stan, proveri da li se stan koristi u skladu sa ugovorom o zakupu.

Zakupac nije ovlašćen da u stanu vrši radove bilo koje vrste bez prethodne pismene saglasnosti zakupodavca.

Član 9

Neprofitnu zakupninu čine: troškovi održavanja stana i zajedničkih delova zgrade, troškovi upravljanja zgradom i amortizacija stana.

Neprofitnu zakupninu čine i troškovi pribavljanja i izgradnje objekta u kome se stan nalazi, odnosno pribavljanja sredstava uloženih u stan i pripadajuće zajedničke delove, kao i zemljišta na kome je izgrađen taj objekat.

Neprofitna zakupnina se obračunava na godišnjem nivou u odnosu na vrednost stana na dan 31. decembra godine koja prethodi godini obračuna zakupnine, utvrđene u skladu sa zakonom i drugim propisima koji uređuju porez na imovinu za lica koja ne vode poslovne knjige.

Izuzetno od stava ovog člana, elementi obračuna neprofitne zakupnine stanova izgrađenih nepovratnim (donatorskim) ili povratnim finansijskim sredstvima koja su delimično subvencionisana, namenjenih određenim kategorijama stanovništva mogu biti smanjeni za deo sredstava obezbeđenih kroz donaciju ili subvenciju.

Obračun iznosa neprofitne zakupnine utvrđen je Pravilnikom o jedinstvenoj metodologiji obračuna neprofitne zakupnine ("Sl. glasnik RS", broj 90/2017).

SUBVENCIONISANJE ZAKUPNINE STANA U BILO KOM OBLIKU SVOJINE (STAMBENI DODATAK)

Član 10

Subvencionisanje zakupnine stana u bilo kom obliku svojine predstavlja pružanje stambene podrške učešćem u plaćanju zakupnine ili neprofitne zakupnine za zakup stan (stambeni dodatak) najviše do površine predviđene članom 4. ove odluke.

Uslov da bi se ostarila subvencija na zakup stana u privatnoj svojini je da zakupnina ne prelazi najviši iznos neprofitne zakupnine obračunate prema metodologiji iz Pravilnika o jedinstvenoj metodologiji obračuna neprofitne zakupnine ("Sl. glasnik RS", br. 90/2017),

Zakupac može da ostvari refundaciju zakupnine za zakup stana (u daljem tekstu: stambeni dodatak) ukoliko iznos zakupnine prelazi iznos od 30% prosečnog mesečnog prihoda njegovog porodičnog domaćinstva u koji nisu uračunati komunalne usluge koje se plaćaju putem objedinjene naplate i troškovi za utrošenu električnu energiju (u daljem tekstu: komunalni troškovi).

Iznos stambenog dodatka se utvrđuje do razlike između iznosa od 30% prihoda porodičnog domaćinstva iz člana 5. ove Odluke do visine iznosa zakupnine za predmetni stan, a najviše do površine predviđene članom 4. ove odluke.

Član 11

Prihodima iz člana 10. smatraju se ukupni prihodi svih članova porodičnog domaćinstva iz člana 5. ove odluke.

Prihodima iz stava 1. ovog člana ne smatraju se primanja koja se ostvaruju na osnovu invaliditeta.

Ukupan prihod porodičnog domaćinstva čini prihod ostvaren po osnovama iz prethodnog stava ovog člana, bez poreza i doprinosa, u toku tri meseca u odnosu na mesec u kome je podnet zahtev za stambeni dodatak.

Član 12

Zahtev za stambeni dodatak zakupac podnosi organizacionoj jedinici Odeljenju za urbanizam, građevinske, komunalne imovinsko pravne i stambene poslove.

Uz zahtev se prilažu sledeći dokazi:

- dokazi o visini primanja i prihoda iz člana 8. ove odluke;

- fotokopije uplatnica o plaćenim komunalnim troškovima;

- dokaz o plaćenoj zakupnini za prethodni mesec.

Član 13

Odeljenje za urbanizam, građevinske, komunalne imovinsko pravne i stambene poslove odlučuje rešenjem o zahtevu zakupca za stambeni dodatak na osnovu priloženih dokaza.

Rešenje iz prethodnog stava kojim je utvrđeno pravo zakupca na stambeni dodatak sadrži naročito: ime i prezime zakupca, podatke o stanu, iznos zakupnine obračunat u skladu sa Zakonom, odobreni iznos stambenog dodatka koji se dodeljuje zakupcu.

Na rešenje iz stava 1. ovog člana zakupac može izjaviti žalbu Gradskom veću u roku od 8 dana od dana prijema rešenja.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se sa rokom važenja od godinu dana od dana donošenja, a po isteku roka zakupac ima pravo da ponovo podnese zahtev za stambeni dodatak.

Za odobren iznos stambenog dodatka zakupodavac stana u privatnoj svojini smanjuje iznos zakupnine zakupcu, a taj iznos se refundira iz Budžeta grada Bora.

KUPOVINA I DRUGI NAČIN STICANJA SVOJINE NAD STANOM ILI PORODIČNOM KUĆOM

KUPOVINA STANA ILI PORODIČNE KUĆE

Član 14

Korisnici stambene podrške mogu na način i pod uslovom predviđenim zakonom i ovom Odlukom steći pravo svojine nad stanom ili porodičnom kućom kupovinom pod neprofitnim uslovima.

Porodična kuća koja je predmet kupovine pod neprofitnim uslovima treba da ispuni uslove prema kojima se definiše odgovarajući stan iz čl.4. ove Odluke.

Kupoprodajna cena stana, odnosno porodične kuće utvrđuje se na osnovu cene izgradnje, odnosno pribavljanja stana ili porodične kuće, po metru kvadratnom (m2) neto korisne površine, uračunavanjem svih finansijskih i nefinansijskih učešća za izgradnju, odnosno pribavljanje stana ili porodične kuće.

Za stanove ili porodične kuće za koje se ne može utvrditi kupoprodajna cena u skladu sa stavom 1. ovog člana, ova cena se određuje u visini tržišne vrednosti stana koju je utvrdila Poreska uprava, na način na koji se utvrđuje osnovica za prenos apsolutnih prava u periodu od godinu dana, pre zaključenja ugovora. Ova vrednost se umanjuje za 1,5% za svaku godinu starosti stana, a najviše do 30%.

Član 15

Kupoprodajna cena se može isplatiti jednokratno ili na rate, u skladu sa uslovima iz programa ovog vida stambene podrške.

Ako u toku otplate kupoprodajne cene na rate kupac stana ne plati tri uzastopne dospele rate, odnosno ukupno četiri rate od zaključivanja kupoprodajnog ugovora, ugovor se raskida, a kupac stiče susvojinu sa udelom koji je srazmeran udelu isplaćenog dela kupoprodajne cene stana.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, korisnik stambene podrške nastavlja da koristi stan u svojstvu zakupca dela stana na kojem nije stekao svojinu, o čemu se zaključuje ugovor o zakupu.

Član 16

Lice koje je kupilo stan ili porodičnu kuću pod neprofitnim uslovima ne može ih otuđiti pre isteka roka od pet godina od dana isplate kupoprodajne cene.

O zabrani otuđenja stana ili porodične kuće iz stava 1. Vrši se upis zabeležbe u G list lista nepokretnosti, kod Službe za katastar nepokretnosti Bor.

Član 17

Stanovi za koje je zaključen ugovor o zakupu na neodređeno vreme otkupljuju se u skladu sa članom 157. Zakona.

DODELA STANA ILI PORODIČNE KUĆE

Član 18

Dodela stana ili porodične kuće je stambena podrška kojom korisnik stambene podrške bez naknade stiče svojinu nad stanom ili porodičnom kućom sa jednim stanom čija vrednost ne može biti veća od 50% prosečne tržišne vrednosti stana na republičkom nivou za stan koji je odgovarajući za domaćinstvo iz čl.4.ove Odluke kojem se odobrava ovaj vid stambene podrške.

Dodela porodične kuće je prioritetan vid stambene podrške u seoskim naseljima.

Ukoliko se ovaj vid stambene podrške dodeli licu koje u svojini ima neodgovarajuću nepokretnost, to lice je u obavezi da svoju nepokretnost prenese u javnu svojinu Grada, besteretnim pravnim poslom.

Lice kome je dodeljen stan ili porodična kuća ne može ih otuđiti pre isteka roka od deset godina od dana upisa prava svojine na toj nepokretnosti.

O zabrani otuđenja stana ili porodične kuće iz stava 1. Vrši se upis zabeležbe u G list lista nepokretnosti, kod Službe za katastar nepokretnosti Bor.

UNAPREĐENJE USLOVA STANOVANJA

Član 19

Lice bez odgovarajućeg stana može ostvariti pravo na stambenu podršku za unapređenje uslova stanovanja dodelom građevinskog materijala i/ili stručne podrške za sanaciju, adaptaciju, rekonstrukciju ili dogradnju stana ili porodične kuće, ukoliko njegovi prihoda ne prelaze iznos od 0,5 prosečne zarade bez poreza i doprinosa u gradu Bora.

Izuzetno od stava 1. ovog člana prava na stambenu podršku za unapređenje energetskih svojstava stana odnosno porodične kuće, može ostvariti i lice čiji prihodi ne prelaze 0,7 prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Gradu Boru.

Izuzetno od stava 1. ovog člana korisnik ovog vida stambene podrške može biti i vlasnik stana odnosno porodične kuće, bez obzira na visinu prihoda ukoliko deo stambenog prostora izda u zakup licu koje ostvaruje pravo na stambenu podršku kroz subvencionisanje zakupnine stana.

POMOĆ ZA OZAKONJENJE STANA ILI PORODIČNE KUĆE

Član 20

Korisnik stambene podrške pomoć za ozakonjenje stana ili porodične kuće koji stanuje u stanu, odnosno porodičnoj kući na zemljištu koje je u njegovoj svojini, a koje je izgrađeno suprotno zakonu o kojim se uređuje izgradnja objekta može ostvariti pomoć za izradu tehničke i geodetske dokumentacije za ozakonjenje stana ili porodične kuće.

Lice iz stava 1. ovog člana ne može ostvariti pomoć za ozakonjenje stana ili porodične kuće ukoliko on ili član porodičnog domaćinstva poseduje u svojini drugu nepokretnost čijom prodajom može ostvariti prihod u prosečnoj vrednosti odgovarajućeg stana na teritoriji grada Bora.

Pomoć iz stava 1. Ovog člana može ostvariti lice koje zadovoljava uslove iz stava 1. i 2. ovog člana a koje stanuje u porodičnoj kući izgrađenoj na zemljištu u svojini drugog lica, ukoliko prethodno sa vlasnikom zemljišta na odgovarajući način reguliše status na zemljištu neophodan za ozakonjenje njegove porodične kuće u skladu sa odredbama Zakona o ozakonjenju.

Pravo na oslobađanje od plaćanja takse za ozakonjenje kao vida stambene podrške ostvaruje:

- lice u jednočlanom domaćinstvu, ako je starije od 60 godine

- dvočlano domaćinstvo, ako su oba člana starija od 60 godina

- samohrani roditelj, sa decom mlađom od 18 godina

- domaćinstvo sa članom koje je osoba sa invaliditetom odnosno koji je trajno radno nesposoban

- lice koje živi u domaćinstvu u kome nijedan član nije zaposlen.

STAMBENO ZBRINJAVANJE

Član 21

Stambeno zbrinjavanje predstavlja privremeni smeštaj lica iz člana 3. stav 1. ove Odluke do rešavanja njegove stambene potrebe, a naročito lica:

- koje je beskućnik;

- čiji je stan ili porodična kuća oštećena ili uništena usled elementarne i druge nepogode;

- čijem je stanu ili porodičnoj kući usled dotrajalosti ili većeg oštećenja ugrožena stabilnost tako da predstavlja neposrednu opasnost po život i zdravlje ljudi, za susedne objekte i za bezbednost saobraćaja i koje iz ovih razloga ostvaruje pravo na nužni smeštaj u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata;

- koje je kao žrtva porodičnog nasilja napustilo svoje porodično domaćinstvo i nema sredstava da samostalno reši svoju stambenu potrebu.

Stambeno zbrinjavanje iz stava 1. ovog člana vrši se po hitnom postupku, bez sprovođenja postupka za dodelu stambene podrške propisanog ovim zakonom.

IV KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE REDA PRVENSTVA

Član 22

Za utvrđivanje reda prvenstva za rešavanje stambene potrebe određuju se merila prema sledećim kriterijumima:

- stambeni status odnosno uslovi stanovanja,

- zdravstveno stanje,

- invalidnost i telesno oštećenje,

- broj članova porodičnog domaćinstva

- dužina prebivališta na teritoriji grada

- dužina perioda stambene ugroženosti

Član 23

Za stambeni status utvrđuje se do 190 bodova, i to

podstanar

do 3 godine 120 bodova + po 2 boda za svaku sledeću navršenu godinu

stanovanje u kolektivnom smeštaju

do 3 godine 130 bodova + po 2 boda za svaku sledeću navršenu godinu

korisnik sobe ili ležaja u samačkom hotelu

do 3 godine 120 bodova + po 2 boda za svaku sledeću navršenu godinu

stanovanje u zajedničkom domaćinstvu, ukoliko je površina stambenog prostora manja od 15 m2 po članu zajedničkog domaćinstva

120 bodova

stanovanje kod bliskih srodnika

115 bodova

stanovanje u zajedničkim prostorijama u stambenoj zgradi koje lice koristi skladu sa odgovarajućim pravnim osnovom

do 3 godine 115 bodova + po 1 bod za svaku sledeću navršenu godinu

stanovanje u zajedničkom domaćinstvu, ukoliko je površina stambenog prostora veća od 15 m2 po članu zajedničkog domaćinstva

110 bodova

korišćenje stana ili zajedničkih prostorija bez pravnog osnova

100 bodova

drugi stambeni status

100 bodova

Za uslove stanovanja, odnosno neodgovarajući stan utvrđuje se do 130 bodova, i to:

neuslovno u pogledu konstruktivne bezbednosti

130 bodova

neodgovarajuća površina i nedostatak najmanje jedne vrste instalacija i nezadovoljavajući higijenski uslovi

120 bodova

stan koji je neodgovarajući sa stanovišta pristupačnosti

120 bodova

neodgovarajuća površina i nedostatak najmanje jedne vrste instalacija

110 bodova

neodgovarajuća stambena površina

100 bodova

Za utvrđivanje perioda trajanja određenog stambenog statusa računaju se samo celi godišnji periodi tog statusa od dana njegovog nastanka do dana podnošenja prijave na javni poziv.

Stanovanjem u zajedničkom domaćinstvu smatra se stanovanje sa svojim roditeljima ili roditeljima svog supružnika ili vanbračnog partnera ili stanovanje kod srodnika u pravoj liniji.

Stanovanje kod svojih roditelja ili roditelja svog supružnika ili vanbračnog partnera i srodnika u pravoj liniji ne smatra se stanovanjem u zajedničkom domaćinstvu ukoliko ta lica imaju u svojini još jedan ili više stanova ili porodičnih kuća na teritoriji Republike Srbije.

Bliskim srodnicima u smislu ove odluke smatraju se rođeni brat i sestra, braća i sestre roditelja oba supružnika ili vanbračnog partnera i njihova deca.

Korišćenjem stana bez pravnog osnova smatra se bespravno stanovanje u tuđem stanu ili zajedničkoj prostoriji stambene zgrade ili stanovanje za koje je prestao da važi pravni osnov.

Status podstanara koji je kraći od godinu dana ne boduje se, već se u tom slučaju boduje prethodni stambeni status.

Vrednuje se stambeni status ostvaren na teritoriji Republike Srbije. Vrednuje se samo poslednji stambeni status koji je u kontinuitetu od najmanje 12 meseci, ostvaren do dana podnošenja prijave na javni poziv.

Ako je stan neodgovarajući po više osnova, vrednuje se onaj osnov koji je povoljniji za lice čiji se uslovi stanovanja boduju.

Stambeni status dokazuje se:

- ugovorom o podstanarskom odnosu,

- ugovorom i drugim overenim dokumentom o pravu korišćenja,

- overenom izjavom stanodavca o načinu korišćenja stana,

- dokazom o svojini stanodavca na stanu,

- overenom izjavom da lice nema stan ili porodičnu stambenu zgradu,

- overenom izjavom o stanodavcima, periodima i adresama na kojima je lice stanovalo, prijavom prebivališta, odnosno boravka,

- potvrdom organa upravljanja stambenom zgradom potpisanom od ovlašćenog lica i overenom pečatom stambene zgrade,

- uverenjem Poreske administracije Gradske uprave grada Bora da se lice ne duži porezom na stan, porodičnu stambenu zgradu ili kuću za odmor na teritoriji grada Bora,

- uverenjem službi javnih prihoda iz mesta rođenja odnosno mesta prethodnih prebivališta van teritorije grada Bora,

- potvrdom preduzeća, ustanove, državnog organa odnosno gradske službe da lice koje konkuriše i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu dobili stan odnosno stambeni kredit,

- pravnosnažnom odlukom kojom je raspravljena zajednička imovina razvedenih supružnika i vanbračnih partnera,

- dokazom o vlasništvu na stanu svog roditelja ili roditelja supružnika i potvrdom o prijavi prebivališta odnosno boravišta roditelja na stanu,

- pravosnažnom odlukom kojom je okončan ostavinski postupak,

- drugim dokumentima kojima se dokazuje način korišćenja stana.

Uslovi stanovanja dokazuju se Izveštajem JKP za stambene usluge Bor odnosno nalazom i mišljenjem sudskog veštaka.

Član 24

Merilo reda prvenstva prema kriterijumu zdravstvenog stanja utvrđuje se samo za lica sa teškom bolešću koja nemaju status osobe sa invaliditetom.

Nosiocu prava na stambenu podršku, na osnovu njegovog zdravstvenog stanja ili zdravstvenog stanja člana njegovog porodičnog domaćinstva, pripada 10 bodova.

Ukoliko više lica u porodičnom domaćinstvu nosioca prava na stambenu podršku ispunjava uslove na osnovu kriterijuma zdravstvenog stanja, ukupno je moguće ostvariti najviše do 15 bodova.

Kao dokaz ispunjenosti ovog kriterijuma dostavljaju se izveštaj lekarske komisije ili nalaz konzilijuma lekara.

Teškom bolešću, u smislu ove odluke, smatraju se:

- maligne bolesti i intrakranijalni tumori; hemofilija, teške bolesti krvi koje imaju progresivan tok; insulin zavisni dijabetes melitus (sa sekundarnim komplikacijama - retinopatija, nefropatija, neuropatija); multirezistentna tuberkuloza; sistemske autoimune bolesti u odmakloj fazi i/ili sa multisistemskom disfunkcijom; genetske bolesti koje imaju progresivni tok i/ili uzrokuju težak poremećaj metabolizma; hronične psihoze sa nepotpunim remisijama i trajnim izmenama ličnosti; epilepsija sa teškim psihičkim promenama; terminalna bubrežna insuficijencija, na dijalizi i posle transplantacije; progresivna neuromišićna oboljenja; teško trajno oštećenje plućne ventilacije sa hroničnom respiratornom insuficijencijom koja ispunjava kriterijume za dugotrajnu oksigenoterapiju; teške urođene i stečene srčane mane sa teškim oštećenjem srčane funkcije (ehokardiografski ili drugim metodama utvrđena EF manje od 30% ili 40%, druge bolesti srca sa teškim oštećenjem srčane funkcije - EF manje od 30%); bolesti koje dovode do trajnog oštećenja funkcije jetre teškog stepena (portalna hipertenzija, ascites, variksni ezo fagusa) i stanja posle transplantacije jetre; težak oblik bronhijalne astme, koja je nekontrolisana, perzistentna i pored redovne terapije; drugi teški ob lici bolesti koji dovode do trajno narušenog zdravstvenog stanja.

Član 25

Merilo reda prvenstva prema kriterijumu invalidnosti i telesnog oštećenja utvrđuje se samo za lica sa statusom osobe sa invaliditetom.

Nosiocu prava na stambenu podršku, na osnovu njegove invalidnosti ili invalidnosti člana njegovog porodičnog domaćinstva, pripada 10 bodova kada je status invalidnosti utvrđen na osnovu mentalnih, intelektualnih oštećenja ili oštećenja vida i sluha, kao i na osnovu teške i trajne bolesti.

Nosiocu prava na stambenu podršku, na osnovu njegovog telesnog oštećenja ili telesnog oštećenja člana njegovog porodičnog domaćinstva, pripada određen broj bodova u zavisnosti od stepena telesnog oštećenja, i to:

za telesno oštećenje 100 %

10 bodova

za telesno oštećenje 90%

9 bodova

za telesno oštećenje 80%

8 bodova

za telesno oštećenje 70%

7 bodova

za telesno oštećenje 60%

6 bodova

za telesno oštećenje 50%

5 bodova

za telesno oštećenje 40%

4 boda

za telesno oštećenje 30% i manje

3 boda

Ukoliko više lica u porodičnom domaćinstvu nosioca prava na stambenu podršku, ispunjava uslove na osnovu kriterijuma invalidnosti i telesnog oštećenja, ukupno je moguće ostvariti najviše do 15 bodova.

Ispunjenost kriterijuma invalidnosti i telesnog oštećenja dokazuje se na osnovu dostavljenog pravnosnažnog rešenja Fonda Penzijsko i invalidskog osiguranja Republike Srbije za nosioca prava i člana njegovog porodičnog domaćinstva.

Član 26

Prijavljenom licu i članu njegovog porodičnog domaćinstva pripadaju pojedinačno bodovi samo po jednom osnovu iz čl. 24. i 25.

Član 27

Za svakog člana porodičnog domaćinstva licu pripada po pet bodova.

Članovima porodičnog domaćinstva u smislu ove odluke smatraju se:

- supružnik i vanbračni partner;

- deca rođena u braku ili van braka, usvojena ili pastorčad;

- roditelji lica ili njegovog supružnika ili vanbračnog partnera koji nemaju rešenu stambenu potrebu u skladu ovom odlukom;

- druga lica koja su lice ili njegov supružnik ili vanbračni partner dužni po zakonu da izdržavaju, a imaju prijavljeno prebivalište na istoj adresi najmanje 2 godine pre objavljivanja javnog poziva, pod uslovom da žive u zajedničkom domaćinstvu; zajedničko domaćinstvo jeste zajednica življenja, privređivanja i trošenja sredstava

Vanbračna zajednica dokazuje se na osnovu:

- izjave vanbračnih partnera o postojanju vanbračne zajednice overene kod Javnog beležnika

- rešenja o dokazivanju vanbračne zajednice u vanparničnom postupku.

Član 28

Roditelju koji sam vrši roditeljsko pravo pripada dodatnih pet bodova.

Jedan roditelj sam vrši roditeljsko pravo:

- kada je drugi roditelj nepoznat ili je umro ili je potpuno lišen roditeljskog prava, odnosno poslovne sposobnosti;

- kada samo on živi sa detetom, a sud još nije doneo odluku o vršenju roditeljskog prava;

- na osnovu odluke suda, kada roditelji ne vode zajednički život, a nisu zaključili sporazum o vršenju roditeljskog prava;

- na osnovu odluke suda, kada roditelji ne vode zajednički život, a zaključili su sporazum o zajedničkom ili samostalnom vršenju roditeljskog prava ili sud proceni da taj sporazum nije u najboljem interesu deteta;

- na osnovu odluke suda, kada roditelji ne vode zajednički život, ako zaključe sporazum o samostalnom vršenju roditeljskog prava i ako sud proceni da je taj sporazum u najboljem interesu deteta.

Status roditelja koji sam vrši roditeljsko pravo dokazuje se izvodom iz matične knjige umrlih ili rešenjem nadležnog organa o proglašenju nestalog lica za umrlo, odnosno odlukom nadležnog Suda o vršenju roditeljskog prava i izvodom iz matične knjige rođenih za dete.

Roditelju iz stava 1. ovog člana koji je žrtva porodičnog nasilja pripada dodatnih 5 bodova.

Porodično nasilje se dokazuje pravnosnažnom presudom.

Član 29

Za svaku godinu neprekidnog trajanja prebivališta na teritoriji grada u podnosiocu zahteva pripada po 1 bod, a najviše 20 bodova.

Dužina prebivališta se dokazuje uverenjem o kretanju prebivališta.

Član 30*

Za utvrđivanje reda prvenstva za roditelja, usvojioca ili staratelja sa psihofizičkom ometenošću, mentalnom zaostalošću i/ili invaliditetom i smetnjama u razvoju vrednovaće se kriterijumi iz člana 25. ove odluke, kao i sledeći kriterijumi:

višestruka ometenost u razvoju

60 bodova

teška mentalna ometenost, slepilo bez vidne funkcije, telesna invalidnost

40 bodova

teža mentalna ometenost, slepilo sa oštrinom vida između 0,05 i osećaja svetlosti, gluvoća

30 bodova

umerena mentalna ometenost, nagluvost - teški gubitak sluha

20 bodova

nagluvost teži gubitak sluha

10 bodova

smetnje u socijalno-emocionalnom razvoju, hiperaktivnost (senzorna i motorna), autizam, asocijalnost

20 bodova

Broj bodova iz stava 1. ovog člana uvećava se za po pet bodova za slučaj da su dva ili više članova porodice lica sa psihofizičkom ometenošću.

Psihofizička ometenost, mentalna zaostalost i/ili invaliditet i smetnje u razvoju dokazuju se rešenjima odnosno nalazima nadležnih organa.

Za utvrđivanje reda prvenstva za invalidna lica sa teškim fizičkim oštećenjem vrednovaće se procenat telesnog oštećenja i kriterijumi iz člana 25. ove odluke.

Procenat telesnog oštećenja vrednuje se na sledeći način:

100% telesno oštećenje

40 bodova

90% telesno oštećenje

30 bodova

80% telesno oštećenje

20 bodova

70% telesno oštećenje

10 bodova

Broj bodova iz stava 2. ovog člana uvećava se za po pet bodova za slučaj da su dva ili više članova porodice lica sa invaliditetom.

Telesno oštećenje dokazuje se rešenjem Republičkog Fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje donetim do dana isteka roka za prijavljivanje na javni poziv.

*- Ovaj član se primenjuje isključivo kada je Programom predviđene stambena podrška za ove kategorije korisnika

V POSTUPAK DODELE STAMBENE PODRŠKE

Član 31

Postupak dodele stambene podrške sprovodi Stambena komisija (u daljem tekstu: Komisija), koju obrazuje Gradonačelnik grada Bora.

Komisija se sastoji od predsednika i tri člana i njihovih zamenika i imenuje se na period od četiri godine.

Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije vrši Odeljenje za urbanizam, građevinske, komunalne, imovinsko pravne i stambene poslove.

Član 32

Postupak dodele stambene podrške pokreće se na osnovu javnog poziva, koji se objavljuje u "Službenom listu grada Bora", na zvaničnoj internet stranici grada Bora i na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Bora.

Član 33

Po isteku roka iz javnog poziva, Komisija obrađuje podatke po podnetim prijavama i utvrđeno stanje konstatuje se zapisnički.

Nepotpune prijave se mogu dopuniti u roku od 15 dana od dana prijema poziva za dopunu dokumentacije.

Prijava se neće razmatrati, ako se ne dopuni u roku iz prethodnog stava.

Član 34

Utvrđivanje reda prvenstva za dodelu stambene podrške vrši se prvenstveno prema stambenom statusu (lice bez stana), odnosno uslovima stanovanja (lice bez odgovarajućeg stana), a potom i prema sledećim kriterijumima:

1) broj članova porodičnog domaćinstva korisnika stambene podrške;

2) zdravstveno stanje korisnika stambene podrške i članova njegovog domaćinstva;

3) invalidnost i telesno oštećenje korisnika stambene podrške i članova njegovog domaćinstva.

U određivanju reda prvenstva prednost imaju: lica sa dužim periodom stambene ugroženosti, odnosno lošijim uslovima stanovanja, dužim radnim stažom, porodice sa manjim brojem zaposlenih i većim brojem maloletnih lica i/ili sa članom domaćinstva koji je osoba sa invaliditetom, kao i korisnici usluga socijalne zaštite.

Nakon izvršenog bodovanja, primenom merila po svim kriterijumima utvrđenim ovim članom, sačinjava se predlog liste reda prvenstva.

Ako se programom predviđa rešavanje stambenih potreba više kategorija korisnika, podnosilac prijave na javni poziv i članovi njegovog porodičnog domaćinstva mogu se prijaviti i biti pojedinačno bodovani u više kategorija, ali će na konačnoj listi reda prvenstva biti rangiran samo jedan podnosilac prijave iz porodičnog domaćinstva i to samo u jednoj kategoriji, po najboljoj poziciji koja se određuje na osnovu koeficijenta rangiranja.

Predlog liste reda prvenstva sadrži: naziv komisije, pravni osnov na osnovu koga je pripremljen predlog, redni broj, ime i prezime podnosioca prijave, broj bodova po svakom osnovu, ukupan zbir bodova po svim kriterijumima za svakog podnosioca, datum utvrđivanja predloga, rok i način podnošenja prigovora.

Lista podnosilaca prijava koji nisu uvršteni u predlog liste reda prvenstva sadrži: ime i prezime podnosioca prijave, broj prijave i razloge zbog kojeg nije uvršten na listu.

Član 35

Komisija objavljuje predlog liste reda prvenstva na isti način na koji je objavljen i javni poziv.

Prigovor na predlog liste reda prvenstva podnosioci prijava mogu izjaviti Gradskom veću grada Bora preko Komisije u roku od 15 dana od dana objavljivanja liste reda prvenstva.

Po donošenju odluke o svim prigovorima uloženim na predlog liste reda prvenstva, Komisija utvrđuje listu reda prvenstva, koju objavljuje na način utvrđen u stavu 1. ovog člana i koju dostavlja Skupštini grada.

Član 36

Komisija poziva, u roku od 5 dana od dana objavljivanja liste reda prvenstva, podnosioca prijave prema redosledu koji je ostvario na listi reda prvenstva da se opredeli za odgovarajući stan u smislu čl.4. ove Odluke potpiše izjavu koja sadrži podatke o stanu za koji su se opredelio.

Ako se podnosilac ne opredeli za stan u roku koji je odredila Komisija iz stava 1. ovog člana, smatraće se da je odustao od dodele stambene podrške.

Gradska uprava nakon potpisivanja izjava iz stava 1. ovog člana priprema predlog Odluke o o dodeli stambene podrške koju donosi Skupština grada.

Odluka iz stava 3. ovog člana sadrži naročito: ime i prezime lica kome se dodeljuje stambena podrška; vid stambene podrške; podatke o stanu (adresa, sprat, broj stana, struktura stana, površina, katastarski podaci); rok za zaključenje ugovora koji ne može biti duži od 30 dana od donošenja Odluke.

Odluka o dodeli stambene podrške objavljuje se na način kako se objavljuje javni poziv za dodelu stambene podrške.

Protiv odluke iz stava 3. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana objavljivanja odluke.

Na osnovu Odluke iz stava 3. ovog člana zaključuje se ugovor o dodeli stambene podrške koji potpisuje gradonačelnik, odnosno lice koje on ovlasti. Ugovor o dodeli stambene podrške sadrži:

1) mesto i datum zaključenja ugovora i podatke o ugovornim stranama;

2) broj i datum odluke o dodeli stambene podrške;

3) podatke o vidu i bližim uslovima dodele i korišćenja stambene podrške;

4) odredbe o međusobnim obavezama ugovornih strana u vezi sa korišćenjem stana u slučaju stambene podrške u vidu zakupa stana, odnosno međusobne obaveze ugovornih strana u odnosu na konkretan vid stambene podrške;

5) druge bitne karakteristike dodeljene stambene podrške (period korišćenja stambene podrške, rokovi, raskidni uslovi i sl.).

VI POSTUPAK DODELE STAMBENE PODRŠKE ZAPOSLENOM LICU U ORGANIMA GRADA BORA I GRADSKOJ UPRAVI GRADA BORA

Član 37

Postupak dodele stambene podrške zaposlenom licu u organima grada Bora sprovodi stambena komisija koju formira Gradonačelnik grada Bora.

Postupak dodele stambene podrške zaposlenom u Gradskoj upravi grada Bora, sprovodi stambena komisija koju formira Načelnik Gradske uprave grada Bora.

Komisija se sastoji od predsednika i tri člana i njihovih zamenika i imenuje se na period od četiri godine.

Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije vrši Odeljenje za urbanizam, građevinske, komunalne, imovinsko pravne i stambene poslove.

Postupak dodele stambene podrške zaposlenim licima pokreće se na osnovu javnog poziva za dodelu stambene podrške, koji mora biti objavljen na zvaničnoj internet stranici grada Bora i na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Bora.

Član 38

Po isteku roka iz javnog poziva, Komisije obrađuje podatke po podnetim prijavama i utvrđeno stanje konstatuje se zapisnički.

Nepotpune prijave se mogu dopuniti u roku od 15 dana od dana prijema poziva za dopunu dokumentacije.

Prijava se neće razmatrati, ako se ne dopuni u roku iz prethodnog stava.

Član 39

Utvrđivanje reda prvenstva za dodelu stambene podrške vrši se prvenstveno prema stambenom statusu (lice bez stana), odnosno uslovima stanovanja (lice bez odgovarajućeg stana), a potom i prema sledećim kriterijumima:

1) broj članova porodičnog domaćinstva korisnika stambene podrške;

2) zdravstveno stanje korisnika stambene podrške i članova njegovog domaćinstva;

3) invalidnost i telesno oštećenje korisnika stambene podrške i članova njegovog domaćinstva.

U određivanju reda prvenstva prednost imaju: lica sa dužim periodom stambene ugroženosti, odnosno lošijim uslovima stanovanja, dužim radnim stažom, porodice sa manjim brojem zaposlenih i većim brojem maloletnih lica i/ili sa članom domaćinstva koji je osoba sa invaliditetom, kao i korisnici usluga socijalne zaštite.

Nakon izvršenog bodovanja, primenom merila po svim kriterijumima utvrđenim ovim članom, sačinjava se predlog liste reda prvenstva.

Predlog liste reda prvenstva sadrži: naziv komisije, pravni osnov na osnovu koga je pripremljen predlog, redni broj, ime i prezime podnosioca prijave, broj bodova po svakom osnovu, ukupan zbir bodova po svim kriterijumima za svakog podnosioca, datum utvrđivanja predloga, rok i način podnošenja prigovora.

Lista podnosilaca prijava koji nisu uvršteni u predlog liste reda prvenstva sadrži: ime i prezime podnosioca prijave, broj prijave i razloge zbog kojeg nije uvršten na listu.

Član 40

Komisija objavljuje predlog liste reda prvenstva na isti način na koji je objavljen i javni poziv.

Prigovor na predlog liste reda prvenstva koji je utvrdila stambena komisija izjavljuje se komisiji Vlade zaduženoj za stambena pitanja u roku od 15 dana od dana objavljivanja predloga liste reda prvenstva.

Po donošenju odluke o svim prigovorima izjavljenim na predlog liste reda prvenstva, Komisija utvrđuje listu reda prvenstva, koju na isti način na koji je objavljen i javni poziv.

Član 41

Komisija poziva, u roku od 5 dana od dana objavljivanja liste reda prvenstva, podnosioca prijave prema redosledu koji je ostvario na listi reda prvenstva da se opredeli za odgovarajući stan u smislu čl.4. ove Odluke potpiše izjavu koja sadrži podatke o stanu za koji su se opredelio.

Ako se podnosilac ne opredeli za stan u roku koji je odredila Komisija iz stava 1. ovog člana, smatraće se da je odustao od dodele stambene podrške.

Gradska uprava nakon potpisivanja izjava iz stava 1. ovog člana priprema predlog Odluke o o dodeli stambene podrške, koju dostavlja Komisiji radi donošenja.

Odluka iz stava 3. ovog člana sadrži naročito: ime i prezime lica kome se dodeljuje stambena podrška; vid stambene podrške; podatke o stanu (adresa, sprat, broj stana, struktura stana, površina, katastarski podaci); rok za zaključenje ugovora koji ne može biti duži od 30 dana od donošenja Odluke.

Odluka o dodeli stambene podrške objavljuje se na način kako se objavljuje javni poziv za dodelu stambene podrške.

Žalba protiv odluke stambene komisije može se izjaviti komisiji Vlade zaduženoj za stambena pitanja u roku od 15 dana od dana objavljivanja odluke.

Na osnovu Odluke iz stava 3. ovog člana zaključuje se ugovor o dodeli stambene podrške koji potpisuje gradonačelnik, odnosno lice koje on ovlasti.

Ugovor o dodeli stambene podrške sadrži

1) mesto i datum zaključenja ugovora i podatke o ugovornim stranama;

2) broj i datum odluke o dodeli stambene podrške;

3) podatke o vidu i bližim uslovima dodele i korišćenja stambene podrške;

4) odredbe o međusobnim obavezama ugovornih strana u vezi sa korišćenjem stana u slučaju stambene podrške u vidu zakupa stana, odnosno međusobne obaveze ugovornih strana u odnosu na konkretan vid stambene podrške;

5) druge bitne karakteristike dodeljene stambene podrške (period korišćenja stambene podrške, rokovi, raskidni uslovi i sl.).

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 42

Odredbe ove odluke od čl.37. do čl.41. primenjuju se samo u postupcima za rešavanje stambenih potreba koji su započeti pre stupanja na snagu Zakona o stanovanju i održavanju zgrada ("Sl. glasnik RS", br. 106/16 i 9/20 - dr. zakon) i koji se moraju nastaviti prema nalozima datim pravnosnažnim presudama nadležnih sudova.

Član 43

Na sva pitanja vezana za stambenu podršku koja nisu regulisana ovom Odlukom primenjivaće se odredbe Zakona o stanovanju i održavanju zgrada ("Službeni glasnik RS", br. 106/16 i 9/20 - dr. zakon).

Član 44

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o stambenim odnosima ("Sl. List opštine Bor", broj 11/01, 6/03, 15/04, 15/05, 1/08, 13,08, 4/11 i 11/11) i Pravilnik o rešavanju stambenih potreba zaposlenih lica u Opštinskoj upravi opštine Bor ("Sl. list opštine Bor", br. 8/12).

Član 45

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora".