ODLUKAO DAVANJU U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA I GARAŽA("Sl. list grada Bora", br. 40/2022) |
Ovom odlukom bliže se uređuju način, uslovi i postupak davanja u zakup poslovnog prostora i garaža u javnoj svojini grada Bora (u daljem tekstu Grad), način utvrđivanja zakupnine, određivanje visine zakupnine, Organ nadležan za odlučivanje o davanju u zakup, postupak davanja u zakup, kao i druga pitanja u vezi sa davanjem u zakup poslovnog prostora i garaža u javnoj svojini grada Bora.
Davanje u zakup poslovnog prostora i garaža u javnoj svojini Grada vrši se u skladu sa Zakonom o javnoj svojini ("Službeni glasnik R. Srbije", br. 72/11, 88/13, 105/14, 104/16 - dr. zakon, 108/16, 113/17, 95/18 i 153/20), (u daljem tekstu zakon), Uredbom o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanja u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno pribavljanja i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda ("Službeni glasnik R. Srbije", br. 16/18), (u daljem tekstu uredba) i ovom odlukom.
Pod poslovnim prostorom u javnoj svojini grada u smislu ove odluke smatraju se poslovne zgrade i poslovne prostorije (u daljem tekstu - poslovni prostor), izgrađene, kupljene ili na drugi način pribavljene u javnu svojinu grada, odnosno kojima raspolaže grad.
Poslovni prostor i garaže u javnoj svojini daju se u zakup radi sticanja prihoda Grada, polazeći od procenjene tržišne visine zakupnine utvrđene na osnovu ove odluke.
Tržišna visina zakupnine određuje se prema zonama utvrđenim ovom Odlukom, vrsti delatnosti i površini poslovnog prostora i garaža.
II DAVANJE POSLOVNOG PROSTORA I GARAŽA U ZAKUP
Poslovni prostor i garaže daju se u zakup u postupku: javnog nadmetanja, prikupljanja pismenih ponuda i neposrednom pogodbom.
Poslovni prostor i garaže daju se u zakup na period do 6 godina.
Odluku o pokretanju postupka davanja u zakup poslovnog prostora i garaža donosi Gradonačelnik grada Bora (u daljem tekstu Gradonačelnik).
Predlog Odluke iz stava 1. ovog člana i tekst oglasa priprema i objavljuje JKP za stambene usluge "Bor" (u daljem tekstu: Javno preduzeće).
Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži tekst oglasa.
Postupak davanja u zakup poslovnog prostora i garaža sprovodi Komisija za davanje poslovnog prostora i garaža u zakup (u daljem tekstu: Komisija), koju imenuje gradonačelnik.
Članovi Komisije su predsednik, zamenik predsednika, 4 člana i njihovi zamenici. Komisija punovažno odlučuje ukoliko na sednici prisustvuje najmanje 4 člana.
Stručne, administrativne i tehničke poslove za potrebe Komisije vrši Javno preduzeće.
Komisija učestvuje u izradi predloga Odluke iz člana 5. stav 2. i teksta oglasa.
Komisija u toku postupka vodi zapisnik i po okončanom postupku sačinjava predlog Odluke o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža licu koje je ostvarilo pravo zakupa.
Odluku o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža donosi gradonačelnik na obrazloženi predlog Komisije.
Na osnovu odluke Gradonačelnika o davanju poslovnog prostora i garaža u zakup Javno preduzeće izrađuje nacrt ugovora koji dostavlja na prethodnu saglasnost Pravobranilaštvu grada Bora (u daljem tekstu: Pravobranilaštvo).
Po dobijanju prethodne saglasnosti Pravobranilaštva, Javno preduzeće zaključuje ugovor sa zakupcem.
Pravobranilaštvo je dužno da saglasnost iz stava 3. ovog člana da u roku od 30 dana od dana prijema zahteva.
Na teritoriji grada, radi utvrđivanja početne cene zakupa, utvrđuju se sledeće zone:
- EKSTRA zona - obuhvata : poslovni prostor koji se nalazi u reonu određenom sledećim ulicama: Majdanpečkom ulica do raskrsnice sa ulicom Milana Vasića Perice, Moše Pijade (bez brojeva 21, 23, 25, 27, 29 i 76), Zelenim bulevarom do raskrsnice sa ulicom Nikole Pašića, ulicom Nikole Pašića do Autobuske stanice, ulicom Kralja Petra I od raskrsnice sa ul 3 oktobar do raskrsnice sa ul. 9. brigade, kao i ulica N. Pašića i to brojevi 54 do 64, ulica Đorđa Vajferta do raskrsnice sa Šistekovom.
- prva zona - obuhvata poslovni prostor koje se nalazi u reonu određenom sledećim ulicama: Trg Oslobođenja, ulica Milana Vasića Perice do raskrsnice sa ulicom Đorđa Vajferta, Šistekovom ulicom do raskrsnice sa ulicom Đure Đakovića, ulicom Đure Đakovića do raskrsnice sa ulicom Boško Buha, ulicom 3.oktobar do raskrsnice sa Ul. Kralja Petra I, ulicom Nikole Pašića od Autobuske stanice do raskrsnice sa ul. Zelenim Bulevarom, ulica Moše Pijade br. 21, 23 ,25, 27, 29. i 76, ul. Zeleni Bulevar od raskrsnice sa ulicom Nikole Pašića do raskrsnice sa ul. Nade Dimić i ul. Timočke Divizije.
- druga zona - obuhvata poslovni prostor u naselju Novi gradski centar izuzev (neparni brojevi ulice Cara Lazara u Zanatskom centru), prostor između ulica 3. oktobar, Đure Đakovića, Dimitrija Tucovića, Doktora Milovanovića sa naseljem GHI, ulica Nikole Kopernika izvan prostora obuhvaćenog Planom detaljne regulacije Novi gradski centar, istočno od ulice Nikole Pašića do železničke pruge i sve do granice Regulacionog plana stambenog naselja Sloga.
- treća zona - obuhvata poslovni prostor koji se nalazi u reonu: ulica 3. oktobar od raskrsnice sa ulicom G. P. Ilića, ulicom 9. brigade, Timočke divizije, Zeleni Bulevar i K. P. Prvog (četvrta i peta mesna zajednica) i ul. Crnovrške brigade, MZ Napredak (stambeno naselje Bor 2), MZ Banjsko polje, obuhvat Regulacionog plana stambenog naselja Sloga, MZ Stari centar osim prostora koji spada u prvu zonu, MZ Sever sve do kućnog broja 43 u ulici Vojske Jugoslavije i ulice Dositeja Obradovića do kućnog broja 10 obuhvatajući i ovaj kućni broj, kao i urbanizovani deo vikend naselja na Borskom jezeru (prva i druga faza), prostor koji pripada državnom putu na deonici Bor - Nikoličevo - Zaječar do fabrike soli, kao i prostor (neparni brojevi ulice Cara Lazara) u NGC u Zanatskom centru, poslovni prostor koji se nalazi u MZ Staro i Novo Selište osim prostora koji spada u drugu zonu i poslovni prostor u centrima sela.
- četvrta zona - obuhvata poslovni prostor koji se nalazi u ulici Nade Dimić i to od raskrsnice ove ulice sa ulicom 28. mart pa sve do raskrsnice sa putem za Oštrelj, obuhvatajući i industrijsku zonu koja se prostire između ulice Nade Dimić na zapadu i železničke pruge na istoku kao i poslovni prostor u naselju Metalurg.
- peta zona - obuhvata, prostor od broja 10 u ulici Dositeja Obradovića i od broja 43 u ulici Vojske Jugoslavije sve do naselja Brezonik, uključujući i prostor obuhvaćen Regulacionim planom MZ Brezonik, kao i prostor u KO Bor 2.
- šesta zona - obuhvata poslovni prostor obuhvaćen šematskim prikazima uređajnih osnova seoskih naselja, bez centra sela a koji su obuhvaćeni Prostornim planom opštine Bor".
Davanje u zakup javnim nadmetanjem
Oglas za davanje u zakup poslovnog prostora i garaža javnim nadmetanjem, Javno preduzeće objavljuje u dnevnom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije i na zvaničnim sajtovima i oglasnim tablama Javnog preduzeća i Gradske uprave.
Oglas sadrži:
- naziv organa i korisnika nepokretnosti koje se daje u zakup (naziv zakupodavca),
- bliže podatke o načinu davanja u zakup nepokretnosti,
- opis nepokretnosti koja se daje u zakup,
- uslove pod kojima se nepokretnost daje u zakup (namena, vrsta delatnosti koja se može obavljati, a u skladu sa važećim propisima i u skladu sa odlukama o kućnom redu propisanim odlukom Grada, ukoliko se poslovni prostor nalazi u zgradi),
- obaveze zakupca u vezi sa korišćenjem nepokretnosti za određenu svrhu i namenu,
- rok trajanja zakupa,
- početni iznos zakupnine određen u skladu sa ovom Odlukom,
- rok za podnošenje prijava za javno nadmetanje
- način, mesto i vreme za dostavljanje prijava;
- mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja,
- visinu i način polaganja depozita,
- rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu ostvarili pravo zakupa na javnom nadmetanju, sa naznakom da se u prijavi obavezno navodi broj računa na koje će se izvršiti povraćaj depozita.
- naznaku da se uz prijavu dostavlja fotokopija bankovne kartice odnosno drugi dokaz o broju tekućeg/žiro računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita,
- datum i vreme razgledanja nepokretnosti koja se daje u zakup.
Visina depozita za učešće u postupku javnog nadmetanja je početni iznos zakupnine.
Pravo učešća na javnom nadmetanju imaju fizička lica, preduzetnici i pravna lica.
Uplaćeni depozit učesnicima koji su ostvarili pravo zakupa na javnom nadmetanju uračunaće se u iznos prve mesečne zakupnine.
Učesnici koji nisu ostvarili pravo zakupa imaju pravo na povraćaj depozita u roku od 15 dana od dana okončanog javnog nadmetanja.
Lica koja po bilo kom osnovu imaju neizmirena dugovanja prema budžetu grada Bora i dugovanja prema Javnom preduzeću po osnovu ugovora o zakupu poslovnog prostora i garaža ne mogu učestvovati na javnom nadmetanju.
Prijave se podnose predajom pismene prijave u zatvorenoj koverti sa vidljivom naznakom ko je podnosilac prijave neposredno na pisarnici gradske uprave ili preporučenom pošiljkom. Prijave se podnose na adresu Ul. Nikole Pašića br. 14, Komisiji za davanje u zakup poslovnog prostora i garaža sa naznakom "za oglas".
Iznos za koji se može povećati prethodno ponuđeni iznos (licitacioni korak) ne može biti niži od 10% od prethodno ponuđenog iznosa.
Izbor najpovoljnijeg učesnika vrši se primenom kriterijuma visine ponuđene zakupnine.
Postupak javnog nadmetanja će se sprovesti i u slučaju dostavljanja jedne ispravne prijave za učešće, kojom se podnosilac prijave registruje, prisustvuje javnom nadmetanju i proglašava zakupcem, ako prihvati početnu visinu zakupnine.
Ukoliko podnosilac prijave iz stava 1. ovog člana ne prihvati početnu visinu zakupnine ili ne zaključi ugovor o zakupu, gubi pravo na povraćaj depozita.
Prijava za učešće na javnom nadmetanju podnose se u roku od 10 dana od dana objavljivanja oglasa.
Davanje u zakup prikupljanjem pismenih ponuda
Oglas za davanje u zakup poslovnog prostora i garaža prikupljanjem pismenih ponuda, Javno preduzeće objavljuje u dnevnom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije i na zvaničnim sajtovima i oglasnim tablama Javnog preduzeća i Gradske uprave.
Oglas sadrži:
- naziv organa i korisnika nepokretnosti koje se daje u zakup (naziv zakupodavca),
- bliže podatke o načinu davanja u zakup nepokretnosti,
- opis nepokretnosti koja se daje u zakup,
- uslove pod kojima se nepokretnost daje u zakup (namena, vrsta delatnosti koja se može obavljati, a u skladu sa važećim propisima i u skladu sa odlukama o kućnom redu propisanim odlukom Grada, ukoliko se poslovni prostor nalazi u zgradi),
- obaveze zakupca u vezi sa korišćenjem nepokretnosti za određenu svrhu i namenu,
- rok trajanja zakupa,
- početni iznos zakupnine određen u skladu sa ovom Odlukom,
- rok za podnošenje ponuda,
- način, mesto i vreme za dostavljanje ponuda;
- mesto i vreme javnog otvaranja ponuda,
- visinu i način polaganja depozita,
- rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu ostvarili pravo zakupa, sa naznakom da se u ponudi obavezno navodi broj računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita.
- naznaku da se uz ponudu dostavlja fotokopija bankovne kartice odnosno drugi dokaz o broju tekućeg/žiro računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita,
- datum i vreme razgledanja nepokretnosti koja se daje u zakup,
Visina depozita za učešće u postupku prikupljanja pismenih ponuda je početni iznos zakupnine.
Pravo učešća u postupku prikupljanja pismenih ponuda imaju fizička lica, preduzetnici i pravna lica.
Uplaćeni depozit učesnicima koji su ostvarili pravo zakupa u postupku prikupljanja pismenih ponuda uračunaće se u iznos prve mesečne zakupnine.
Učesnici koji nisu ostvarili pravo zakupa imaju pravo na povraćaj depozita u roku od 15 dana od dana okončanog postupka prikupljanja pismenih ponuda.
Lica koja po bilo kom osnovu imaju neizmirena dugovanja prema budžetu grada Bora i dugovanja prema Javnom preduzeću po osnovu ugovora o zakupu ili korišćenja poslovnog prostora i garaža ne mogu učestvovati u postupku prikupljanja pismenih ponuda.
Ponude se podnose predajom pismene ponude u zatvorenoj koverti neposredno na pisarnici gradske uprave ili preporučenom pošiljkom na adresu ul. Nikole Pašića br. 14 sa vidljivom naznakom ko je podnosilac ponude, Komisiji za davanje u zakup poslovnog prostora i garaža sa naznakom "za oglas".
Izbor najpovoljnijeg ponuđača vrši se primenom kriterijuma visine ponuđene zakupnine.
Ukoliko u postupku dva ili više ponuđača ponude isti iznos zakupnine Komisija će pozvati ponuđače koji su ponudili isti iznos zakupnine da u roku od tri dana od dana prijema poziva dostave novu pismenu zatvorenu ponudu sa uvećanim iznosom zakupnine u odnosu na prethodno datu ponudu.
Ponude iz stava 2. ovog člana Komisija će otvoriti i utvrditi najpovoljnijeg ponuđača.
Ukoliko ponuđači iz stava 2. ovog člana u roku od 3 dana ne dostave novu ponudu ili ako su ponuđači dostavili novu ponudu sa istim iznosom zakupnine, Komisija će putem žreba izvršiti izbor najpovoljnijeg ponuđača.
Postupak prikupljanja pismenih ponuda sprovešće se i ukoliko pristigne samo jedna uredna ponuda.
Rok za podnošenje pismenih ponuda je 10 dana od dana objavljivanja oglasa.
Prijava, odnosno ponuda koja se dostavlja, obavezno sadrži dokaz o uplati depozita i izjavu učesnika javnog oglašavanja da prihvata uslove iz oglasa.
Pored dokaza iz stava 1. ovog člana, potrebno je:
1. Za fizička lica:
-ime i prezime,
- adresa,
- broj lične karte,
- jedinstveni matični broj građana;
2. Za preduzetnike:
- ime i prezime preduzetnika,
- adresa,
- broj lične karte,
- jedinstveni matični broj građana,
- izvod iz registra nadležnog organa,
- naziv radnje,
- matični broj radnje,
3. Za pravna lica:
- naziv i sedište pravnog lica,
- kopija rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa,
- kopiju rešenja o dodeljenom PIB- u;
Ukoliko podnosioca prijave ili ponude zastupa punomoćnik uz prijavu odnosno ponudu, prilaže se i punomoćje overeno u propisanoj formi:
Pored napred navedenih dokaza prijava/ponuda sadrži i:
- u slučaju prikupljanja pisanih ponuda iznos zakupnine bez PDV-a;
- naznaku nepokretnosti za koju se ponuda/prijava podnose;
- delatnost koja će se obavljati.
- izjavu da će poslovni prostor i garaže uzeti u viđenom stanju i privesti nameni sopstvenim sredstvima bez prava potraživanja od zakupodavca, osim u slučaju izvođenja radova opisanih u članu 29. ove Odluke.
- izjavu da će dostaviti sredstvo finansijskog obezbeđenja za redovno ispunjenje obaveza;
- dokaz o izmirenim obavezama prema budžetu Grada i prema Javnom preduzeću po osnovu ugovora o zakupu poslovnog prostora i garaža.
- druge elemente u skladu sa oglasom.
Podnosioci neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno ponude ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, a nepotpune ili neblagovremene prijave, odnosno ponude se odbacuju.
Podnosioci prijave, odnosno ponude koji imaju dug prema budžetu Grada i prema Javnom preduzeću po osnovu ugovora o zakupu poslovnog prostora i garaža ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, a njihove prijave odnosno ponude se odbacuju.
Rešenje o odbacivanju prijava/ponuda donosi Javno preduzeće na obrazložen predlog Komisije.
Protiv rešenja iz prethodnog stava, podnosilac ponude/prijave, ima pravo žalbe u roku od 8 dana od dana prijema rešenja.
O žalbi odlučuje Gradsko veće.
Otvaranje ponuda/prijava je javno i sprovodi ga Komisija na mestu, u vreme i na način određen oglasom.
U postupku otvaranja ponuda/prijava Komisija konstatuje:
- prisustvo ponuđača i članova Komisije,
- broj podnetih ponuda/prijava,
- blagovremenost i potpunost ponude/prijave,
- sadržinu svake blagovremene ponude/prijave,
- ponude/prijave koje se odbacuju, i
- druge činjenice.
Na predlog Komisije Gradonačelnik, donosi rešenje o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža.
Rešenje se dostavlja svim učesnicima postupka.
Na rešenje Gradonačelnika može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 8 dana od dana prijema rešenja.
Na osnovu rešenja iz člana 15. zakupac i Javno preduzeće zaključuju ugovor o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža na određeno vreme do 6 godina.
Ugovor se zaključuje uz prethodno pribavljeno mišljenje Pravobranioca grada Bora.
U ime Grada ugovor zaključuje Javno preduzeće u roku od 30 dana od dana prijema rešenja o davanju u zakup poslovnog prostora ili garaže.
Ugovor o zakupu sadrži:
- ugovorne strane,
- predmet zakupa,
- namenu
- vrstu delatnosti koja će se obavljati u poslovnom prostoru uz napomenu da zakupac ne može bez saglasnosti zakupodavca menjati delatnost,
- vreme trajanja zakupa,
- mesečni iznos zakupnine,
- otkazni rok i razloge za otkaz ugovora,
- zabranu vršenja adaptacije poslovnog prostora bez prethodne saglasnosti zakupodavca, kao i
- zabranu davanja u podzakup,
- odredbu da svi troškovi adaptacije padaju na teret zakupca
- druge obaveze ugovornih strana.
Zakupodavac će visinu zakupnine menjati u toku trajanja zakupa ukoliko se izmeni odluka kojom se uređuje visina zakupnine po zonama, bez posebnog ugovaranja sa zakupcem, a zakupac će o tome biti obavešten putem računa.
Lice koje je ostvarilo pravo zakupa, a koje nije registrovano za obavljanje delatnosti za koju je poslovni prostor dat u zakup, u obavezi je da do dana zaključenja ugovora o zakupu, dostavi Javnom preduzeću dokaz (izvod iz odgovarajućeg registra) da se registrovalo za obavljanje ove delatnosti.
Ukoliko lice koje je ostvarilo pravo zakupa ne izvrši obavezu iz prethodnog stava, Gradonačelnik će rešenje o davanju u zakup staviti van snage na obrazloženi predlog Komisije.
Ukoliko najpovoljniji ponuđač/podnosilac prijave ne zaključi ugovor o zakupu u roku iz člana 16. ove Odluke, smatraće se da je odustao od zaključenja ugovora i gubi pravo na povraćaj depozita.
U slučaju iz stava 1. ovog člana Gradonačelnik će staviti van snage rešenje o davanju u zakup poslovnog prostora ili garaže na obrazloženi predlog Komisije.
Zakupac će predati Javnom preduzeću, do dana zaključenja ugovora o zakupu blanko sopstvenu menicu sa meničnim ovlašćenjem ili bankarsku garanciju kao instrument obezbeđenja plaćanja zakupnine i stvarnih troškova (struja, voda, grejanje).
U slučaju da zakupac ne plati 2 uzastopne rate mesečne zakupnine ili 3 rate u toku godine, odnosno ukoliko ne izmiri stvarne troškove za dva meseca uzastopno odnosno za 3 meseca u toku godine, zakupodavac će naplatiti dospela potraživanja aktiviranjem sredstava obezbeđenja iz prethodnog stava.
U slučaju aktiviranja sredstava obezbeđenja zakupodavac će obavestiti zakupca da, ukoliko želi da nastavi korišćenje zakupljenog prostora, mora da dostavi novu menicu ili bankarsku garanciju kao instrument obezbeđenja plaćanja zakupnine i stvarnih troškova.
Ukoliko zakupac ne dostavu novu menicu ili bankarsku garanciju Javno preduzeće će jednostrano raskinuti ugovor o zakupu poslovnog prostora ili garaže.
Ugovor o zakupu prestaje protekom roka na koji je zaključen, na osnovu sporazuma ugovornih strana, prestankom postojanja zakupca, odn. smrću zakupca kao i jednostranim raskidom.
Ukoliko ugovor o zakupu prestaje pre isteka roka na koji je zaključen ugovorni otkazni rok je 30 dana.
Otkaz ugovora od strane zakupodavca
Javno preduzeće može da otkaže ugovor o zakupu u sledećim slučajevima:
- ako zakupac ne izvršava obaveze iz ugovora o zakupu;
- ako se građevinsko zemljište na kome je poslovni prostor ili garaža izgrađen, privodi planskoj nameni;
- ako zakupac izgubi pravo da obavlja delatnost određenu ugovorom;
- ako zakupac bez opravdanog razloga, duže od 30 dana ne obavlja delatnost određenu ugovorom osim ako se izvode investicioni radovi;
- ako zakupac ne omogući pristup ovlašćenim licima Javnog preduzeća radi kontrole korišćenja poslovnog prostora;
- ako zakupac ne izmiruje troškove tekućeg održavanja zgrade i troškove upravljanja zgradom;
- ako zakupac u roku od 5 dana po izvršenoj promeni pravne forme statusnih i drugih promena o istim ne obavesti javno preduzeće;
- ako je poslovni prostor potreban Gradu za obavljanje poslova iz nadležnosti Grada u kom slučaju će zakupac i zakupodavac kog zastupa Pravobranilac grada Bora, zaključiti poseban ugovor o poravnanju kojim će regulisati međusobna potraživanja.
- ako se zakupac bez opravdanog razloga ne useli u poslovni prostor ili garažu u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu;
- ako zakupac poslovni prostor koristi protivno odredbama ugovora ili na način kojim se poslovnom prostoru ili garaži ili objektu u kome se nalazi, njegovom krivicom ili krivicom lica za koje je on odgovoran, nanosi šteta;
- ako zakupac poslovni prostor ili garažu koristi na način koji uznemirava druge korisnike poslovnog prostora ili garaže ili stanare u zgradi i u susednim zgradama (buka, vibracije, dim i dr.);
- ako zakupac bez prethodne pismene saglasnosti zakupodavca vrši adaptaciju poslovnog prostora ili garaže;
- ako zakupac kasni sa izmirivanjem naknada za zakup i troškova za obaveze iz ugovora o zakupu 2 meseca uzastopno ili 3 meseca u toku godine;
- ako zakupac poslovni prostor ili garažu da u podzakup;
- u drugim slučajevima predviđenim zakonom, Uredbom i ugovorom o zakupu.
Gradonačelnik svojim rešenjem stavlja van snage rešenje o davanju u zakup i otkazuje ugovor o zakupu na obrazloženi predlog Javnog preduzeća.
Otkaz ugovora od strane zakupca
Zakupac može otkazati ugovor o zakupu ukoliko:
- zakupac prestane da obavlja ugovorenu delatnost
- kod zakupca nastupe okolnosti zbog kojih zakupac nije više u mogućnosti da koristi poslovni prostor ili garažu.
Po prestanku zakupa zakupac je dužan da izmiri sve obaveze po osnovu zakupa i poslovni prostor ili garažu prazne od lica i stvari u ispravnom funkcionalnom stanju preda Javnom preduzeću o čemu se sačinjava zapisnik.
Ukoliko zakupac po prestanku zakupa ne izvrši obaveze iz prethodnog stava Javno preduzeće će pokrenuti postupak prinudnog izvršenja pred nadležnim sudom.
Davanje u zakup neposrednom pogodbom
Poslovni prostor i garaže mogu se izuzetno dati u zakup u postupku neposredne pogodbe u slučajevima:
1. kada zakup traže ambasade stranih država u Republici Srbiji, kao i trgovinska i vojna predstavništva i druge organizacije pri diplomatsko-konzularnim predstavništvima u Republici Srbiji, međunarodne organizacije za pomoć i saradnju sa zemljama EU, međunarodne humanitarne organizacije u cilju obezbeđenja uslova za smeštaj i rad u Republici Srbiji, kao i domaće humanitarne organizacije, parlamentarne političke stranke, organizacije i udruženja građana iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečije zaštite, zaštite životne sredine, pod uslovom da taj prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda, agencije, direkcije, i druge službe i organizacije čiji je osnivač Grad Bor, a za koje osnivačkim aktom nije utvrđena obaveza Grada da im obezbedi poslovni prostor za rad;
2. kada zakupac prestane da obavlja svoju delatnost, usled teške bolesti, odlaska u penziju ili smrti, a dodelu u zakup traži bračni drug, dete ili roditelj zakupca (članovi porodičnog domaćinstva), pod uslovom da nastavi sa obavljanjem iste delatnosti;
3. kada zakupac-pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice čiji je osnivač ili kada zakupac- pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice, a oba pravna lica imaju istog osnivača, odnosno kada je kod zakupca- pravnog lica došlo do određenih statusnih promena;
4. kada zakupac- fizičko lice traži određivanje za zakupca pravno lice čiji je osnivač ili kada osnivač pravnog lica, zbog brisanja istog iz registra nadležnog organa, traži da bude određen za zakupca, kao fizičko lice;
5. kada zakupac koji je uredno izmirivao obavezu plaćanja zakupnine, traži produženje ugovora o zakupu, zaključenog na određeno vreme, najranije tri meseca, a najkasnije mesec dana pre isteka ugovora o zakupu;
6. kada se nepokretnost daje za potrebe održavanja sportskih, kulturnih, sajamskih, naučnih i drugih sličnih potreba, a rok zakupa je kraći od 30 dana;
7. kada se nepokretnost ne izda u zakup ni posle sprovedenih 4 i više postupka javnog oglašavanja, ali ne ispod 60 % od tržišne visine zakupnine za tu nepokretnost, čiji iznos umanjenja utvrđuje Gradonačelnik na osnovu obrazloženog predloga Komisije prema kretanju visine zakupnine na tržištu s tim što u tom slučaju rok trajanja zakupa ne može biti duži od 3 godine;
8. kada davanje u zakup traži fizičko lice kojem je ta nepokretnost oduzeta nacionalizacijom, odnosno njegovi naslednici, pod uslovom da je pokrenut postupak za vraćanje oduzete imovine pred nadležnim organom;
9. kada jedan od zakupaca iste nepokretnosti traži prestanak zakupodavnog odnosa, a drugi zakupac traži zaključenje ugovora o zakupu, kao jedini zakupac;
10. kada zakupac- pravno lice zatraži određivanje za zakupca nepokretnosti drugo pravno lice, pod uslovom da ono izmiri celokupan dug zakupca nastao usled neplaćanja zakupnine i troškova korišćenja zakupljene nepokretnosti, a ukoliko taj dug nije moguće namiriti na drugi način;
11. kada je to potrebno radi bolje organizacije i efikasnosti rada nosioca prava javne svojine, odnosno korisnika stvari u javnoj svojini, kao i posebnih službi i organizacija čiji su oni osnivači;
12. kada zaključenje ugovora o zakupu garaže traži vlasnik stana ili zakupac stana gde je garaža sastavni deo stana ili sa stanom čini jednu celinu, odnosno ima vertikalnu komunikaciju sa stanom;
13. kada se nepokretnost koja je u javnoj svojini odn. koja će do dana primopredaje biti stečena u javnu svojinu daje u zakup u cilju realizacije investicionog projekta kojim se u roku od najviše 3 godine od dana sticanja prava zakupa otpočne industrijska proizvodnja i obezbedi uz obavezu održavanja broja zaposlenih u periodu od 5 godina nakon dostizanja pune zaposlenosti najmanje 1000 novih radnih mesta na neodređeno vreme povezanih sa investicionim projektom u gradu Boru.
Postupak davanja u zakup poslovne prostorije/garaže neposrednom pogodbom sprovodi Komisija u skladu sa odredbama ove Odluke i Uredbe.
Na obrazloženi predlog Komisije Gradonačelnik donosi rešenje o davanju u zakup poslovne prostorije /garaže neposrednom pogodbom.
Na rešenje Gradonačelnika može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 8 dana od dana prijema rešenja.
Na osnovu rešenja o davanju u zakup neposrednom pogodbom zaključuje se ugovor između zakupca i Javnog preduzeća.
Zakupac je u obavezi da:
- koristi poslovni prostor u skladu sa ugovorom o zakupu poslovnog prostora,
- redovno izmiruje zakupninu u rokovima i na način određen ugovorom o zakupu,
- sprovede obavezne mere protivpožarne zaštite u skladu sa propisima,
- redovno izmiruje troškove korišćenja poslovnog prostora (električna energija, voda, grejanje, i dr.), troškove upravljanja zgradom, tekuće održavanje zajedničkih delova zgrade i druge naknade za korišćenje poslovnog prostora,
- u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu, dostavi Javnom preduzeću ugovore zaključene sa pružaocima energetske, komunalne i druge usluge,
- redovno održava poslovni prostor izvođenjem radova tekućeg održavanja,
- da u roku od 5 dana po izvršenoj promeni pravne forme statusnih i drugih promena o istim obavesti javno preduzeće,
- da u roku od 5 dana obavesti Javno preduzeće ukoliko nastanu okolnosti zbog kojih položena sredstva obezbeđenja plaćanja ne mogu biti realizovana,
- omogući Javnom preduzeću kontrolu korišćenja poslovnog prostora,
- poslovni prostor po isteku zakupa isprazni od lica i stvari i u ispravnom i funkcionalnom stanju preda Javnom preduzeću.
U slučaju promene poslovnih podataka zakupca (naziv, sedište i dr.), promene sredstava obezbeđenja plaćanja, korekcije površine poslovnog prostora i svojinskih promena na poslovnom prostoru, Javno preduzeće i zakupac zaključuju aneks ugovora.
Visina zakupnine utvrđuje se u mesečnom iznosu prema m2 poslovnog prostora i garaža množenjem broja bodova sa vrednošću boda.
Broj bodova zavisi od zone u kojoj se poslovni prostor i garaža nalaze, delatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja i površine poslovnog prostora i garaže.
Vrednost boda utvrđuje Gradsko veće, na kraju godine za narednu godinu.
U slučaju promene vrednosti boda u toku zakupa visina zakupnine se menja bez zaključenja aneksa ugovora sa zakupcem, a zakupac će o tome biti obavešten putem računa.
Zakupnina se plaća mesečno do 5. u mesecu za prethodni mesec.
Početni iznos zakupnine i umanjenje zakupnine
Početni iznos zakupnine u postupku javnog oglašavanja određuje se u visini, na način opisan u ovom članu i članu 25. ove odluke.
Broj bodova za utvrđivanje visine zakupnine prikazan je u tabeli koja sledi:
Red. broj |
Delatnost |
Poslovne zone (u bodovima po m2) |
|||||||||||||
Ekstra |
Prva |
Druga |
Treća |
Četvrta |
Peta |
Šesta |
|||||||||
1. |
Proizvođački prerađivačka |
|
|||||||||||||
|
do 100 m2 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
1 |
|||||||
|
od 100 do 1.000 m2 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
|||||||
2. |
Trgovačka |
|
|||||||||||||
|
do 100 m2 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
3 |
2 |
|||||||
|
preko 100 m2 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
2 |
1 |
|||||||
3. |
Zanatstvo i uslužne delatnosti |
|
|||||||||||||
|
do 100 m2 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
|||||||
|
preko 100 m2 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1 |
|||||||
4. |
Administrativna delatnosti agencijski poslovi |
|
|||||||||||||
|
do 100 m2 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
|||||||
|
preko 100 m2 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
|||||||
5. |
Zdravstvo, obrazovanje i komunalne delatnosti |
|
|||||||||||||
|
do 100 m2 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
|||||||
|
preko 100 m2 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1 |
|||||||
6. |
Kultura i umetnost, ateljei |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
do 100 m2 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
|||||||
|
preko 100 m2 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1 |
|||||||
7. |
Poštanske i telekomunikacione usluge |
|
|||||||||||||
|
do 100 m2 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1 |
|||||||
|
preko 100 m2 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1 |
1 |
|||||||
8. |
Finansijsko poslovanje |
|
|||||||||||||
|
do 100 m2 |
8 |
7 |
|
6 |
5 |
4 |
2 |
1 |
||||||
|
preko 100 m2 |
7 |
6 |
|
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
||||||
9. |
Ugostiteljstvo |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
do 100 m2 |
8 |
7 |
|
6 |
5 |
4 |
2 |
1 |
||||||
|
preko 100 m2 |
7 |
7 |
|
6 |
5 |
4 |
2 |
1 |
||||||
|
Hoteli |
8 |
7 |
|
6 |
5 |
4 |
2 |
1 |
||||||
10. |
Skladištenje |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
Zatvoreno |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
do 100 m2 |
4 |
|
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||||
|
preko 100 m2 |
3 |
|
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||
|
Otvoreno |
2 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||
11. |
Garaže |
3 |
|
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||
12. |
Igre na sreću, kockarnice |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
do 100 m2 |
8 |
|
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
3 |
||||||
|
preko 100 m2 |
7 |
|
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
2 |
||||||
13. |
Udruženja, humanitarne organizacije, socijalna delatnost, političke stranke, sportske aktivnosti |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
do 100 m2 |
3 |
2 |
|
1 |
1 |
0,5 |
0,3 |
0,3 |
||||||
|
preko 100 m2 |
2 |
1 |
|
0,5 |
0,5 |
0,3 |
0,2 |
0,2 |
||||||
14. |
Proizvodne hale sa pripadajućim prostorima u prigradskim zonama |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
do 10.000 m2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
||||||
|
10.000 - 20.000 m2 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
||||||
|
preko 10.000 m2 |
|
|
|
|
0,5 |
|
|
|
U slučaju kada se nepokretnost ne izda u zakup posle 2 uzastopno sprovedena postupka javnog oglašavanja, početna visina zakupnine po kojoj se nepokretnost daje u zakup umanjiće se na 80% od početne tržišne visine zakupnine utvrđene na način i pod uslovima propisanim u članu 25. ove Odluke.
U slučaju da se nepokretnost ne izda u zakup na način i pod uslovima iz prethodnog stava ovog člana posle 2 uzastopno sprovedena postupka javnog oglašavanja, početna visina zakupnine se umanjuje na 60% od početne tržišne visine zakupnine po kojoj ceni će se nastaviti sa javnim oglašavanjem, do isteka roka od 6 meseci od dana prvog javnog oglašavanja za ovu nepokretnost.
Zakupodavac zadržava pravo da svake godine uveća zakupninu utvrđenu ugovorom o zakupu imajući u vidu tržišnu visinu zakupnine za određenu lokaciju na osnovu nalaza i mišljenja ovlašćenog procenitelja ili sudskog veštaka ekonomske struke, bez zaključenja aneksa ugovora sa zakupcem, a zakupac će o tome biti obavešten putem računa.
Zakupodavac može zakupcu koji obavezu plaćanja zakupnine izmiruje u roku utvrđenom ugovorom o zakupu a protekom polovine ugovorenog perioda zakupa iznos zakupnine umanjiti do 10% na osnovu obrazloženog zahteva zakupca.
Humanitarnim organizacijama koje imaju za cilj pomoć oboleloj deci i licima sa invaliditetom, udruženjima građana iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečje zaštite, zaštite životne sredine, parlamentarnim političkim strankama, a koji poslovni prostor ne koriste za sticanje prihoda, dobrovoljnim organizacijama koje učestvuju u spasilačkim akcijama, licima koja obavljaju delatnost starih zanata, umetničkih zanata i poslova domaće radinosti određenih Pravilnikom o određivanju poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, načinu sertifikovanja istih i vođenju posebne evidencije izdatih sertifikata ("Sl. glasnik RS", br. 56/12), kao i udruženjima koja ostvaruju saradnju sa Ministarstvom nadležnim za poslove odbrane u oblastima od značaja za odbranu ili koja neguju tradicije oslobodilačkih ratova Srbije, može se dati u zakup poslovni prostor, uz obavezu plaćanja zakupnine u visini od 20% od procenjene tržišne visine zakupnine.
Zahtev zainteresovanog lica, iz prethodnog stava mora sadržati opravdane razloge i potrebe za korišćenje prostora.
Agencijama, direkcijama, službama, i drugim organizacijama čiji je osnivač Grad, može se dati u zakup poslovni prostor, radi obavljanja poslova iz delokruga rada Grada, na osnovu obrazložene odluke gradonačelnika uz obavezu plaćanja zakupnine u visini od 30%, a najviše do 50% od procenjene tržišne visine zakupnine.
Za poslovne prostore koji su bez struje, bez mokrog čvora, u kome ne postoji instalacija centralnog grejanja ili ista nije u funkciji ili koji imaju zajednički mokri čvor, može da se utvrdi manji broj bodova u odnosu na broj bodova utvrđen na osnovu ove odluke i to:
1. do - 30% za poslovni prostor bez ispravne instalacije za električnu energiju i bez plaćenog priključka preduzeću za distribuciju električne energije (koje je trajno bez struje i takav se izdaje)
2. do - 30% za poslovni prostor bez mokrog čvora i instalacije grejanja
3. do - 20% za poslovni prostor bez mokrog čvora ili sa zajedničkim mokrim čvorom
4. do - 10% za poslovni prostor bez instalacija grejanja.
Za poslovni prostor koji se nalazi u potkrovljima umanjuje se broj bodova do - 50% zakupcima - umetnicima koji imaju akademsko zvanje, ukoliko u zakupljeni prostor koriste kao atelje.
Način na koji je utvrđena visina zakupnine u postupcima davanja u zakup poslovnog prostora/garaža, prikazuje se na Obrascu strukture cene koji Javno preduzeće dostavlja Komisiji pre donošenja Odluke o pokretanju postupka.
Oslobađanje od obaveze plaćanja zakupnine
Zakupac može da bude oslobođen od obaveze plaćanja zakupnine tokom perioda izvođenja radova koji imaju karakter investicionog održavanja zakupljenog poslovnog prostora, najduže šest meseci, kao i u slučaju kada se izvode radovi na infrastrukturnoj mreži ili drugi radovi gde je investitor Grad, usled čega zakupac ne može da obavlja delatnost ili je otežano obavlja za period dok traju radovi.
Odluku o oslobađanju zakupca od obaveze plaćanja zakupnine iz stava 1. ovog člana donosi Gradonačelnik, na predlog Komisije čiji je sastavni deo izveštaj Komisije za trajna ulaganja u poslovni prostor.
Zadatak Komisije za trajna ulaganja je da utvrdi osnovanost zahteva zakupaca poslovnih prostorija za priznavanje troškova investicionog održavanja poslovnog prostora kao trajnog ulaganja u isti.
Tekuće održavanje, adaptacija, investiciono održavanje
Zakupac je dužan da tekuće održavanje poslovnog prostora i garaže vrši o svom trošku.
Zakupac ne može vršiti adaptaciju poslovnog prostora i garaža bez prethodne pismene saglasnosti zakupodavca.
Svi troškovi adaptacije zakupljene nepokretnosti izvršene u skladu sa stavom 1. ovog člana padaju na teret zakupca.
Zakupodavac može po zahtevu zakupca odobriti izvođenje radova koji imaju karakter investicionog održavanja zakupljenog poslovnog prostora i garaža, prema uobičajenim standardima i važećim propisima u oblasti građevinarstva.
Radovima koji imaju karakter investicionog održavanja i koji se priznaju od strane zakupodavca kao trajna ulaganja smatraju se građevinsko- zanatski radovi, zamena stolarije, termoizolacija, hidroizolacija, krovno pokrivački radovi, radovi na instalacijama (vodovodna, kanalizaciona, elektro i instalacije grejanja), keramičarski radovi, promena podnih obloga, boljim i kvalitetnijim, a koja poboljšava kvalitet prostora.
Izveštaj o postojećem stanju nepokretnosti, sa opisom, predmerom i predračunom planiranih radova, izrađuje ovlašćeni sudski veštak odgovarajuće struke, odnosno ovlašćena organizacija, sa kojim zakupodavac zaključuje ugovor o poslovnoj saradnji, s tim da troškove izrade ove dokumentacije snosi zakupac.
Zakupac je u obavezi da se tokom izvođenja radova odobrenih od strane zakupodavca, u postupku opisanom u stavu 2. ovog člana, pridržava odobrenog opisa, premera i predračuna, kao i da u slučaju odstupanja od odobrenih radova na investicionom održavanju poslovnog prostora u svakom pojedinačnom slučaju od zakupodavca traži odobrenje za to odstupanje.
Radovi na investicionom održavanju izvršeni suprotno stavu 3. ovog člana, kao i radovi koji prevazilaze uobičajene standarde za tu vrstu radova, neće se priznati zakupcu.
Nakon izvođenja radova uz saglasnost zakupodavca na način i u postupku opisanom u ovom članu, zakupac je u obavezi u roku od 30 dana od dana završetka radova zakupodavcu podnese zahtev za priznavanje troškova investicionog održavanja poslovnog prostora, uz koji se kao dokaz dostavljaju računi, s tim da iznos uloženih sredstava mora biti verifikovan od strane ovlašćenog veštaka, odnosno organizacije, koja će proceniti vrednost, kvalitet i standard izvedenih radova i ukupnog stanja nepokretnosti, u odnosu na izveštaj o postojećem stanju, opis, predmer i predračun planiranih radova odobrenih od strane zakupodavca.
Zakupac koji je uz saglasnost zakupodavca u investiciono održavanje u poslovni prostor, u smislu ovog člana, uložio sopstvena sredstva, ima pravo na umanjenje zakupnine u iznosu od najviše 50% od mesečne zakupnine, za period koji odgovara visini uloženih sredstava, a najduže do isteka roka trajanja zakupa bez mogućnosti priznavanja svojinskih prava na poslovnom prostoru po osnovu ulaganja sredstava.
Izuzetno od stava 8. ovog člana, a na osnovu posebno obrazložene odluke Gradonačelnika, iznos zakupnine može biti umanjen i za veći procenat.
Ukupni iznos umanjenja zakupnine iz stava 8. i 9. ovog člana ne može biti veći od ukupnog iznosa sredstava koje je zakupac uložio prilikom investicionog održavanja poslovnog prostora.
Ukoliko zakupac izvede radove bez prethodne saglasnosti zakupodavca, troškovi izvedenih radova neće biti priznati, a zakupodavac može tražiti povraćaj u prethodno stanje.
Garaže se mogu dati u zakup neposrednom pogodbom kada zaključenje ugovora o zakupu garaže traži vlasnik stana ili zakupac stana gde je garaža sastavni deo stana i sa stanom čini jednu celinu, odnosno ima vertikalnu komunikaciju sa stanom.
Javno preduzeće u dnevnom listu koji se distribuira na teritoriji R. Srbije na zvaničnom sajtu grada Bora i oglasnim tablama gradske uprave i javnog preduzeća objavljuje obaveštenje o garažama koje mogu biti predmet zakupa a koje su navedene u stavu 1. ovog člana, sa preciziranjem uslova koje treba da ispuni učesnik postupka i pozivom da se ova lica u roku od 30 dana od dana objavljivanja obaveštenja, obrate Javnom preduzeću zahtevom za ostvarivanje prava zakupa neposrednom pogodbom.
Javno preduzeće u saradnji sa Komisijom izrađuje predlog odluke o davanju u zakup garaže neposrednom pogodbom za lica koja su za to ispunila uslove.
Na osnovu obrazloženog predloga iz prethodnog stava, Gradonačelnik donosi rešenje o davanju u zakup garaže neposrednom pogodbom.
Ugovor o davanju u zakup iz prethodnog stava zaključuje se između Javnog preduzeća i zakupca.
Odredbe ove odluke kojima je regulisana zakupnina, ugovor o zakupu, postupak davanja u zakup neposrednom pogodbom, primenjuju se i u slučaju davanja u zakup neposrednom pogodbom garaža.
Na rešenje Gradonačelnika o davanju u zakup neposrednom pogodbom može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 8 dana od dana prijema rešenja.
Ukoliko se daju u zakup u postupku javnog oglašavanja, garaže koje se nalaze u sastavu stambene zgrade, prioritet ima vlasnik stana odn. član njegovog porodičnog domaćinstva (supružnik, dete ili roditelj vlasnika stana, odn. supružnika) koji u stanu stanuje, zakupac stana koji u stanu stanuje ili obavlja poslovnu delatnost, vlasnik ili zakupac poslovnog prostora koji ima registrovano vozilo.
Lica navedena u prethodnom stavu imaju prioritet kod davanja u zakup garaže i u slučaju kada se garaža nalazi u posebnom objektu u sastavu stambenog bloka ili stambenog naselja.
Prijava odnosno ponuda za učešće u postupku davanja u zakup garaže javnim oglašavanjem u slučajevima opisanim u stavu 7. i stavu 8. ovog člana, pored dokaza iz člana 13. odluke sadrži i:
- dokaz o svojini ili pravu zakupa na stanu,
- kopiju saobraćajne dozvole,
- dokaz da zakupac stana koji u stanu stanuje obavlja u tom stanu poslovnu delatnost,
- dokaz da je učesnik javnog oglašavanja član porodičnog domaćinstva (supružnik, dete ili roditelj vlasnika stana odnosno supružnika vlasnika stana) i da u stanu stanuje,
- dokaz o uplati administrativne takse,
- dokaz da je podnosilac prijave, odnosno zahteva izmirio zakupninu, ukoliko je već zakupac poslovnog prostora.
Ukoliko se na oglas javi više zainteresovanih ponuđača iz stava 7. i 8. ovog člana, kriterijum za izbor najpovoljnijeg ponuđača je visina ponuđene zakupnine uz ispunjenost drugih uslova iz oglasa.
Sa zakupcem stana odn. poslovnog prostora koji tu nepokretnost koristi po osnovu ugovora o zakupu zaključenog na određeno vreme, ugovor o zakupu garaže zaključiće se na period trajanja prava zakupa stana, odn. poslovnog prostora.
V NAPLATA ZAKUPNINE I EVIDENCIJA
Naplatu zakupnine za poslovni prostor i garaže vrši Javno preduzeće na osnovu ugovora o zakupu.
Prihod ostvaren davanjem u zakup poslovnog prostora i garaža je javni prihod budžeta Grada.
Javno preduzeće vodi i ažurira evidenciju o poslovnom prostoru i garažama.
Javnom preduzeću pripada pravo na naknadu za poslove koji su mu povereni posebnim ugovorom zaključenim sa Gradom.
Ova odluka se primenjuje na poslovni prostor i garaže koji su kod Službe za katastar nepokretnosti Bor upisane kao javna svojina Grada i na poslovni prostor i garaže koji nisu upisani kao javna svojina Grada, već ih po osnovu evidencije Javnog preduzeća koristi grad Bor pod uslovom da nisu upisani kao privatna svojina fizičkih i pravnih lica.
Ugovori o zakupu koji su zaključeni do dana stupanja na snagu ove odluke na određeno vreme, ostaju na snazi do isteka ugovorenog roka trajanja zakupa.
Za zakupce koji već imaju zaključene ugovore o zakupu poslovnog prostora i garaža sa Javnim preduzećem, obračun zakupnine se vrši u skladu sa ovom odlukom, od dana stupanja na snagu Odluke.
Do donošenja odluke iz stava 1. ovog člana primenjivaće se iznosi zakupnine iz člana 15. stav 1. Odluke o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža ("Službeni list opštine Bor" br. 22/15).
Postupci davanja u zakup započeti po odredbama Odluke o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža ("Službeni list opštine Bor" br. 22/15) okončaće se u skladu sa odredbama ove odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o davanju u zakup poslovnog prostora i garaža ("Službeni list opštine Bor" br. 22/15).
Ova oluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora".