ODLUKAO ORGANIZOVANJU USTANOVE KULTURNI CENTAR ČAČAK("Sl. list opštine Čačak", br. 4/2006 i "Sl. list grada Čačka", br. 4/2011, 23/2016, 25/2020, 5/2022 i 22/2022) |
Ovom Odlukom usklađuje se Rešenje o osnivanju Doma kulture u Čačku (u daljem tekstu: Ustanova), br. 06-66/71-01 od 1.07.1971. godine sa odredbama Zakona o javnim službama ("Sl. glasnik RS", br. 42/91, 71/94 i 79/05) i Zakona o delatnostima od opšteg interesa u oblasti kulture ("Sl. glasnik RS", br. 49/92) i uređuju pitanja od značaja za rad ove Ustanove.
Ustanova je osnovana i posluje na neodređeno vreme radi ostvarivanja programa kroz izvođenje pozorišnih predstava, muzičkih koncerata svih vrsta, izložbi likovnih umetnosti, profesionalnih i amaterskih priredbi, prikazivanjem filmova, susretima sa naučnim i kulturnim radnicima i drugo u skladu sa zakonom.
Naziv Ustanove je: Kulturni centar Čačak.
Sedište Ustanove je u Čačku, Trg narodnog ustanka br. 2.
Promena naziva i sedišta Ustanove je moguća samo uz prethodnu saglasnost osnivača.
Ustanova ima svojstvo pravnog lica i upisana je u registar suda.
Ustanova ima svoj pečat i štambilj.
Izgled i sadržina pečata i štambilja uređuje se Statutom Ustanove.
Ustanova obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena celina.
Ustanova obavlja sledeće delatnosti:
9001 - izvođačka umetnost
5811-izdavanje knjiga
5813 - izdavanje novina
5814 - izdavanje časopisa i periodičnih izdanja
5920 - snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike
5819 - ostala izdavačka delatnost
1811 - štampanje novina
1812 - ostalo štampanje
1814 - knjigovezačke i srodne usluge
1813 - usluga pripreme za štampu
1820 - umnožavanje snimljenih zapisa
3530 - snabdevanje parom i klimatizacija
4761 - trgovina na malo knjigama u specijalizovanim prodavnicama
4779 - trgovina na malo polovnom robom u prodavnicama
5610 - delatnosti restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata
5630 - usluge pripremanja i posluživanja pića
5629 - ostale usluge pripremanja i posluživanja hrane
6920 - računovodstveni, knjigovodstveni i revizorski poslovi, poresko savetovanje
7021 - delatnost komunikacija i odnosa s javnošću
7022 - konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem
6820 - iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima
7739 - iznajmljivanje i lizing ostalih mašina, opreme i materijalnih dobara
6203 - upravljanje računarskom opremom
8230 - organizovanje sastanaka i sajmova
7311 - delatnost reklamnih agencija
8552 - umetničko obrazovanje
8559 - ostalo obrazovanje
8560 - pomoćne obrazovne delatnosti
5911 - proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa
5912 - delatnosti koje slede nakon faze snimanja u proizvodnji kinematografskih dela i televizijskog programa
5914 - delatnost prikazivanja kinematografskih dela
5920 - snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike
6010 - emitovanje radio-programa
6020 - proizvodnja i emitovanje televizijskog programa
9002 - druge umetničke delatnosti u okviru izvođačke umetnosti
9004 - rad umetničkih ustanova
9321 - delatnost zabavnih i tematskih parkova
9329 - ostale zabavne i rekreativne delatnosti
6391 - delatnosti novinskih agencija
9102 - delatnost muzeja galerija i zbirki.
Ustanova obavlja svoju delatnost, tako da svojim radom doprinosi očuvanju, istraživanju, proučavanju, predstavljanju, prikupljanju i podsticanju domaćeg kulturnog i umetničkog nasleđa kao i domaćeg kulturnog i umetničkog savremenog stvaralaštva.
U obavljanju svojih poslova Ustanova je obavezna da koristi jedinstvena softverska rešenja i da omogući dostupnost i razmenu podataka.
Digitalizacija kulturnog nasleđa je sastavni deo rada zaposlenih u Ustanovi.
Sredstva za rad i ostvarivanje godišnjeg programa Ustanove obezbeđuju se u skladu sa zakonom iz budžeta grada, budžeta Republike, iz prihoda ostvarenih obavljanjem delatnosti, od naknada za usluge, prodajom proizvoda, ustupanjem autorskih i srodnih prava, od legata, donacija, sponzorstva i na drugi način, u skladu sa zakonom.
Imovinu Ustanove čine pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava.
Ustanova je dužna da upravlja, koristi i raspolaže imovinom u skladu sa zakonom.
Ustanova za svoje obaveze odgovara u skladu sa zakonom.
Organi Ustanove su: Direktor, Upravni i Nadzorni odbor.
Direktora Ustanove imenuje i razrešava Skupština grada.
Direktor Ustanove se imenuje javnim konkursom.
Odluku o raspisivanju javnog konkursa donosi Upravni odbor i sprovodi postupak po konkursu uz prethodnu saglasnost osnivača.
Upravni odbor raspisuje javni konkurs najkasnije 60 dana pre isteka mandata direktora.
Javni konkurs za imenovanje direktora objavljuje se na sajtu Nacionalne službe za zapošljavanje, na oglasnoj tabli ili u prostorijama ustanove i u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike.
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs ne može biti kraći od osam ni duži od petnaest dana od dana oglašavanja javnog konkursa.
Upravni odbor je dužan da postupa sa prijavama na javni konkurs u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.
Upravni odbor ustanove obavlja razgovor sa kandidatima koji ispunjavaju uslove iz konkursa i u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa dostavlja osnivaču obrazloženi predlog liste kandidata. Lista kandidata sadrži mišljenje upravnog odbora o stručnim i organizacionim sposobnostima svakog kandidata i zapisnik o obavljenom razgovoru.
Osnivač imenuje direktora ustanove sa Liste kandidata.
Javni konkurs nije uspeo ako Upravni odbor utvrdi da nema kandidata koji ispunjava uslove da uđe u izborni postupak o čemu je dužan da obavesti osnivača, odnosno ukoliko osnivač ne imenuje direktora ustanove sa Liste kandidata.
Ukoliko Upravni odbor ne raspiše javni konkurs u roku koji je utvrđen u stavu 3. ovog člana, obavezan je da o razlozima zbog kojih javni konkurs nije raspisan obavesti osnivača.
Direktor Ustanove se imenuje na vreme od 4 godine.
Po isteku vremena na koje je imenovan, isto lice može biti ponovo imenovano za direktora na način i po postupku predviđenim ovom Odlukom.
Dužnost direktora ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Osnivač Ustanove razrešiće direktora pre isteka mandata:
1. na lični zahtev
2. ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona
3. ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Ustanovi ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Ustanove
4. ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora. odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora Ustanove
5. iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom Ustanove.
Direktor Ustanove može biti razrešen pre isteka mandata ako osnivač ne usvoji godišnji izveštaj o radu Ustanove.
Za direktora Ustanove može biti imenovano lice koje pored uslova predviđenih zakonom ispunjava i uslove utvrđene Statutom Ustanove.
Kandidat za direktora Ustanove mora imati visoko obrazovanje i najmanje pet godina radnog iskustva u kulturi.
Kandidat za direktora dužan je da predloži program rada i razvoja Ustanove, kao sastavni deo konkursne dokumentacije.
Skupština grada može da imenuje vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Ustanove, a najduže do jedne godine.
Vršioca dužnosti direktora Ustanove, Skupština grada može imenovati, bez prethodno sprovedenog javnog konkursa, u slučaju kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo.
Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Za vršioca dužnosti može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za imenovanje direktora.
Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora Ustanove.
Direktor Ustanove:
- organizuje i rukovodi radom Ustanove,
- donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove,
- izvršava odluke Upravnog odbora Ustanove,
- zastupa Ustanovu,
- stara se o zakonitosti rada Ustanove,
- odgovoran je za sprovođenje programa rada Ustanove,
- odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje Ustanove,
- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.
Direktor Ustanove je za svoj rad odgovoran Upravnom odboru i osnivaču.
Upravni odbor je organ upravljanja u Ustanovi.
Upravni odbor Ustanove ima predsednika i četiri člana.
Predsednik i dva člana Upravnog odbora su predstavnici osnivača a dva člana Upravnog odbora su predstavnici zaposlenih u Ustanovi.
Predsednika i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.
Predsednik i članovi Upravnog odbora imenuju se iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti.
Jedan član Upravnog odbora iz reda zaposlenih mora da bude iz reda nosilaca osnovne, t.j. programske delatnosti.
Dva člana Upravnog odbora iz reda zaposlenih u Ustanovi se imenuju na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove ili na predlog većine zaposlenih putem tajnog glasanja.
Sastav Upravnog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 40% predstavnika manje zastupljenog pola.
U slučaju sprečenosti predsednika Upravnog odbora, sednicu Upravnog odbora može zakazati i njoj predsedavati, najstariji član Upravnog odbora.
Mandat predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
Predsednik i članovi Upravnog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.
Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Upravnog odbora Ustanove u slučaju kada predsedniku, odnosno članu Upravnog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.
Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Upravnog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Upravni odbor:
- donosi Statut,
- donosi druge opšte akte Ustanove, predviđene zakonom i Statutom,
- utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku,
- odlučuje o poslovanju Ustanove,
- donosi programe rada Ustanove, na predlog direktora,
- donosi godišnji finansijski plan,
- usvaja godišnji obračun,
- usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju,
- odlučuje o korišćenju sredstava u skladu sa zakonom,
- daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom,
- daje predlog osnivaču o kandidatu za direktora,
- zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je izabran, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u istoj Ustanovi kulture na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa Zakonom o radu,
- odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i Statutom.
Dužnost člana Upravnog odbora Ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Osnivač Ustanove razrešiće člana Upravnog odbora pre isteka mandata:
1) na lični zahtev,
2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona,
3) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora Ustanove i
4) iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom Ustanove.
Nadzorni odbor Ustanove ima predsednika i dva člana.
Predsednik i jedan član Nadzornog odbora su predstavnici osnivača, a jedan član Nadzornog odbora je predstavnik zaposlenih u Ustanovi.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru imenuje se na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove ili na predlog većine zaposlenih putem tajnog glasanja.
Za člana Nadzornog odbora ne može biti imenovano lice koje je član Upravnog odbora Ustanove.
Sastav Nadzornog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 40% predstavnika manje zastupljenog pola.
U slučaju sprečenosti predsednika Nadzornog odbora, sednicu Nadzornog odbora može zakazati i njoj predsedavati, najstariji član Nadzornog odbora.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.
Osnivač može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Nadzornog odbora Ustanove u slučaju kada predsedniku, odnosno članu Nadzornog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.
Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Nadzorni odbor:
- vrši nadzor nad poslovanjem Ustanove,
- utvrđuje da li se poslovne knjige, računovodstvene isprave i druga dokumenta Ustanove vode uredno i u skladu sa propisima,
- pregleda periodične i godišnje izveštaje i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima,
- sastavlja izveštaj o poslovanju Ustanove koji se podnosi Upravnom odboru i osnivaču,
- donosi Poslovnik o svom radu,
- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Dužnost člana Nadzornog odbora Ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Osnivač Ustanove razrešiće člana Nadzornog odbora pre isteka mandata:
1) na lični zahtev,
2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona,
3) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Nadzornog odbora, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Nadzornog odbora Ustanove i
4) iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom Ustanove.
STATUT I DRUGA OPŠTA AKTA USTANOVE
Statut je osnovni opšti akt Ustanove i mora biti u saglasnosti sa ovom Odlukom i zakonom.
Statutom se bliže uređuje delokrug rada, zastupanje i način predstavljanja Ustanove, organi Ustanove i druga pitanja od značaja za rad Ustanove.
Statut donosi Upravni odbor Ustanove, a saglasnost na isti daje osnivač.
Statut Ustanove se objavljuje u "Službenom listu grada Čačka".
Druga opšta akta ustanove Ustanove su: kolektivni ugovor, pravilnici, odluke.
Druga opšta akta donose se na način i po postupku utvrđenim zakonom i Statutom Ustanove.
MEĐUSOBNA PRAVA I OBAVEZE USTANOVE I OSNIVAČA
Skupština grada Čačka daje saglasnost na Statut, godišnji program rada a izvršni organ grada daje saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Ustanova je dužna da osnivaču podnosi izveštaj o svom radu i izveštaj o finansijskom poslovanju najmanje jedanput godišnje.
Stupanjem na snagu ove Odluke Ustanova nastavlja sa radom u skladu sa Zakonom o javnim službama ("Sl. glasnik RS" br. 42/91, 71/94 i 79/05) i Zakonom o delatnostima od opšteg interesa u oblasti kulture ("Sl. glasnik RS" br. 49/92), ovom Odlukom i odredbama Statuta koje nisu u suprotnosti sa zakonom i ovom Odlukom.
Ustanova će uskladiti Statut i druga akta Ustanove, u roku od dva meseca od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Direktor Ustanove nastavlja da vrši funkciju direktora do isteka mandata na koji je imenovan.
Upravni i Nadzorni odbor Ustanove nastavljaju sa radom do isteka mandata na koji su imenovani.
Zaposleni u Ustanovi nastavljaju sa ostvarivanjem prava i obaveza iz radnog odnosa u Ustanovi.
Ustanova nastavlja da koristi pokretne i nepokretne stvari koje je koristila.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Rešenje o osnivanju Doma kulture Čačak br. 06-66/71-01 od 1.07.1971. godine.
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Čačak".