ODLUKA
O UTVRĐIVANJU DOPRINOSA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 12/2020, 9/2021 i 18/2022)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se zone i vrste namena objekata, iznosi koeficijenata zone i koeficijenata namene, način obračuna doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, uslovi i način obračuna umanjenja u smislu čl. 92. Zakona i druga pitanja od značaja za utvrđivanje doprinosa.

Član 2

Poslove u oblasti uređivanja građevinskog zemljišta obavlja JP Uređenje i javno osvetljenje Jagodina.

Uređivanje građevinskog zemljišta vrši se prema srednjoročnim i godišnjim programima uređivanja koji donosi Skupština grada Jagodina na predlog JP Uređenje i javno osvetljenje Jagodina.

Član 3

Uređivanje građevinskog zemljišta obuhvata njegovo pripremanje za izgradnju i komunalno opremanje.

Pripremanje građevinskog zemljišta za izgradnju obuhvata istražne radove, izradu geodetskih, geoloških i drugih podloga, izradu planske i tehničke dokumentacije, donošenje programa uređivanja građevinskog zemljišta, rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, sanaciju terena do građevinske parcele, kao i drugi potrebni radovi u skladu sa Zakonom.

Opremanje građevinskog zemljišta obuhvata radove na izgradnji i rekonstrukciji komunalnih objekata i instalacija do priključka građevinskog zemljišta na te instalacije, a koje se odnose na vodosnabdevanje, kanalizaciju, javnu rasvetu, kao i radove na uređivanju površina javne namene.

Sanacija terena u okviru građevinske parcele i izgradnja komunalnih objekata i instalacija do priključka na instalacije izgrađene u okviru opremanja građevinske parcele je obaveza investitora izgradnje objekta.

Član 4

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta plaća investitor, odnosno finansijer u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.

II ELEMENTI ZA OBRAČUN IZNOSA DOPRINOSA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

Član 5

Visina doprinosa određuje se u zavisnosti od:

1. Namene objekta

2. Lokacije objekta

3. Površine objekta

4. Uređenosti građevinskog zemljišta

1. Namena objekta

U zavisnosti od namene objekti mogu biti:

1.1. Stambeni objekti

1.2. Poslovni objekti

1.3. Proizvodni objekti

1.4. Objekti javne namene u javnoj svojini

1.1. Stambeni objekti

- Porodični stambeni objekti

- objekti sa najviše dva stana sa pratećim garažnim prostorom i pomoćnim objektima,

- vikend kuće,

- ekonomski objekti kao podrška funkciji porodičnog stanovanja u koje spadaju objekti za gajenje životinja (staje za konje, štale za goveda, objekti za gajenje živine, koza, ovaca i svinja, prateći objekti za gajenje domaćih životinja, objekti za skladištenje stočne hrane (senici, magacini i dr.), objekti za skladištenje poljoprivrednih proizvoda (ambari, koševi) i drugi slični objekti (objekti za mašine i vozila, pušnice, sušionice i slično.),

- u seoskim domaćinstvima (objekti za smeštaj životinja, ostave za smeštaj hrane za životinje i ljude, objekti za smeštaj poljoprivredne mehanizacije i objekti za preradu poljoprivrednih proizvoda i sl.).

- Višeporodični stambeni objekti

- objekti sa više od dva stana sa pratećim garažnim prostorom i pomoćnim objektima,

- zgrade za stanovanje zajednica (starački domovi, studentski i učenički domovi i sl.).

1.2. Poslovni objekti

- Individualni poslovni objekti

- poslovni prostor u porodičnim stambenim objektima (najviše dva lokala),

- zasebni poslovni objekti sa najviše jednim lokalom,

- sale za održavanje raznih skupova ljudi,

- stanice (pumpe) za snabdevanje motornih vozila pogonskim gorivom (benzin, nafta, gas),

- objekti za sport i rekreaciju,

- otvoreni i zatvoreni bazeni sportskog i rekreativnog karaktera koji se gradi u komercijalne svrhe,

- balon hale,

- hladnjače komercijalnog karaktera,

- skladišta, magacini, silosi i dr. pomoćni objekti koji su u funkciji poslovnog objekta,

- robne kuće,

- supermarketi i sl.

- objekti za pružanje pogrebnih usluga (krematoriji, kapele i dr.).

- Kolektivni poslovni objekti

- poslovni prostor u višeporodičnim stambenim objektima gde ima više od dva lokala,

- zasebni poslovni objekti sa više lokala sa pratećim garažnim prostorom (trgovinski i poslovni centri),

- hoteli, hosteli, bungalovi za odmor, sa pratećim pomoćnim objektima i garažnim prostorom,

- javne garaže i parkinzi za komercijalnu upotrebu, kao i svaki zaseban garažni prostor koji nije u funkciji stambenog ili poslovnog objekta a ima više od dva garažna mesta,

- objekti za sport i rekreaciju u sportskom kompleksu sa više sportskih objekata (sportski centri),

- skladišta, magacini, silosi i dr. pomoćni objekti koji su u funkciji poslovnog objekta.

Delatnosti koje se obavljaju u poslovnim objektima mogu biti:

- trgovina,

- administracija,

- turizam, ugostiteljstvo i hotelijerstvo (hoteli, hosteli, bungalovi za odmor, restorani, kafići, pivnice, barovi, sale za održavanje raznih skupova ljudi i sl.),

- zabava i razonoda (kladionice, kockarnice, video klubovi, igraonice, diskoteke, i sl.),

- komercijalno zdravstvene usluge (apoteke, ordinacije, laboratorije, zdravstveni centri, klinike, rehabilitacija, veterinarske i poljoprivredne stanice i sl.),

- kulturne i obrazovne, (dečiji vrtići, škole, fakulteti, ateljei, galerije, izložbeni prostori, koncertne i muzičke sale, bioskopi, pozorišta i sl.),

- sport, odmor i rekreacija (teretane, spa centri, bazeni, sale za sportske aktivnosti i sl.),

- uslužno zanatstvo (kozmetičari, frizeri, stolari, limari, servisi za popravke i održavanje, tapetari, tašnari, koradžije i dr.),

- usluge (banke, pošte, menjačnice, agencije, zatvorene pijace, izložbeni prostori, autobuske stanice, radio i tv stanice, perionice i dr.),

- pružanja komunalnih usluga (objekti raznih distributera koji nisu u javnoj svojini),

- smeštaj i zbrinjavanje domaćih i divljih životinja (azili, zoo vrtovi).

1.3. Proizvodni objekti

- objekti za industrijsku proizvodnju sa pratećim objektima u fabričkom krugu,

- hale za montažu gotovih proizvoda,

- objekti za poljoprivrednu proizvodnju (rasadnici, staklenici, farme konzumnih jaja, farme za sitnu i krupnu stoku, fabrike za preradu mleka i poljoprivrednih proizvoda i sl.),

- proizvodno građevinarstvo (fabrike betona i betonskih elemenata, opekarskih proizvoda, fabrike za obradu drveta, metala, keramike i proizvodnju građevinskih elemenata od istih i sl.),

- skladišta, nadstrešnice, magacini i silosi koji su u funkciji proizvodnih objekata, kancelarijski prostor u proizvodnim objektima,

- objekti za smeštaj i održavanje poljoprivredne i građevinske mehanizacije proizvodnog kompleksa ili poljoprivrednog gazdinstva,

- proizvodne radionice.

1.4. Objekti javne namene u javnoj svojini

- objekti za potrebe državnih organa, organa lokalne samouprave, ustanova i preduzeća čiji je osnivač država ili lokalna samouprava, bolnice, domovi zdravlja, apoteke, laboratorije, zdravstveni centri, veterinarske i poljoprivredne stanice i sl.),

- objekti za naučna istraživanja,

- domovi za: stare, hendikepirane i bolesne osobe, decu bez roditeljskog staranja, sigurne kuće i sl.),

- objekti obrazovanja i vaspitanja (škole, dečiji vrtići, fakulteti, naučno istraživački centri i sl.),

- otvoreni i zatvoreni sportski i rekreativni objekti (sportske hale i sale, otvoreni i zatvoreni bazeni),

- objekti kulture, (bioskopi, pozorišta, galerije, muzeji i koncertne i muzičke sale i sl.),

- saobraćajni terminali,

- pošte i dr.,

- ustanove i preduzeća za pružanje pogrebnih usluga (kapele, krematoriji i sl.),

- zatvorene pijace, objekti za potrebe pružanja komunalnih usluga,

- objekti za smeštaj i zbrinjavanje domaćih i divljih životinja (azili, zoo vrtovi).

Namena objekta koja nije navedena utvrđuje se prema najsličnijoj nameni.

2. Lokacija objekta

2.1. I zona

Urbanistička zona I

2.2. II zona

Urbanistička zona 2, 3, 4, 5, 6 deo zone 8 (blok 1), zona 9, deo zone 24 (blok 1), deo zone 25 (blokovi 2-20 izuzev bloka 1), zona 30, zona 31, deo zone 33 (blokovi 1, 2, 3, 5, 6, 7a, 9 i 10), deo zone 47/1 (blok 6).

2.3. III zona

Urbanistička zona 7, deo zone 8 (blok 2), deo zone 10 (blokovi 1 i 2 duž puta za Ćupriju), deo zone 11 (blokovi 2, 3, 4, 5, 6 i 7), deo zone 15 (blok 1), deo zone 24 (blokovi 5 i 6), deo zone 25 (deo bloka 1 u Ko Jagodina), deo zone 33 (blokovi 4, 7b, 8a i 8b), zona 39, zona 41, 42, zona 44, deo zone 47/1 (blokovi 1, 2, 3, 4 i 5), deo zone 47/2 (blok 1) i zona 52 (deo KO Jagodina preko Auto - puta)

2.4. IV zona

Deo Urbanističke zone 8 (blok 3), deo zone 10 (blokovi 3 i 4) deo zone 11 (Trnava, blokovi 1, 8 i 9), zona 12 (naselje u KO Majur), zona 13 (naselje u KO Bresje), zona 14 (naselje u KO Vinorača), deo zone 15 (Voljavče, blokovi 2, 3 i 4), zona 16 (naselje u KO Bukovče), zona 17 (naselje u KO Ribnik), zona 18 (naselje u KO Dragocvet), zona 19 (naselje u KO Kočino Selo), 20 (naselje u KO Kočino Selo), 21 (naselje u KO Ribare), 22 (naselje u KO Rakitovo), 23 (naselje u KO Končarevo), deo zone 24 (blokovi 2, 3, 4 i 7), zona 25 (deo bloka 1 u KO Končarevo), zona 26 (Fabrika kablova u KO Bresje i KO Majur), 27 (Industrijsko poljoprivredna zona u KO Dragocvet), 28 (poljoprivredna zona u KO Bukovče), 29 (Pristanišna zona u KO Jagodina, KO Končarevo i KO Ribare), 32 (Kamenolom u KO Jagodina i KO Majur), 34 (uz reku Moravu u KO Ribare), 35 (Rezervat za vodosnabdevanje iz dubokih bunara), 36 (poljoprivredna zona u KO Končarevo), 37 (poljoprivredna zona u KO Majur), 38 (poljoprivredna zona u KO Dragocvet), 40 (duž Bagrdanskog puta u KO Voljavče, KO Ribnik i KO Bukovče), zona 43 (južno od Ćuprijskog puta - trafostanica u KO Majur), 45 (stambeno poljoprivredna zona u KO Vinorača), 46 (KO Vinorača - stara Barutana), deo zone 47/2 (blokovi 2 i 3), 48 (Komunalna zona u KO Ribnik), 49 (Komunalna zona u KO Voljavče), 50 (Gigoš deponija u KO Lanište), 51 (Rezervoari za vodosnabdevanje u KO Jagodina), 53 (proširenje industrijske zone u KO Končarevo), 54 (Solarni kolektori), 55 (naselje u KO Glavinci), 56 (naselje u KO Lanište), 57 (naselje u KO Deonica), 58 (nova industrija u KO Ribare), 59 (Aerodrom) i 60 (Sportsko rekreativna zona u KO Končarevo).

U ulici koja razdvaja dve zone ili ako se objekat nalazi na uglu ulica koje pripadaju različitim zonama visina naknade određuje se prema zoni u kojoj je visina naknade veća.

3. Površina objekta

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta obračunava se po m2 neto građevinske površine objekta koji se gradi. Obračun neto površine objekta vrši se po JUS-U.C2.100.2002 za izračunavanje površine objekata u oblasti visokogradnje. Obračun neto površine ne vrši se u podzemnim etažama za garažni prostor, ostave, vešernice, trafostanice, kotlarnice, podstanice za grejanje i slične prostorije koje imaju pomoćnu funkciju stambenog ili poslovnog prostora.

Podzemnim etažama se smatra svaki prostor čiji je nadzemni deo 1,20 m i manje. Kod parkinga za komercijalnu upotrebu obračun naknade se vrši prema površini zemljišta koje pokriva, parking.

4. Uređenost građevinskog zemljišta

U zavisnosti od uređenosti građevinsko zemljište može biti uređeno i neuređeno.

Uređeno građevinsko zemljište je zemljište koje je u skladu sa planskim dokumentom komunalno opremljeno za građenje i korišćenje (izgrađen pristupni put-asfaltirana saobraćajnica, elektro mreža-javno osvetljenje, obezbeđeno snabdevanje vodom, rešeno odvođenje otpadnih voda i obezbeđeni drugi uslovi).

Član 6

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta ne plaća se:

- Za legalno izgrađene objekte za koje se izdaje rešenje o odobrenju za izvođenje radova, kojima se ne povećava prvobitna površina objekta (popravka ili zamena međuspratne ili krovne konstrukcije, izgradnja horizontalnih ili vertikalnih serklaža zamena ili izvođenje instalacija kojima se poboljšavaju sanitarno-tehnički uslovi za korišćenje objekta prema postojećoj nameni, rekonstrukcija u smislu preziđivanja objekta i sl.);

- Za objekte javne namene u javnoj svojini, objekte komunalne i druge infrastrukturne objekte, proizvodne i skladišne objekte, podzemne etaže objekata visokogradnje (prostor načinjen za garažiranje vozila, podstanice, trafostanice, ostave, vešernice i sl.), osim za delove podzemne etaže koje se koriste za komercijalne delatnosti i stanovanje, dečija igrališta, otvorene sportske terene, atletske staze, komunalne i linijske infrastrukturne objekte.

Član 7

Investitor koji uklanja postojeći legalno izgrađeni objekat a u skladu sa izdatim lokacijskim uslovima i gradi novi objekat iste namene na istoj lokaciji, plaća doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta za razliku u neto površini između objekta koji uklanja i objekta koji planira da izgradi.

U slučaju da objekti nisu iste namene vrši se preračun neto površine objekta koji se uklanja na neto površinu objekta koji se gradi, a prema odnosu u kom se nalaze za njih važeće jedinične cene doprinosa.

U slučaju uklanjanja legalno izgrađenog objekta, za koji se po ovoj Odluci ne plaća doprinos tj. nije definisana jedinična cena doprinosa, a za koji se po ranije važećim propisima plaćala naknada za uređenje građevinskog zemljišta, neto površina objekta koji se uklanja preračunava se na neto površinu objekta koji se gradi, a prema odnosu jediničnih cena naknade za uređenje građevinskog zemljišta koje su važile od 23.02.2015. do 01.03.2015. godine za namenu objekta koji se uklanja tj. koji se gradi.

Na zahtev investitora može se priznati više uplaćena kvadratura sa jedne lokacije na drugu, ukoliko investitor da izjavu da na lokaciji gde ima više uplaćenu kvadraturu ne želi više da gradi. Više uplaćeni doprinos se u ovakvim slučajevima preračunava u skladu sa novom lokacijom na kojoj investitor želi da gradi i novom namenom objekta koji gradi.

U slučaju odstupanja od izdate građevinske dozvole u smislu povećanja površine objekta, investitor plaća doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta za površinu prekoračenja u odnosu na izdatu građevinsku dozvolu. Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta plaća se kada se namena objekta, odnosno dela objekta, menja iz jedne namene u drugu namenu za koju je propisan veći iznos doprinosa.

Kod pretvaranja privremenih objekata u trajne, za koje je po ranije važećim odlukama naplaćena naknada za uređenje građevinskog zemljišta u manjem procentu od 100% doprinos se utvrđuje kao razlika u procentu do 100%.

U slučaju da investitor vrši promenu namene objekta ili dela objekta koji koristi u namenu objekta za koju se plaća manji iznos doprinosa, smatraće se da je doprinos u potpunosti izmiren za površinu za koju se vrši prenamena, bez prava investitora na povraćaj razlike u novcu između ranije plaćene naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i obračunatog iznosa doprinosa za novu namenu objekta. Utvrđena razlika preračunava se na neto površinu nove namene objekta i priznaje se investitoru na istoj parceli.

Član 8

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta utvrđuje se primenom sledećih elemenata:

- osnovice za obračun doprinosa

- koeficijenta zone

- koeficijenta namene objekta

- neto površine objekta koji je predmet gradnje u m2.

Osnovicu čini prosečna cena m2 stanova novogradnje u gradu Jagodini prema poslednjim objavljenim podacima organa nadležnog za poslove statistike.

Koeficijenti zone (Kz) utvrđuju se za:

- I zonu

0,1

- II zonu

0,08

- III zonu

0,065

- IV zonu

0,007

Koeficijenti namene (Kn) utvrđuju se za:

- kolektivne poslovne objekte

1,5

- individualne poslovne objekte

1,4

- višeporodične stambene objekte

1,0

- porodične stambene objekte

0,65

Koeficijente zone i namene utvrđuje Skupština grada posebnom odlukom najkasnije do 30.11. tekuće godine.

Član 9

Investitor koji gradi objekte na uređenom građevinskom zemljištu plaća sledeći iznos doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta:

zone

Stambeni objekti din/m2

Poslovni objekti din/m2

višeporodični

porodični

kolektivni

individualni

I

6.862

1.352

10.293

9.607

II

5.490

1.081

8.234

7.685

III

4.460

878

6.690

6.244

IV

480

95

721

672

Cene u tabeli predstavljaju jedinični iznos doprinosa koji je utvrđen množenjem osnovice sa koeficijentom zone i koeficijentom namene izuzev za porodične stambene objekte gde cena predstavlja jedinični iznos doprinosa, utvrđen na napred navedeni način, podeljen sa korektivnim faktorom 3,3. Cene u tabeli se menjaju u skladu sa promenom osnovice, K1 i Kz u skladu sa čl. 9. ove Odluke.

Kod izgradnje porodičnih stambenih objekata neto površine do 200 m2, za površinu za koju se plaća doprinos na cene iz gornje tabele primenjuje se korektivni faktor:

- do 50 m2

1

- od 51-100 m2

1,7

- od 101-200 m2

2,7

- preko 200 m2

3,3

Kod izgradnje porodičnih stambenih objekata čija je neto površina veća od 200 m2 iznos doprinosa za površinu od 200 m2 utvrdiće se primenom korektivnog faktora 3,3 na baznu cenu iz tabele, a za neto površinu preko 200 m2 doprinos utvrđen na prethodni način uvećava se za 25%.

Kod izgradnje novih stambenih objekata za višeporodično stanovanje, dogradnju, nadgradnju, rekonstrukciju, promene namene objekta ili dela objekta sa građevinskom dozvolom, za neto površinu preko 200 m2 jedinični iznos doprinosa iz tabele uvećava se za 25%.

Ako građevinsko zemljište nije uređeno, investitor koji gradi objekat plaća doprinos za izgradnju komunalnih objekata koji su od opšteg interesa za grad iz čl. 11. ove Odluke, a koji iznosi 80% od iznosa utvrđenog u tabeli.

Ovako utvrđen jedinični iznos doprinosa primenjuje se na neto površinu objekta.

Investitorima koji grade na uređenom građevinskom zemljištu koje je uređeno sredstvima trećih lica a po ranije zaključenim ugovorima o uređivanju građevinskog zemljišta sa JP Uređenje i javno osvetljenje, plaćaju doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta u skladu sa zaključenim govorima.

Ukoliko je građevinsko zemljište delimično uređeno tj. nisu izgrađeni svi objekti komunalne infrastrukture ili u slučaju da investitor izgradnje objekta priloži dokaz da je o svom trošku, sam ili u saradnji sa drugim licima izgradio ili učestvovao u izgradnji komunalnih objekata koji su predviđeni u okviru uređivanja građevinskog zemljišta a prema planskom aktu, iznos jediničnog doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta iz gornje tabele umanjuje se u sledećim procentima samo:

- za vodovodnu mrežu 10%,

- za fekalnu kanalizaciju 10%.

III UGOVOR O REGULISANJU MEĐUSOBNIH ODNOSA U VEZI KOMUNALNOG OPREMANJA NEIZGRAĐENOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA SREDSTVIMA FIZIČKIH ILI PRAVNIH LICA

Član 10

Građevinsko zemljište koje nije uređeno u smislu ove Odluke, a nalazi se u obuhvatu planskog dokumenta na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi, odnosno građevinska dozvola, može se pripremiti, odnosno opremiti sredstvima fizičkih ili pravnih lica, u skladu sa odredbama člana 92. Zakona.

Lice koje gradi objekat na neuređenom građevinskom zemljištu podnosi Direkciji predlog o finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta.

Uz predlog o finansiranju lice iz stava 2. ovog člana dostavlja:

- lokacijske uslove,

- dokaz o rešenim imovinsko pravnim odnosima za parcelu na kojoj namerava da gradi objekat,

- kopiju plana,

- predlog dinamike i rokova izgradnje.

JP Uređenje i javno osvetljenje nakon razmatranja predloga lica iz stava 2. ovog člana, a na osnovu pribavljene dokumentacije, priprema elaborat o zajedničkom pripremanju i opremanju građevinskog zemljišta sa predlogom ugovora o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta.

Elaborat treba da sadrži sve elemente predviđene Zakonom za sadržinu ugovora kojim će se regulisati međusobni odnosi u vezi pripremanja i opremanja građevinskog zemljišta sredstvima fizičkih ili pravnih lica.

Na elaborat JP Uređenje i javno osvetljenje saglasnost daje Gradsko veće grada Jagodina.

Na osnovu utvrđenog elaborata JP Uređenje i javno osvetljenje i lice iz stava 2. ovog člana zaključuju ugovor o zajedničkom pripremanju odnosno opremanju građevinskog zemljišta.

Član 11

U komunalne objekte od opšteg interesa za grad spadaju objekti za vodosnabdevanje grada, sistem za prečišćavanje otpadnih voda, izgradnja i rekonstrukcija gradskih trgova, parkova, javnih zelenih površina, izgradnja glavnih gradskih saobraćajnica, javna rasveta, izgradnja objekata za signalizaciju i regulaciju saobraćaja, gradsko groblje, deponija otpada i sl.

Član 12

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta plaća se u sledećim procentualnim iznosima od iznosa datim u tabeli iz člana 9. ove Odluke:

- 100% za dogradnju i nadgradnju,

- 25% za parking prostor za komercijalnu upotrebu, i otvorene bazene za koje se izdaje građevinska dozvola,

- 20% za nadstrešnice koje imaju samo krov,

- 40% za nadstrešnice koje pored krova imaju zatvorenu jednu stranu,

- 60% za nadstrešnice koje pored krova imaju zatvorene dve strane,

- 80% za nadstrešnice koje pored krova imaju zatvorene tri strane.

Član 13

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta ne obuhvata:

- troškove izgradnje elektrodistributivne mreže i objekata, TT mreže i objekata, kablovski distributivni sistem, mrežu i objekte toplifikacije i gasifikacije a koje investitor posebno ugovara sa nadležnim javnim preduzećima,

- naknadu za promenu namene poljoprivrednog i šumskog zemljišta koju, pre izdavanja lokacijskih uslova i građevinske dozvole, a na osnovu rešenja koje izdaje organ Gradske uprave nadležan za poslove poljoprivrede, za investitore koji grade u industrijskim zonama na teritoriji grada Jagodine, izmiruje grad Jagodina za deo koji se odnosi na republički prihod,

- troškove priključka na komunalnu infrastrukturu koji padaju na teret investitora,

- troškove sanacije terena u okviru građevinske parcele i izgradnja komunalnih objekata i instalacija koji su u smislu ove Odluke obaveza investitora.

Član 14

Obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta vrši JP Uređenje i javno osvetljenje na osnovu dokumentacije koju u ime investitora dostavlja Gradska uprava za poslove urbanizma i to: pravosnažnih lokacijskih uslova, projekta za građevinsku dozvolu ili separata projekta za građevinsku dozvolu u slučaju njene izmene, projekta izvedenog stanja i dr. dokumentacije koju propisuje Zakon o planiranju i izgradnji i podzakonska akta JP Uređenje i javno osvetljenje može od investitora tražiti dostavljanje i druge dokumentacije a radi utvrđivanja eventualnih stečenih prava i obaveza po ranije važećim propisima i utvrđivanja ovom odlukom predviđenih popusta.

Investitori koji su po ranije važećim propisima platili naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta za bruto površinu objekta, a imaju pravo na umanjenje doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta za ranije uplaćenu površinu, vrši se preračun uplaćene površine na neto površinu objekta čija se površina priznaje, a prema projektu na osnovu kojeg je izračunata naknada za uređivanje građevinskog zemljišta.

Legalnost površine objekta koja se priznaje dokazuje se: izvodom iz zemljišnih knjiga, odnosno izvodom iz lista nepokretnosti, građevinskom i upotrebnom dozvolom ili aktom gradske uprave za urbanizam da je objekat građen u periodu kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno izdavanje građevinske dozvole. Ukoliko navedene isprave ne sadrže podatke o površini objekta, ista se utvrđuje na osnovu akta Gradske uprave, ili tehničke dokumentacije koja je sastavni deo građevinske dozvole, kopije plana ili uviđaja na licu mesta od strane ovlašćenog lica Gradske uprave ili JP Uređenje i javno osvetljenje.

IV PLAĆANJE DOPRINOSA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

Član 15

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta, utvrđen rešenjem o izdavanju građevinske dozvole, plaća investitor najkasnije do podnošenja prijave radova.

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta, obračunat po ovoj Odluci, plaća se jednokratno ili u ratama.

U slučaju plaćanja doprinosa u jednokratnom iznosu investitor ostvaruje pravo na popust od 30%.

Investitor koji izvrši uplatu doprinosa u jednokratnom iznosu u roku od 30 dana od dana pravosnažnosti rešenja o građevinskoj dozvoli, odnosno rešenja o odobrenju izvođenja radova, popust od 30% ostvaruje na iznos utvrđen rešenjem o građevinskoj dozvoli odnosno rešenjem o odobrenju izvođenja radova.

Investitoru koji plaćanje doprinosa u jednokratnom iznosu vrši po proteku roka od 30 dana iz prethodnog stava ovog člana, vršiće se revizija obračunatog iznosa doprinosa utvrđenog rešenjem o građevinskoj dozvoli, odnosno rešenjem o odobrenju izvođenja radova, tako što će se za osnovicu primeniti prosečna cena kvadratnog metra stanova novogradnje na teritoriji Grada Jagodine, prema poslednjim objavljenim podacima Republičkog zavoda za statistiku Republike Srbije, a na dan kada investitor vrši uplatu, i na tako utvrđeni iznos obračunati popust od 30%.

Pravo na umanjenje od 30% ima i investitor koji plaćanje vrši u ratama u slučaju jednokratnog plaćanja preostalih nedospelih rata, pod uslovom da je izmirio dospeli dug.

U slučaju plaćanja u ratama, investitor ima pravo da plati doprinos u 36 mesečnih rata. Prva rata se plaća najkasnije pre podnošenja prijave radova.

Dokaz o izvršenoj uplati prve rate i sredstvo obezbeđenja plaćanja ostalih rata, ili dokaz o izvršenoj jednokratnoj uplati, kao i novi, revidiran, obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta u smislu stava 5. ovog člana, investitor dostavlja uz prijavu radova.

Iznos svake mesečne rate valorizuje se poslednjom poznatom stopom rasta potrošačkih cena prema podacima Republičkog zavoda za statistiku Republike Srbije.

Obračun valorizovane rate dostavlja se investitoru mesečno i to do 15. u mesecu, a plaća se u roku od 5 dana od dana prijema obračuna.

Za neblagovremenu uplatu, investitor je dužan da plati i kamatu, obračunatu po stopama koje su propisane za neblagovremeno plaćene javne prihode.

U slučaju da investitor ne plati dve uzastopne rate, izvršiće se realizacija sredstva obezbeđenja plaćanja radi naplate ukupnog duga po osnovu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, zajedno sa obračunatom kamatom na dospele rate.

Član 16

U slučaju izdavanja građevinske dozvole usled promena u toku građenja, investitor je u obavezi da dostavi novi projekat za građevinsku dozvolu, odnosno separat za građevinsku dozvolu na osnovu kojih će se sačiniti novi obračun doprinosa za razliku u površini, koji će biti sastavni deo izmenjenog rešenja o građevinskoj dozvoli.

Način plaćanja doprinosa je isti kao i način za koji se investitor opredelio pri izdavanju građevinske dozvole, s tim što se obračun doprinosa za izmenjenu građevinsku dozvolu deli na ostatak rata, ukoliko se plaćanje doprinosa vrši na rate.

Povoljnosti koje su ovom Odlukom predviđene za jednokratno plaćanje preostalih nedospelih rata, odnose se i na investitora kome se izdaje izmenjeno rešenje o građevinskoj dozvoli, pod uslovom da je izmirio dospeli dug.

Član 17

Ukoliko investitor uz prijavu radova ne dostavi dokaz o izvršenoj uplati doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta u celokupnom iznosu u slučaju plaćanja naknade jednokratno, ili ne dostavi dokaz o uplati prve rate u slučaju plaćanja na rate, ili ne podnese valjano sredstvo obezbeđenja plaćanja, prijava radova se odbacuje rešenjem u roku od 5 radnih dana.

Član 18

Kao sredstvo obezbeđenja plaćanja doprinosa investitor je dužan da:

1) do momenta prijave radova, dostavi neopozivu bankarsku garanciju, naplativu na prvi poziv, bez prigovora, koja glasi na ukupan iznos nedospelih rata i koja je izdata na rok koji mora biti duži tri meseca od dana dospeća poslednje rate, ili

2) uspostavi hipoteku na nepokretnosti na kojoj je pravo svojine upisano u javnu evidenciju o nepokretnostima i pravima na njima, a koja nepokretnost vredi najmanje 30% više od ukupnog iznosa nedospelih rata, u korist grada Jagodine.

Investitor koji gradi objekat čija ukupna bruto razvijena građevinska površina ne prelazi 200 m2 i koji ne sadrži više od dve stambene jedinice, nije u obavezi da podnese sredstvo obezbeđenja u slučaju plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta na rate.

Ukoliko investitor iz stava 2. ovog člana ne plati dve uzastopne rate, naplata ukupnog duga po osnovu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, zajedno sa obračunatom kamatom na dospele rate, izvršiće se prinudnim putem.

Član 19

Na postupak naplate doprinosa i prinudne naplate, primenjivaće se odredbe Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji.

Član 20

Nadležnosti za postupanje po ovoj Odluci, određuju se:

1) za proveru valjanosti sredstva obezbeđenja plaćanja - Gradska uprava za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda;

2) za čuvanje sredstava obezbeđenja plaćanja - Gradska uprava za budžet, finansije, privredu, poljoprivredu i investicije;

3) za obračun valorizacije rata kod plaćanja na rate - JP Uređenje i javno osvetljenje, Jagodina i

4) za dostavu obračuna i praćenje realizacije plaćanja doprinosa - Gradska uprava za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda.

Ostala pitanja vezana za primenu odredbe iz stava 1. ovog člana, definisaće se posebnom odlukom Gradskog veća.

V OSTALE ODREDBE

Član 21

Skupština grada Jagodina svojim pojedinačnim aktom može predvideti dodatne pogodnosti za plaćanje doprinosa za objekte od posebnog značaja za razvoj grada.

Član 22

Druga pitanja od značaja za obračun i naplatu doprinosa za uređivanja građevinskog zemljišta biće uređena naknadno u postupku dopune ove Odluke, a po donošenju odgovarajućih podzakonskih akata od strane nadležnih organa Republike Srbije.

Član 23

Na pitanja koja nisu uređena ovom Odlukom neposredno će se primenjivati odredbe Zakona i odgovarajućih podzakonskih akata.

VI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 24

Za objekte u postupku legalizacije, za obračun naknade za uređivanje građevinskog zemljišta, shodno se primenjuju odredbe članova 5-14. ove Odluke.

Član 25

Ova Odluka stupa na snagu narednog od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".

Član 26

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o utvrđivanju doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni glasnik grada Jagodine", br. 1/2015, 4/2015, 5/2015, 8/2015, 22/2015 - drugi propis, 18/2016 - drugi propis i 21/2019 - drugi propis).

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o utvrđivanju doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 9/2021)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".