ODLUKA

O TEHNIČKOM REGULISANJU SAOBRAĆAJA NA TERITORIJI GRADA JAGODINE

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 4/2017 i 18/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi i mere u pogledu bezbednosti i tehničkog regulisanja saobraćaja na javnim saobraćajnim površinama na teritoriji grada Jagodine (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Javnim saobraćajnim površinama u smislu odredaba ove odluke smatraju se: ulice, opštinski i nekategorisani putevi, trgovi, pločnici, javna parkirališta, pešačke staze, pešački prelazi u nivou i drugi prelazi, biciklističke staze, mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci, ostrva za regulisanje i razdvajanje saobraćajnog toka, autobuska i taksi stajališta, terminali javnog gradskog saobraćaja i slične površine (u daljem tekstu: saobraćajne površine).

Član 3

Saobraćaj na saobraćajnim površinama dozvoljen je svima pod jednakim uslovima i u granicama propisanim zakonom, utvrđenim režimom saobraćaja i ovom odlukom.

Član 4

Na saobraćajnim površinama ne smeju se preduzimati bilo kakve radnje ili delatnosti koje mogu da ih oštete ili da ugroze bezbednost učesnika u saobraćaju i onemoguće normalno odvijanje saobraćaja, osim u slučaju opasnosti, izvođenja radova ili u drugim prilikama propisanim zakonom i drugim propisima.

Deo saobraćajne površine na kojoj su nastala oštećenja koja se ne mogu odmah otkloniti ili na kojoj se izvode radovi, ili je zabranjena za saobraćaj, mora biti vidljivo obeležena postavljanjem odgovarajućih saobraćajnih znakova i branika kako ne bi bila ugrožena bezbednost i/ili normalno odvijanje saobraćaja.

Član 5

Tehničko regulisanje saobraćaja na saobraćajnim površinama na teritoriji Grada vrši Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina (u daljem tekstu: organ nadležan za poslove saobraćaja).

Organ nadležan za poslove saobraćaja u postupku tehničkog regulisanja saobraćaja pribavlja mišljenje Saobraćajne inspekcije Gradske uprave za javne prihode, zaštitu životne sredine i inspekcijski nadzor i Policijske uprave Jagodina.

Član 6

Pod tehničkim regulisanjem saobraćaja podrazumevaju se sve mere i akcije kojima se utvrđuje režim saobraćaja u redovnim uslovima i u uslovima radova na putu, a naročito: usmeravanje i vođenje saobraćaja, upravljanje brzinama u funkciji gustine saobraćajnog toka, ograničenja brzine u funkciji stanja kolovoza i vremenskih uslova, određivanje jednosmernih puteva i ulica, utvrđivanje puteva i ulica u kojima se zabranjuje saobraćaj ili saobraćaj određene vrste vozila, ograničenje brzine kretanja za sve ili pojedine kategorije vozila, određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila, snabdevanje, usmeravanje i preusmeravanje korisnika, određivanje bezbednog i efikasnog načina regulisanja saobraćaja na raskrsnicama, lokacije autobuskih stajališta, dozvoljena osovinska opterećenja, radi zaštite životne sredine i slično.

Član 7

Saobraćajno-tehničke mere kojima se uređuje režim saobraćaja na području grada Jagodine u redovnim uslovima, obuhvataju:

1. ograničenje brzine za sve ili pojedine kategorije vozila;

2. određivanje prvenstva prolaza;

3. određivanje jednosmernih ulica;

4. određivanje mesta za obeležene pešačke prelaze;

5. određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila;

6. određivanje zabrane zaustavljanja i parkiranja;

7. usmeravanje tranzitnog saobraćaja;

8. određivanje zone zabrane kretanja određene vrste vozila tj. usmeravanje teretnog saobraćaja, snabdevanje, usmeravanje biciklističkog saobraćaja, traktora, saobraćaja zaprežnih vozila i slično;

9. utvrđivanje puteva i ulica namenjenih javnom prevozu putnika;

10. usmeravanje pešačkog saobraćaja:

11. određivanje pešačkih zona;

12. određivanje zona usporenog saobraćaja;

13. određivanje zona "30";

14. određivanje zona škole;

15. određivanje zona zaštite životne sredine;

16. određivanje lokacija taksi stajališta;

17. određivanje raskrsnica za postavljanje uređaja za davanje svetlosnih saobraćajnih znakova za regulisanje saobraćaja;

18. određivanje bezbednog i efikasnog načina regulisanja saobraćaja na raskrsnicama;

19. određivanje ulica sa odvojenim kolovoznim trakama;

20. određivanje ulica sa uslovima skretanja i

21. ostale saobraćajno-tehničke mere.

Član 8

Za sprovođenje utvrđenog režima saobraćaja mora se izraditi saobraćajni projekat i na putu postaviti saobraćajna signalizacija prema projektu.

Saobraćajna inspekcija Gradske uprave za javne prihode, zaštitu životne sredine i inspekcijski nadzor i Policijska uprava Jagodina daju saglasnost da je projekat izrađen u skladu sa utvrđenim režimom saobraćaja.

Organ nadležan za poslove saobraćaja je dužno da saobraćajni projekat iz stava 1. ovog člana izradi najkasnije do 30.06.2017. godine.

Član 9

Saobraćajnim površinama na teritoriji Grada upravlja Organ nadležan za poslove saobraćaja.

Organ nadležan za poslove saobraćaja, preko odabranog izvođača, obezbeđuje postavljanje i održavanje saobraćajne signalizacije (vertikalna, horizontalna i svetlosna) i saobraćajne opreme.

Organ nadležan za poslove saobraćaja je dužan da izradi katastar saobraćajne signalizacije i da redovno vrši ažuriranje katastra.

Član 10

Ulice, opštinski i nekategorisani putevi moraju biti obeleženi propisanom saobraćajnom signalizacijom, kojom se učesnici u saobraćaju upozoravaju na opasnost koja im preti na putu, odnosno delu puta, stavljaju do znanja ograničenja, zabrane i obaveze kojih se učesnici u saobraćaju moraju pridržavati i daju potrebna obaveštenja za bezbedno i nesmetano odvijanje saobraćaja. Saobraćajnom signalizacijom moraju biti obeležene i opasnosti privremenog karaktera, naročito one koje nastanu usled iznenadnog oštećenja ili onesposobljavanja puta, kao i privremena ograničenja i privremene zabrane u saobraćaju, a ti znakovi se moraju ukloniti čim prestanu razlozi zbog kojih su postavljeni.

Saobraćajna inspekcija Gradske uprave za inspekcijske poslove rešenjem može naložiti obeležavanje nekategorisanog puta, ili njegovog dela, saobraćajnom signalizacijom iz stava 1. i 2. ovog člana.

Član 11

Obeležavanje ulica u naselju koje su delovi državnih puteva u nadležnosti grada Jagodine, mora biti izvedeno na osnovu projekta saobraćajne signalizacije i opreme, koji je urađen od strane pravnog lica ili preduzetnika licenciranog za ovu delatnost i koji je overen od strane ovlašćenog lica sa odgovarajućom licencom.

Član 12

Saobraćajnu signalizaciju čine saobraćajni znakovi, oznake na kolovozu i trotoaru, uređaji za davanje svetlosnih saobraćajnih znakova (u daljem tekstu: semafori), svetlosne i druge oznake na putu.

Saobraćajna signalizacija se postavlja i održava tako da učesnici u saobraćaju mogu na vreme i lako da ih uoče danju i noću i da blagovremeno postupe u skladu sa njihovim značenjem.

Saobraćajna signalizacija mora se ukloniti, dopuniti ili zameniti, ako njeno značenje ne odgovara izmenjenim uslovima saobraćaja na putu ili zahtevima bezbednosti saobraćaja.

Član 13

Na saobraćajnoj signalizaciji zabranjeno je postavljanje bilo čega što nije u vezi sa značenjem same signalizacije.

Zabranjeno je neovlašćeno postavljanje, uklanjanje, oštećivanje i izmena značenja saobraćajne signalizacije kao i opreme puta.

Zabranjeno je postavljanje tabli, znakova, svetla, stubova ili drugih sličnih predmeta kojima se zaklanja ili umanjuje uočljivost postavljene saobraćajne signalizacije.

Zabranjeno je postavljati predmete koji svojim oblikom, bojom, izgledom ili mestom postavljanja podražavaju ili liče na saobraćajnu signalizaciju, ili zaslepljuju učesnike u saobraćaju ili odvraćaju njihovu pažnju u meri koja može biti opasna za bezbednost saobraćaja.

II SAOBRAĆAJNO TEHNIČKE MERE

1. Ograničenje brzine kretanja vozila

Član 14

Brzina kretanja vozila u granicama naselja na području grada Jagodina ograničava se na 50 km/h.

Izuzetno, na putu u naselju čiji saobraćajno-tehnički elementi to omogućavaju, može se saobraćajnim znakom dozvoliti kretanje vozila brzinom do 80 km/h.

Brzina kretanja vozila na opštinskim putevima izvan granica naselja ograničava se na 80 km/h, ukoliko saobraćajnim znakom nije drugačije određeno. Brzina kretanja vozila na nekategorisanim putevima ograničava se na 50 km/h, ukoliko saobraćajnim znakom nije drugačije određeno. Organ nadležan za poslove saobraćaja može rešenjem naložiti da se, u delovima naselja iz stava 1. ovog člana, najveća dozvoljena brzina smanji do nivoa koji obezbeđuje bezbednost učesnika u saobraćaju, a gde razlozi bezbednosti to zahtevaju (zona usporenog saobraćaja, zona "30", zona škole).

Organ nadležan za poslove saobraćaja može rešenjem naložiti da se, u delovima izvan granica naselja iz stava 3. i stava 4. ovog člana, najveća dozvoljena brzina smanji do nivoa koji obezbeđuje bezbednost učesnika u saobraćaju, a gde razlozi bezbednosti to zahtevaju (podaci o broju saobraćajnih nezgoda, elementi puta...).

2. Zona škole

Član 15

Zona škole je deo puta ili ulice koja se nalazi u neposrednoj blizini škole, i kao takva obeležena je odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom.

U zoni škole organ nadležan za poslove saobraćaja omogućiće primenu posebnih tehničkih sredstava za usporavanje saobraćaja.

Organ nadležan za poslove saobraćaja je dužan da primeni posebna tehnička sredstva.

Obeležavanje zona škola i primena posebnih tehničkih sredstava u zonama škola, mora da bude završena do 30.06.2017. godine.

3. Pešačka zona

Član 16

Pešačka zona na teritoriji Grada je deo puta, ulice, odnosno trga ili deo naselja po kome je dozvoljen isključivo saobraćaj pešaka.

Zabrana saobraćaja u pešačkoj zoni ne odnosi se na:

• vozila hitne pomoći, vatrogasna vozila i vozila MUP-a RS, kada postoji neodložna službena potreba - vozila sa pravom prvenstva prolaza,

• vozila za neophodne intervencije u svrhu otklanjanja kvarova na TT, električnim, vodovodnim, kanalizacionim i sličnim instalacijama, kada postoji neodložna potreba i

• vozila preduzeća kome je povereno komunalno održavanje čistoće (iznošenje smeća, pranje ulica, uređenje i održavanje zelenih površina...) u vremenu od 04 do 07 sati i od 14 do 17 sati.

U pešačkoj zoni, u određenom vremenskom periodu, radi zadovoljenja posebnih potreba, organ nadležan za poslove saobraćaja, može dozvoliti kretanje određenih vozila brzinom kretanja pešaka, tako da ne ugrožavaju pešake.

Odobrenje iz stava 3. ovog člana može se izdati za kretanje, zaustavljanje i parkiranje do 15 minuta putničkim vozilima i teretnim vozilima nosivosti do 1 tone. Pod posebnim potrebama u smislu stava 3. ovog člana smatraju se: snabdevanje, prevoz novca i vrednosnih papira, organizovanje sportskih, kulturnih i drugih manifestacija, izvođenje građevinskih radova i slično.

Uz zahtev za izdavanje odobrenja za vozila za posebne potrebe podnosi se fotokopija saobraćajne dozvole uz preciziranje perioda kretanja vozila, dokaz o obavljanju delatnosti, odobrenje za organizovanje sportskih, kulturnih i drugih manifestacija, odobrenje za izvođenje radova i slično.

Odobrenje iz stava 3. ovog člana se izdaje na period do jedne godine.

Organ nadležan za poslove saobraćaja posebnim rešenjem određuje pešačke zone, kao i posebne uslove odvijanja saobraćaja u tim zonama.

Rešenje iz prethodnog stava mora da se donese u roku od 3 (tri) meseca od dana stupanja na snagu ove odluke. Isto mora da bude objavljeno u službenom listu grada Jagodine.

4. Zona usporenog saobraćaja

Član 17

Zona usporenog saobraćaja vozila je deo puta, ulice ili deo naselja u kome kolovoz koriste pešaci i vozila.

Organ nadležan za poslove saobraćaja može, na predlog Saobraćajne inspekcije Gradske uprave za javne prihode, zaštitu životne sredine i inspekcijski nadzor i Policijske uprave Jagodina, posebnim rešenjem odrediti zonu usporenog saobraćaja.

5. Zona "30"

Član 18

Zona "30" je deo puta, ulice ili naselja u kojoj je brzina kretanja vozila ograničena do 30 km/h.

Organ nadležan za poslove saobraćaja može, na predlog Saobraćajne inspekcije Gradske uprave za javne prihode, zaštitu životne sredine i inspekcijski nadzor i Policijske uprave Jagodina, posebnim rešenjem odrediti zonu "30".

6. Zaštita životne sredine

Član 19

Organ nadležan za poslove saobraćaja može, na predlog nadležne organizacione jedinice Gradske uprave za zaštitu životne sredine, ograničiti ili zabraniti saobraćaj određenih ili svih vrsta motornih vozila na određenoj deonici puta, u vreme kada je zagađenje vazduha prekoračilo propisane normative.

7. Postavljanje tehničkih sredstava za usporavanje saobraćaja

Član 20

Tehničkim sredstvima za usporavanje saobraćaja učesnicima u saobraćaju se fizički ograničava brzina kretanja vozila, odnosno dodatno se upozoravaju da brzina kojom se kreću nije bezbedna.

Fizičke prepreke za usporavanje saobraćaja dozvoljeno je postavljati samo na ulicama i opštinskim putevima u naselju.

Izuzetno, fizičke prepreke za usporavanje saobraćaja mogu se postavljati na državnim i nekategorisanim putevima u zonama škola, vrtića i drugih objekata pored kojih je, radi bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, dodatno ograničena dozvoljena brzina u naselju.

Tehnička sredstva za usporavanje saobraćaja postavljaju se prema projektu odnosno elaboratu na koji saglasnost daje organ nadležan za poslove saobraćaja.

8. Određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila

Član 21

Javno parkiralište je javna saobraćajna površina namenjena parkiranju vozila koju određuje organ nadležan za poslove saobraćaja.

Javno parkiralište mora biti označeno saobraćajnom signalizacijom. Izuzetno, deo javnih parkirališta može se privremeno koristiti za druge namene, u skladu sa drugim aktima Grada.

Organizacija, način naplate parkiranja i način davanja na upotrebu javnih saobraćajnih površina za rezervaciju parkirališta, uređuje se posebnom odlukom Grada.

Član 22

Organ nadležan za poslove saobraćaja na javnim parkiralištima određuje mesta za parkiranje vozila kojima se prevozi ili njime upravlja lice sa invaliditetom, kojem je izdat znak pristupačnosti.

Znak pristupačnosti i pravo na njega uređuje se posebnom odlukom Grada koju donosi Gradsko veće grada Jagodine na predlog nadležne organizacione jedinice Gradske uprave za socijalna pitanja.

Posebna odluka iz stava 2. ovog člana mora se doneti u roku od 3 (tri) meseca od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 23

Teretna vozila nosivosti preko 1000 kg, autobusi, priključna vozila i radne mašine mogu biti parkirana samo na posebnim parkiralištima koja su za tu namenu određena i označena saobraćajnom signalizacijom.

Parkirališta namenjena parkiranju vozila iz stava 1. ovog člana određuje organ nadležan za poslove saobraćaja. Organ nadležan za poslove saobraćaja mora odrediti parkirališta iz stava 1. ovog člana u roku od 6 meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.

Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina mora da uredi i obeleži parkirališta iz stava 1. ovog člana najkasnije do 30.06.2017. godine.

9. Usmeravanje tranzitnog saobraćaja

Član 24

Tranzitni saobraćaj na teritoriji grada Jagodina odvija se isključivo duž državnih i opštinskih puteva.

Izuzetno, u slučaju izvođenja radova ili u drugim opravdanim slučajevima, tranzitni saobraćaj može da se preusmeri duž ulične mreže i nekategorisanih puteva, po odobrenju organa nadležnog za poslove saobraćaja.

Organ nadležan za poslove saobraćaja će u mišljenju iz prethodnog stava, navesti najveću dozvoljenu težinu vozila koja mogu da se kreću ulicama i nekategorisanim putevima.

10. Određivanje zone zabrane kretanja određene vrste vozila tj. usmeravanje teretnog saobraćaja, snabdevanje, usmeravanje biciklističkog saobraćaja, traktora, saobraćaja zaprežnih vozila i slično

Član 25

Zabranjuje se saobraćaj svih vrsta vozila, bicikala i motocikala, parkovskim stazama, osim za vozila za koja je izdato posebno odobrenje od strane organa nadležnog za poslove saobraćaja.

Odobrenje iz prethodnog stava može se izdati vlasnicima ili korisnicima objekata koji se nalaze unutar parka, kao i preduzeća kome je povereno komunalno održavanje.

a) Zabrana kretanja teretnih vozila

Član 26

Zabranjuje se saobraćaj teretnih vozila nosivosti preko 3,5 t u svim ulicama, osim ulicama: Bagrdanski put, Kneza Milete, Gina Pajevića, Kneza Miloša, Ćuprijski put, Kablovska, Ribarski put, Filipa Stankovića, Slovenski put, Italijanska ulica, 7. juli, Milana Mijalkovića, Branka Radičevića, Vukašina Stefanovića, Banjička, Novosadska, Juhorska, Kneginje Milice i Stefana Prvovenčanog.

Zabranjuje se saobraćaj teretnih vozila čije je osovinsko opterećenje veće od 6,5 tona po osovini, duž opštinskih puteva na teritoriji Grada. Izuzetno, gde nosivost kolovozne konstrukcije opštinskog puta dozvoljava, može se dozvoliti saobraćaj teretnih vozila većeg osovinskog opterećenja. Zabranjuje se saobraćaj teretnih vozila čije je osovinsko opterećenje veće od 3,5 tona po osovini, duž nekategorisanih puteva na teritoriji Grada. Izuzetno, gde nosivost kolovozne konstrukcije nekategorisanog puta dozvoljava, može se dozvoliti saobraćaj teretnih vozila većeg osovinskog opterećenja.

Član 27

Zabrana iz prethodnog člana ove odluke ne odnosi se na teretna vozila preduzeća kome je povereno komunalno održavanje (iznošenje smeća, pranje ulica, održavanje vodovoda i kanalizacije, proizvodnja i snabdevanje parom, javne rasvete, zelenila, održavanje ulica, puteva) kao i vozila za prevoz hleba.

Vozila iz stava 1. ovog člana moraju biti obeležena oznakom preduzeća.

Član 28

Izuzetno od odredbi člana 26. stav 1. ove odluke, vozila koja u obavljanju svoje delatnosti koriste pravna lica i preduzetnici, čija najveća nosivost prelazi 3,5 tona mogu se kretati samo uz odobrenje organa nadležnog za poslove saobraćaja, uz naknadu određenu Odlukom o lokalnim komunalnim taksama.

Nosivost vozila iz stava 1. ovog člana ne sme biti veća od 5 tona.

Član 29

Kretanje teretnih vozila na osnovu odobrenja iz člana 28. ove odluke vrši se u vremenu od 16,00-6,30 h, osim teretnih vozila-radna ili specijalna (mikser, pumpa i sl.) koje se vrši u vremenu od 00,00 do 24,00 h. Uz zahtev za izdavanje odobrenja podnosi se očitana saobraćajna dozvola uz preciziranje perioda kretanja vozila, dokaz o opravdanosti razloga kretanja vozila, a za preduzeće i preduzetnike dokaz o upisu u odgovarajući registar.

Član 30

Posebno odobrenje iz člana 28. ove odluke izdaje se i za korišćenje ulica za potrebe izvođenja građevinskih radova.

Nosivost ovih vozila ne sme preći 10 tona, izuzetno 15 tona, ukoliko nosivost kolovozne konstrukcije to omogućava, a uz saglasnost organa nadležnog za poslove saobraćaja.

Član 31

Posebno odobrenje iz člana 28. sadrži: rok važenja odobrenja, registarski broj vozila, marku i tip vozila, nosivost, pravac kretanja, odredište i vreme zadržavanja.

b) Snabdevanje

Član 32

Vozila se mogu zaustaviti i parkirati mimo utvrđenog režima saobraćaja na osnovu posebne dozvole organa nadležnog za poslove saobraćaja u vremenu od 18,00 do 09,00h, a vozila koja vrše prevoz hleba u vremenu od 18 do 09h i od 12 do 13h, uz naknadu određenu Odlukom o komunalnim taksama.

Vozila iz stava 1. ovog člana se mogu zaustaviti i parkirati na kolovozu samo dok traje utovar-istovar, a najduže 15 minuta. Zaustavljanje i parkiranje motornih vozila vrši se isključivo na kolovozu uz uključivanje svih pokazivača pravca, obezbeđenjem propisnog obilaženja zaustavljenog-parkiranog vozila i bezbednog kretanja pešaka.

Uz zahtev za izdavanje odobrenja podnosi se i očitana saobraćajna dozvola uz preciziranje lokacije i perioda za koji se traži odobrenje, dokaz o opravdanosti razloga zaustavljanja i parkiranja vozila, rešenje o upisu u registar i po potrebi drugi dokazi koji opravdavaju zaustavljanje i parkiranje vozila.

Odobrenje iz stava 1. ovog člana izdaje se za period najduže do 1. godine.

11. Utvrđivanje puteva i ulica namenjenih javnom prevozu putnika

Član 33

Saobraćaj autobusa u javnom gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Jagodine, dozvoljen je duž ulica i opštinskih puteva koji su određeni rešenjem organa nadležnog za poslove saobraćaja.

Organ nadležan za poslove saobraćaja doneće rešenje iz stava 1. ovog člana na osnovu linija utvrđenih obimom prevoza putnika.

Autobusima u međumesnom i vanlinijskom prevozu putnika, zabranjen je saobraćaj u svim ulicama na teritoriji Grada, osim u ulicama: 7.juli, Vuka Karadžića, Kneginje Milice, Maksima Gorkog, Gina Pajevića, Kneza Miloša, Bagrdanski put, Kneza Lazara, Kneginje Milice, Despota Stefana, Kraljevića Marka, Kablovska i Kneza Milete.

Odredbe stava 3. ovog člana se ne odnose na autobuse u vanlinijskom prevozu putnika kojima je organ nadležan za poslove saobraćaja izdao posebno odobrenje.

Član 34

Autobuska stajališta i autobuske stanice određuje organ nadležan za poslove saobraćaja posebnim rešenjem.

Posebno rešenje iz stava 1. ovog člana doneće se u roku od 3 meseca od dana stupanja na snagu ove odluke.

Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina je dužno da do 30.06.2017. godine obezbedi da sva autobuska stajališta na teritoriji Grada budu obeležena odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom, koja se sastoji od odgovarajuće horizontalne signalizacije i vertikalne signalizacije pod kojom se podrazumeva znak za autobusko stajalište i table sa natpisom naziva autobuskog stajališta i ispisanim vremenima saobraćanja autobusa sa tog stajališta na registrovanim linijama gradskog i prigradskog saobraćaja.

12. Određivanje lokacija taksi stajališta

Član 35

Taksi stajališta se određuju Programom taksi stajališta koji donosi Gradsko veće grada Jagodine.

Bliži uslovi u pogledu Programa taksi stajališta utvrđuju se posebnom odlukom Grada.

13. Održavanje sportskih i drugih priredbi

Član 36

Zabranjeno je održavanje sportskih i drugih priredbi na ulici, opštinskim i nekategorisanim putevima.

Izuzetno, sportska i druga priredba na ulici, opštinskim ili nekategorisanim putevima se može održati kada Policijska uprava Jagodina izda dozvolu za njeno održavanje.

Organizator sportskih i drugih priredbi mora imati svojstvo pravnog lica sa sedištem u Republici Srbiji.

Organizator sportskih i drugih priredbi uz zahtev za izdavanje dozvole za održavanje sportske i druge priredbe na ulici, opštinskim ili nekategorisanim putevima mora pribaviti saglasnost organa nadležnog za poslove saobraćaja.

Ukoliko je prilikom održavanja sportskih i drugih priredbi na ulici, opštinskim ili nekategorisanim putevima potrebno obustaviti saobraćaj ili izvršiti druge izmene u režimu saobraćaja, dozvola se izdaje uz prethodnu saglasnost organa nadležnog za poslove saobraćaja.

14. Posebni uslovi regulisanja saobraćaja i sistema bezbednosti saobraćaja

Član 37

Organ nadležan za poslove saobraćaja ima ovlašćenje za snimanje saobraćaja, u svrhu dokumentovanja saobraćajnih prekršaja, ponašanja učesnika u saobraćaju, praćenja bezbednosti i protočnosti saobraćaja.

Nadležna organizaciona jedinica MUP-a RS može dati predlog za određene izmene u tehničkom regulisanju saobraćaja i to u pogledu preduzimanja konkretnih mera za sprečavanje saobraćajnih nezgoda i njenih posledica.

Član 38

Radovi na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti saobraćajnih površina, građevinskih objekata i instalacija moraju biti vremenski planirani.

Investitor i izvođač radova iz stava 1. ovog člana, dužni su da uz zahtev za određivanje režima saobraćaja za vreme trajanja radova podnesu i projekat vremenskog planiranja radova zasnovan na vremenu trajanja radova sa verovatnoćom realizacije od najmanje 95%.

Privremeni režim saobraćaja zbog izvođenja radova iz stava 1. ovog člana, određuje organ nadležan za poslove saobraćaja posebnim aktom.

Organ nadležan za poslove saobraćaja može privremeno zabraniti saobraćaj ako se radovi ne mogu izvesti bez obustave saobraćaja ili ako se saobraćaj bez toga ne može bezbedno odvijati.

Član 39

U cilju ostvarivanja i razvijanja preventivnih i drugih aktivnosti u ostvarivanju saradnje i usklađenosti obavljanja poslova na unapređenju bezbednosti saobraćaja, Gradsko veće grada Jagodina obrazuje koordinaciono telo - Savet za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja.

Stručno-administrativne poslove za potrebe Saveta iz stava 1. ovog člana obavlja organ nadležan za poslove saobraćaja.

Član 40

Skupština grada Jagodina donosi Strategiju i Godišnji plan bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji grada Jagodine u skladu sa nacionalnom strategijom bezbednosti saobraćaja na putevima.

Gradsko veće grada Jagodina podnosi Skupštini grada Jagodine izveštaj o stanju bezbednosti saobraćaja na području Grada najmanje 2 puta godišnje.

Predlog izveštaja sastavlja Savet za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja.

Član 41

Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove urbanizma i građevinarstva dužna je da u postupku izdavanja odobrenja shodno Zakonu o planiranju i izgradnji objekata, pribavi mišljenje organa nadležnog za poslove saobraćaja za izdavanje uslova za priključak na saobraćajnu mrežu.

III NADZOR

Član 42

Inspekcijski nadzor nad primenom ove odluke i drugih akata donetih na osnovu ove odluke, vrši Saobraćajna inspekcija Gradske uprave za javne prihode, zaštitu životne sredine i inspekcijski nadzor (u daljem tekstu: inspektor), u skladu sa ovlašćenjima koja imaju na osnovu odluka skupštine grada Jagodine i zakona.

Član 43

Inspektor ima pravo i dužnost da proverava:

1. da li se na saobraćajnim površinama preduzimaju bilo kakve radnje ili delatnosti koje mogu da ih oštete ili da ugroze bezbednost učesnika u saobraćaju ili onemogućavaju normalno odvijanje saobraćaja (član 4. stav 1);

2. da li je deo saobraćajne površine na kojoj su nastala oštećenja koja se ne mogu odmah otkloniti ili na kojoj se izvode radovi, ili je zabranjena za saobraćaj vidljivo obeležena postavljanjem odgovarajućih saobraćajnih znakova i branika (član 4. stav 2);

3. da li je za sprovođenje utvrđenog režima saobraćaja izrađen saobraćajni projekat i na putu postavljena saobraćajna signalizacija prema projektu (član 8);

4. da li su ulice, opštinski i nekategorisani putevi obeleženi propisanom saobraćajnom signalizacijom (član 10);

5. da li je postavljena saobraćajna signalizacija u funkciji, u skladu sa članom 12. ove odluke;

6. da li je neovlašćeno postavljena, uklonjena, oštećena ili izmenjeno značenje saobraćajne signalizacije kao i opreme puta (član 13);

7. da li je postavljena tabla, znak, svetlo, stub ili slični predmet kojim se zaklanja ili umanjuje uočljivost postavljene saobraćajne signalizacije (član 13);

8. da li je postavljen predmet koji svojim oblikom, bojom, izgledom ili mestom postavljanja podražava ili liči na saobraćajnu signalizaciju, ili zaslepljuje učesnike u saobraćaju ili odvraća njihovu pažnju u meri koja može biti opasna za bezbednost saobraćaja (član 13);

9. da li se u pešačkoj zoni saobraćaju vozila shodno članu 16. ove odluke;

10. da li su tehnička sredstva za usporavanje saobraćaja postavljena shodno članu 20. ove odluke;

11. da li se zaustavljanje i parkiranje vozila na saobraćajnim površinama odvija shodno članovima 21, 22. i 23. ove odluke;

12. da li se saobraćaj teretnih vozila odvija shodno članovima 26. do 32. ove odluke;

13. da li se saobraćaj autobusa u javnom gradskom i prigradskom saobraćaju, u međumesnom i vanlinijskom prevozu putnika odvija shodno članu 33. ove odluke;

14. da li su autobuska stajališta obeležena shodno članu 34. ove odluke;

15. da li se sportske ili druge priredbe održavaju shodno članu 36. ove odluke i

16. da li se izdavanje odobrenja iz člana 41. ove odluke odvija shodno navedenom članu.

Član 44

U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor je ovlašćen da postupa u skladu sa datim ovlašćenjima.

Član 45

Protiv rešenja inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Jagodine u roku od osam dana od dana dostavljanja, u skladu sa zakonom.

IV KAZNENE ODREDBE

Član 46

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ako:

1. Postupa suprotno članu 4. ove odluke,

2. Postupa suprotno članu 13. ove odluke,

3. Postupa suprotno članu 16. ove odluke,

4. Postupa suprotno članu 23. ove odluke,

5. Postupa suprotno članu 25. ove odluke,

6. Postupa suprotno članu 26. ove odluke,

7. Postupa suprotno članu 27. ove odluke,

8. Postupa suprotno članu 28. ove odluke,

9. Postupa suprotno članu 29. ove odluke,

10. Postupa suprotno članu 30. ove odluke,

11. Postupa suprotno članu 32. ove odluke,

12. Postupa suprotno članu 33. ove odluke,

13. Postupa suprotno članu 36. ove odluke i

14. Postupa suprotno članu 38. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u preduzeću novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 15.000 dinara.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 47

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o formiranju organa nadležnog za poslove saobraćaja na teritoriji grada Jagodine ("Opštinski službeni glasnik opština Jagodina", broj 11/2011).

Član 48

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o tehničkom regulisanju saobraćaja na teritoriji grada Jagodine

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 18/2022)

Član 10

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine", a primenjivaće se od 01.01.2023. godine.