ODLUKAO LOKALNIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA("Sl. list grada Niša", br. 90/2015, 98/2015 i 131/2022) |
Ovom odlukom uvode se lokalne administrativne takse (u daljem tekstu: takse) za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje koje organi Grada i gradskih opština izdaju, odnosno obavljaju u okviru poslova iz svoje izvorne nadležnosti.
Za spise i radnje u iz člana 1. plaća se taksa po odredbama ove odluke.
Iznos takse utvrđuje se Taksenom tarifom koja je sastavni deo ove odluke (u daljem tekstu: Tarifa).
Obveznik takse jeste podnosilac zahteva, kojim se postupak pokreće, odnosno vrši radnja propisana tarifom.
U smislu ove odluke, pod "zahtevom" se podrazumeva i predlog, prijava, molba i drugi podnesak, uključujući i podneske podnete na obrascu, odnosno saopštenje koje se upućuje organu, kao i usmeno obraćanje organu, kojim se pokreće postupak kod organa.
Ako za propisanu taksu postoje više obveznika, njihova obaveza je solidarna.
Ako je postupak pokrenut na zahtev više obveznika, od kojih su neki oslobođeni plaćanja takse, taksu u tom postupku plaća obveznik koji nije oslobođen plaćanja takse.
Ako Tarifom nije drugačije propisano, taksena obaveza nastaje:
1. Za zahteve - u trenutku njihovog podnošenja,
2. Za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje,
3. Za upravne radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.
Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako ovom odlukom nije drugačije propisano.
Taksa se plaća u propisanom novčanom iznosu.
Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio.
U rešenju ili drugoj ispravi za koju je plaćena taksa, označava se da je taksa plaćena, iznos takse koji je plaćen i tarifni broj po kojem je taksa plaćena.
U rešenju ili drugoj ispravi koja se izdaje bez plaćanja takse, označava se svrha izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja takse.
Ako u postupku jedan ili više obveznika podnesu više zahteva koji imaju isti pravni osnov, a donosi se jedno rešenje, taksa se plaća za svaki pojedinačni zahtev, ako tarifom nije drugačije propisano.
Ako obveznik neposredno podnese zahtev bez dokaza o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, odgovorno lice organa nadležnog za prijem zahteva zatražiće od obveznika da plati propisanu taksu u roku od deset dana od dana podnošenja zahteva i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse, o čemu se na podnetom zahtevu sačinjava zabeleška.
Ako zahtev bez dokaza o plaćenoj taksi u propisanom iznosu stigne poštom, odgovorno lice organa nadležnog za prijem zahteva pozvaće obveznika pismenom opomenom da u roku od deset dana od dana prijema opomene plati propisanu taksu i taksu za opomenu i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse.
Ako obveznik uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana, smatra se da je zahtev od početka bio uredno taksiran.
Ukoliko obveznik ne dostavi dokaz da je platio taksu i taksu za opomenu u propisanim iznosima u rokovima iz stava 1. i 2. ovog člana, nadležni organ će obavestiti obveznika kada spis bude donet, odnosno radnja izvršena i, ako takse ne budu uplaćene i dokaz o tome dostavljen nadležnom organu, po isteku deset dana od dana obaveštenja, obavestiti organ nadležan za naplatu izvornih prihoda lokalne samouprave i priložiti potrebne dokaze, radi pokretanja postupka prinudne naplate.
Ako se na zahtev obveznika izdaje rešenje, isprava, dokument ili pismeno u više primeraka, za drugi i svaki sledeći primerak plaća se taksa kao za prepis, koja ne može biti veća od takse za prvi primerak.
Oslobađaju se takse:
1) organi, organizacije i institucije Republike Srbije;
2) organi i organizacije autonomnih pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave;
3) organi, organizacije i institucije Grada Niša i gradskih opština Grada Niša;
4) organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;
5) ustanove osnovane od strane Republike Srbije, autonomnih pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave;
6) crkve i verske zajednice, registrovane u skladu sa Zakonom o crkvama i verskim zajednicama;
7) Crveni krst Srbije;
8) diplomatsko-konzularna predstavništva strane države, pod uslovom uzajamnosti.
Korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć oslobađaju se plaćanja takse utvrđene ovom odlukom.
Radi ostvarivanja prava iz stava 1 ovog člana stavlja se na uvid akt nadležnog organa ili organizacije o ostvarivanju prava na novčanu socijalnu pomoć.
Ne plaća se taksa za:
1. spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;
2. spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno plaćenih javnih prihoda;
3. spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;
4. spise i radnje u postupku ostvarivanja prava iz socijalne zaštite, finansijske podrške porodice sa decom i predškolskog vaspitanja i obrazovanja;
5. podneske upućene organu za predstavke i pritužbe;
6. spise i radnje u postupcima za utvrđivanje prava nastalih u vezi sa elementarnim nepogodama i drugim vanrednim događajima.
Takse za spise i radnje iz nadležnosti Grada i gradskih opština uplaćuju se na odgovarajući uplatni račun javnih prihoda.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o gradskim administrativnim taksama ("Službeni list Grada Niša", broj 46/2009 i 12/2010).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o lokalnim administrativnim taksama
("Sl. list grada Niša", br. 131/2022)
Član 4
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu Grada Niša, a primenjivaće se od 01.01.2023. godine.
TARIFA
LOKALNIH ADMINISTRATIVNIH TAKSI
Za zahtev i drugi podnesak, ako ovom odlukom nije drukčije propisano, plaća se taksa u iznosu od |
200,00 dinara. |
NAPOMENA: |
|
Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se za naknadne podneske kojima obveznik zahteva brže postupanje po ranije podnetom zahtevu, odnosno podnesku. |
|
Za žalbu i prigovor protiv rešenja, ako ovom odlukom nije drukčije propisano, plaća se taksa u iznosu od |
200,00 dinara. |
Za rešenja koja se donose u vršenju poslova lokalne samouprave, ako ovom odlukom nije drugačije propisano, plaća se taksa u iznosu od |
150,00 dinara. |
Za izdavanje podataka iz službene evidencije plaća se taksa u iznosu od |
250,00 dinara. |
Za zahtev za sprovođenje postupka prinudnog izvršenja plaća se taksa u iznosu od |
200,00 dinara. |
Za donošenje rešenja plaća se taksa: |
|
1. o zakupu građevinskog zemljišta |
250,00 dinara |
2. o zakupu poslovnog prostora i povremenom korišćenju službenih prostorija |
200,00 dinara. |
Za izdavanje informacije o lokaciji i uslova iz planskog dokumenta za izradu projekata parcelacije i preparcelacije sa elementima za određivanje regulacione linije, plaća se taksa: |
|
- Za jednu ili dve katastarske parcele u iznosu od |
900,00 dinara; |
- Za tri katastarske parcele i više od tri katastarske parcele u iznosu od |
3.000,00 dinara. |
Za uslove iz planskog dokumenta za izradu projekata parcelacije i preparcelacije sa elementima za određivanje regulacione linije: |
|
- Za katastarske parcele do 600 m2 u iznosu od |
1.500,00 dinara; |
- Za katastarske parcele preko 600 m2 u iznosu od |
12.000,00 dinara. |
Za izdavanje lokacijskih uslova za izgradnju objekata, plaća se taksa u iznosu od: |
|
- Za zgrade iz klase A - nezahtevni objekti |
6.000,00 dinara; |
- Za zgrade iz klase B - manje zahtevni objekti |
18.000,00 dinara; |
- Za zgrade iz klase V - zahtevni objekti |
25.000,00 dinara; |
- Za objekte iz klase G - inženjerski objekti |
20.000,00 dinara. |
Za potvrdu o usklađenosti projekta za parcelaciju i preparcelaciju, shodno veličini katastarske parcele, plaća se taksa u iznosu od: |
|
- za katastarske parcele površine do 600 m2 |
4.000,00 dinara |
- za katastarske parcele površine 600 m2 i preko 600 m2 |
9.000,00 dinara |
Za potvrdu da urbanistički projekat za urbanističko-arhitektonsku razradu lokacije nije u suprotnosti sa važećim planskim dokumentom, shodno veličini katastarske parcele, plaća se taksa u iznosu od: |
|
- za katastarske parcele površine do 450 m2 |
5.000,00 dinara; |
- za katastarske parcele površine 450 m2 i preko 450 m2 do 600 m2 |
15.000,00 dinara; |
- za katastarske parcele površine 600 m2 i preko 600 m2 |
25.000,00 dinara. |
Za davanje saglasnosti na elaborat geodetskih radova, plaća se taksa u iznosu od |
4.000,00 dinara. |
Za prijavu radova, prijavu završetka temelja i prijavu završetka objekta u konstruktivnom smislu, plaća se taksa u iznosu od |
1.000,00 dinara. |
Za dostavljanje tehničke dokumentacije radi pribavljanja saglasnosti imaoca javnih ovlašćenja i priključenje objekta na komunalnu infrastrukturu, plaća se taksa u iznosu od |
500,00 dinara. |
1. Za izdavanje obaveštenja da za posebnu vrstu objekata, odnosno radova za koje nije potrebno pribavljati akt nadležnog organa za gradnju, odnosno akt za izvođenje radova (član 144. Zakon o planiranju i izgradnji), potvrda i obaveštenja o činjenicama kojima organ vodi službenu evidenciju kao i izdavanje uverenja o vremenu izgradnje objekata, plaća se taksa u iznosu od |
1.000,00 dinara; |
2. Za izdavanje rešenja kojim se odobrava izvođenje radova iz člana 145. Zakona o planiranju za izgradnju, plaća se taksa u iznosu od: |
|
- izvođenje radova na investicionom održavanju objekta i uklanjanju prepreka za osobe sa invaliditetom i građenje zidanih ograda |
1.000,00 dinara; |
- za izgradnju pomoćnih i ekonomskih objekata, izgradnja sekundarnih, odnosno distributivnih mreža komunalne infrastrukture u okviru postojeće regulacije ulica, kao i uređenje saobraćajnica u okviru postojeće regulacije ulica, rekonstrukcija, adaptacija, sanacija, promena namene objekta bez izvođenja građevinskih radova, promena namene uz izvođenje građevinskih radova, izvođenje radova na razdvajanju ili spajanju poslovnog ili stambenog prostora, ugradnja unutrašnjih instalacija (gas, struja, voda, toplotna energija i sl.) u postojeći objekat |
5.000,00 dinara; |
- postavljanje antenskih stubova i sekundarnih, odnosno distributivnih delova elektronske komunikacione mreže, pojedinačni elektro distributivni i elektroprenosni stubovi, deo srednjenaponske elektrodistributivne mreže koji obuhvata 10 kv, 20 kv i kv vod, tipske transformatorske stanice 10/04 kv, 20/04 kv i 35 kv naponski nivo i deo elektrodistributivne mreže od transformatorske stanice 10/04 kv, 20/04 kv, 35/10 (20) kv i 35/04 kv do mesta priključka na objektu kupca (1 kv), 10 kv i 20 kv razvodna postrojenja, manje crpne stanice i manji ski liftovi, priključci na izgrađenu vodovodnu, kanalizacionu, gasnu i sl. mrežu; kompresorske jedinice za gas, uređaji za isporuku gasa, elektrane koje koriste obnovljive izvore energije instalirane snage 50 kW, tipski toplovodni priključci |
20.000,00 dinara. |
NAPOMENA: |
|
Taksa iz ovog tarifnog broja ne plaća se za izvođenje radova na objektu koji se gradi pred nastupanje ili za vreme elementarnih nepogoda, kao i za otklanjanje štetnih posledica tih nepogoda. |
|
Za odobrenje za postavljanje manjih montažnih objekata na javnim površinama plaća se taksa u iznosu od |
100,00 dinara. |
Za odobrenje za postavljanje manjih montažnih objekata na javnim površinama, po pojedinačno utvrđenim urbanističko - tehničkim uslovima, plaća se taksa u iznosu od |
100,00 dinara. |
Za odobrenje za postavljanje pokretnih panoa, svetlećih reklama i reklamnih tabli na javnim površinama plaća se taksa u iznosu od |
700,00 dinara. |
Za odobrenje za ostala korišćenja javnih površina plaća se taksa u iznosu od |
100,00 dinara. |
Za odobrenje za priređivanje muzičkog programa u ugostiteljskim objektima plaća se taksa u iznosu od |
100,00 dinara. |
Za odobrenje za izmenu režima saobraćaja plaća se taksa u iznosu od |
500,00 dinara. |
Za overu reda vožnje u gradskom prevozu putnika plaća se taksa u iznosu od |
700,00 dinara. |
1. Za odobrenje i nalepnicu za kretanje i zaustavljanje teretnih motornih vozila najveće dozvoljene ukupne mase do 3.5 t u "plavoj zoni" bez pešačkog sektora utvrđuje se dnevna taksa po vozilu od 100,00 dinara, a godišnja taksa se utvrđuje u iznosu od |
5.000,00 dinara. |
2. Za odobrenje i nalepnicu za kretanje i zaustavljanje teretnih motornih vozila najveće dozvoljene ukupne mase do 3.5 t u "plavoj zoni" sa pešačkim sektorom utvrđuje se dnevna taksa po vozilu od 1.000,00 dinara, a godišnja taksa se utvrđuje u iznosu od |
25.000,00 dinara. |
3. Za odobrenje i nalepnicu za kretanje i zaustavljanje teretnih motornih vozila najveće dozvoljene ukupne mase od 3.5 t do 12 t u "plavoj zoni" bez pešačkog sektora utvrđuje se dnevna taksa po vozilu od 300,00 dinara, a godišnja taksa se utvrđuje u iznosu od |
15.000,00 dinara. |
4. Za odobrenje i nalepnicu za kretanje i zaustavljanje teretnih motornih vozila najveće dozvoljene ukupne mase preko 12 t, radnih mašina i specijalnih teretnih vozila u "Plavoj zoni" bez pešačkog sektora utvrđuje se dnevna taksa po vozilu od 1.000,00 dinara, a godišnja taksa se utvrđuje u iznosu od |
25.000,00 dinara. |
NAPOMENA: |
|
1) Taksu iz ovog tarifnog broja plaća korisnik prostora za zaustavljanje u "plavoj zoni". |
|
2) Javna površina u Gradu koja ima poseban značaj za saobraćaj ("plava zona") ovog tarifnog broja određena je Rešenjem o određivanju "plave zone". |
|
3) Mogućnosti i uslove za zaustavljanje i kretanje vozila iz ovog tarifnog broja određuje uprava nadležna za poslove saobraćaja, u skladu sa propisima o saobraćaju. |
|
4) Uprava nadležna za poslove saobraćaja za godišnju taksu iz ovog tarifnog broja izdaje nalepnice sa odgovarajućim oznakama i vremenom važenja. |
|
5) Naplatu takse iz ovog tarifnog broja vrši uprava nadležna za poslove saobraćaja prilikom izdavanja odobrenja za kretanje i zaustavljanje vozila o čemu vodi posebnu evidenciju. |
|
6) Oslobađaju se plaćanja ove takse ustanove, organizacije, udruženja ili privredni subjekti za radno osposobljavanje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje lica sa invaliditetom, ako ta lica čine najmanje 30 % zaposlenih. |
|
1. Za razgledanje i prepisivanje završenih službenih spisa plaća se taksa u iznosu od |
700,00 dinara. |
2. Za uzimanje zahteva stranke na zapisnik, odnosno za sastavljanje zapisnika o zahtevu stranke, plaća se taksa u iznosu od |
100,00 dinara. |
Za objavljivanje akata drugih organa i organizacija na oglasnoj tabli organa i službi Grada plaća se taksa po svakoj strani akta formata A-4 u iznosu od |
500,00 dinara. |
Za zaključenje braka van službenih prostorija plaća se taksa u iznosu od |
15.000,00 dinara. |
Za zaključenje braka van službenih prostorija u slučaju grupnog venčanja za najmanje tri para, plaća se taksa u iznosu od |
5.000,00 dinara po paru. |
NAPOMENA: |
|
Naknadu po ovom tarifnom broju ne plaćaju lica koja podnesu dokaz da su zbog zdravstvenog stanja ili invaliditeta nepokretna, ili im je kretanje znatno otežano. |
|
Za zahtev za dostavljanje van sedišta organa izvoda iz matičnih knjiga i uverenja izdatih na osnovu matične evidencije, koja su naručena putem imejla ili telefona, plaća se taksa u iznosu od |
300,00 dinara |
NAPOMENA: |
|
Taksu po ovom tarifnom broju ne plaćaju lica starija od 70 godina i invalidi - slepa i nepokretna lica. |
|
Za izlazak na lice mesta komisije, odnosno stručnog lica, plaća se taksa: |
|
1) za pregled ugostiteljskih objekata za smeštaj turista vrste: kuća, apartmana, soba i seoskog turističkog domaćinstva |
1.200,00 dinara |
2) za utvrđivanje uslova za oslobađanje od plaćanja naknade za prenamenu obradivog poljoprivrednog zemljišta u građevinsko |
1.000,00 dinara |
3) za ostali izlazak na lice mesta komisije, odnosno stručnog lica, po zahtevu stranke |
1.200,00 dinara. |
Za poveravanje vršenja tehničkog pregleda u postupku izdavanja upotrebne dozvole plaća se taksa u iznosu od |
2.500,00 dinara. |
NAPOMENA: |
|
1) Taksa za zahtev, žalbu, prigovor i drugi podnesak plaća se prilikom podnošenja. |
|
2) Taksa za rešenje, odobrenje i druge isprave plaća se prilikom dostavljanja stranci. |
|
3) Taksa iz Tarifnog broja 22 i 24 plaća se prilikom podnošenja zahteva. |
|
4) Taksa iz Tarifnog broja 23 plaća se prilikom dostavljanja. |
|
Za izdavanje taksi dozvole plaća se iznos od |
300,00 dinara. |
Za izdavanje nove krovne oznake zbog gubitka, oštećenja ili krađe već izdate krovne oznake za taksi vozilo ili za duplikat krovne oznake plaća se iznos od |
6.720,00 dinara. |