ODLUKAO PRAVIMA IZ OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE NA TERITORIJI GRADA NIŠA("Sl. list grada Niša", br. 101/2012, 96/2013, 44/2014, 118/2018, 18/2019, 63/2019, 92/2020 i 131/2022) |
Ovom Odlukom utvrđuju se prava iz oblasti socijalne zaštite pojedinca i porodice na teritoriji Grada Niša, uređuje se obim, uslovi i način ostvarivanja usluga socijalne zaštite i prava na materijalnu podršku i druge vrste materijalne pomoći koje u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti obezbeđuje jedinica lokalne samouprave.
Socijalna zaštita iz člana 1. ove odluke obezbeđuje se pružanjem usluga socijalne zaštite i materijalnom podrškom u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Korisnici socijalne zaštite su lica koja su zakonom određena kao korisnici socijalne zaštite, a koja imaju prebivalište na teritoriji Grada Niša.
Korisnici mogu biti i druga lica u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Porodicom u smislu ove odluke smatraju se supružnici i vanbračni partneri, deca (bračna, vanbračna, usvojena i deca iz hraniteljskih porodica) i srodnici u pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, a u pobočnoj do drugog stepena srodstva, pod uslovom da žive u zajedničkom domaćinstvu.
Usluge socijalne zaštite, materijalna podrška i druge vrste materijalne pomoći propisane ovom odlukom, finansiraju se sredstvima iz budžeta grada, sredstvima samih korisnika, njihovih srodnika ili lica obaveznih na izdržavanje korisnika kao i od donatora i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Usluge socijalne zaštite su:
1. Pomoć u kući,
2. Dnevni boravak,
3. Smeštaj u prihvatilište,
4. Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima,
5. Privremeno stanovanje,
6. Personalna asistencija,
7. Lični pratilac deteta,
8. Predah smeštaj.
Pomoć u kući obezbeđuje se licima koja usled starosti, hronične bolesti ili invaliditeta imaju ograničene fizičke i psihičke sposobnosti da zadovolje svakodnevne osnovne lične i životne potrebe.
Pomoć u kući licima iz stava 1. ovog člana a koja žive sama u domaćinstvu ili sa drugim licem nesposobnim za pružanje pomoći, obezbeđuje se obavljanjem neophodnih kućnih poslova i nege u njihovim domaćinstvima, pružanjem pomoći u nabavci prehrambenih i drugih proizvoda, pomoći u održavanju lične higijene, higijene veša i stana, obavljanja poslova radi zadovoljavanja egzistencijalnih potreba, kao što je nabavka lekova, plaćanje računa, pružanjem usluga medicinskog tima (lekara opšte prakse, lekara specijalista, fizioterapeuta i medicinskih sestara), pružanjem zanatskih usluga (hauzmajstor, frizer, vozač i sl.), usluge geronto-domaćice i obavljanjem i drugih poslova zavisno od potreba lica koja ostvaruju pravo na ovu uslugu.
Pomoć u kući obuhvata i dopremanje hrane u stan korisnika.
Pomoć u kući iz stava 2. ovog člana pruža Dom zdravlja Niš i Centar za socijalni rad "Sveti Sava" Niš, a pomoć u kući iz stava 3. ovog člana pružaće Javna predškolska ustanova "Pčelica" Niš.
Zahtev za pomoć u kući podnosi se Centru za socijalni rad sa sledećom dokumentacijom:
- izvod iz matične knjige rođenih, venčanih i umrlih,
- dokaz o redovnim mesečnim primanjima ostvarenim u tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev,
- uverenje o imovnom stanju za sebe i srodnike obavezne na izdržavanje (Republički geodetski zavod i Poreska uprava) iz mesta rođenja i mesta prebivališta,
- uverenje iz Nacionalne službe za zapošljavanje, za nezaposlena lica,
- nalaz i mišljenje lekara specijaliste,
- uverenje Policijske Uprave o prebivalištu i fotokopije ličnih karata,
- overene fotokopije zdravstvenih knjižica svih članova domaćinstva.
O zahtevu za ostvarivanje prava na uslugu pomoći u kući rešenjem odlučuje Centar za socijalni rad.
Pod uslovima iz ove odluke, pomoć u kući mogu da ostvare i izbeglice i interno raseljena lica ako imaju boravište na teritoriji Grada Niša.
Pravo na besplatnu pomoć u kući imaju lica čiji su ukupni prihodi ostvareni u tri meseca koji prethode mesecu u kome je podnet zahtev, najviše do visine nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći utvrđenog u skladu sa Zakonom, i koja nemaju srodnike obavezne na izdržavanje po propisima porodično - pravne zaštite i Zakonu o socijalnoj zaštiti.
Ukoliko lica iz prethodnog stava imaju srodnike obavezne na izdržavanje mogu ostvariti pravo na regresiranje cene usluga prema regresnoj skali iz člana 8. ove odluke, s tim što se u ukupne prihode uračunavaju i prihodi srodnika obaveznih na izdržavanje.
Korisnici koji ostvaruju pravo na uslugu pomoći u kući čiji su prihodi iz člana 7. stav 1. ove odluke veći od nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći, a nemaju srodnike obavezne na izdržavanje po propisima porodično - pravne zaštite i Zakona o socijalnoj zaštiti, imaju pravo na regresiranje cene usluga.
Korisnici koji ostvaruju pravo na uslugu pomoći u kući a koji imaju srodnike obavezne na izdržavanje, mogu ostvariti pravo na regresiranje cene usluga s tim što se u ukupne prihode uračunavaju i prihodi srodnika obaveznih na izdržavanje.
Korisnici iz stava 1. i 2. ovog člana imaju pravo na regresiranje cene usluga prema regresnoj skali:
Prihod porodice iznad nominalnog |
Procenat učešća korisnika |
||
do 45% |
20% |
||
45-50% |
25% |
||
50-55% |
30% |
||
55-60% |
35% |
||
60-65% |
40% |
||
65-70% |
45% |
||
70-75% |
50% |
||
75-80% |
55% |
||
80-95% |
60% |
||
95-105% |
65% |
||
105-115% |
70% |
||
115-125% |
75% |
||
125-135% |
80% |
||
135-145% |
85% |
||
145-150% |
90% |
||
150% i više |
100% |
a) Dnevni boravak za lica ometena u razvoju
Pravo na dnevni boravak ima dete ometeno u fizičkom ili psihičkom razvoju, obolelo od autizma, sa poremećajima u društvenom ponašanju i odraslo lice, koje ima pravo na smeštaj u ustanovu ili drugu porodicu ako je u zavisnosti od stepena i vrste ometenosti, mogućnosti i potreba ovih lica i drugih razloga, ovakav oblik zaštite najcelishodniji.
U okviru ove usluge korisnicima se pruža dnevni boravak, ishrana, zdravstvena zaštita, radna i okupaciona terapija i kulturno zabavne i rekreativne aktivnosti prema njihovim sposobnostima i sklonostima.
Vaspitno-obrazovni rad organizuje se od ponedeljka do petka u vremenu od 6.30 do 17.00 časova a subotom u vremenu od 8.00 do 14.00 časova (vikend boravak) u ustanovi, nadležnoj za organizovanje dnevnog boravka dece, omladine i odraslih lica mentalno ometenih u razvoju (u daljem tekstu: ustanova).
Zahtev za ostvarivanje prava na korišćenje dnevnog boravka, sa rešenjem o razvrstavanju i kategorizaciji lica ometenih u razvoju, odnosno mišljenjem Komisije za pružanje dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu i učeniku, podnosi roditelj, odnosno staralac korisnika ustanovi na razmatranje.
Prijem u ustanovu se vrši po kriterijumima predviđenim pravilnikom o prijemu i otpustu korisnika u ustanovu.
Usluga dnevnog boravka finansira se iz budžeta Grada Niša.
Troškove prevoza u gradskom i prigradskom saobraćaju za korisnike usluge dnevnog boravka i njihove pratioce, snosi Grad u visini stvarnih troškova prevoza.
Usluge pripreme i distribucije obroka za korisnike dnevnog boravka vrši Javna predškolska ustanova "Pčelica" Niš.
Na cenu usluge iz predhodnog stava saglasnost daje Gradsko veće.
Sa Ustanovom iz stava 1. ovog člana Grad Niš zaključuje ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
b) Dnevni boravak za stare osobe
Dnevni boravak za stare osobe organizuje se i sprovodi u dnevnim centrima i klubovima za odrasla i stara lica.
U dnevnom centru iz stava 1. ovog člana korisnicima se obezbeđuje dnevno zbrinjavanje, ishrana, zdravstvena nega, radna i okupaciona terapija, kulturno zabavne i rekreativne aktivnosti i druge usluge, zavisno od potreba korisnika.
U dnevnom centru se obezbeđuje boravak u trajanju od 10 časova svakog radnog dana osim nedelje.
U klubovima za odrasla i stara lica se zadovoljavaju svakodnevne životne potrebe, a naročito: druženje, socijalna integracija i rehabilitacija, razvijanje solidarnosti, odnosno samopomoći, kulturno - zabavne, rekreativne, duhovne i druge potrebe.
Dnevni boravak za stare osobe organizovaće pravna lica sa kojima Grad zaključuje ugovor.
Pravo na besplatne usluge dnevnog boravka ima lice koje je ostvarilo pravo na novčanu socijalnu pomoć. Centar za socijalni rad na osnovu utvrđenih kriterijuma ceni mogućnost, potrebe i celishodnost ovog oblika zaštite u svakom konkretnom slučaju.
Korisnici dnevnog boravka čiji su ukupni mesečni prihodi iznad visine nominalnog iznosa novčane socijalne pomoći imaju pravo na regresiranje cene usluga prema regresnoj skali iz člana 8. Ove odluke.
Prihvatilište je oblik privremenog zbrinjavanja lica, koja su iznenada ostala bez smeštaja ili iz drugih razloga moraju da budu zbrinuta van svoje porodice.
U prihvatilištu se pružaju usluge smeštaja (ishrane i prenoćišta), održavanja lične higijene, zdravstvena zaštita, savetodavno-terapijske usluge i drugo.
Privremeni smeštaj u prihvatilištu pruža se:
- deci bez adekvatnog roditeljskog staranja,
- deci sa poremećajem u ponašanju,
- ženama i deci žrtvama porodičnog nasilja i
- licima koja su iznenada ostala bez smeštaja ili iz drugih razloga moraju da budu zbrinuta van svoje porodice.
Usluge prihvatilišta pružaju se korisnicima do uspostavljanja odgovarajućeg oblika zaštite, a najviše do 30 dana.
Izuzetno, usluge u prihvatilištu - "Sigurna kuća za žene i decu žrtve porodičnog nasilja" može trajati od jednog dana do šest meseci, s tim što se boravak može produžiti i do jedne godine na osnovu nalaza i predloga stručne komisije Centra za socijalni rad.
Za vreme boravka u prihvatilištu - "Sigurna kuća za žene i decu žrtve porodičnog nasilja" stručna komisija Centra za socijalni rad vrši mesečnu proveru stepena ugroženosti.
Potrebu za smeštajem u prihvatilište utvrđuje i smeštaj korisnika vrši, uz uput i rešenje, Centar za socijalni rad.
Čl. 20- 23
(Brisano)
Prihvatilište se organizuje u:
- Domu za smeštaj dece i omladine "Duško Radović"
- Prihvatilištu "Sigurna kuća za žene i decu žrtve porodičnog nasilja."
Međusobna prava i obaveze u vezi sa prihvatom lica u prihvatilište u Domu "Duško Radović" regulisaće se ugovorom koji zaključuje Grad Niš i Dom "Duško Radović".
Usluga prihvatilišta za odrasla i stara lica organizovaće se u Centru za pružanje usluga socijalne zaštite "Mara" Niš.
4. Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima
Socijalno stanovanje je vrsta usluge smeštaja, koja se organizuje na području Grada Niša, u objektima predviđenim posebnim aktom.
Nosilac prava korišćenja objekta ovog oblika stanovanja je Grad Niš, sa svim pravima i obavezama koje iz toga proističu, uključujući i upis u katastar nepokretnosti.
Objektima namenjenim za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima upravlja Centar za socijalni rad.
Sve odluke koje se odnose na održavanje objekta u nadležnosti su Centra za socijalni rad.
Troškovi investicionog održavanja objekata za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima finansiraju se iz budžeta Grada Niša.
Pravo na smeštaj u objektima socijalnog stanovanja imaju socijalno ugrožene porodice i pojedinci, koji su korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć, po osnovu nesposobnosti za privređivanje, po Zakonu o socijalnoj zaštiti, a koji su stambeno ugroženi.
Stambeno ugroženim smatra se pojedinac i porodica pod uslovom da on ili član njegove porodice nema stan ili porodičnu stambenu zgradu na teritoriji Republike Srbije u svojini ili susvojini, da ne koristi društveni ili državni stan po osnovu zakupa, da nema mogućnosti da reši stambeno pitanje na drugi način i da ne ispunjava uslove za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu.
Izuzetno, pravo na smeštaj u objektima iz stava 1. ovog člana imaju i socijalno ugrožene porodice i pojedinci, koji su u statusu izbeglog lica ili su interno raseljena lica sa područja Kosova i Metohije, ukoliko ne ostvaruju prihode veće od iznosa koje utvrdi nadležno telo koje obrazuje Gradska uprava za društvene delatnosti za izbor ovih kategorija korisnika.
U objekte socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima smeštaju se:
- stara lica (samci i parovi), kojima nije potrebna nega i pomoć drugog lica,
- samohrani roditelji sa decom,
- ostale kategorije posebno ugroženih porodica (porodice sa radno nesposobnim ili smanjeno radno sposobnim hraniteljem ili jednim od članova porodice, usled invalidnosti ili težeg hroničnog oboljenja),
- mlađa punoletna lica bez oba roditelja, koja su na redovnom školovanju.
Samohranim roditeljem u smislu ove odluke smatra se jedan od roditelja koji se sam stara o maloletnoj deci, ili mlađoj punoletnoj deci koja su na redovnom školovanju, ako su roditelji razvedeni ili je došlo do prekida vanbračne zajednice roditelja, ako je drugi roditelj umro ili proglašen za umrlog, i ako je drugi roditelj nepoznat.
O pravu na korišćenje smeštaja u objektu za socijalno stanovanje odlučuje rešenjem Centar za socijalni rad, na osnovu zahteva, uz koji se prilaže sledeća dokumentacija:
- kopije ličnih karata svih punoletnih članova porodice i prijave prebivališta za svu decu u porodici,
- rešenje o priznavanju prava na novčanu socijalnu pomoć,
- uverenje o imovnom stanju iz Poreske uprave iz mesta prebivališta i rođenja, za sve punoletne članove porodice,
- uverenje o katastarskim prihodima u prethodnoj godini za sve punoletne članove porodice iz mesta prebivališta i mesta rođenja.
Izbegla lica umesto dokumentacije iz stava 1. alineje 1. prilažu:
- kopije izbegličkih legitimacija za sve članove porodice,
- uverenje o boravištu za sve članove porodice,
Interno raseljena lica umesto dokumentacije iz stava 1. alineje 1. prilažu:
- kopije ličnih karata za sve punoletne članove porodice,
- kopije legitimacije raseljenog lica za sve članove porodice,
- uverenje o boravištu za sve članove porodice.
Pored dokumentacije iz člana 31. ove odluke, u zavisnosti od oblika socijalne ugroženosti, prilaže se sledeća dokumentacija:
• Stara lica kojima nije potrebna pomoć i nega drugog lica:
- izvod iz matične knjige rođenih.
• Samohrani roditelji sa decom:
- izvod iz matične knjige rođenih za samohranog roditelja,
- izvod iz matične knjige umrlih za drugog roditelja,
- izvodi iz matične knjige rođenih za maloletnu decu,
- odluka nadležnog suda o vršenju roditeljskog prava.
• Ostale kategorije posebno ugroženih porodica:
- rešenje Centra za socijalni rad o priznavanju prava na novčanu socijalnu pomoć,
• Mlađa punoletna lica bez oba roditelja, koja su na redovnom školovanju:
- izvodi iz matične knjige umrlih za oba roditelja,
- uverenje o redovnom školovanju.
Korisnici će sa Centrom za socijalni rad o međusobnim pravima i obavezama zaključiti ugovor.
Korisniku prestaje pravo na korišćenje objekta socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima u slučaju:
- ako dođe do promene u njegovom porodičnom, radno pravnom i imovinsko pravnom statusu, koja je od uticaja na njegovo pravo na korišćenje objekta socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima,
- ako nenamenski koristi prostor i opremu,
- ako svojim ponašanjem remeti utvrđeni kućni red i time ometa druge korisnike u nesmetanom korišćenju smeštaja,
- smrću korisnika.
Objekat za socijalno stanovanje ima domaćina koji je radno sposoban, a njega određuje, uz saglasnost Gradske uprave za društvene delatnosti i njegov rad kontroliše Centar za socijalni rad.
Naknada za rad domaćina isplaćuje se mesečno, iz sredstava budžeta Grada Niša u visini jednog i po iznosa novčane socijalne pomoći za porodicu sa četiri člana, prema rešenju ministarstva nadležnog za poslove socijalne zaštite o nominalnom iznosu novčane socijalne pomoći, uvećana za iznos doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje.
O međusobnim pravima i dužnostima zaključuje se ugovor između domaćina i Centra za socijalni rad.
Svi korisnici socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima imaju pravo na delimično oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga za utrošenu vodu i ostale komunalne usluge u skladu sa kriterijumima i merilima predviđenim ovom odlukom.
Svi korisnici sami snose troškove za utrošenu električnu energiju u stambenim jedinicama u kojima su smešteni.
Troškove za zajednički utrošenu električnu energiju i telefon snose svi korisnici zajedno.
Sredstva potrebna za nabavku energenata za grejanje objekata isplaćuju se iz budžeta Grada Niša.
Domaćin socijalnog stanovanja sam snosi troškove za komunalne usluge, utrošenu vodu kao i troškove za utrošenu električnu energiju.
Privremeno stanovanje je vrsta usluge smeštaja, kojom su obuhvaćena deca i omladina bez roditeljskog staranja, kojoj je po osnovu zakona prestao smeštaj u ustanovama socijalne zaštite, odnosno hraniteljskoj porodici, sa prebivalištem na teritoriji Grada Niša.
Ukoliko sa teritorije Grada Niša nema dece i omladine iz stava 1. ovog člana, pravo na privremeno stanovanje mogu ostvariti i deca i omladina iz drugih opština u Nišavskom okrugu.
Privremeno stanovanje može ostvariti lice iz prethodnog člana pod uslovom:
• da je operativnim planom otpusta utvrđeno da je privremeno rešavanje pitanja daljeg zbrinjavanja na ovaj način najcelishodnije odnosno da nema mogućnosti povratka u sopstvenu porodicu i da na drugi način ne mogu rešiti problem zbrinjavanja;
• da se nalaze na redovnom školovanju;
• da su preduzete mere za profesionalno osposobljavanje.
Privremeno stanovanje ostvaruje se u trajanju do 1 godine.
Nosilac prava korišćenja objekta ovog oblika stanovanja je Centar za socijalni rad.
Troškovi stanovanja (režijski troškovi) i investicionog održavanja stana, finansiraju se iz budžeta Grada Niša.
O namenskom korišćenju objekta staraju se Gradska uprava za društvene delatnosti i Centar za socijalni rad.
Stručni tim Centra za socijalni rad sačinjava listu prioriteta za smeštaj u objekat na osnovu koje donosi odluku o licima koja ostvaruju pravo na privremeno stanovanje.
Centar za socijalni rad rešenjem određuje lice koje ostvaruje pravo na privremeno stanovanje i period korišćenja prava.
Centar za socijalni rad obaveštava Gradsku upravu za društvene delatnosti, ukoliko sa teritorije Grada Niša nema lica koja ostvaruju pravo na privremeno stanovanje iz člana 39. stav 1. ove odluke.
Gradska uprava za društvene delatnosti, u slučaju iz člana 45. ove odluke, može da ponudi smeštaj dece i omladine bez roditeljskog staranja iz drugih opština u Okrugu.
Ugovorom zaključenim između Grada Niša i opština iz Nišavskog okruga regulišu se međusobna prava i obaveze.
Pravo na privremeno stanovanje može licu koje ostvaruje pravo prestati i pre isteka utvrđenog perioda, ukoliko:
• na drugi način reši pitanje stanovanja,
• ne pridržava se kućnog reda,
• ne koristi namenski stan,
• oštećuje ga i ne održava u urednom stanju i
• kada promeni mesto prebivališta.
Svrha usluge personalne asistencije je pružanje odgovarajuće individualne praktične podrške koja je korisniku neophodna za zadovoljavanje ličnih potreba i uključivanje u obrazovne, radne i društvene aktivnosti u zajednici, radi uspostavljanja što većeg nivoa samostalnosti. Korisnici usluge personalna asistencija.
Usluge personalne asistencije dostupne su punoletnim licima sa invaliditetom, kojima je utvrđena potreba za prvim ili drugim stepenom podrške, koji ostvaruju pravo na uvećani dodatak na tuđu negu i pomoć, imaju sposobnost za samostalno donošenje odluka, radno su angažovani ili aktivno uključeni u rad različitih udruženja građana, sportskih društava, političkih partija i drugih oblika društvenog angažmana, odnosno, uključeni su u redovni ili individualni obrazovni program.
Svrha angažovanja ličnog pratioca je pružanje detetu odgovarajuće individualne praktične podrške radi uključivanja u redovno školovanje, i aktivnosti u zajednici, radi uspostavljanja što većeg nivoa samostalnosti.
Uslugu neposredno pruža lični pratilac deteta kroz aktivnosti koje se planiraju i realizuju u skladu sa individualnim potrebama deteta, u oblasti kretanja, održavanja lične higijene, oblačenja, hranjenja i komunikacije sa drugima.
Usluga se može koristiti do kraja redovnog školovanja uključujući završetak srednje škole.
Lični pratilac dostupan je detetu sa invaliditetom odnosno sa smetnjama u razvoju, kome je potrebna podrška za zadovoljavanje osnovnih potreba u svakodnevnom životu u oblasti kretanja, održavanja lične higijene, hranjenja, oblačenja i komunikacije sa drugima, pod uslovom da je uključeno u vaspitno-obrazovnu ustanovu, odnosno školu, do kraja redovnog školovanja, uključujući završetak srednje škole.
Svrha usluge predaha je kratkoročni i povremeni smeštaj deteta sa smetnjama u razvoju, koji se obezbeđuje kao dnevni, vikend ili višednevni smeštaj, čime se pruža podrška kako detetu tako i porodici deteta u održavanju i podizanju kvaliteta njihovog života s ciljem ostanka deteta u porodici. Predah smeštajem obezbeđuje se kratkoročna i povremena nega deci i mladima sa smetnjama u razvoju, unapređuju se i razvijaju veštine samostalnog života, stvaraju mogućnosti za uključivanje u zajednicu, kao i za razvijanje, očuvanje i unapređenje snaga porodice.
Usluga predah smeštaja pruža se najduže 45 dana u toku kalendarske godine, s tim što može trajati najduže 20 dana u kontinuitetu, deci i mladima sa smetnjama u razvoju uzrasta od pet do 26 godina života, i to: 1) sa intelektualnim teškoćama i autizmom; 2) sa višestrukim smetnjama u razvoju; 3) sa senzornim invaliditetom; 4) sa fizičkim invaliditetom.
Usluga predah smeštaja dostupna je deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama tj. starateljima koji imaju prebivalište na teritoriji grada Niša.
Uslugu predah smeštaj pružaće Centar za dnevni boravak dece, omladine i odraslih lica mentalno ometenih u razvoju "Mara" Niš.
Usluge pripreme i distribucije obroka za korisnike usluge predah smeštaj vrši Javna predškolska ustanova "Pčelica" Niš. Na cenu usluge saglasnost daje Gradsko veće.
Pravo na materijalnu podršku ostvaruje se radi obezbeđenja egzistencijalnog minimuma i podrške socijalnoj uključenosti pojedinca i porodice.
Materijalna podrška ostvaruje se kao pravo i to:
1. Pravo na opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu,
2. Pravo na jednokratnu pomoć
3. Pravo na besplatan obrok
4. Pravo na oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga
5. Pravo na naknadu troškova sahrane
6. Pravo na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju
7. Pravo na interventnu jednokratnu novčanu pomoć.
1. Pravo na opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu
Pravo na opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, ima lice koje se upućuje u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, a tu opremu ne može samo da obezbedi, niti mu je mogu obezbediti srodnici koji su prema Zakonu o porodici dužni da učestvuju u njegovom izdržavanju.
Oprema korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu obuhvata nabavku odeće i obuće, naknadu troškova za prevoz korisnika do ustanove, odnosno porodice, u koju se smešta.
O pravu na opremu za smeštaj korisnika u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, kao i o vrsti, sadržini i vrednosti opreme, odlučuje rešenjem Centar za socijalni rad.
Pravo na jednokratnu pomoć imaju pojedinac i porodica koji se nađu u stanju socijalne potrebe, koju ne mogu samostalno prevazići, naročito u slučajevima zadovoljavanja osnovnih životnih potreba.
Zadovoljavanjem osnovnih životnih potreba smatra se naročito nabavka: neophodnih stvari za domaćinstvo, namirnica, ogreva, udžbenika i školskog pribora za decu, zimnice i neophodne garderobe, kao i zadovoljavanje drugih potreba izazvanih specifičnim stanjem ili situacijom (bolest, teška invalidnost, i dr.).
Jednokratna pomoć pruža se u novčanom iznosu, obezbeđivanju potrebnih stvari ili u vidu novčane naknade za dobrovoljno radno angažovanje radno sposobnih pojedinaca.
Pojedinac ili porodica može pravo na jednokratnu pomoć koristiti i više puta u kalendarskoj godini, s tim da ukupna sredstva ostvarena na osnovu ovog prava ne prelaze dvostruki iznos prosečne neto zarade po zaposlenom u Gradu Nišu u prethodnom mesecu, osim novčane naknade za dobrovoljno radno angažovanje.
Prethodnim mesecom smatra se mesec za koji je u momentu podnošenja zahteva poznat podatak o isplaćenoj prosečnoj neto zaradi u Gradu Nišu.
U cilju organizacije i koordiniranja dobrovoljnog rada, Gradska uprava za društvene delatnosti upućuje radno sposobne pojedince, koji su u stanju socijalne potrebe, na dobrovoljni rad u javno preduzeće ili ustanovu, odnosno drugog direktnog ili indirektnog korisnika budžetskih sredstava.
Ukoliko lice koje je radno sposobno, odnosno član njegovog domaćinstva, odbiju ponuđeni posao iz neopravdanih razloga, gube pravo na jednokratnu novčanu pomoć iz člana 51. ove odluke.
U postupku rešavanja o pravu na jednokratnu pomoć, Centar za socijalni rad je dužan da ceni da li se pružanjem i drugih oblika socijalne zaštite može efikasnije postići zadovoljavanje potreba korisnika.
Jednokratna pomoć u obezbeđivanju potrebnih stvari daje se u životnim namirnicama, sredstvima za higijenu i odevnim predmetima pojedincu ili porodici koji su ostvarili pravo na novčanu socijalnu pomoć, u količinama srazmerno broju članova domaćinstva, a na osnovu rešenja Centra za socijalni rad.
Pravo na besplatan obrok imaju sva lica korisnici novčane socijalne pomoći sa utvrđenim potpunim gubitkom radne sposobnosti prema propisima o radu i o penzijskom i invalidskom osiguranju, pod uslovom da imaju prebivalište na teritoriji Grada Niša najmanje godinu dana pre podnošenja zahteva odnosno boravište na teritoriji G rada Niša najmanje godinu dana pre podnošenja zahteva ukoliko se radi o izbeglicama ili interno raseljenim licima sa Kosova i Metohije.
Pravo na besplatan obrok imaju i lica koja su sa licima iz stava jedan ovog člana sauživaoci prava na novčanu socijalnu pomoć pod uslovom da su i ona potpuno radno nesposobna.
Besplatan obrok sastoji se od jednog toplog obroka dnevno ili od paketa prehrambenih namirnica za pripremu obroka u toku jednog meseca s tim što se količina prehrambenih namirnica u jednom paketu određuje u zavisnosti od broja članova porodičnog domaćinstva koji ostvaruju pravo na besplatan obrok.
Zahtev za ostvarivanje prava na korišćenje besplatnog obroka podnosi se Centru za socijalni rad.
Postupak za ostvarivanje prava pokreće se na zahtev pojedinca ako živi sam, nosioca zajedničkog domaćinstva, zakonskog zastupnika odnosno staraoca i po službenoj dužnosti.
Uz zahtev za ostvarivanje prava na besplatan obrok prilaže se fotokopija rešenja o ostvarivanju prava na novčanu socijalnu pomoć, fotokopija rešenja u utvrđivanju potpunog gubitka radne sposobnosti za podnosioca zahteva i punoletne sauživaoce prava na novčanu socijalnu pomoć.
Izbeglice i interno raseljena lica sa teritorije Kosova i Metohije, uz zahtev za besplatan obrok, uz svu potrebnu dokumentaciju iz stava 1. ovog člana, prilažu i kopije izbegličkih legitimacija svih punoletnih članova porodice za izbeglice, odnosno kopije legitimacija interno raseljenih lica i uverenja Policijske uprave o boravištu na teritoriji Grada Niša.
Pravo na besplatan obrok priznaje se narednog meseca od dana podnošenja zahteva.
Pravo na besplatan obrok ostvaruje se za period od šest meseci, nakon čega je korisnik dužan da obnovi zahtev.
O svakoj promeni bitnoj za korišćenje prava korisnik je dužan da obavesti Centar za socijalni rad, u roku od pet dana.
Izbor pravnog lica ili organizacije koja će obezbediti besplatan obrok, sprovodiće se u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, osim u slučaju kada besplatan obrok može da se obezbedi kroz projekat Organizacije Crveni krst Niš u okviru realizacije programskih aktivnosti i vršenja javnih ovlašćenja te organizacije.
Odluku o učešću Grada i prihvatanju projekta iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko Veće.
Postupak pripreme i raspodele besplatnog obroka organizuje i sprovodi Organizacija Crveni krst Niš u skladu sa normativima, kriterijumima i preporukama Međunarodne Organizacije Crveni krst.
Centar za socijalni rad sačinjava spiskove korisnika, koji su ostvarili pravo na besplatan obrok, i dostavlja ih pravnom licu koje vrši isporuku besplatnog obroka najkasnije do 25-og u mesecu za naredni mesec.
Na osnovu spiskova iz člana 63. ove odluke Centar za socijalni rad na ime nosioca prava na besplatan obrok izdaje korisničku knjižicu i bonove za besplatan obrok koje overava Gradska uprava za društvene delatnosti.
Korisnička knjižica sadrži: ime i prezime nosioca prava, JMBG, adresu stanovanja, broj članova domaćinstva, broj rešenja i period važenja prava.
4. Pravo na oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga
Pravo na oslobađanje od plaćanja naknade za isporučenu toplotnu energiju, utrošenu vodu i iznošenje smeća pripada porodici odnosno pojedincu ako živi sam u domaćinstvu a koristi najmanje dve vrste komunalnih usluga.
Pravo na oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga ostvaruje obveznik plaćanja, vlasnik, zakupac ili korisnik stana u stambenoj zgradi ili privatnoj kući.
a) Pravo na potpuno oslobođenje
Pravo na potpuno oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga ima pojedinac koji je nesposoban za privređivanje odnosno porodica u kojoj je pretežan broj članova nesposoban za privređivanje a koji ostvaruju pravo na novčanu socijalnu pomoć, kao i porodice boraca učesnika oružanih sukoba devedesetih godina na teritoriji Grada Niša bez prihoda.
Zahtev za ostvarivanje prava podnosi obveznik plaćanja komunalnih usluga u mesnoj kancelariji na čijem području živi.
Zahtev za oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga sadrži: ime i prezime podnosioca zahteva, jedinstveni matični broj građana, adresu stanovanja, broj vodomera, matični broj i šifru objekta, osnov korišćenja stana i osnov korišćenja prava.
Podnosioci zahteva iz stava 1. i stava 2. ovog člana uz zahtev prilažu fotokopije računa za pružene komunalne usluge.
b) Pravo na delimično oslobođenje
Pravo na delimično oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga u visini do 1.000 dinara imaju korisnici novčane socijalne pomoći po osnovu radne sposobnosti i imaoci socijalnih karata kao i porodice boraca učesnika oružanih sukoba devedesetih godina na teritoriji Grada Niša ukoliko su oslobođeni od plaćanja naknade za utrošenu vodu i iznošenje smeća.
Pravo na delimično oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga ostvaruju porodice boraca učesnika oružanih sukoba devedesetih godina na teritoriji grada Niša
- sa primanjima do 35.000,00 dinara u iznosu od 45%
- sa primanjima od 35.000,00 do 45.000,00 dinara u iznosu od 30%
- sa primanjima od 45.000,00 do 87.000,00 dinara u iznosu od 5%
ukoliko su oslobođeni od plaćanja naknade za isporučenu toplotnu energiju i naknade za utrošenu vodu ili iznošenje smeća.
Uz zahtev za delimično oslobađanje od komunalnih troškova prilažu se: fotokopije računa za pružene usluge i dokumentacija potrebna za izdavanje socijalne karte.
Zahtev stranke za potpuno ili delimično oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga sa kompletnom dokumentacijom, zaposleni u mesnoj kancelariji dostavlja Centru za socijalni rad, koji utvrđuje pravo korisnika i donosi odgovarajuće rešenje.
Pravo na potpuno ili delimično oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga priznaje se u trajanju od 6 meseci od dana podnetog zahteva.
Po sprovedenom postupku Centar za socijalni rad sačinjava spiskove korisnika koji imaju pravo na potpuno i delimično oslobađanje sa osnovom po kome se oslobađaju i dostavlja ih do desetog u mesecu za prethodni mesec, nadležnoj službi za naplatu ovih usluga.
5. Pravo na naknadu troškova sahrane
Besplatno se sahranjuju: lica bez prihoda smeštena u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu za čiji smeštaj troškove snosi nadležno ministarstvo, lica bez prebivališta koja se u trenutku smrti nađu na području Grada Niša, korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti, kao i druga lica bez prihoda u domaćinstvu, a koja nemaju srodnike ili imaju srodnike za koje Centar za socijalni rad utvrdi da nisu u mogućnosti da snose troškove sahrane.
Ukoliko su pojedinci, koji nisu srodnici obavezni na izdržavanje snosili troškove sahrane lica iz člana 70. ove odluke imaju pravo na naknadu troškova sahrane u visini troškova učinjenih za nabavku najneophodnije pogrebne opreme.
Naknada troškova sahrane utvrđuje se u visini stvarnih troškova učinjenih za nabavku najneophodnije pogrebne opreme (sanduk, pokrov, krst, piramida), prevoz posmrtnih ostataka i izvršenu sahranu.
Pravo na besplatno sahranjivanje ili naknadu troškova utvrđuje Centar za socijalni rad, rešenjem obaveštava Gradsku upravu za organe Grada i građanska stanja koja izdaje nalog JKP "Gorica" da izvrši sahranu.
Ukoliko se iza smrti lica sahranjenog iz sredstava budžeta Grada pokrene ostavinski postupak, Centar za socijalni rad će uzeti učešće u postupku, odnosno prijaviti potraživanje u ostavinskoj masi u visini učinjenih troškova sahrane.
Ukoliko je ostavinski postupak okončan bez saznanja Centra za socijalni rad, ovaj će protiv naslednika, odnosno legatara pokrenuti sudski postupak radi naknade troškova sahrane.
6. Pravo na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju
Naknada troškova za postupak vantelesne oplodnje je vrsta materijalne podrške kojom su obuhvaćeni supružnici i vanbračni partneri koji zbog steriliteta ili privremene neplodnosti nemaju dece, kao i supružnici i vanbračni partneri koji imaju decu a kod kojih je naknadno nastupila neplodnost, a u postupku su vantelesne oplodnje.
Naknada troškova za postupak vantelesne oplodnje koji se obavlja na klinikama van Niša vrši se do visine iznosa troškova koji se plaćaju za postupak vantelesne oplodnje na Ginekološko-akušerskoj klinici Kliničkog centra u Nišu.
Pravo na naknadu troškova za postupak vantelesne oplodnje mogu da ostvare supružnici i vanbračni partneri koji imaju prebivalište, odnosno boravište (izbeglice i interno raseljena lica sa teritorije Kosova i Metohije) na teritoriji Grada Niša najmanje godinu dana pre podnošenja zahteva.
Lica iz prethodnog stava mogu ostvariti pravo na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju pod uslovom da su imala: tri stimulansa postupka biomedicinski potpomognutog oplođenja i tri krioembriotransfera kod žene do navršenih 42. godine života koja u postojećoj zajednici (bračnoj ili vanbračnoj) nema dece a koji je finansirao Republički zavod za zdravstveno osiguranje Beograd - Filijala za Nišavski okrug i dva stimulansa postupka biomedicinski potpomognutog oplođenja i jedan krioembriotransfer kod žene do navršenih 42. godine života koja u postojećoj zajednici (bračnoj ili vanbračnoj) ima jedno dete dobijeno u postupku biomedicinski potpomognutog oplođenja a koji je finansirao Republički zavod za zdravstveno osiguranje Beograd - Filijala za Nišavski okrug.
Supružnici i vanbračni partneri iz člana 73. ove odluke, čiji prihodi u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva za naknadu troškova za vantelesnu oplodnju, ne prelaze četiri prosečne neto zarade u Gradu Nišu u prethodnom mesecu, ima pravo na naknadu troškova u visini od 100% troškova.
Supružnici i vanbračni partneri iz člana 73. ove odluke, čiji prihodi u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva za naknadu troškova za vantelesnu oplodnju, prelaze četiri prosečne neto zarade u Gradu Nišu u prethodnom mesecu, ima pravo na naknadu troškova u visini od 50% troškova.
Zahtev za naknadu troškova za vantelesnu oplodnju podnosi se Gradskoj upravi za društvene delatnosti.
Pravo na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju može se ostvariti jednom u toku kalendarske godine.
Zahtev za ostvarivanje prava na naknadu troškova za postupak vantelesne oplodnje može se podneti najranije 30 dana od naznačenog termina za obavljanje postupka vantelesne oplodnje.
Uz zahtev za ostvarivanje prava na naknadu troškova za postupak vantelesne oplodnje podnosilac zahteva prilaže:
- fotokopije ličnih karata za supružnike odnosno vanbračne partnere, fotokopija izbegličke legitimacije za izbeglice, legitimacija interno raseljenog lica i uverenje Policijske uprave o boravištu na teritoriji Grada Niša za interno raseljena lica,
- potvrdu o visini ostvarenih prihoda u prethodna tri meseca u odnosu na mesec u kome se podnosi zahtev za supružnike odnosno vanbračne partnere,
- uverenje Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlena lica,
- potvrda izabrane zdravstvene ustanove da su u postupku vantelesne oplodnje sa naznačenim terminom obavljanja postupka,
- profaktura (predračun) izabrane zdravstvene ustanove o visini troškova za obavljanje postupka vantelesne oplodnje,
- lica mlađa od 40 godina dostavljaju potvrdu Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje Beograd-Filijala za Nišavski okrug da su dva puta bila u postupku vantelesne oplodnje.
Ako je postupak vantelesne oplodnje okončan i izvršeno plaćanje postupka, pored dokumentacije navedene u stavu 1. ovog člana, osim profakture (predračun), izabrane zdravstvene ustanove, podnosilac zahteva prilaže i:
- fakturu (račun) izabrane zdravstvene ustanove o izvršenom postupku vantelesne oplodnje sa dokazom o izvršenoj uplati,
- potvrdu izabrane zdravstvene ustanove sa datumom obavljenog postupka vantelesne oplodnje,
- tekući račun na koji će se izvršiti refundacija troškova.
Zahtev za refundaciju troškova za vantelesnu oplodnju podnosi se u roku od tri meseca od dana obavljenog postupka vantelesne oplodnje.
O pravu na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju odlučuje Gradska uprava za društvene delatnosti.
Gradska uprava za društvene delatnosti, po sprovedenom postupku, dostavlja rešenje sa potrebnom finansijskom dokumentacijom o ostvarenom pravu na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju Gradskoj upravi Grada Niša - Sekretarijatu nadležnom za finansije radi prenosa sredstava.
Ukoliko se plaćanje vrši po profakturi, Gradska uprava za finansije izvršiće prenos sredstava na račun izabrane zdravstvene ustanove.
Ako je postupak vantelesne oplodnje završen i podnosilac zahteva izvršio plaćanje, Gradska uprava za finansije refundiraće sredstva na tekući račun podnosioca zahteva.
7. Pravo na interventnu jednokratnu novčanu pomoć
Pravo na interventnu jednokratnu novčanu pomoć obezbeđuje se pojedincu i porodici koji se nalaze u stanju trenutne i izuzetno teške situacije i stambene ugroženosti, koju ne mogu samostalno da prevaziđu, izazvane požarom, poplavom ili drugom nepogodom u kojoj je potpuno uništen ili znatno oštećen stambeni objekat koji koriste, smrću ili teškom invalidnošću člana porodice i drugim situacijama prema proceni Centra za socijalni rad.
Pravo na interventnu jednokratnu novčanu pomoć iz predhodnog stava imaju:
1. Pojedinac odnosno porodica kojoj je u požaru, poplavi, zemljotresu, ili u drugim nepogodama potpuno ili znatno oštećen stan koji koristi po osnovu vlasništva ili po osnovu zakupa - u iznosu od dve do pet prosečnih neto zarada isplaćenu u Gradu Nišu u prethodnom mesecu.
2. Porodica u kojoj je nesrećnim slučajem nastupila smrt jednog ili više članova porodice, a čiji prihod u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva ne prelazi četiri prosečne neto zarade isplaćene u Gradu Nišu u prethodnom mesecu - u iznosu od jedne do tri prosečne neto zarade isplaćene u Gradu Nišu u prethodnom mesecu.
3. Pojedinac odnosno porodica u kojoj je član porodice oboleo od teške bolesti, a čiji prihod u prethodna tri meseca u odnosu na mesec podnošenja zahteva ne prelazi četiri prosečne neto zarade u Gradu Nišu u prethodnom mesecu - u iznosu od jedne do pet prosečnih neto zarada isplaćenih u Gradu Nišu u prethodnom mesecu, pod uslovom da oboleli član porodice nije stekao svojstvo osiguranog lica, odnosno da troškovi njegovog lečenja ne padaju na teret sredstava obaveznog osiguranja ili da porodica nema sredstava za pojačanu negu.
4. Deca bez roditeljskog staranja koja su na evidenciji Centra za socijalni rad, za nabavku školskog pribora i udžbenika, troškove ekskurzije i rekreativne nastave - u iznosu od 50% prosečne neto zarade isplaćene u Gradu Nišu u prethodnom mesecu.
Teškom bolešću smatraju se maligna obolenja, šećerna bolest, hemofilija, duševna bolest i poremećaji, progresivna nervno-mišićna obolenja, cerebralna paraliza, multiple skleroza, reumatska groznica, koronarne i cerebrovaskularne bolesti, sistemske autoimune bolesti, hronične bubrežne insuficijencije i cistične fibroze.
Pod prihodima pojedinca i porodice podrazumevaju se prihodi ostvareni u prethodna tri meseca po svim osnovama izuzev prihoda po osnovu dečijeg dodatka, dodatka za negu i pomoć drugog lica, naknade za telesno oštećenje, primanja po osnovu nagrada i otpremnina za odlazak u penziju i primanja po osnovu učeničkog i studentskog standarda.
Visinu iznosa interventne jednokratne novčane pomoći za slučajeve iz stava 2. tačke 1, 2. i 3. utvrđuje Centar za socijalni rad, na osnovu procene stručnog tima.
Pojedinci i porodice mogu u toku kalendarske godine više puta ostvariti pravo na interventnu jednokratnu novčanu pomoć iz prethodnog člana, stav 2, tačka 1, 2, 3, s tim da ukupna sredstva po tom osnovu za tu kalendarsku godinu ne prelaze petostruki iznos prosečne neto zarade isplaćene u Gradu Nišu u prethodnom mesecu.
Za lica koja se nalaze u teškom stanju socijalne potrebe, izuzetno se može odobriti interventna jednokratna novčana pomoć po proceni stručnog tima Centra za socijalni rad.
Visina odobrene interventne jednokratne novčane pomoći iz stava 2. ovog člana ne može preći visinu 10 prosečnih neto zarada isplaćenih u Gradu Nišu u prethodnom mesecu.
Za utvrđivanje socijalnog statusa građana može se koristiti socijalna karta.
Socijalna karta je dokumentovan način merenja socijalno-ekonomskog stanja pojedinca i porodice kojim se evidentiraju svi podaci o prihodima i ukupnom socijalnom statusu pojedinca ili porodice.
Podaci iz socijalne karte mogu biti osnov za korišćenje prava u socijalnoj zaštiti iz nadležnosti grada, pod uslovima iz ove odluke.
Socijalna karta može da se sačini na lični zahtev svakog pojedinca koji ima prebivalište, odnosno boravište na teritoriji Grada Niša.
Zahtevi sa dokazima neophodnim za sačinjavanje socijalne karte podnose se u mesnim kancelarijama.
Uz zahtev korisnik prilaže sledeću dokumentaciju:
• fotokopije ličnih karata odraslih članova zajedničkog domaćinstva, a za decu prijave prebivališta,
• za raseljena lica: legitimacija interno raseljenih lica, fotokopija lične karte i uverenje o boravištu,
• potvrdu o prihodima u tri meseca koja prethode mesecu podnošenja zahteva za svakog člana zajedničkog domaćinstva koji ostvaruje prihode,
• uverenje iz Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene članove zajedničkog domaćinstva,
• uverenje Službe za katastar nepokretnosti o katastarskim prihodima u prethodnoj godini za sve punoletne članove zajedničkog domaćinstva, iz mesta stanovanja i mesta rođenja,
• dokaze o činjenicama u vezi nepokretnosti, kao i stambenog prostora (izvod iz zemljišnih knjiga-vlasnički list, ugovor o kupovini nepokretnosti, rešenje o porezu, uverenje Republičkog geodetskog zavoda, ugovor o korišćenju stana),
• uverenje o imovnom stanju iz Poreske uprave iz mesta stanovanja i mesta rođenja za sve punoletne članove domaćinstva.
Sve podatke sa dokumentacijom zaposleni u mesnoj kancelariji dostavlja Centru za socijalni rad, koji utvrđuje socijalni status porodice i formira bazu podataka socijalnih karata.
Izmenu podataka sadržanih u socijalnoj karti, građanin je obavezan da prijavi u roku od 15 dana od dana nastanka izmene.
Dokumentacija koja se prilaže pri sačinjavanju socijalne karte obnavlja se na šest meseci od dana podnošenja zahteva.
V POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA
Postupak za ostvarivanje prava iz ove odluke pokreće se na zahtev stranke, odnosno njenog zakonskog zastupnika ili staraoca i po službenoj dužnosti.
Centar za socijalni rad pokreće postupak po službenoj dužnosti na svoju inicijativu ili povodom inicijative građana ili ovlašćenih organa i drugih pravnih i fizičkih lica, kada je to u interesu lica ili društvene zajednice ili kada postoji interes trećih lica.
Postupak za ostvarivanje i zaštitu prava iz ove odluke vodi se po odredbama Zakona o opštem upravnom postupku i Zakona o socijalnoj zaštiti.
O zahtevima za ostvarivanje prava iz ove odluke odlučuje Centar za socijalni rad, osim o pravu na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju o kome odlučuje Gradska uprava za društvene delatnosti, i prava na dnevni boravak o kome odlučuje ustanova u kojoj se pruža usluga dnevnog boravka.
Po žalbama na rešenja Centra za socijalni rad odlučuje Gradska uprava za društvene delatnosti.
Po žalbama na rešenja Gradske uprave za društvene delatnosti odlučuje Gradsko veće Grada Niša.
Žalbe se predaju prvostepenom organu.
Gradska uprava za društvene delatnosti vrši reviziju rešenja, Centra za socijalni rad, o priznavanju prava iz ove odluke, na način i po postupku propisanim Zakonom.
Isplatu novčanih sredstava po osnovu ostvarenih prava utvrđenih ovom odlukom vrši Centar za socijalni rad, osim naknade troškova za vantelesnu oplodnju.
Postupci po zahtevima za ostvarivanje prava koji su započeti a nisu okončani do stupanja na snagu ove odluke, okončaće se po odredbama ove odluke.
(Brisan)
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o pravima iz oblasti socijalne zaštite na teritoriji Grada Niša ("Sl. list Grada Niša", br. 69/2011) - prečišćen tekst.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o pravima iz oblasti socijalne zaštite na teritoriji Grada Niša
("Sl. list grada Niša", br. 96/2013)
Član 3
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša", a primenjuje se od 01.04.2014. godine.
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o pravima iz oblasti socijalne zaštite na teritoriji Grada Niša
("Sl. list grada Niša", br. 44/2014)
Član 3
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o pravima iz oblasti socijalne zaštite na teritoriji Grada Niša
("Sl. list grada Niša", br. 118/2018)
Član 11
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša" a primenjivaće se od 01.01.2019. godine.
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o pravima iz oblasti socijalne zaštite na teritoriji Grada Niša
("Sl. list grada Niša", br. 18/2019)
Član 6
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o pravima iz oblasti socijalne zaštite na teritoriji Grada Niša
("Sl. list grada Niša", br. 131/2022)
Član 4
Ovlašćuje se Gradska uprava za organe Grada i građanska stanja da sačini i objavi prečišćen tekst Odluke o pravima iz oblasti socijalne zaštite na teritoriji Grada Niša.
Član 5
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".