ODLUKA
O KOMUNALNOJ MILICIJI

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 5/2022)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom bliže se određuju poslovi i ovlašćenja komunalne milicije utvrđeni zakonom čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Grad) u oblastima, odnosno pitanjima komunalne delatnosti, zaštite životne sredine, ljudi i dobara i obezbeđuje zaštita i održava red u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata, kao i obezbeđuje nesmetano obavljanje zakonom određenih poslova iz nadležnosti Grada.

Ovom odlukom utvrđuju se i uslovi i način izbora kandidata za stručno osposobljavanje za obavljanje poslova komunalnog milicionara koje se sprovodi pre polaganja ispita za komunalnog milicionara, elementi ugovora o stručnom osposobljavanju, kao i prava i obaveze kandidata za komunalnog milicionara i Gradske uprave za izvorne i poverene poslove Grada po okončanju stručnog osposobljavanja i druga pitanja od značaja za stručno osposobljavanje.

Svi pojmovi upotrebljeni u ovoj odluci u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.

Organizacija komunalne milicije

Član 2

Komunalna milicija obrazovana je kao unutrašnja organizaciona jedinica - Odeljenje komunalne milicije u sastavu Gradske uprave za izvorne i poverene poslove Grada.

Odeljenje komunalne milicije ne može imati manje od tri komunalna milicionara.

Komunalnom milicijom rukovodi načelnik komunalne milicije.

Za načelnika komunalne milicije može biti raspoređeno lice koje ispunjava uslove propisane zakonom, a raspoređuje ga načelnik Gradske uprave za izvorne i poverene poslove Grada.

Načelnik komunalne milicije, pored rukovođenja komunalnom milicijom, može neposredno da obavlja poslove komunalne milicije sa posebnim ovlašćenjima koja su zakonom utvrđena za komunalnog milicionara.

U Odeljenju komunalne milicije mogu se obrazovati područne organizacione jedinice za određeno područje Grada, kojima rukovodi šef područne organizacione jedinice. Šefa područne organizacione jedinice raspoređuje načelnik Gradske uprave za izvorne i poverene poslove Grada.

Organizacija komunalne milicije, unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta uređuju se posebnim aktima Grada.

Pripadnici komunalne milicije

Član 3

Poslove komunalne milicije obavljaju uniformisani komunalni milicionari.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, poslove komunalne milicije mogu obavljati i komunalni milicionari bez službene uniforme sa oznakama, po pisanom nalogu načelnika komunalne milicije.

Nalog načelnika komunalne milicije za obavljanje poslova komunalne milicije bez službene uniforme sa oznakama obavezno sadrži: podatke o patroli/komunalnim milicionarima koji postupaju; oblast kontrole; lokaciju na kojoj se vrši kontrola i vreme kontrole.

II POSLOVI KOMUNALNE MILICIJE

Poslovi komunalne milicije

Član 4

Poslovi komunalne milicije su:

1) održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost (sprečavanjem narušavanja, odnosno uspostavljanjem narušenog reda), a naročito:

- sprečavanje ometanja u vršenju komunalnih delatnosti i zaštita komunalnih objekata (objekti, postrojenja, uređaji i instalacije koji služe za pružanje komunalnih usluga korisnicima, kao i uređeno građevinsko zemljište i dobra u opštoj upotrebi koja se koriste za obavljanje komunalne delatnosti);

- zaštita površina javnih namena od bespravnog zauzeća i oštećivanja (ostavljanjem vozila, stvari i drugih predmeta, zapreka za vozila, postavljanjem privremenih montažnih objekata, raskopavanja i dr.);

- održavanje reda na pijacama, grobljima, parkovima i drugim zelenim površinama; suzbijanje nedozvoljenog obavljanja delatnosti na površinama javne namene i drugim javnim mestima;

- sprečavanje radnji kojima se narušava opšta uređenost naselja i spoljni izgled objekata (prljanje i oštećivanje fasada i drugih spoljnih delova zgrada i drugih objekata, ispisivanje grafita; lepljenje plakata), sprečavanje radnji kojima se vrši prljanje i oštećivanje urbane opreme i urbanog mobilijara, spomenika, spomen-obeležja i skulpturalnih dela i dr.;

- kontrola uklanjanja snega i leda sa površina javne namene, površina u javnom korišćenju i ostalih površina;

- održavanje i zaštita čistoće na javnim i drugim površinama javne namene (ostavljanje građevinskog šuta i drugog otpada; izlivanje otpadnih voda i druge nečistoće; deponovanje smeća na nedozvoljenim mestima i vršenje drugih radnji kojima se narušava urednost i čistoća javnih i drugih površina);

- kontrola parkiranja;

- kontrola održavanja komunalne zoohigijene i uslova i načina držanja i izvođenja kućnih ljubimaca;

- obezbeđivanje poštovanja kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama; održavanje reda na vodnom prostoru, obalama reka i jezera;

- kontrola postavljanja privremenih objekata, tezgi, bašti ugostiteljskih objekata i drugih pokretnih objekata na javnim površinama i kontrola postavljanja sredstava za oglašavanje na otvorenim površinama i dr.;

- poštovanje radnog vremena ugostiteljskih, zanatskih i trgovinskih objekata; kontrola upotrebe simbola i imena Grada;

2) vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada;

3) ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada, koji se odnosi naročito na:

- nesmetano odvijanje gradskog i prigradskog prevoza putnika, prijem i iskrcavanje putnika u javnom linijskom i vanlinijskom prevozu putnika na stajalištima koja su za to određena i dr.;

- taksi prevoz (otkrivanje nelegalnog taksi prevoza, korišćenje taksi stajališta u skladu sa propisom i horizontalnom i vertikalnom signalizacijom, sprečavanje parkiranja taksi vozila van taksi stajališta, način obavljanja taksi prevoza, urednost i čistoća taksi vozila i druga pravila predviđena propisom Grada);

4) zaštita životne sredine, a naročito u oblasti: zaštite od buke u životnoj sredini, zaštite vazduha od zagađivanja, zaštite prirode i zaštićenih područja koja proglašava nadležni organ Grada, kontrola nad skupljanjem, transportom, skladištenjem, tretmanom i odlaganjem komunalnog, inertnog i neopasnog otpada i dr;

5) zaštita ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva iz nadležnosti Grada i pripadajućih putnih objekata od nepropisnog zauzeća i oštećivanja, odnosno svakog činjenja kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put ili ometati odvijanje saobraćaja na putu;

6) zaštita kulturnih dobara i drugih javnih objekata od značaja za Grad;

7) podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u opštini, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada;

8) vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, organe teritorijalne autonomije, jedinice lokalne samouprave i imaoce javnih ovlašćenja (kontrola upotrebe zastave, himne ili grba Republike Srbije, zloupotreba zastave ili grba Republike Srbije za obeležavanje robe ili usluge, kontrola isticanja grba ili zastave strane države i dr.);

9) drugi poslovi, u skladu sa zakonom.

Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom milicijom drugih jedinica lokalne samouprave, razmenjuje podatke i obaveštenja i ostvaruje druge oblike zajedničkog rada u okviru uzajamnog pružanja stručne pomoći.

Planiranje i način obavljanja poslova

Član 5

Planiranje poslova komunalne milicije vrši se strateškim planovima i godišnjim planovima rada u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Poslovi komunalne milicije obavljaju se organizovanim prisustvom komunalnih milicionara na mestima održavanja reda, preduzimanjem drugih preventivnih mera i primenom zakonom propisanih ovlašćenja komunalne milicije.

U svom radu komunalni milicionari rukovode se i principom rada sa najmanjim štetnim posledicama, a sredstva prinude primenjuju samo kad je to apsolutno nužno i u meri koja je neophodna za izvršenje zadataka bez nepotrebnih štetnih posledica u skladu sa zakonom.

Patrolna aktivnost

Član 6

Osnovni vid obavljanja poslova komunalnih milicionara je patrolna aktivnost, a područje na kome se sprovodi patrolna aktivnost deli se, po pravilu, na sektore.

Patrole čine dva ili više komunalnih milicionara, od kojih je jedan vođa patrole, a patrolna aktivnost sprovodi se pešice ili vozilima.

Sektore određuje načelnik komunalne milicije u zavisnosti od učestalosti kršenja komunalnog reda, odnosno izvršenja prekršaja, kao i drugih okolnosti od značaja za održavanje komunalnog reda.

Na sprovođenje patrolne aktivnosti komunalne milicionare određuje i upućuje načelnik komunalne milicije ili komunalni milicionar koga načelnik za to ovlasti (u daljem tekstu: vođa smene), izdavanjem dnevnog pisanog naloga.

Nalog za obavljanje poslova komunalne milicije iz stava 4. ovog člana obavezno sadrži: podatke o patroli, odnosno komunalnim milicionarima koji postupaju; sektor sa tačnim naznačenjem ulica na kojem se vrši kontrola, konkretne zadatke koje komunalni milicionari treba da izvrše pored opštih zadataka koje izvršavaju neposredno na osnovu propisa, vreme trajanja patrolne aktivnosti, pravac i način kretanja patrole.

O izvršenju naloga iz stava 5. ovog člana, o obavljenim poslovima i primenjenim ovlašćenjima komunalni milicionar podnosi potpun, jasan i blagovremen pisani izveštaj načelniku komunalne milicije ili vođi smene kao i informacije od značaja za izvršenje naloga.

Kontrola sprovođenja patrolne aktivnosti

Član 7

Vođa smene, u skladu sa godišnjim i mesečnim planom kontrole rada komunalne milicije, dužan je da vrši kontrolu sprovođenja patrolne aktivnosti komunalnih milicionara i da o izvršenoj kontroli podnese pisani izveštaj načelniku komunalne milicije.

Kontrola rada pripadnika komunalne milicije može biti redovna i vanredna.

Redovna kontrola rada vrši se u skladu sa mesečnim planom kontrole, a vanredna kontrola rada se realizuje po posebnim nalozima načelnika komunalne milicije ili lica koje ovlasti načelnik komunalne milicije.

Obavezna uputstva

Član 8

Načelnik komunalne milicije daje obavezna uputstva komunalnim milicionarima za obavljanje poslova komunalne milicije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija i drugim propisima.

Obavezna uputstva daju se pisanim putem i saopštavaju komunalnim milicionarima usmeno od strane vođe smene tokom ispraćaja smene i isticanjem na oglasnu tablu.

Komunalni milicionar u dnevni izveštaj o realizaciji službenog zadatka, odnosno naloga upisuje da je upoznat sa datim obaveznim uputstvom, a vođa smene sačinjava zapisnik o saopštavanju obaveznog uputstva u kome konstatuje dan, vreme, ime i prezime komunalnih milicionara kojima je saopšteno obavezno uputstvo, kao i dan isticanja obaveznog uputstva na oglasnu tablu.

Obavezna uputstva primenjuju se danom saopštavanja komunalnim milicionarima i važe do opoziva.

Nepoštovanje obaveznih uputstava načelnika komunalne milicije je teža povreda dužnosti iz radnog odnosa za koju je odgovoran pripadnik komunalne milicije.

O datim obaveznim uputstvima vodi se evidencija.

Evidencija iz stava 6. ovog člana obavezno sadrži: naziv, broj i datum, dan saopštavanja i isticanja na oglasnu tablu obaveznog uputstva, a može sadržati i druge podatke.

Saradnja sa građanima, ovlašćenim organizacijama i vršiocima komunalnih delatnosti

Član 9

Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa građanima u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti Grada.

Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa inspekcijskim službama Grada, drugim ovlašćenim organizacijama i vršiocima komunalnih delatnosti.

Oblici i način saradnje komunalne milicije i inspekcijskih službi, kao i saradnja komunalne milicije i ovlašćenih organizacija i vršioca komunalnih delatnosti uređuju se posebnom odlukom.

Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove na način i pod uslovima propisanim zakonom.

Ovlašćene organizacije iz stava 2. ovog člana u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija su druge organizacione jedinice uprava Grada, preduzeća, organizacije i ustanove koje na osnovu zakona, odnosno opšteg akta Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka (u daljem tekstu: ovlašćene organizacije).

Vršioci komunalne delatnosti u smislu odredaba ove odluke su vršioci koje je za vršenje komunalne delatnosti osnovao Grad, odnosno kojima je vršenje delatnosti poverio Grad ili koji komunalnu delatnost obavljaju na osnovu zakona (u daljem tekstu: vršilac komunalne delatnosti).

III OVLAŠĆENJA KOMUNALNE MILICIJE

Vrste ovlašćenja

Član 10

U obavljanju poslova komunalne milicije, komunalni milicionar ima sledeća ovlašćenja:

1) upozorenje;

2) usmeno naređenje;

3) provera identiteta;

4) dovođenje;

5) zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila;

6) privremeno oduzimanje predmeta;

7) audio i video snimanje;

8) upotreba sredstava prinude, i to: fizičke snage, sredstava za vezivanje, raspršivača sa nadražujućim dejstvom i službene palice;

9) prikupljanje obaveštenja;

10) druga ovlašćenja u skladu sa zakonom.

Ovlašćenja komunalne milicije iz stava 1. ovog člana primenjuju se pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim se uređuju poslovi komunalne milicije, zakonom kojim se uređuju unutrašnji poslovi i podzakonskim propisima o policijskim ovlašćenjima i načinu obavljanja policijskih poslova.

Ostala ovlašćenja komunalnog milicionara

Član 11

Kada je za to ovlašćen zakonom, drugim propisom i opštim aktom Grada, komunalni milicionar može: izdati prekršajni nalog, podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo, podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i obavestiti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

Kada je zakonom ovlašćen na donošenje rešenja, komunalni milicionar primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku ili drugog zakona kojim je ovlašćen za donošenje rešenja.

Protiv rešenja komunalnog milicionara može se izjaviti žalba Gradskom veću Grada u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

Ostvarivanje nadzora i kontrole parkiranja

Član 12

Radi sprečavanja ugrožavanja bezbednosti učesnika u saobraćaju, odnosno omogućavanja odvijanja saobraćaja, komunalni milicionar je ovlašćen na preduzimanje mera uklanjanja, odnosno premeštanja vozila, kao i postavljanja uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila.

Mere i ovlašćenje iz stava 1. ovog člana, komunalni milicionar preduzima, prilikom ostvarivanja nadzora i kontrole parkiranja, kada zatekne vozilo parkirano ili zaustavljeno suprotno odredbama zakona kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima, odnosno kada na putu, odnosno mestu na kome je dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje vozila, zatekne odbačeno vozilo.

Kada komunalni milicionar uoči nepropisno parkirano ili zaustavljeno vozilo, izdaće vozaču usmeno naređenje da odmah ukloni vozilo pod pretnjom prinudnog izvršenja, a kada vozač nije prisutan na licu mesta donosi rešenje u pisanoj formi, kojim nalaže uklanjanje vozila u roku koji ne može biti kraći od jednog minuta.

Rešenje iz stava 3. ovog člana komunalni milicionar postavlja na vetrobranskom staklu vozila ili drugom vidnom mestu, i time se smatra da je isto uručeno vozaču.

U slučaju kada komunalni milicionar uoči odbačeno vozilo, postupiće u skladu sa odredbama st. 3. i 4. ovog člana, koje se odnose na nepropisno parkirano ili zaustavljeno vozilo, a kada vozač nije zatečen na licu mesta.

Ukoliko vozač, odnosno vlasnik odbačenog vozila u ostavljenom roku ne ukloni, odnosno ne premesti vozilo, komunalni milicionar izdaće nalog o uklanjanju vozila.

Uklanjanje vozila na teritoriji Grada obavlja JKP "Parking Servis" Novi Pazar.

Komunalni milicionar izdaje preduzeću iz stava 7. ovog člana nalog za postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila (blokiranje vozila) u slučaju kada uoči nepropisno parkirano vozilo koje se iz tehničkih razloga ne može ukloniti, a koje ugrožava bezbednost učesnika u saobraćaju, odnosno onemogućava bezbedno odvijanje saobraćaja.

Ukoliko komunalni milicionar otkrije prekršaj putem video nadzora ili foto-zapisa može, kada za to postoje uslovi, da u elektronskoj formi donese rešenje, odnosno izda nalog, u skladu sa zakonom.

Na sadržinu rešenja, odnosno naloga, na utvrđivanje mesta nepropisnog parkiranja, odnosno zaustavljanja vozila, na postupak uklanjanja, premeštanja i blokiranja vozila, kao i na štetu nastalu na vozilu za vreme uklanjanja vozila shodno se primenjuju odredbe akta kojim se bliže uređuje način vršenja kontrole i neposrednog regulisanja saobraćaja na putevima, kao i vođenje obaveznih evidencija o primeni posebnih mera i ovlašćenja.

Komunalna milicija vodi evidencije o primeni mera i ovlašćenja uklanjanja, odnosno premeštanja vozila, kao i postavljanja uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila prilikom ostvarivanja nadzora i kontrole parkiranja na teritoriji Grada shodno odredbama akta kojim se bliže uređuje način vršenja kontrole i neposrednog regulisanja saobraćaja na putevima, kao i vođenje obaveznih evidencija o primeni posebnih mera i ovlašćenja.

Izdavanje prekršajnog naloga

Član 13

Komunalni milicionar izdaje prekršajni nalog u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuju prekršaji.

Prekršajni nalog se uručuje prisutnom licu za koga se smatra da je učinilo prekršaj u momentu otkrivanja prekršaja.

Ako je lice za koga se smatra da je učinilo prekršaj odsutno i kada okolnosti otkrivanja ili priroda prekršaja to zahtevaju, dostavljanje prekršajnog naloga će se izvršiti putem pošte ili dostavne službe Grada, u skladu sa odredbama o dostavljanju iz zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, komunalni milicionar u skladu sa zakonom može primeniti ovlašćenje prikupljanja obaveštenja, podataka i informacija od lica za koje se osnovano pretpostavlja da raspolaže istim u cilju otkrivanja učinioca prekršaja usmenim putem na mestu prekršaja ili naknadno, pisanim putem, kao i da pribavi potrebne podatke i informacije u saradnji sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove.

Kada komunalni milicionar primenjuje ovlašćenje iz stava 4. ovog člana usmenim putem, o tome sačinjava službenu belešku u koju upisuje o kom prekršaju se radi, koji podaci su neophodni da se prikupe o učiniocu tog prekršaja, podatke o učiniocu prekršaja, identifikacione podatke o licu koje daje obaveštenje, izjavu i potpis lica koje je dalo obaveštenje.

Lice iz stava 4.ovog člana obavezno je da na zahtev komunalnog milicionara dostavi tražena obaveštenja, podatke i informacije, u suprotnom komunalni milicionar izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka

Član 14

Pre podnošenja zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv lica zatečenog u vršenju prekršaja komunalni milicionar sačinjava zapisnik u kome konstatuje povredu propisanog reda koja čini pravno obeležje prekršaja, identifikacione podatke lica zatečenog u prekršaju, izjavu i potpis lica zatečenog u prekršaju, kao i konstataciju za slučaj odbijanja potpisa zapisnika.

Kada učinilac prekršaja nije zatečen na licu mesta, komunalni milicionar službenom beleškom konstatuje povredu propisanog reda koja čini pravno obeležje prekršaja.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, komunalni milicionar postupa na način iz člana 13. st. 4-6. ove odluke.

Uz zahtev za pokretanje prekršajnog postupka komunalni milicionar prilaže zapisnik, odnosno službenu belešku ili drugi dokaz o učinjenom prekršaju (video ili foto snimak na kome se jasno može videti radnja iz koje proizlazi pravno obeležje prekršaja i drugo, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija).

Podnošenje prijave za učinjeno krivično delo i obaveštavanje drugog nadležnog organa

Član 15

Kad podnosi prijavu za učinjeno krivično delo, odnosno kad obaveštava drugi nadležan organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti, komunalni milicionar uz prijavu, odnosno obaveštenje, dostavlja zapisnik, odnosno službenu belešku sačinjenu na mestu održavanja reda i/ili drugi dokaz iz člana 14. stav 4. ove odluke.

Postupanje prema maloletnim licima

Član 16

Komunalni milicionar posebno osposobljen za rad sa maloletnicima, postupa prema maloletnom licu u prisustvu roditelja ili staratelja tog lica, odnosno predstavnika organa starateljstva u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Ovlašćenja komunalne milicije prema maloletnim licima primenjuju se pod pod uslovima i na način utvrđen članom 10 stav 2. ove odluke.

IV POMOĆ U IZVRŠENJIMA, SARADNJA I HITNE MERE I SPASILAČKA FUNKCIJA

Pomoć u izvršenjima (asistencija)

Član 17

Komunalna milicija pruža pomoć ovlašćenim organizacijama iz člana 9. stav 5. ove odluke i vršiocu komunalne delatnosti iz člana 9. stav 6. ove odluke, kada po oceni ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara, shodno odredbama zakona kojim se uređuju unutrašnji poslovi o postupku pružanja pomoći u izvršenjima i podzakonskog propisa o načinu obavljanja policijskih poslova kojima se bliže uređuje pružanje ove pomoći.

O angažovanju komunalne milicije i obimu i načinu pružanja pomoći iz stava 1. ovog člana odlučuje načelnik komunalne milicije u roku od 48 časova od podnošenja zahteva ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti.

Hitne mere i spasilačka funkcija

Član 18

Komunalna milicija preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite ljudi i imovine od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada, kad te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi Grada i ovlašćene organizacije, o čemu odmah obaveštava te organe, odnosno organizacije.

Komunalna milicija učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda i u drugim oblicima ugrožavanja iz stava 1. ovog člana.

V USLOVI I NAČIN IZBORA KANDIDATA ZA KOMUNALNOG MILICIONARA

Radni odnos za obavljanje poslova komunalnog milicionara

Član 19

U radni odnos za obavljanje poslova komunalnog milicionara može se primiti lice koje pored uslova predviđenih propisima kojima se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave ispunjava i posebne uslove propisane zakonom kojim se uređuje komunalna milicija, među kojima je i uslov da to lice ima položen ispit za komunalnog milicionara.

Stručno osposobljavanje

Član 20

Pre polaganja ispita za komunalnog milicionara sprovodi se stručno osposobljavanje za obavljanje poslova komunalnog milicionara u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija, podzakonskim aktima donetim na osnovu tog zakona i ovom odlukom.

Uslovi za izbor kandidata za stručno osposobljavanje

Član 21

Za stručno osposobljavanje za obavljanje poslova komunalnog milicionara može se izabrati kandidat koji ispunjava sledeće opšte uslove:

- da je punoletan državljanin Republike Srbije;

- da ima propisano obrazovanje;

- da nije pravosnažno osuđivan na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;

- da mu ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu, odnosno organu autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa.

Pored opštih uslova kandidat mora da ispunjava i sledeće posebne uslove:

- da ima psihofizičku sposobnost potrebnu za obavljanje poslova komunalne milicije; da ne postoji bezbednosna smetnja za obavljanje poslova komunalne milicije;

- da ima stečeno najmanje srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju i najmanje jednu godinu radnog iskustva u struci;

- da je nezaposleno lice.

Način izbora kandidata

Član 22

Postupak za izbor kandidata za stručno osposobljavanje za obavljanje poslova komunalnog milicionara i polaganje ispita za komunalnog milicionara pokreće se rešenjem načelnika Uprave za izvorne i poverene poslove Grada o raspisivanju javnog poziva.

Uz rešenje iz stava 1. ovog člana načelnik Gradske uprave za izvorne i poverene poslove Grada rešenjem obrazuje komisiju za sprovođenje izbornog postupka kandidata za stručno osposobljavanje za obavljanje poslova komunalnog milicionara i polaganje ispita za komunalnog milicionara (u daljem tekstu: Komisija za izbor kandidata) shodnom primenom propisa kojim se uređuje sprovođenje javnog konkursa za popunjavanje radnih mesta u jedinicama lokalne samouprave.

Odeljenje za zajedničke poslove i poslove upravljanje ljudskim resursima (u daljem tekstu: Služba za upravljanje ljudskim resursima) obavlja stručne i administrativne poslove za Komisiju za izbor kandidata, vodi i sastavlja zapisnike o radu, priprema odluke i listu kandidata za stručno osposobljavanje za obavljanje poslova komunalnog milicionara.

Javni poziv

Član 23

Javni poziv oglašava Služba za upravljanje ljudskim resursima u roku od osam dana od donošenja rešenja iz člana 22. ove odluke.

Javni poziv sadrži, naročito: opšte i posebne uslove za izbor kandidata za stručno osposobljavanje za obavljanje poslova komunalnog milicionara, broj kandidata sa kojima se zaključuje ugovor o stručnom osposobljavanju, obaveštenje o upućivanju na stručno osposobljavanje nakon zaključivanja ugovora, obavezu polaganja ispita za komunalnog milicionara i pravo učestvovanja na javnom konkursu za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta komunalnog milicionara, sadržinu prijave na javni poziv i dokaze koji se podnose i pribavljaju uz prijavu, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere, adresu na koju se prijave dostavljaju, ime i telefon osobe za davanje dodatnih obaveštenja o javnom pozivu i roku za podnošenje prijava.

Oglašavanje javnog poziva se vrši na veb prezentaciji Grada Novog Pazara i oglasnoj tabli Gradske uprave za izvorne i poverene poslove, a u jednom dnevnom listu koji se distribuira na teritoriji Republike Srbije objavljuje se obaveštenje o javnom pozivu i adresa veb prezentacije na kojoj je objavljen javni poziv.

Postupak rada Komisije za izbor kandidata

Član 24

Po isteku roka za podnošenje prijava na javni poziv, Komisija za izbor kandidata:

1) pregleda sve prispele prijave;

2) razmatra sve blagovremeno podnete prijave, a neblagovremene odbacuje;

3) proverava da li je uz svaku blagovremenu prijavu podneta potrebna dokumentacija i, ukoliko je potrebno, zahteva dopunu dokumentacije;

4) ocenjuje podnete prijave u skladu sa odredbama ove odluke i izborni postupak sprovodi samo među onim kandidatima koji ispunjavaju oglašene uslove za stručno osposobljavanje za obavljanje poslova komunalnog milicionara,

5) sprovodi postupak bezbedonosne provere u smislu člana 36. Zakona o komunalnoj miliciji.

Komisija, po sprovedenom postupku iz stava 1. ovog člana, sastavlja spisak kandidata među kojima se sprovodi dalji postupak.

Spisak kandidata iz stava 2. ovog člana potpisuju svi članovi Komisije za izbor kandidata.

Upućivanje na lekarski pregled

Član 25

Kandidati među kojima se sprovodi dalji postupak, upućuju se na lekarski pregled u Zavod za zdravstvenu zaštitu pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova.

Poslove zakazivanja lekarskog pregleda i obaveštavanja kandidata o vremenu i datumu obavljanja pregleda vrši Komisija za izbor kandidata.

Komisija je dužna da o lekarskom pregledu obavesti kandidata najmanje 24 časa pre obavljanja pregleda.

Sve troškove u vezi sa obavljanjem pregleda (troškovi pregleda, izrada uverenja), snosi kandidat, uplatom novčanih sredstava direktno na račun Zavoda za zdravstvenu zaštitu pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova.

Nakon obavljenih lekarskih pregleda i dostavljenih lekarskih uverenja o psihofizičkim sposobnostima potrebnim za obavljanje poslova komunalne milicije, Komisija za izbor kandidata sastavlja spisak kandidata među kojima se sprovodi dalji postupak.

Spisak kandidata iz stava 5. ovog člana potpisuju svi članovi Komisije za izbor kandidata.

Provera znanja

Član 26

Nakon obavljenih lekarskih pregleda, odnosno provere psihofizičkih sposobnosti, sa kandidatima koji prilože lekarsko uverenje o psihofizičkim sposobnostima potrebnim za obavljanje poslova komunalne milicije, Komisija za izbor kandidata sprovodi usmenu proveru znanja iz oblasti koje su u nadležnosti komunalne miliciji, kao i veštine komunikacije.

Posle usmene provere znanja, Komisija za izbor kandidata po okončanom izbornom postupku u roku od 15 dana sačinjava listu kandidata za zaključenje ugovora o stručnom osposobljavanju bez naknade za obavljanje poslova komunalnog milicionara i polaganje ispita za komunalnog milicionara (u daljem tekstu: lista za izbor).

Na pitanja koja se odnose na proveru znanja, usmeni razgovor sa kandidatima, ocenjivanje kandidata i sačinjavanje liste za izbor i druga pitanja postupka za izbor kandidata, shodno se primenjuje propis kojim se uređuje sprovođenje javnog konkursa za popunjavanje radnih mesta u jedinicama lokalne samouprave.

Rešenje o izabranim kandidatima

Član 27

Komisija za izbor kandidata listu za izbor kandidata iz člana 26 stav 2. ove odluke sa zapisnicima o preduzetim radnjama u toku izbornog postupka i koji sadrže sve podatke o rezultatima koje su kandidati postigli u izbornom postupku, dostavlja načelniku Gradske uprave za izvorne i poverene poslove Grada radi donošenja rešenja o izboru kandidata za zaključenje ugovora o stručnom osposobljavanju za obavljanje poslova komunalnog milicionara i polaganju ispita za komunalnog milicionara.

Ugovor o stručnom osposobljavanju

Član 28

Načelnik Gradske uprave za izvorne i poverene poslove Grada sa kandidatom određenim rešenjem iz člana 27. ove odluke zaključuje ugovor o stručnom osposobljavanju bez naknade, radi stručnog osposobljavanja za obavljanje poslova komunalnog milicionara i polaganje ispita za komunalnog milicionara.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži, naročito: ugovorne strane, datum zaključivanja, predmet ugovora, činjenicu da se stručno osposobljavanje za obavljanje poslova komunalnih milicionara obavlja bez naknade, vreme na koje se zaključuje, prava i obaveze ugovornih strana i druga pitanja od značaja za stručno osposobljavanje.

Prava i obaveze nakon okončanja stručnog usavršavanja

Član 29

Po uspešno okončanom postupku stručnog osposobljavanja i izdatog uverenja (sertifikata) o ostvarenom uspehu, kandidat za obavljanje poslova komunalnog milicionara je dužan da položi ispit za komunalnog milicionara. Ispit sprovodi komisija koju obrazuje ministar nadležan za sistem lokalne samouprave i na kojem se proverava poznavanje važećih propisa kojima su uređene oblasti iz ispitnih predmeta, odnosno poznavanje veština potrebnih za obavljanje poslova komunalnog milicionara.

Zahtev za polaganje ispita za komunalnog milicionara podnosi ovlašćeno lice Gradske uprave za izvorne i poverene poslove Grada najkasnije 60 dana pre dana isteka roka u kome je kandidat, saglasno zakonu kojim se uređuje komunalna milicija, dužan da položi ispit za komunalnog milicionara.

Kandidat za komunalnog milicionara nakon dobijenog uverenja o položenim ispitu za komunalnog milicionara, koje izdaje ministar nadležan za sistem lokalne samouprave, podnosi urednu prijavu za prijem u radni odnos u Gradske uprave za izvorne i poverene poslove Grada na radon mesto komunalnog milicionara, na prvom javnom konkursu za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta, objavljenom po okončanju stručnog osposobljavanja i položenom ispitu za komunalnog milicionara.

O objavljivanju javnog konkursa iz stava 3. ovog člana, kandidate koji su uspešno okončali postupak stručnog osposobljavanja i položili ispit za komunalnog milicionara, Gradska uprava za izvorne i poverene poslove Grada obaveštava u roku od tri dana od dana objavljivanja oglasa o javnom konkursu na zvaničnoj veb prezentaciji Grada.

Na sadržinu javnog poziva iz stava 3. ovog člana i način sprovođenja postupka, primenjuju se propisi kojim se uređuje sprovođenje javnog konkursa za za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta službenika u jedinicama lokalne samouprave.

VI ZAVRŠNA ODREDBA

Član 30

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".

Stupanjem na snagu ove odluke prestaju da važe Odluka o komunalnoj miliciji grada Novog Pazara ("Službeni list grada Novog Pazara", broj 3/21) i Pravilnik o uslovima i načinu izbora kandidata za komunalne milicionare ("Službeni list grada Novog Pazara", broj 5/21).