ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA NOVOG PAZARA("Sl. list grada Novog Pazara", br. 6/2022) |
Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, osniva se i utvrđuje nadležnost, organizacija i način rada Službe interne revizije grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Služba).
Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, Zakonom o budžetskom sistemu, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru, Statutom grada Novog Pazara i Poveljom interne revizije grada Novog Pazara, i to:
- vrši proveru primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole,
- vrši ocenu sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti,
- vrši reviziju načina rada koji predstavlja ocenu poslovanja i procesa, uključujući i nefinansijske operacije u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti,
- uspostavlja saradnju sa eksternom revizijom,
- pruža savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuka, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja datom organizacijom, upravljanja rizicima i kontrole,
- vrši poslove na uvođenju i primeni standarda kontrole u skladu sa međunarodno priznatim standardima, izradu metodoloških uputstava i priručnika u oblasti materijalno- finansijskog upravljanja u subjektima revizije,
- dostavlja godišnji izveštaj o radu Centralnoj jedinici za harmonizaciju u skladu sa zakonom,
- uspostavlja saradnju sa drugim organima i obavlja druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom i drugim propisima.
Navedene poslove Služba obavlja kod direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava, javnih preduzeća čiji je osnivač grad, pravnih lica čiji su osnivači javna preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala, ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i kod drugih pravnih lica u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda.
Interni revizori imaju pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije. Interni revizori imaju pravo pristupa svim informacijama uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u subjektu revizije.
Interni revizori imaju pravo da zahtevaju od odgovornih lica u subjektu revizije sve neophodne podatke, preglede, mišljenje, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.
U okviru Službe je zabranjeno osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih administrativnih oblika.
Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.
U vršenju poslova zaposleni u Službi interne revizije su u obavezi da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.
II POLOŽAJ I NAČIN ORGANIZOVANJA SLUŽBE
Služba je organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava grada Novog Pazara, a u svom radu je neposredno odgovorna gradonačelniku.
Funkcionalna nezavisnost interne revizije se obezbeđuje samostalnim odlučivanjem o: području revizije na osnovu procene rizika, načinu obavljanja revizije i izveštavanju o obavljenoj reviziji. Rad Službe usmerava, kontroliše i rukovodi njom - rukovodilac Službe, koji je direktno odgovoran gradonačelniku.
Interna revizija obavlja se prema:
1. strateškom planu za trogodišnji period;
2. godišnjem planu;
3. planu pojedinačne revizije.
Strateški plan donosi se do kraja tekuće godine za sledeći trogodišnji period, a godišnji plan interne revizije donosi se do kraja tekuće godine za narednu godinu.
Rukovodilac Službe priprema strateški plan na osnovu konsultacija sa gradonačelnikom i drugim rukovodiocima korisnika javnih sredstava.
Gradonačelnik grada Novog Pazara je odgovoran za uspostavljanje i obezbeđenje uslova za adekvatno funkcionisanje interne revizije.
Gradonačelnik sa rukovodiocem Službe potpisuje Povelju interne revizije grada Novog Pazara.
Poveljom interne revizije grada Novog Pazara navode se: cilj, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije, status interne revizije u okviru grada Novog Pazara, način pristupa internih revizora evidenciji, zaposlenima i imovini neophodnoj za obavljanje zadataka revizije, obim - delokrug rada interne revizije.
Gradonačelnik grada Novog Pazara je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih u Službi, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršenje obaveza zaposlenih u Službi.
Rukovodilac Službe je odgovoran za aktivnosti Službe uključujući i:
- predstavlja i zastupa Službu,
- donosi i potpisuje akta Službe u skladi sa Zakonom, Statutom i drugim aktima,
- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku nacrt Povelje interne revizije, strateški i godišnji plana interne revizije,
- organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama,
- odobrava plan obavljanja pojedinačnih revizija,
- nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane Službe,
- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora,
- procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.
Izveštaj o svom radu i radu Službe, rukovodilac Službe dostavlja gradonačelniku grada Novog Pazara najmanje jednom godišnje. Pored godišnjeg izveštaja dostavlja i:
- izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije.
- periodične izveštaje o napretku u sprovođenju godišnjih planova interne revizije,
- izveštaje o svim slučajevima u kojima su aktivnosti rukovodioca Službe i internih revizora naišle na ograničenja.
Rukovodilac Službe obavezan je da:
- sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom.
Rukovodilac Službe interne revizije grada Novog Pazara postavlja, raspoređuje odnosno imenuje Gradonačelnik grada ili Gradsko veće grada Novog Pazara.
Za rukovodioca Službe interne revizije grada Novog Pazara može biti postavljeno ili imenovano lice koje je državljanin Republike Srbije i koje nije krivično osuđivano, koje ima završen ekonomski fakultet, drugi stepen visokog obrazovanja navedenog fakulteta (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije) odnosno završen ekonomski fakultet na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet (5) godina na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole, budžetskim ili računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.
IV ODNOS SLUŽBE PREMA SUBJEKTIMA REVIZIJE
Subjekti revizije su korisnici budžetskih sredstava grada Novog Pazara, unutrašnje organizacione jedinice korisnika budžetskih sredstava grada Novog Pazara, programi, aktivnosti ili funkcije koja su predmet interne revizije, a u nadležnosti su korisnika budžetskih sredstava grada Novog Pazara.
Rukovodilac Službe i interni revizori imaju pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije.
Rukovodilac Službe i interni revizori imaju pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u subjektu revizije potrebnim za sprovođenje revizije.
Rukovodilac Službe i interni revizori imaju pravo da zahtevaju od odgovornih lica u subjektu revizije sve neophodne podatke, preglede, mišljenja, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.
V POSLOVI I ORGANIZACIJA SLUŽBE
U Službi interne revizije grada Novog Pazara sistematizovana su 3 radna mesta za 5 službenika
Radno mesto: Rukovodilac Službe interne revizije
Opis poslova: Rukovodi i organizuje Službu. Obezbeđuje najviši profesionalni nivo obavljanja interne revizije kao bitnog elementa upravljačke strukture. Rukovodi revizorskim timom i daje uputstava za obavljanje revizije sistema, revizije usaglašenosti, finansijske revizije, revizije informacionih tehnologija i revizije uspešnosti ili kombinacije navedenih tipova revizija; pruža savete rukovodstvu i zaposlenima; priprema i podnosi na odobravanje gradonačelniku nacrt strateškog i godišnjeg plana interne revizije. Nadgleda sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije; vrši raspodelu radnih zadataka internim revizorima i odobrava planove obavljanja pojedinačne revizije; omogućava stalnu obuku i prati rad internih revizora. Obezbeđuje održavanje organizacionih i profesionalnih etičkih standarda. Priprema izveštaje iz delokruga rada Službe; obavlja i druge najsloženije zadatke u oblasti interne revizije po nalogu gradonačelnika. Samostalan je i kreativan u radu, sa sposobnošću samostalnog procenjivanja i odlučivanja. Za svoj rad odgovoran je gradonačelniku.
Stručna sprema: Visoka stručna sprema, VII stepen stručne spreme, visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), ekonomski fakultet, odnosno osnovne studije u trajanju od četiri godine društvenog smera- ekonomski fakultet, položen državni stručni ispit i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru
Radno iskustvo: pet godina radnog iskustva u struci.
Naziv zvanja: samostalni savetnik
Broj izvršilaca: 1
Radno mesto: interni revizor
Opis poslova: Obavlja najsloženije poslove revizije i rukovodi revizorskim timom. Rukovodi revizijama sistema, revizijama usaglašenosti, finansijskim revizijama, revizijama informacionih tehnologija i revizijama uspešnosti ili kombinacije navedenih tipova revizija; pruža savete rukovodstvu i zaposlenima; učestvuje u izradi nacrta strateškog i godišnjeg plana revizije; usmerava i vrši nadzor nad radom internih revizora u revizorskom timu. Učestvuje u održavanju organizacionih i profesionalnih etičkih standarda. Sačinjava periodične i godišnje izveštaje za poslove koje realizuje u izveštajnom periodu, obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Službe. Samostalan je i kreativan u radu, sa sposobnošću samostalnog procenjivanja i odlučivanja. Za svoj rad odgovoran je rukovodiocu Službe i gradonačelniku grada Novog Pazara.
Stručna sprema: Visoka stručna sprema, VII stepen stručne spreme, visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), ekonomski fakultet, odnosno osnovne studije u trajanju od četiri godine društvenog smera- ekonomski fakultet, da ispunjava uslove za sticanje zvanja ovlašćeni interni revizor u javnom sektoru, položen državni stručni ispit i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.
Radno iskustvo: tri godina na poslovima revizije, finansijske kontrole ili finansijsko-računovodstvenim poslovima.
Naziv zvanja: savetnik
Broj izvršilaca: 4.
Radno mesto: finansijski, računovodstveni, administrativno-tehnički poslovi u oblasti interne revizije
Opis poslova: Obavlja manje složene poslove u okviru interne revizije, obavlja poslove evidentiranja mera na osnovu izveštaja o izvršenim revizijama kod korisnika budžetskih sredstava, sačinjava mesečni pregled izvršenih i neizvršenih mera iz urađenih izveštaja, obavlja kancelarijske, tehničke, evidenciono-dokumentacione i ostale poslove vezane za potrebe Službe i druge poslove po nalogu rukovodioca Službe. Za svoj rad odgovoran je rukovodiocu Službe.
Stručna sprema: Srednja školska sprema, IV stepen stručne spreme.
Radno iskustvo: 3 godine radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit.
Naziv zvanja: viši referent
Broj izvršilaca: 1
Služba donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.
Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte revizije utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.
VII RADNI ODNOS I POLOŽAJ ZAPOSLENIH U SLUŽBI
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe Zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi, kao i Strategiji razvoja interne finansijske kontrole u javnom sektoru u Republici Srbiji, koju je donela Vlada Republike Srbije ("Službeni glasnik RS" broj 55/05, 71/05, 101/07, 65/08...51/2017).
VIII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE SLUŽBE
Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu grada Novog Pazara.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Službe interne revizije grada Novog Pazara Broj 020-21/17 od 19. septembra 2017. godine ("Službeni list grada Novog Pazara", broj 9/2017).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".