ODLUKA
O PRIBAVLJANJU, RASPOLAGANJU I UPRAVLJANJU STVARIMA U JAVNOJ SVOJINI GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 1/2020 i 7/2022)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet regulisanja

Član 1

Ovom odlukom, u skladu sa zakonom, uređuje se način, uslovi i postupak pribavljanja, raspolaganja i upravljanja stvarima koje su u javnoj svojini grada Novog Pazara, odnosno na kojima grad Novi Pazar ima posebna svojinska ovlašćenja, kao i način, uslovi i postupak pribavljanja, raspolaganja i upravljanja drugim imovinskim pravima u vezi sa kojima grad Novi Pazar ima odgovarajuća prava kao i pravo korišćenja, održavanja i upravljanja stvarima u javnoj svojini koje koriste organi grada Novog Pazara, odnosno drugi korisnici čiji je osnivač grad Novi Pazar.

Član 2

Nosioci prava korišćenja imaju pravo da stvar drže i da je koriste u skladu sa prirodom i namenom tih stvari, da je daju na korišćenje drugom nosiocu prava korišćenja ili u zakup i da njome upravljaju u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Korisnici imaju pravo da stvar drže i da je koriste u skladu sa prirodom i namenom tih stvari i da njome upravljaju u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Pod pribavljanjem stvari u javnu svojinu grada Novog Pazara, u smislu ove odluke, podrazumeva se pribavljanje stvari polazeći od tržišne vrednosti nepokretnosti; razmena; izgradnja; sticanje besteretnim pravnim poslom (nasleđe, poklon ili jednostrana izjava volje); eksproprijacija; sticanje u poreskom, stečajnom i drugim postupcima.

Pod upravljanjem stvarima u javnoj svojini grada Novog Pazara podrazumeva se njihovo održavanje, obnavljanje i unapređivanje, kao i izvršavanje zakonskih i drugih obaveza u vezi sa tim stvarima, ako za određeni slučaj prava korišćenja nije nešto drugo propisano.

Pod raspolaganjem stvarima u javnoj svojini grada Novog Pazara, u smislu ove odluke podrazumeva se:

1) davanje stvari na korišćenje;

2) davanje stvari u zakup;

3) prenos prava javne svojine grada Novog Pazara na drugog nosioca javne svojine (sa naknadom ili bez naknade), uključujući i razmenu;

4) otuđenje stvari;

5) zasnivanje hipoteke na nepokretnostima;

6) ulaganje stvari u kapital;

7) zalaganje pokretnih stvari.

Član 3

Stvari u javnoj svojini koje koriste organi grada Novog Pazara mogu biti pokretne i nepokretne stvari, i druga imovinska prava, koja služe ostvarivanju njihovih prava i dužnosti.

Nepokretne stvari su: službene zgrade i poslovne prostorije, stambene zgrade, stanovi, stanovi iz otkupa, garaže i garažna mesta, nepokretnosti za reprezentativne potrebe, dobra u opštoj upotrebi i objekti infrastrukture koji u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje javna svojina i izgradnja, mogu biti u javnoj svojini grada.

Pokretne stvari su: prevozna sredstva (motorna vozila,), oprema i potrošni materijali (računarski sistemi, birotehnička oprema, kancelarijski nameštaj i drugi predmeti potrebni za rad organa jedinica lokalne samouprave), predmeti istorijsko-dokumentarne, kulturne i umetničke vrednosti, i druge pokretne stvari u skladu sa zakonom.

U pokretne stvari se ubrajaju novac i hartije od vrednosti čije se korišćenje uređuje posebnim zakonom.

Pokretne stvari jesu akcije i udeli u javnim preduzećima i društvima kapitala čiji je osnivač grad Novi Pazar

Druga imovinska prava, u smislu ove odluke, su pravo na patent, pravo na licencu, model, uzorak i žig, pravo korišćenja tehničke dokumentacije i druga imovinska prava regulisana propisima iz domena javne svojine.

Član 4

Postupak, način i uslovi pribavljanja i raspolaganja građevinskim zemljištem, odnosno postupak zakupa građevinskog zemljišta regulisan je posebnom odlukom.

II NADLEŽNOST I POSTUPAK

Član 5

O pribavljanju i raspolaganju stvarima u javnoj svojini grada Novog Pazara pod uslovima propisanim zakonom i podzakonskim propisima, odlučuje organ grada određen u skladu sa Statutom grada i ovom odlukom.

Skupština grada Novog Pazara odlučuje o pribavljanju i raspolaganju nepokretnostima u javnoj svojini grada Novog Pazara.

Gradonačelnik grada Novog Pazara odlučuje o pribavljanju i raspolaganju pokretnih stvari u javnoj svojini grada Novog Pazara.

Gradonačelnik grada Novog Pazara odlučuje o davanju nepokretnosti u zakup.

Protiv odluka donetih u postupku pribavljanja i raspolaganja stvarima u javnoj svojini grada Novog Pazara nije dozvoljena žalba niti vođenje upravnog spora.

Odluke donete u postupku pribavljanja i raspolaganja stvarima u javnoj svojini grada Novog Pazara objavljuju se u "Službenom listu grada Novog Pazara".

III PRIBAVLJANJE I RASPOLAGANJE NEPOKRETNIM STVARIMA

Član 6

Pribavljanje i raspolaganje nepokretnim stvarima u javnoj svojini grada Novog Pazara, u smislu ove odluke, vrši se u skladu sa Zakonom kojim se uređuje javna svojina i po postupcima bliže uređenim podzakonskim propisima kojima se uređuju uslovi i postupci pribavljanja i otuđenja nepokretnosti i davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini.

Pribavljanje nepokretnih stvari eksproprijacijom vrši se u skladu sa posebnim zakonom kojim je uređen postupak eksproprijacije.

Pribavljanje nepokretnih stvari besteretnim pravnim poslom (poklon, nasleđivanje, jednostrana izjava volje) regulisano je posebnim zakonima kojima je uređen postupak nasleđivanja i postupak prometa nepokretnosti.

Nadležnost za pokretanje postupka i odlučivanje u postupku pribavljanja i otuđenja nepokretnosti u javnoj svojini grada Novog Pazara

Član 7

Nepokretnosti se putem javnog nadmetanja, prikupljanja pismenih ponuda ili putem neposredne pogodbe pribavljaju u javnu svojinu grada Novog Pazara ili otuđuju iz javne svojine na osnovu odluke Skupštine grada Novog Pazara.

Skupština grada Novog Pazara odlukom iz stava 1. ovog člana određuje sastav Komisije o raspolaganju ili pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu (u daljem tekstu: Komisija) putem javnog nadmetanja, prikupljanja pismenih ponuda ili neposrednom pogodbom.

Organ gradske uprave nadležan za imovinskopravne poslove vrši stručno-administrativne poslove za potrebe Komisije i priprema sve akte za organe grada Novog Pazara o pribavljanju, odnosno raspolaganju nepokretnostima iz javne svojine grada Novog Pazara.

Inicijativu za pokretanje postupka podnosi ovlašćeni predlagač (Gradonačelnik) samostalno ili na predlog nadležne gradske uprave, javnih preduzeća, ustanova, društava kapitala, drugih čiji je grad Novi Pazar osnivač.

Pribavljanje i otuđenje nepokretnosti u javnoj svojini grada Novog Pazara putem javnog nadmetanja i u postupku prikupljanja pismenih ponuda

Član 8

Nepokretne stvari pribavljaju se u javnu svojinu i otuđuju iz javne svojine polazeći od tržišne vrednosti nepokretnosti koju je procenio poreski, odnosno drugi nadležni organ ili licencirani procenitelj, u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda, ako zakonom, ili ovom odlukom nije drugačije određeno.

Odluka Skupštine grada Novog Pazara obavezno sadrži: naziv organa za čije potrebe se nepokretnost pribavlja u javnu svojinu grada Novog Pazara (naziv kupca); karakteristike nepokretnosti koja se pribavlja u javnu svojinu grada Novog Pazara; bliže uslove za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu grada (predaja u posed, rok plaćanja i sl.); vrsta postupka (javno nadmetanje, odnosno prikupljanje pismenih ponuda); visina sredstava obezbeđenih u budžetu (u slučaju pribavljanja), odnosno početna cena (u slučaju prodaje); licitacioni korak (u slučaju javnog nadmetanja), i dr.

Nakon donošenja odluke iz člana 7. stav 1. ove Odluke Komisija će objaviti oglas za sprovođenje postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda za pribavljanje, odnosno otuđenje nepokretnosti iz javne svojine grada Novog Pazara.

Komisija ima svog predsednika, zamenika predsednika i tri člana.

Nacrt rešenja o obrazovanju Komisije i tekst oglasa za javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda izrađuje Organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Član 9

Oglas za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje pismenih ponuda za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu grada Novog Pazara, sadrži:

- naziv organa za čije potrebe se nepokretnost pribavlja u javnu svojinu grada (naziv kupca);

- karakteristike nepokretnosti koja se pribavlja u javnu svojinu grada;

- bliže uslove za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu grada (predaja u posed, rok plaćanja i sl.);

- obavezu podnosioca prijave za učestvovanje u postupku javnog nadmetanja (u daljem tekstu: prijava), odnosno ponude za učestvovanje u postupku prikupljanja pismenih ponuda (u daljem tekstu: ponuda), da uz prijavu, odnosno ponudu, dostavi original lista nepokretnosti, izdatog od strane nadležnog katastra;

- obavezu vlasnika nepokretnosti koja se nudi da dostavi izjavu, overenu pred nadležnim javnim beležnikom, da na istoj nepokretnosti ne postoje prava trećih lica, da nije opterećena teretima, da nije pod sporom, niti pod zabranom raspolaganja, da nije predmet teretnog ili besteretnog pravnog posla, niti ugovora o doživotnom izdržavanju, da ne postoje druge smetnje za prenos prava svojine, kao i izjavu da, ukoliko se utvrdi da na nepokretnosti koja se nudi postoji bilo kakav teret, prodavac se obavezuje da ga otkloni o svom trošku, odnosno da kupcu pruži zaštitu od evikcije i snosi svu odgovornost za eventualne pravne nedostatke;

- obavezu podnosioca prijave, odnosno ponude, da uz prijavu, odnosno ponudu, dostavi dokaz da su izmireni svi troškovi korišćenja nepokretnosti koja se nudi (porez na imovinu, komunalni troškovi i trošak električne energije i sl.);

- kriterijum za izbor najpovoljnijeg ponuđača;

- obavezan sadržaj prijave, odnosno ponude i isprave, koje je potrebno dostaviti uz prijavu, odnosno ponudu: podaci o podnosiocu prijave (za fizička lica: ime i prezime, adresa, broj lične karte i jedinstveni matični broj građana; za preduzetnike: izvod iz registra nadležnog organa, ime i prezime, adresa, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana, naziv radnje, matični broj i poreski identifikacioni broj; za pravna lica: naziv i sedište, izvod iz registra nadležnog organa i potvrda o poreskom identifikacionom broju, kao i punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave);

- adresu za dostavljanje prijave, odnosno ponude;

- rok za podnošenje prijave, odnosno ponude;

- mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda;

- obaveštenje da podnosioci neblagovremene i nepotpune prijave, odnosno ponude neće moći da učestvuju u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, odnosno da će iste biti odbačene;

- druge elemente bitne za predmet pribavljanja nepokretnosti.

Član 10

Oglas za javno nadmetanje odnosno prikupljanje pismenih ponuda za otuđenje nepokretnosti iz javne svojine grada Novog Pazara sadrži:

- naziv organa i korisnika nepokretnosti koja se otuđuje iz javne svojine grada (prodavac);

- bliže podatke o načinu otuđenja nepokretnosti iz javne svojine grada(javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda);

- opis nepokretnosti koja se otuđuje iz javne svojine grada;

- početnu cenu po kojoj se nepokretnost otuđuje;

- rokove plaćanja;

- kriterijume za izbor najpovoljnijeg ponuđača;

- visinu i način polaganja depozita;

- rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu uspeli na javnom nadmetanju, odnosno u postupku prikupljanja pismenih ponuda;

- obavezan sadržaj prijave, odnosno ponude i isprave, koje je potrebno dostaviti uz prijavu, odnosno ponudu: podaci o podnosiocu prijave (za fizička lica: ime i prezime, adresa, broj lične karte i jedinstveni matični broj građana; za preduzetnika: izvod iz registra nadležnog organa, ime i prezime, adresa, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana, naziv radnje, matični broj i poreski identifikacioni broj; a za pravna lica: naziv i sedište, izvod iz registra nadležnog organa i potvrda o poreskom identifikacionom broju, kao i punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave);

- adresu za dostavljanje prijave, odnosno ponude;

- mesto i vreme preuzimanja dokumentacije (nacrt ugovora,) i obrazaca (izjava o gubitku prava na vraćanje depozita koja čini sastavni deo prodajne dokumentacije, prijava za učešće na javnom nadmetanju, izjava o visini ponuđene cene, izjava učesnika oglasa da prihvata uslove iz javnog oglasa, zapisnik o primopredaji konkursne dokumentacije …itd.);

- rok za podnošenje prijave, odnosno ponude;

- mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja, odnosno otvaranja pismenih ponuda;

- obaveštenje da podnosioci neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno ponude neće moći da učestvuju u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda, odnosno da će takve prijave biti odbačene;

- druge elemente bitne za predmet otuđenja.

U postupku prikupljanja pismenih ponuda, u prijavi se obavezno navodi iznos koji se nudi za predmetnu nepokretnost.

Član 11

Postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda radi pribavljanja, odnosno otuđenja nepokretnosti u javnoj svojini grada Novog Pazara, sprovodi Komisija iz člana 7. ove Odluke.

Stručno-administrativne poslove za potrebe Komisije vrši organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

O toku postupka javnog nadmetanja, odnosno otvaranja prispelih ponuda Komisija vodi zapisnik.

Član 12

Rešenje o izboru najpovoljnijeg ponuđača, nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda za pribavljanje, odnosno otuđenje nepokretnosti iz javne svojine grada donosi Skupština grada Novog Pazara na predlog Gradskog veća.

Rešenjem iz stava 1. ovog člana istovremeno se daje ovlašćenje Gradonačelniku grada Novog Pazara da u ime i za račun grada zaključi ugovor sa najpovoljnijim ponuđačem.

Rešenje iz stava 1. ovog člana je konačno i protiv istog se ne može izjaviti žalba.

U slučaju da postoji dva ili više ponuđača, pa najpovoljniji ponuđač odustane od zaključivanja ugovora postupak se mora ponoviti od početka.

Ugovor o pribavljanju i raspolaganju

Član 13

Ugovor o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu grada Novog Pazara, odnosno o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine, u ime grada zaključuje gradonačelnik Novog Pazara, po prethodno pribavljenom mišljenju gradskog pravobranilaštva.

Organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove u obavezi je da primerak zaključenog ugovora dostavi organu nadležnom za poslove finansija i Gradskom pravobranilaštvu, a original zaključenog ugovora zajedno sa rešenjem organu nadležnom za vođenje evidencije nepokretnosti u javnoj svojini, u roku od 3 dana od dana izvršene solemnizacije tog ugovora od strane javnog beležnika.

U slučaju da se ugovor o pribavljanju ili raspolaganju ne zaključi u roku od 30 dana od dana pravosnažnosti rešenja o izboru najpovoljnijeg ponuđača Komisija je dužna da obavesti donosioca odluke i Gradsko pravobranilaštvo radi pokretanja postupka stavljanja van snage rešenja gradonačelnika.

Obaveze gradskog pravobranilaštva

Član 14

Gradsko pravobranilaštvo dužno je da dostavi rešenje o upisu ili brisanju odgovarajućih prava na nepokretnosti organu gradske uprave nadležnom za imovinsko-pravne poslove, organu nadležnom za vođenje evidencije o nepokretnostima u javnoj svojini i organu nadležnom za poslove finansija, u roku od 3 dana od dobijanja ovog rešenja od nadležnog organa.

Gradsko pravobranilaštvo dužno je da dá mišljenje iz člana 13. stav 1. ove Odluke u roku od 8 dana od dana prijema zahteva.

Gradsko pravobranilaštvo dužno je da pokrene postupak za stavljanje van snage rešenja o izboru najpovoljnijeg ponuđača, u slučaju iz člana 13. stav 3. ove Odluke, u roku od 5 dana od prijema obaveštenja od strane Komisije.

Pribavljanje i otuđenje nepokretnosti grada Novog Pazara neposrednom pogodbom

Član 15

Izuzetno od postupka pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu putem javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda, nepokretnosti se mogu pribaviti i putem razmene neposrednom pogodbom, ali samo pod sledećim uslovima:

1) ako je takva razmena u interesu grada, odnosno ako se na taj način obezbeđuju veći prihodi za nosioca prava javne svojine;

2) ako se nepokretnosti razmenjuju pod tržišnim uslovima;

3) ako se u slučaju kad je tržišna vrednost nepokretnosti u javnoj svojini grada veća od tržišne vrednosti nepokretnosti koja se pribavlja u javnu svojinu na ime razmene, ugovori doplata razlike u novcu u roku od 20 dana od dana zaključenja ugovora.

Predlog akta, odnosno akt o pribavljanju nepokretnosti mora da sadrži obrazloženje iz kojeg se može utvrditi postojanje okolnosti iz stava 1. tačka 1) ovog člana, uz obavezno pojašnjenje razloga zbog kojih se pribavljanje nije moglo realizovati javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda.

Član 16

Nepokretne stvari se mogu pribaviti ili otuđiti iz javne svojine neposrednom pogodbom, ali ne ispod od strane nadležnog organa procenjene tržišne vrednosti nepokretnosti (kod otuđenja), odnosno ne iznad te vrednosti (kod pribavljanja), ako u konkretnom slučaju to predstavlja jedino moguće rešenje.

Predlog akta o ovakvom obliku raspolaganja, odnosno pribavljanja mora da sadrži obrazloženje iz kojeg se može utvrditi postojanje ovih okolnosti uz obavezno pojašnjenje razloga zbog kojih se pribavljanje/otuđenje nije moglo realizovati javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda. Bliži uslovi pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom u smislu stava 1. tačka 1) ovog člana regulisani su Uredbom koja uređuje uslove pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanjem u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno pribavljanju i ustupanju iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda (u daljem tekstu: Uredba).

Otuđenje nepokretnosti iz javne svojine grada Novog Pazara ispod tržišne cene, odnosno bez naknade

Član 17

Nepokretnosti se mogu otuđiti iz javne svojine grada i ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, ako postoji interes za takvim raspolaganjem, kao što je otklanjanje posledica elementarnih nepogoda ili drugim slučajevima propisanim zakonom ili podzakonskim aktima.

Bliži uslovi otuđenja nepokretnosti ispod tržišne cene, odnosno bez naknade u smislu stava 1. ovog člana regulisani su Uredbom.

Postupak i nadležnost kod pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom, ispod tržišne cene, odnosno bez naknade

Član 18

Odluku o pribavljanju i otuđenju nepokretnosti iz javne svojine grada neposrednom pogodbom ili ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, pod uslovima propisanim ovom Odlukom donosi Skupština grada Novog Pazara.

Odluka iz stava 1. ovog člana, shodno Uredbi i Zakonu, mora da sadrži obrazloženje razloga koji opravdavaju svaki od navedenih načina pribavljanja i raspolaganja nepokretnostima u javnoj svojini.

Predlog odluke o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu grada, odnosno otuđenju nepokretnosti iz javne svojine grada putem neposredne pogodbe, ispod tržišne cene ili bez naknade utvrđuje gradsko veće.

Nakon donošenja odluke iz stava 1. ovog člana, Skupština grada Novog Pazara formira Komisiju za sprovođenje postupka.

Nakon sprovedenog postupka Komisija sastavlja zapisnik.

Rešenje, po predlogu Gradskog veća, donosi Skupština grada.

Rešenje iz stava 6. ovog člana je konačno i protiv istog nije moguće izjaviti žalbu.

Ugovor o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu grada odnosno o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine grada putem neposredne pogodbe, ispod tržišne cene, odnosno bez naknade u ime i za račun grada zaključuje gradonačelnik grada Novog Pazara, a nakon pribavljenog mišljenja gradskog pravobranilaštva.

Član 19

Odredbe ove Odluke koje se odnose na obaveze gradskog pravobranioca kod pribavljanja i raspolaganja nepokretnosti putem javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda, shodno se primenjuju i na ovaj postupak.

IV DAVANJE U ZAKUP NEPOKRETNOSTI U JAVNOJ SVOJINI GRADA NOVOG PAZARA

Pojam i nadležnost

Član 20

Stvari u javnoj svojini mogu se dati u zakup, polazeći od tržišne vrednosti zakupnine, u postupku javnog nadmetanja i prikupljanjem pismenih ponuda.

Gradsko veće grada Novog Pazara propisuje visinu zakupnine za korišćenje stambenih zgrada, stanova, poslovnih prostorija i garaža u javnoj svojini.

Izuzetno od stava 1. ovog člana nepokretnosti se mogu dati u zakup i neposrednom pogodbom, u slučajevima predviđenim Zakonom i Uredbom, stim da odluka o ovakvom raspolaganju mora biti posebno obrazložena.

Član 21

O davanju u zakup nepokretnosti u javnoj svojini grada odlučuje Skupština grada.

Odluka iz prethodnog stava treba da sadrži sve obavezne elemente budućeg oglasa o sprovođenju postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, koji su utvrđeni ovom Odlukom i važećim podzakonskim aktima.

Sadržina oglasa

Član 22

Oglas o davanju nepokretnosti u zakup sadrži:

- naziv organa i korisnika nepokretnosti koja se daje u zakup (naziv zakupodavca);

- bliže podatke o načinu davanja u zakup nepokretnosti (javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda);

- opis nepokretnosti koja se daje u zakup;

- uslove pod kojima se nepokretnost daje u zakup (rok trajanja zakupa, delatnosti koje se mogu obavljati, i dr.);

- obaveze zakupca u vezi sa korišćenjem nepokretnosti za određenu svrhu i namenu;

- napomenu da zakupac ne sme predmetnu nepokretnost izdati u podzakup;

- vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja, odnosno razmatranja prispelih ponuda;

- način, mesto i vreme za dostavljanje prijava za učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno dostavljanja pismenih ponuda za učešće u postupku prikupljanja pismenih ponuda;

- mesto i vreme uvida u dokumentaciju u vezi sa nepokretnosti koja se daje u zakup;

- početnu, odnosno najnižu visinu zakupnine po kojoj se nepokretnost može dati u zakup;

- visinu i način polaganja depozita;

- rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu uspeli na javnom nadmetanju, odnosno u postupku prikupljanja pismenih ponuda;

- kriterijume za izbor najpovoljnijeg ponuđača;

- druge elemente bitne za predmet davanja u zakup.

Prijava, odnosno ponuda koja se dostavlja obavezno sadrži: dokaz o uplati depozita, iznos zakupnine koja se nudi, kao i: za fizička lica - ime i prezime, adresu, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana; za preduzetnike - ime i prezime preduzetnika, izvod iz registra nadležnog organa i poreski identifikacioni broj, adresu, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana, naziv radnje, matični broj; za pravna lica - naziv i sedište, kopiju rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa i poreski identifikacioni broj, kao i punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave, odnosno ponude.

Podnosioci neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno ponude, ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, a nepotpune ili neblagovremene prijave, odnosno ponude se odbacuju.

Trajanje zakupa

Član 23

Sve nepokretnosti pobrojane u članu 3. stav 2. ove Odluke mogu se dati u zakup na određeno ili neodređeno vreme.

Nepokretnosti u javnoj svojini ne mogu se davati u podzakup.

Nadležnost i rad komisije kod zakupa

Član 24

Postupak davanja u zakup nepokretnosti sprovodi Komisija, koju obrazuje Gradsko veće grada Novog Pazara.

Komisija ima pet članova, i to: predsednika i četiri člana.

Stručno-administrativne poslove za potrebe Komisije vrši organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

O toku postupka javnog nadmetanja, odnosno otvaranja prispelih ponuda, Komisija vodi zapisnik, koji zajedno sa predlogom za izbor najpovoljnijeg ponuđača dostavlja Organu gradske uprave nadležnom za imovinsko-pravne poslove, koji utvrđuje predlog rešenja o davanju u zakup nepokretnosti i dostavlja ga na prethodno mišljenje gradskom pravobranilaštvu.

Rešenje o davanju u zakup nepokretnosti donosi gradonačelnik.

Na rešenje iz prethodnog stava, svaki učesnik u postupku može podneti prigovor Gradskom veću.

Odluka Gradskog veća je konačna.

Ugovor o zakupu nepokretnosti sa izabranim najpovoljnijim ponuđačem zaključuje gradonačelnik opštine.

Ugovorom iz stava 7. ovog člana regulišu se međusobna prava i obaveze ugovornih strana.

Na postupak davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini ispod tržišne cene ili neposrednom pogodbom shodno se primenjuju odredbe ove Odluke koje se odnose na otuđenje i pribavljanja ispod tržišne cene ili putem neposredne pogodbe, kao i odredbe Zakona i Uredbe kojima je taj postupak bliže regulisan.

Član 25

Izbor najpovoljnijeg ponuđača vrši se primenom kriterijuma najviše ponuđene zakupnine.

Ukoliko u postupku dva ili više ponuđača ponude isti iznos zakupnine, Komisija zadržava pravo da izvrši izbor najpovoljnijeg ponuđača, po slobodnom uverenju.

Član 26

Nepokretnosti u javnoj svojini grada mogu se izuzetno dati u zakup i van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, u slučajevima:

- kada zakup traže međunarodne organizacije za pomoć i saradnju sa zemljama Evropske unije, međunarodne humanitarne organizacije u cilju obezbeđenja uslova za smeštaj i rad u Republici Srbiji, kao i domaće humanitarne organizacije, političke stranke, organizacije i udruženja građana iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečije zaštite, pod uslovom da taj prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda, kao i u drugim slučajevima, u skladu sa Uredbom;

- kada zakupac prestane da obavlja svoju delatnost, usled teške bolesti, odlaska u penziju ili smrti, a dodelu u zakup traži bračni drug, dete ili roditelj zakupca (članovi porodičnog domaćinstva), pod uslovom da nastavi sa obavljanjem iste delatnosti;

- kada zakupac-pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice čiji je osnivač ili kada zakupac-pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice, a oba pravna lica imaju istog osnivača, odnosno kada je kod zakupca - pravnog lica došlo do određenih statusnih promena;

- kada zakupac-fizičko lice traži određivanje za zakupca pravno lice čiji je osnivač ili kada osnivač pravnog lica, zbog brisanja istog iz registra nadležnog organa, traži da bude određen za zakupca, kao fizičko lice;

- kada zakupac koji je uredno izmirivao obavezu plaćanja zakupnine, traži produženje ugovora o zakupu, zaključenog na određeno vreme, najranije tri meseca, a najkasnije mesec dana pre isteka ugovora o zakupu;

- kada se nepokretnost daje u zakup za potrebe održavanja sportskih, kulturnih, sajamskih, naučnih i drugih sličnih potreba, a rok zakupa je kraći od 30 dana;

- kada se nepokretnost ne izda u zakup posle sprovedenog jednog postupka javnog oglašavanja, ali ne ispod tržišne visine zakupnine za tu nepokretnost, odnosno visine zakupnine propisane opštim aktom nadležnog organa;

- kada davanje u zakup traži fizičko lice kojem je ta nepokretnost oduzeta nacionalizacijom, odnosno njegovi naslednici, pod uslovom da je pokrenut postupak za vraćanje oduzete imovine pred nadležnim organom;

- kada jedan od zakupaca iste nepokretnosti traži prestanak zakupodavnog odnosa, a drugi zakupac traži zaključenje ugovora o zakupu, kao jedini zakupac;

- kada zakupac-pravno lice zatraži određivanje za zakupca nepokretnosti drugo pravno lice, pod uslovom da ono izmiri celokupan dug zakupca nastao usled neplaćanja zakupnine i troškova korišćenja zakupljene nepokretnosti, a ukoliko taj dug nije moguće namiriti na drugi način;

- kada je to potrebno radi bolje organizacije i efikasnosti rada nosioca prava javne svojine, odnosno korisnika stvari u javnoj svojini, kao i posebnih službi i organizacija čiji su oni osnivači;

- kada zaključenje ugovora o zakupu garaže traži vlasnik stana ili zakupac stana, gde je garaža sastavni deo stana i sa stanom čini jednu celinu, odnosno ima vertikalnu komunikaciju sa stanom.

Odluku o davanju u zakup nepokretnosti iz stava 1. ovog člana donosi gradonačelnik, na obrazložen predlog Komisije iz člana 24. ove Odluke.

V POSEBNI OBLICI PRENOSA PRAVA SVOJINE

Prenos prava javne svojine na nepokretnosti na drugog nosioca javne svojine (sa naknadom ili bez naknade), uključujući i razmenu

Član 27

Grad može preneti pravo javne svojine na drugog nosioca javne svojine, sa naknadom ili bez naknade, kao i izvršiti razmenu prava javne svojine sa drugim nosiocem prava javne svojine, pod uslovima i na način propisan zakonom i podzakonskim aktom.

Razmena prava svojine moguća je i sa drugim fizičkim ili pravnim licem, s tim da se mora vršiti prema tržišnim uslovima i uz obavezu doplate cene ukoliko postoji razlika u ceni/površini nepokretnosti koje su predmet razmene.

Postupak raspolaganja iz stava 1. ovog člana sprovodi se na način propisan ovom odlukom za pribavljanje nepokretnih stvari u javnu svojinu grada, odnosno otuđenje nepokretnih stvari iz javne svojine grada putem javnog nadmetanja, prikupljanja pismenih ponuda ili neposrednom pogodbom.

Davanje stvari u javnoj svojini na korišćenje

Član 28

Grad stvari u javnoj svojini mogu davati na korišćenje korisnicima čiji su osnivači pod uslovima i na način propisan zakonom i podzakonskim aktom.

Nosioci prava korišćenja i korisnici nepokretnosti u javnoj svojini grada imaju prava i obaveze propisane zakonom i ovom Odlukom.

Član 29

Odluku o davanju nepokretnosti na korišćenje donosi Skupština grada.

Gradonačelnik zaključuje ugovor o davanju nepokretnosti u javnoj svojini grada na korišćenje.

Na postupak evidencije nepokretnosti i dostavljanje podataka organu nadležnom za poslove finansija, shodno se primenjuju odredbe člana 13. stav 2. ove Odluke.

Član 30

Na zahtev državnih organa i organizacija odnosno organa i organizacija lokalne samouprave, pravnih lica i drugih organizacija, prostor u službenim zgradama (kancelarijski prostor) odnosno službeni prostor (sale), može se dati na privremeno, odnosno povremeno korišćenje, sa naknadom ili bez naknade, za rad, održavanje sastanaka, promocija i manifestacija od opšteg društvenog značaja za lokalnu zajednicu, podnosiocu zahteva.

Štetu nastalu na opremi i u službenom prostoru za vreme privremenog odnosno povremenog korišćenja istog, snosi lice kome je prostor dat na korišćenje.

Član 31

O rasporedu korišćenja službenih zgrada i prostorija za potrebe organa grada odlučuje gradonačelnik, odnosno lice koje on ovlasti.

Oduzimanje prava korišćenja na nepokretnosti

Član 32

Skupština grada na inicijativu Gradonačelnika donosi odluku o oduzimanju prava korišćenja.

Zasnivanje hipoteke na nepokretnostima u javnoj svojini

Član 33

Na nepokretnostima u javnoj svojini grada može se zasnovati hipoteka.

Odluku o zasnivanju hipoteke na nepokretnostima u javnoj svojini grada donosi Skupština grada.

Organ gradske uprave nadležan za imovinskopravne poslove po dobijanju obrazložene inicijative, izrađuje nacrt odluke o zasnivanju hipoteke na nepokretnostima u javnoj svojini grada i dostavlja ga Gradskom veću.

Gradsko veće utvrđuje predlog odluke i dostavlja ga Skupštini grada na usvajanje.

Založnu izjavu u ime grada potpisuje gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

Odlučivanje o pravu preče kupovine nepokretnosti

Član 34

Fizičko ili pravno lice koje namerava da otuđi nepokretnost ili deo nepokretnosti na kojoj grad ima pravo preče kupovine prema važećim propisima, dužno je da podnese ponudu organu gradske uprave nadležnom za imovinsko-pravne poslove. Ponuda mora da sadrži podatke o nepokretnosti navedene iz katastara nepokretnosti i cenu po kojoj se nepokretnost nudi.

Organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove predlog dostavlja gradskom veću, na razmatranje.

Gradsko veće ukoliko ponudu prihvati utvrđuje predlog odluke i dostavlja ga Skupštini grada na usvajanje.

Gradonačelnik opštine, na osnovu odluke iz stava 3. ovog člana, zaključuje ugovor o pribavljanju nepokretnosti ili dela nepokretnosti u javnu svojinu grada.

Kod otuđenja nepokretnosti ili dela nepokretnosti na kojoj grad ima pravo susvojine sa drugim fizičkim ili pravnim licem, grad je u obavezi da poštuje pravo prečeg i ponudi nepokretnost ili deo nepokretnosti suvlasniku, po tržišnim uslovima metodom neposredne pogodbe, pod uslovom da je nepokretnost deljiva.

U slučaju da suvlasnik odbije kupovinu nepokretnosti ili dela nepokretnosti pristupa se prodaji putem javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda u svemu prema postupku utvrđenom Zakonom i ovom Odlukom.

Ulaganje sredstava u kapital javnog preduzeća i društava kapitala koja obavljaju delatnosti od opšteg interesa

Član 35

Pod sredstvima se u smislu ovog člana Odluke smatraju:

1) novac i hartije od vrednosti;

2) pravo svojine na stvarima u javnoj svojini, izuzev prirodnih bogatstava i dobara u opštoj upotrebi, mreža koje mogu biti isključivo u javnoj svojini i drugih nepokretnosti koje mogu biti isključivo u javnoj svojini;

3) druga imovinska prava koja se po opštim propisima mogu uložiti u kapital.

Vrednost stvari iz stava 1. ovog člana Odluke utvrđuje se prema pravilima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Po osnovu ulaganja grad kao nosilac javne svojine stiče akcije, odnosno udele, dok su uneti udeli svojina tog javnog preduzeća, odnosno društva kapitala.

Postupak i nadležnost kod ulaganja

Član 36

Obrazložen predlog za ulaganje u kapital javnog preduzeća ili društva kapitala podnosi zastupnik tog pravnog lica.

Na inicijativu zastupnika Gradonačelnik inicijativu prosleđuje Gradskom veću na razmatranje, a Gradsko veće ako smatra da je predlog osnovan isti dalje prosleđuje Skupštini grada na usvajanje.

Mišljenje na predlog Gradskog opštinskog veća pre slanja Skupštini grada na usvajanje daje Gradsko pravobranilaštvo, u roku 8 dana.

Stručno-administrativne poslove, uključujući i izradu svih predloga akata u ovom postupku vrši organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Prenos investitorskih prava

Član 37

Skupština grada može, prilikom donošenja odluke o pribavljanju u javnu svojinu objekta izgradnjom, da donese odluku kojom ovlašćuje korisnika, ustanovu, javnu agenciju ili javno preduzeće čiji je grad osnivač, da obavlja investitorska prava u ime i za račun grada, bez prava sticanja svojine na objektu u izgradnji.

Objekat se izgradnjom isključivo pribavlja u javnu svojinu grada.

Raspolaganje stanovima u javnoj svojini

Član 38

Na postupak raspolaganja stanovima u javnoj svojini na kojima je neko lice upisano sa pravom korišćenja (stanovi iz otkupa) primenjuju se odredbe posebnog zakona kojim je regulisano pitanje stambene podrške i stanovanja.

Gradonačelnik, odnosno lice koje on ovlasti, zaključuje ugovor o raspolaganju takvim stanovima.

Izvođenje radova na održavanju nepokretnosti

Član 39

Načelnik Gradske uprave donosi odluku o izvođenju radova na rekonstrukciji nepokretnosti u javnoj svojini, u skladu sa Odlukom o budžetu i Planom javnih nabavki za tekuću godinu.

Ukoliko je grad suvlasnik na nepokretnosti iz stava 1. ovog člana, odlukom o izvođenju radova određuju se uslovi pod kojima grad učestvuje u finansiranju izvođenja radova i daje saglasnost na nacrt ugovora o zajedničkom finansiranju radova koji zaključuju grad i ostali suvlasnici nepokretnosti.

Gradonačelnik podnosi nadležnom organu zahtev za izdavanje rešenja o odobrenju izvođenja građevinskih radova na rekonstrukciji nepokretnosti, na osnovu odluke Načelnika Gradske uprave. Zahtev za izdavanje rešenja o odobrenju izvođenja radova sa potrebnim dokazima priprema organ uprave nadležan za poslove investicija.

Nosioci prava korišćenja na nepokretnosti u javnoj svojini i korisnici mogu izvoditi radove na adaptaciji, sanaciji, investicionom ili tekućem održavanju nepokretnosti na osnovu odluke nadležnog organa nosioca prava korišćenja, odnosno korisnika bez posebne odluke nadležnog organa grada, u skladu sa Odlukom o budžetu, Planom rada i Planom javnih nabavki za tekuću godinu.

Načelnik Gradske može, u slučaju donošenja odluke iz stava 1. ovog člana, ovlastiti korisnika postojeće nepokretnosti da obavlja investitorska prava u ime i za račun grada u postupku održavanja nepokretnosti koju koristi.

VI PRIBAVLJANJE I OTUĐENJE POKRETNIH STVARI

Član 40

Postupak pribavljanja pokretnih stvari u javnu svojinu grada sprovodi se u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Odluku o raspolaganju i pribavljanju pokretnih stvari u javnu svojinu grada donosi Gradonačelnik.

Organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove sprovodi postupak pribavljanja odnosno raspolaganja pokretnim stvarima u javnoj svojini grada u skladu sa zakonom, Uredbom i ovom odlukom i posle sprovedenog postupka priprema predlog akta o pribavljanju, odnosno otuđenju koju donosi Gradonačelnik.

Otuđenje pokretnih stvari

Član 41

Otuđenje pokretnih stvari iz javne svojine vrši se, po pravilu u postupku javnog oglašavanja, odnosno postupku prikupljanja pismenih ponuda na način kojim se obezbeđuje interes nosilaca prava javne svojine.

Izuzetno, pokretne stvari mogu se otuđiti iz javne svojine grada i neposrednom pogodbom.

U postupku otuđenja neposrednom pogodbom, kupoprodajna cena ne može biti manja od najniže, odnosno početne cene utvrđene u postupku javnog oglašavanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, otuđenje pokretnih stvari iz javne svojine grada može se vršiti i ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, ako postoji interes za takvim raspolaganjem, kao što je otklanjanje posledica elementarnih nepogoda i u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i Uredbom.

Nadležni organ može odlučiti da se određene pokretne stvari rashoduju ako se pak ne mogu otuđiti iz javne svojine.

Pokretne stvari koje nemaju nikakvu tržišnu vrednost ili se radi o stvarima izuzetno male tržišne vrednosti mogu se pokloniti drugom nosiocu prava javne svojine, pod uslovom da se i dalje koriste u opštem interesu.

Pre donošenja odluke o poklonu neophodno je da nadležni organ službe finansija, ili veštak ekonomske struke izvrši analizu troškova posedovanja te pokretne stvari, i ako su troškovi posedovanja veći od koristi koju ta pokretna stvar ima stiču se uslovi za otuđenje bez naknade (poklon).

Postupak i nadležnost

Član 42

Odluku o pokretanju postupka otuđenja pokretnih stvari iz javne svojine grada, u postupku javnog oglašavanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda donosi Gradonačelnik.

Gradonačelnik istovremeno sa donošenjem odluke o pokretanju postupka iz stava 1. ovog člana, obrazuje i imenuje Komisiju za otuđenje pokretnih stvari iz javne svojine grada. Istom odlukom uređuju se i zadaci Komisije.

Član 43

Komisija iz člana 43. stav 2. ove odluke ima predsednika, zamenika predsednika i tri člana.

Stručno-administrativne poslove za potrebe Komisije vrši Organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Komisija o svom radu sačinjava zapisnik i dostavlja ga Organu gradske uprave nadležnom za imovinsko-pravne poslove koji donosi nacrt odluke o otuđenju pokretne imovine.

Odluku o otuđenju pokretne imovine donosi gradonačelnik.

Ugovor o otuđenju pokretne imovine u ime i za račun grada zaključuje gradonačelnik.

Gradonačelnik može za zaključivanje ugovora za otuđenje pokretne imovine male vrednosti dati ovlašćenje drugom licu.

Zakup pokretnih stvari

Član 44

Na zakup pokretnih stvari u javnoj svojini grada/opštine shodno se primenjuju odredbe ove odluke koje se odnose na zakup nepokretnih stvari.

Prenos prava javne svojine na pokretnim stvarima na drugog nosioca javne svojine, uključujući i razmenu

Član 45

Pokretne stvari u javnoj svojini grada mogu se preneti na drugog nosioca javne svojine, sa naknadom ili bez naknade, uključujući i razmenu, u skladu sa Zakonom.

Odluku o prenosu prava javne svojine grada donosi Gradonačelnik.

Predlog odluke iz stava 2. ovog člana i tekst ugovora o prenosu prava javne svojine grada na pokretnim stvarima na drugog nosioca prava javne svojine, sačinjava Organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Kod zaključivanja ugovora i prenosa nadležnosti za zaključivanje ugovora shodno se primenjuju odredbe člana 44. stavovi 5. i 6. ove Odluke.

Davanje pokretnih stvari na korišćenje

Član 46

Pokretne stvari u javnoj svojini, mogu se dati na korišćenje javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač grad, u svrhu obavljanja njihove delatnosti, ako nisu neophodne za obavljanje poslova organa grada.

Odluku o davanju pokretnih stvari u javnoj svojini grada na korišćenje donosi Gradonačelnik opštine.

Predlog odluke iz stava 2. ovog člana i tekst ugovora o davanju na korišćenje izrađuje Organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove i dostavlja Gradonačelniku radi donošenja.

Kod zaključivanja ugovora i prenosa nadležnosti za zaključivanje ugovora shodno se primenjuju odredbe člana 44. stavovi 5. i 6. ove Odluke.

Ulaganje pokretnih stvari u kapital javnih preduzeća i društava kapitala i davanje u zalogu

Član 47

Pokretne stvari u javnoj svojini grada mogu se ulagati u kapital javnih preduzeća i društava kapitala i zalagati u skladu sa zakonom.

Odluku o ulaganju pokretnih stvari u kapital i zalaganju pokretnih stvari u javnoj svojini grada donosi Gradonačelnik.

Predlog odluke iz stava 2. ovog člana i tekst ugovora o ulaganju pokretnih stvari u kapital, odnosno zalaganju pokretnih stvari u javnoj svojini grada sačinjava Organ gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Kod zaključivanja ugovora i prenosa nadležnosti za zaključivanje ugovora shodno se primenjuju odredbe člana 44. stav 5. i 6. ove Odluke.

VII PRIBAVLJANJE I RASPOLAGANJE DRUGIM IMOVINSKIM PRAVIMA U VEZI SA KOJIMA GRAD IMA ODGOVARAJUĆA PRAVA

Član 48

O pribavljanju i raspolaganju drugim imovinskim pravima u vezi sa kojima grad ima odgovarajuća prava odlučuje Gradonačelnik, shodnom primenom odredbi ove odluke koje se odnose na raspolaganje i pribavljanje pokretnih stvari u javnoj svojini.

VIII KORIŠĆENJE STVARI U JAVNOJ SVOJINI

Član 49

Nosioci prava korišćenja (ustanove, mesne zajednice, javne agencije i druge organizacije) i korisnici stvari u javnoj svojini (organi i organizacije lokalne samouprave, javna preduzeća i društva kapitala) upravljaju stvarima u javnoj svojini grada Novog Pazara koje koriste.

Nosioci prava korišćenja i korisnici dužni su da vode evidenciju o stvarima u javnoj svojine koje koriste.

Organi uprave grada Novog Pazara dužni su da stvari u svojini grada Novog Pazara koriste na način kojim se obezbeđuje efikasno vršenje njihovih prava i dužnosti, kao i racionalno korišćenje i očuvanje tih stvari.

IX UPRAVLJANJE STVARIMA U JAVNOJ SVOJINI

Član 50

Cilj upravljanja stvarima u javnoj svojini je povećanje njihove efikasnosti, smanjenje troškova održavanja i veće pouzdanosti.

Upravljanje stvarima u javnoj svojini, jeste njihovo održavanje, obnavljanje i unapređivanje, kao i izvršavanje zakonskih i drugih obaveza u vezi sa tim stvarima, ako za određeni slučaj prava korišćenja, zakonom, podzakonskim aktom ili ovom odlukom nije nešto drugo propisano.

Proces upravljanja stvarima u javnoj svojini obuhvata postupke odabira sredstava načina finansiranja i računovodstvenih metoda, kao i određivanje nadležnosti i organizovanje procesa upravljanja stvarima u javnoj svojini, njihovo održavanje, obnavljanje, unapređivanje, kao i izvršavanje zakonskih i drugih obaveza u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, ovom odlukom i drugim opštim aktima grada Novog Pazara.

Član 51

Načelnik Gradske uprave, kao i direktori javnih preduzeća i ustanova, čiji je osnivač grad staraju se o zakonitosti i odgovorni su za zakonito korišćenje i upravljanje stvarima u javnoj svojini koje koristi grad Novi Pazar, odnosno javna preduzeća i ustanove.

Zaposleni u organima odgovorni su za savesno i namensko korišćenje stvari u javnoj svojini koje koriste u obavljanju poslova.

X VOĐENJE EVIDENCIJE O STVARIMA U JAVNOJ SVOJINI GRADA

Član 52

Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove finansija vodi evidenciju, u skladu sa zakonom, o stanju, vrednosti i kretanju sredstava u javnoj svojini grada Novog Pazara koje koriste organi i organizacije grada Novog Pazara.

Jedinstvenu evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini grada Novog Pazara, u skladu sa podzakonskim aktom koji uređuje evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini vodi organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za imovinsko pravne poslove.

Obavezuje se Gradska uprava da ustroji elektronsku evidenciju o nepokretnostima u javnoj svojini grada u skladu zakonom i podzakonskim aktima koji uređuju evidenciju nepokretnosti i potrebama grada Novog Pazara.

Elektronska evidencija nepokretnosti mora biti dostupna svim organima i pravnim subjektima, imaocima određenih prava na nepokretnostima u javnoj svojini grada Novog Pazaru, u cilju stalnog ažuriranja podataka.

Obavezuju se svi korisnici i nosioci prava korišćenja na nepokretnostima u javnoj svojini grada Novog Pazara da podatke o nepokretnostima dostavljaju isključivo u elektronskom obliku na Obrascu NEP-JS, preko web aplikacije Registar jedinstvene evidencije nepokretnosti u javnoj svojini nadležnoj organizacionoj jedinici iz stava 2. ovog člana.

Obavezuje se organizaciona jedinica Gradske uprave iz stava 2. ovog člana da zbirne podatke o nepokretnostima, vodi i dostavlja u elektronskom obliku na Obrascu ZOS-JS Republičkoj direkciji za imovinu.

XI VRŠENJE NADZORA

Član 53

Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši Gradsko veće.

U vršenju nadzora Gradsko veće ima pravo da traži od načelnika Gradske uprave i direktora javnih preduzeća i ustanova poseban izveštaj o izvršavanju obaveza popisa, upisa, evidencije nepokretnosti u javnoj svojini, a po potrebi i dokumentaciju o pribavljanju, korišćenju, upravljanju i raspolaganju stvarima u javnoj svojini.

Organi i drugi korisnici sredstava u javnoj svojini grada kod kojih se vrši nadzor dužni su da Gradskom veću omoguće uvid u evidenciju i dokumentaciju o pribavljanju, korišćenju, upravljanju i raspolaganju stvarima u javnoj svojini grada, kao i da im daju potrebna objašnjenja i pruže pomoć u vršenju nadzora.

Obavezuje se Gradsko veće da informiše Skupštinu grada najmanje jednom godišnje o stanju popisa, upisa, pribavljanju, korišćenju, upravljanju i raspolaganju stvarima u javnoj svojini grada, kao i o preduzetim merama protiv odgovornih lica.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 54

Za sve što nije regulisano ovom odlukom primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata kojima je regulisana oblast javne svojine.

Član 55

Gradonačelnik opštine je u obavezi da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke donese Uputstvo (naredbu) kojim će uspostaviti evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini i ustanoviti koordinaciju rada svih službi nadležnih za upravljanje imovinom.

Član 56

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".

 

Samostalni članovi Odluke o izmeni
Odluke o pribavljanju, raspolaganju i upravljanju stvarima u javnoj svojini grada Novog Pazara

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 7/2022)

Član 4

Postupci o pribavljanju, raspolaganju i upravljanju stvarima u javnoj svojini započeti pre izmene gore pomenutih članova ove Odluke okončaće se po odredbama ove Odluke o izmeni.

Član 5

Ova odluka stupa na snagu danom donošenja a objaviće se u "Službenom listu grada Novog Pazara".