ODLUKA
O UTVRĐIVANJU KRITERIJUMA ZA UMANJENJE OBAVEZA PLAĆANJA KOMUNALNIH USLUGA PORODICAMA SA TROJE I VIŠE DECE U 2023. GODINI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 62/2022)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuju se kriterijumi za umanjenje obaveza plaćanja komunalnih usluga u 2023. godini porodicama sa troje i više dece, koje se plaćaju putem jedinstvenog mesečnog računa, visina umanjenja obaveza plaćanja, kao i postupak za ostvarivanje umanjenja.

Član 2

Pravo na umanjenje iz člana 1. ove odluke ostvaruju porodice sa troje i više dece, do završetka njihovog redovnog školovanja, a najduže do 26. godine života, čiji članovi imaju prijavljeno prebivalište na teritoriji Grada Novog Sada, odnosno boravište za raseljena lica sa Kosova i Metohije, na adresi stana za koji traže umanjenje obaveza plaćanja komunalnih usluga, i ukoliko redovno izmiruju jedinstveni mesečni račun koji glasi na njihovo ime.

Broj članova porodičnog domaćinstva koji je evidentiran na jedinstvenom mesečnom računu ne može da bude manji od broja članova porodičnog domaćinstva navedenog u zahtevu za umanjenje obaveza plaćanja komunalnih usluga u 2023. godini (u daljem tekstu: zahtev).

Ukoliko na adresi stana iz stava 1. ovog člana stanuje više porodica, troškovi koji se obračunavaju po članu domaćinstva umanjuju se za članove porodičnog domaćinstva navedene u zahtevu.

Član 3

Pravo na umanjenje iz člana 1. ove odluke ostvaruje se za komunalne usluge koje pružaju: Javno komunalno preduzeće "Novosadska toplana" Novi Sad, Javno komunalno preduzeće "Vodovod i kanalizacija" Novi Sad i Javno komunalno preduzeće "Čistoća" Novi Sad, a naplaćuje ih JKP "Informatika" Novi Sad (u daljem tekstu: Preduzeće), putem jedinstvenog mesečnog računa.

Član 4

Umanjenje obaveza plaćanja komunalnih usluga iz člana 3. ove odluke, utvrđuje se u visini od 30% za porodice sa troje, četvoro i petoro dece, 40% za porodice sa šestoro, sedmoro i osmoro dece i 50% za porodice sa devetoro i više dece.

Član 5

Zahtev se podnosi Gradskoj upravi za socijalnu i dečiju zaštitu (u daljem tekstu: Gradska uprava), putem pisarnice Gradske uprave za opšte poslove, odnosno putem elektronske pošte: pisarnica@uprava.novisad.rs, najkasnije do 25. januara 2023. godine.

Uz zahtev se prilaže:

1. fotokopija lične karte, odnosno raseljeničke legitimacije podnosioca zahteva,

2. potvrda o redovnom školovanju za decu, i

3. izmiren jedinstveni mesečni račun za prethodni mesec.

Gradska uprava službenim putem pribavlja:

1. izvod iz matične knjige rođenih za decu u porodici,

2. potvrdu o prijavi prebivališta, odnosno boravišta, za roditelje i punoletnu decu, i

3. dokaz o redovnom izmirivanju obaveza.

Član 6

Na osnovu podnetih zahteva, Gradska uprava sačinjava spisak porodica koje ostvaruju pravo na umanjenje iz člana 1. ove odluke.

Spisak iz stava 1. ovog člana Gradska uprava dostavlja Preduzeću radi umanjenja obaveza plaćanja komunalnih usluga iz člana 3. ove odluke, najkasnije do 31. januara 2023. godine.

Gradska uprava redovno ažurira spisak iz stava 1. ovog člana i dostavlja ga Preduzeću najkasnije do poslednjeg dana u mesecu za tekući mesec.

Podnosilac zahteva koji je ostvario pravo na umanjenje u skladu sa ovom odlukom dužan je da o svakoj promeni koja je od uticaja na ostvarivanje prava na umanjenje obavesti Gradsku upravu, u roku od osam dana od nastale promene.

Podnosilac zahteva koji ostvari pravo na umanjenje na osnovu neistinitih ili netačnih podataka ili neprijavljivanjem promena koje utiču na prestanak prava na umanjenje, dužan je da nadoknadi štetu, u skladu sa zakonom.

Član 7

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 1. januara 2023. godine.