PRAVILNIK

O OBEZBEĐIVANJU ISHRANE I SMEŠTAJA U MINISTARSTVU UNUTRAŠNJIH POSLOVA

("Sl. glasnik RS", br. 27/2021 i 143/2022)

1. Uvodne odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se obezbeđivanje usluge ishrane i smeštaja u objektima za ishranu, hotelski i samački smeštaj Ministarstva unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo) policijskim službenicima i drugim zaposlenima u Ministarstvu, kao i posebnim kategorijama korisnika.

Usluga iz stava 1. ovog člana, može se obezbediti sa naknadom i bez naknade.

Član 2

Uslugu ishrane i smeštaja iz člana 1. ovog pravilnika obezbeđuje organizaciona jedinica Ministarstva nadležna za organizovanje ishrane i smeštaja, u skladu sa raspoloživim kapacitetima u objektima za ishranu, hotelski i samački smeštaj, kao i u terenskim uslovima u skladu sa raspoloživim kapacitetima.

2. Pružanje usluge ishrane i smeštaja

Član 3

Usluga ishrane, bez naknade, u redovnom radu obezbeđuje se sledećim policijskim službenicima i drugim zaposlenima, i to:

1) policijskim službenicima Direkcije policije, Policijske uprave za grad Beograd, Odeljenja za posebne akcije, Odseka za policijsko hapšenje - jedan obrok dnevno;

2) policijskim službenicima Direkcije policije, Uprave kriminalističke policije, Odeljenja za posebne akcije, Službe za borbu protiv organizovanog kriminala - jedan obrok dnevno;

3) (brisana)

4) policijskim službenicima Direkcije policije, operativnog sastava Helihopterske jedinice - jedan obrok dnevno i dodatak za letačko osoblje u vidu "letačkog obroka";

4a) policijskim službenicima Direkcije policije, Policijske uprave za grad Beograd, Policijske brigade - jedan obrok dnevno;

5) policijskim službenicima Direkcije policije, Policijske uprave za grad Beograd, Interventne jedinice 92, Dežurne službe - jedan obrok dnevno;

6) policijskim službenicima i drugim zaposlenima u Štabu Ministarstva za Autonomnu pokrajinu Kosovo i Metohija i Kopnenoj zoni bezbednosti - 3 obroka dnevno i smeštaj;

7) policijskim službenicima Direkcije policije, operativnog sastava Specijalne antiterorističke jedinice - jedan obrok dnevno;

8) policijskim službenicima Direkcije policije, operativnog sastava Žandarmerije - jedan obrok dnevno;

9) policijskim službenicima operativnog sastava Direkcije policije, Ronilačkog centra Žandarmerije - jedan obrok dnevno i dodatak u vidu "ronilačkog obroka".

10) (brisana)

Ministarstvo obezbeđuje jedan litar mleka dnevno zaposlenima koji rade pod otežanim uslovima u Službi za specijalne istražne metode, štampariji, auto radionici, vešerajima, benzinskoj pumpi, kotlarnicama i sl.

Član 4

Policijskom službeniku i po potrebi drugom zaposlenom, kada je to u funkciji stvaranja uslova za vršenje policijskih poslova, obezbeđuje se ishrana, bez naknade, u skladu sa mogućnostima u vanrednom angažovanju, pripravnosti jedinica i prekovremenom radu, na osnovu zahteva rukovodioca organizacione jedinice korisnika u skladu sa planom i tačnim brojem korisnika usluga koji se upućuje organizacionoj jedinici Ministarstva nadležnoj za organizovanje ishrane i smeštaja. Vrsta i struktura obroka određuje se u zavisnosti od uslova i vremena provedenog na radu.

U slučaju rada u terenskim uslovima zaposlenima u Ministarstvu, po potrebi, obezbeđuju se tri obroka dnevno.

Zaposlenima u Ministarstvu, po potrebi iz zdravstvenih i bezbedonosnih razloga u redovnom, vanrednom angažovanju i terenskim uslovima može se obezbediti flaširana voda za piće.

Na posebno obrazložen zahtev rukovodioca organizacione jedinice korisnika i saglasnost ministra može se obezbediti i jedan obrok dnevno, užina ili napitak zaposlenima u Ministarstvu.

Član 5

Korišćenje sredstava za reprezentaciju uključuje izdatke nastale konzumacijom hrane i pića, a vezani su za poslovne aktivnosti Ministarstva.

Troškovima reprezentacije smatraju se:

1) troškovi konzumacije toplih napitaka i bezalkoholnih pića prilikom održavanja sastanaka - redovna reprezentacija;

2) troškovi konzumacije hrane i pića prilikom obeležavanja određenih praznika, jubileja, posete domaćih i stranih delegacija, većih radnih skupova i sl. - vanredna reprezentacija.

Kategoriju korisnika i limite sredstava za korišćenje redovne i vanredne reprezentacije određuje ministar.

Član 6

Polaznicima specijalističkih i stručnih kurseva, seminara i obuka koji se organizuju u cilju stručnog osposobljavanja, obrazovanja i usavršavanja policijskih službenika, na posebno obrazložen zahtev rukovodilaca organizacionih jedinica Ministarstva, može se obezbediti:

1) u mestu rada ili prebivališta polaznika, ukoliko predavanja traju duže od osam časova dnevno - jedan obrok,

2) van mesta rada ili prebivališta - tri obroka dnevno.

Član 7

Licima koja nisu zaposlena u Ministarstvu obezbeđuje se ishrana, bez naknade, i to:

1) licima na školovanju:

(1) polaznicima Centra za osnovnu policijsku obuku, polaznicima osnovne obuke pripadnika vatrogasno-spasilačkih jedinica, za vreme trajanja školovanja i polaznicima osnovnih kurseva koje organizuje Ministarstvo za vreme trajanja teorijske nastave - tri obroka dnevno, a prilikom obuke u terenskim uslovima i slično i užina zbog pojačanih psihofizičkih aktivnosti,

(2) studentima Kriminalističko-policijskog univerziteta - u skladu sa međusobnim sporazumom Ministarstva sa Kriminalističko-policijskim univerzitetom;

2) licima lišenim slobode u skladu sa zakonom, na osnovu zahteva nadležnih organizacionih jedinica Direkcije policije - u kom slučaju se broj i struktura obroka određuju saglasno vremenskom trajanju lišenja slobode (zadržavanja).

Član 8

Ishrana bez naknade obezbeđuje se na osnovu:

1) dnevnih trebovanja sa tačnim brojem korisnika i brojem obroka koja se dostavljaju od strane rukovodioca organizacione jedinice korisnika u restoran ishrane u kome se pruža usluga (kuvani ili suvi obrok);

2) bonova za obrok (doručak, ručak ili večera) na osnovu prethodne konsultacije sa rukovodiocem organizacione jedinice nadležne za organizovanje ishrane i smeštaja.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, organizacionoj jedinici nadležnoj za organizovanje ishrane i smeštaja, dostavlja se zahtev od strane rukovodioca organizacione jedinice korisnika koji sadrži pravni osnov po kome se usluga zahteva, vrstu obroka koja se traži, broj korisnika i vremenski period pružanja usluge.

Član 9

Korisnicima se obezbeđuje ishrana bez naknade kroz sledeću strukturu obroka: doručak, ručak, večera i užina.

Doručak, ručak i večera mogu biti u obliku kuvanog obroka i suvog obroka - lanč paket.

Suvi obrok - lanč paket, obezbeđuje se kada terenski uslovi ne dozvoljavaju pripremu i konzumiranje kuvanog obroka.

U slučajevima pojačanih psiho-fizičkih napora kojima su izloženi pripadnici organizacionih jedinica Ministarstva tokom svojih aktivnosti, a na osnovu obrazloženja nadležnog lekara, ovlašćeno lice - rukovodilac organizacione jedinice korisnika može zahtevati uvođenje užine za koju je potrebno dobiti saglasnost direktora policije ili saglasnost ministra.

Vrsta, struktura i sastav obroka propisuje se planskim jelovnicima na zahtev rukovodioca organizacione jedinice korisnika. Dijetetičar - nutricionista iz organizacione jedinice nadležne za organizovanje ishrane i smeštaja izrađuje planski jelovnik u saradnji sa nadležnim lekarom u skladu sa kategorijom korisnika prema psiho-fizičkim zahtevima vezanim za dnevne aktivnosti korisnika uz poštovanje principa pravilno izbalansirane ishrane.

Obroci se pripremaju u skladu sa normativom.

Član 10

Ishrana bez naknade se može obezbediti u skladu sa pravilima dijetalne ishrane na predlog nadležnog lekara ili zdravstvene epidemiološke službe kao i verskim opredeljenjima korisnika, po potrebi, i u skladu sa raspoloživim kapacitetima.

Član 11

(Brisan)

Član 12

Ishrana sa naknadom obezbeđuje se zaposlenima u objektima za ishranu Ministarstva u skladu sa važećim cenovnicima.

Ishrana sa naknadom može se obezbediti saradnicima Ministarstva i drugim korisnicima po ugovoru.

Član 13

Policijskom službeniku i po potrebi drugom zaposlenom, kada je to u funkciji stvaranja uslova za vršenje policijskih poslova, obezbeđuje se boravak bez naknade u objektima za hotelski smeštaj u skladu sa raspoloživim smeštajnim kapacitetima u svim vidovima angažovanja, pripravnosti jedinica i prekovremenom radu na osnovu zahteva rukovodioca organizacione jedinice korisnika u skladu sa planom i tačnim brojem korisnika usluga koji se upućuje organizacionoj jedinici Ministarstva nadležnoj za organizovanje ishrane i smeštaja.

Polaznicima specijalističkih i stručnih kurseva, seminara i obuka koji se organizuju u cilju stručnog osposobljavanja, obrazovanja i usavršavanja policijskih službenika na osnovu zahteva rukovodioca organizacione jedinice i odobrenja Kabineta ministra može se obezbediti smeštaj u objektima za hotelski smeštaj.

Policijskim službenicima koji su angažovani u multinacionalnim operacijama obezbeđuje se boravak (ishrana i smeštaj) bez naknade u objektima za hotelski smeštaj u neprekidnom trajanju od sedam dana, u skladu sa raspoloživim smeštajnim kapacitetima.

Ministar unutrašnjih poslova može nagraditi zaposlenog u Ministarstvu boravkom u objektu za hotelski smeštaj u pratnji jednog člana porodice u trajanju od sedam dana.

Član 14

Boravak, sa naknadom, u objektima za hotelski smeštaj Ministarstva po regresiranim cenama, obezbeđuje se:

1) zaposlenima u Ministarstvu i članovima njihove porodice;

2) članovima porodice lica koja su izgubila život u / ili povodom vršenja službene dužnosti u Ministarstvu (supružnik, deca ili roditelji);

3) zaposlenima u Bezbednosno-informativnoj agenciji i članovima njihove porodice u skladu sa međusobnim sporazumom Ministarstva sa Bezbednosno-informativnom agencijom;

4) zaposlenima na Kriminalističko-policijskom univerzitetu i članovima njihove porodice u skladu sa međusobnim sporazumom Ministarstva sa Kriminalističko-policijskim univerzitetom;

5) penzionisanim radnicima Ministarstva i ranijih organa unutrašnjih poslova i članovima njihove porodice;

6) penzionisanim radnicima Bezbednosno-informativne agencije i Kriminalističko-policijskog univerziteta i članovima njihove porodice.

Bez podnosioca zahteva - penzionisanog radnika, objekat mogu koristiti članovi njegove porodice (supružnik i deca do 26 godina starosti).

Navedenim kategorijama korisnika, usluga boravaka u objektima za hotelski smeštaj obezbeđuje se po cenovniku za zaposlene u Ministarstvu (regresirane cene) koji donosi ministar.

Član 15

Boravak u objektima za hotelski smeštaj može se obezbediti saradnicima Ministarstva i drugim licima koja nisu zaposlena u Ministarstvu u skladu sa raspoloživim smeštajnim kapacitetima po cenovnicima za odgovarajuće kategorije korisnika koje donosi ministar.

Član 16

Zaposleni u Ministarstvu, Bezbednosno-informativnoj agenciji i Kriminalističko-policijskom univerzitetu, dostavljaju organizacionoj jedinici nadležnoj za organizovanje ishrane i smeštaja popunjen i od strane rukovodioca organizacione jedinice korisnika overen i potpisan obrazac zahteva za korišćenje objekta za hotelski smeštaj.

Penzionisani radnici Ministarstva i ranijih organa unutrašnjih poslova, Bezbednosno-informativne agencije i Kriminalističko-policijskog univerziteta, dostavljaju popunjen obrazac zahteva za korišćenje objekta za hotelski smeštaj i rešenje o prestanku radnog odnosa zbog sticanja uslova za penziju ili drugi dokaz o penzionisanju.

Član 17

Raspodelu smeštajnih kapaciteta objekata za hotelski smeštaj u letnjoj i zimskoj sezoni sprovodi Komisija za dodelu kapaciteta u objektima za hotelski smeštaj Ministarstva (u daljem tekstu: Komisija I).

Komisiju I čine predsednik, zamenik predsednika, članovi i zamenici članova.

Sastav Komisije I rešenjem utvrđuje ministar na pet godina.

Komisija I vrši raspodelu smeštajnih kapaciteta rešenjem, tako da se obezbedi:

1) ravnomerna zastupljenost pripadnika različitih organizacionih jedinica Ministarstva;

2) zaštita materijalno slabijih struktura zaposlenih;

3) prednost porodicama lica koja su izgubila život ili su ranjena u / ili povodom vršenja službene dužnosti u Ministarstvu;

4) podrška porodicama zaposlenih koji usluge smeštaja traže iz zdravstvenih razloga;

5) prednost policijskim službenicima koji traženi objekat nisu koristili poslednje dve godine;

6) podrška porodicama zaposlenih sa više dece;

7) popunjenost kapaciteta.

Pravo na prigovor na odluku Komisije I imaju podnosioci zahteva za konkretan termin korišćenja i konkretan objekat za hotelski smeštaj.

Prigovor na odluku Komisije I podnosi se ministru preko organizacione jedinice nadležne za organizovanje ishrane i smeštaja.

Rok za podnošenje prigovora je 15 dana od dana objavljivanja spiska podnosilaca zahteva kojima je Komisija I odobrila korišćenje objekta na oglasnoj tabli organizacione jedinice korisnika.

Deo smeštajnog kapaciteta je izuzet iz redovne raspodele i njim raspolažu Kabinet ministra i Biro direktora policije. Ovi smeštajni kapaciteti mogu se koristiti i za službene potrebe.

Ministar ili direktor policije mogu izuzeti sve ili deo smeštajnih kapaciteta objekta od korišćenja po osnovu komisijske raspodele i opredeliti ih za smeštaj pripadnika Ministarstva na zadatku, za određeni ili neodređeni period.

Član 18

Korišćenje usluga hotelskog smeštaja podrazumeva poštovanje Kućnog reda koji ima svaki objekat čiji je sadržaj uređen u skladu sa karakteristikama objekta. Korisnik koji namerno ili iz krajnje nepažnje prouzrokuje materijalnu štetu u objektima za hotelski smeštaj, dužan je da pričinjenu štetu nadoknadi.

Postupak za utvrđivanje postojanja štete sprovodi tročlana komisija, posebno obrazovana za svaki slučaj nastanka štete, sastavljena od zaposlenih u delu organizacione jedinice nadležne za organizovanje ishrane i smeštaja koji se bavi uslugom hotelskog smeštaja.

Član 19

Samački smeštaj, bez naknade, obezbeđuje se policijskom službeniku koji organizaciono pripada jedinicama čiji je delokrug nadležnosti utvrđen van teritorije kojoj gravitiraju objekti, kada je usled službenih potreba i vanrednih dešavanja potrebno obezbediti njihovo prisustvo i angažovanje, u slučajevima i za vreme:

1) održavanja obuka, kurseva, seminara;

2) obezbeđenja skupova, manifestacija, poseta;

3) izvršavanja posebnih i vanrednih bezbednosnih zadataka na osnovu zahteva organizacionih jedinica;

4) elementarnih nepogoda.

Samački smeštaj, bez naknade, obezbeđuje se i ostalim zaposlenima u Ministarstvu prilikom službenih dešavanja koja zahtevaju dodatno angažovanje, kada je to u funkciji stvaranja pretpostavki za izvršavanje policijskih poslova i drugih zadataka.

U skladu sa raspoloživim kapacitetima samački smeštaj, bez naknade, se može obezbediti i drugim korisnicima uz prethodnu saglasnost ministra.

Takođe, samački smeštaj, bez naknade, se može obezbediti i maloletnim članovima porodice zaposlenih u Ministarstvu za vreme trajanja njihovog lečenja.

Član 20

Samački smeštaj sa naknadom, zaposlenima u Ministarstvu, kao i drugim kategorijama korisnika, pruža se u skladu, na način i pod uslovima koji se utvrđuju ovim pravilnikom.

Pripadnici Bezbednosno-informativne agencije i zaposleni na Kriminalističko-policijskom univerzitetu mogu da koriste usluge samačkog smeštaja u objektima za samački smeštaj na osnovu Sporazuma Ministarstva i Bezbednosno-informativne agencije, odnosno Kriminalističko-policijskog univerziteta, u skladu sa ovim pravilnikom.

Studenti Akademije za nacionalnu bezbednost i Kriminalističko-policijskog univerziteta mogu da koriste usluge samačkog smeštaja u objektima za samački smeštaj u skladu sa sporazumom koje Akademija za nacionalnu bezbednost i Kriminalističko-policijski univerzitet zaključe sa Ministarstvom.

Iznos naknada za usluge iz st. 1-3. ovog člana utvrđuju se prema cenovnicima po kategorijama korisnika, koje donosi ministar.

Član 21

Pravo na korišćenje samačkog smeštaja mogu ostvariti zaposleni u Ministarstvu koji na teritoriji grada Beograda nemaju stan u vlasništvu, što potvrđuju uverenjem Ministarstva finansija - nadležne poreske uprave.

Član 22

Postupak dodele samačkog smeštaja sprovodi Komisija za dodelu samačkog smeštaja (u daljem tekstu: Komisija II) koju obrazuje ministar za svaku kalendarsku godinu.

Komisiju II čine predsednik Komisije, zamenik predsednika Komisije, pet članova Komisije i pet zamenika članova Komisije.

Član 23

Postupak dodele samačkog smeštaja pokreće se na osnovu pisanog zahteva, koji zaposleni podnosi organizacionoj jedinici u sedištu Ministarstva ili u Policijskoj upravi za grad Beograd.

U organizacionim jedinicama iz stava 1. ovog člana, vrši se obrada podataka iz podnosiočevog zahteva i sačinjava predlog liste korisnika, koji se, zajedno sa celokupnom dokumentacijom, dostavlja Komisiji II radi odlučivanja.

Član 24

Po prijemu dokumentacije i provere u pogledu ispunjenosti uslova i kriterijuma za dodelu samačkog smeštaja, Komisija II donosi rešenje kojim se zahtev podnosioca: usvaja, odbija ili odbacuje.

Na osnovu Rešenja Komisije II o dodeli samačkog smeštaja vrši se rezervacija ležaja u objektu.

Rešenje se donosi na period od jedne godine.

U slučaju da korisnik u roku od osam dana od dana izvršene rezervacije ležaja ne otpočne sa korišćenjem usluge samačkog smeštaja, otkazuje mu se rezervacija i gubi pravo na smeštaj utvrđen rešenjem.

Član 25

Zaposlenima u Ministarstvu može se dodeliti samački smeštaj i bez prethodnog sprovođenja postupka, a na osnovu iskazanih potreba od strane rukovodioca organizacione jedinice korisnika.

Član 26

U objektima za samački smeštaj određeni deo kapaciteta može biti izuzet iz redovne komisijske raspodele i opredeljen za korišćenje organizacionim jedinica Ministarstva, na osnovu prethodno dobijene saglasnosti ministra.

Član 27

Prolazna namena u smislu ovog pravilnika je korišćenje smeštajnih kapaciteta do pet noćenja na lični zahtev uz pokazivanje na uvid službene legitimacije, putnog naloga ili druge odgovarajuće isprave.

Korišćenje smeštajnih kapaciteta za prolazne namene u smislu ovog pravilnika predstavlja i korišćenje usluge samačkog smeštaja na osnovu zahteva iz organizacione jedinice Ministarstva, kada boravak korisnika ne traje duže od trideset dana u kontinuitetu.

Član 28

Za vreme korišćenja samačkog smeštaja, korisnik se može preseliti u drugi objekat Ministarstva ili u zakupljeni objekat, ako je potrebno:

1) radi racionalnijeg korišćenja smeštajnih kapaciteta u određenom objektu;

2) radi adaptacije ili preduzimanja drugih radova na objektu;

3) u drugim opravdanim slučajevima.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, odluku o preseljenju donosi Komisija II.

Član 29

Troškove samačkog smeštaja korisnik plaća u skladu sa cenom koja je utvrđena cenovnikom.

Član 30

Korišćenje usluga samačkog smeštaja podrazumeva poštovanje Kućnog reda koji ima svaki objekat čiji je sadržaj uređen u skladu sa karakteristikama objekta. Korisnik koji namerno ili iz krajnje nepažnje prouzrokuje materijalnu štetu u objektima za samački smeštaj, dužan je da pričinjenu štetu nadoknadi.

Postupak za utvrđivanje postojanja štete sprovodi tročlana komisija, posebno obrazovana za svaki slučaj nastanka štete, sastavljena od zaposlenih u organizacionoj jedinici nadležnoj za organizovanje ishrane i smeštaja.

Član 31

Korisniku samačkog smeštaja prestaje svojstvo korisnika, u sledećim slučajevima:

1) prestankom radnog odnosa u Ministarstvu, ako ne nastavi sa smeštajem po nekom drugom osnovu;

2) istekom ugovorenog roka;

3) kada stekne nepokretnost u vlasništvu na teritoriji grada Beograda;

4) ako se ne pridržava kućnog reda;

5) ako neredovno ispunjava obaveze iz člana 29. ovog pravilnika;

6) ako ne postupi po odluci o premeštaju;

7) na lični zahtev korisnika samačkog smeštaja.

Obrazloženi predlog odluke o prestanku svojstva korisnika, rukovodilac po liniji rada iz organizacione jedinice nadležne za organizovanje ishrane i smeštaja upućuje Komisiji II, koja proverava navode iz predloga, i ukoliko je saglasna sa predlogom i ako su ispunjeni uslovi iz ovog člana, donosi odluku o prestanku svojstva.

3. Prelazne i završne odredbe

Član 32

Postupci koji, do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, nisu okončani okončaće se po odredbama propisa koji su bili na snazi do dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Član 33

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaju da važe Pravilnik o obezbeđivanju samačkog smeštaja pripadnicima Ministarstva unutrašnjih poslova ("Službeni glasnik RS", broj 132/04) i Pravilnik o uslugama ishrane i smeštaja u Ministarstvu unutrašnjih poslova ("Službeni glasnik RS", broj 53/06).

Član 34

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".