ODLUKAO OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI UPRAVLJANJA KOMUNALNIM OTPADOM("Sl. list grada Subotice", br. 16/2021 i 34/2022) |
Ovom odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad), opšta i posebna prava i obaveze vršilaca ove komunalne delatnosti i korisnika usluga, način finansiranja i nadzor nad vršenjem komunalne delatnosti, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje komunalne delatnosti.
Komunalna delatnost upravljanje komunalnim otpadom
Komunalna delatnost upravljanja komunalnim otpadom (u daljem tekstu: komunalna delatnost), u skladu sa zakonom, obuhvata sledeće poslove:
1. sakupljanje komunalnog otpada,
2. odvoženje komunalnog otpada i
3. tretman i bezbedno odlaganje komunalnog otpada, uključujući upravljanje, održavanje, saniranje i zatvaranje deponije, i selekciju sekundarnih sirovina i održavanje, njihovo skladištenje i tretman.
Značenje izraza upotrebljenih u ovoj odluci
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:
1) otpad jeste svaka materija ili predmet koji držalac odbacuje, namerava ili je neophodno da odbaci, koji može da bude komunalni otpad, komercijalni otpad ili industrijski otpad, a u zavisnosti od opasnih karakteristika koje utiču na zdravlje ljudi i životnu sredinu, može da bude inertni, neopasan ili opasan otpad;
2) komunalni otpad jeste otpad iz domaćinstava (kućni otpad), kao i drugi otpad koji je zbog svoje prirode ili sastava sličan otpadu iz domaćinstva;
3) kabasti otpad jeste neopasan otpad koji se po svojoj veličini ne može odlagati u tipske posude (npr. nameštaj, delovi vozila i bicikala, kućna oprema za stanove i poslovne prostore, kao što su umivaonici, kade, delovi stolarija, prozori, vrata, madraci i sl.);
4) inertni otpad jeste otpad koji nije podložan bilo kojim fizičkim, hemijskim ili biološkim promenama, ne rastvara se, ne sagoreva ili na drugi način fizički ili hemijski reaguje, nije biološki razgradiv ili ne utiče nepovoljno na druge materije sa kojima dolazi u kontakt na način koji može da dovede do povećanja zagađenja životne sredine ili ugrozi zdravlje ljudi, a ukupno izluživanje i sadržaj zagađujućih materija u otpadu i ekotoksičnost izluženih materija ne smeju biti značajni, a posebno ne smeju da ugrožavaju kvalitet površinskih i/ili podzemnih voda;
5) neopasan otpad jeste otpad koji nema karakteristike opasnog otpada;
6) neopasan otpad od građenja i rušenja jeste otpad koji nastaje u toku obavljanja građevinskih radova na gradilištima ili pripremnih radova koji prethode građenju objekata, kao i otpad nastao usled rušenja ili rekonstrukcije objekata, koji ne sadrži opasne materije, a koji je po svom sastavu sličan komunalnom otpadu (reciklabilan, inertan i dr.);
7) opasan otpad jeste otpad koji po svom poreklu, sastavu ili koncentraciji opasnih materija može prouzrokovati opasnost po životnu sredinu i zdravlje ljudi i ima najmanje jednu od opasnih karakteristika utvrđenih posebnim propisima, uključujući i ambalažu u koju je opasan otpad bio ili jeste upakovan;
8) baštenski otpad jeste biorazgradivi otpad iz bašti i dvorišta (pokošena trava, lišće, sitno seckano granje prečnika do 3 santimetara, bez pile i sl.);
9) sakupljanje otpada jeste prikupljanje otpada, uključujući i preliminarno razvrstavanje i preliminarno skladištenje otpada za potrebe transporta do postrojenja za upravljanje otpadom;
10) odvojeno sakupljanje jeste sakupljanje otpada pri čemu se različite vrste sakupljenog otpada čuvaju odvojeno po vrsti i prirodi tako da se olakša njihov poseban tretman;
11) centar za sakupljanje otpada jeste mesto na koje građani odnose kabasti otpad (nameštaj i bela tehnika, baštenski otpad, materijal pogodan za reciklažu, uključujući i opasan otpad iz domaćinstva);
12) transport otpada jeste prevoz otpada van postrojenja koji obuhvata utovar, prevoz (kao i pretovar) i istovar otpada;
13) sekundarna separacija otpada jeste izdvajanje otpada koji ima upotrebnu vrednost iz otpada dopremljenog na deponiju;
14) tretman otpada obuhvata operacije ponovnog iskorišćenja ili odlaganja, uključujući prethodnu pripremu za ponovno iskorišćenje ili odlaganje;
15) kompostiranje jeste tretman biorazgradivog otpada pod dejstvom mikroorganizama, u cilju stvaranja komposta, u prisustvu kiseonika i pod kontrolisanim uslovima;
16) sekundarna sirovina jeste otpad koji se može koristiti za reciklažu radi dobijanja sirovine za proizvodnju istog ili drugog proizvoda (papir, karton, metal, staklo, plastika i dr.);
17) skladištenje otpada jeste privremeno čuvanje otpada na lokaciji proizvođača ili vlasnika i/ili drugog držaoca otpada, kao i aktivnost operatera u postrojenju opremljenom i registrovanom za privremeno čuvanje otpada;
18) odlaganje otpada jeste bilo koja operacija koja nije ponovno iskorišćenje otpada, čak i kada ta operacija ima za sekundarnu posledicu nastajanje supstance ili energije (D lista predstavlja neiscrpnu listu operacija odlaganja);
19) deponija jeste mesto za konačno sanitarno odlaganje otpada na površini ili ispod površine zemlje uključujući:
- interna mesta za odlaganje (deponija gde proizvođač odlaže sopstveni otpad na mestu nastanka),
- stalna mesta (više od jedne godine) koja se koriste za privremeno skladištenje otpada, ali isključujući skladišta gde se otpad istovara radi pripreme za dalji transport do mesta za tretman, odnosno ponovno iskorišćenje ili odlaganje na drugim lokacijama i skladištenje otpada pre tretmana, odnosno ponovnog iskorišćenja najduže do tri godine ili skladištenje otpada pre odlaganja najduže do jedne godine;
20) telo deponije čine uređen prostor za odlaganje otpada sa sistemom zaštite deponijskog dna od procurivanja, sistemom za odvajanje i prečišćavanje procedne vode, sistemom za odplinjavanje gasa sa deponije i drugim tehničkim objektima za obezbeđenje rada ovih sistema i stabilnosti deponije;
21) nesanitarna deponija - smetlište jeste mesto gde jedinice lokalne samouprave odlažu otpad u polukontrolisanim uslovima, kojim upravlja javno komunalno preduzeće i koje ima određenu infrastrukturu (ogradu, kapiju, buldožer), a telo deponije nije izgrađeno u skladu sa propisom kojim se uređuje odlaganje otpada na deponije (nema vodonepropusni sloj, drenažni sistem za odvođenje otpadnih voda i dr.
Upravljanje komunalnim otpadom
Upravljanje komunalnim otpadom na teritoriji Grada Subotice obavlja se u skladu sa propisima kojima se uređuje obavljanje komunalne delatnosti upravljanje komunalnim otpadom i propisima kojima se uređuje upravljanje otpadom, kao i u skladu sa Regionalnim planom upravljanja otpadom za Grad Suboticu i Opštine Bačka Topola, Mali Iđoš, Senta, Čoka, Kanjiža i Novi Kneževac za period od 2018. do 2028. godine ("Službeni list Grada Subotice", br. 14/18) (u daljem tekstu: Regionalni plan), Lokalnim planom upravljanja otpadom za teritoriju Grada Subotice za period od 2018. do 2028. godine ("Službeni list Grada Subotice", br. 17/18) (u daljem tekstu: Lokalni plan) i ovom odlukom.
Regionalni centar za upravljanje otpadom u Subotičkom regionu
Grad Subotica je, zajedno sa opštinama Bačka Topola, Čoka, Kanjiža, Mali Iđoš, Novi Kneževac i Senta, osnovao Društvo s ograničenom odgovornošću za upravljanje čvrstim komunalnim otpadom "Regionalna deponija" Subotica (u daljem testu: "Regionalna deponija" d.o.o. Subotica), koje društvo, u skladu sa Regionalnim planom, upravlja Regionalnim centrom za upravljanje otpadom u Subotičkom regionu (u daljem tekstu: Regionalni centar).
Komunalni otpad koji nastaje na teritoriji Grada Subotice odnosi se radi tretmana i bezbednog odlaganja u Regionalni centar.
U komunalni otpad, u smislu ove odluke, spada:
1) otpad iz domaćinstva (kućni otpad), i to:
a) neopasan, koji se po svojoj veličini može odlagati u tipske posude, a koji može biti:
- reciklabilni (suvi) kao što je npr. karton, papir, plastika, metal, staklo, tekstil i sl., ili
- druga vrsta mešovitog kućnog otpada koji svakodnevno nastaje u domaćinstvima, a koji nije pogodan za reciklažu (nereciklabilni/vlažni otpad) kao što je npr. bio otpad, otpad nastao upotrebom prehrambenih proizvoda, proizvoda za higijenu i sl.,
b) kabasti otpad, neopasan, koji se po svojoj veličini ne može odlagati u tipske posude (npr. nameštaj, delovi vozila i bicikala, kućna oprema za stanove kao što su umivaonici, kade, delovi stolarija, prozori, vrata, madraci i sl.) i
v) inertni otpad iz domaćinstva, neopasan (cigle, šut, i sl.);
2) drugi otpad koji je zbog svoje prirode ili sastava sličan otpadu iz domaćinstva:
a) otpad iz poslovnih prostorija, neopasan, koji se po svojoj veličini može odlagati u tipske posude, a koji može biti:
- reciklabilni (suvi) kao što je npr. karton, papir, plastika, metal, staklo i sl., ili
- druga vrsta mešovitog otpada sličan otpadu iz domaćinstva koji svakodnevno nastaje u poslovnim prostorijama, a koji nije pogodan za reciklažu (nereciklabilni/vlažni otpad) kao što je npr. bio otpad, otpad nastao upotrebom prehrambenih proizvoda, proizvoda za higijenu i sl.,
b) kabasti otpad iz poslovnih prostorija, neopasan, koji se po svojoj veličini ne može odlagati u tipske posude (npr. nameštaj, delovi vozila i bicikala, kućna oprema za stanove kao što su umivaonici, kade, delovi stolarija, prozori, vrata i sl.) i
v) inertni otpad iz poslovnih prostorija, neopasan (cigle, šut i sl.).
Sa otpadom koji ne spada u komunalni otpad iz stava 1. ovog člana postupa se u skladu sa propisima koji uređuju upravljanje otpadom.
Korisnik komunalne usluge je vlasnik komunalnog otpada iz porodičnih (individualnih) stambenih objekata, višeporodičnih (kolektivnih) stambenih objekata, stambeno-poslovnih objekata i poslovnih objekata.
Posebni tokovi otpada, kao što su: istrošene baterije i akumulatori, otpadno ulje, otpadne gume, otpad od električnih i elektronskih proizvoda, otpadne fluorescentne cevi koje sadrže živu, otpad koji sadrži azbest, otpadna vozila i drugi otpad koji pripada posebnim tokovima otpada prema propisima koji uređuju upravljanje otpadom, nisu predmet uređivanja ove odluke.
Kretanje posebnih tokova otpada iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa propisima koji uređuju upravljanje otpadom.
II VRŠIOCI KOMUNALNE DELATNOSTI
Poslove sakupljanja i odvoženja komunalnog otpada na teritoriji Grada Subotice obavlja Javno komunalno preduzeće "Čistoća i zelenilo" Subotica (u daljem tekstu: Javno preduzeće).
Poslove tretmana preuzetog komunalnog otpada i bezbedno odlaganje, uključujući upravljanje, održavanje, saniranje i zatvaranje deponije i selekciju sekundarnih sirovina i održavanje, njihovo skladištenje i tretman, obavlja "Regionalna deponija" d.o.o. Subotica (u daljem tekstu: Društvo).
Uslovi za obavljanje komunalne delatnosti
Vršioci komunalne delatnosti iz člana 9. ove odluke (u daljem tekstu: vršilac komunalne delatnosti) moraju ispunjavati uslove za obavljanje komunalne delatnosti propisane aktom Vlade RS kojim se uređuju sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja ovih komunalnih delatnosti, kao i uslove propisane drugim propisima koji uređuju vršenje ovih delatnosti.
Program sakupljanja komunalnog otpada
Komunalnu delatnost iz člana 2. stav 1. tačka 1. i 2. ove odluke Javno preduzeće obavlja prema godišnjem Programu sakupljanja komunalnog otpada.
Program sakupljanja komunalnog otpada donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća i sadrži sledeće:
- način sakupljanja i odvoženja otpada iz domaćinstava (kućni otpad) i otpada koji je zbog svoje prirode ili sastava sličan otpadu iz domaćinstva, iz poslovnih prostorija, koji je neopasan, i nije kabasti, niti je inertni, na području gradskih i prigradskih mesnih zajednica, zavisno od toga da li je obezbeđeno primarno selektovanje komunalnog otpada u plave, zelene i žute posude, odnosno u plave i zelene vreće, ili nije, i dinamiku sakupljanja i odvoženja, u zavisnosti od vrste posude, odnosno vreće,
- vreme i način organizovanog prikupljanja i odvoženja kabastog komunalnog otpada u toku godine,
- plan sakupljanja baštenskog otpada u periodu kada se baštenski otpad sezonski stvara u većim količinama,
- mere i aktivnosti koje će se u toku godine preduzeti u pogledu razvoja komunalne delatnosti sakupljanja i odvoženja komunalnog otpada, a koji su zacrtani u Programu poslovanja Javnog preduzeća (npr. proširenje područja na kojem će se vršiti primarna selekcija komunalnog otpada i sl.),
- druge mere i aktivnosti od značaja za obavljanje komunalne delatnosti - poslova sakupljanja i odvoženja komunalnog otpada.
Program sakupljanja komunalnog otpada donosi se najkasnije do 31. decembra tekuće godine, i na isti saglasnost daje Gradsko veće Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće).
III NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI
Organizacija i sprovođenje procesa upravljanja komunalnim otpadom
Upravljanje komunalnim otpadom podrazumeva organizaciju i sprovođenje celokupnog procesa od nastanka komunalnog otpada do konačnog tretmana odnosno odlaganja.
Upravljanje komunalnim otpadom podrazumeva organizaciju i sprovođenje sledećih poslova:
1. sakupljanje komunalnog otpada, odvoženje (transport) do Regionalnog centra i predaja (istovar),
2. selekcija sekundarnih sirovina, njihovo održavanje, skladištenje i tretman,
3. bezbedno odlaganje komunalnog otpada,
4. prijem kabastog komunalnog otpada i/ili organizovano sakupljanje i odvoženje kabastog komunalnog otpada do centra za sakupljanje otpada pri Regionalnom centru,
5. prijem inertnog komunalnog otpada u centru za sakupljanje otpada pri Regionalnom centru i
6. upravljanje deponijom (održavanje, saniranje i zatvaranje).
1. Sakupljanje i odvoženje komunalnog otpada
Obaveza primarne selekcije komunalnog otpada
U skladu sa načelom hijerarhije upravljanja komunalnim otpadom, u cilju pripreme za ponovnu upotrebu, reciklažu ili drugu operaciju ponovnog iskorišćenja odnosno za odlaganje, propisuje se obaveza primarne selekcije komunalnog otpada.
Primarnu selekciju komunalnog otpada dužni su da vrše vlasnici komunalnog otpada, u skladu sa Lokalnim planom i ovom odlukom.
Primarna selekcija u tipske posude
Otpad iz domaćinstva (kućni otpad) i drugi otpad koji je zbog svoje prirode ili sastava sličan otpadu iz domaćinstva, a nastao je u poslovnim prostorijama, osim kabastog i inertnog, primarno se selektuje radi reciklaže.
Korisnici komunalne usluge dužni su da na mestu nastajanja komunalnog otpada iz stava 1. ovog člana izvrše njegovu primarnu selekciju, odnosno razdvajanje na reciklabilni (suvi) i nereciklabilni - mešoviti/preostali (vlažan) otpad, i posebno da selektuju staklo.
Selektovani komunalni otpad se prikuplja u više vrsta standardnih (tipskih) posuda.
Standardne (tipske) posude za primarnu selekciju
Standardne (tipske) posude za primarnu selekciju su:
- tipske posude za prikupljanje komunalnog otpada iz porodičnih (individualnih) stambenih objekata,
- tipske posude za prikupljanje komunalnog otpada iz višeporodičnih (kolektivnih) stambenih objekata i stambeno-poslovnih objekata (za potrebe domaćinstva) i
- tipske posude za prikupljanje komunalnog otpada iz poslovnih objekata odnosno poslovnih prostora.
Tipske posude za prikupljanje komunalnog otpada iz porodičnih (individualnih) stambenih objekata mogu biti:
- posude zapremine od 120 do 240 litara plave boje ("plava kanta"), namenjene za sakupljanje reciklabilnog otpada, osim stakla,
- posude zapremine od 120 do 240 litara zelene boje ("zelena kanta"), namenjene za sakupljanje nereciklabilnog/vlažnog otpada (tzv."vlažnih ostataka") i
- posude zapremine 1.100 litara žute boje ("žuti kontejner"), namenjene za sakupljanje stakla.
"Plava kanta" i "zelena kanta" se obezbeđuje neposredno porodičnim (individualnim) stambenim objektima, a "žuti kontejner" se postavlja na mesto dostupno domaćinstvima u naseljima individualnog stanovanja, u skladu sa planom kojim se uređuje postavljanje žutih kontejnera na javnim površinama.
Tipske posude za prikupljanje komunalnog otpada iz višeporodičnih (kolektivnih) stambenih objekata i stambeno-poslovnih objekata (za potrebe domaćinstava) mogu biti:
- posude zapremine 1.100 litara plave boje ("plavi kontejner"), namenjene za sakupljanje reciklabilnog otpada, osim stakla,
- posude zapremine 1.100 litara zelene boje ("zeleni kontejner"), namenjene je za sakupljanje nereciklabilnog/vlažnog otpada (tzv."vlažnih ostataka") i
- posude zapremine 1.100 litara žute boje ("žuti kontejner"), namenjene za sakupljanje stakla.
"Plavi kontejneri" i "zeleni kontejneri" za prikupljanje komunalnog otpada iz višeporodičnih (kolektivnih) stambenih objekata i stambeno-poslovnih objekata (za potrebe domaćinstva) se postavljaju na mesta u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom objekta, odnosno u skladu sa planom kojim se uređuje postavljanje kontejnera za komunalni otpad u zonama višestambenog stanovanja.
Tipske posude za prikupljanje komunalnog otpada iz poslovnih objekata i iz poslovnih prostora mogu biti:
- posude zapremine od 120 do 240 litara plave boje ("plava kanta"), namenjene za sakupljanje reciklabilnog otpada, osim stakla,
- posude zapremine od 120 do 240 litara zelene boje ("zelena kanta"), namenjene za sakupljanje nereciklabilnog/vlažnog otpada (tzv."vlažnih ostataka"), i
- posude zapremine 1.100 litara plave boje ("plavi kontejner"), namenjene za sakupljanje reciklabilnog otpada, osim stakla,
- posude zapremine 1.100 litara zelene boje ("zeleni kontejner"), namenjene je za sakupljanje nereciklabilnog/vlažnog otpada (tzv."vlažnih ostataka") i
- posude zapremine 1.100 litara žute boje ("žuti kontejner"), namenjene za sakupljanje stakla.
"Plavi kontejneri" i "zeleni kontejneri" za prikupljanje komunalnog otpada iz poslovnih objekata i iz poslovnih prostora postavljaju se na mesta u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom objekta, odnosno u skladu sa planom kojim se uređuje postavljanje kontejnera za komunalni otpad na javnim površinama.
Posude za sakupljanje otpada porodičnim (individualnim) stambenim objektima (domaćinstvima) obezbeđuje Grad.
Višeporodičnim (kolektivnim) stambenim objektima, stambeno-poslovnim objektima i poslovnim objektima posude za sakupljanje otpada obezbeđuje investitor, u broju određenim projektno-tehničkom dokumentacijom.
Višeporodičnim (kolektivnim) stambenim objektima i stambeno-poslovnim objektima (za potrebe domaćinstava), u toku korišćenja objekta, kada posude za sakupljanje otpada postanu neupotrebljive, nove posude obezbeđuje Grad.
Žuti kontejner" za korisnike komunalne usluge višeporodičnih (kolektivnih) stambenih objekata, stambeno-poslovnih objekata i poslovnih objekata, odnosno poslovnih prostora, postavlja se na mesto dostupno ovim korisnicima komunalne usluge, u skladu sa planom kojim se uređuje postavljanje žutih kontejnera na javnim površinama.
Osim tipskih posuda iz stava 2. i 4. ovog člana postoje i tipske posude (kontejneri) zapremine 5 m3 i zapremine 7 m3, koje se koriste za organizovano prikupljanje kabastog komunalnog otpada, kao i za dodatne usluge koje se vrše na zahtev korisnika komunalne usluge.
Planovi kojim se uređuje postavljanje kontejnera na javnim površinama donose se u postupku koji je uređen odlukom Grada kojim se uređuje komunalni red.
Namenske vreće
U delovima Grada u kojima se privremeno ne može obezbediti tipska posuda za sakupljanje nereciklabilnog komunalnog otpada ("zelena kanta") sakupljanje nereciklabilnog komunalnog otpada vrši se putem namenske zelene vreće.
U delovima Grada u kojima se privremeno ne može obezbediti tipska posuda za sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada ("plava kanta") sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada vrši se putem namenske plave vreće.
Na celoj teritoriji Grada za sakupljanje baštenskog otpada korisnici komunalne usluge mogu da koriste braon ili crne vreće.
Način preuzimanja i odvoženja komunalnog otpada
Komunalni otpad sakupljen na teritoriji Grada u tipskim posudama ("plava kanta", "zelena kanta", "plavi kontejner", "zeleni kontejner" i "žuti kontejner") ili u namenskim vrećama, preuzima (utovara) i odvozi Javno preduzeće.
Prilikom preuzimanja (utovara) komunalnog otpada Javno preduzeće je dužno da pražnjenje posude vrši na način da ne rasipa otpad, ne podiže prašinu, ne širi neprijatne mirise i ne stvara buku, ne prlja i ne oštećuje površine određene za smeštaj posuda za komunalni otpad, kao i da ove posude sa zatvorenim poklopcem vrati na određeno mesto, a smeće rasuto oko posude očisti.
Javno preduzeće je dužno da obezbedi odvojeni odvoz reciklabilnog i nereciklabilnog komunalnog otpada.
Dinamika odvoženja komunalnog otpada sakupljenog u tipskim posudama i namenskim vrećama
Komunalni otpad sakupljen u tipskim posudama ("plava kanta", "zelena kanta", "plavi kontejner", "zeleni kontejner" i "žuti kontejner"), kao i u namenskim vrećama, Javno preduzeće preuzima i odvozi, u skladu sa Programom sakupljanja komunalnog otpada.
Intenzivnije sakupljanje i odvoženje baštenskog otpada
Javno preduzeće je dužno da, u skladu sa Programom sakupljanja komunalnog otpada, u periodu kada se baštenski otpad sezonski stvara u većim količinama, organizuje intenzivnije sakupljanje i odvoženje baštenskog otpada.
Dodatne usluge na zahtev korisnika
Na zahtev korisnika komunalne usluge Javno preduzeće može da pruži sledeće dodatne usluge:
1) preuzimanje većih količina reciklabilnog i/ili mešanog komunalnog otpada (većih od količina preuzetih redovnim sakupljanjem),
2) preuzimanje većih količina kabastog otpada i/ili baštenskog otpada.
Dodatne usluge iz stava 1. ovog člana vrše se isključivo putem iznajmljivanja kontejnera od 1,1 m3 ili 5 m3, uz obavezu plaćanja troškova iznajmljivanja kontejnera i odvoženja takvog komunalnog otpada.
Korisnik komunalne usluge iz stava 1. ovog člana dužan je da zahtev za dodatnu uslugu najavi Javnom preduzeću najmanje tri radna dana pre dana planiranog za predaju i odvoženje takvog komunalnog otpada.
Prihvatanje dopremljenog komunalnog otpada i istovar
Komunalni otpad dopremljen u Regionalni centar vozilom Javnog preduzeća, koji je označen kao neopasan u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuju kategorije, ispitivanje i klasfikacija otpada, prihvata se bez prethodnog ispitivanja.
Za komunalni otpad koji se prihvata na deponiju bez ispitivanja, ne sprovodi se provera usaglašenosti.
Istovar komunalnog otpada u Regionalnom centru vrši se u skladu sa važećim propisima i operativnim procedurama Društva i u skladu sa ovom odlukom.
Dnevna evidencija preuzetog komunalnog otpada
Društvo je dužno da o komunalnom otpadu preuzetom od Javnog preduzeća vodi dnevnu evidenciju u skladu sa propisima kojima se propisuje vođenje takve evidencije.
Mesečni izveštaj o preuzetom komunalnom otpadu
Po isteku meseca Društvo sačinjava mesečni izveštaj o komunalnom otpadu preuzetom od Javnog preduzeća.
Mesečni izveštaj sadrži sledeće podatke: datum preuzimanja, podatke o vozilu Javnog preduzeća koje dovozi komunalni otpad, podatke o vrsti i količini preuzetog komunalnog otpada iz vozila, vreme ulaska i izlaska vozila iz Regionalnog centra i ukupna količina komunalnog otpada preuzetog u toku meseca po vrstama.
Mesečni izveštaj Društvo dostavlja Javnom preduzeću i nadležnom sekretarijatu.
Godišnji izveštaj o komunalnom otpadu
Javno preduzeće je dužno da sačini godišnji izveštaj o komunalnom otpadu predatom Društvu, u skladu sa propisima kojima se propisuje izrada takvog izveštaja.
2. Selekcija sekundarnih sirovina, njihovo održavanje, skladištenje i tretman
Tretiranje primarno selektovanog komunalnog otpada
Primarno selektovan komunalni otpad iz "plavih" i "zelenih" posuda, koji se dovozi odvojeno, tretira se na liniji za separaciju.
Sekundarna separacija otpada iz "zelene kante"
Sekundarna separacija otpada iz "zelene kante" vrši se u toku prve smene rada Regionalnog centra.
U toku sekundarne separacije izdvajaju se iz mešanog komunalnog otpada komponente koje se mogu uputiti u tokove reciklaže.
U hali za separaciju se iz mešanog otpada vrši predselekcija - izdvajanje krupnog otpada (veći od 500 mm).
Nakon predselekcije otpad se putem pokretne trake upućuje na mehaničku selekciju i na izdvajanje otpada u tri glavne frakcije na rotirajućem bubnju sa otvorima od 30 do 80 mm:
- frakciju 0-30 mm, namenjenu konačnom odlaganju na telo deponije,
- frakciju 30-80 mm, koja se upućuje u postrojenje za kompostiranje, i
- frakciju veću od 80 mm, koja se upućuje na liniju za selekciju.
Posle mehaničke selekcije otpada vrši se ručno izdvajanje sekundarnih sirovina u namenske boksove za svaku od reciklabilnog materijala.
Otpad namenjen za konačno odlaganje i otpad izdvojen za kompostiranje prolaze kroz magnetne i indukcione separatore gde se vrši izdvajanje metala.
Proces separacije se nakon sortiranja završava upućivanjem izdvojenih reciklabilnih materijala na hidraulične prese, a nakon presovanja, vrši se baliranje.
Balirani materijali se skladište u namenski izgrađenom skladištu do dalje prodaje.
Kompostiranje
Kompost dobijen isključivo od biorazgradivog otpada izdvojenog primarnom separacijom (kompost "A" klase) ima kvalitet organskog đubriva sa ciljem plasmana na tržište i prodaje radi pribavljanja prihoda Društva.
Frakcija komunalnog otpada 30-80 mm izdvojena na liniji za separaciju upućuje se u postrojenje za kompostiranje, a kompost koji nastaje procesom kompostiranja ovog dela komunalnog otpada (kompost "B" klase") koristi se za svakodnevnu prekrivku tela deponije.
Sekundarna separacija otpada iz "plave kante"
Sekundarna separacija otpada iz "plave kante" vrši se u toku druge smene rada Regionalnog centra.
Vrši se separacija papira i kartona, plastike i PET ambalaže, aluminijskih konzervi i metala, sa ciljem plasmana na tržište i prodaje radi pribavljanja prihoda Društvu.
3. Bezbedno odlaganje komunalnog otpada
Način odlaganja
Odlaganje otpada na deponiju vrši se tako da se obezbede i osiguraju uslovi za sprečavanje i smanjenje štetnih uticaja na zdravlje ljudi i životnu sredinu u toku celog životnog ciklusa deponije, posebno zagađenja površinskih i podzemnih voda, zemlje i vazduha, uključujući i efekat staklene bašte, sve u skladu sa propisima koji uređuju odlaganje otpada na deponiju.
Uslov za odlaganje
Na deponiji se odlaže samo prethodno tretiran otpad u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravljanje otpadom i drugim propisima.
4. Prijem kabastog i inertnog komunalnog otpada
Način sakupljanja i predaje kabastog komunalnog otpada
Kabasti komunalni otpad koji nastane u toku godine, korisnik komunalne usluge odnosi, u skladu sa Lokalnim planom, neposredno u Regionalni centar, gde se za teritoriju Grada nalazi centar za sakupljanje otpada.
Za preuzeti kabasti komunalni otpad Društvo ne plaća naknadu, niti je naplaćuje od korisnika komunalne usluge.
Ukoliko se na teritoriji Grada izgradi centar za sakupljanje otpada, kabasti komunalni otpad koji nastane u toku godine odnosi se u taj centar.
Javno preduzeće može, u skladu sa Programom sakupljanja komunalnog otpada, organizovati na teritoriji Grada, jednom ili više puta godišnje, organizovano prikupljanje i odvoženje kabastog komunalnog otpada u Regionalni centar.
Način sakupljanja i predaje inertnog komunalnog otpada
Inertni komunalni otpad koji nastane u domaćinstvima u toku godine (neopasan otpad od građenja i rušenja), korisnik komunalne usluge odnosi, u skladu sa Lokalnim planom, neposredno u Regionalni centar, u centar za sakupljanje otpada.
Za preuzeti inertni komunalni otpad Društvo ne plaća naknadu, niti je naplaćuje od korisnika komunalne usluge.
Ukoliko se na teritoriji Grada izgradi centar za sakupljanje otpada, inertni komunalni otpad (neopasan otpad od građenja i rušenja) odnosi se u taj centar.
5. Upravljanje deponijom (održavanje, saniranje i zatvaranje)
Održavanje deponije
Održavanje deponije vrši Društvo, u skladu sa propisima koji uređuju upravljanje otpadom.
Zatvaranje deponije
Površina deponije ili jedan njen deo zatvara se u skladu sa dozvolom, kada se steknu uslovi za zatvaranje deponije ili usled nepredviđenih okolnosti koje ugrožavaju životnu sredinu, a u skladu sa posebnim propisima.
Po zatvaranju deponije, do njenog saniranja, Društvo je dužno da obezbedi:
1) održavanje i zaštitu zatvorene deponije,
2) kontrolu i monitoring zatvorene deponije, u skladu sa propisima.
IV OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI
1. Opšte obaveze vršioca komunalne delatnosti
Obaveza vršioca komunalne delatnosti da obezbedi trajno i nesmetano pružanje komunalne usluge
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje na način kojim se obezbeđuje trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona.
U cilju trajnog i nesmetanog pružanja komunalne usluge vršilac komunalne delatnosti je dužan da za obavljanje delatnosti odnosno pružanje komunalne usluge obezbedi odgovarajuće objekte, potrebnu opremu i odgovarajuće kadrove, u skladu sa važećim propisima.
Obaveza vršioca komunalne delatnosti da obezbedi propisani odnosno ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje na način kojim se obezbeđuje propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva:
- zdravstvenu i higijensku ispravnost prema propisanim standardima i normativima;
- tačnost u pogledu rokova, predviđenih ovom odlukom, odnosno ugovorom;
- sigurnost i zaštitu korisnika u dobijanju usluga;
- pouzdanost, pristupačnost i trajnost u pružanju usluga.
Obaveza vršioca komunalne delatnosti da obezbedi preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje na način kojim se obezbeđuje preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalne delatnosti.
U cilju realizacije obaveze iz stava 1. ovog člana vršilac komunalne delatnosti je dužan da analizira stanje postojećih objekata, postrojenja i opreme, da planira mere za njihovo održavanje, razvoj i zaštitu, i da u skladu sa tim planovima, uredno i blagovremeno preduzima mere.
Obaveza vršioca komunalne delatnosti da obezbedi razvoj i unapređenje kvaliteta i vrste komunalnih usluga i unapređenje organizacije i efikasnosti rada
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje na način kojim se obezbeđuje razvoj i unapređenje kvaliteta i vrste komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.
U cilju realizacije obaveze iz stava 1. ovog člana vršilac komunalne delatnosti je dužno da jednom godišnje izvrši analizu i da, po potrebi, predloži mere za unapređenje kvaliteta i vrste komunalnih usluga, odnosno za unapređenje organizacije i efikasnosti rada.
2. Posebne obaveze vršioca komunalne delatnosti
Obaveze vršioca komunalne delatnosti u slučaju planiranih prekida u pružanju komunalnih usluga
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, obavesti korisnike u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.
Obaveze vršioca komunalne delatnosti u slučaju neplaniranih prekida u pružanju komunalnih usluga
U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, vršilac komunalne delatnosti je dužan da odmah o tome obavesti sekretarijat Gradske uprave nadležan za komunalne poslove (u daljem tekstu: nadležni sekretarijat) i da istovremeno preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja.
Ukoliko vršilac komunalne delatnosti to ne učini, nadležni sekretarijat ima pravo da preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena, na teret vršioca delatnosti.
Po prijemu obaveštenja o neplaniranom prekidu isporuke, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, nadležni sekretarijat je dužan da:
1) odredi red prvenstva i način pružanja usluga onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili rad pravnih i fizičkih lica, ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;
2) preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;
3) utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti i učinjenu štetu.
Obaveze vršioca komunalne delatnosti da uspostavi kontakt linije
Vršilac komunalne delatnosti dužan je da uspostavi lako dostupne i besplatne kontakt linije koje omogućavaju potrošačima - korisnicima komunalne usluge da lako kontaktiraju vršioca komunalne delatnosti u vezi sa korišćenjem komunalne usluge.
Obaveza sprovođenja postupka izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz ove odluke u trajanju od najmanje 30 dana.
Izjašnjavanje se organizuje elektronskim putem ili na drugi pogodan način.
Poziv za izjašnjavanje objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i vršioca komunalne delatnosti, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskoj upravi izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih komunalnih usluga.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, nadležni sekretarijat sačinjava analizu i nacrt akta sa merama za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja Gradskom veću sa izveštajem o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih komunalnih usluga.
Gradsko veće nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 5. ovog člana donosi akt kojim nalaže vršiocu komunalne delatnosti da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
3. Ostale obaveze vršioca komunalne delatnosti
Obaveze Javnog preduzeća
Javno preduzeće je dužno da:
- uspostavi i vodi evidenciju korisnika komunalnih usluga sa podacima bitnim za određivanje vrste i broja potrebnih posuda za sakupljanje komunalnog otpada,
- porodičnim (individualnim) stambenim objektima preda dve tipske posude ("plavu kantu" i "zelenu kantu"), obezbeđene od strane Grada, za odvojeno sakupljanje primarno selektovanog otpada,
- višeporodičnim (kolektivnim) stambenim objektima i stambeno-poslovnim objektima (za potrebe domaćinstva) čije posude za sakupljanje otpada su u toku korišćenja postale neupotrebljive, preda posude za odvojeno sakupljanje primarno selektovanog otpada ("plavi kontejner" i "zeleni kontejner"), obezbeđene od strane Grada, i postavi ih na mesto u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom, odnosno Planom postavljanja kontejnera za komunalni otpad u zonama višestambenog stanovanja,
- postavi "žute kontejnere", u skladu sa planom kojim se uređuje postavljanje žutih kontejnera na javnim površinama,
- vrši preuzimanje primarno selektovanog komunalnog otpada, u skladu sa Programom sakupljanja komunalnog otpada,
- prilikom preuzimanja (utovara) komunalnog otpada pazi da ne rasipa otpad, ne podiže prašinu, ne širi neprijatne mirise i ne stvara buku, ne prlja i ne oštećuje površine određene za smeštaj posuda, da posude sa zatvorenim poklopcem vrati na za to određeno mesto, da smeće rasuto oko posude očisti,
- obezbedi odvojeni prevoz reciklabilnog i nereciklabilnog komunalnog otpada,
- izvrši predaju - istovar komunalnog otpada, u skladu sa važećim propisima i operativnim procedurama Društva i u skladu sa ovom odlukom,
- sačini godišnji izveštaj o komunalnom otpadu predatom Društvu, u skladu sa propisima kojima se propisuje izrada takvog izveštaja,
- izvrši organizovano prikupljanje kabastog komunalnog otpada, u skladu sa Programom sakupljanja komunalnog otpada.
Obaveze Društva
Društvo je dužno da:
- preuzme dovoženi primarno selektovani komunalni otpad,
- vodi dnevnu evidenciju o komunalnom otpadu preuzetom od Javnog preduzeća,
- po isteku meseca sačini mesečni izveštaj o komunalnom otpadu preuzetom od Javnog preduzeća,
- primarno selektovani komunalni otpad iz "plavih" i "zelenih" posuda i vreća tretira na liniji za separaciju,
- izvrši sekundarnu separaciju komunalnog otpada iz "zelene" posude i vreće, u skladu sa važećim propisima i operativnim procedurama,
- vrši kompostiranje, u skladu sa važećim propisima i operativnim procedurama,
- vrši sekundarnu separaciju komunalnog otpada iz "plave" posude i vreće,
- vrši odlaganje komunalnog otpada na deponiju tako da se obezbede i osiguraju uslovi za sprečavanje i smanjenje štetnih uticaja na zdravlje ljudi i životnu sredinu u toku celog životnog ciklusa deponije, posebno zagađenja površinskih i podzemnih voda, zemlje i vazduha, uključujući i efekat staklene bašte, sve u skladu sa propisima koji uređuju odlaganje otpada na deponiju,
- vrši preuzimanje kabastog komunalnog otpada koji nastane u toku godine, neposredno od korisnika komunalne usluge,
- vrši preuzimanje kabastog komunalnog otpada koji se od strane Javnog preduzeća, u skladu sa Programom sakupljanja komunalnog otpada, organizovano prikupi i doveze do Regionalnog centra,
- vrši preuzimanje inertnog komunalnog otpada koji nastane u toku godine (neopasan otpad od građenja i rušenja) neposredno od korisnika komunalne usluge,
- upravlja deponijom, odnosno održava je, a nakon završenog perioda eksploatacije, zatvori za dalje odlaganje formiranjem gornjeg prekrivnog sloja, i sve do njenog odumiranja preduzima zakonom i podzakonskim aktima propisane mere za sprečavanje ili smanjenje zagađenja životne sredine.
V OBAVEZE KORISNIKA KOMUNALNE USLUGE
Obaveze korisnika komunalne usluge
Korisnik komunalne usluge - vlasnik otpada dužan je da:
- prijavi Javnom preduzeću započinjanje korišćenja komunalne usluge,
- prijavi Javnom preduzeću svaku promenu podataka koja je od uticaja na utvrđivanje i obračun cene komunalne usluge u roku od osam dana od nastanka promene,
- poseduje potrebnu vrstu i broj tipskih posuda za sakupljanje komunalnog otpada (izuzev "žutih kontejnera"),
- u zonama višestambenog stanovanja tipsku posudu za sakupljanje komunalnog otpada drži u objektu ili na građevinskoj parceli na kojoj je izgrađen objekat, u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom, odnosno na mestu određenim Planom postavljanja kontejnera za komunalni otpad u zonama višestambenog stanovanja,
- čuva i održava tipske posude sa kojima je zadužen u upotrebljivom stanju, a u slučaju oštećenja da ih popravi, odnosno, ukoliko su u tolikoj meri oštećene da su neupotrebljive i ne mogu se popraviti, da ih zameni,
- u slučaju gubitka tipske posude sa kojim je zadužen, nabavi istu o svom trošku,
- vrši primarnu selekciju komunalnog otpada u tipske posude, u skladu sa ovom odlukom,
- posudu za sakupljanje komunalnog otpada, u dane prikupljanja komunalnog otpada, postavi na javnu površinu, uz kolovoz, gde je moguć prolaz vozila za sakupljanje otpada, radi njihovog pražnjenja, na način da ne ometa saobraćaj i ne ugrožava zasade na javnoj površini, a u gusto naseljenim delovima Grada (npr. Jezgro Grada) gde nema uslova za postavljanje posude na javnu površinu, posudu postavi tako da obezbedi nesmetani pristup radi pražnjenja posude,
- postupa s otpadom na način kojim se ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje, ne dovodi do rasipanja otpada oko posude, ne zagađuje okolni prostor i sprečava pojavu neprijatnih mirisa,
- uredno plaća Javnom preduzeću naknadu za izvršenu uslugu (cenu upravljanja komunalnim otpadom) u skladu sa ovom odlukom i važećim cenovnikom,
- vrši primarnu selekciju baštenskog otpada u periodu kada se, u skladu sa Programom sakupljanja komunalnog otpada, od strane Javnog preduzeća organizuje intenzivnije sakupljanje i odvoženje ovog otpada, i tako selektovani otpad u odgovarajućoj posudi, odnosno vreći, postavi na javnu površinu, ispred svog objekta, uz kolovoz, u vreme određeno od strane Javnog preduzeća,
- kabasti i inertni komunalni otpad koji se po svojoj veličini ne može odlagati u tipske posude, odnosi i preda u centar za sakupljanje otpada pri Regionalnoj deponiji, a ukoliko se vrši organizovano sakupljanje od strane Javnog preduzeća u skladu sa Programom sakupljanja komunalnog otpada, da isti odnese i stavi u kontejner postavljen od strane Javnog preduzeća, u skladu sa ovom odlukom.
Zabranjeno je:
1) odlagati u posudu za prikupljanje nereciklabilnog komunalnog otpada ("zelena kanta", "zeleni kontejner"), odnosno u zelenu vreću, reciklabilni komunalni otpad ili neselektovani komunalni otpad,
2) odlagati u posudu za prikupljanje reciklabilnog komunalnog otpada ("plava kanta", "plavi kontejner"), odnosno u plavu vreću, nereciklabilni komunalni otpad ili neselektovani komunalni otpad,
3) odlagati u posudu za sakupljanje stakla ("žuti kontejner") bilo koji drugi otpad osim stakla;
4) odlagati neopasan otpad od građenja i rušenja u posudu za prikupljanje komunalnog otpada;
5) odlagati opasan otpad u posudu za prikupljanje komunalnog otpada;
6) odlagati komunalni otpad koji se po svojoj veličini može odložiti u tipsku posudu, izvan posude za prikupljanje komunalnog otpada;
7) odlagati neugašen ili vreo pepeo u posudu za prikupljanje komunalnog otpada;
8) odlagati sporedne proizvode životinjskog porekla ili leševe uginulih životinja u posudu za odlaganje komunalnog otpada, kao i izmet (životinjskog i ljudskog porekla);
9) sipati vodu ili drugu tečnost u posudu za odlaganje komunalnog otpada;
10) paliti otpad u posudi za prikupljanje komunalnog otpada;
11) rasturati, preturati i uzimati otpad iz posude za prikupljanje komunalnog otpada;
12) neovlašćeno pomerati posudu za prikupljanje komunalnog otpada sa mesta određenog Planom postavljanja;
13) skidati delove, uništavati ili na drugi način praviti štetu na posudi za prikupljanje komunalnog otpada;
14) parkirati vozila na mestu pored posude za odlaganje komunalnog otpada ili na prilazu posudi za odlaganje komunalnog otpada, na način kojim se onemogućava prilaz vozilu Javnog preduzeća;
15) odlagati kabasti i/ili inertni komunalni otpad izvan mesta određenog za odlaganje te vrste otpada.
VI FINANSIRANJE OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI
1. Izvori sredstava Javnog preduzeća za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti
Izvori sredstava Javnog preduzeća za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti
Izvori sredstava Javnog preduzeća za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti obezbeđuju se iz:
- prihoda od pružanja komunalnih usluga,
- prihoda iz budžeta Grada,
- namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i
- drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Prihodi od pružanja komunalnih usluga
Za pruženu komunalnu uslugu Javno preduzeće obračunava i naplaćuje naknadu.
Cenu komunalne usluge utvrđuje nadležni organ Javnog preduzeća Cenovnikom, na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih Zakonom o komunalnim delatnostima.
Prilikom obrazovanja cene komunalne usluge, pored troškova sakupljanja i odvoženja komunalnog otpada, u cenu komunalne usluge uključuju se i troškovi Javnog preduzeća koji se odnose na tretman i odlaganje komunalnog otpada.
Na Cenovnik iz stava 2. ovog člana saglasnost daje Gradsko veće.
Cenovnik
U Cenovniku Javnog preduzeća cene komunalne usluge sakupljanja i odvoženja komunalnog otpada utvrđuju se prema sledećem:
U naseljenim mestima Subotica i Palić cena utvrđena za pružanje komunalne usluge upravljanja komunalnim otpadom iz porodičnih stambenih zgrada, individualnih stambenih objekata i njihovih nusprostorija obračunava se po kvadratnom metru.
U naseljenim mestima, izuzev naseljenih mesta iz stava 2. ovog člana, cena utvrđena za pružanje komunalne usluge upravljanja komunalnim otpadom obračunava se po domaćinstvu.
Cena utvrđena za pružanje komunalne usluge upravljanja komunalnim otpadom iz poslovnih objekata i prostorija obračunava se po kvadratnom metru zatvorenog poslovnog prostora i otvorenog poslovnog prostora, koji je u funkciji obavljanja poslovne delatnosti.
Izuzetno od stava 4. ovog člana, za privredne subjekte koji obavljaju proizvodnu delatnost, cena za pružanje komunalne usluge upravljanja komunalnim otpadom iz poslovnih objekata i prostorija obračunava se tako što se sabiraju iznosi nastali kao rezultat množenja površine i cene utvrđene na sledeći način:
1) do 5000 metara kvadratnih, obračunava se u iznosu od 100% od cene utvrđene po kvadratnom metru zatvorenog poslovnog prostora koji je u funkciji obavljanja delatnosti;
2) od 5001 - 10000 metara kvadratnih, obračunava se u iznosu od 60% od cene utvrđene po kvadratnom metru zatvorenog poslovnog prostora koji je u funkciji obavljanja delatnosti;
3) preko 10000 metara kvadratnih obračunava se u iznosu od 30% od cene utvrđene po kvadratnom metru zatvorenog poslovnog prostora koji je u funkciji obavljanja delatnosti.
Izuzetno od stava 4. ovog člana osnov za naknadu za one korisnike koji stvaraju povećanu količinu komunalnog otpada je m2 poslovnog prostora na koji se primenjuju koeficijenti i to:
- kiosci za promet štampe |
1,5 koeficijent |
- poslovni prostor za promet mešovite robe i prehrambenih proizvoda, igre na sreću, kladionice, kiosci i kockarnice |
2 koeficijent |
- poslovni prostori ugostiteljske delatnosti |
3 koeficijent |
Minimalna kvadratura za fakturisanje je 10 m2, ukoliko je objekat manji od 10 m2.
Površinu otvorenog i zatvorenog poslovnog prostora iz stava 4, 5. i 6. ovog člana, koji je u funkciji obavljanja delatnosti, utvrđuje službeno lice Javnog preduzeća u prisustvu ovlašćenog predstavnika privrednog subjekta, o čemu se sačinjava zapisnik.
Korisnik komunalne usluge je dužan da službenom licu Javnog preduzeća omogući utvrđivanje površine poslovnog prostora.
Ukoliko se na način naveden u stavu 8. ovog člana ne može utvrditi površina poslovnog prostora, ili ukoliko korisnik komunalne usluge površinu osporava, ili odbija saradnju, površina se utvrđuje u postupku inspekcijskog nadzora, rešenjem komunalnog inspektora.
Za predškolske ustanove, osnovne, srednje i više škole, fakultete, crkve i verske ustanove primenjuje se cena koja odgovara ceni koja se obračunava po m2 stambenog prostora.
Za crkve i verske zajednice koje su registrovane u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj crkava i verskih zajednica, za objekte koji su u njihovoj svojini, a koji su namenjeni i isključivo se koriste za obavljanje bogoslužbene delatnosti, ne primenjuje se obaveza plaćanja utvrđena ovom odlukom.
Cenovnikom iz stava 1. ovog člana utvrđuju se i cene za dodatne usluge izvršene po zahtevu korisnika komunalne usluge.
Ugovorni odnos između Javnog preduzeća i korisnika komunalne usluge
Između Javnog preduzeća i korisnika komunalne usluge ne zaključuje se pojedinačni pisani ugovor, već se smatra da je ugovorni odnos o pružanju komunalne usluge nastao započinjanjem korišćenja komunalne usluge, odnosno početkom pružanja komunalne usluge u skladu sa propisima kojima se uređuje obavljanje komunalne delatnosti.
Obaveze korisnika komunalne usluge, uključujući i plaćanje cene komunalne usluge, nastaju započinjanjem korišćenja komunalne usluge, odnosno početkom pružanja komunalne usluge i kada se usluga koristi suprotno propisima kojima je uređeno obavljanje komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom i ovoj odluci.
Smatra se da je ugovorni odnos nastao u smislu stava 1. ovog člana i da je korisnik usluge dužan da plati cenu komunalne usluge i u sledećim slučajevima:
1) kada korisnik usluge ne prijavi započinjanje korišćenja komunalne usluge,
2) kada korisnik usluge ne poseduje odgovarajuće posude za sakupljanje komunalnog otpada ili propisani broj posuda,
3) kada je onemogućen prilaz vozilu Javnog preduzeća posudama za skupljanje otpada bez krivice Javnog preduzeća.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, između Javnog preduzeća i korisnika komunalne usluge zaključuje se pisani ugovor, ukoliko je ovom odlukom izričito propisano.
Način plaćanja cene komunalne usluge
Korisnik komunalne usluge dužan je da Javnom preduzeću uredno plaća naknadu obračunatu po utvrđenoj ceni za obavljenu komunalnu uslugu.
Korisnik komunalne usluge - fizičko lice dužan je da naknadu iz stava 1. ovog člana plaća na način i u roku utvrđenom posebnom odlukom Grada kojom se uređuje način plaćanja komunalnih usluga, za prethodni mesec, po dobijenom računu, koji je Javno preduzeće dužno da dostavi po isteku svakog meseca.
Korisnik komunalne usluge - pravno lice dužno je da naknadu iz stava 1. ovog člana plaća do roka naznačenog na računu za prethodni mesec, koji je Javno preduzeće dužno da dostavi po isteku svakog meseca.
Prihodi iz budžeta Grada
Izuzetno od člana 48. stav 1. ove odluke, usluga organizovanog sakupljanja i odvoženja kabastog komunalnog otpada Javno preduzeće vrši na teret budžetskih sredstava.
Visina sredstava koja se opredeljuje u budžetu Grada za usluge iz stava 1. ovog člana određuje se prema proceni količine potrebnih kontejnera za izvršenje tih usluga i prema posebnom Cenovniku donetog od strane nadležnog organa Javnog preduzeća na koji saglasnost daje Gradsko veće.
Javnom preduzeću se mogu obezbediti sredstva iz budžeta Grada u cilju obezbeđenja odgovarajućih objekata i opreme potrebnih za trajno i nesmetano pružanja komunalne usluge, kao i za obezbeđenje drugih uslova neophodnih za razvoj komunalne delatnosti.
Visina sredstava koja se opredeljuje u budžetu Grada za razvoj komunalne delatnosti određuje se polazeći od podataka iz analize stanja postojećih objekata, postrojenja i opreme i potrebe za njihovo održavanje, razvoj i zaštitu, koju Javno preduzeće vrši u skladu sa članom 40. ove odluke, kao i od predloga Javnog preduzeća o merama za unapređenje kvaliteta i vrste komunalnih usluga odnosno za unapređenje organizacije i efikasnosti rada, koji Javno preduzeće daje u skladu sa članom 41. ove odluke.
2. Izvori sredstava Društva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti
Izvori sredstava Društva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti
Izvori sredstava Društva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti obezbeđuju se iz:
1) prihoda od naknade za uslugu preuzimanja, tretmana i odlaganja komunalnog otpada,
2) prihoda od prodaje sekundarnih sirovina,
3) prihoda budžeta Grada,
4) namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i
5) drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Prihodi od naknade za uslugu preuzimanja, tretmana i odlaganja komunalnog otpada doveženog od strane Javnog preduzeća
Za uslugu preuzimanja, tretmana i odlaganja komunalnog otpada doveženog od strane Javnog preduzeća Društvo naplaćuje naknadu.
Cenu usluge iz stava 1. ovog člana utvrđuje nadležni organ Društva Cenovnikom, na koji saglasnost daje Gradsko veće.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, za uslugu preuzimanja baštenskog otpada Društvo ne naplaćuje naknadu.
Javno preduzeće i Društvo zaključuju ugovor o međusobnim odnosima povodom preuzimanja, tretmana i odlaganja otpada.
Ugovor iz stava 4. ovog člana zaključuje se na period od godinu dana.
Ugovorom se uređuju naročito: vrste komunalnog otpada i dinamika dovoženja od strane Javnog preduzeća, način prihvatanja doveženog komunalnog otpada, tretman i odlaganje komunalnog otpada, vrste evidencija koje ugovorne strane vode, obaveza sačinjenja mesečnog izveštaja o preuzetom komunalnom otpadu, način i rok plaćanja naknade za izvršenu uslugu i dr.
Primerak zaključenog ugovora iz stava 4. ovog člana dostavlja se nadležnom sekretarijatu.
Javno preduzeće nema pravo da zaključi isti ili sličan ugovor kao ugovor iz stava 4. ovog člana sa bilo kojim drugim licem koje se nalazi na ili van teritorije osnivača Regionalnog centra, niti da pristupi bilo kakvom obavezujućem sporazumu čiji predmet može biti u bilo kakvoj vezi sa upravljanjem otpadom.
Prihodi po osnovu prodaje sekundarnih sirovina
Društvo stiče prihod prodajom na tržištu sekundarnih sirovina.
Prihodi iz budžeta Grada Društvu
Sredstva iz budžeta Grada mogu se koristiti, u skladu sa zakonom, za investicione i operativne troškove Društva vezanih za upravljanje komunalnim otpadom, i to za:
1) izgradnju novih postrojenja za upravljanje otpadom, rekonstrukciju, revitalizaciju i iskorišćenje postojećih postrojenja;
2) unapređenje organizacije upravljanja komunalnim otpadom;
3) podsticanje odvojenog sakupljanja komunalnog otpada;
4) implementaciju Regionalnog plana i Lokalnog plana;
5) razvoj informacionog sistema za upravljanje komunalnim otpadom;
6) pomoć u razvoju i primeni novih tehnologija za tretman komunalnog otpada;
7) programe obrazovanja i jačanja svesti javnosti o pitanjima zaštite životne sredine i upravljanja komunalnim otpadom;
8) druge troškove, u skladu sa zakonom.
Nadzor nad primenom ove odluke vrši nadležni sekretarijat.
Nadzor nad radom vršilaca komunalne delatnosti
Nadzor nad radom vršilaca komunalne delatnosti vrši Grad putem nadležnih organa.
Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove odluke u delu obavljanja komunalne delatnosti obavlja sekretarijat Gradske uprave nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove putem komunalnog inspektora.
Ovlašćenja komunalnog inspektora
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen u odnosu na vršioca komunalne delatnosti da:
1) vrši uvid u opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju vršilaca komunalne delatnosti i drugih pravnih i fizičkih lica;
2) sasluša i uzima izjave od odgovornih lica kod vršilaca komunalne delatnosti i drugih pravnih i fizičkih lica;
3) pregleda objekte, postrojenja i uređaje za obavljanje komunalne delatnosti i poslovne prostorije radi prikupljanja neophodnih podataka;
4) fotografiše i snimi prostor u kome se vrši inspekcijski nadzor, kao i druge stvari koje su predmet nadzora;
5) naloži rešenjem da se komunalna delatnost obavlja na način utvrđen zakonom, propisima na osnovu zakona i ovom odlukom;
6) naloži rešenjem izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanja mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju komunalne delatnosti;
7) pregleda objekte, postrojenja i uređaje koji služe korišćenju komunalnih usluga;
8) proverava da li se komunalna delatnost vrši u skladu sa Programom sakupljanja komunalnog otpada.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen u odnosu na korisnika komunalne usluge i druga pravna i fizička lica da:
1) proverava da li korisnik komunalne usluge poseduje odgovarajuću vrstu i broj tipske posude;
2) proverava da li se vrši primarna selekcija komunalnog otpada u skladu sa ovom odlukom;
3) proverava da li se u posude za prikupljanje komunalnog otpada odlaže druga vrsta otpada, protivno zabranama iz ove odluke;
4) proverava da li se u vezi sa komunalnim otpadom odloženim u posude za prikupljanje komunalnog otpada vrše radnje koje su zabranjene ovom odlukom (rasturanje, preturanje, paljenje i sl.);
5) proverava da li se nepravilnim parkiranjem vozila onemogućava pražnjenje posuda za prikupljanje komunalnog otpada;
6) proverava da li se postavljanjem tipskih posuda koje se iz dvorišta iznose na javnu površinu radi pražnjenja ometa saobraćaj ili se ugrožavaju zasadi na javnoj površini;
7) proverava da li se u zonama višestambenog stanovanja, tipska posuda za sakupljanje komunalnog otpada drži u objektu ili na građevinskoj parceli na kojoj je izgrađen objekat, u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom, odnosno na mestu određenim Planom postavljanja kontejnera za komunalni otpad u zonama višestambenog stanovanja;
8) naloži rešenjem da se izvrši nabavka odgovarajuće posude za odlaganje komunalnog otpada;
9) naloži rešenjem korisniku komunalne usluge izvršenje utvrđenih obaveza;
10) zabrani rešenjem odlaganje komunalnog otpada na mestima koja nisu određena za tu namenu;
11) zabrani rešenjem odlaganje komunalnog otpada van za to određenih posuda;
12) zabrani rešenjem odlaganje inertnog komunalnog otpada van za to određene lokacije.
Komunalni inspektor je ovlašćen da:
1) izriče novčanu kaznu prekršajnim nalogom u skladu sa zakonom kojim se uređuju prekršaji;
2) podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno prijavu za privredni prestup ili krivično delo ukoliko oceni da postoji sumnja da je povredom propisa učinjen prekršaj, privredni prestup ili krivično delo;
3) preduzima druge mere utvrđene zakonom i podzakonskim propisima.
Obaveza omogućavanja nesmetanog obavljanja dužnosti komunalnog inspektora
Vršioci komunalne delatnosti, kao i druga pravna i fizička lica dužni su da komunalnom inspektoru omoguće nesmetano obavljanje nadzora, da mu bez odlaganja stave na uvid i raspolaganje potrebnu dokumentaciju i druge dokaze i izjasne o činjenicama koje su od značaja za vršenje nadzora.
Ako komunalni inspektor prilikom vršenja nadzora utvrdi da propis nije primenjen ili da je nepravilno primenjen, u roku koji ne može biti duži od 15 dana od dana izvršenog nadzora doneće rešenje o otklanjanju utvrđene nepravilnosti i odrediće rok za njeno otklanjanje.
Na rešenje komunalnog inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.
O žalbi Gradsko veće odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.
Žalba ne odlaže izvršenje rešenja komunalnog inspektora.
Saradnja sa komunalnom milicijom i drugim organima
Komunalni inspektor u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom milicijom i drugim inspekcijskim službama, u skladu sa zakonom.
Saradnja iz stava 1. ovog člana obuhvata naročito: međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne inspekcije.
Poslovi Komunalne milicije u pogledu vršenja kontrole nad primenom ove odluke obavljaju se organizovanim prisustvom komunalnih milicionara na mestima održavanja reda od značaja za ovu komunalnu delatnost, preduzimanjem drugih preventivnih mera i primenom zakonom predviđenih ovlašćenja komunalne milicije.
Održavanje reda od značaja za ovu komunalnu delatnost u smislu stava 1. ovog člana podrazumeva da komunalni milicioner prisustvom na javnim površinama Grada nadzire da li se komunalna delatnost obavlja u skladu sa ovom odlukom, da li korisnici komunalne usluge i druga pravna i fizička lica pri odlaganju komunalnog otpada postupaju u skladu sa ovom odlukom, i obaveštava nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.
Komunalna milicija u obavljanju poslova prima prijave građana i nadležnih organa i postupa po istima.
U obavljanju poslova Komunalne milicije, komunalni milicionar, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je da:
1) izda prekršajni nalog,
2) podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo,
3) podnese zahtev za vođenje prekršajnog postupka i
4) obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.
Prekršaji vršioca komunalne delatnosti
Novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj vršilac komunalne delatnosti ako:
1. ne donese Program sakupljanja komunalnog otpada u roku propisanom članom 11. stav 3. ove odluke,
2. ne obavlja komunalnu delatnost u skladu sa Programom sakupljanja komunalnog otpada (član 11. ove odluke),
3. ne vrši sakupljanje komunalnog otpada na način propisan članom 17. stav 2. i 3. ove odluke,
4. nepravedno odbije preuzimanje kabastog i inertnog komunalnog otpada protivno čl. 31-32. ove odluke,
5. ne sprovede postupak izjašnjavanja korisnika usluga na propisan način ili ne dostavi izveštaj o rezultatima izjašnjavanja nadležnom sekretarijatu u propisanom roku (član 42. ove odluke).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice kod vršioca komunalne delatnosti novčanom kaznom u iznosu od 8.000 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. ne prijavi se Javnom preduzeću kao korisnik komunalne usluge, a započeo je korišćenje komunalne usluge, odnosno koristi komunalnu uslugu Javnog preduzeća;
2. ne prijavi Javnom preduzeću promenu podatka koja je od uticaja na utvrđivanje i obračun cene komunalne usluge u roku od osam dana od nastanka promene;
3. ne poseduje potreban broj tipskih posuda za sakupljanje komunalnog otpada;
4. ne vrši primarnu selekciju komunalnog otpada u skladu sa ovom odlukom;
5. u posude za prikupljanje nereciklabilnog komunalnog otpada ("zelena kanta", "zeleni kontejner") odlaže reciklabilni komunalni otpad ili neselektovani komunalni otpad, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 1) ove odluke;
6. u posude za prikupljanje reciklabilnog komunalnog otpada ("plava kanta", "plavi kontejner") odlaže nereciklabilni komunalni otpad ili neselektovani komunalni otpad, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 2) ove odluke;
7. u posudu za sakupljanje stakla ("žuti kontejner") odlaže bilo koji drugi otpad osim stakla, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 3) ove odluke;
8. u posude za prikupljanje komunalnog otpada odlaže građevinski otpad, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 4) ove odluke;
9. u posude za prikupljanje komunalnog otpada odlaže opasan otpad, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 5) ove odluke;
10. izvan posuda za prikupljanje komunalnog otpada odlaže komunalni otpad koji se po svojoj veličini može odlagati u tipske posude, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 6) ove odluke;
11. u posude za prikupljanje komunalnog otpada odlaže neugašen ili vreo pepeo, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 7) ove odluke;
12. u posude za odlaganje komunalnog otpada odlaže sporedne proizvode životinjskog porekla ili leševe uginulih životinja kao i izmet (životinjskog i ljudskog porekla), protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 8) ove odluke;
13. u posude za odlaganje komunalnog otpada sipa vodu ili drugu tečnost, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 9) ove odluke;
14. u posudama za prikupljanje komunalnog otpada pali otpad, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 10) ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 8.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 25.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 8.000 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 8.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1. rastura, pretura i uzima otpad iz posuda za prikupljanje komunalnog otpada, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 11) ove odluke;
2. neovlašćeno pomera posude za prikupljanje komunalnog otpada sa mesta određenih Planom postavljanja, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 12) ove odluke;
3. skida delove, uništava ili na drugi način pravi štetu na posudama za prikupljanje komunalnog otpada, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 13) ove odluke;
4. parkira vozilo na mestu pored posuda za odlaganje komunalnog otpada ili na prilazu posudi za odlaganje komunalnog otpada, na način kojim se onemogućava prilaz vozilima Javnog preduzeća, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 14) ove odluke;
5. odlaže kabasti ili inertni komunalni otpad izvan mesta određenog za odlaganje te vrste otpada, protivno zabrani iz člana 46. stav 1. tačka 15) ove odluke.
Za prekršaje iz člana 66. i 67. ove odluke izdaje se prekršajni nalog, u skladu sa propisima koji propisuju prekršaje.
Prekršajni nalog sadrži sledeće pouke i upozorenja:
1) da se lice protiv koga je izdat prekršajni nalog ako prihvati odgovornost i u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga plati polovinu izrečene kazne oslobađa plaćanja druge polovine izrečene novčane kazne;
2) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne;
3) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog koje ne prihvata odgovornost za prekršaj ima pravo da u roku od osam dana od prijema prekršajnog naloga podnese zahtev za sudsko odlučivanje tako što će lično ili preko pošte predati prekršajni nalog nadležnom prekršajnom sudu uz naznačenje suda kome se zahtev podnosi;
4) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog biti dužno da pored plaćanja novčane kazne utvrđene prekršajnim nalogom nadoknadi sudske troškove u slučaju da zatraži sudsko odlučivanje a sud utvrdi da je odgovoran za prekršaj;
5) da će prekršajni nalog postati konačan i izvršan po proteku roka od osam dana od dana prijema ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u tom roku ne plati novčanu kaznu ili ne zahteva sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu;
6) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u slučaju prinudnog izvršenja izrečene novčane kazne, biti dužno da nadoknadi troškove izvršenja određene rešenjem o prinudnoj naplati;
7) da će se fizičkom licu, preduzetniku i odgovornom licu u pravnom licu protiv koga je izdat prekršajni nalog neplaćena novčana kazna zameniti kaznom zatvora ili radom u javnom interesu.
Akt o utvrđivanju obaveza i rokova obezbeđivanja uslova za obavljanje komunalne delatnosti
Gradonačelnik Grada Subotice obrazovaće do 1. februara 2023. godine radnu grupu sa zadatkom da do 30. juna 2023. godine izradi nacrt akta - akcioni plan implementacije mera i aktivnosti kojim će se utvrditi obaveze, nosioci obaveza, dinamika i rokovi obezbeđivanja uslova neophodnih za obavljanje komunalne delatnosti na teritoriji Grada, u skladu sa Lokalnim planom i ovom odlukom.
Sekretarijati Gradske uprave Grada Subotice, Javno preduzeće, Društvo i drugi nosioci obaveza iz Lokalnog plana u obavezi su da u roku od 8 dana od dana prijema zahteva Radne grupe dostave koordinatoru tražene podatke u cilju izrade akta iz stava 1. ovog člana.
Akt iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće na predlog nadležnog sekretarijata.
Način prikupljanja i odlaganja komunalnog otpada u prelaznom periodu
Sakupljanje i odlaganje komunalnog otpada u prelaznom periodu, od stupanja na snagu ove odluke do obezbeđivanja uslova neophodnih za obavljanje komunalne delatnosti na teritoriji Grada, u skladu sa Lokalnim planom i ovom odlukom, vršiće se u skladu sa odredbama čl. 6-9. i čl. 19-21. Odluke o upravljanju komunalnim otpadom ("Službeni list Grada Subotice", br. 5/18).
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o upravljanju komunalnim otpadom ("Službeni list Grada Subotice", br. 5/18), osim odredaba čl. 6-9., čl. 19-21., člana 24. stav 1. tač. 1-5. i tač. 8-9., člana 25. i čl. 28-32. koje se i dalje primenjuju.
Stupanje na snagu i početak primene
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice", osim odredaba čl. 11-14., člana 15. st. 1-12., čl. 16-34., čl. 43-46., člana 54., člana 60. stav 2. i čl. 66-68., koje se primenjuju počev od 1. januara 2024. godine.
Do početka primene odredaba iz stava 1. ovog člana, u naseljenim mestima Grada Subotice, izuzev naseljenih mesta gde se komunalni otpad sakuplja i odlaže u posude za sakupljanje otpada, osnov za utvrđivanje naknade za sakupljanje i odvoženje komunalnog otpada je tipska vreća.