ODLUKA

O JAVNOM VODOSNABDEVANJU

("Sl. list grada Vršca", br. 13/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja poslova u vršenju komunalne delatnosti snabdevanja vodom za piće na teritoriji Grada Vršca i uređuju druga pitanja od značaja za pružanje i korišćenje ove komunalne usluge, kao što su:

1. tehnički i drugi posebni uslovi za prečišćavanje i distribuciju vode, kojima se obezbeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet vode;

2. način obezbeđivanja kontinuiteta u prečišćavanju i distribuciji vode;

3. prava i obaveze javnog komunalnog preduzeća koje obavlja delatnost prečišćavanja i distribucije vode kao i prava i obaveze korisnika vode;

4. način obračuna i plaćanje cene za isporučenu vodu;

5. način postupanja i ovlašćenja Gradske uprave u slučaju prekida u distribuciji i prečišćavanju vode;

6. posebni slučajevi u kojima se može uskratiti isporuka vode;

7. odjava korišćenja korišćenja usluga snabdevanja vodom;

8. korišćenje vode za javne namene;

9. izjašnjavanje korisnika komunalnih usluga o kvalitetu usluga;

10. nadzor nad primenom ove Odluke;

11. kaznene odredbe za kršenje odredbi definisanih ovom Odlukom.

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1. "javni vodovod" je sistem komunalnih objekata koji služi za obavljanje delatnosti vodosnabdevanja (zahvatanje, prerada i distribucije vode);

2. "javna vodovodna mreža" je deo javnog vodovoda koju čine podzemni, nadzemni cevovodi, vodni objekti, uređaji i postrojenja koja služe za distribuciju vode do korisnika;

3. "ulična vodovodna mreža" je deo javne vodovodne mreže na koju se neposredno priključuju vodovodni priključci;

4. "vodovodni priključak" je deo javne vodovodne mreže koji čini cevni spoj između ulične vodovodne mreže, mernog instrumenta (vodomer) i unutrašnje vodovodne instalacije u objektu korisnika;

5. "korisnik komunalne usluge" (u daljem tekstu: "korisnik") jeste svaki vlasnik objekta ili posebnog dela objekta, čije su unutrašnje vodovodne instalacije priključene na vodovodnu mrežu na način propisan ovom odlukom. Izuzetno, korisnik komunalne usluge može biti nosilac prava korišćenja na objektu, odnosno delu objekta ili zakupac objekta odnosno dela objekta, pod uslovom da je vlasnik predmetnog objekta grad Vršac i da je zaključen ugovor o zakupu odnosno korišćenju istog između vlasnika i korisnika, odnosno zakupca.

6. "objekat korisnika" je svaki objekat, zgrada, druga nepokretnost, površina javne namene, uređaji, postrojenja ili instalacije koji se nalaze iza mesta priključenja na javnu vodovodnu mrežu;

7. "unutrašnja vodovodna instalacija" jesu vodovodne instalacije i uređaji korisnika koji počinju iza glavnog vodomera, koji je zajednički za ceo objekat, a koji služi za snabdevanje vodom iz javnog vodovoda;

8. "vodomerni šaht" je okno, ukopani ozidani prostor u okviru vodovodnog priključka u koji se smešta "vodomerna grupa" za merenje potrošnje vode korisnika;

9. "vodomerna grupa" je sklop uređaja i vodovodnog materijala koja služi za precizno merenje potrošnje vode korisnika. U sastav vodomerne grupe spadaju: prvi ventil (ventil za propuštanje vode od ulične mreže ka korisniku), vodomer (uređaj za merenje potrošnje vode), nepovratni ventil (ventil za sprečavanje povratka vode iz unutrašnje instalacije ka uličnoj mreži), ventil sa ispustom (ventil za ispuštanje vode iz unutrašnje instalacije) i pripadajući vodovodni materijal spojnice, T-komadi, kolena i dr. za potrebe razdvajanja potrošnje u okviru iste vodomerne šahte, ukoliko u objektu koji se priključuje na vodovodnu mrežu postoji više korisnika);

10. "cena vode" je visina novčane naknade za 1 m3 isporučene vode koju utvrđuje javno komunalno preduzeće koje vrši delatnost vodosnabdevanja, a na osnovu elemenata za obrazovanje cene komunalnih usluga propisanih Zakonom o komunalnim delatnostima, uz saglasnost osnivača.

Član 3

Komunalna delatnost snabdevanja vodom za piće (u daljem tekstu: javno vodosnabdevanje) je, u smislu ove odluke, delatnost pružanja sledećih komunalnih usluga: zahvatanje, prerada i isporuka vode korisnicima javnim vodovodom do vodomera potrošača, obuhvatajući i održavanje vodomera.

Grad Vršac obezbeđuje organizovano i trajno obavljanje i razvoj komunalne delatnosti snabdevanja vodom a naročito:

1. Materijalne, tehničke i druge uslove za izgradnju, održavanje i funkcionisanje komunalnih objekata i za obezbeđivanje tehničkog i tehnološkog jedinstva sistema,

2. Opšte uslove za trajno i kontinuirano obavljanje komunalnih delatnosti,

3. Potreban obim i kvalitet usluga u zavisnosti od potreba i materijalnih mogućnosti korisnika usluga, materijalnih mogućnosti grada, kao i od mogućnosti za razvoj komunalnih delatnosti.

Član 4

Komunalnu delatnost iz člana 3. ove odluke na teritoriji grada Vršca obavlja Javno komunalno preduzeće "Drugi oktobar" (u daljem tekstu: Preduzeće), izuzev u naseljenom mestu Straža, čije je vodosnabdevanje povereno JP "Belocrkvanska jezera" iz Bele Crkve.

II POSEBNE ODREDBE

Član 5

Sistemom javnog vodosnabdevanja upravlja Preduzeće.

Preduzeće je dužno da se stara o svojoj tehničko-tehnološkoj opremljenosti, organizacionoj i kadrovskoj osposobljenosti, kao i da svoj rad i poslovanje organizuje tako da obezbeđuje stalnu ispravnost javnog vodovoda radi trajnog i kontinuiranog obavljanja delatnosti.

Preduzeće se stara o bezbednom funkcionisanju javnog vodovoda, njegovoj modernizaciji, proširenju i usklađivanju njihovih kapaciteta sa stvarnim potrebama i planovima prostornog razvoja i izgradnje grada Vršac.

Član 6

Izgrađeni komunalni objekti predaju se na korišćenje, upravljanje i održavanje Preduzeću odlukom Skupštine grada.

Izgradnja Javnog vodovoda vrši se na način i pod uslovima utvrđenim propisima kojima se uređuje izgradnja objekata, a prema uslovima i saglasnostima koje određuje i daje Preduzeće.

Priključenje novoizgrađenog dela javnog vodovoda na postojeći vrši se pod sledećim uslovima:

- da je vodovodni objekat urađen po odobrenoj tehničkoj dokumentaciji;

- da je izvršena primopredaja vodovodnog objekta (urađen komisijski protokol o primopredaji sa dostavljenom potrebnom dokumentacijom) i dobijena dozvola za upotrebu;

- da je vodovodni objekat u funkcionalnom i tehnički ispravnom stanju;

- da su svi vodovodni priključci vezani za vodovodnu mrežu u skladu sa tehničkim uslovima utvrđeni i odobreni od strane Preduzeća.

Ako objekat iz stava 3. ovog člana ne ispunjava propisane uslove izgradnje i korišćenja a nalazi se u eksploataciji pre prenosa Preduzeću objekat se dovodi u stanje da ispunjava propisane uslove izgradnje i korišćenja pre predaje na korišćenje, upravljanje i održavanje Preduzeću.

Investitor je u obavezi da objekat dovede u stanje tako da ispunjava propisane uslove izgradnje i korišćenja.

Član 7

Ako u izgradnji dela javnog vodovoda učestvuju investitori poslovnih, stambenih i drugih objekata, odnosno korisnici, ulaganjem finansijskih sredstava, prava i obaveze tih investitora, odnosno korisnika, s jedne strane i Grada, kao nosioca prava javne svojine na javnoj vodovodnoj mreži s druge strane, uređuju se ugovorom kojim se propisuju naročito: uslovi i način izgradnje javnog vodovoda, troškovi i način obezbeđivanja sredstava za tu izgradnju, kao i prava i obaveze po osnovu njihovog učešća u finansiranju izgradnje javnog vodovoda u skladu sa posebnim propisima.

Član 8

Javni vodovod gradi se, koristi i održava u skladu sa propisima, standardima i tehničkim normativima koji se odnose na tu vrstu objekata, kao i propisima kojima su utvrđeni uslovi u pogledu zaštite životne sredine i svojim radom ne sme ugrožavati bezbednost ljudi, objekata i imovine.

Zaštita područja izvorišta javnog vodosnabdevanja uređena je zakonom.

Član 9

Nije dozvoljeno spajanje vodovodnih instalacija koje su povezane na izvorišta izvan javnog vodovoda na javni vodovod, dok Preduzeće ne preuzme ta izvorišta na upravljanje i korišćenje.

Član 10

Radovi koji se izvode u neposrednoj blizini, iznad ili ispod komunalnih objekata (cevovoda i drugih postrojenja i uređaja) i u zonama i pojasevima sanitarne zaštite, mogu se izvoditi samo uz prethodnu saglasnost Preduzeća.

Rastojanje objekta javnog vodovoda od drugog objekta ili instalacija mora biti toliko da se prilikom otkopavanja vodovodne cevi odnosno radova na objektu ili drugim instalacijama ne ugroze objekti javnog vodovoda i obrnuto.

Ukoliko su rastojanja između komunalnih instalacija nedovoljna, prilikom izgradnje treba primeniti zaštitne kolone, a sva ukrštanja instalacija u tom slučaju moraju biti izgrađena kao trajna.

Sanitarno rastojanje javnog vodovoda od drugih objekata određuje Preduzeće saglasno posebnim propisima.

Član 11

Poklopci šahtova sa ramovima, izgrađeni na saobraćajnicama, ne smeju se oštećivati i njihova niveleta mora biti usklađena sa niveletom kolovoza, da ne bi trpeli nedozvoljene dinamičke udare od vozila.

Izgradnja novih instalacija i drugih instalacija i objekata, kao i sanacija i rekonstrukcija postojećih u blizini javnog vodovoda ne sme da ugrozi postojeće i buduće objekte javnog vodovoda.

Investitor i izvođač radova dužni su da obezbede posebne mere zaštite javnog vodovoda pod uslovima koje utvrđuje Preduzeće.

Sve radove na zaštiti i obezbeđenju komunalnih objekata u slučaju izvođenja radova iz stava 1. ovog člana izvodi Preduzeće ili drugi izvođač pod nadzorom Preduzeća, na teret investitora.

Član 12

Zabranjuje se:

1. Prilaz neovlašćenih lica bunarima, crpnoj stanici i rezervoarima javnog vodovoda,

2. Pristup i kretanje u zaštitnoj zoni izvorišta gradskog vodovoda,

3. Prelaz teškim teretnim vozilima 7,5 t iznad glavnog cevovoda izvan izgrađenih saobraćajnica,

4. Vršenje iskopa zemlje, šljunka, peska i slično kao i gradnja objekata u blizini glavnog cevovoda na udaljenosti do 5 m,

5. Neovlašćeno otvaranje i zatvaranje ventila na uličnoj i vodovodnoj mreži, osim u slučaju opasnosti od poplave iz vodovoda i u slučaju gašenja požara,

6. Oštećenja objekata vodovoda,

7. Na površinama ispod kojih su položene ili u čijoj blizini se nalaze instalacije javnog vodovoda držati otpadni materijal ili smeće, ispuštati otpadne vode ili agresivne materije, zakopavali leševe uginulih životinja i slično,

8. Privremeno deponovanje građevinskog materijala i drugih stvari ili postavljanje privremenih objekata iznad šahtova, ventila i hidranata.

III TEHNIČKI SISTEM JAVNI VODOVOD

Član 13

Javni vodovod obuhvata komunalne objekte: instalacije, uređaje, opremu, postrojenja i druge objekte koji služe za zahvatanje, preradu i distribuciju vode, a naročito:

1. izvorišta vode,

2. kaptažni objekti (bunari),

3. cevovodi sirove vode,

4. postrojenje, instalacije i uređaje za preradu sirove vode,

5. crpne stanice na rezervoarima,

6. rezervoari za pijaću vodu,

7. javna vodovodna mreža,

8. vodovodni priključci zaključno sa vodomerima.

Postrojenja i uređaji od rednog broja 1. do rednog broja 8. iz stava 1. ovog člana čine javni vodovod odnosno smatraju se komunalnim objektima od posebnog društvenog interesa.

Član 14

Objekti, uređaji, instalacije i postrojenje javnog vodovoda čine jedinstven tehničko-tehnološki sistem vodovoda na određenom području.

Tehničko jedinstvo sistema javnog vodovoda ostvaruje se povezivanjem objekata, uređaja, instalacija i postrojenja za zahvatanje, preradu i isporuku vode.

Tehnološko jedinstvo sistema javnog vodovoda ostvaruje se zajedničkim i koordinisanim radom objekata, uređaja, instalacija i postrojenja za zahvatanje, preradu i isporuku vode, optimalnim kombinovanjem njihovog rada i kapaciteta i jedinstvenim upravljanjem.

IV NAČIN OBEZBEĐENJA KONTINUITETA U ISPORUCI VODE U SLUČAJU VANREDNIH OKOLNOSTI

Član 15

Preduzeće dužno je da trajno, kontinuirano i nesmetano pruža komunalne usluge korisnicima pod utvrđenim uslovima odnosno da obavlja komunalne delatnosti koje su mu poverene.

Preduzeće je dužno da trajno i kontinuirano vrši isporuku higijenski ispravne vode za piće i druge potrebe u potrebnom obimu, kao i da obezbedi pritisak vode na mestu spoja vodovodnog priključka sa javnom vodovodnom mrežom, prema uslovima u projektu vodovodnog priključka, gde je to tehnički izvodljivo, pod jednakim uslovima za sve korisnike.

Isporuka vode ne može se uskratiti korisniku, osim u slučajevima i pod uslovima utvrđenim zakonom i ovom odlukom.

Član 16

Ako dođe do poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, usled više sile ili drugih razloga, koje Preduzeće nije moglo predvideti, odnosno sprečiti, obavezno je da odmah o tome obavesti Gradsko veće Grada Vršca i da preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida ili da na drugi način obezbedi pružanje komunalnih usluga i to da:

1. obezbedi privremeno snabdevanje korisnika vodom za piće i higijenske potrebe putem postavljanja cisterni po rasporedu koji određuje Preduzeće ako prekid traje duže od 12 časova,

2. radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka i posledica poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u distribuciji vode, kao i da angažuje druga lica u obezbeđenju uslova za isporuku vode ukoliko je to potrebno.

3. Da preduzme i druge mere koje utvrdi osnivač.

Kad Gradsko veće primi obaveštenje o poremećaju pružanja komunalnih usluga, dužno je da bez odlaganja:

1. Odredi red prvenstva i način pružanja usluga onim korisnicima kod kojih bi usled prekida, nastala opasnost po život i rad građana ili rad drugih organizacija ili bi nastala velika, odnosno nadoknadiva šteta.

2. Naredi mere za zaštitu komunalnih objekata kao i druge imovine.

3. Preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za obavljanje komunalne delatnosti.

4. Utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno vršenje delatnosti i za naknadu učinjene štete.

Preduzeće dužno je da, po nalogu nadležne inspekcije vrši i vanredne poslove u vezi vodosnabdevanja, kada je to neophodno za obezbeđenje korisnika usluga, uz obezbeđenje sredstava za te poslove.

Član 17

Preduzeće je dužno da preko sredstava javnog informisanja ili na drugi adekvatan način blagovremeno obaveštava korisnike komunalnih usluga o razlozima prekida ili poremećaja u isporuci vode, o vremenu trajanja prekida ili poremećaja, kao i da korisnicima pruži potrebna posebna uputstva.

Ako se prekid u pružanju komunalnih usluga predviđa zbog planiranih radova na komunalnim objektima (izgradnja, rekonstrukcija i održavanje ili priključenja pojedinih delova i objekata javnog vodovoda i dr.), Preduzeće je dužno da o tome obavesti korisnike putem sredstava javnog informisanja i to najkasnije na 24 sata pre planiranog prekida.

U slučaju da prekid iz stava 2. ovog člana traje duže od 8 časova, Preduzeće je dužno da obezbedi privremeno snabdevanje korisnika vodom za piće i higijenske potrebe postavljanjem cisterni i odredi njihov raspored.

U slučaju iznenadnog kvara na javnom vodovodu, Preduzeće može i bez prethodnog obaveštenja korisnika da prekine pružanje komunalne usluge, s tim što je dužno da odmah po prekidu, preko sredstava javnog informisanja, obavesti korisnike o razlozima, kao i o vremenu trajanja prekida.

Preduzeće je dužno da izvođenje radova iz prethodnog stava organizuje da prekid u snabdevanju vodom traje što kraće vreme.

Prilikom izvođenja radova na otklanjanju poremećaja ili prekida u vodosnabdevanju, Preduzeće nije obavezno da traži dozvolu za raskopavanje površina javne namene i površina u javnom korišćenju.

Član 18

U slučaju elementarnih i drugih nepogoda Preduzeće je dužno da se pridržava naredbi i uputstva Štaba za vanredne situacije i drugih organa.

Član 19

Dok traje elementarna nepogoda Preduzeće je obavezno da, ukoliko preti opasnost po život i zdravlje građana ili štete velikih razmera, odmah preduzme mere na sprečavanju šteta i štetnih posledica u granicama koliko to uslovi dozvoljavaju.

Po prestanku elementarne nepogode Preduzeće je dužno da odmah pristupi otklanjanju posledica, raščišćavanju terena, saniranju objekata i drugo.

Član 20

Ako se usled više sile (suša, zemljotres, prekid u snabdevanju pogonskom energijom i sl.) ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti odnosno sprečiti, proizvodnja vode smanji u toj meri da se svim korisnicima ne može obezbediti potrebna količina vode, Preduzeće dužno je da snabdevanje vodom vrši po prioritetima u skladu sa posebnim propisima o prioritetima u vodosnabdevanju u vanrednim okolnostima.

Član 21

U cilju obezbeđivanja kontinuiteta u isporuci vode kao i održavanju potrebnog nivoa u zadovoljavanju potrebe korisnika, Gradsko veće može narediti mere štednje ili redukovanu potrošnju vode saglasno mogućnostima tehničkog sistema za isporuku vode.

Preduzeće i korisnici su dužni da se pridržavaju propisanih mera iz stava 1. ovog člana.

Ukoliko se u slučaju proglašenja mera štednje ili redukovanja potrošnje vode konstatuje da pojedini korisnici koriste vodu nenamenski (zalivanje povrća, voća, travnjaka, pranje vozila, dvorišta i u druge svrhe), Preduzeće dužno je da privremeno ograniči ili uskrati isporuku vode tim korisnicima.

V NAČIN OBEZBEĐENJA KONTINUITETA U ISPORUCI VODE ZA VREME ŠTRAJKA

Član 22

Preduzeće je dužno da u skladu sa Zakonom o štrajku da najavi štrajk Gradskoj upravi najkasnije 10 dana pre početka štrajka, dostavljanjem odluke o stupanju u štrajk i izjave o načinu obezbeđivanja minimuma procesa rada.

Član 23

Preduzeće dužno je da za vreme štrajka obezbedi minimum procesa rada koji iznosi 30% a naročito da obezbedi:

1. minimalni pritisak u vodovodnoj mreži, i to u meri koja obezbeđuje propisani kvalitet isporuke vode;

2. obavljanje poslova na otklanjanju havarija na vodovodnoj mreži;

3. organizuje i vrši redovnu kontrolu kvaliteta isporučene vode.

Minimumom procesa rada utvrđuje se poslovi koji se moraju obavljati, vreme trajanja, broj angažovanih radnika i mehanizacije i slično po radnim jedinicama.

O minimumu procesa rada koji će se obavljati za vreme štrajka Preduzeće obaveštava Gradsko veće koje ocenjuje rad i dalje preduzimanje mera u vezi sa vodosnabdevanjem.

U slučaju nepostupanja u skladu sa stavom 1. ovog člana, Gradsko veće može utvrditi minimum procesa rada u Preduzeću za vreme štrajka.

VI PRIKLJUČENJE UNUTRAŠNJE VODOVODNE INSTALACIJE
VODOVODNI PRIKLJUČAK I PRIKLJUČENJE

Član 24

Svaki objekat, odnosno unutrašnja vodovodna instalacija objekta, koji se nalazi u ulici ili graniči sa ulicom u kojoj je izgrađena ulična vodovodna mreža, može se priključiti na javnu vodovodnu mrežu u skladu sa tehničkim uslovima koje određuje i daje Preduzeće.

Član 25

Trajni vodovodni priključak mora imati svaki objekat izgrađen sa namenom za trajnu upotrebu.

Član 26

Zahtev za priključenje može da podnese isključivo nosilac prava svojine na objektu.

U slučajevima da su više lica nosioci prava svojine na objektu zahtev podnosi jedan uz overene pisane saglasnosti ostalih.

Pravo korišćenja priključka imaju podjednako i bezuslovno svi nosioci prava svojine, kako onaj koji je zahtev podneo tako i svi ostali koji su dali pisanu saglasnost za podnošenje zahteva.

Član 27

Unutrašnje instalacije spajaju se sa javnim vodovodom preko vodovodnog priključka.

Priključenje unutrašnje instalacije sa javnim vodovodom se izvodi u svemu prema Tehničkom pravilniku Preduzeća.

Pod unutrašnjim vodovodnim instalacijama, u smislu ove Odluke, podrazumevaju se cevovodi, uređaji i oprema od ventila iza vodomera, ukoliko je vodomerni šaht na maksimalnoj udaljenosti do 2m od regulacione linije.

Ukoliko je vodomerni šaht na većoj udaljenosti od 2m od regulacione linije onda se pod unutrašnjim instalacijama smatraju cevovodi, uređaji i oprema iza regulacione linije.

Član 28

Vodovodni priključak počinje od spoja sa uličnom vodovodnom mrežom ili od cevi sekundarne mreže u blokovskoj izgradnji, a završava se u skloništu za vodomer, obuhvatajući i vodomer.

Svaki objekat koji se snabdeva vodom iz javnog vodovoda mora imati svoj poseban vodomer.

Svaka građevinska parcela na kojoj se gradi ili je izgrađen objekat ima poseban vodovodni priključak.

Ako je na građevinskoj parceli izgrađeno više nezavisnih objekata ili objekat koji ima više lamela, ulaza i sl. koji čine samostalnu tehničku i funkcionalnu celinu, priključenje na uličnu vodovodnu mrežu vrši se preko jednog vodovodnog priključka, s tim da se u vodomernom šahtu za svaki od objekata koji čine samostalnu tehničku i funkcionalnu celinu postavlja poseban vodomer.

Objekat sa više stambenih, odnosno poslovnih jedinica priključuje se na uličnu vodovodnu mrežu preko jednog vodovodnog priključka, s tim da svaka stambena, odnosno poslovna jedinica mora imati svoj vodomer.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, Preduzeće može dozvoliti više vodovodnih priključaka na jednoj građevinskoj parceli pod uslovom da to ne ugrožava ispravno funkcionisanje ulične vodovodne mreže i pod uslovom da Preduzeće utvrdi da su ti priključci neophodni radi nesmetanog snabdevanja vodom korisnika ili urednog merenja potrošnje vode.

Član 29

Prečnik vodovodnog priključka, veličinu i tip vodomera, način ugradnje, zaštite i smeštaj vodomera kao i uslove za projektovanje i izgradnju kao i tačan položaj vodomerne šahte, propisuje Preduzeće.

Postojeći vodomerne šahte moraju ispunjavati tehničke uslove koje propisuje Preduzeće.

Vodomerni šaht mora biti odgovarajućih dimenzija koje propisuje Preduzeće u zavisnosti tehničkih karakteristika vodomerne grupe i uvek pristupačan za intervenciju, održavanje i očitavanje vodomera.

Korisnici koji poseduju vodomerne šahte koje nisu u skladu sa tehničkim uslovima na zahtev Preduzeća moraju izvršiti rekonstrukciju postojećeg šahta u svemu u skladu sa zahtevima Preduzeća.

Vodomer se ugrađuje u vodomerni šaht neposredno iza regulacione linije a najviše na rastojanju do 2m od regulacione linije.

Vodomeri za objekte koji su izgrađeni na regulacionoj liniji mogu da se smeste u posebnu prostoriju u okviru objekta koja je isključivo za te namene.

Prostorija mora biti locirana iza zida koji je najbliži mreži javnog vodovoda.

Kada je objekat koji se priključuje na uličnu vodovodnu mrežu sagrađen celom širinom parcele na regulacionoj liniji, vodomerni šaht se može postaviti i na javnoj površini ispred objekta, prema uslovima koje utvrđuje Preduzeće i uz odobrenje Gradske uprave. U tom slučaju korisnik je kao vlasnik vodovodnog priključka odgovoran za održavanje vodomernog šahta.

Ako se objekat nalazi u stambenom prilazu ili slepoj ulici, gde nije izgrađena vodovodna mreža, vodomerni šaht se ugrađuje na početku prilaza ili slepe ulice, na javnoj površini.

Priključak iz jednog objekta u drugi nije dozvoljen, osim kada se povezuju pomoćni objekti stambene zgrade (garaže, pomoćne zgrade i drugi objekti koji pripadaju stambenoj zgradi).

Član 30

Uređaje i objekte za obezbeđivanje pritiska (hidrocil, regulator pritiska i dr.) korisnik ugrađuje isključivo prema tehničkim uslovima i uz saglasnost koje određuje i daje Preduzeće.

Uređaji i objekti iz stava 1. ovog člana su deo unutrašnjih vodovodnih instalacija korisnika, bez obzira na mesto na kojem su ugrađeni i održavaju ih korisnici.

Član 31

Pre početka izrade tehničke dokumentacije za izgradnju, rekonstrukciju i dogradnju objekta koji treba da se priključi ili je priključen na javni vodovod, investitor je dužan da od Preduzeća pribavi uslove za projektovanje i priključenje objekta na javni vodovod.

Ako je objekat izveden u skladu sa odobrenjem za gradnju i u skladu sa projektom za izvođenje Preduzeće je dužno da izvrši priključenje objekta na javni vodovod po dostavljenom zahtevu investitora.

Ukoliko je u lokacijskim uslovima predviđeno ispunjenje dodatnih uslova za priključenje tog objekta priključenje će se izvršiti jedino u slučaju ispunjenja svih dodatnih uslova.

Troškove priključenja na javni vodovod snosi investitor ili vlasnik objekta.

Član 32

Na javni vodovod mogu se priključiti objekti za koje je izdata građevinska dozvola ili odobrenje za gradnju odnosno objekti koji su ozakonjeni.

Objekti koji su u postupku ozakonjenja i koji su već priključeni mogu u skladu sa zakonom, privremeno ostati priključeni na javni vodovod a do okončanja postupka ozakonjenja.

Objekti koji su izgrađeni pre donošenja propisa o planiranju i izgradnji kao i takvi upisani u katastar mogu biti trajno priključeni na javni vodovod, sa potrebnim odobrenjem za izgradnju priključka na vodovodnu mrežu.

Član 33

Priključenje za stambeni objekat može se dozvoliti na već izgrađenom priključku za drugi objekat, ispred vodomera, ako ne postoje tehnički uslovi da se izvede poseban priključak.

Odobrenje za priključenje stambenog objekta na već postojeći priključak ispred vodomera daje Preduzeće.

Korisnici priključka ne mogu se protiviti spajanju drugog objekta na njihov priključak ukoliko se time ne pogoršavaju uslovi za snabdevanje vodom njihovih objekata o čemu mišljenje daje Preduzeće.

Član 34

Izgradnja priključka za vodovodnu mrežu može otpočeti na osnovu odobrenja za izgradnju.

Odobrenje za izgradnju priključka daje nadležni organ gradske uprave u skladu sa odredbama Zakona o planiranju i izgradnji.

Član 35

Radove na izgradnji, rekonstrukciji i popravci priključka za vodovodnu mrežu od uličnog voda (mesta priključenja), do vodomera i na vodomeru može izvoditi samo Preduzeće.

U slučaju da korisnik podnese zahtev za rekonstrukciju postojećeg vodovodnog priključka radi potrebe za većom količinom vode dužan je platiti naknadu Preduzeću za proširenje postojećeg kapaciteta, što se uređuje posebnim ugovorom između Preduzeća i podnosioca zahteva.

Član 36

Tehničke i druge uslove za priključenje na mrežu javnog vodovoda određuje Preduzeće u skladu sa odobrenom investiciono-tehničkom dokumentacijom i programom razvoja vodovodne mreže.

Tehničke i druge uslove za priključenje na mrežu iz stava 1. ovog člana, Preduzeće je dužno da izda u roku od 15 dana od prijema urednog zahteva.

Član 37

Kada je priključak izgrađen u skladu sa odobrenom investiciono-tehničkom dokumentacijom i odobrenjem za gradnju pod datim uslovima, Preduzeće daje pismenu saglasnost za upotrebu priključka i evidentiranje potrošača.

VII PRIVREMENI PRIKLJUČAK

Član 38

Privremeni vodovodni priključak daje se radi izgradnje odnosno rekonstrukcije objekata, izgradnje i uređenja novih zelenih površina za organizovanje i održavanje sportskih, kulturnih, zabavnih, rekreativnih i drugih sličnih manifestacija i potreba, za potrebe privremenih objekata kao i za objekte za koje je pokrenut postupak ozakonjenja.

Na privremeni priključak se obavezno ugrađuje vodomer.

Član 39

Privremeni priključak se odobrava i izvodi na osnovu odobrenja za gradnju ili rešenja kojim se odobrava izvođenje radova.

Privremeni priključak za objekte za koje se izdaje privremena građevinska dozvola odobrava se i izvodi na osnovu odluke organa koji je nadležan za izdavanje građevinske dozvole.

Privremeni priključak odobrava se i izgrađuje takođe radi izgradnje i uređenja novih zelenih površina za organizovanje i održavanje većih sportskih, kulturnih i drugih sličnih manifestacija, kao i u drugim slučajevima kada je zbog hitnosti, radi sprečavanja ugrožavanja života i zdravlja ljudi to potrebno i neophodno.

Tehnički uslovi za priključenje na vodovodnu infrastrukturu kao i tehničko rešenje priključenja tokom ozakonjenja se izdaju ukoliko se njima ne ugrožavaju tehnički, higijenski ili zdravstveni standardi pružanja usluga.

Preduzeće se obavezuje da ugradi vodomere ukoliko nisu ugrađeni objektima u postupku ozakonjenja i naplaćuje utrošenu vodu. Privremeni priključak u ovom slučaju odobrava se na osnovu potvrde nadležnog organa da je pokrenut postupak ozakonjenja objekta i koji nije pravosnažno okončan.

Ukoliko je pravosnažnim rešenjem odbijen odnosno odbačen zahtev za ozakonjenje, Preduzeće u roku od tri dana od dana dostavljanja tog rešenja demontira priključak o trošku vlasnika objekta.

Privremeni priključci se evidentiraju uz sačinjavanje posebnog ugovora sa korisnikom kojim se utvrđuju prava i obaveze u vezi sa održavanjem privremenog priključka, vremenski rok na koji se privremeni priključak odobrava i obaveza korisnika da evidentiranu utrošenu količinu isplati pre demontiranja privremenog priključka.

Član 40

Investitor je obavezan da registruje gradilišni priključak u Preduzeću, pre početka izvođenja radova.

Međusobni odnosi za korišćenje gradilišnog priključka između investitora odnosno korisnika i Preduzeća uređuju se ugovorom.

Korisnik gradilišnog vodovodnog priključka dužan je da Preduzeću odjavi korišćenje vode po prestanku potrebe za korišćenjem vode i dužan je da zatraži demontažu gradilišnog priključka i izgradi priključak za trajno snabdevanje objekta vodom.

Ukoliko se pri vršenju pripremnih radova na lokaciji naiđe na priključak koji nije demontiran, investitor radova obavezan je da o tome odmah obavesti Preduzeće.

Gradilišni priključak ne može se koristiti za trajno snabdevanje vodom, osim ako odmah nije izgrađen trajni priključak.

Investitor radova koji svojim radom izazove smetnje u funkcionisanju javnog vodovoda, dužan je da odmah o tome obavesti Preduzeće.

Preduzeće je dužno da odmah - bez odlaganja, po prijemu obaveštenja iz stava 6. ovog člana ili po saznanju na drugi način, uspostavi nesmetano funkcionalno stanje javnog vodovoda.

Ponovno uspostavljanje nesmetanog funkcionisanja javnog vodovoda pada na teret investitora, odnosno izvođača radova koji je u toku izvođenja radova svojim radom onemogućio pravilno funkcionisanje javnog vodovoda.

VIII PRIKLJUČENJE PREKO NEPOKRETNOSTI

Član 41

Vodovodni priključak postavlja se tako što se unutrašnja vodovodna instalacija objekta korisnika priključuje na uličnu vodovodnu mrežu neposredno preko građevinske parcele na kojoj je objekat izgrađen.

Član 42

Izuzetno, unutrašnja vodovodna instalacija objekta korisnika može se priključiti na uličnu vodovodnu mrežu i preko susedne građevinske parcele ukoliko ne postoji tehnička mogućnost da se objekat na uličnu vodovodnu mrežu priključi neposredno preko građevinske parcele na kojoj je objekat izgrađen

Fizička i pravna lica za čiji se objekat vrši povezivanje priključka dužni su da pribave pisanu saglasnost vlasnika ili nosioca prava trajnog korišćenja zemljišta preko koga bi se izvršilo priključenje za postavljanje cevi vodovodnog priključka preko zemljišta kojim raspolažu.

IX UGRADNJA VODOMERA

Član 43

Vodomer može biti glavni vodomer ili kontrolni vodomer.

Glavni vodomer je vodomer kojim se meri potrošnja vode za ceo objekat ili za deo objekta koji predstavlja posebnu tehničku i funkcionalnu celinu.

Kontrolni vodomer je vodomer kojim se meri potrošnja vode za jednu stambenu, odnosno poslovnu jedinicu u objektu, a nalazi se iza glavnog vodomera, posmatrano u smeru protoka vode.

Svi objekti kolektivnog stanovanja moraju imati ugrađen glavni vodomer.

Svi objekti stambeno-poslovnog tipa moraju imati ugrađene glavne vodomere za odvojeno registrovanje potrošnje za stambeni prostor i za poslovni prostor.

Ukoliko se u objektu nalazi potrošači koji plaćaju različitu cenu za vodu, moraju se ugraditi vodomeri za odvojeno registrovanje njihove potrošnje.

Član 44

U stambenim zgradama sa više ulaza, postavlja se poseban vodovodni priključak za svaki ulaz, osim ako Preduzeće ne odredi drugačije.

U stambeno-poslovnim objektima i poslovnim objektima sa više korisnika odnosno odvojenih poslovnih prostorija (tržni centri, poslovni centri i sl.), potrebno je da se iza glavnog vodomera odvoji veza sa ugradnjom ventila i posebnog kontrolnog vodomera za svaki lokal.

U vodomernom šahtu ili prostoriji za vodomere potrebno je ugraditi vodomere za sanitarne potrebe (glavni vodomer) i protivpožarne potrebe.

Član 45

Novoizgrađeni stambeni objekti za kolektivni oblik stanovanja i stambeno-poslovne objekti povezuju se na gradsku vodovodnu mrežu preko glavnog vodomera.

Za novoizgrađene stambene objekte za kolektivni oblik stanovanja i stambeno-poslovne objekte zaseban vodomer (kontrolni vodomer) se ugrađuje za svaki stan kao za i svaku funkcionalno odvojenu celinu (poslovni prostor, lokali sl.) a iza glavnog vodomera.

Ugradnja kontrolnih vodomera za novoizgrađene stambene objekte za kolektivni oblik stanovanja i stambeno-poslovne objekte se može vršiti na jedan od sledećih načina:

1. Smeštanjem svih kontrolnih vodomera za sve stanove i sve poslovne prostore u posebnu prostoriju u okviru objekta koji se priključuje a na mestu pogodnom za očitavanje ili

2. Smeštanjem kontrolnih vodomera za svaki stan i poslovni prostor u posebne ormariće na svakoj etaži u hodnicima, zajedničkim prostorijama i sl. pri čemu položaj ormarića mora biti pristupačan ovlašćenim licima Preduzeća i uvek mora biti omogućen nesmetan prilaz kontrolnim vodomerima.

Kao kontrolni vodomer može se ugraditi i vodomer sa elektronskim mehanizmom za daljinsko očitavanje potrošnje vode, u skladu sa tehničkom specifikacijom Preduzeća.

Za novoprojektovane stambene objekte za kolektivni oblik stanovanja i stambeno-poslovne objekte Preduzeće određuje tip vodomera i dimenzije ormarića za smeštaj kontrolnih vodomera.

Za svaki stan pojedinačno i svaki poslovni prostor pojedinačno ugrađuje se samo po jedan kontrolni vodomer koji mora da obuhvati potrošnju vode sa svih točećih mesta.

Član 46

Nadležnost i obaveza održavanja vodovodne mreže Preduzeća je do drugog ventila na vodomernom setu (iza vodomera) uključujući i glavni vodomer.

Održavanje drugog ventila na vodomernom setu može da vrši Preduzeće o trošku vlasnika stambenog i poslovnog prostora.

Nadležnost i odgovornost održavanja unutrašnjih vodovodnih instalacija od glavnog vodomera do kontrolnog vodomera i od kontrolnog vodomera do točećih mesta u stanu i u poslovnom prostoru je obaveza vlasnika stambenog i poslovnog prostora.

Servisiranje, baždarenje, popravku, periodični pregled i zamenu kontrolnih vodomera vrši Preduzeće o trošku vlasnika stambenog i poslovnog prostora.

Član 47

U već postojećim (ranije sagrađenim) objektima, u kojim nisu prilikom gradnje objekta ugrađeni kontrolni vodomeri za svaku stambenu ili poslovnu jedinicu, potrošnja se meri samo glavnim vodomerom.

Na zahtev vlasnika, odnosno korisnika koji je u svom objektu izvršio rekonstrukciju unutrašnjih vodovodnih instalacija, Preduzeće može dozvoliti ugradnju kontrolnih vodomera za svaku stambenu, odnosno poslovnu jedinicu ukoliko za to postoje tehnički uslovi i ukoliko to ne ugrožava očitavanje vodomera drugih korisnika ili njihovo vodosnabdevanje.

U objektima iz stava 2. ovog člana, ukoliko je neophodno izvršiti rekonstrukciju unutrašnjih vodovodnih instalacija, istu će izvršiti vlasnici stambenih i poslovnih jedinica samo pod uslovima i uz saglasnost koju izdaje Preduzeće.

Kontrolni vodomeri za svaku pojedinačnu stambenu i poslovnu jedinicu se ugrađuju u skladu sa tehničkim uslovima koje propisuje Preduzeće.

Rekonstrukcija unutrašnje vodovodne instalacije i ugradnja kontrolnih vodomera je o trošku vlasnika stambenih i poslovnih jedinica.

Član 48

Nabavku mernog instrumenta koji će biti ugrađen na priključku kao glavni vodomer i svog ostalog neophodnog materijala pri priključivanju na vodovodnu mrežu vrši Preduzeće o trošku podnosioca zahteva za priključenje objekta koji se priključuje.

Nabavku mernog instrumenta koji će biti ugrađen kao kontrolni vodomer i svog ostalog neophodnog materijala vrši korisnik ili investitor o svom trošku.

Kvalitet i tip mernog instrumenta, vrstu i kvalitet materijala određuje Preduzeće.

X ODRŽAVANJE VODOMERA

Član 49

Preduzeće održava vodovodni priključak isključivo do glavnog vodomera uključujući i vodomer.

Periodični pregled vodomera koji su u upotrebi vrši se u rokovima propisanim Zakonom o metrologiji i drugim podzakonskim aktima.

Popravku vodomera, bez obzira da li se vrši u vremenu ili po isteku roka važenja žiga, vrši Preduzeće o svom trošku.

Korisnik je dužan da omogući Preduzeću skidanje vodomera u cilju periodičnog pregleda i eventualne zamene, bez obaveze Preduzeća da na priključak vrati isti vodomer.

Član 50

Ukoliko ovlašćeni radnici Preduzeća prilikom kontrole ili očitavanja vodomera utvrde da je na vodomeru plomba odstranjena, staklo na vodomeru polomljeno, vodomer demontiran ili okrenut u smeru suprotnom od smera određenog u uslovima koje je korisniku izdalo Preduzeće, zamena vodomera i glavnog i kontrolnog vodomera se vrši na teret korisnika.

Troškove zamene i popravki snosi korisnik i u slučajevima oštećenja vodomera usled nezaštićenosti i drugih mehaničkih i fizičkih uticaja na koja je korisnik imao uticaj.

Troškove zamene i popravki glavnog vodomera u stambenoj zgradi iz prethodnog stava padaju na teret vlasnika svih stanova.

Raspodela troškova iz predhodnog stava ovog člana u objektima kolektivnog stanovanja vrši se jednakim zaduženjem vlasnika ili korisnika svih stambenih i poslovnih jedinica u objektu.

Troškove zamene i servisiranje kontrolnih vodomera za stambene i poslovne jedinice snose vlasnici stanova i poslovnih jedinica, u svakom slučaju.

XI VANREDNA KONTROLA ISPRAVNOSTI VODOMERA

Član 51

Korisnik ima pravo da traži vanrednu kontrolu ispravnosti vodomera.

Zahtev za vanrednu kontrolu podnosi se u pisanoj formi Direkciji za mere i dragocene metale u skladu sa Zakonom o metrologiji i pravilniku o načinu vanrednog pregleda merila.

Troškove vanrednog pregleda merila snosi korisnik, ako overeno merilo sa važećim žigom zadovoljava propisane metrološke zahteva

Troškove vanrednog pregleda merila snosi Preduzeće, ako merilo ne zadovoljava propisane metrološke zahteve.

Član 52

Ako se rešenjem Direkcije za mere i dragocene metale konstatuje da je vodomer neispravan na način da najmanje jedno kontrolno merenje evidentira više od stvarne količine, obračun nastao po konkretnom vodomeru načinjen u obračunskom periodu koji prethodi mesecu u kome je podnet zahtev se koriguje na prosečan mesečni obračun u poslednjih 12 meseci ne računajući mesec za koji se koriguje obračun.

Ukoliko u Preduzeću postoji evidentirana reklamacija na obračun i u mesecima koji prethode mesecu u kome je izvršena kontrola ispravnosti vodomera svi obračuni od prve reklamacije na obračun po konkretnom vodomeru mogu se ispraviti i korigovati svaki mesečni obračun na prosek 12 meseci.

Ukoliko se rešenjem Direkcije za mere i dragocene metale konstatuje da je vodomer neispravan na način da u svim kontrolnim merenjima evidentira manje od stvarne količine, obračuni nastali u periodu pre izvršene kontrole vodomera ostaju u zaduženju nepromenjeni.

XII ODJAVA KORIŠĆENJA VODE

Član 53

Korišćenje vode može da se odjavi trajno ili privremeno.

Korišćenje vode može se odjaviti samo pismenim podneskom Preduzeću i to najmanje 8 dana pre prestanka korišćenja.

Trajno odjavljivanje je moguće samo za objekte koje su srušeni ili su predviđene za rušenje i iz kojih su stanari i drugi korisnici iseljeni.

Sastavni deo zahteva za trajno odjavljivanje korišćenje vode je i zahtev za demontažu postojećeg priključka za koju podnosilac zahteva plaća naknadu Preduzeću.

Privremeno odjavljivanje korišćenja vode moguće je u slučajevima kada objekat koji je priključen na sistem privremeno prestane da se koristi i to najkraće 3 meseca a najduže do 12 meseci.

Član 54

Za korisnike u stanovima privremeno odjavljivanje korišćenja vode za određeni stan može izvršiti upravnik zgrade (ili profesionalni upravnik).

Privremena odjava za korisnike u stanovima evidentira se u bazi podataka korisnika Preduzeća.

Za period odjave korisniku se ne obračunava pripadajući deo zajedničke potrošnje.

Član 55

Za korisnike o objektima individualnog tipa stanovanja (kuća) zahtev za privremeno odjavljivanje korišćenja vode može da podnese isključivo vlasnik objekta.

Privremena odjava za korisnike u objektima individualnog tipa stanovanja sprovodi se na način da se demontira vodomer i blindira priključak u šahtu korisnika.

U slučaju da objekat za koji je podnet zahtev za privremenu odjavu korišćenja vode nije oslobođen od ljudi Preduzeće neće postupiti po zahtevu vlasnika objekta.

Na zahtev vlasnika a po isteku roka na koji je privremeno odjavljena potrošnja, Preduzeće ugrađuje novi vodomer i pušta vodu u priključak čime se završava period privremene odjave korišćenja vode iz sistema javnog vodovoda.

Član 56

Ukoliko privremeno odjavljeni korisnik ne podnese zahtev za ponovno korišćenje vode iz sistema javnog vodovoda u roku od 60 dana od dana isteka roka na koji je korišćenje vode privremeno odjavljeno Preduzeće će trajno isključiti (demontirati) priključak sa sistema javnog vodovoda.

Zahtev za obnovu isporuke vode nakon demontiranja priključka sa sistema javnog vodovoda smatraće se zahtevom za izgradnju novog vodovodnog priključka.

Član 57

Uz zahtev za odjavu korišćenja vode korisnik je dužan da priloži dokaze da je izmirio svoje dospele obaveze prema Preduzeću.

Troškove privremene odjave, kao i troškove ponovnog priključivanja, snosi podnosilac zahteva a u skladu sa odobrenim cenovnikom.

XIII PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA

Član 58

Obaveze Preduzeća su:

1. Obezbeđuje odgovarajući kvalitet komunalne usluge koji podrazumeva higijensku ispravnost vode u skladu sa zakonskom regulativom, kontinuitet isporuke vode i zaštitu životne sredine

2. Vrši izgradnju priključaka na javni vodovod po zahtevu i uplati od strane vlasnika objekta a sve u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom i dobijenim odobrenjem za gradnju u svakom pojedinačnom slučaju

3. primenjuje tehničke uslove i tehničke normative za priključenje unutrašnjih vodovodnih instalacija propisane ovom odlukom i posebnim propisima

4. Trajno čuva kompletnu tehničku dokumentaciju o stvarno izvedenom stanju javnog vodovoda

5. Održava postrojenje i uređaje javnog vodovoda

6. Održava vodovodni priključak od spoja na uličnu vodovodnu cev do vodomera (kod objekata kolektivnog stanovanja do glavnog vodomera) o svom trošku, izuzetno o trošku korisnika ukoliko je oštećenje na priključku ili vodomeru nastalo nemarom, nepažnjom ili propustom korisnika

7. U zgradama gde postoje ugrađeni i evidentirani kontrolni vodomeri održava kontrolne vodomere o trošku korisnika

8. Vrši zamenu glavnih vodomera po službenoj dužnosti ili po podnetom zahtevu korisnika za kontrolu ispravnosti vodomera a u roku do 30 dana od dana prijema zahteva

9. Redovno održava u ispravnom stanju sve objekte za vodosnabdevanje

10. Obezbeđuje vodu za javne svrhe

11. Održava javne česme postavljene na javnoj površini, koje su priključene na javni vodovod

12. Planira i usklađuje svoje planove sa planskim dokumentima grada Vršac

13. Javnu površinu koju koristi pri izvođenju radova na javnom vodovodu ili njegovom delu, po završetku tih radova odmah dovede, odnosno vrati u prvobitno stanje, tako što će sanirati sva oštećenja nastala na javnoj površini izvođenjem navedenih radova, o svom trošku

14. O planiranim radovima na održavanju javnog vodovoda i vodovodnog priključka, unapred obavesti korisnike, osim u slučaju hitnih intervencija

15. Da zaključi ugovore sa svim svojim korisnicima o uslovima korišćenje usluga vodosnabdevanja sa definisanim međusobnim pravima i obavezama

16. Da kod objekta kolektivnog tipa stanovanja, gde nije izvršen prenos vlasništva svih stambenih jedinica, investitora tog objekta smatra vlasnikom svake stambene jedinice ili poslovnog prostora za koji Preduzeće nije obavešteno o prenosu vlasništva i da investitora zadužuje sa pripadajućim delom utroška vode do dobijanja dokumentacije o prenosu vlasništva

17. Da očitava vodomere prema unapred određenom i usvojenom rasporedu koji će objaviti putem sredstava javnog informisanja ili na sajtu Preduzeća

18. Da jednom godišnje, u skladu sa planiranim u godišnjem Programu poslovanja organizuje izjašnjavanje korisnika usluga o pružanja komunalnih usluga.

Član 59

Prava Preduzeća su:

1. Na naknadu za pružanje komunalne usluge od strane korisnika,

2. Na neumanjenu naknadu za pružene komunalne usluge za korisnike koji ostvaruju pravo na subvencionisanu cenu u skladu sa odredbama člana 74. ove Odluke,

3. Na privremeno isključivanje korisnika u slučajevima predviđenim ovom Odlukom i zakonima koji uređuju oblast komunalne delatnosti kao i zaštitu prava potrošača.

Član 60

Obaveze Korisnika usluga su:

1. Da održava unutrašnje instalacije vodovoda u ispravnom stanju, o svom trošku,

2. Da održava vodomerni šaht o svom trošku i brine se da uvek bude suvo, čisto, uredno i pristupačno, kako bi se vodomer mogao očitavati ili popravljati,

3. Da vodomer zaštiti od mraza, oštećenja i krađa, kao i da blagovremeno preduzme mere da se priključeni vod i instalacija zaštiti od smrzavanja,

4. Da u slučaju prenamene dela objekta iz stambenog u poslovni i poslovnog u stambeni izvesti Preduzeće o tome u roku od 8 (osam) dana od dana nastale promene,

5. Da postupi u skladu sa tehničkim uslovima pri izvođenju radova,

6. Registrovani korisnik i novi faktički sledbenik dužni su da prijave Preduzeću svaku promenu bitnu za korišćenje prava iz ove Odluke u roku od 8 (osam) dana od dana nastanka promene,

7. Dužan je da dopusti pristup i omogući očitavanje i zamenu vodomera, održavanje vodovodnog priključka i kontrolu ispravnosti drugih uređaja čija bi neispravnost mogla da nanese štetu javnom vodovodu,

8. Da ukoliko uoči kvar na vodovodnom priključku preko kog je neposredno priključen na javni vodovod, odmah o tome obavesti Preduzeće,

9. Da Preduzeću redovno plaća naknadu za izvršenu komunalnu uslugu u rokovima propisanim ovom Odlukom,

10. Da korisnici kontrolnih vodomera omoguće ovlašćenim licima Preduzeća da izvrše očitavanje i kontrolu kontrolnih vodomera,

11. Da održava o svom trošku kontrolni vodomer, a u slučaju kvara na tom vodomeru odmah o tome obavesti organ upravljanja zgradom i Preduzeće,

12. Da racionalno troši vodu u toku trajanja objavljenih mera štednje vode.

Član 61

Korisniku usluga je zabranjeno:

1. Da na bilo koji način oštećuje instalacije i objekte javnog vodovoda,

2. Da gradi vodovodni priključak na javni vodovod bez odgovarajuće tehničke dokumentacije,

3. Da izvrši samovoljno priključenje na sistem javnog vodovoda,

4. Da priključi unutrašnje vodovodne instalacije preko vodovodnog priključka ili unutrašnjih instalacija drugog korisnika,

5. Da dozvoli priključenje objekta na drugoj parceli preko svog priključka na javni vodovod,

6. Da sam ukloni vodomer, skine ili ošteti plombu sa vodomera, popravlja ga ili da angažuje drugo lice osim Preduzeća,

7. Da montira vodomer u smeru suprotnom smeru određenom u tehničkim uslovima koje je dalo Preduzeće,

8. Da koristi kućne vodovodne instalacije za uzemljenje električnih instalacija i uređaja,

9. Da zatvara ventil ispred vodomera, osim u slučaju havarije na unutrašnjim instalacijama, uz uslov da o tome odmah obavesti Preduzeće,

10. Otvaranje ventila na zaobilaznom vodu u šahti za smeštaj vodomera i skidanje plombe bez saglasnosti i znanja Preduzeća,

11. Da koristiti vodu iz javnog vodovoda za poljoprivredne svrhe, odnosno zalivanje povrća, voća i dr.

U svim slučajevima iz stava 1. tačka 2., 3., 4. i 5. ovog člana Preduzeće će takav priključak isključiti, protiv korisnika pokrenuti postupak pred nadležnim sudom radi naknade štete i obavestiti komunalnog inspektora.

XIV NAČIN OBRAČUNA I NAPLATE NAKNADE ZA ISPORUČENU VODU

Član 62

Korisnik je dužan da Preduzeću plaća isporučenu vodu po ceni utvrđenoj cenovnikom.

Cenovnik iz stava 1. ovog člana utvrđuje Nadzorni odbor Preduzeća a saglasnost na isti daje Skupština Grada Vršca.

Član 63

Korisnik je dužan Preduzeću da plati račun za isporučenu vodu i u slučajevima kada je utrošak koji je ispostavljen na računu nastao usled greške u rukovanju, oštećenju instalacija ili uređaja do kojih je došlo usled razloga za koje je odgovoran korisnik.

XV KOLIČINA ISPORUČENE VODE ZA OBRAČUN

Član 64

Količinu isporučene vode utvrđuje Preduzeće očitavanjem vodomera, glavnog vodomera i kontrolnog vodomera gde on postoji, procenom na osnovu merila i kriterijuma utvrđenih ovom odlukom.

Količina isporučene vode očitavanjem vodomera, glavnog vodomera i kontrolnog vodomera utvrđuje se na osnovu razlike stanja na brojilu između dva očitavanja.

Prilikom očitavanja očitavaju se samo cele jedinice mere za koju je utvrđena cena.

Član 65

Korisnik je dužan da omogući očitavanje vodomera i ima pravo da prisustvuje očitavanju vodomera i kontrolnih vodomera.

Ako očitavanje vodomera nije omogućeno, radnik Preduzeća koji je ovlašćen za očitavanje, dužan je da ostavi pismeno obaveštenje o danu i času naknadnog očitavanja vodomera.

U slučaju da ni naknadno očitavanje ne bude moguće, količina isporučene vode obračunava se na drugi način utvrđen ovom Odlukom.

Član 66

Utvrđivanje količine isporučene vode procenom vrši se u sledećim slučajevima:

1. kada je objekat privremeno ostao bez vodomera ili kada je vodomer neispravan,

2. kada korisnik vode onemogući očitavanje vodomera,

3. kada se iz tehničkih razloga ne može izvršiti očitavanje vodomera,

4. u zimskom periodu, kada vremenske prilike onemogućavaju očitavanje,

5. kada usled tehničkih razloga nije moguća zamena neispravnog vodomera,

6. kada se korisnik vode priključi na gradsku vodovodnu mrežu bez prethodnih uslova i saglasnosti Preduzeća, bez vodomera na vodovodnom priključku, odnosno drugom vrstom direktne veze na gradsku vodovodnu mrežu,

7. za isporuku vode za javne svrhe, ako se količina ne može meriti vodomerom.

Član 67

Utvrđivanje potrošnje procenom se vrši za obračunski period, u svakom pojedinačnom slučaju na osnovu prosečne mesečne potrošnje koju je evidentirao vodomer konkretnog korisnika u prethodnom periodu od 12 meseci odnosno na osnovu prosečnog mesečnog zaduženja konkretnog korisnika u prethodnom periodu od 12 meseci.

Eventualni uvećani utrošci u periodu prethodnih 12 meseci a koji su posledica havarijskog curenja na unutrašnjoj instalaciji ne uzimaju se u izračunavanju prosečne mesečne potrošnje.

Član 68

Ukoliko u stambenoj zgradi pored glavnog vodomera postoje i kontrolni vodomeri ugrađeni za sve stambene i poslovne jedinice, obračun utrošene količine vode vršiće se tako što će se utrošena voda, evidentirana na kontrolnim vodomerima, obračunavati svakoj stambenoj i poslovnoj jedinici pojedinačno prema utrošku koji su evidentirali kontrolni vodomeri za svaki stan pojedinačno.

Eventualna razlika zbira utrošaka svih kontrolnih vodomera i utroška evidentiranog na glavnom vodomeru će se ravnomerno raspodeliti na sve stanove (zajednička potrošnja).

Član 69

Ukoliko u stambenoj zgradi pored glavnog vodomera ne postoje kontrolni vodomeri ugrađeni za sve stambene i poslovne jedinice, obračun utrošene količine vode vrši se raspodelom utroška sa glavnog vodomera na prijavljeni ukupni broj članova domaćinstava svih stanova i poslovnih jedinica, čime se izračunava utrošak vode po jednom članu domaćinstva.

Utrošak vode za pojedinačnu stambenu ili poslovnu jedinicu se izračunava tako što se utrošak po jednom članu domaćinstva za konkretni objekat množi sa prijavljenim brojem članova domaćinstva za svaki konkretni stan odnosno poslovni prostor.

Član 70

U slučaju da Preduzeće ne poseduje evidenciju o broju članova domaćinstva iz predhodnog obračunskog perioda, dužno je da na oglasnoj tabli zgrade ili ulaznim vratima zgrade istakne obaveštenje da se u roku od 15 dana, od dana isticanja obaveštenja, Preduzeću dostavi spisak vlasnika odnosno korisnika stanova sa brojem članova domaćinstva za svaki stan, overen od strane upravnika zgrade (profesionalnog upravnika).

Ukoliko navedeni podatak ne bude dostavljen Preduzeću, kao osnov za obračun će se uzeti broj od 4 člana domaćinstva.

U slučaju promene broja članova domaćinstva upravnik zgrade (profesionalni upravnik) je u obavezi da dostavi izmene u pisanoj formi koje će biti primenjene na prvom narednom obračunu.

Nije moguće korigovati broj članova retroaktivno.

XVI OČITAVANJE VODOMERA

Član 71

Obračunski period je kalendarski mesec i čitanje vodomera se organizuje u skladu sa time. Takođe, moguće je vršiti očitavanje kada god se ukaže potreba.

Glavne i kontrolne vodomere u objektima kolektivnog stanovanja, vodomere u objektima individualnog stanovanja kao i vodomere ugrađene kod korisnika kategorije pravna lica i preduzetnici očitavaju ovlašćena lica Preduzeća.

Korisnici mogu i sami očitavati i prijavljivati očitano stanje vodomera Preduzeću (korisnici samočitači). Preduzeće zadržava pravo kontrole tačnosti očitavanja vodomera kod korisnika samočitača.

Za stambene i poslovne jedinice gde su ugrađeni kontrolni vodomeri sa elektronskim mehanizmom za daljinsko očitavanje potrošnja vode se očitava preko tog uređaja a od strane čitača vodomera ili drugog lica koje Preduzeće ovlasti.

XVII OBRAČUN KORISNICIMA BEZ VODOMERA

Član 72

Obračun potrošnje vode korisniku koji Preduzeću prijavi nestanak vodomera a na mestu gde je bio vodomer nije izvršeno prespajanje, vrši se na osnovu proseka iz prethodnih 12 meseci, bez eventualnih utrošaka u istom periodu a koji su posledica havarijskih curenja na drugom delu instalacije.

Obračun potrošnje vode korisniku koji je ostao vez vodomera, nestanak nije prijavio Preduzeću a na mestu gde je bio vodomer je izvršeno prespajanje na način da se utrošak ne meri, vrši se na osnovu definisanog u članu 73. ove Odluke.

Član 73

Obračun količine isporučene vode u svim slučajevima kada je kod korisnika na mestu gde je bio ili trebao da bude vodomer izvršeno prespajanje na način da se utrošak ne meri vrši se na sledeći način:

• procenom moguće potrošnje vode pri čemu se uzima u obzir količina vode koja ističe na izlivnom mestu (slavini) promera 10mm i pri pritisku od 0,5 bara, a koja iznosi 0,25l u sekundi (jedinica opterećenja - JO),

• smatra se da voda ističe u kontinuitetu i u skladu sa unutrašnjim prečnikom priključka kao merilom potrošnje vode.

• za prečnik priključka do 25 mm (DN25) smatraće se da potrošnja vode odgovara jednoj JO, a srazmerno za ostale prečnike.

• u odnosu na prečnik priključka odgovarajuća količina vode će se čitati iz Briksove tablice:

- priključak 13mm - protok 2,5 l/s

- priključak 19mm - protok 16,0 l/s

- priključak 25mm - protok 36,0 l/s

- priključak 32mm - protok 45,0 l/s

- priključak 40mm - protok 65,0 l/s

- priključak 50mm - protok 100,0 l/s

• za korisnike koji su evidentirani kao korisnici u bazi podataka Preduzeća i koji su imali evidentiran vodomer na priključku obračunski period ovako utvrđene količine potrošnje vode se posmatra od poslednjeg zaduženja za konkretnog korisnika do tekućeg obračunskog perioda.

• za korisnike koji nisu bili evidentirani kao korisnici u bazi podataka Preduzeća obračunski period ovako utvrđene količine potrošnje vode ne može biti kraći od jedne godine osim u slučaju kada se period neovlašćene potrošnje može pouzdano utvrditi.

XVIII SUBVENCIONISANI KORISNICI

Član 74

Grad Vršac posebnom odlukom može utvrditi:

- kategorije subvencionisanih korisnika

- postupak, način i uslove za ostvarenje prava subvencionisanih kategorija korisnika

- kriterijume koje treba da ispune korisnici usluga Preduzeća a da bi plaćali subvencionisanu cenu komunalne usluge

- visinu subvencija za svaku kategoriju subvencionisanih korisnika.

U slučaju iz stava 1. ovog člana Grad Vršac je dužan Preduzeću da dostavi spisak i podatke korisnika komunalnih usluga iz kategorije subvencionisanih korisnika sa ukupno iskazanim iznosom subvencije i da Preduzeću nadoknadi subvencionirani deo naknade za kategoriju subvencionisanih korisnika po načinjenom mesečnih obračuna sa dostavljenom specifikacijom obračunatih subvencija.

XIX PLAĆANJE NAKNADE

Član 75

Korisnik plaća Preduzeću naknadu za izvršenu komunalnu uslugu u roku koji je naznačen na računu.

Po isteku roka plaćanja definisanog u prethodnom stavu, Preduzeće ima pravo da zaračunava kamatu na iznos neplaćenog duga za svaki dan zakašnjenja u skladu sa Zakonom.

Preduzeće ne odgovara za štetu koju korisnik trpi ukoliko Preduzeću nije prijavio promenu podataka potrebnih za obračun ili urednu dostavu računa za isporučenu vodu.

Korisnik koji u roku od 60 dana od dana prijema poslednjeg računa ne primi novi račun dužan je da od Preduzeća zatraži prepis računa.

U slučaju da korisnik propusti da postupi po definisanom u prethodnom stavu ovog člana, smatra se da je račun uredno uručen korisniku pre dana dospeća označenog na računu.

XX PRIGOVOR NA OBRAČUN

Član 76

Korisnik može da podnese prigovor Preduzeću na obračun za pružene usluge u pisanoj formi najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema računa.

Prigovori podneti po isteku roka neće se razmatrati.

Korisnik prigovor može podneti u poslovnim prostorijama Preduzeća, pisanim putem ili elektronskim putem.

Preduzeće vodi evidenciju svih prigovora na obračun za pružene usluge i evidenciju čuva najmanje dve godine od dana podnošenja prigovora.

Obradu uloženih prigovora vrše stručne službe Preduzeća. Odluku o uloženom prigovoru donosi direktor Preduzeća ili lice koje direktor ovlasti.

Preduzeće je dužno dati odgovor na podneti prigovor u roku od 15 dana odnosno za tehnička pitanja u roku od 30 dana od prijema prigovora.

Odgovor Preduzeća na prigovor mora da sadrži:

- odluku da li prihvata prigovor

- obrazloženje ukoliko ne prihvata prigovor

- izjašnjenje o zahtevu korisnika o načinu rešavanja prigovora i

- konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti prigovor.

Preduzeće je u obavezi korisniku koji je uložio prigovor da omogući da se izjasni na odgovor u roku od tri dana.

Preduzeće je dužno da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešenje prigovora ukoliko je dobilo saglasnost korisnika.

Ukoliko Preduzeće postupajući po prigovoru donese odluku kojom se prigovor odbija dužan je korisnika obavestiti i o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Ukoliko korisnik pokrene mehanizam rešavanja spora vansudskim putem Preduzeće je obavezno za učestvuje u postupku.

XXI USLOVI POD KOJIMA SE MOŽE USKRATITI ISPORUKA VODE

Član 77

Preduzeće će uskratiti korisniku isporuku vode sa javnog vodovoda u sledećim slučajevima:

- Ukoliko samovoljno, bez odobrenja Preduzeća, izvrši priključenje unutrašnjih vodovodnih instalacija na javni vodovod suprotno tehničkim uslovima i drugim posebnim propisima i odredbama ove odluke,

- Ako su unutrašnje vodovodne instalacije priključene na javni vodovod bez vodomera odnosno drugom vrstom direktnog priključka na javni vodovod bez vodomera,

- Ako nastane kvar, oštećenje ili smetnje na instalacijama koje mogu da ugroze sistem javnog vodovoda, objekat korisnika ili druge objekte kao i da ometa druge korisnike u korišćenju usluge,

- Ako je šahta za vodomer neispravna u higijensko-tehničkom smislu a potrošač nije otklonio nedostatke ni posle date pismene opomene od strane nadležnog organa,

- Ako se naknadno utvrdi da je vodovodni priključak nepropisno ukršten sa kanalizacijom, septičkom jamom, drugim instalacijama infrastrukture ili se na drugi način u sanitarno tehničkom smislu ugrožava sistem,

- Ako su unutrašnje vodovodne instalacije spojene sa sopstvenim bunarom korisnika,

- Ako potrošač ni nakon opomene ne plati dospeli račun za utrošenu vodu u roku od 60 dana,

- Ako unutrašnje vodovodne instalacije priključi na javni vodovod preko vodovodnog priključka ili unutrašnjih instalacija korisnika drugog objekta,

- Ako dozvoli da se preko njegove unutrašnje vodovodne instalacije priključene na javni vodovod priključi i korisnik drugog objekta sve dok se korisnik drugog objekta ne odvoji sa unutrašnje vodovodne instalacije korisnika,

- Ako korisnik ne omogući očitavanje vodomera u dva uzastopna očitavanja,

- Ako ugradi vodovodnu cev na vodovodnom priključku ispred vodomera,

- Ako ukloni vodomer, ošteti ili ukloni plombu sa vodomera,

- Ako ukloni plombu sa zatvarača ispred vodomera ili sa zatvarača na obilaznom vodu namenjenom za protivpožarne potrebe, bez obaveštenja i odobrenja Preduzeća,

- Ako je od strane inspekcijskih organa zabranjeno korišćenje unutrašnjih vodovodnih instalacija,

- Ako vodu koristi nenamenskih i preko dozvoljenog obima i u uslovima proglašene štednje,

- Ako koristi unutrašnje vodovodne instalacije za uzemljenje električnih instalacija i uređaja,

- Ako korisnik ne omogući pristup u zgradu ili drugu nepokretnost ovlašćenim licima Preduzeća, radi održavanja vodovodnog priključka,

- Ako se u postupku ozakonjenja objekta korisnika donese rešenje da objekat ne može biti ozakonjen,

- Kada dotadašnji korisnik ne otkaže korišćenje vode, a konstatuje se rešenjem nadležnog suda da je nepoznata adresa, odseljen ili umro, a novi korisnik nije prijavljen uredno nadležnoj službi Preduzeća,

- Ako u slučaju promene korisnika (nastalu prometom nepokretnosti, promenom adrese stanovanja, srmću itd) novi korisnik ne izvrši uredno prijavljivanje,

- ukoliko Preduzeće nije u mogućnosti da identifikuje faktičkog korisnika priključka.

Član 78

Preduzeće je dužno da 12 časova pre nameravanog isključenja vode demontiranjem priključka na uličnoj vodovodnoj mreži o planiranim radovima na javnoj površini izvesti Gradsku upravu.

Troškove isključenja i ponovnog priključenja unutrašnjih vodovodnih instalacija snosi korisnik po cenovniku koji donosi Preduzeće.

Član 79

Preduzeće je samostalno u redovnom organizovanju aktivnosti prinudne naplate uključujući i isključenja dužnika sa sistema vodosnabdevanja gde to tehnički uslovi dozvoljavaju.

Član 80

Po prestanku razloga za uskraćivanje komunalne usluge Preduzeće je dužno da u roku od 3 dana, od dana podnošenja zahteva korisnika, nastavi pružanje komunalnih usluga.

Naknada za isključenje i ponovno uključenje je na teret korisnika.

XXII IZJAŠNJAVANJE KORISNIKA O KVALITETU USLUGA

Član 81

Preduzeće je dužno da u svom godišnjem Programu poslovanja planira organizovanje postupka izjašnjavanja korisnika usluga o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Preduzeće, u saradnji sa nadležnom organizacionom jedinicom gradske uprave, najkasnije do 1. oktobra tekuće godine organizuje izjašnjavanje korisnika komunalnih usluga o pouzdanosti, pristupačnosti i kvalitetu komunalnih usluga snabdevanja vodom i odvođenja otpadnih voda.

Rezultati izjašnjavanja imaju za cilj poboljšanje kvaliteta pružanja komunalnih usluga, povećanje transparentnosti i inkluzivnosti sistema pružanja komunalnih usluga, unapređenje komunikacije između građana, Preduzeća i organa osnivača i unapređenje zaštite životne sredine.

Član 82

Preduzeće je dužno da formira radnu grupu za sprovođenje istraživanja i da pripremi upitnik sa sistematizovanim pitanjima i ponuđenim odgovorima a iz osnovne delatnosti Preduzeća.

Preduzeće je u obavezi da oglasi početak postupka izjašnjavanja građana najmanje pet radnih dana pre početka anketiranja, postavljajući obaveštenje o tome na naslovnu stranu internet prezentacije preduzeća, kao i da najmanje pet radnih dana pre početka anketiranja obavesti Grad Vršac kao osnivača o početku anketiranja, kako bi obaveštenje o tome bilo postavljeno na internet prezentaciji Grada i na društvene mreže.

Poziv za izjašnjavanje objavljuje se u lokalnim štampanim i elektronskim medijima i na internet portalima grada Vršca i Preduzeća, drugih organa i institucija Gradske uprave.

Izjašnjavanje korisnika mora biti organizovano u trajanju ne kraćem od 15 vezanih radnih dana i neophodno je da se prikupe odgovori od najmanje 1% od svih građana sa teritorije grada pokrivene uslugom.

Član 83

Upitnik je osnovni instrument za dobijanje odgovora.

Izjašnjavanje se organizuje elektronskim putem.

Ukoliko postoje uslovi za to, građani se mogu dodatno anketirati i pomoću papirnih upitnika, koji se popunjavaju samostalno ili ih za građane popunjavaju anketari.

Izjašnjavanje o kvalitetu usluga vrši se dostavljanjem poštom popunjenog upitnika, predajom popunjenog upitnika na pisarnici Preduzeća, organizovanjem popunjavanja upitnika u prostorijama Preduzeća i organa i institucija Gradske uprave, putem interneta i na druge pogodne načine.

Preduzeće dužno je da vodi evidenciju o primljenim ocenama kvaliteta.

Član 84

Preduzeće je u obavezi da pripremi izveštaj o sprovedenom izjašnjavanju građana, u kome se navode nalazi kao i preporuke za unapređenje kvaliteta usluga. Izveštaj se najkasnije do 15. decembra objavljuje u celini na internet prezentaciji Grada Vršca i na internet prezentaciji Preduzeća, a građani se o nalazima i preporuka obaveštavaju i objavljivanjem kraćih saopštenja prilagođenih portalima.

Preduzeće je dužno da na osnovu primljenih ocena kvaliteta sačini analizu sa predlogom mera za unapređenje kvaliteta usluga kao i da načini plan implementacije mera za unapređenje kvaliteta usluga.

Preduzeće je dužno da sačinjeni izveštaj i plan implementacije mera za unapređenje kvaliteta usluga dostavi na razmatranje Gradskom veću grada Vršac.

Gradsko veće donosi zaključak o prihvatanju izveštaja i plana implementacije mera za unapređenje kvaliteta usluga.

Gradsko veće može predloženi plan implementacije mera za unapređenje kvaliteta usluga da vrati na doradu Preduzeću.

Prihvaćeni Plan implementacije mera za unapređenje kvaliteta usluga će činiti sastavni deo godišnjeg Programa poslovanja Preduzeća za narednu godinu.

Preduzeće je u obavezi da u godišnjem programu poslovanja za narednu godinu planira aktivnosti kojima se unapređuje način pružanja usluga, kako bi se odgovorilo na najvažnije uočene propuste, na osnovu primedbi i sugestija građana a na osnovu godišnjeg izjašnjavanja.

XXIII KORIŠĆENJE VODE U JAVNE SVRHE

Član 85

Korišćenjem vode u javne svrhe, u smislu odredaba ove Odluke, podrazumeva se korišćenje vode za gašenje požara, pranje i polivanje ulica, zalivanje javnih zelenih površina, održavanje i izgradnja gradskih saobraćajnica, kao i za javne česme i fontane, javne sanitarne objekte i sl.

Član 86

Preduzeće je obavezno da meri vodu utrošenu u javne svrhe.

Preduzeće je obavezno da evidentirani mesečni utrošak vode nastao korišćenjem u javne svrhe i da svu količinu, osim količine iskorišćene za gašenje požara, obračuna i naplati.

Plaćanje utrošene vode korišćenjem u javne svrhe osim vode za gašenje požara je obaveza Gradske uprave grada Vršac ili drugih preduzeća kojima je Grad Vršac osnivač i kojima je povereno obavljanje navedenih delatnosti iz člana 85. a sa kojima Preduzeće ima ugovor.

Član 87

Javna vatrogasna služba ima pravo uzimati vodu za gašenje požara i za vreme ograničenja. Količine vode iskorišćene za gašenje požara se ne naplaćuje.

Javna vatrogasna služba može trošiti vodu za svoje vežbe samo u sporazumu sa Preduzećem. Voda utrošena za vežbe se plaća.

Član 88

Zabranjeno je korišćenje hidranata u druge svrhe osim gašenja požara i ispiranja vodovodne mreže.

Vatrogasne jedinice, odnosno društva imaju pravo da za potrebe gašenja požara koriste vodu iz svih hidranata.

Ako usled nestručnog korišćenja hidranta dođe do oštećenja, Preduzeće ima pravo na naknadu štete.

Član 89

Javna česma je objekat na vodovodnoj mreži koji je postavljen na javnoj površini i priključen na javni vodovod.

Voda sa javne česme može da se koristi samo za piće i higijenske potrebe domaćinstva, odnosno građana.

Preduzeće je dužno da na pisani zahtev osnivača postavi javnu česmu ako za to postoje tehnički uslova.

U slučaju iz stava 3. ovog člana postavljanje javne česme obavlja se na teret budžeta Grada Vršca.

Član 90

Održavanje javnih česmi obavlja Preduzeće na teret sredstava budžeta Grada Vršca.

Član 91

Količina vode isporučena na javnoj česmi utvrđuje se na osnovu evidentiranog utroška na ugrađenom vodomeru.

Troškovi za isporučenu vodu padaju na teret budžeta Grada Vršca.

XXIV NADZOR NAD PRIMENOM ODLUKE

Član 92

Nadzor nad sprovođenjem ove Odluke vrši Gradska uprava.

Poslove inspekcijskog nadzora vrši gradski komunalni inspektor.

U vršenju inspekcijskog nadzora gradski komunalni inspektor je ovlašćen da:

1. rešenjem naloži izvršavanje propisanih obaveza,

2. rešenjem naloži otklanjanje utvrđenih nedostataka,

3. izdaje prekršajne naloge za prekršaje propisane ovom Odlukom,

4. preduzima i druge mere u skladu sa zakonom i propisima Grada Vršca.

XXV KAZNENE ODREDBE

Član 93

Novčanom kaznom fiksnom iznosu od 60.000 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće, ako postupa protivno članu 58. tačka 9., 10., 11. i 13. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u Preduzeću novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

Član 94

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 60.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice - izvođač radova, ako:

1) izvodi radove bez prethodne saglasnosti Preduzeća (član 10. stav 1. ove Odluke);

2) postupa suprotno zabranama iz člana 12. ove Odluke;

3) postupa suprotno zabranama iz člana 61. ove Odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

XXVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 95

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o javnom vodovodu ("Službeni list Opštine Vršac", br. 5/84).

Član 96

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Vršca".