ODLUKAKOJOM SE UTVRĐUJU OPŠTI PROGRAM OBUKE ZA 2023. GODINU I PROGRAM OBUKE RUKOVODILACA ZA 2023. GODINU("Sl. list AP Vojvodine", br. 1/2023) |
Utvrđuje se Opšti program obuke za 2023. godinu, koji je sastavni deo ove odluke.
Utvrđuje se Program obuke rukovodilaca za 2023. godinu, koji je sastavni deo ove odluke.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".
OPŠTI PROGRAM OBUKE ZA 2023. GODINU
SADRŽAJ
1. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: LIČNI RAZVOJ |
4 |
1.1. |
PREZENTACIJA |
4 |
1.2. |
TEHNIKE ZA RAST PRODUKTIVNOSTI |
4 |
1.3. |
UPRAVLJANJE PROMENAMA |
5 |
2. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: DOBRA UPRAVA |
5 |
2.1. |
ELEKTRONSKO KANCELARIJSKO POSLOVANJE |
5 |
2.2. |
PRIMENA KODEKSA PONAŠANJA SLUŽBENIKA I NAMEŠTENIKA |
6 |
3. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: ZAŠTITA LJUDSKIH PRAVA |
6 |
3.1. |
ZAŠTITA LJUDSKIH PRAVA |
6 |
3.2. |
PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNIH MANJINA |
7 |
3.3. |
ZAŠTITA PRAVA OSOBA SA INVALIDITETOM |
7 |
3.4. |
OBUKA LICA ZADUŽENIH ZA RODNU RAVNOPRAVNOST |
8 |
3.5. |
ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI |
9 |
3.6. |
OSTVARIVANJE PRAVA DETETA |
9 |
4. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: DIGITALNA PISMENOST |
10 |
4.1. |
NAPREDNA OBRADA TEKSTA |
10 |
5. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: POSLOVNA KOMUNIKACIJA |
11 |
5.1. |
VEŠTINE KOMUNIKACIJE |
11 |
5.2. |
MOĆ POVRATNE INFORMACIJE |
11 |
5.3. |
UPRAVLJANJE KONFLIKTOM |
12 |
5.4. |
ELEKTRONSKA POSLOVNA KOMUNIKACIJA |
12 |
6. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE NORMATIVNIM PROCESOM |
13 |
6.1. |
PROCENA RIZIKA KORUPCIJE U PROPISIMA KAO MEHANIZAM ZA PREVENCIJU KORUPCIJE |
13 |
7. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: PREVENCIJA KORUPCIJE |
13 |
7.1. |
ETIKA I INTEGRITET |
13 |
7.2. |
SPREČAVANJE SUKOBA INTERESA, KONTROLA IMOVINE FUNKCIONERA I REGISTRI |
14 |
7.3. |
IZRADA, SPROVOĐENJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA PLANOVA INTEGRITETA |
15 |
7.4. |
ZAŠTITA UZBUNJIVAČA |
15 |
7.5. |
PRAVO NA PRISTUP INFORMACIJAMA OD JAVNOG ZNAČAJA |
16 |
8. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVNI POSTUPAK |
16 |
8.1. |
OPŠTI UPRAVNI POSTUPAK |
16 |
8.2. |
PRIMENA ZUP-A U PRAKSI |
17 |
9. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: INSPEKCIJSKI NADZOR |
18 |
9.1. |
VEŠTINE POTREBNE ZA VRŠENJE INSPEKCIJSKOG NADZORA |
18 |
9.2. |
INSPEKCIJSKI NADZOR |
18 |
9.3. |
KA EFIKASNIJIM INSPEKCIJAMA |
20 |
9.4. |
INSPEKCIJSKI NADZOR - VEŠTINE KOMUNIKACIJE I PROFESIONALNOG PONAŠANJA INSPEKTORA |
20 |
9.5. |
E-INSPEKTOR |
21 |
10. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: FINANSIJSKO MATERIJALNO POSLOVANJE |
21 |
10.1. |
FINANSIJSKO UPRAVLJANJE I KONTROLA |
21 |
10.2. |
BUDŽETSKO RAČUNOVODSTVO I IZVEŠTAVANJE |
22 |
10.3. |
RODNO BUDŽETIRANJE |
23 |
10.4. |
KAPITALNO BUDŽETIRANJE |
23 |
11. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: JAVNE NABAVKE |
24 |
11.1. |
JAVNE NABAVKE |
24 |
11.2. |
PORTAL JAVNIH NABAVKI |
24 |
12. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE PROGRAMIMA I PROJEKTIMA I MEĐUNARODNOM RAZVOJNOM POMOĆI |
25 |
12.1. |
UPRAVLJANJE PROJEKTNIM CIKLUSOM I IZVORI FINANSIRANJA PROJEKATA |
25 |
12.2. |
PRIPREMA PREDLOGA PROJEKATA PO PROCEDURAMA EVROPSKE UNIJE |
26 |
12.3. |
SPROVOĐENJE PROJEKATA U SKLADU SA PROCEDURAMA EVROPSKE UNIJE |
26 |
13. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA |
27 |
13.1. |
ULOGA KADROVSKIH JEDINICA U UPRAVLJANJU LJUDSKIM RESURSIMA ZASNOVANA NA KOMPETENCIJAMA |
27 |
13.2. |
PROPISI I PROCEDURE U PROCESU ZAPOŠLJAVANJA I METODE I TEHNIKE U ODABIRU KADROVA |
27 |
13.3. |
UTVRĐIVANJE RADNIH CILJEVA I OCENJIVANJE SLUŽBENIKA I KARIJERNI RAZVOJ |
28 |
13.4. |
ANALIZA OPISA POSLOVA RADNOG MESTA I IZRADA PRAVILNIKA O UNUTRAŠNJEM UREĐENJU I SISTEMATIZACIJI RADNIH MESTA ZASNOVANO NA KOMPETENCIJAMA |
29 |
13.5. |
DISCIPLINSKA ODGOVORNOST |
30 |
13.6. |
SPREČAVANJE ZLOSTAVLJANJA NA RADU - MOBING |
30 |
14. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE PODACIMA |
31 |
14.1. |
KAKO KREIRATI DOBAR IZVEŠTAJ |
31 |
15. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: KOMUNIKACIJA I ODNOSI SA JAVNOŠĆU |
31 |
15.1. |
ODNOSI SA JAVNOŠĆU |
31 |
15.2. |
MENADŽMENT DOGAĐAJA |
32 |
16. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: INFORMATIČKI POSLOVI |
33 |
16.1. |
BAZE PODATAKA |
33 |
16.2. |
VEB PREZENTACIJE ORGANA |
34 |
1. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: LIČNI RAZVOJ
Naziv programa obuke |
1.1. PREZENTACIJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Upravljanje informacijama |
Cilj programa |
Obezbediti polaznicima uvid u to šta se smatra dobrom prezentacijom i koji su njeni neprijatelji. Osposobiti ih da uspešno izvedu prezentaciju na profesionalan i moderan način |
Opis programa i tematskih celina |
Struktura prezentacije; Elementi i alatke prezentacije; Kontrola glasa; Kontrola tela; Proces pripreme prezentacije (tehnika 5P); Taktike i metodologija dobre prezentacije; Upravljanje tremom; Tehnike za izvođenje prezentacije; Interaktivan odnos sa publikom; Tajne vrhunskih prezentera. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
1.2. TEHNIKE ZA RAST PRODUKTIVNOSTI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština polaznika za efikasnije planiranje vremena i organizaciju rada. |
Opis programa i tematskih celina |
Upravljanje vremenom - pojam, stilovi i modeli; Povezanost upravljanja vremenom sa postizanjem uspeha; Lista dnevnih aktivnosti; Postavljanje ciljeva; Planiranje vremena u radnoj sredini; Paretov princip za povećanje produktivnosti; Efikasno upravljanje prioritetima; Fokus pitanja za definisanje prioriteta; Planiranje i implementacija; Vremenski blokovi; Identifikacija i eliminacija potrošača vremena; Rešavanje poslovnih kriza; Delegiranje - korisnost i značaj delegiranja radnih zadataka; Strategije i tehnike upravljanja vremenom. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
1.3. UPRAVLJANJE PROMENAMA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Orijentacija ka učenju i promenama |
Cilj programa |
Jačanje kapaciteta polaznika za primenu različitih pristupa upravljanja promenama u radnom okruženju putem učenja i za primenu stečenih veština u smanjenju otpora prema promenama |
Opis programa i tematskih celina |
Promena, funkcije promene i značaj za razvoj organizacije; Tipologija promena - vrste i karakteristike promena; Potreba za promenom i načini reagovanja na promene; Učenje i promene u poslovnom okruženju; Znanje i konkurentnost u savremenom svetu; Otpor promenama; Model upravljanja promenom; Elementi plana upravljanja promenom; Agenti promene - osoba ili tim koji upravljaju procesom promene; Kreiranje procesa promene - okvir za upravljanje promenama. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
2. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: DOBRA UPRAVA
Naziv programa obuke |
2.1. ELEKTRONSKO KANCELARIJSKO POSLOVANJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno lokalne samouprave u Republici Srbiji; |
Cilj programa |
Jačanje kapaciteta službenika u oblasti primene pravila i procedura kancelarijskog poslovanja. |
Opis programa i tematskih celina |
Pojam i značaj kancelarijskog poslovanja; Osnovni pojmovi u kancelarijskom poslovanju; Softversko rešenje za obavljanje poslova kancelarijskog poslovanja; Primanje, pregledanje, raspoređivanje i evidentiranje dokumenata i digitalizacija dokumenata; Sastavni delovi službenog akta; Upotreba elektronskog potpisa i pečata; Jedinstvena evidencija o predmetima; Oznake za razvođenje akata; Praćenje efikasnosti i ažurnosti rada organa javne uprave; Dostavljanje elektronskih dokumenata i otpremanje pošte; Arhiviranje predmeta; Elektronski dokument (punovažnost, dokazna snaga, original, kopija i overa); Elektronska identifikacija (šeme elektronske identifikacije koje se koriste u opštenju sa organima javne uprave); Usluge od poverenja; Korišćenje elektronskog potpisa; Elektronski pečat. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
2.2. PRIMENA KODEKSA PONAŠANJA SLUŽBENIKA I NAMEŠTENIKA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Savesnost, posvećenost i integritet |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za aktivno učešće u primeni Kodeksa ponašanja službenika i nameštenika u organima APV. |
Opis programa i tematskih celina |
Etika javne službe, ilustrovana standardima i praksom Saveta Evrope; Kodeks ponašanja službenika i nameštenika u organima APV; Predmet i svrha primene kodeksa za građane; Osnovna načela i pravila kodeksa; Pridržavanje odredaba kodeksa, kao i nadzor i praćenje primene; Potencijalni efekti primene kodeksa. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi zaposleni. |
3. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: ZAŠTITA LJUDSKIH PRAVA
Naziv programa obuke |
3.1. ZAŠTITA LJUDSKIH PRAVA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno lokalne samouprave u RS. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja polaznika o ostvarivanju i zaštiti ljudskih prava i sloboda, poštovanju načela dobre uprave kao i o značaju internih mehanizama kontrole sa aspekta ljudskih prava i načela dobre uprave. |
Opis programa i tematskih celina |
Pojam Ljudska prava: Pregled međunarodnog okvira u kontekstu međunarodnih obaveza naše države; Mehanizam izveštavanja ugovornih tela UN-a za ljudska prava i Saveta UN za ljudska prava; Pojam, ovlašćenja i obaveze Saveta za praćenje primene preporuka mehanizama UN za ljudska prava; Uloga i značaj korišćenja preporuka mehanizama UN-a za ljudska prava kao operativnog alata u radu i relevantnog osnova za kreiranje aktivnosti i dokumenata u kontekstu unapređenja i zaštite ljudskih prava pripadnika osetljivih društvenih grupa; Ustavni, zakonodavni i strateški okvir u oblasti ljudskih prava; Načela dobre uprave; Građani u posebno osetljivom položaju - odnos organa uprave prema građanima u posebno osetljivom položaju; Specifične mere podrške, pomoći i zaštite građana u posebno osetljivom položaju; Postupak kontrole zakonitosti i pravilnosti rada organa uprave; Participacija civilnog društva u promovisanju i zaštiti ljudskih prava. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
3.2. PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNIH MANJINA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno lokalne samouprave u RS. |
Cilj programa |
Upoznavanje polaznika sa pravima pripadnika nacionalnih manjina koja su garantovana pozitivno pravnim propisima, kao i ulogom i obavezama pokrajinskih organa u ostvarivanju prava pripadnika nacionalnih manjina. |
Opis programa i tematskih celina |
Pregled institucionalnog i normativnog (uključujući i strateška dokumenta) okvira o pravima pripadnika nacionalnih manjina; Pregled međunarodnog okvira (8 ključnih međunarodnih ugovora u oblasti ljudskih prava, u kojima je R Srbija država ugovornica) u kontekstu međunarodnih obaveza naše države; Upoznavanje sa mehanizmom izveštavanja ugovornih tela UN-a za ljudska prava i Saveta UN za ljudska prava (tehnika pisanja priloga za državni izveštaj i realizacija konkretnih preporuka u izveštajnom periodu); Savet za praćenje primene preporuka mehanizama UN za ljudska prava (pojam, ovlašćenja i obaveze); Uloga i značaj korišćenja preporuka mehanizama UN-a za ljudska prava kao operativnog alata u radu i relevantnog osnova za kreiranje aktivnosti i dokumenata u kontekstu unapređenja i zaštite ljudskih prava pripadnika osetljivih društvenih grupa na lokalu; Oblasti (kultura, informisanje, obrazovanje, službena upotreba jezika i pisma) i način i zaštita prava i sloboda nacionalnih manjina; Uloga jedinica lokalne samouprave u zaštiti prava nacionalnih manjina; Značaj multikulturalnosti; Pojam i uloga nacionalnih saveta nacionalnih manjina, postupak izbora članova nacionalnih saveta i njihova ovlašćenja; Postupak upisa u poseban birački spisak nacionalne manjine; Strateška dokumenta za ostvarivanje prava pripadnika nacionalnih manjina; Savet za međunacionalne odnose (pojam, ovlašćenja i obaveze). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
3.3. ZAŠTITA PRAVA OSOBA SA INVALIDITETOM |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno lokalne samouprave u RS. |
Cilj programa |
Upoznavanje polaznika sa specifičnostima senzornih, motoričkih i intelektualnih invaliditeta, kao i sa primerenim i svrsishodnim načinima za prevazilaženje prepreka u komunikaciji sa osobama sa invaliditetom u cilju zaštite njihovih prava. |
Opis programa i tematskih celina |
Medicinska i socijalna definicija invaliditeta; Vrste invaliditeta i njihove specifičnosti u kontekstu potreba za prilagođavanjem; Zaštita od diskriminacije osoba sa invaliditetom u zakonodavstvu Republike Srbije; Procena uticaja javnih politika na ostvarivanje prava osoba sa različitim vrstama invaliditeta; Pristupačnost objekata i površina javne namene, informacija i usluga za osobe sa motoričkim i senzornim invaliditetom; Pristupačnost informacija i usluga za osobe sa intelektualnim invaliditetom i mentalnim smetnjama; Asertivna komunikacija sa osobama sa invaliditetom; Osobe sa invaliditetom u radnom okruženju. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
3.4. OBUKA LICA ZADUŽENIH ZA RODNU RAVNOPRAVNOST |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada stručno-operativni poslovi. |
Cilj programa |
Upoznavanje sa novinama Zakona o rodnoj ravnopravnosti i unapređenje postojećih znanja polaznika iz oblasti rodne ravnopravnosti. |
Opis programa i tematskih celina |
Međunarodni i nacionalni normativni i strategijski okvir za ostvarivanje rodne ravnopravnosti - propisi, relevantne strategije, ratifikovane konvencije; Osnovni pojmovi iz oblasti rodne ravnopravnosti, sadržani u Zakonu o rodnoj ravnopravnosti; Mere za ostvarivanje i unapređivanje rodne ravnopravnosti (opšte i posebne mere); Obaveze pokrajinskih organa u određivanju i sprovođenju opštih i posebnih mera za ostvarivanje i unapređivanje rodne ravnopravnosti; Sprovođenje politika i mera za ostvarivanje i unapređivanje rodne ravnopravnosti iz delokruga pokrajinskih organa u kojima su zaposlena lica zadužena za rodnu ravnopravnost; Mere za sprečavanje i suzbijanje rodno zasnovanog nasilja i drugih vidova nasilja i obaveze pokrajinskih organa u prevenciji i suzbijanju istog; Praćenje stanja na osnovu evidencija o polnoj strukturi zaposlenih i radno angažovanih lica u pokrajinskih organima; Izrada izveštaja o utvrđenom stanju u pogledu dostignutog nivoa ostvarivanja rodne ravnopravnosti u pokrajinskih organima i podnošenje istog resornom Ministarstvu; Upotreba rodne analize u radu lica zaduženih za rodnu ravnopravnost; Metode uključivanja perspektive rodne ravnopravnosti u proces planiranja u pokrajinskih organima; Institucionalni mehanizmi i tela za sprovođenje politike rodne ravnopravnosti; Priprema podataka, analiza i materijala potrebnih za rad tela za rodnu ravnopravnost na pokrajinskom nivou; Vrste i sadržaj podzakonskih dokumenata za primenu Zakona o rodnoj ravnopravnosti i obaveze lica zaduženog za rodnu ravnopravnost; Izrada plana za upravljanje rizicima od povrede principa rodne ravnopravnosti u pokrajinskih organima i izveštavanje resornog Ministarstva; Uloga organa javne vlasti i poslodavaca, političkih stranaka, sindikalnih organizacija i udruženja u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
3.5. ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada stručno-operativni poslovi |
Cilj programa |
Jačanje kapaciteta učesnika u primeni Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i upoznavanje sa osnovama u oblasti zaštite podataka o ličnosti propisanim Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR), kao i njegovoj usklađenosti sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti. |
Opis programa i tematskih celina |
Predmet, primena i cilj Zakona o zaštiti podataka o ličnosti; Načela Zakona o zaštiti podataka o ličnosti; Prikupljanje, obrada, analiza i čuvanje podataka o ličnosti u skladu sa zakonskom regulativom; Prava lica na koje se podaci odnose; i Obaveze rukovaoca i obrađivača podataka o ličnosti; Određivanje, položaj i obaveze lica za zaštitu podataka o ličnosti; Prenos podataka o ličnosti u druge države i međunarodne organizacije; Nadzor nad sprovođenjem Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i mehanizmi zaštite prava lica prema Zakonu; Odnos Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i drugih zakona; Usklađenost Opšte uredbe o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR) sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti; Koraci za uspešnu i delotvornu implementaciju Opšte uredbe o zaštiti podataka (GDPR). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji prate obradu podataka o ličnosti (tzv. ovlašćena lica za zaštitu podataka o ličnosti), službenici koji vode baze podataka koje sadrže podatke o ličnosti, odnosno službenici koji sprovode praktičnu primenu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, kao i službenici koji postupaju po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja. |
Naziv programa obuke |
3.6. OSTVARIVANJE PRAVA DETETA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno lokalne samouprave u RS |
Cilj programa |
Osposobljavanje polaznika za unapređenje ostvarivanja prava deteta kroz upoznavanje sa katalogom prava deteta, normativnom okvirom za ostvarivanje prava deteta, ulogom, odgovornostima i mogućnostima pokrajinskih organa u sprovođenju i unapređenju prava deteta |
Opis programa i tematskih celina |
Modul 1. Ljudska prava i prava deteta kao ljudska prava Modul 2. Opšte mere primene Konvencije o pravima deteta na lokalnom nivou Modul 3. Prava deteta na zaštitu od svih oblika diskriminacije i princip jednakih šansi |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Rukovodioci i zaposleni u čijoj su nadležnosti poslovi socijalne zaštite, zdravstvene zaštite i javnog zdravlja, obrazovanja, društvene brige o deci, brige o porodici, kulture, sporta, za mlade, zaštitu životne sredine, informisanja. |
4. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: DIGITALNA PISMENOST
Naziv programa obuke |
4.1. NAPREDNA OBRADA TEKSTA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Digitalna pismenost |
Cilj programa |
Osposobljavanje polaznika za korišćenje naprednih tehnika u obradi teksta |
Opis programa i tematskih celina |
Uređivanje teksta (primena efekata na tekst, skrivanje i orijentacija teksta, animacija teksta, WordArt); Sređivanje odlomaka (senčenje i oivičavanje pasusa, strukturiranje, kreiranje novih i primena postojećih stilova teksta i odlomaka); Šabloni; Komentari; Tabela sadržaja, sekcije, stupci; Referenciranje; Zaglavlje dokumenta; Fusnote; Sigurnost; Rad sa objektima u dokumentu (tabele, obrasci/forme, crteži, naslovi slika i tabela); Cirkularna pisma; Makro naredbe; Štampanje dokumenta; Alternativne aplikacije. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
5. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: POSLOVNA KOMUNIKACIJA
Naziv programa obuke |
5.1 VEŠTINE KOMUNIKACIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Poslovna komunikacija |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština polaznika za ostvarivanje uspešne komunikacije u poslovnom okruženju |
Opis programa i tematskih celina |
Značaj i svrha interpersonalne komunikacije; Osnovni aspekti interpersonalne komunikacije; Verbalna i neverbalna komunikacija; Pisana i usmena poslovna komunikacija; Značaj i uloga elektronske komunikacije u savremenom poslovnom svetu; Telefonska komunikacija; Preduslovi za uspešnu komunikaciju; Samopouzdanost u komunikaciji; Asertivnost u komunikaciji kao veština i oblik ponašanja; Antidiskriminacija u komunikaciji; Prvi utisak; Tehnika postavljanja pitanja; Aktivno slušanje - karakteristike i primena; Efektivna i motivaciona povratna informacija; Korišćenje društvenih mreža u poslovne svrhe |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
5.2. MOĆ POVRATNE INFORMACIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Upravljanje ljudskim resursima; |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština polaznika za uspešno davanje i primanje povratnih informacija |
Opis programa i tematskih celina |
Definicija pojma "povratna informacija"; Značaj povratne informacije u radnom okruženju; Pogodan trenutak za davanje povratne informacije; |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
5.3. UPRAVLJANJE KONFLIKTOM |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa |
Cilj programa |
Unapređenje znanja, veština i stavova službenika za ostvarivanje uspešne poslovne komunikacije i upravljanja konfliktnim situacijama u radnoj sredini |
Opis programa i tematskih celina |
Istorija i definicija pojma "komunikacija"; Značaj i svrha interpersonalne komunikacije; Osnovni aspekti međuljudske komunikacije; Filtriranje informacija iz spoljašnjeg sveta; Preduslovi za uspešnu komunikaciju; Verbalna i neverbalna komunikacija; Prvi utisak; Fenomenologija konflikta na radu; Uzroci konflikata; Vrste konflikata na radu; Funkcije konflikata na radu; Stilovi ponašanja u konfliktu; Stilovi upravljanja konfliktom; Tehnika postavljanja pitanja; Aktivno slušanje; Asertivna komunikacija; Medijacija; Tehnike za pretvaranje konfliktnih situacija u pregovore |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
5.4. ELEKTRONSKA POSLOVNA KOMUNIKACIJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Poslovna komunikacija |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština polaznika o pravilima, oblicima i načinima korišćenja elektronske komunikacije u poslovnom okruženju |
Opis programa i tematskih celina |
Značaj i uloga elektronske komunikacije u savremenom poslovnom svetu; Značaj razvoja online kompetencija; Upotreba jezika u elektronskoj komunikaciji i razlike u odnosu na tip komunikacionog kanala; Upotreba slika u poslovnoj elektronskoj komunikaciji; Pravila za pisanje poruka i primeri dobre i loše prakse; Forma i sadržaj poslovnog e-mail pisma; Korišćenje društvenih mreža u poslovne svrhe (Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Instagram); Efikasna upotreba telefona, dodatnih usluga (SMS, MMS) i aplikacija (Viber, WhatsApp); Vođenje video-konferencija; Kreiranje Wikipedia; Kako voditi blog?; Upotreba Newsletter ili biltena; Bezbednosni aspekti elektronske komunikacije. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
6. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE NORMATIVNIM PROCESOM
Naziv programa obuke |
6.1. PROCENA RIZIKA KORUPCIJE U PROPISIMA KAO MEHANIZAM ZA PREVENCIJU KORUPCIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Savesnost, posvećenost i integritet; |
Cilj programa |
Osposobljavanje polaznika za procenu rizika korupcije prilikom pripreme nacrta i predloga propisa. |
Opis programa i tematskih celina |
Određivanje pojma rizika korupcije u propisima; Značaj i ciljevi procene rizika korupcije u propisima za prevenciju korupcije; Uporedna praksa; Sličnost sa drugim mehanizmima i ograničenja; Normativni okvir; Uloga Agencije za sprečavanje korupcije; Primeri rizika korupcije u propisima i praćenje postignutih rezultata. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji učestvuju u izradi nacrta i predloga propisa |
7. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: PREVENCIJA KORUPCIJE
Naziv programa obuke |
7.1. ETIKA I INTEGRITET |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad državnih organa Republike Srbije. |
Cilj programa |
Upoznavanje službenika sa vrednostima i standardima poželjnog ponašanja i jačanje njihovih kompetencija za prepoznavanje i rešavanje etičkih izazova u radnom okruženju. |
Opis programa i tematskih celina |
Vrednosti javne uprave; Odnos vrednosti, morala i etike; Uloga zaposlenog u javnoj upravi; Integritet i nastanak korupcije na ličnom nivou; Etički kodeks - čuvar etike u radnom okruženju; Organizaciona kultura - etička kultura (model ledenog brega); Javni i privatni interes, sukob interesa zaposlenih; Rizične situacije za nastanak korupcije u radnom okruženju: obavljanje dodatnih poslova, primanje poklona, postupanje sa informacijama, sklapanje ugovora; Pravila za upravljanje rizičnim situacijama; Etička dilema; Analiza etičke dileme i donošenje odluka; Upotreba etičkog kodeksa pri rešavanju dilema; Poterov model rešavanja etičkih dilema; Odgovornost i odgovorno ponašanje u radnom okruženju; Klasifikovanje odgovornog i neodgovornog ponašanja - kvadranti odgovornosti; Transformacija neodgovornog u odgovorno ponašanje - lestvica odgovornosti; Promovisanje etičkog ponašanja i motivisanje pojedinaca da postupaju profesionalno. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
7.2. SPREČAVANJE SUKOBA INTERESA, KONTROLA IMOVINE FUNKCIONERA I REGISTRI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Savesnost, posvećenost i integritet; |
Cilj programa |
Sticanje znanja u vezi sa sprečavanjem sukoba interesa i kontrolom imovine funkcionera. |
Opis programa i tematskih celina |
Pojam i vrste sukoba interesa; Nespojivost i kumulacija funkcija; Obaveza prijavljivanja o postojanju sukoba interesa; Zabrana učlanjenja u organe udruženja; Prenos upravljačkih prava za vreme vršenje javne funkcije; Registri i evidencije koje vodi Agencija; Provera izveštaja o imovini i prihodima javnih funkcionera; Postupak utvrđivanja povrede odredaba Zakona o sprečavanju korupcije; Uloga civilnog društva u praćenju sukoba interesa. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju i službenici koja su ispred organa zadužena za postupanje u skladu sa Zakonom o sprečavanju korupcije. |
Naziv programa obuke |
7.3. IZRADA, SPROVOĐENJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA PLANOVA INTEGRITETA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Savesnost, posvećenost i integritet |
Cilj programa |
Osposobljavanje polaznika za izradu, sprovođenje i praćenje sprovođenja planova integriteta. |
Opis programa i tematskih celina |
Plan integriteta pojam, značaj i svrha njegove izrade; Rizične oblasti i procesi; Rizici od korupcije; Intenzitet rizika od korupcije; Način definisanja preventivnih mera za sprečavanje rizika od korupcije (kako odrediti adekvatnu meru za sprečavanje prepoznatih rizika, određivanje rokova i odgovornih lica za njihovo sprovođenje); Izrada plana integriteta; Sprovođenje plana integriteta (način sprovođenja preventivnih mera); Praćenje sprovođenja plana integriteta (zadaci lica odgovornog za praćenje sprovođenja plana integriteta). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji su uključeni u proces izrade i sprovođenja plana integriteta |
Naziv programa obuke |
7.4. ZAŠTITA UZBUNJIVAČA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada stručno-operativni poslovi |
Cilj programa |
Upoznavanje službenika sa licima koji saglasno Zakonu u zaštiti uzbunjivača uživaju zaštitu kao uzbunjivači i ostalim pravima koja proističu iz Zakona o zaštiti uzbunjivača. |
Opis programa i tematskih celina |
Uvodni deo - smisao uzbunjivanja i cilj zaštite uzbunjivača; Pravni okvir u oblasti uzbunjivanja i zaštite uzbunjivača (međunarodni standardi i nacionalni pravni okvir); Osnovni pojmovi iz Zakona o zaštiti uzbunjivača; Vrste uzbunjivanja i sadržina informacije; Način i postupak uzbunjivanja; Uzbunjivanje ako su u informaciji sadržani tajni podaci; Oblici zaštite uzbunjivača odnosno lica koja uživaju zaštitu kao uzbunjivači i zaštita identiteta uzbunjivača; Obaveze poslodavca propisane Zakonom i podzakonskim aktima i kaznena odgovornost; Uloga i postupanje ovlašćenog lica za prijem prijava o uzbunjivanju i način postupanja; Sudska zaštita uzbunjivača - primeri iz prakse. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
Naziv programa obuke |
7.5. PRAVO NA PRISTUP INFORMACIJAMA OD JAVNOG ZNAČAJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada stručno-operativni poslovi |
Cilj programa |
Sticanje znanja službenika u vezi sa potrebnim merama u cilju stvaranja odgovarajućih uslova za ostvarivanje prava na slobodan pristup informacijama od javnog značaja. |
Opis programa i tematskih celina |
Istorijat i izvori prava kojima je regulisana oblast pristupa informacijama od javnog značaja; Pojam informacije od javnog značaja i pojam organa javne vlasti; Proaktivno objavljivanje informacija i druge mere, odnosno obaveze organa vlasti na unapređenju otvorenosti i odgovornosti rada; Postupak ostvarivanja prava na pristup informacijama od strane organa javne vlasti; Postupanje organa javne vlasti na osnovu primljene odluke/ akta Poverenika; Sudska zaštita prava na pristup informacijama; Jedinstveni informacioni sistem informatora o radu; Godišnji izveštaj o radnjama organa, preduzetim u cilju primene zakona; Uslovi za ograničenje i isključenje prava na pristup informacijama od javnog značaja ("trodelni test" - test javnog interesa); Odnos prava na slobodan pristup informacijama i prava na zaštitu podataka o ličnosti; Prekršajna odgovornost. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici, a prvenstveno ovlašćena lica za rešavanja o zahtevima na slobodan pristup informacijama od javnog značaja |
8. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVNI POSTUPAK
Naziv programa obuke |
8.1. OPŠTI UPRAVNI POSTUPAK |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada upravno-pravni poslovi; Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vođenje upravnog postupka i rešavanje u upravnim stvarima. |
Opis programa i tematskih celina |
Zakon o opštem upravnom postupku; E-uprava i ukidanje pečata; E uprava i ukidanje pečata; Pojam upravnog postupka; Uvodne odredbe i osnovna načela upravnog postupka; Upotreba jezika i pisma u upravnom postupku - korišćenje jezika nacionalnih manjina u upravnom postupku; Upravno postupanje: pojam upravne stvari; Pojam upravnog akta; Vrste upravnog postupka; Stranka u upravnom postupku; Lice sa pravnim interesom da učestvuje u postupku i njeno zastupanje; Upravni ugovor; Garantni akt; Upravne radnje; Pružanje javnih usluga; Jedinstveno upravno mesto; Opštenje organa i stranaka; Obaveštavanje; Rokovi; Troškovi postupka; Pokretanje upravnog postupka i tok postupka do donošenja rešenja; Rešenje; Zaključak; Žalba u upravnom postupku; Rad prvostepenog i drugostepenog organa u postupku po žalbi - primeri iz prakse i uočeni problemi; Pojam i vrste vanrednih pravnih sredstava u upravnom postupku; Antidiskriminacija u upravnom postupku; Izvršenje konačnih upravnih akata; Kaznene odredbe; Sprovođenje Zakona i prelazne i završne odredbe; Analiza i razmatranje primera upravne prakse (po mogućstvu, uz korišćenje primera i testova iz programa e-obuke za Zakon o opštem upravnom postupku). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici, pri čemu prioritet imaju službenici raspoređeni na poslovima vođenja upravnog postupka i odlučivanja o upravnim stvarima. |
Naziv programa obuke |
8.2. PRIMENA ZUP-A U PRAKSI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi; Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada upravno-pravni poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vođenje upravnog postupka i rešavanje u upravnim stvarima. |
Opis programa i tematskih celina |
Primena načela upravnog postupka u praksi - postupanje upravnih organa pod lupom Upravnog suda, Vrhovnog kasacionog suda, Ustavnog suda i Evropskog suda za ljudska prava; Značaj pojma upravne stvari i upravnog akta sa stanovišta praktične primene - sporne situacije iz prakse; Upravni ugovor, garantni akt, upravne radnje, pružanje javnih usluga - primena u domaćoj i regionalnoj praksi; Opštenje organa i stranaka - iskustva u primeni novih vidova opštenja; Rešenje i zaključak - dileme iz dosadašnje primene ZUP-a; Žalba i postupanje prvostepenog i drugostepenog organa po žalbi - prednosti i nedostaci zakonske regulative u praksi; Antidiskriminacija u sprovođenju upravnog postupka; Vanredna pravna sredstva i izvršenje upravnih akata - dosadašnja iskustva. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici, pri čemu prioritet imaju službenici raspoređeni na poslovima vođenja upravnog postupka i odlučivanja o upravnim stvarima. |
9. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: INSPEKCIJSKI NADZOR
Naziv programa obuke |
9.1. VEŠTINE POTREBNE ZA VRŠENJE INSPEKCIJSKOG NADZORA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vršenje inspekcijskog nadzora. |
Opis programa i tematskih celina |
Prvi kontakt inspekcije i nadziranog subjekta - značaj prvog kontakta, prvog sastanka i razgovora sa odgovornim, ovlašćenim i drugim licima nadziranog subjekta i efektivna komunikacija u okviru prvog kontakta. Tehnike aktivnog slušanja, samopouzdanog, profesionalnog i etičkog (moralnog) ophođenja i ponašanja i taktičke komunikacije. Neverbalna komunikacija - oblici i značaj. Razumevanje različitih psiholoških tipova ličnosti. Kako prepoznati i prevazići podozrivost, nekooperativnost i netoleranciju, lažne iskaze, navođenje na pogrešne zaključke i druge vidove manipulacije, stereotipe, predrasude, predubeđenja i druge smetnje za efektivnu komunikaciju. Uspostavljanje i građenje odnosa poverenja. Komunikacija u napetim i visoko napetim situacijama i načini rešavanja nelagodnih i konfliktnih situacija. Stres i prevazilaženje stresa. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Zaposleni koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora i koji se pripremaju za polaganje ispita za inspektore |
Naziv programa obuke |
9.2. INSPEKCIJSKI NADZOR |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vršenje inspekcijskog nadzora. |
Opis programa i tematskih celina |
Primena Zakona o inspekcijskom nadzoru i odnos prema drugim zakonima. Saradnja inspekcije sa drugim organima, imaocima javnih ovlašćenja i pravnim i fizičkim licima. Vrste i oblici inspekcijskog nadzora. Praćenje stanja u oblasti inspekcijskog nadzora. Procena rizika. Planiranje i plan inspekcijskog nadzora. Usklađivanje inspekcijskog nadzora. Koordinacija inspekcijskog nadzora. Preventivno delovanje. Kontrolna lista. Nalog za inspekcijski nadzor. Prikupljanje podataka od značaja za vršenje inspekcijskog nadzora nad određenim subjektom nadzora, obaveštenje o predstojećem inspekcijskom nadzoru, obaveštenje o predstojećem inspekcijskom nadzoru i vreme inspekcijskog nadzora. Pokretanje postupka I vreme vršenja inspekcijskog nadzora. Prava i dužnosti nadziranog subjekta i trećih lica. Ovlašćenja inspektora radi utvrđivanja činjenica i postupanje inspekcije u pogledu delatnosti ili aktivnosti nadziranog subjekta koja je u delokrugu druge inspekcije. Prikrivena kupovina. Uviđaj u stambenom prostoru. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Zaposleni koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora i koji se pripremaju za polaganje ispita za inspektore |
Naziv programa obuke |
9.3. KA EFIKASNIJIM INSPEKCIJAMA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vršenje inspekcijskog nadzora. |
Opis programa i tematskih celina |
Ovlašćenja inspektora (posebno ovlašćenje slobodne ocene; samostalnost u radu i teret dokazivanja prekršaja i prekršajne odgovornosti); Preventivno delovanje inspekcije radi ostvarivanja cilja inspekcijskog nadzora i sprečavanja nastanka nezakonitosti i štete po javni interes; Normativni okvir iz domena elektronskog poslovanja i ukidanja pečata; Procena rizika i srazmernost (prioritizacija inspekcijskog nadzora i izbor subjekata kod kojih će se vršiti inspekcijska kontrola); Postupak inspekcijskog nadzora kao poseban upravni postupak (zajednička i supsidijarna primena Zakona o opštem upravnom postupku i Zakona o inspekcijskom nadzoru); Prava i obaveze učesnika u inspekcijskom nadzoru (vršenje prava i ispunjavanje obaveza nadziranih subjekata i inspektora u inspekcijskom nadzoru); Iniciranje i pokretanje prekršajnog postupka (podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka; Dokazivanje prekršaja i prekršajne odgovornosti (dokazne radnje prekršajnog postupka); Sporazum o priznanju prekršaja iz oblasti inspekcijskog nadzora (uslovi za zaključenje sporazuma o priznanju prekršaja i kriterijumi i merila za utvrđivanje prekršajne sankcije). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Inspektori i službenici ovlašćeni za vršenje inspekcijskog nadzora |
Naziv programa obuke |
9.4. INSPEKCIJSKI NADZOR - VEŠTINE KOMUNIKACIJE I PROFESIONALNOG PONAŠANJA INSPEKTORA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi; |
Cilj programa |
Unapređenje komunikacijskih veština neophodnih za uspešno vršenje inspekcijskog nadzora i sticanje znanja i uvida u vezi sa etičnim postupanjem prilikom nadzora. |
Opis programa i tematskih celina |
Karakteristike verbalne i neverbalne komunikacije; Aktivno slušanje; Ostvarivanje odnosa poverenja sa nadziranim subjektom i značaj prvog kontakta; Konstruktivno rešavanje konflikata; Rad sa "teškim" klijentima; Predrasude i stereotipi i načini reagovanja; Prevladavanje stresnih situacija; Tipovi ponašanja nadziranih subjekata; Bihejvioralni pristup inspekcijskog nadzora; Anti-diskriminacija u postupanju inspektora; Načela i pravila profesionalnog i etičkog ponašanja i standardi integriteta inspektora u Kodeksu ponašanja i etike inspektora. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Inspektori i službenici ovlašćeni za vršenje inspekcijskog nadzora |
Naziv programa obuke |
9.5. E-INSPEKTOR |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi |
Cilj programa |
Ovladavanje veštinama rada u informacionom sistemu eInspektor neophodnih za efikasno planiranje i sprovođenje nadzora nad subjektima/objektima nadzora. |
Opis programa i tematskih celina |
Prijava - evidencija nove prijave; Odlučivanje po prijavi; Kreiranje Plana nadzora - iz postojeće prijave; Kreiranje naloga; Pokretanje predmeta; Predmet - kreiranje obaveštenja; Rad sa kontrolnim listom; Kreiranje potvrde o privremeno oduzetim predmetima; Kreiranje zapisnika; Prijem izjašnjenja nadzoranog subjekta; Donošenje rešenja o otklanjanju nepravilnosti; Kontrolni inspekcijski nadzor; Pokretanje zahteva za prekršajnim postupkom; Završetak predmeta. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Inspektori i službenici ovlašćeni za vršenje inspekcijskog nadzora |
10. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: FINANSIJSKO MATERIJALNO POSLOVANJE
Naziv programa obuke |
10.1. FINANSIJSKO UPRAVLJANJE I KONTROLA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada finansijsko-materijalni poslovi |
Cilj programa |
Usmeravanje polaznika u pogledu pristupa za izradu i primenu FUK dokumentacije (Plan aktivnosti za uspostavljanje i razvoj sistema FUK, Liste i Mape poslovnih procesa, Registra rizika, Godišnjeg izveštaja samoprocene o sistemu FUK i Izjava o internim kontrolama). |
Opis programa i tematskih celina |
Interna kontrola u javnom sektoru - uloge i odgovornosti (upravljačka odgovornost; uloga i odgovornost rukovodilaca i zaposlenih prilikom uspostavljanja, primene i daljeg razvoja sistema FUK, uloga interne revizije i CJH); Uloga i svrha sistema FUK (osnovne definicije, uloga i svrha FUK, zakonski i podzakonski okvir za uspostavljanje, razvoj i praćenje FUK); Okvir za uspostavljanje sistema FUK - COSO model; Elementi sistema FUK: 1. Kontrolno okruženje, 2. Upravljanje rizicima 3. Kontrolne aktivnosti 4. Informacije i komunikacija 5. Nadzor (praćenje) okvira; Organizaciono uspostavljanje sistema FUK (određivanje zaduženja i odgovornosti - određivanje rukovodioca zaduženog za FUK i rukovođenje Radnom grupom za FUK, određivanje članova Radne grupe za FUK, određivanje načina rada radne grupe, određivanje drugih zaposlenih za podršku rada Radne grupe za FUK); Korišćenje nalaza i preporuka interne revizije; Izrada "alata" za sistem FUK - sadržina, koordinacija izrade i značaj plana aktivnosti za uspostavljanje i ažuriranje sistema FUK, Lista i mape, dijagram toka poslovnih procesa, pojam i značaj, strategija upravljanja rizicima i funkcija registra rizika; Samoocenjivanje - kreiranje Godišnjeg izveštaja o sistemu FUK i Izjave o internim kontrolama i značaj za dalji razvoj i unapređenje sistema FUK; Osnovne karakteristike kvalitetnih sistema FUK i značaj komunikacije i razmene informacija. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Članovi Radne grupe za uspostavljanje finansijskog upravljanja i kontrole (FUK), odnosno koordinatori za FUK, drugi zainteresovani rukovodioci i službenici. |
Naziv programa obuke |
10.2. BUDŽETSKO RAČUNOVODSTVO I IZVEŠTAVANJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada finansijsko-materijalni poslovi |
Cilj programa |
Jačanje kapaciteta zaposlenih koji se bave budžetskim računovodstvom za evidentiranje poslovnih promena radi dobijanja kvalitetnih i relevantnih finansijskih izveštaja |
Opis programa i tematskih celina |
Pravni osnov za budžetsko računovodstvo; Pojam i značaj budžetskog računovodstva; Računovodstvena isprava i obuhvatanje poslovnih promena; Sastavljanje finansijskih izveštaja. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Zaposleni u računovodstvenom sektoru i organizacionoj jedinici za finansije |
Naziv programa obuke |
10.3. RODNO BUDŽETIRANJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada finansijsko-materijalni poslovi |
Cilj programa |
Osposobljavanje polaznika za kvalitetnu primenu rodno odgovornog budžetiranja u svim fazama budžetskog ciklusa. |
Opis programa i tematskih celina |
Pravni okvir za primenu rodno odgovornog budžetiranja; Rodna analiza budžeta; Plan postupnog uvođenja ROB; Logika/načini/opcije za urodnjavanje; Primena principa rodne ravnopravnosti u praksi kroz procese planiranja i budžetiranja; Izveštavanje o primeni ROB. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Zaposleni u organizacionim jedinicama uključeni u proces izrade programskog budžeta, programskih informacija i izrade izveštaja o učinku programa, to jest zaposleni i analitičari za izradu programa, programskih aktivnosti i projekata, kao i zaposleni koji rade na poslovima za rodnu ravnopravnost. |
Naziv programa obuke |
10.4. KAPITALNO BUDŽETIRANJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada finansijsko-materijalni poslovi |
Cilj programa |
Osposobljavanje učesnika za sveobuhvatno planiranje kapitalnih tj. javnih investicija na osnovu Uredbe, poštujući metodologiju programskog budžetiranja i uvezujući kapitalne investicije sa budućim planskim dokumentima i sektorskim politikama na osnovu Zakona o planskom sistemu. |
Opis programa i tematskih celina |
Kapitalno budžetiranje - pojam i svrha; Uredba o upravljanju kapitalnim projektima; Primena Uredbe i osnovni pojmovi; Obuhvat i podela kapitalnih projekata; Baze kapitalnih projekata; Jedinica za upravljanje kapitalnim projektima i Komisija za kapitalne investicije; Investiciona dokumentacija; Faze projektnog ciklusa; Studija opravdanosti/izvodljivosti kao izvor podataka; Nacionalni/lokalni planski dokumenti/ srednjoročni plan kao izvora podataka; Planiranje programskog budžeta - razmatranje ideja i uključivanje kapitalnih projekata u budžet; Proces konsultacija i uključivanja zainteresovanih strana u toku pripreme predloga finansijskog plana, kao i u organizovanju javne rasprave o investicionom delu Nacrta odluke o budžetu APV. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Rukovodioci i zaposleni koji obavljaju poslove planiranja javnih investicija i poslove planiranja tj. izrade lokalnih strategija i srednjoročnih planova. |
11. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: JAVNE NABAVKE
Naziv programa obuke |
11.1. JAVNE NABAVKE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi javnih nabavki |
Cilj programa |
Razvijanje kapaciteta službenika za efikasno planiranje i sprovođenje postupka javnih nabavki. |
Opis programa i tematskih celina |
Sačinjavanje konkursne dokumentacije u postupku javne nabavke - studije slučaja; Kriterijum za dodelu ugovora - najbolji odnos cene i kvaliteta (dobra praksa i primeri); Korišćenje tehnika u postupcima javnih nabavki - okvirni sporazumi, elektronska licitacija i elektronski katalozi; Stručna ocena ponuda u postupku javne nabavke - studije slučaja; Zelene javne nabavke; Izmene ugovora o javnoj nabavci - studije slučaja; Zaštita prava u postupcima javnih nabavki - pregled obaveza i radnji naručioca; Uočeni nedostaci u postupcima javnih nabavki (pregled prakse nadležnih organa). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici za poslove javnih nabavki i drugi zaposleni u pokrajinskim organima koji su angažovani na poslovima javnih nabavki. |
Naziv programa obuke |
11.2. PORTAL JAVNIH NABAVKI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi javnih nabavki |
Cilj programa |
Cilj realizacije ovog programa je da se polaznici osposobe da samostalno upravljaju procesima javnih nabavki putem Portala javnih nabavki. |
Opis programa i tematskih celina |
Zakon o javnim nabavkama i odredbe o elektronskim javnim nabavkama; Sačinjavanje Plana javnih nabavki putem Portala javnih nabavki; Sačinjavanje konkursne dokumentacije i dostavljanje dodatnih informacija i pojašnjenja u vezi sa dokumentacijom o nabavci; Način podnošenja ponuda; Postupak otvaranja ponuda; Stručna ocena ponuda - komunikacija sa ponuđačima/podnosiocima prijava; Stručna ocena ponuda - sačinjavanje izveštaja o postupku javne nabavke i odluke; Sačinjavanje obaveštenja o izmeni ugovora o javnoj nabavci; Upravljanje postupkom pravne zaštite iz ugla naručioca. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici za poslove javnih nabavki i drugi zaposleni u pokrajinskim organima koji su angažovani na poslovima javnih nabavki. |
12. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE PROGRAMIMA I PROJEKTIMA I MEĐUNARODNOM RAZVOJNOM POMOĆI
Naziv programa obuke |
12.1. UPRAVLJANJE PROJEKTNIM CIKLUSOM I IZVORI FINANSIRANJA PROJEKATA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja programima i projektima |
Cilj programa |
Osposobljavanje učesnika za postupanje po osnovnim principima projektnog ciklusa i njihovu primenu u poslovanju, kao i upućivanje u raspoložive izvore finansiranja projekata od značaja za razvoj pokrajine. |
Opis programa i tematskih celina |
Predstavljanje osnovnih faza projektnog ciklusa, njihovih karakteristika, specifičnosti i međuzavisnosti; Identifikacija i određivanje prioritetnih projektnih ideja u kontekstu pokrajinskih organa (planska dokumenta kao osnov za identifikaciju prioriteta, mere/projekti u toku, raspoloživa i projektovana budžetska sredstva); Detaljno planiranje projekta, sprovođenje, praćenje sprovođenja projekta, izveštavanje i vrednovanje - koordinacija različitih aktera lokalne administracije; Upravljanje projektnim ciklusom kroz podelu uloga/nadležnosti administracije na primeru projekata; Instrument pretpristupne pomoći EU (IPA II), grant šeme u kontekstu programa nacionalne pokrivenosti, programa prekogranične i transnacionalne saradnje, Drugi glavni izvori međunarodne pomoći dostupni pokrajinskim organima (sredstva drugih razvojnih partnera - aktuelni programi); Primena PCM kod domaćih izvora finansiranja - budžet APV, apliciranje za sredstva koja se dodeljuju po konkursima institucijama na drugim nivoima vlasti, konkursna raspodela sredstava iz budžeta APV za organizacije civilnog društva. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Rukovodioci i službenici u organizacionim jedinicama za upravljanje projektima, organizacionim jedinicama za ekonomski razvoj u pokrajini, kao i službe za finansijsko planiranje i budžet. |
Naziv programa obuke |
12.2. PRIPREMA PREDLOGA PROJEKATA PO PROCEDURAMA EVROPSKE UNIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja programima i projektima |
Cilj programa |
Osposobljavanje učesnika za kvalitetno formulisanje prioriteta APV za finansiranje i za pripremu projektnih predloga po procedurama EU. |
Opis programa i tematskih celina |
Projektni pristup - opšte odlike i specifičnosti u kontekstu finansiranja iz sredstava EU; Pristup logičkog okvira - analiza zainteresovanih strana; Pristup logičkog okvira - analiza problema i ciljeva; Pristup logičkog okvira - analiza alternativnih rešenja i logika intervencije/lanac rezultata; Matrica logike projekta - indikatori i izvori verifikacije; Matrica logike projekta - pretpostavke i rizici; Projektni formular; Budžet projekta; Posebnosti u pristupu kod pripreme predloga lokalnih infrastrukturnih projekata (upućivanje na Metodologiju za prioritizaciju i selekciju infrastrukturnih projekata); |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Rukovodioci i službenici u organizacionim jedinicama za upravljanje projektima, organizacionim jedinicama za ekonomski razvoj pokrajine, kao i službe za finansijsko planiranje i budžet. |
Naziv programa obuke |
12.3. SPROVOĐENJE PROJEKATA U SKLADU SA PROCEDURAMA EVROPSKE UNIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja programima i projektima |
Cilj programa |
Osposobljavanje učesnika za kvalitetno sprovođenje projekata u skladu sa zahtevima i procedurama Evropske unije. |
Opis programa i tematskih celina |
Planiranje sprovođenja projekta - plan aktivnosti, plan vidljivosti, plan nabavki, uspostavljanje projektnog tima; Finansije projekta - račun projekta, uplate, opravdanost troškova, principi finansiranja, računovodstvo; Osnove javnih nabavki i upravljanja ugovorima u skladu sa pravilima EU; Praćenje (monitoring) i vrednovanje (evaluacija) projekta i korektivni postupci za osiguranje postizanja rezultata projekta; Finansijsko izveštavanje - periodični (interim) izveštaji i finalni izveštaj, hronološki pregled troškova, dokumentacija koja prati izveštaj; Narativno izveštavanje - periodični (interim) izveštaji i finalni izveštaj, ispunjenost indikatora, procena rezultata projekta, programska dokumentacija koja prati izveštaj; Javnost i vidljivost projekata u skladu sa pravilima EU; Razmena iskustava i stavova o važnosti interne komunikacije u upravljanju projektima. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Rukovodioci i službenici u organizacionim jedinicama za upravljanje projektima, organizacionim jedinicama za ekonomski razvoj pokrajine, kao i službe za finansijsko planiranje i budžet. |
13. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA
Naziv programa obuke |
13.1. ULOGA KADROVSKIH JEDINICA U UPRAVLJANJU LJUDSKIM RESURSIMA ZASNOVANA NA KOMPETENCIJAMA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima. |
Cilj programa |
Sticanje znanja o kompetencijama i razvoj veština za određivanje kompetencija za rad zaposlenih u pokrajinskim organima. |
Opis programa i tematskih celina |
Značaj uvođenja kompetencija u proces upravljanja ljudskim resursima u pokrajinskim organima; Upravljanje ljudskim resursima bazirano na kompetencijama; Razlikovanje pojmova kompetencija i pokazatelja kompetencija; Prepoznavanje različitih vrsta kompetencija u opisima radnih mesta; Postupak određivanja ponašajnih kompetencija; Postupak određivanja opštih funkcionalnih kompetencija; Postupak određivanja posebnih funkcionalnih kompetencija u Obrascu kompetencija; Postupak određivanja posebnih funkcionalnih kompetencija za određeno radno mesto; postupak određivanja kompetencija u procesu izrade Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta; Popunjavanje Obrasca kompetencija; Značaj i uloga jedinice za kadrove i rukovodilaca u određivanju kompetencija. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju, rukovodioci užih unutrašnjih jedinica i zaposleni koji obavljaju poslove upravljanja ljudskim resursima |
Naziv programa obuke |
13.2. PROPISI I PROCEDURE U PROCESU ZAPOŠLJAVANJA I METODE I TEHNIKE U ODABIRU KADROVA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja o specifičnostima primene propisa kojima se uređuju pitanja u vezi sa zapošljavanjem kadrova i jačanje kapaciteta zaposlenih u ovoj oblasti. |
Opis programa i tematskih celina |
Pravni okvir kojim je regulisano popunjavanje upražnjenih radnih mesta u pokrajinskim organima; Dopuštenost popunjavanja radnog mesta i odluka o popuni; Redosled popunjavanja radnog mesta, i načini popunjavanja; Privlačenje kadrova; Oglašavanje i sadržina oglasa; Prijava i dokazi; Sastav i rad konkursne komisije; Faze izbornog postupka; Kompetencije - pojam i indikatori; Provera i metode provere u svakoj od faza izbornog postupka i vrednovanje; Završni intervju; Uloga jedinica za upravljanje ljudskim resursima /zaposlenih koji se bave poslovima ULJR u procesu zapošljavanja - stručna podrška konkursnim komisijama, vođenje evidencije i izveštavanje; Princip meritornosti i značaj odabira kadrova u kontekstu modernog upravljanja ljudskim resursima; Intervju za procenu motivacije kandidata; Primena afirmativnih mera u konkursnom postupku; Uloga internog tržišta rada; Dobra praksa u oblasti upravljanja ljudskim resursima. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji učestvuju u radu konkursnih komisija, kao i oni koji rade na poslovima upravljanja ljudskim resursima. |
Naziv programa obuke |
13.3. UTVRĐIVANJE RADNIH CILJEVA I OCENJIVANJE SLUŽBENIKA I KARIJERNI RAZVOJ |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima; |
Cilj programa |
Unapređenje znanja polaznika o sistemu ocenjivanja službenika i podizanje svesti o značaju, cilju i svrsi ocenjivanja. |
Opis programa i tematskih celina |
Važnost i hijerarhija ciljeva i postavljanje merljivih ciljeva; Kome se utvrđuju ciljevi, postupak i period utvrđivanja i izmene ciljeva; Povezanost utvrđivanja radnih ciljeva sa planskim dokumentima i drugim dokumentima od značaja za rad organa; Primeri radnih ciljeva; Uloge jedinice/zaposlenog za ULJR i rukovodilaca u postupku utvrđivanja radnih ciljeva; Način informisanja službenika o postavljenim ciljevima kao i očekivanja rukovodilaca; Prepoznavanje grešaka u distribuciji ocena; Komunikacija sa rukovodiocima u distribuciji ocena; Mesto ocenjivanja u sistemu upravljanja ljudskim resursima; Praćenje rada službenika; Odgovornost učesnika u postupku ocenjivanja; Vreme ocenjivanja i izuzeci od ocenjivanja; Merila za ocenjivanje i način njihovog vrednovanja; Vrste ocena i postupak ocenjivanja; Prevremeno i vanredno ocenjivanje; Priprema izveštaja o ocenjivanju; Vođenje završnog razgovora i donošenje rešenja o ocenjivanju; Posledice ocenjivanja (napredovanje i nagrađivanje); Analiza i izveštavanje o rezultatima ocenjivanja na nivou organa. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju, rukovodioci užih unutrašnjih jedinica i zaposleni koji obavljaju poslove upravljanja ljudskim resursima |
Naziv programa obuke |
13.4. ANALIZA OPISA POSLOVA RADNOG MESTA I IZRADA PRAVILNIKA O UNUTRAŠNJEM UREĐENJU I SISTEMATIZACIJI RADNIH MESTA ZASNOVANO NA KOMPETENCIJAMA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima; |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i razvoj veština za sprovođenje analize posla, izrade opisa poslova radnih mesta i razvrstavanje radnih mesta. |
Opis programa i tematskih celina |
Prepoznavanje svrhe radnog mesta u okviru organa i definisanje svrhe poslova i dužnosti zaposlenog na određenom radnom mestu; Metode za analizu posla; Merila za procenu radnog mesta i njihovo objašnjenje; Analiza Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta i sastavljanje prethodnog opisa radnog mesta; Značaj i uloga jedinice/zaposlenog za upravljanje ljudskim resursima i rukovodioca u određivanju prethodnog opisa radnog mesta; Određivanje zvanja; Povezanost obrasca konačnog opisa radnog mesta i pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta; Dokumentaciona osnova za izradu pravilnika; Ponašajne kompetencije i pokazatelji njihovog ispoljavanja; Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada i za određeno radno mesto; Obrazac kompetencija i njegovi elementi; Povezanost prethodnog opisa poslova radnog mesta sa kompetencijama; Značaj pravilnog određivanja kompetencija; Dobra praksa u oblasti upravljanja ljudskim resursima. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju, rukovodioci užih unutrašnjih jedinica i zaposleni koji obavljaju poslove upravljanja ljudskim resursima |
Naziv programa obuke |
13.5. DISCIPLINSKA ODGOVORNOST |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima; |
Cilj programa |
Unapređenje znanja polaznika o specifičnostima primene propisa kojima je uređena disciplinska odgovornost službenika i podizanje svesti o povredama dužnosti iz radnog odnosa. |
Opis programa i tematskih celina |
Pojam disciplinske odgovornosti i uzajamni odnos krivične i disciplinske odgovornosti; Vrste povreda dužnosti iz radnog odnosa; Pokretanje disciplinskog postupka, nadležnost disciplinske komisije i disciplinski postupak protiv službenika na položaju; Vođenje disciplinskog postupka i odlučivanje o disciplinskoj odgovornosti; Pravni lekovi, zastarelost i usmena rasprava; Izbor, odmeravanje i nadležnost za izricanje disciplinske mere; Vrste disciplinskih mera i udaljenje sa rada; Upis disciplinske kazne u kadrovsku evidenciju i njeno brisanje; Disciplinska odgovornost nameštenika. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju, rukovodioci užih unutrašnjih jedinica i ostali zaposleni. |
Naziv programa obuke |
13.6. SPREČAVANJE ZLOSTAVLJANJA NA RADU - MOBING |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima. |
Cilj programa |
Upoznavanje službenika sa sprečavanjem zlostavljanja na radu, kao obavezama, pravima, postupcima i načinima sprečavanja i zaštite od zlostavljanja na radu. |
Opis programa i tematskih celina |
Istorijat, smisao i značaj zaštite od sprečavanja zlostavljanja na radu; Pravni okvir - Zakon o sprečavanju zlostavljanja na radu i Pravilnik o pravilima ponašanja poslodavaca i zaposlenih u vezi sa prevencijom i zaštitom od zlostavljanja na radu, međunarodni akti i srodni zakoni koji štite ličnost zaposlenog - radnopravni aspekt Zakona o zaštiti podataka o ličnosti (povreda privatnosti zaposlenog kao mobirajuća aktivnost), Zakon o zaštiti uzbunjivača (uzbunjivanje kao motiv mobinga), Zakon o zabrani diskriminacije (sa ciljem razgraničavanja mobinga od diskriminacije); ; Prava, obaveze i odgovornosti poslodavca i zaposlenog u vezi sa zlostavljanjem; prevencija od zlostavljanja i zloupotrebe prava na zaštitu od zlostavljanja; pravila ponašanja u vezi sa zaštitom od zlostavljanja; Postupak za zaštitu od zlostavljanja kod poslodavca i izuzeci; Sprovođenje postupka posredovanja i uloga i veštine posrednika u nalaženju zajednički prihvatljivog rešenja; Ponašanje koje može ukazati na zlostavljanje na radu; Postupak za utvrđivanje odgovornosti zaposlenog; Mere za sprečavanje zlostavljanja do okončanja postupka i zaštita učesnika u postupku; Sudska zaštita i primeri dobre prakse; Specifičnost dokaznog postupka - zakon i praksa. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici |
14. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE PODACIMA
Naziv programa obuke |
14.1. KAKO KREIRATI DOBAR IZVEŠTAJ |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada studijsko-analitički poslovi |
Cilj programa |
Razvoj znanja polaznika za primenu naprednih funkcija u Ekselu |
Opis programa i tematskih celina |
Kako izgleda dobar izveštaj; Osnove vizuelizacije i uobičajene greške kod vizuelizacije; Tipovi grafikona u Excel-u i kako ih izabrati, fino podešavanje grafikona; Komandne table (dashboard), Ključna pitanja prilikom kreiranja dashboard-a, Kreiranje dashboard-a, primeri dobre i loše prakse |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Zaposleni koji rade na poslovima prikupljanja i obrade podataka, izrade analiza, izveštaja i drugih materijala, kao i oni koji pripremaju izveštaje za donosioce odluka |
15. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: KOMUNIKACIJA I ODNOSI SA JAVNOŠĆU
Naziv programa obuke |
15.1. ODNOSI SA JAVNOŠĆU |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi odnosa s javnošću |
Cilj programa |
Sticanje novih i unapređenje postojećih znanja i veština za dobro upravljanje odnosima sa javnošću |
Opis programa i tematskih celina |
Odnosi sa javnošću - definisanje pojma, medijska pismenost, medijske poruke i efekti); Tehnike i alati u PR-u; Davanje izjave za medije; Pisanje saopštenja za javnost; Metodologija i alati za prikupljanje i analizu podataka: press clipping i media monitoring i pregled podataka; Regulacija i samoregulacija medija (konvencije, nacionalni zakoni, etičko i profesionalno ponašanje medija); Potencijalno štetni medijski sadržaji, lažne vesti i spinovanje; Pravna zaštita institucije od neistinitih informacija; Šta novinari žele i šta im treba - kako da nam se interesi poklope?; Kreiranje plana internih odnosa sa javnošću; Strategije lobiranja, pregovaranja i rešavanja konflikata; Nove tehnologije i njihova društvena uloga (interaktivna komunikacija i novi medijski sadržaji: blog, vlog i slično).; Kreiranje sadržaja sajta, priprema tekstova i slika, najčešće greške; Efikasno i praktično korišćenje društvenih mreža u odnosima sa javnošću (upotreba Web 2.0 aplikacija u odnosima sa javnošću - Facebook, Twitter i sl.,); Faze razvoja krizne komunikacije; Plan komunikacije u kriznim situacijama; Tehnike upravljanja kriznom situacijom; Primeri krizne komunikacije u organu; Otvoreno i prikriveno zastrašivanje pomoću tehničkih medija (cyberbullying) i kako na njega odgovoriti; Antidiskriminacija u odnosima sa javnošću; Participacija civilnog društva u odnosima sa javnošću |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici zaposleni u organizacionim jedinicama za komunikacije u organima, zaposleni na poslovima odnosa sa javnošću |
Naziv programa obuke |
15.2. MENADŽMENT DOGAĐAJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi odnosa s javnošću |
Cilj programa |
Sticanje neophodnih znanja i veština za uspešno organizovanje i upravljanje događajima |
Opis programa i tematskih celina |
Utvrđivanje ciljne grupe događaja; Planiranje satnice događaja; Definisanje adekvatne lokacije događaja (hotelske sale i restorani, svečane sale i prostor institucija, otvoreni prostor); Upravljanje timom koji radi na realizaciji događaja; Priprema "scene" događaja (bina, video bim, vol sa logoom institucije, osvetljenje i prostor za davanje izjava); Vođenje check liste događaja; Planiranje budžeta događaja; Planiranje i pozivanje zvanica i medija; Organizacija specifičnih vrsta događaja (Press konferencije, kokteli, prijemi, događaji za više od 150 ljudi i virtuelni događaji); I šta kada nešto pođe po zlu (otkazivanje i kašnjenje učesnika, učesnici "probijaju" satnicu, izlaganje učesnika nije u skladu sa temom ili je uvredljivo, glasna publika, neprijatno pitanje iz publike ili nema pitanja iz publike) - moć improvizacije; Priprema štampanog i elektronskog materijala za učesnike događaja i predstavnike medija; Obaveze prema učesnicima i medijima po završetku događaja (izjave, slanje saopštenja, fotografija i snimaka); Antidiskriminacija u organizaciji i realizaciji događaja |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici zaposleni u organizacionim jedinicama za komunikacije u organima, zaposleni na poslovima odnosa sa javnošću |
16. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: INFORMATIČKI POSLOVI
Naziv programa obuke |
16.1. BAZE PODATAKA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada informatički poslovi |
Cilj programa |
Produktivnije korišćenje postojećih aplikacija razvijenih u MS Access okruženju kao i osposobljavanje polaznika za korišćenje osnovnih tehnika definisanja i manipulisanja podacima pomoću SQL |
Opis programa i tematskih celina |
Osnovni pojmovi o bazama podataka; Razumevanje osnovnog koncepta baza podataka; Tabele (osnovne operacije, struktura, tipovi podataka, definisanje ključeva, indeksiranje); Veze između tabela (vrste i razumevanje veza, normalizacija tabela); Upiti (struktura i rad sa SQL jezikom); Povezivanje podataka (uvoz, izvoz). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Zaposleni koji obavljaju informatičke poslove, posebno zaposleni koji rade na programima razvijenim u sistemu za upravljanje bazom podataka |
Naziv programa obuke |
16.2. VEB PREZENTACIJE ORGANA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada informatički poslovi |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština polaznika za samostalnu izradu i ažuriranje internet prezentacija organa |
Opis programa i tematskih celina |
Uredba o bližim uslovima za izradu i održavanje veb prezentacije organa; Ključni elementi izrade veb prezentacije: sadržaj, usluge, pristupačnost, jezik i pismo, grafičko rešenje i dizajn, navigacija, upotrebljivost i dostupnost, bezbednost, određivanje domena i održavanje; Primeri dobre prakse; Usaglašenost veb prezentacija; Tehnike za povećanje vidljivosti internet prezentacija organa |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Zaposleni koji obavljaju informatičke poslove, posebno oni koji rade na poslovima održavanja veb sajtova ili pripremanja sadržaja za isti |
PROGRAM OBUKE RUKOVODILACA ZA 2023. GODINU
SADRŽAJ
1. |
KOMUNIKACIJA I ODNOSI SA JAVNOŠĆU |
3 |
|
|
1.1. |
POSLOVNI PROTOKOL |
3 |
|
1.2. |
JAVNI NASTUP |
4 |
2. |
VEŠTINE RUKOVOĐENJA I LIČNI RAZVOJ |
5 |
|
|
2.1. |
KORIGOVANJE LOŠEG RADNOG UČINKA I PONAŠANJA |
5 |
|
2.2. |
POSTAVLJANJE CILJEVA |
6 |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA:
1. KOMUNIKACIJA I ODNOSI SA JAVNOŠĆU
Naziv programa obuke |
1.1. POSLOVNI PROTOKOL |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi odnosa s javnošću; Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi rukovođenja |
Opis programa i tematskih celina |
Uvod u protokol (istorijat i tipovi protokola); Pravila poslovno-diplomatskog protokola; Terminologija i norme (upoznavanje, predstavljanje, obraćanje i oslovljavanje); Pisana i usmena diplomatska komunikacija; Tipovi događaja (državne posete, sastanci, međunarodne konferencije, nacionalni praznici, sahrane i ceremonije polaganja venaca, svečane ceremonije potpisivanja sporazuma, planiranje, priprema i realizacija posete, prikupljanje informacija, doček, ispraćaj, bezbednosni aspekt, smeštaj, prevoz); Organizacija i logistika (isticanje zastava; interkulturna komunikacija); Gostoprimstvo (planiranje i priprema, pozivanje i izbor gostiju, vrste svečanih obeda, pravila preseansa, raspored sedenja, pravila ponašanja za vreme obeda, jelovnici, plac karte, dres kod; Resursi (angažovanje eksternih profesionalaca, oprema, prevozna sredstva, tehnika); Antidiskriminacija u poslovnom protokolu. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština polaznika u vezi sa osnovnim pravilima poslovnog ponašanja |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju i službenici na rukovodećim radnim mestima |
Naziv programa obuke |
1.2. JAVNI NASTUP |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi odnosa s javnošću; Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi rukovođenja |
Opis programa i tematskih celina |
Kompozicija ili redosled izlaganja u zadatom vremenskom okviru; Upotreba glasa, dikcije i govora tela; Kontakt očima i uključivanje polaznika u diskusiju; Važnost humora; Pogodne situacije za obraćanje rukovodioca odnosno službe za odnose sa javnošću; Strah i trema i kako ih prevazići; Tehnike za razvoj samopouzdanja i sigurnosti u nastupu; Snalaženje u vremenu i reakcija na primedbe, pitanja i napade polaznika; Tipične greške u prezentacijama i kako ih izbeći; Dogovaranje gostovanja i utvrđivanje pitanja; Pravila pripreme izjave za medije; Antidiskriminacija u javnom nastupu; Kodeks oblačenja za medijske nastupe; Davanje izjave za medije; Konferencija za novinare; Simulacija i snimanje davanja intervjua u studiju - uživo. |
Cilj programa |
Unapređenje prezentacijskih veština zaposlenih kako bi što efikasnije, uverljivije i profesionalnije javno nastupali |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju i službenici na rukovodećim radnim mestima |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA:
2. VEŠTINE RUKOVOĐENJA I LIČNI RAZVOJ
Naziv programa obuke |
2.1. KORIGOVANJE LOŠEG RADNOG UČINKA I PONAŠANJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Upravljanje ljudskim resursima |
Opis programa i tematskih celina |
Problem i uzroci lošeg radnog učinka zaposlenog; Informisanje zaposlenog o lošem radnom učinku; Vremenski okvir akcije; Ispravna komunikaciona scena; Produktivan i pozitivan stil komunikacije; Korigovanje, a ne kritikovanje; Model trening diskusije; Poverenje zaposlenog; Model korektivne akcije; Dobri i loši ishodi; Međuljudski odnosi u timu; Upravljanje stresom i konfliktom. |
Cilj programa |
Ovladavanje veštinom korigovanja, a ne kritikovanja lošeg radnog učinka i ponašanja na način koji smanjuje stres i nelagodnost i rukovodiocu i zaposlenom u tom procesu. Kreiranje pozitivne, motivacione interakcije između lidera i zaposlenog koja jača dvosmernu ulicu poverenja koja je preduslov za uspešnu saradnju i moderno rukovođenje ljudima. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju i službenici na rukovodećim radnim mestima |
Naziv programa obuke |
2.2. POSTAVLJANJE CILJEVA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata; Ponašajna kompetencija: Strateško upravljanje. |
Opis programa i tematskih celina |
Zašto je postavljanje ciljeva važno za uspeh u poslu? Vizija uspešne ličnosti i uspešnog tima; Tipovi i podele ciljeva; Šest koraka za efektivno postavljanje ciljeva; Karakteristike efektivnih ciljeva; Postavljanje ciljeva zajedno sa timom; Upravljanje po zadacima i ciljevima; Osnovna pravila za efektivno planiranje; Kontrola timskog izvršenja ciljeva; Saznanja nauke o mozgu olakšavaju postavljanje ciljeva; Saveti za uspešno postavljanje ciljeva. |
Cilj programa |
Razumevanje značaja postavljanja ciljeva za uspeh u obavljanju posla, ovladavanje tehnikama za efektivno postavljanje ličnih i timskih ciljeva i tehnikama za upravljanje prioritetima i praćenje izvršenja timskih zadataka i ciljeva |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju i službenici na rukovodećim radnim mestima |