PRAVILNIK
O USLOVIMA I NAČINU DODELE BUDŽETSKIH SREDSTAVA ZA FINANSIRANJE POTREBA I INTERESA MLADIH NA TERITORIJI AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 2/2023)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se uslovi i način dodele sredstava, odnosno odobrenja projekata za ostvarivanje potreba i interesa mladih na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodina), utvrđuju se subjekti koji mogu podnositi predloge projekata, izgled i sadržina predloga projekata i dokumentacija koja se uz predlog podnosi, kao i način odlučivanja o predloženim projektima i druga pitanja značajna za realizaciju odobrenih projekata.

Član 2

Sve imenske reči koje se u ovom pravilniku koriste u muškom rodu, a imaju i ženski rod, podrazumevaju i istovremeno obuhvataju iste imenske reči u ženskom rodu.

Član 3

Pravo na dodelu sredstava imaju pravna lica sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine - udruženja mladih i za mlade, omladinske i studentske organizacije, savezi, jedinice lokalne samouprave, kancelarije za mlade, vaspitno-obrazovne ustanove i druge ustanove.

Član 4

Sredstva iz člana 1. ovog pravilnika obezbeđuju se u budžetu AP Vojvodine i vode se na posebnom budžetskom razdelu Pokrajinskog sekretarijata za sport i omladinu (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Sredstava za projekte raspoređuju se i koriste u skladu sa zakonom, ovim pravilnikom i planom izvršenja budžeta AP Vojvodine za tekuću budžetsku godinu Sekretarijata, a u skladu s raspoloživim sredstvima budžeta AP Vojvodine.

Član 5

Sredstva za finansiranje projekata dodeljuju se na osnovu raspisanih pojedinačnih javnih konkursa (u daljem tekstu: konkurs). Konkursi za dodelu sredstava objavljuju se na način utvrđen odlukom o budžetu AP Vojvodine.

Član 6

Sekretarijat raspisuje pojedinačne konkurse za finansiranje potreba i interesa mladih u AP Vojvodini, posebno za svaku od navedenih oblasti:

1) projekte podrške sprovođenju omladinske politike;

2) realizaciju programa "Fond za talente";

3) nagrađivanje darovitih učenika i njihovih mentora;

4) podrška osnivanju ili osnaživanju Kancelarija za mlade u APV.

Konkursi se raspisuju prema kalendaru koji utvrđuje Sekretarijat.

Član 7

Monitoring realizacije projekata po konkursima iz sektora omladine, vrši Sekretarijat.

Sekretarijat može putem javnog konkursa izabrati i jednu organizaciju koja će vršiti monitoring realizacije projekata. Ova organizacija podnosi Sekretarijatu periodične izveštaje o svom radu i o realizaciji projekata.

Član 8

Zahtevi za dodelu sredstava dostavljaju se isključivo na obrascu za omladinske projekte, koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije.

Zahtev za dodelu sredstava za projekte, pored opštih napomena (pun naziv, sedište, broj računa i slično), treba posebno da sadrži:

- jasno napisan predlog projekta;

- jasnu vezu između ciljeva, zadataka i aktivnosti;

- realan i dostižan cilj;

- relevantnost problema za datu zajednicu;

- značaj projekta za AP Vojvodinu;

- realan pristup rešavanju problema;

- celishodnost predloženih rešenja i metoda;

- realan predlog potrebnih sredstava za realizaciju aktivnosti;

- ukoliko postoji aktivno uključivanje zajednice ili uspostavljanje međusektorskih partnerstava - dokaz o potpisanoj saradnji.

Zahtevi koji ne budu dostavljeni na u propisanoj formi iz stava 1. ovog člana, ili budu nepotpuni po svojoj sadržini, neće se razmatrati.

Član 9

Prilikom odlučivanja o dodeli sredstava, prioritet imaju projekti koji:

- daju i predlažu nove ili druge moguće pristupe problemu;

- imaju dugoročni uticaj i održivost i po okončanju realizacije projekta;

- mogu poslužiti kao model za druge projekte;

- imaju cilj - usvajanje novih primenjivih znanja (studijska putovanja);

- imaju podršku šire zajednice (strani donatori, republički organi, organi AP Vojvodine ili jedinice lokalne samouprave, biznis sektor);

- imaju cilj - da unaprede javno zdravlje mladih;

- razvijaju i unapređuju oblasti u vezi s mladima, a naročito sledeće: obrazovanje mladih, zapošljavanje mladih, zdravlje i socijalna politika prema mladima, kultura i informisanje mladih, aktivizam i slobodno vreme mladih, volonterizam i mobilnost mladih, bezbednost mladih i zaštita životne sredine, kao i održivi razvoj;

- razvijaju i unapređuju kulturne tradicije među mladima, posebno one specifične za AP Vojvodinu;

- imaju što veći obuhvat učesnika i korisnika - kako direktnih, tako i indirektnih;

- prate broj mladih žena i muškaraca koji učestvuju u aktivnostima, odnosno onih koji su među krajnjim korisnicima - kako direktnim, tako i indirektnim - i vode računa o njima;

- senzibilišu ravnomernu rodnu zastupljenost.

Posebnu pažnju imaće projekti koji proširuju i promovišu aktivnosti, znanja i veštine mladih iz AP Vojvodine u druge regione, opštine i gradove Republike Srbije.

Član 10

Komisiju za stručni pregled podnetih predloga projekata za finansiranje projekata od interesa u AP Vojvodini u oblasti omladinskog sektora (u daljem tekstu: Komisija) obrazuje pokrajinski sekretar za sport i omladinu (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar).

Komisija ima tri člana, koji se imenuju iz reda zaposlenih u Sekretarijatu.

Član 11

Komisija obavlja stručan pregled i vrednuje predložene projekte - u skladu sa uslovima i kriterijumima navedenim u pomenutom zakonu, ovom pravilniku i konkursu - i dostavlja predlog za odobrenje projekata.

Komisija utvrđuje predloge za odobrenje projekata na osnovu ispunjenosti sledećih kriterijuma i bodovanja:

 

Kriterijumi

broj bodova

1.

Povezanost rezultata i efekata programa ili projekta s ciljevima konkursa

25

1.1

Usklađenost ciljeva i rezultata predloga programa ili projekta s ciljem konkursa

13

1.2

Usklađenost predloga programa ili projekta sa potrebama ciljne grupe/krajnjih korisnika

12

2.

Kapacitet nosioca programa ili projekta

10

2.1

Reference lica koja realizuju program ili projekat

10

3.

Sadržaj i izvodljivost predloga programa ili projekta

20

3.1

Da li su predložene aktivnosti logične, odgovarajuće, praktične i u skladu s ciljevima, očekivanim rezultatima i predviđenim ciljnim grupama?

10

3.2

Da li je plan realizacije jasno razrađen i izvodljiv?

5

3.3

Da li su prikazani rezultati merljivi?

5

4.

Obuhvat i kriterijum uključenosti ciljne grupe

15

4.1

Broj direktnih krajnjih korisnika u odnosu na predložene aktivnosti i finansijski plan programa ili projekta?

5

4.2

Da li je projektom planirano uključivanje mladih iz odgovarajućih kategorija (struktura mladih) u odnosu na cilj programa ili projekata?

5

4.3

Da li je predviđeno zastupanje principa rodne ravnopravnosti?

5

5.

Svrsishodnost i racionalnost troškova programa ili projekta

18

5.1

Da li su pojedinačne predložene budžetske linije opravdane u odnosu na planirane aktivnosti i rezultate programa ili projekta uključujući i aktivnosti ljudskih i finansijskih resursa?

8

5.2

Da li je visina predloženog troška planirane budžetske linije realna?

10

6.

Vidljivost programa ili projekata

12

6.1

Način i stepen informisanja mladih i šire javnosti u odnosu na teritorijalnu pokrivenost projekta

6

6.2

Da li su prikazani indikatori merljivi?

6

 

UKUPAN BROJ BODOVA

100

Na osnovu kriterijuma i bodovanja, Komisija rangira predloge projekata koje će finansirati. Projekti koji budu bodovani ispod 50 bodova, ne mogu se finansirati.

Član 12

Nakon utvrđenih predloga Komisije, pokrajinski sekretar odlučuje o njima i sastavlja listu projekata za finansiranje sa iznosom odobrenih sredstava, koju objavljuje na internet sajtu Sekretarijata.

Član 13

Broj predloga programa koji mogu biti podneti po jednom konkursu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se da jedan nosilac programa može da podnese samo jedan predlog programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan predlog programa; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više njih može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na tim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa.

Član 14

Sekretarijat neće odobravati sredstva za:

- zahteve podnosilaca koji nisu u predviđenom roku podneli izveštaj (narativni i finansijski) o realizaciji prethodnih projekata i utrošku sredstava dobijenih od Sekretarijata ili nisu ispunili druge ugovorom preuzete obaveze;

- predloge projekata koji nisu podneti blagovremeno, kao i one koji nisu na obrascu koji se nalazi na sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije;

- predloge podnosilaca koji nisu dostavili izveštaj o namenskom utrošku sredstava po prethodno odobrenim projektima ovog sekretarijata;

- zahteve koji nisu ispunili kriterijume iz članova 8. i 9. ovog pravilnika.

Član 15

S nosiocem odobrenog projekta Sekretarijat zaključuje ugovor o njegovoj realizaciji.

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: naziv odobrenog projekta, vreme/ rok realizacije, visina dodeljenih sredstava, način praćenja realizacije, kao i obaveze nosioca projekta u pogledu realizacije i podnošenja izveštaja o realizaciji.

Odobrena sredstva za realizaciju konkretnog projekta mogu se koristiti isključivo za realizaciju tog projekta, u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Sekretarijata i nosioca projekta.

Član 16

O odobrenju finansiranja projekta podnosioci zahteva obaveštavaju se telefonskim putem ili elektronskom poštom.

Ukoliko ovlašćeno lice za zastupanje podnosioca zahteva ili lice koje ono pismeno ovlasti ne pristupi potpisivanju ugovora u roku od osam (8) dana od dana obaveštavanja, smatraće se da je podnosilac odustao od svog zahteva, o čemu će se sačiniti službena beleška koja će biti poslata podnosiocu zahteva.

Član 17

Nosilac odobrenog projekta dužan je da - po završetku projekta - dostavi završni izveštaj o realizaciji i utrošku sredstava na obrascu koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije, u roku navedenom u ugovoru, uz obavezan prilog overenih fotokopija računa i druge prateće dokumentacije, kao i izvode iz banke za sve nastale rashode.

Sekretarijat može obustaviti dalje finansiranje projekta, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizaciji projekta ukoliko se utvrdi da se projekat ne realizuje u skladu sa ugovorom.

Član 18

U slučaju da nosilac projekta ne podnese izveštaj u ugovorenom roku, odnosno da ne dostavi potpun izveštaj ili u slučaju sumnje da dodeljena sredstva nisu namenski korišćena, Sekretarijat će pokrenuti postupak pred pokrajinskim organom uprave nadležnim za budžetsku inspekciju radi kontrole namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Nosioci projekta dužni su da budžetskoj inspekciji AP Vojvodine omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

II POSEBNE ODREDBE O FINANSIRANJU POJEDINIH PROGRAMA I AKTIVNOSTI

Član 19

Na podnošenje predloga projekata, kriterijume i način odlučivanja - koji nisu utvrđeni na poseban način u ovom delu pravilnika - primenjuju se opšte odredbe o podnošenju predloga projekata i načinu odlučivanja po opštem i pojedinačnim konkursima ovog pravilnika.

Posebne odredbe koje se odnose na realizaciju programa "Fond za talente"

Član 20

Projekti za realizaciju programa "Fond za talente" namenjeni su afirmisanim mladim talentima radi podrške i obezbeđivanja njihovog kontinuiteta rada i uspeha, poboljšanja uslova za njihov rad i napredovanja.

Član 21

Pravo na učešće u raspodeli sredstava po programu "Fond za talente" imaju vaspitno-obrazovne ustanove sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine.

Član 22

Uz zahtev, neophodno je dostaviti i sledeću dokumentaciju:

- kopije stečenih diploma i nagrada mladog talenta na reprezentativnim takmičenjima u zemlji ili inostranstvu u jednoj ili više oblasti, kojima se dokazuje njegova dosadašnja uspešnost i kontinuitet rada;

- za studente, dokument kojim se dokazuje postignut prosek iznad 8,50 na studijama;

- preporuka mentora ili direktora škole;

- dokumentacija koja se odnosi na projekat (planirano takmičenje ili usavršavanje) za koji se traže sredstva.

Član 23

Sredstva su predviđena za finansiranje:

- priprema i učešća mladih talenata na reprezentativnim takmičenjima u zemlji ili inostranstvu;

- stručnog usavršavanja mladih talenata;

- poboljšanja uslova za rad i unapređivanje nastavnog procesa rada s mladim talentima u obrazovnoj ustanovi;

- nabavkom opreme i učila neophodnih za rad s mladim talentima;

- studijskih usavršavanja.

Član 24

Kriterijumi na osnovu kojih će se raditi procena opravdanosti zahteva jesu:

- postignuti dosadašnji rezultati učenika ili studenta na reprezentativnim takmičenjima u zemlji ili inostranstvu;

- nivo takmičenja za koja se potražuju sredstva;

- kontinuitet uspešnosti mladog talenta na takmičenjima;

- opšti uspeh u redovnom školovanju;

- prosek postignut na studijama;

- celishodnost predloženih metoda i aktivnosti u radu s mladim talentom;

- realan predlog potrebnih sredstava za realizaciju predviđenih aktivnosti;

- preporuka mentora ili relevantnog stručnjaka;

- aktivizam studenta u strukovnim ili studentskim organizacijama;

- dosadašnje promovisanje postignuća u oblasti umetnosti (koncerti, izložbe);

- realan i dostižan cilj.

Član 25

Reprezentativnim takmičenjem u zemlji ili inostranstvu smatraju se takmičenja koja se nalaze u kalendaru takmičenja i smotri učenika osnovnih i srednjih škola za tekuću školsku godinu - koji donosi nadležno ministarstvo; takmičenja prvog ranga prema standardima za rangiranje muzičkih takmičenja u oblasti muzičke i baletske umetnosti za tekuću školsku godinu - koje donosi nadležno ministarstvo, kao i takmičenja, smotre ili manifestacije za koje Komisija utvrdi da su od posebnog značaja za razvoj obrazovanja, odnosno nauke, tehnike i umetnosti u AP Vojvodini.

Posebne odredbe o nagrađivanju darovitih učenika i njihovih mentora

Član 26

Pravo na novčanu nagradu imaju daroviti učenici osnovnih i srednjih škola, s prebivalištem na teritoriji AP Vojvodine, koji su postigli vrhunske rezultate odnosno osvojili prvo mesto na republičkim takmičenjima ili postigli značajne rezultate u inostranstvu u oblasti obrazovanja, odnosno nauke, tehnike i umetnosti. Takođe, pravo na novčanu nagradu imaju i njihovi mentori.

Član 27

Predloge za nagrađivanje darovitih učenika i njihovih mentora Komisiji za stručni pregled podnetih predloga dostavlja Komisija za nagrađivanje darovitih učenika osnovnih i srednjih škola - obrazovana aktom o obrazovanju komisije, saglasno članu 7. Odluke o nagrađivanju darovitih učenika osnovnih i srednjih škola ("Službeni list APV", broj 17/2005), do 31. oktobra tekuće godine.

Komisija će utvrditi listu kandidata za nagrađivanje i dostaviti je pokrajinskom sekretaru na odlučivanje.

Član 28

Na osnovu predloga Komisije, pokrajinski sekretar utvrđuje listu kandidata za nagrađivanje, koju objavljuje na internet sajtu Sekretarijata.

Pokrajinski sekretar rešenjem odlučuje o nagrađenim darovitim učenicima i o visini novčanih sredstava kojima će učenici biti nagrađeni, u skladu s tekućim budžetom AP Vojvodine.

III ZAVRŠNE ODREDBE

Član 29

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".

Član 30

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o uslovima i načinu dodele budžetskih sredstava za finansiranje potreba i interesa mladih na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", br. 3/17, 18/18 i 36/18).