ODLUKA

O OPŠTINSKIM PUTEVIMA NA TERITORIJI GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 33/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi i način upravljanja, finansiranja, izgradnje, rekonstrukcije, održavanja, zaštite, korišćenja, kao i druga pitanja od značaja za opštinske puteve na teritoriji grada Kraljeva.

Član 2

Opštinski put u smislu ove odluke, je javni put koji saobraćajno povezuje naseljena mesta na teritoriji grada Kraljeva, kao i teritoriju grada sa mrežom državnih puteva.

Član 3

Skupština grada Kraljeva donosi Odluku o kategorizaciji opštinskih puteva, Odluku o određivanju pravaca granica javnog puta u naselju i Odluku o pravcu državnog puta koji prolazi kroz naselje.

Predlog odluke priprema organizaciona jedinica Gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja u saradnji sa upravljačem puteva, odnosno Javnim preduzećem za uređivanje građevinskog zemljišta "Kraljevo".

II UPRAVLJANJE OPŠTINSKIM PUTEVIMA

Upravljač opštinskog puta

Član 4

Delatnost upravljanja opštinskim putevima na teritoriji grada Kraljeva obavlja Javno preduzeće za uređivanje građevinskog zemljišta "Kraljevo" iz Kraljeva (u daljem tekstu: upravljač puta).

Delatnost upravljanja

Član 5

Upravljanje opštinskim putevima je delatnost od opšteg interesa.

Upravljanje opštinskim putevima u smislu ove odluke, obuhvata:

1) planiranje, projektovanje, izgradnju, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu opštinskih puteva;

2) vršenje investitorske funkcije na projektovanju, izgradnji, održavanju i rekonstrukciji opštinskih puteva;

3) organizovanje i obavljanje stručnih poslova na projektovanju, izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti opštinskih puteva;

4) ustupanje radova na projektovanju, izgradnji, održavanju, rekonstrukciji i stručnom nadzoru opštinskih puteva;

5) organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom opštinskih puteva;

6) organizovanje naplate i kontrolu naplate naknada za korišćenje opštinskog puta, vršenje javnih ovlašćenja;

7) praćenje stanja putne mreže opštinskih puteva;

8) zaštitu opštinskih puteva;

9) označavanje opštinskih puteva i vođenje evidencije o opštinskim putevima i o saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve;

10) upravljanje saobraćajem i organizovanje i obavljanje brojanja vozila na opštinskim putevima.

Izveštaji o izvršenoj kontroli i o stanju opštinskih puteva

Član 6

Upravljač puta dužan je da najmanje jednom u toku godine, a najkasnije do 1. septembra tekuće godine, podnese godišnji izveštaj o izvršenoj kontroli i oceni stanja opštinskog puta.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana dostavlja se organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Kraljeva nadležnoj za poslove saobraćaja (u daljem tekstu: organizaciona jedinica nadležna za poslove saobraćaja), koji potom usvaja Gradsko veće grada Kraljeva.

Planski akti upravljača puta

Član 7

Upravljač puta donosi srednjoročni plan izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite opštinskih puteva, godišnji program radova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti opštinskih puteva, pojedinačne studije, uz prethodno pribavljeno mišljenje organizacione jedinice nadležne za poslove saobraćaja.

Saglasnost na akte iz stava 1. ovog člana daje Gradsko veće grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Upravljač puta dužan je da godišnji program radova na održavanju i zaštiti opštinskih puteva kojima upravlja dostavi na saglasnost Gradskom veću, a preko organizacione jedinice nadležne za poslove saobraćaja, najkasnije do 1. novembra tekuće godine.

Način održavanja i zaštite opštinskog puta

Član 8

Upravljač puta dužan je da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje i zaštitu opštinskih puteva i da obezbedi nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja na istim.

Upravljač puta, odgovara za štetu koja nastane korisnicima opštinskih puteva zbog propuštanja blagovremenog obavljanja pojedinih radova na redovnom održavanju opštinskih puteva, odnosno zbog izvođenja tih radova suprotno propisanim tehničkim uslovima i načinu njihovog izvođenja.

Član 9

Upravljač puta dužan je da označava i vodi evidenciju o opštinskim putevima kao i saobraćajno-tehničkim i drugim podacima za iste, u skladu sa zakonom.

Član 10

Upravljaču puta poverava se vršenje javnih ovlašćenja koja se odnose na:

1) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju i rekonstrukciju saobraćajnog priključka na opštinski put i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova;

2) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije, odnosno za postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta na opštinskom putu i zaštitnom pojasu opštinskog puta (železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekti visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i dr.) i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova;

3) izdavanje saglasnosti za održavanje sportske ili druge priredbe na opštinskom putu;

4) izdavanje dozvole za obavljanje vanrednog prevoza na opštinskom putu;

5) izdavanje dozvole za prekomerno korišćenje opštinskog puta;

6) izdavanje odobrenja za postavljanje reklamnih tabli i panoa na opštinskom putu;

7) izdavanje odobrenja za postavljanje uređaja za obaveštavanje ili oglašavanje na opštinskom putu;

8) izdavanje saglasnosti za preusmeravanje saobraćaja na opštinski put u slučaju obavljanja radova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti drugih puteva.

Akta iz stava 1. tačke 4), 5), 6), 7) i 8) izdaju se na osnovu prethodno izdatih saobraćajno-tehničkih uslova.

Upravljač puta dužan je da odluči po zahtevu za:

1) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije iz stava 1. tačke 1) i 2) ovog člana u roku propisanom zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja;

2) izdavanje saglasnosti, odnosno dozvole iz stava 1. tačke 3), 4) i 8) ovog člana, u roku od osam radnih dana od dana podnošenja zahteva;

3) izdavanje dozvole, odnosno odobrenja iz stava 1. tačke 5), 6) i 7) ovog člana, u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.

Protiv akta iz stava 1. ovog člana, može se izjaviti žalba Gradskom veću, u roku od 15 dana od dana dostavljanja tog akta.

Upravljač puta dužan je da o aktu donetom u vršenju javnih ovlašćenja vodi evidenciju koju ažurira na dnevnom nivou i objavljuje na svojoj internet stranici.

III FINANSIRANJE OPŠTINSKIH PUTEVA

Član 11

Finansiranje izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite opštinskih puteva obezbeđuje se iz:

1) budžeta Grada Kraljeva;

2) naknade za upotrebu opštinskih puteva;

3) finansijskih kredita;

4) ulaganja domaćih i stranih lica;

5) namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i

6) drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 12

Za korišćenje opštinskih puteva plaća se naknada, i to:

1) naknada za vanredni prevoz;

2) naknada za postavljanje reklamnih tabli, reklamnih panoa, uređaja za obaveštavanje ili oglašavanje na opštinskom putu, odnosno na drugom zemljištu koje koristi upravljač puta;

3) naknada za korišćenje delova putnog zemljišta opštinskih puteva;

4) naknada za postavljanje vodovoda, kanalizacije, električnih, telefonskih i telegrafskih vodova i sl. na opštinskim putevima.

Ovlašćenje za utvrđivanje visine naknada

Član 13

Odluku o naknadama za korišćenje opštinskih puteva na teritoriji grada Kraljeva donosi Skupština grada Kraljeva.

Sredstva ostvarena od naknade iz prethodnog stava, predstavljaju prihod upravljača puta i koriste se za izgradnju, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu opštinskih puteva.

IV ZAŠTITA OPŠTINSKIH PUTEVA

Mere za sprečavanje ugrožavanja stabilnosti puta

Član 14

Radi sprečavanja ugrožavanja stabilnosti opštinskog puta i obezbeđivanja uslova za nesmetano odvijanje saobraćaja i režima saobraćaja na opštinskom putu, nosilac prava službenosti na opštinskom putu, kao i drugih prava u skladu sa zakonom, može da izvodi radove na opštinskom putu (građenje, odnosno postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta na opštinskom putu: železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekti visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura), po prethodno pribavljenim uslovima i odobrenju iz člana 10. stav 1. tačke 2. ove odluke.

Zabrana izgradnje u zaštitnom pojasu

Član 15

U zaštitnom pojasu pored opštinskog puta van naselja, zabranjena je izgradnja građevinskih ili drugih objekata, kao i postavljanje postrojenja, uređaja i instalacija, osim izgradnje saobraćajnih površina pratećih sadržaja, postrojenja, uređaja i instalacija koje služe potrebama opštinskog puta i saobraćaja na istom.

U zaštitnom pojasu iz stava 1. ovog člana može da se gradi, odnosno, postavlja linijski infrastrukturni objekat (železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekti visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i slično), po prethodno pribavljenim uslovima i odobrenju iz člana 10. stav 1. tačka 2. ove odluke.

Upravljač puta je dužan da obezbedi nadzor nad izvođenjem radova iz stava 2. ovog člana.

Zaštitni pojas sa svake strane opštinskog puta, van naselja je širine 5 metara.

Odredbe iz stava 1. ovog člana u pogledu širine zaštitnog pojasa primenjuju se i u naseljima, osim ako to nije drugačije određeno planskim dokumentom.

Ograde, drveće i zasadi pored opštinskog puta

Član 16

Zabranjeno je podizanje ograda, drveća i zasada pored opštinskog puta, na način kojim se ometa zahtevana preglednost opštinskog puta i ugrožava bezbednost saobraćaja.

Preglednost raskrsnica opštinskog puta

Član 17

Na raskrsnici opštinskog puta sa drugim putem i na ukrštanju puta sa železničkom prugom u istom nivou, moraju se obezbediti zone zahtevane preglednosti u skladu sa tehničkim uslovima za projektovanje.

Na rastojanju kojim je određena zahtevana preglednost zabranjeno je podizati zasade, ograde i drveće, ostavljati predmete i materijale, postavljati postrojenja i uređaje, graditi objekte, odnosno vršiti druge radnje kojima se ometa preglednost opštinskog puta.

Vlasnik, odnosno neposredni držalac zemljišta, koje se nalazi na rastojanju kojim je određena zahtevana preglednost, dužan je da postupi po zahtevu upravljača puta i ukloni zasade, ograde, drveće, predmete, materijale, postrojenja, uređaje i objekte iz stava 2. ovog člana, u cilju obezbeđenja zahtevane preglednosti opštinskog puta.

Lica iz stava 3. ovog člana imaju pravo na naknadu štete zbog ograničenja korišćenja zemljišta u zoni zahtevane preglednosti, koju plaća upravljač puta.

Član 18

Upravljač puta dužan je, da u obavljanju poslova zaštite opštinskog puta, svakodnevno sprovodi aktivnosti na utvrđivanju zauzeća opštinskog puta, bespravnog izvođenja radova na opštinskom putu i u zaštitnom pojasu opštinskog puta van naselja, kao i svih drugih činjenja kojima se bitno oštećuje, ili bi se mogao oštetiti opštinski put ili ometati odvijanje saobraćaja.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, upravljač puta, dužan je da bez odlaganja Odeljenju za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Kraljeva (u daljem tekstu: Odeljenje za inspekcijske poslove), podnese pisani zahtev radi preduzimanja inspekcijskih mera, u kojem zahtevu je navedeno tačno i potpuno činjenično stanje, uz dostavljanje situacionog plana izdatog od nadležnog organa, odnosno ovlašćenog lica, u slučajevima kada je taj plan podesno dokazno sredstvo za utvrđivanje činjeničnog stanja.

Član 19

Lice koje upravlja infrastrukturnim objektom ugrađenim, odnosno postavljenim u opštinski put: železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura, dužno je da održava taj objekat na način kojim se ne oštećuje opštinski put, odnosno ne ugrožava bezbednost saobraćaja ili ne ometa održavanje opštinskog puta.

Lice iz stava 1. ovog člana dužno je da u roku od osam dana pre početka radova obavesti upravljača puta o radovima na održavanju objekta kojim upravlja.

U slučaju oštećenja, odnosno kvara objekata, postrojenja, uređaja, instalacija ili vodova iz stava 1. ovog člana, lice koje upravlja tim objektima, dužno je da bez odlaganja pristupi otklanjanju oštećenja, odnosno kvara i istovremeno o preduzetim radovima obavesti upravljača puteva.

Posle otklanjanja oštećenja, odnosno kvara na svom objektu, lice koje upravlja tim objektom dužno je da otkloni oštećenje na putu i vrati ga u prvobitno i tehnički ispravno stanje.

Upravljač puta dužan je da po prijemu obaveštenja iz stava 2. i 3. ovog člana obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova iz stava 1. i 3. ovog člana.

Troškove izvođenja radova i angažovanja stručnog nadzora iz stava 1, 3, 4. i 5. ovog člana snosi lice iz stava 1. ovog člana.

Saobraćajni priključak na opštinski put

Član 20

Saobraćajni priključak na opštinski put gradi se u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja i na osnovu izdatih uslova i odobrenja iz člana 10. tačka 1. ove odluke.

Upravljač puta izdaće odobrenje iz stava 1. ovog člana ako utvrdi da saobraćajni priključak iz stava 1. ovog člana nema štetne posledice za nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja na opštinskom putu.

Ukrštanje ili priključivanje zemljanog i prilaznog puta na opštinski put

Član 21

Zemljani put, koji se ukršta ili priključuje na opštinski put, mora se izgraditi sa tvrdom podlogom ili sa istim kolovoznim zastorom kao i opštinski put sa kojim se ukršta, odnosno na koji se priključuje, u širini od najmanje pet metara i u dužini od najmanje 10 metara za opštinski put, računajući od ivice kolovoza opštinskog puta.

Na način iz stava 1. ovog člana mora se izgraditi i prilazni put koji se priključuje na opštinski put.

Postavljanje reklama na opštinskom putu i zaštitnom pojasu

Član 22

Reklamne table, reklamni panoi, uređaji za obaveštavanje ili oglašavanje mogu se postavljati na opštinskom putu i pored tog puta na udaljenosti od pet metara, mereno sa spoljne strane od ivice kolovoza u skladu sa zakonom.

Postavljanje reklamnih tabli, reklamnih panoa, uređaja za obaveštavanje ili oglašavanje vrši se na osnovu odobrenja koje izdaje upravljač puta.

Upravljač puta je dužan da o izdatim odobrenjima obaveštava Odeljenje za inspekcijske poslove.

Po isteku roka važenja odobrenja, lice koje je postavilo reklamne table, reklamne panoe, uređaje za obaveštavanje ili oglašavanje je dužno da ih ukloni i vrati zauzetu površinu u prvobitno stanje u skladu sa ovom Odlukom.

Mere zabrane preduzimanja određenih aktivnosti na opštinskom putu

Član 23

Na opštinskom putu zabranjeno je:

1) trajno zauzimanje opštinskog puta, a privremeno zauzeće opštinskog puta je moguće, uz prethodno pribavljenu saglasnost upravljača puta;

2) izvođenje radova na putu koji nisu u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom opštinskog puta, bez saglasnosti upravljača puta;

3) izvođenje radova nosilaca prava službenosti i drugih prava ustanovljenih na putu kojima se oštećuje opštinski put ili ugrožava nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;

4) ispuštanje voda, otpadnih voda i drugih tečnosti na opštinski put;

5) sprečavanje oticanja voda sa opštinskog puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i sprečavanje daljeg oticanja voda ka njihovim recipijentima;

6) prosipanje, ostavljanje ili bacanje materijala, stvari i smeća na opštinski put;

7) zamašćivanje opštinskog puta mazivima ili drugim sličnim materijama;

8) postavljanje i korišćenje svetla ili drugih uređaja, odnosno predmeta na opštinskom putu i pored opštinskog puta kojima se ometa bezbedno odvijanje saobraćaja na opštinskom putu;

9) izvođenje poljoprivrednih radova na bankinama, kosinama i putnom zemljištu;

10) vučenje predmeta, materijala, oruđa i drugih vrsta tereta po opštinskom putu (grede, balvani, grane, kameni blokovi, plugovi, drljače i sl.);

11) spuštanje niz kosine zaseka, useka i nasipa opštinskog puta, drvene građe, drva za ogrev, kamenja i drugog materijala;

12) paljenje trave i drugog rastinja na opštinskom putu, kao i otpadnih predmeta i materijala;

13) paljenje trave i drugog rastinja na zemljištu suseda opštinskog puta, ukoliko se time ugrožava bezbednost odvijanja saobraćaja i umanjuje zahtevana preglednost na putu;

14) kočenje zaprežnih vozila sprečavanjem okretanja točkova;

15) uključivanje vozila na opštinski put i isključivanje sa opštinskog puta van priključka ili ukrštaja;

16) zaustavljanje ili ostavljanje vozila kojim se ometa korišćenje opštinskog puta;

17) neregulisano vođenje bujičnih vodotokova koji mogu da oštete opštinski put;

18) otvaranje prolaza za vozila i pešake na žičanim ogradama pratećih sadržaja pored autoputa;

19) svako drugo činjenje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti opštinski put, umanjiti zahtevana preglednost, ometa odvijanje saobraćaja, odnosno ugrožava bezbedno odvijanje saobraćaja na opštinskom putu.

Član 24

Upravljač puta dužan je da pokrene postupak kod organizacione jedinice nadležne za poslove saobraćaja, za ograničavanje korišćenja opštinskog puta, ako je isti u takvom stanju da:

1) saobraćaj nije moguć ili je moguć saobraćaj pojedinih vrsta vozila;

2) saobraćaj pojedinih vrsta vozila može biti štetan za opštinski put;

3) to zahtevaju osnovani razlozi koji se odnose na zaštitu opštinskog puta i bezbednost saobraćaja;

4) ako to zahteva izvođenje radova na rekonstrukciji i održavanju opštinskog puta.

Istovremeno sa pokretanjem postupka iz stava 1. ovog člana, upravljač puta je dužan da preduzme mere na obezbeđenju opštinskog puta, postavljanjem odgovarajuće saobraćajne signalizacije i dužan je da o preduzetim merama obavesti Policijsku upravu u Kraljevu (u daljem tekstu: Policijsku upravu) i javnost, putem sredstava javnog informisanja.

Postavljenu saobraćajnu signalizaciju upravljač puta uklanja po prestanku okolnosti iz stava 1. ovog člana.

Režim saobraćaja u zimskom periodu

Član 25

Upravljač puta najkasnije do 1. oktobra tekuće godine pokreće kod organizacione jedinice nadležne za poslove saobraćaja postupak za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja, za period od 15. novembra tekuće kalendarske godine do 15. marta naredne kalendarske godine, osim za punkt na Rudnu gde počinje od 1. novembra tekuće godine, pa sve do 15. aprila naredne godine.

Organizaciona jedinica nadležna za poslove saobraćaja donosi rešenje iz stava 1. ovog člana najkasnije do 15. oktobra tekuće kalendarske godine.

Sastavni deo rešenja iz stava 2. ovog člana je plan zimskog održavanja opštinskih puteva koji donosi upravljač puteva i koji sadrži program aktivnosti na zimskom održavanju sa prikazom lokacija na koje se vrši postavljanje saobraćajnih znakova za period iz stava 1. ovog člana.

Upravljač puta dužan je da putem sredstava javnog informisanja blagovremeno obavesti učesnike u saobraćaju o izmeni režima saobraćaja na opštinskim putevima u periodu od 15. novembra tekuće kalendarske godine do 15. aprila naredne kalendarske godine.

Upravljač puta dužan je da o postavljenoj saobraćajnoj signalizaciji u skladu sa izmenom režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana obavesti Policijsku upravu i Odeljenje za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Kraljeva.

Održavanje opštinskih puteva u zimskom periodu, vrši se prema planu rada zimske službe koji usvaja Gradsko veće na predlog upravljača puta, najkasnije do 1. novembra tekuće godine.

Član 26

Plan rada zimske službe sadrži:

1) preglednu kartu mreže opštinskih puteva na teritoriji grada Kraljeva;

2) mesta punktova zimske službe;

3) lokacije deponija materijala za posipanje i snabdevanje pogonskim gorivom;

4) lokacije kritičnih mesta (mostovi, krivine, veliki usponi i dr.);

5) podela opštinskih puteva prema prioritetima održavanja;

6) raspored mehanizacije, sredstava i materijala po punktovima (broj, vrsta i količina);

7) raspored radnika po punktovima i smenama (putara, smenovođa, vozača, mašinista);

8) stepen pripravnosti zimske službe;

9) postupak pri sprečavanju poledice na opštinskim putevima;

10) sistem obaveštavanja o stanju na opštinskim putevima;

11) način evidencije rada i dežurstva.

Vanredni prevoz

Član 27

Vanredni prevoz je prevoz vozilom koje samo, ili sa teretom, premašuje propisima dozvoljeno osovinsko opterećenje, ukupnu masu, širinu, dužinu ili visinu.

Na opštinskom putu može se obavljati vanredni prevoz na osnovu posebne dozvole koju izdaje Upravljač puta, za svaki pojedinačni prevoz ili za više prevoza.

Dozvolom iz stava 2. ovog člana određuje se način i uslovi prevoza, kao i iznos naknade za vanredni prevoz.

Upravljač puta, o izdatoj dozvoli za vanredni prevoz, pismeno obaveštava Policijsku upravu, kao i Odeljenje za inspekcijske poslove.

Član 28

Vanredni prevoz na opštinskom putu, može da se obavlja i bez pribavljanja dozvole propisane u članu 26. ove odluke, ako se vanredni prevoz obavlja radi intervencije prilikom elementarnih i drugih nepogoda, kao i za potrebe odbrane zemlje.

Lice koje obavlja vanredni prevoz iz stava 1. ovog člana je dužno da pre početka obavljanja istog, sa upravljačem puta, uskladi način obavljanja vanrednog prevoza, kao i da o obavljanju vanrednog prevoza obavesti Policijsku upravu.

Član 29

Kontrolu vanrednog prevoza, kao i kontrolu najvećih dozvoljenih osovinskih opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila, koja saobraćaju na opštinskom putu, vrši Odeljenje za inspekcijske poslove preko inspektora za saobraćaj i puteve (u daljem tekstu: inspektor) i ovlašćeno službeno lice Policijske uprave.

Inspektor će vozilo za koje utvrdi da na opštinskom putu obavlja vanredni prevoz, bez posebne dozvole iz člana 26. ove odluke, isključiti iz saobraćaja i odrediće mesto parkiranja vozila do pribavljanja posebne dozvole.

Za vreme trajanja isključenja iz saobraćaja zabranjeno je korišćenje vozila koje je isključeno iz saobraćaja.

Član 30

Lice koje obavlja vanredni prevoz, dužno je da isti obavlja u skladu sa dozvolom iz člana 26. ove odluke, kao i da upravljaču puta nadoknadi štetu pričinjenu obavljanjem vanrednog prevoza na opštinskom putu.

Evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz vodi upravljač puta u pisanoj, odnosno elektronskoj formi.

Evidencija iz stava 2. ovog člana sadrži podatke o prevozniku kojem je izdata dozvola (naziv i sedište prevoznika), podatke o vrsti izdate dozvole, broju pod kojim je dozvola izdata, datumu izdavanja i roku važenja dozvole, kao i podatke o opštinskom putu na kome se obavlja vanredni prevoz.

Upravljač puta dužan je da na svojoj internet stranici objavljuje evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz, ažuriranu na dnevnom nivou.

Obaveštavanje o stanju i prohodnosti opštinskih puteva

Član 31

Upravljač puta dužan je da blagovremeno i na pogodan način obaveštava javnost i korisnike puteva o stanju i prohodnosti opštinskih puteva, a u slučaju predviđenih ograničenja, odnosno obustava saobraćaja na opštinskom putu, u roku od 48 sati pre početka primene navedenih mera.

Obustava saobraćaja

Član 32

Obustava saobraćaja na opštinskom putu, njegovom delu ili putnom objektu, može biti privremena, a obustava saobraćaja za određene vrste vozila na opštinskom putu, njegovom delu ili putnom objektu, može biti privremena ili stalna.

Član 33

U slučaju održavanja sportske, odnosno druge priredbe na opštinskom putu, prema zakonu kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima, a koja zahteva obustavu saobraćaja ili drugu izmenu u režimu saobraćaja, Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva (u daljem tekstu: Odeljenje) donosi rešenje o tehničkom regulisanju saobraćaja, čiji je sastavni deo saobraćajni projekat.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se po prethodno pribavljenoj saglasnosti upravljača puta.

Organizator sportske, odnosno druge priredbe snosi troškove postavljanja saobraćajne signalizacije i opreme kojom se vrši obustava saobraćaja ili izmena u režimu saobraćaja, kao i troškove obaveštavanja javnosti i preduzetih mera obezbeđenja.

Rešenje iz stava 1. ovog člana Odeljenje dostavlja organizatoru sportske, odnosno druge priredbe, Policijskoj upravi i upravljaču puta na kojem će se održati sportska ili druga priredba.

Član 34

Odeljenje donosi rešenje o obustavi saobraćaja ili obustavi saobraćaja određene vrste vozila na opštinskom putu, njegovom delu ili putnom objektu, na zahtev upravljača puta, u sledećim slučajevima:

1) ako se opštinski put nalazi u takvom stanju da se na njemu ne može odvijati saobraćaj ili se ne može odvijati saobraćaj određene vrste vozila;

2) ako bi učešće određenih kategorija vozila u saobraćaju nanosilo štetu opštinskom putu, njegovom delu ili putnom objektu;

3) ako to zahteva izvođenje radova na rekonstrukciji i održavanju opštinskog puta;

4) ako to zahtevaju drugi razlozi zaštite opštinskog puta i bezbednosti saobraćaja na opštinskom putu.

Upravljač puta dužan je da obavesti Policijsku upravu o obustavi saobraćaja iz stava 1. ovog člana.

V ODRŽAVANJE OPŠTINSKIH PUTEVA

Član 35

Održavanje opštinskih puteva je komunalna delatnost i pod održavanjem puteva, u smislu ove odluke, smatraju se radovi kojima se obezbeđuje nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja, čuva i unapređuje njihova upotrebna vrednost.

Poslovi održavanja opštinskih puteva na teritoriji grada Kraljeva povereni su odlukom Skupštine grada Kraljeva Javnom komunalnom preduzeću "Putevi" Kraljevo.

Vršilac komunalne delatnosti održavanja opštinskih puteva, odnosno Javno komunalno preduzeće "Putevi" Kraljevo je dužno da nakon stupanja na snagu ove odluke uskladi svoje poslovanje sa Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti u pogledu minimalne stručne osposobljenosti kadrova i minimalnih tehničkih kapaciteta.

Subjekt iz stava 2. ovog člana je dužan da pri izvođenju radova na održavanju opštinskih puteva obezbedi nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja i očuvanje njihove upotrebne vrednosti.

Član 36

Delatnost održavanja opštinskih puteva obuhvata:

1) radove na redovnom održavanju opštinskog puta;

2) radove na rehabilitaciji opštinskog puta i

3) radove na urgentnom održavanju opštinskog puta.

Redovno održavanje opštinskih puteva

Član 37

Redovno održavanje obuhvata skup aktivnosti, mera i radova, koji se preduzimaju tokom dela ili cele kalendarske godine, na putnoj mreži ili na pojedinim deonicama opštinskog puta, radi održavanja i očuvanja funkcionalne ispravnosti opštinskog puta, putnih objekata, saobraćajne signalizacije i opreme puta.

Radovi na redovnom održavanju opštinskog puta jesu naročito:

1) pregled, utvrđivanje i ocena stanja opštinskog puta i putnog objekta;

2) mestimično popravljanje oštećenja kolovozne konstrukcije i ostalih elemenata opštinskog puta;

3) mestimična površinska obrada kolovoznog zastora;

4) čišćenje kolovoza i ostalih elemenata opštinskog puta u granicama putnog zemljišta;

5) održavanje i uređenje bankina i bermi;

6) održavanje kosina nasipa, useka i zaseka;

7) čišćenje i održavanje jarkova, rigola, propusta i drugih delova sistema za odvodnjavanje opštinskog puta;

8) zamena deformisanih, dotrajalih ili privremenih propusta za vodu;

9) popravka, zamena, dopuna i obnavljanje saobraćajne signalizacije i opreme;

10) redovno čišćenje i održavanje saobraćajne signalizacije i opreme;

11) zamena, dopuna i obnavljanje oštećene ili dotrajale opreme opštinskog puta i objekata i opreme za zaštitu opštinskog puta, saobraćaja i okoline;

12) čišćenje opreme opštinskog puta i objekata i opreme za zaštitu opštinskog puta, saobraćaja i okoline;

13) uređivanje zelenih površina u putnom zemljištu (košenje trave, krčenje šiblja i sečenje drveća);

14) primena mera za uklanjanje snega i leda na kolovozu opštinskog puta i saobraćajnim površinama autobuskih stajališta.

Upravljač puta dužan je da izradi saobraćajni projekat koji sadrži načine obezbeđenja zona radova na redovnom održavanju opštinskog puta.

Upravljač puta Odeljenju podnosi zahtev za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja čiji je sastavni deo saobraćajni projekat iz stava 3. ovog člana.

Upravljač puta postavlja privremenu saobraćajnu signalizaciju i opremu na osnovu rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja koje izdaje Odeljenje.

Rešenje iz stava 4. ovog člana izdaje se sa rokom važenja od godinu dana od dana izdavanja rešenja.

Rehabilitacija opštinskog puta

Član 38

Rehabilitacija opštinskog puta jeste vrsta održavanja, tj. izvođenje radova na opštinskom putu i putnom objektu u granicama putnog zemljišta, radi očuvanja karakteristika puta u istom ili približno istom stanju koje je bilo u trenutku njegove izgradnje ili poslednje rekonstrukcije.

Radovi naročito obuhvataju:

1) obnavljanje i zamenu dotrajalih kolovoznih konstrukcija, odnosno njenih delova, a naročito nanošenje novog asfaltnog sloja određene nosivosti po celoj širini postojećeg kolovoza;

2) postavljanje šljunčanog, odnosno tucaničkog zastora na neasfaltiranim opštinskim putevima;

3) obradu površine kolovoznog zastora ili zaptivanje;

4) zamenu složenih dilatacionih sprava, izolacije, kolovoza, ograda, slivnika, ležišta, oštećenih sekundarnih elemenata i dotrajalih pešačkih staza na mostovima, nadvožnjacima i podvožnjacima;

5) postavljanje sistema, opreme i uređaja za čije postavljanje nije potrebno pribaviti građevinsku dozvolu;

6) obnavljanje antikorozivne zaštite čeličnih konstrukcija mostova, nadvožnjaka i podvožnjaka;

7) popravku oštećenih potpornih, obložnih i portalnih zidova;

8) zamenu drenažnih i sistema za odvodnjavanje opštinskog puta i putnog objekta.

Radovi iz stava 1. ovog člana izvode se na osnovu tehničkog opisa uz predmer radova.

Upravljač puta, 15 dana pre početka radova obaveštava organizacionu jedinicu nadležnu za poslove saobraćaja o nameri izvođenja radova na rehabilitaciji, uz dostavljanje tehničkog opisa i predmera radova, kao i zahteva za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja čiji je sastavni deo saobraćajni projekat.

Upravljač puta, je dužan da obrazuje nezavisnu stručnu komisiju koja vrši tehnički pregled izvedenih radova na rehabilitaciji. Komisija će biti u sastavu od minimum dva člana odgovarajuće struke.

Upravljač puta dužan je da organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove saobraćaja dostavi izveštaj o izvedenim radovima overen od strane stručnog nadzora sa zapisnikom o izvršenom tehničkom pregledu izvedenih radova, u roku od 30 dana od dana završetka radova.

Urgentno održavanje

Član 39

Radovi na urgentnom održavanju opštinskih puteva obuhvataju radove koji se moraju hitno izvesti radi otklanjanja štetnih posledica nastalih elementarnim nepogodama i drugim nesrećama, vanrednim i nepredviđenim okolnostima i obezbeđivanja prohodnosti puta i bezbednog odvijanja saobraćaja.

Ako je zbog elementarnih nepogoda i drugih nesreća proglašena vanredna situacija u skladu sa propisima kojima se uređuju vanredne situacije, ta odluka se odnosi na sve opštinske puteve koji se nalaze na teritoriji na kojoj je proglašena vanredna situacija.

Upravljač puta je dužan da u roku od tri dana od početka radova na urgentnom održavanju obavesti inspektora za saobraćaj i put Odeljenja za inspektorski nadzor Gradske uprave grada Kraljeva (u daljem tekstu: inspektor) uz priloženi opis uzroka i preduzetih mera.

Ukoliko inspektor proceni da obim i vrsta preduzetih radova prevazilazi hitne radove uputiće Upravljača puta na primenu odredaba zakona kojima se uređuju poslovi na izgradnji i rekonstrukciji puteva.

Upravljač puta dužan je da obezbedi saobraćajni projekat koji sadrži načine obezbeđenja zona radova na urgentnom održavanju opštinskog puta.

Organizaciona jedinica nadležna za poslove saobraćaja, na zahtev upravljača puta, donosi rešenje o tehničkom regulisanju saobraćaja, čiji je sastavni deo saobraćajni projekat iz stava 5. ovog člana.

Rešenje iz stava 6. ovog člana izdaje se sa rokom važenja od godinu dana.

Inspektor može dati obavezujuće naloge za preduzimanje dodatnih mera zaštite zone radova.

Uređivanje međusobnih odnosa vršilaca komunalne delatnosti i korisnika usluga

Član 40

Vršilac komunalne delatnosti, odnosno Javno komunalno preduzeće "Putevi" Kraljevo (u daljem tekstu: vršilac komunalne delatnosti), je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja usluga (u daljem tekstu: izjašnjavanje) u trajanju od najmanje 30 dana.

Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana, vršilac komunalne delatnosti objavljuje u sredstvima javnog informisanja, u elektronskom obliku na svojoj internet stranici i na zvaničnoj internet stranici Grada Kraljeva.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u roku od 10 dana, od dana završetka izjašnjavanja dostavi Gradskom veću, preko Odeljenja, izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom od strane vršioca komunalne delatnosti, Gradsko veće, pokreće postupak preispitivanja rada vršioca komunalne delatnosti i nalaže mu da otkloni nedostatke navedene u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Ukoliko vršilac komunalne delatnosti ne postupi u skladu sa stavom 4. ovog člana u pogledu otklanjanja nedostataka kvaliteta pružene komunalne usluge Grad Kraljevo može raskinuti zaključeni ugovor o poveravanju i poveriti obavljanje komunalne delatnosti drugom vršiocu u skladu sa zakonom.

Vršilac komunalne delatnosti u vršenju poslova iz svoje nadležnosti ima prava i obaveze predviđene zakonom, ovom odlukom i ugovorom.

VI IZGRADNJA I REKONSTRUKCIJA OPŠTINSKIH PUTEVA

Član 41

Izgradnja i rekonstrukcija opštinskih puteva, kao i putnih objekata vrši se u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja i Zakonom o putevima.

Član 42

Upravljač puta je dužan da odmah nakon izgradnje ili rekonstrukcije opštinskog puta pokrene postupak kod organizacione jedinice nadležne za poslove saobraćaja za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja na tom putu.

VII NADZOR

Član 43

Nadzor nad primenom ove odluke, u skladu sa zakonom, sprovodi Gradska uprava grada Kraljeva preko organizacione jedinice za poslove inspekcije i preko organizacione jedinice za komunalno-milicijske poslove.

U vršenju nadzora inspektor ima sva prava i dužnosti predviđene Zakonom o putevima i Zakonom o inspekcijskom nadzoru.

Član 44

Inspektor ima pravo i dužnost da proverava:

1) radove na održavanju i zaštiti opštinskog puta, njegovog dela i putnog objekta;

2) tehničku i drugu dokumentaciju za održavanje opštinskog puta, njegovog dela i putnog objekta;

3) ispunjenost uslova propisanih za lica koja vrše poslove projektovanja, tehničke kontrole tehničke dokumentacije, rukovođenja izvođenjem radova i vršenja stručnog nadzora na održavanju opštinskog puta, njegovog dela i putnog objekta;

4) stanje opštinskog puta, njegovog dela i putnog objekta;

5) pravilno održavanje opštinskog puta, njegovog dela i putnog objekta u skladu sa tehničkim i drugim propisima i uslovima kojima se osigurava sposobnost puta, njegovog dela i putnog objekta za nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;

6) uslove odvijanja saobraćaja na opštinskom putu;

7) da li se pravilno i redovno sprovode propisane mere zaštite opštinskog puta;

8) primenu tehničkih propisa, standarda i normi kvaliteta prilikom izvođenja radova i upotrebe materijala pri održavanju opštinskog puta;

9) da li izvođač radova na rehabilitaciji opštinskog puta, njegovog dela i putnog objekta vodi knjigu inspekcije i građevinski dnevnik na propisan način;

10) da li se vanredni prevoz vrši sa dozvolom, odnosno u skladu sa uslovima propisanim dozvolom;

11) održavanje opštinskih puteva u zimskom periodu, u skladu sa Planom zimske službe.

Pored poslova iz stava 1. ovog člana inspektor obavlja i druge poslove utvrđene zakonom.

U vršenju kontrole postupanja shodno obavezama iz ove odluke, inspektor ima pravo da zaustavlja vozila, osim vozila Vojske Srbije, vozila hitne pomoći i vozila ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove.

Član 45

U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor je ovlašćen da preduzme mere koje su predviđene Zakonom o putevima.

Član 46

Ako je opštinski put, njegov deo ili putni objekat u takvom stanju da se na njemu ne može odvijati bezbedan saobraćaj, inspektor će narediti da se bez odlaganja preduzmu mere obezbeđenja, a po potrebi može privremeno zabraniti saobraćaj na tom putu, njegovom delu ili putnom objektu.

Član 47

Protiv rešenja inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja.

Žalba izjavljena protiv rešenja iz ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja kojim se:

1) zabranjuju, odnosno obustavljaju radovi;

2) privremeno obustavlja saobraćaj na opštinskom putu, njegovom delu ili putnom objektu;

3) nalaže otklanjanje nedostataka na opštinskom putu, njegovom delu ili putnom objektu kojima se ugrožava ili može biti ugrožena bezbednost saobraćaja;

4) nalaže uklanjanje objekata, cevovoda, vodova, instalacija, natpisa, ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala sa opštinskog puta, njegovog dela, putnog objekta i putnog zemljišta, osim objekata, cevovoda, vodova i instalacija za koje je ustanovljeno pravo službenosti ili drugo pravo određeno zakonom;

5) isključuje iz saobraćaja na opštinskom putu vozilo kojim se obavlja vanredni prevoz bez dozvole.

Komunalno-milicijski poslovi

Član 48

Kada komunalni milicionar utvrdi povredu odredaba ove odluke, ovlašćen je da obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 48

Na odredbe ove odluke primenjivaće se kaznene odredbe u skladu sa Zakonom kojim se uređuje oblast puteva.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49

Pomenute odluke iz člana 3. ove odluke potrebno je da grad Kraljevo donese u roku od dve godine od stupanja na snagu iste.

Član 50

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".