ODLUKA

O USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA KOMUNALNOG JAVNOG PREDUZEĆA "NAŠ DOM" LOZNICA

("Sl. list Grada Loznice", br. 19/2016, 2/2017, 3/2018, 4/2019 i 11/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom odlukom vrši se usklađivanje osnivačkog akta - Odluke o usklađivanju Odluke o organizovanju Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica ("Službeni list grada Loznice", br. 5/13, 2/14 i 1/16) sa Zakonom o javnim preduzećima.

Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica, upisano u registar Agencije za privredne registre rešenjem br. BD 27229/2005, nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove odluke.

Cilj osnivanja Javnog preduzeća

Član 2

Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica (u daljem tekstu: Javno preduzeće) osnovano je i posluje radi obezbeđivanja trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa: upravljanje komunalnim otpadom, upravljanje grobljima i pogrebne usluge, upravljanje pijacama, održavanje čistoće na površinama javne namene, održavanje javnih zelenih površina, obezbeđivanje javnog osvetljenja; uređenje vodotoka i zaštita od štetnog dejstva voda II reda; održavanje javnih sanitarnih objekata (WC), dimničarskih usluga i delatnosti zoohigijene na teritoriji grada Loznice, u skladu sa osnivačkim aktom iz člana 1. ove odluke.

Predmet odluke

Član 3

Ova odluka, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, sadrži odredbe o:

1) nazivu, sedištu i matičnom broju osnivača;

2) poslovnom imenu i sedištu Javnog preduzeća;

3) pretežnoj delatnosti Javnog preduzeća;

4) pravima, obavezama i odgovornostima osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema osnivaču;

5) uslovima i načinu utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka i snošenju rizika;

6) uslovima i načinu zaduženja Javnog preduzeća;

7) zastupanju Javnog preduzeća;

8) iznosu osnovnog kapitala, kao i opisu, vrsti i vrednosti nenovčanog uloga;

9) udelima osnivača u osnovnom kapitalu izraženog u procentima;

10) organima Javnog preduzeća i njihovoj nadležnosti;

11) imovini koja se ne može otuđiti;

12) raspolaganju stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom;

13) zaštiti životne sredine;

14) drugim pitanjima koja su od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač Javnog preduzeća

Član 4

Osnivač Javnog preduzeća je Grad Loznica (u daljem tekstu: osnivač), ulica Karađorđeva broj 2, matični broj 07171412.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Loznice.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime Javnog preduzeća

Član 5

Javno preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica.

Skraćeno poslovno ime je KJP "Naš dom" Loznica. Skraćeno poslovno ime koristi se pod istim uslovima pod kojima se koristi poslovno ime.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 6

Sedište Javnog preduzeća je u Loznici, ulica Bulevar Dositeja Obradovića 6.

O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak Javnog preduzeća

Član 7

Javno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog preduzeća.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog preduzeća i mesto za datum i broj.

Javno preduzeće ima svoj znak koji sadrži poslovno ime i sedište Javnog preduzeća, a koji je definisan Statutom Javnog preduzeća.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa

Član 8

Javno preduzeće, može da otpočne obavljanje delatnosti od opšteg interesa kad nadležni državni organ, odnosno imalac javnih ovlašćenja, u skladu sa zakonom, utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1) tehničke opremljenosti;

2) kadrovske osposobljenosti;

3) bezbednosti i zdravlja na radu;

4) zaštite i unapređenja životne sredine;

5) drugih uslova propisanih zakonom.

Pretežna delatnost

Član 9

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je: 38.11 - Skupljanje otpada koji nije opasan.

Ostale delatnosti

Član 10

Osim delatnosti iz člana 9. ove odluke, Javno preduzeće se bavi i drugim delatnostima, kao što su:

38.21 - Tretman i odlaganje otpada koji nije opasan,

38.32 - Ponovna upotreba razvrstanih materijala,

39.00 - Sanacija, rekultivacija i druge usluge upravljanja otpadom,

81.30 - Usluge uređenja i održavanja okoline,

96.03 - Pogrebne i srodne delatnosti,

81.10 - Usluge održavanja objekata,

81.21 - Usluge redovnog čišćenja zgrada,

81.22 - Usluge ostalog čišćenja zgrada i opreme,

81.29 - Usluge ostalog čišćenja,

91.04 - Delatnost botaničkih i zooloških vrtova i zaštita prirodnih vrednosti,

96.09 - Ostale nepomenute lične uslužne delatnosti,

47.81 - Trgovina na malo hranom, pićima i duvanskim proizvodima na tezgama i pijacama,

47.99 - Ostala trgovina na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca,

93.21 - Delatnost zabavnih i tematskih parkova,

56.10 - Delatnost restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata,

56.21 - Ketering,

56.29 - Ostale usluge pripremanja i posluživanja hrane,

46.77 - Trgovina na veliko otpacima i ostacima,

47.11 - Trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama, pretežno hranom, pićima i duvanom,

43.11 - Rušenje objekata,

47.21 - Trgovina na malo voćem i povrćem u specijalizovanim prodavnicama,

47.25 - Trgovina na malo pićima u specijalizovanim prodavnicama,

47.26 - Trgovina na malo proizvodima od duvana u specijalizovanim prodavnicama,

47.29 - Ostala trgovina na malo hranom u specijalizovanim prodavnicama,

47.52 - Trgovina na malo metalnom robom, bojama i staklom u specijalizovanim prodavnicama,

47.79 - Trgovina na malo polovnom robom u prodavnicama,

01.13 - Gajenje povrća, bostana, korenastih i krtolastih biljaka,

01.19 - Gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka,

01.30 - Gajenje sadnog materijala,

75.00 - Veterinarska delatnost,

43.21 - Postavljanje električnih instalacija.

Za obavljanje veterinarske delatnosti i poslova veterinarske ambulante u skladu sa zakonom, Nadzorni odbor Javnog preduzeća donosi odluku o organizovanju ogranka Javnog preduzeća pod nazivom Komunalno javno preduzeće "Naš dom" Loznica - Ogranak "Zoohigijenska služba sa veterinarskom ambulantom" Loznica (u daljem tekstu: Ogranak) kao izdvojenog organizacionog dela Javnog preduzeća. Skraćeni naziv ogranka je KJP "Naš dom" - Ogranak "Zoohigijenska služba" Loznica.

Ogranak iz stava 2. ovog člana registruje se u skladu sa zakonom kojim se reguliše registracija privrednih subjekata. Pretežna delatnost Ogranka je 75.00 Veterinarska delatnost.

Javno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti Javnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Upis Javnog preduzeća u registar

Član 11

Javno preduzeće osnovano je za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, odnosno komunalne delatnosti utvrđene ovom odlukom, i upisano u registar u skladu sa zakonom.

V MEĐUSOBNA PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA I JAVNOG PREDUZEĆA

Pravni status Javnog preduzeća

Član 12

Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Član 13

Osnivač je dužan da obezbedi da se delatnost od opšteg interesa, odnosno komunalne delatnosti utvrđene ovom odlukom obavljaju u kontinuitetu.

Odgovornost za obaveze Javnog preduzeća

Član 14

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Program poslovanja

Član 15

Javno preduzeće donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja.

Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće dužno je da donese godišnji program poslovanja i dostavi ga nadležnom organu osnivača, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Izuzetno, Javno preduzeće, umesto godišnjeg, može da donese trogodišnji program poslovanja, koji se revidira svake kalendarske godine i dostavlja na način i u roku iz stava 2. ovog člana.

Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja se smatra donetim kada na njega saglasnost da Skupština grada Loznice.

Član 16

Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Javno preduzeće posluje.

Saglasnost iz člana 15. stav 4. ove odluke ne može se dati ako Javno preduzeće izmenama i dopunama predlaže povećanje sredstava za određene namene, a koja je već utrošilo u visini koja prevazilazi visinu sredstava za te namene iz usvojenog godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.

Član 17

Ukoliko Javno preduzeće koristi ili će koristiti sredstva iz budžeta (subvencije, garancije ili druga sredstva) dužno je da za ta sredstva predloži poseban program.

Poseban program sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava.

Poseban program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Skupština grada Loznice.

Član 18

Ukoliko u Javnom preduzeću do početka kalendarske godine nije donet godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, do donošenja tog programa zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim godišnjim, odnosno trogodišnjim programom poslovanja za prethodnu godinu.

Do usvajanja revidiranog trogodišnjeg programa poslovanja, primenjuje se usvojen trogodišnji program poslovanja, u delu koji nije predmet revidiranja.

Član 19

Javno preduzeće, u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja, dostavlja Gradskom veću, preko Gradske uprave - Odeljenja za privredu i lokalni ekonomski razvoj, tromesečni izveštaj o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja radi daljeg izveštavanja u skladu sa zakonom.

Član 20

Javno preduzeće mora imati izvršenu reviziju finansijskih izveštaja od strane ovlašćenog revizora.

Finansijski izveštaj sa izveštajem ovlašćenog revizora Javno preduzeće dostavlja nadležnom organu osnivača, radi informisanja.

Član 21

Javno preduzeće dužno je da pre isplate zarada overi obrazac za kontrolu obračuna i isplate zarada, u skladu sa zakonom.

Ukoliko Javno preduzeće ne sprovodi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje, nadležni organ osnivača neće izvršiti overu obrasca za kontrolu obračuna i isplate zarada.

Cene proizvoda i usluga preduzeća

Član 22

Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:

1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima,

2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima Javnog preduzeća na koje je osnivač dao saglasnost,

3) dobit Javnog preduzeća.

Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Član 23

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Javnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost nadležnog organa osnivača, u skladu sa zakonom.

Cene komunalnih usluga formiraju se u skladu sa načelima propisanim zakonom kojim je uređena komunalna delatnost, i to:

1) načelom "potrošač plaća",

2) načelom "zagađivač plaća",

3) načelom dovoljnosti cene da pokrije poslovne rashode,

4) načelom usaglašenosti cena komunalnih usluga sa načelom pristupačnosti i

5) načelom nepostojanja razlike u cenama između različitih kategorija potrošača, osim ako se razlika zasniva na različitim troškovima obezbeđivanja komunalne usluge.

Član 24

Javno preduzeće je obavezno da predlog za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 15. ove odluke.

Odluku o promeni cena proizvoda i usluga donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća.

Saglasnost na odluku iz stava 2. ovog člana daje Skupština grada Loznice, u skladu sa zakonom.

Kada se značajnije promene vrednosti elemenata koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno preduzeće može u toku poslovne godine da podnese osnivaču predlog izmene godišnjeg programa poslovanja.

Obezbeđivanje zaštite opšteg interesa

Član 25

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću nadležni organ osnivača, daje saglasnost na:

1) dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja;

2) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;

3) statut;

4) davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

5) tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;

6) raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

7) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

8) ulaganje kapitala;

9) statusne promene i osnivanje drugih pravnih subjekata;

10) akt o proceni vrednosti kapitala, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

11) odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

12) finansijske izveštaje;

13) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se određuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.

Gradsko veće grada Loznice daje saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, uključujući i zarade zaposlenih i prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih u Javnom preduzeću.

Član 26

Zabranjeno je korišćenje imovine, aktivnosti, imena i vizuelnog identiteta Javnog preduzeća u svim aktivnostima vezanim za političke stranke i izborne kampanje, kao i svaka druga upotreba Javnog preduzeća u političke svrhe.

Javno preduzeće nema konkurenciju na tržištu u delatnosti od opšteg interesa i ne može se oglašavati bez saglasnosti osnivača.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 27

Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 28

Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koga je osnovano.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 29

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Loznice.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Poremećaj u poslovanju i ovlašćenja osnivača

Član 30

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada Loznice preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

1) promenu unutrašnje organizacije;

2) razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa;

3) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

4) druge mere određene zakonom kojim se određuju delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti, Gradsko veće grada Loznice može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za grad Loznicu.

Osnivačka prava i ulaganje kapitala

Član 31

Javno preduzeće može, uz prethodnu saglasnost osnivača, osnovati društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa, u skladu sa zakonom.

Javno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad Loznica, kao osnivač, prema Javnom preduzeću.

VI NAČIN UTVRĐIVANJA I RASPOREĐIVANJA DOBITI, ODNOSNO NAČIN POKRIĆA GUBITKA

Poslovni rezultat

Član 32

Poslovni rezultat Javnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Raspodela dobiti

Član 33

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Javno preduzeće dužno je da deo ostvarene dobiti, po završnom računu za prethodnu godinu, uplati u budžet osnivača.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 2. ovog člana utvrđuju se odlukom o budžetu za narednu godinu.

Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za: pokriće gubitaka prenesenih iz ranijih godina, povećanje osnovnog kapitala, rezerve (zakonske i statutarne) ili za druge namene, u skladu sa zakonom.

Način pokrića gubitka

Član 34

Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.

VII USLOVI I NAČIN ZADUŽENJA JAVNOG PREDUZEĆA

Član 35

Javno preduzeće može se zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma i uz saglasnost Gradskog veća grada Loznice.

Prioritetne investicije, odnosno kapitalni projekti koje Javno preduzeće namerava da finansira zaduživanjem, moraju biti definisani u planskim aktima Javnog preduzeća, sa procenjenom vrednošću, izvorom finansiranja, obimom sredstava koja će biti obezbeđena zaduživanjem i dinamikom otplate zaduženja.

U cilju zaduženja po najpovoljnijim tržišnim uslovima, nabavka finansijskih usluga - zajmova, kredita vršiće se u otvorenom postupku javnih nabavki, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

VIII ZASTUPANJE JAVNOG PREDUZEĆA

Član 36

Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor, u skladu sa zakonom.

IX OSNOVNI KAPITAL I UDEO OSNIVAČA U OSNOVNOM KAPITALU JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital Javnog preduzeća

Član 37

Osnovni kapital Javnog preduzeća je vrednost upisanih uloga osnivača, izražena u novcu. Ulozi osnivača mogu da budu novčani i nenovčani.

Osnovni kapital Javnog preduzeća čini ulog u novcu u iznosu od 39.145.470,00 dinara, i ova vrednost predstavlja upisani i uplaćeni novčani kapital.

Udeo osnivača u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća

Član 38

Po osnovu ulaganja u kapital, osnivač stiče udeo u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu stečenog udela.

Udeo grada Loznice, kao osnivača i jedinog člana, u kapitalu Javnog preduzeća je 100%.

Prava osnivača

Član 39

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća, grad Loznica, kao osnivač ima, sledeća prava:

- pravo upravljanja Javnim preduzećem na način utvrđen zakonom, Statutom grada Loznice i statutom Javnog preduzeća,

- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća,

- pravo da bude informisan o poslovanju Javnog preduzeća,

- pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase,

nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

X ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Član 40

Organi javnog preduzeća su:

1) nadzorni odbor;

2) direktor.

a) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora Javnog preduzeća

Član 41

Nadzorni odbor Javnog preduzeća (u daljem tekstu: Nadzorni odbor) ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.

Predsednika i članove nadzornog odbora Javnog preduzeća imenuje Skupština grada Loznice, na period od četiri godine.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 42

Za predsednika i člana Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

6) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

(3) obavezno lečenje narkomana;

(4) obavezno lečenje alkoholičara;

(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa zakonom.

Član 43

Član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću, pored uslova utvrđenih članom 42. ove odluke, mora da ispunjava i sledeće uslove:

1) da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina;

2) da nije član političke stranke;

Član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću predlaže se na način utvrđen statutom Javnog preduzeća, pri čemu Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u nadzornom odboru.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 44

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1) Javno preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim članom 15. ove odluke;

2) Nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice Javnog preduzeća deluje na štetu Javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

3) se utvrdi da deluje na štetu Javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

4) u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 45

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog preduzeća, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1) ovog člana;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) donosi statut Javnog preduzeća;

7) nadzire rad direktora;

8) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

9) donosi odluku o raspodeli dobiti Javnog preduzeća, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) donosi investicione programe i kriterijume za investiciona ulaganja;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa ovim zakonom, statutom i odlukom osnivača;

12) donosi odluku o davanju ili oduzimanju prokure;

13) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

14) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

15) donosi odluku o visini cena usluga;

16) odlučuje o ulaganju kapitala Javnog preduzeća;

17) odlučuje o statusnim promenama Javnog preduzeća;

18) odlučuje o osnivanju zavisnih društava kapitala;

19) odlučuje o smanjenju i povećanju kapitala Javnog preduzeća;

20) odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini udela, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela ili akcija u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;

21) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;

22) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i statutom.

Odluke iz stava 1. tačke 1), 2), 5), 6), 9), 14), 15), 19) i 20) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada Loznice.

Odluke iz stava 1. tačke 16), 17) i 18) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada Loznice.

Odluku iz stava 1. tačka 21) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Gradskog veća grada Loznice.

Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova. Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Naknada za rad članova Nadzornog odbora

Član 46

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru, u skladu sa zakonom.

b) Direktor

Član 47

Direktora Javnog preduzeća imenuje Skupština grada Loznice, na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u postupku utvrđenom zakonom.

Za direktora Javnog preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

(3) obavezno lečenje narkomana;

(4) obavezno lečenje alkoholičara;

(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Statutom Javnog preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora Javnog preduzeća.

Direktor javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Nadležnost direktora

Član 48

Direktor Javnog preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) predlaže poseban program iz člana 17. ove odluke;

9) izvršava odluke Nadzornog odbora;

10) bira izvršne direktore;

11) bira predstavnike Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Skupštine grada Loznice;

12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

13) donosi akt o sistematizaciji;

14) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;

15) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz delokruga direktora;

16) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i statutom Javnog preduzeća;

17) donosi plan nabavki;

18) donosi odluke u postupcima javnih nabavki i nabavki na koje se ne primenjuje zakon o javnim nabavkama;

19) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i statutom Javnog preduzeća.

v) Izvršni direktor

Član 49

Javno preduzeće može da ima izvršnog direktora.

Za izvršnog direktora Javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove iz člana 47. tač. 1), 2), 3), 6), 8) i 9) ove odluke.

Pored uslova iz stava 1. ovog člana, lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u Javnom preduzeću.

Broj izvršnih direktora Javnog preduzeća utvrđuje se statutom, u skladu sa zakonom.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.

Član 50

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa osnivačkim aktom i statutom.

Zarada i stimulacija

Član 51

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju, u skladu sa zakonom.

Akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost nadležnog organa osnivača.

Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.

Prestanak mandata

Član 52

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Član 53

Ostavka se u pisanoj formi podnosi organu nadležnom za imenovanje direktora Javnog preduzeća.

Član 54

Predlog za razrešenje direktora Javnog preduzeća podnosi Gradsko veće grada Loznice.

Predlog iz st. 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Javnog preduzeća, preko nadležnog organa iz stava 1. ovog člana.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Pošto direktoru pruži priliku da se izjasni o postojanju razloga za razrešenje i utvrdi potrebne činjenice nadležni organ iz stava 1. ovog člana, predlaže osnivaču donošenje odgovarajućeg rešenja.

Protiv rešenja o razrešenju žalba nije dopuštena, ali se može voditi upravni spor.

Član 55

Direktor se razrešava pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:

1) u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora Javnog preduzeća iz člana 47. ove odluke;

2) Javno preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim članom 15. ove odluke;

3) se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u Javnom preduzeću, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja Javnog preduzeća;

4) se utvrdi da deluje na štetu Javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

5) izveštaj ovlašćenog revizora na godišnji finansijski izveštaj bude negativan;

6) u toku trajanja mandata bude pravnosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;

7) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Član 56

Direktor Javnog preduzeća može biti razrešen pre isteka perioda na koji je imenovan ukoliko:

1) Javno preduzeće ne dostavi tromesečni izveštaj u roku propisanom članom 19. ove odluke;

2) Javno preduzeće ne ispuni planirane aktivnosti iz godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

3) Javno preduzeće utroši sredstva za određene namene iznad visine utvrđene programom poslovanja za te namene, pre pribavljanja saglasnosti na izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) Javno preduzeće ne sprovodi usvojen godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje iz člana 21. ove odluke;

5) Javno preduzeće vrši isplatu zarada bez overe obrazaca iz člana 21. ove odluke;

6) ne primeni predloge komisije za reviziju ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja;

7) Javno preduzeće ne postupi po preporukama iz izveštaja ovlašćenog revizora;

8) ne izvršava odluke Nadzornog odbora;

9) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Suspenzija

Član 57

Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Skupština grada Loznice donosi rešenje o suspenziji direktora.

Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.

Na sva pitanja o suspenziji direktora shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.

Vršilac dužnosti direktora

Član 58

Vršilac dužnosti direktora može se imenovati do imenovanja direktora Javnog preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Javnog preduzeća iz člana 47. ove odluke.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Javnog preduzeća.

Sukob interesa

Član 59

Imenovana lica ne smeju biti u sukobu interesa, u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa.

XI IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA I RASPOLAGANJE STVARIMA U JAVNOJ SVOJINI

Imovina i osnovni kapital

Član 60

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini osnivača.

Javno preduzeće svojom imovinom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća, sa jedne, i osnivača, sa druge strane.

Osnivačka prava i ulaganje kapitala

Član 61

Javno preduzeće može, uz prethodnu saglasnost osnivača, osnovati društvo kapitala u skladu sa članom 31. ove odluke.

Javno preduzeće može ulagati kapital u već osnovana društva kapitala, uz prethodnu saglasnost osnivača.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 62

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje Skupština grada u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 63

Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga,

- iz kredita,

- iz donacija i poklona,

- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

XII ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 64

Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

XIII OSTALA PITANJA OD ZNAČAJA ZA NESMETANO OBAVLJANJE DELATNOSTI JAVNOG PREDUZEĆA

Unutrašnja organizacija Javnog preduzeća

Član 65

Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova i radnih zadataka, koji donosi direktor Javnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

Javnost u radu

Član 66

Javno preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:

1) radne biografije članova nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2) organizacionu strukturu;

3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako Javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;

4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6) druge informacije od značaja za javnost i

7) druge elemente poslovanja, u skladu sa zakonom.

Dostupnost informacija

Član 67

Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće obezbeđuje u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 68

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom Nadzornog odbora Javnog preduzeća, na predlog direktora, čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 69

U Javnom preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa zakonom.

Član 70

U slučaju da u Javnom preduzeću nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, nadležni organ osnivača, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice, postupa u skladu sa zakonom.

XIV STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Član 71

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Statut, po dobijanju saglasnosti osnivača, po pravilu stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.

Drugi opšti akti stupaju na snagu po pravilu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Javnog preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.

Član 72

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

XV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 73

Javno preduzeće je dužno da Statut i druga opšta akta usaglasi sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 74

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o usklađivanju Odluke o organizovanju Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica ("Službeni list grada Loznice", br. 5/13, 2/14 i 1/16).

Član 75

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".

 

Samostalni član Odluke o dopunama
Odluke o usklađivanju osnivačkog akta Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica

("Sl. list Grada Loznice", br. 2/2017)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice", a primenjivaće se od 1. aprila 2017. godine, odnosno od dana registracije statusne promene pripajanja po Ugovoru o statusnoj promeni pripajanja OV I br. 1572/2017 u Registru privrednih društava kod Agencije za privredne registre.

 

Samostalni član Odluke o dopunama
Odluke o usklađivanju osnivačkog akta Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica

("Sl. list Grada Loznice", br. 3/2018)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o usklađivanju osnivačkog akta Komunalnog javnog preduzeća "Naš dom" Loznica

("Sl. list grada Loznice", br. 11/2022)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice", a primenjivaće se od 1. januara 2023. godine.