ODLUKA

O SLUŽBI IZVRŠNIH ORGANA GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 48/2008, 5/2012, 67/2013, 58/2017 i 1/2023)

Član 1

Ovom odlukom obrazuje se Služba izvršnih organa Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Služba izvršnih organa) i uređuje njena organizacija, zadaci i rad.

Član 2

Služba izvršnih organa obavlja stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradonačelnika Grada Novog Sada, (u daljem tekstu: Gradonačelnik), Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), stručnih radnih tela i druge poslove od značaja za obavljanje izvršne funkcije koju vrše Gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 3

Služba izvršnih organa se organizuje i obavlja poslove kao jedinstvena služba.

Član 4

Službom izvršnih organa rukovodi šef Službe izvršnih organa (u daljem tekstu šef Službe).

Za šefa Službe može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučnih oblasti pravne ili ekonomske nauke ili menadžment, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, najmanje pet godina radnog iskustva u struci i najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima rukovođenja, organizatorskim ili koordinatorskim poslovima.

Šefa Službe postavlja Gradonačelnik, na period od pet godina.

Šefu Službe prestaje dužnost protekom vremena na koje je postavljen, a najduže do postavljenja novog šefa Službe, ostavkom ili razrešenjem.

Izuzetno, ukoliko u skladu sa odredbama ove odluke nije postavljen šef Službe, Gradonačelnik može da ovlasti lice iz reda zaposlenih u Službi izvršnih organa da privremeno, do postavljanja šefa Službe, obavlja i poslove šefa Službe sa svim pravima i dužnostima šefa Službe.

Šef Službe donosi akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe izvršnih organa, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika.

Akt iz prethodnog stava dostavlja se nadležnom organu radi objedinjavanja.

Za rad Službe izvršnih organa i svoj rad šef Službe odgovara Gradonačelniku.

Član 5

Šef Službe ima zamenika, koji se postavlja pod uslovima i na način utvrđen za šefa Službe.

Zamenik šefa Službe pomaže šefu Službe u obavljanju poslova iz njegovog delokruga i zamenjuje ga u slučaju odsutnosti ili privremene sprečenosti da obavlja svoje poslove.

Član 6

Osnovna unutrašnja jedinica u Službi izvršnih organa je sektor.

U Službi izvršnih organa obrazuju se:

1. Sektor za poslove Gradonačelnika i poslove javnih nabavki,

2. Sektor za poslove Gradskog veća,

3. Sektor za drugostepeni upravni postupak i odnose sa građanima - otvorena kancelarija,

4. Sektor za poslove protokola i odnose s javnošću i

5. Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj sa položajem sektora.

Kao posebna organizaciona jedinica, unutar Službe izvršnih organa obrazuje se Kabinet Gradonačelnika (u daljem tekstu Kabinet).

Član 7

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe izvršnih organa mogu se u osnovnim unutrašnjim jedinicama iz člana 6. stav 2. ove odluke obrazovati odeljenja, odseci i grupe, kao uže unutrašnje jedinice.

Sektorom rukovodi šef Sektora, a Kancelarijom šef Kancelarije (u daljem tekstu: Šef).

Šefa raspoređuje šef Službe.

Šef može da ima zamenika, koji se raspoređuje na način utvrđen za šefa.

Šef može da ima jednog ili više pomoćnika koje raspoređuje šef Službe.

Pomoćnik šefa može da rukovodi užom unutrašnjom jedinicom.

Član 8

U okviru sektora, odnosno druge osnovne unutrašnje jedinice sa položajem sektora, mogu da se obrazuju odeljenja, odseci i grupe.

Odeljenje se obrazuje za međusobno povezane poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i koji objedinjuju rad najmanje osmoro zaposlenih.

Odsek se obrazuje za međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i koji objedinjuju rad najmanje petoro zaposlenih.

Grupa se obrazuje za međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i koji objedinjuju rad najmanje troje zaposlenih.

Član 9

U Sektoru za poslove Gradonačelnika i poslove javnih nabavki se obavljaju najsloženiji normativno-pravni i studijsko-analitički poslovi iz delokruga Gradonačelnika i oblasti javnih nabavki, odnosno poslovi u vezi sa dostavljanjem predloga akata Skupštini Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada) i pripremu akata potrebnih za izvršavanje odluka Skupštine Grada, ako to ne spada u delokrug gradskih uprava, posebnih organizacija i službi, poslovi pripreme materijala za odlučivanje Gradonačelnika, ako to ne spada u delokrug gradskih uprava, posebnih organizacija i službi, evidentiranje i praćenje izvršavanja donetih akata Gradonačelnika, prijem i raspoređivanje pošte i ekspediciju pošte za Gradonačelnika, koordinacija planiranih javnih nabavki Gradonačelnika, Gradskog veća i Službe izvršnih organa i usaglašavanje sa finansijskim planom u saradnji sa organizacionim jedinicama, priprema postupka javnih nabavki za koja su sredstva obezbeđena u finansijskom planu Gradonačelnika, Gradskog veća i Službe izvršnih organa, poslovi zaštite prava pacijenata na teritoriji Grada Novog Sada i drugi poslovi po nalogu Gradonačelnika i šefa Službe.

Član 10

U Sektoru za poslove Gradskog veća obavljaju se najsloženiji normativno-pravni i studijsko-analitički poslovi iz delokruga Gradskog veća, odnosno poslovi u vezi sa dostavljanjem predloga akata Skupštini Grada i pripremu akata potrebnih za izvršavanje odluka Skupštine Grada, ako to ne spada u delokrug gradskih uprava, posebnih organizacija i službi, poslovi pripreme materijala za odlučivanje Gradskog veća, ako to ne spada u delokrug gradskih uprava, posebnih organizacija i službi, vođenjem i čuvanjem zapisnika sa sednica Gradskog veća, evidentiranjem i praćenjem izvršavanja donetih akata Gradskog veća, pružanjem stručne pomoći članovima Gradskog veća, vođenjem evidencija sastanaka, rokova i obaveza članova Gradskog veća, koordinacijom komunikacije između članova Gradskog veća, i druge poslovi po nalogu Gradonačelnika i šefa Službe.

Član 11

U Sektoru za drugostepeni upravni postupak i odnose sa građanima - otvorena kancelarija, obavljaju se najsloženiji normativno-pravni i studijsko-analitički poslovi, odnosno upravno-pravni poslovi koji se odnose na sprovođenje drugostepenog upravnog postupka iz nadležnosti Gradonačelnika i Gradskog veća, izrađivanje predloga rešenja i zaključaka po žalbama i prigovorima izjavljenim protiv prvostepenih upravnih akata gradskih uprava Grada Novog Sada i javnih i javno-komunalnih preduzeća, i radnih tela koje imenuje Gradonačelnik i Gradsko veće, poslovi koje se odnose na prijem građana i postupanje po njihovim zahtevima upućenim Gradonačelniku i Gradskom veću, i drugi poslovi po nalogu Gradonačelnika i šefa Službe.

Član 11a

(Brisan)

Član 12

U Sektoru za poslove protokola i odnose s javnošću, obavljaju se najsloženiji poslovi koji se odnose na odnose s javnošću, protokolarne poslove, saradnju sa drugim gradovima u zemlji i inostranstvu (međunarodnu saradnju), odnosno poslovi koji se odnose na planiranje, izradu protokola, organizovanje i obezbeđivanje podrške za uredno održavanje i odvijanje svih vrsta internih i eksternih događaja u kojima su inicijatori ili učesnici Gradonačelnik, Gradsko veće ili funkcioneri i druga lica po njihovom ovlašćenju, organizovanje i koordiniranje sprovođenja programa domaćih i inostranih poseta, savetodavne, stručne, organizacione, analitičke, administrativne i tehničke poslove za potrebe Gradonačelnika i Gradskog veća, i drugi poslovi po nalogu Gradonačelnika.

Član 13

U Kancelariji se obavljaju najsloženiji poslovi u vezi sa privlačenjem investicija i pripremom, izradom i promocijom projekata, odnosno poslovi koji se koji se odnose na: podršku postojećem sektoru malih i srednjih preduzeća (u daljem tekstu: MSP sektor), podršku u procesu strateškog planiranja, stvaranje i održavanje baze podataka, organizaciju i učestvovanje u praćenju konkursa i programa za dodelu sredstava i pomoći iz domaćih i stranih fondova i programa, pripremu konkursnog materijala u vezi sa projektima i programima od značaja za lokalni ekonomski razvoj, praćenje i nadzor realizacije ostvarenih konkursa, projekata i programa od značaja za lokalni ekonomski razvoj, pripremu izveštaja o realizaciji poslova, zadataka i projekata lokalnog ekonomskog razvoja, ostvarivanje i održavanje saradnje sa domaćim i međunarodnim organizacijama, ambasadama, nadležnim državnim, pokrajinskim, gradskim i opštinskim organima, institucijama, agencijama, investitorima, preduzetnicima i javnim i javno komunalnim preduzećima iz oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, i drugi poslovi po nalogu Gradonačelnika.

Član 14

Pojedine poslove u okviru Službe mogu da vrše samostalni izvršioci - koordinatori izvan unutrašnje jedinice, ako to nalažu priroda ili obim poslova ili ako to proizilazi iz saradnje sa javnim komunalnim i drugim javnim preduzećima, gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama i drugim pravnim subjektima.

Samostalne izvršioce - koordinatore postavlja Gradonačelnik.

Samostalni izvršilac - koordinator radi po uputstvima i nalozima Gradonačelnika.

Član 14a

U Kabinetu se obavljaju stručni, savetodavni, organizacioni, protokolarni, administrativno-tehnički poslovi, koordinacija rada i održavanje funkcionalne veze između Gradonačelnika i gradskih uprava, posebnih organizacija i službi, javnih i javno komunalnih preduzeća, ustanova, koordinacija protokolarnih poslova od značaja za Gradonačelnika, poslova informisanja javnosti o aktivnosti Gradonačelnika, poslova međunarodne saradnje, kao i drugi poslovi po nalogu Gradonačelnika.

Kabinetom rukovodi šef Kabineta koji može imati zamenika.

Šef Kabineta za svoj rad odgovara Gradonačelniku.

Pored šefa Kabineta, Kabinet čine:

- pomoćnici Gradonačelnika,

- članovi Kabineta postavljeni za pojedine oblasti i

- poslovni sekretar.

Šefu Kabineta, pomoćnicima Gradonačelnika i članovima Kabineta prestaje mandat sa prestankom mandata Gradonačelnika u skladu sa Statutom Grada Novog Sada.

Ukupan broj postavljenih lica u Kabinetu i oblasti za koje se postavljaju određuje Gradonačelnik.

Gradonačelnik će doneti rešenje o postavljenju šefa Kabineta, pomoćnika Gradonačelnika, članova Kabineta postavljenih za pojedine oblasti i poslovnog sekretara.

U slučaju kada se šef Kabineta ili članovi Kabineta određuju iz reda zaposlenih u Službi izvršnih organa, Gradonačelnik će doneti rešenje o raspoređivanju tih lica u Kabinet.

Posebnim aktom Gradonačelnika Kabinet se može izdvojiti iz Službe izvršnih organa i biti organizovan kao posebna služba.

Član 15

Na šefa Službe, zamenika šefa Službe, pomoćnike Gradonačelnika, samostalne izvršioce - koordinatore, šefa Kabineta, zamenika šefa Kabineta, šefa Sektora, zamenika šefa Sektora, šefa Kancelarije i zamenika šefa Kancelarije, pomoćnike, u pogledu određivanja plata primenjuju se odredbe zakona i drugih propisa koji se odnose na načelnike, zamenike načelnika, odnosno pomoćnike načelnika gradskih uprava, do donošenja akta kojim će se urediti plata, naknada i druga primanja.

O pravima, obavezama i odgovornostima lica koje postavlja Gradonačelnik odlučuje Gradonačelnik.

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih odlučuje šef Službe.

Član 16

U pogledu prava iz radnog odnosa koja nisu uređena ovom odlukom, na zaposlene u Službi izvršnih organa i na lica koja postavlja Gradonačelnik i lica koja raspoređuje šef Službe, primenjuju se odredbe zakona i posebnog kolektivnog ugovora koji se primenjuju na zaposlene u lokalnoj samoupravi.

Član 17

Finansijske poslove za potrebe Službe izvršnih organa obavlja Služba za zajedničke poslove.

Član 18

Gradonačelnik će doneti rešenja o postavljenju šefa Službe i zamenika šefa Službe u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 19

Šef Službe će doneti akt iz člana 4. stav 4. ove odluke u roku od 15 dana od dana postavljenja.

Član 20

Postavljena lica i zaposleni u Službi Gradonačelnika Grada Novog Sada nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novom aktu o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Službi izvršnih organa.

Služba izvršnih organa preuzeće sve zaposlene koji su radili na odgovarajućim poslovima u Službi Gradonačelnika Grada Novog Sada.

Rešenja o postavljenju i raspoređivanju zaposlenih u Službi izvršnih organa doneće se u roku od 15 dana od dana donošenja akta iz člana 4. stav 4. ove odluke.

Zaposleni iz stava 2. ovog člana, koji ostanu neraspoređeni u Službi izvršnih organa, imaju prava i obaveze u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Sredstva za ostvarivanje prava zaposlenih koji su ostali neraspoređeni obezbeđuju se u budžetu Grada Novog Sada.

Član 21

Poslove, kao i predmete, arhivu i drugi registraturski materijal, opremu, sredstva za rad i druga sredstva Službe Gradonačelnika Grada Novog Sada, preuzeće Služba izvršnih organa.

Član 22

Sredstva za finansiranje poslova Službe izvršnih organa obezbeđuju se u budžetu Grada Novog Sada.

Član 23

Radni odnos u Službi izvršnih organa može da se zasnuje sa licem koje ispunjava opšte uslove utvrđene zakonom i druge uslove utvrđene zakonom, drugim propisom ili aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe izvršnih organa.

Lice se prima u radni odnos na osnovu: akta o postavljenju, konačne odluke o izboru između prijavljenih kandidata i sporazuma o preuzimanju zaposlenog iz drugog državnog organa.

Radni odnos zasniva se danom stupanja na rad lica iz stava 2. ovog člana.

Radi prijema u radni odnos objavljuje se oglas u "Službenom listu Grada Novog Sada" i dostavlja se Nacionalnoj službi za zapošljavanje.

U Službi izvršnih organa mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, po programu koji je utvrđen aktom šefa Službe, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom.

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe izvršnih organa utvrđuje se broj pripravnika.

Član 24

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Službi Gradonačelnika Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 4/2005, 19/2006 i 39/2007).

Član 25

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Službi izvršnih organa Grada Novog Sada

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 58/2017)

Član 12

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".