PRAVILNIK
O KRITERIJUMIMA I USLOVIMA ZA IZBOR PROGRAMA I PROJEKATA UDRUŽENJA KOJA SU OD JAVNOG INTERESA ZA GRAD POŽAREVAC

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 35/2020 i 9/2022)

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuju se kriterijumi, uslovi, način, obim i postupak dodele sredstava, kao i način i postupak vraćanja sredstava za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa ukoliko se utvrdi da udruženje dobijena sredstva ne koristi za realizovanje odobrenih programa koja su od javnog interesa.

Član 2

Dodela sredstava za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa vrši se na osnovu Javnog konkursa za finansiranje ili sufinansiranje programa/projekata NVO i udruženja koja su od javnog interesa za Grad Požarevac i Javnog konkursa za finansiranje ili sufinansiranje programa/projekata udruženja koja su od javnog interesa za Grad Požarevac u oblasti zaštite lica sa invaliditetom, koje raspisuje Gradsko veće Grada Požarevca.

Grad Požarevac će finansirati i sufinansirati programe udruženja od javnog interesa u oblasti:

- socijalne i zdravstvene zaštite

- boračko invalidske zaštite

- zaštite lica sa invaliditetom

- briga o deci i mladima

- pomoći starima

- zaštite i promovisanja ljudskih i manjinskih prava

- humanitarnih programa

- održivog razvoja.

Gradsko veće Grada Požarevca može svojom odlukom o raspisivanju konkursa, utvrditi i druge oblasti od javnog interesa sem navedenih u prethodnom stavu ovog člana, ukoliko su sredstva obezbeđena u budžetu Grada Požarevca.

Sredstva za realizaciju programa - projekata iz ovog člana obezbediće se u budžetu Grada Požarevca.

Član 3

Pravo podnošenja prijave za finansiranje ili sufinansiranje programa od javnog interesa imaju udruženja pod uslovom da sprovode aktivnosti ili da im je sedište na području Grada Požarevca, kao opštinske ili međuopštinske organizacije.

Pod područjem Grada Požarevca (u daljem tekstu: područje Grada) u smislu ovog pravilnika podrazumeva se područje Gradske opštine Požarevac, izuzev područja Gradske opštine Kostolac.

Član 4

Godišnji plan raspisivanja javnih konkursa nadležni organ objavljuje na zvaničnoj internet stranici organa i dostavlja Kancelariji za saradnju sa civilnim društvom (u daljem tekstu: Kancelarija).

Godišnji plan javnih konkursa sadrži podatke o davaocu sredstava, oblasti, nazivu i planiranom periodu raspisivanja javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs) i druge relevantne podatke u zavisnosti od vrste konkursa.

Član 5

Ocena i izbor projekata koji će se finansirati sredstvima iz budžeta Grada Požarevca se vrši primenom sledećih kriterijuma:

KRITERIJUMI

OBJAŠNJENJE KRITERIJUMA

BROJ BODOVA

UKUPAN BROJ BODOVA

Usaglašenost s postojećim strateškim dokumentima Grada Požarevca

Da li je i u kojoj meri je projekat strateški utemeljen, odnosno u skladu sa važećim strateškim opredeljenjem Grada Požarevca?

10

10

Kapacitet udruženja predlagača projekta i kapacitet partnera na projektu

- Da li je predlagač projekta do sada uspešno realizovano projekte koje je sufinansirao Grad Požarevac?

- Da li je realizovao projekte drugih donatora?

- Kakvi su kadrovski kapaciteti udruženja?

Od 0-5

Od 0-10

Od 0-10

25

Definisani ciljevi projekta, ciljna grupa i korisnici projekta, broj direktnih i indirektnih korisnika projekta i njihove potrebe

- Da li su ciljevi projekta jasno definisani, dostižni u predviđenom vremenu trajanja projekta i da li nedvosmisleno predstavljaju rešenje uočenih problema u lokalnoj zajednici, odnosno mogu da zadovolje javni interes?

- Da li su ciljna grupa i korisnici jasno definisani?

Da li je predstavljena procena broja direktnih i indirektnih korisnika projekta?

- U kom obimu će potrebe ciljne grupe i korisnika projekta biti zadovoljene - obim zadovoljenja javnog interesa?

10

5

5

20

Održivost projekta

Da li je će se aktivnosti projekta nastaviti i posle finansiranja projekta sredstvima iz budžeta Grada Požarevca?

Da li je projekat održiv u institucionalnom i razvojnom smislu - da li će projektne aktivnosti biti sprovođene i po isteku vremena za sprovođenje projekta u okviru kojeg će se finansirati/ sufinansirati sredstvima iz budžeta Grada Požarevca?

5

5

10

Očekivani rezultati i efekti projekta

- Da li su rezultati i efekti projekta merljivi?

- Da li će očekivani pozitivni efekti biti dalekosežni - u kom roku se očekuju pozitivni efekti na direktne i indirektne korisnike projekta?

0-10

10

Ekonomičnost budžeta projekta i odnos troškova i očekivanih rezultata i efekata

- Da li su troškovi usklađeni sa predloženim projektnim aktivnostima?

- Da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata i efekata zadovoljavajući?

0-15

15

Sufinansiranje projekta iz drugih izvora

- Da li je udruženje predlagač projekta/ učesnik konkursa obezbedilo sopstveno novčano učešće ili drugi vid učešća i/ ili sufinansiranje projekta iz drugih izvora?

Sopstveno učešće do 50% - 0-5

Sopstveno učešće preko 50% - 6-10

10

Ukupno

 

 

100

Član 6

Sredstva se mogu koristiti isključivo namenski i to za realizaciju aktivnosti iz programa - projekta i to:

Za projekte - programe iz oblasti zaštite lica sa invaliditetom sredstva se mogu koristiti za:

1. zarade, materijalne troškove i troškove operativnog rada (troškove prevoza, zakupa, štampanje materijala, honorare za spoljne saradnike, komunalne i druge troškove koji prate realizaciju programa/projekta).

Član 7

Za projekte - programe iz drugih oblasti utvrđenih u članu 2. ovog pravilnika, sredstva se mogu koristiti za:

1. organizovanje smotri, jubileja i drugih programa/projekata udruženja, troškovi projekta (honorari, štampanje materijala, prevoz i slično)

2. troškove zakupa, komunalne i druge troškove koji prate realizaciju programa/projekta.

Član 8

Potpuna programska dokumentacija za prijavu po javnim konkursima treba da sadrži:

- obrazac prijave na javni konkurs u 2 primerka (koji sadrži detaljan opis programa za čije finansiranje ili sufinansiranje se podnosi prijava, kao i korisnike, značaj, mesto i vreme realizacije programa i detaljan finansijski plan), overen od strane ovlašćenog lica;

- dokaz o upisu u registar kod nadležnog organa;

- statut udruženja ili izvod iz statuta udruženja u kome je utvrđeno da se ciljevi udruženja ostvaruju u oblasti u kojoj se program realizuje;

- program rada za tekuću godinu usvojen na način predviđen statutom udruženja;

- narativni izveštaj o realizaciji programa/projekata iz prethodne godine (za udruženja koja su u prethodnoj godini realizovala programe / projekte sredstvima iz budžeta Grada Požarevca);

- izjava podnosioca prijave kojom se potvrđuje da sredstva za realizaciju odobrenog programa nisu na drugi način već obezbeđena, potpisana od strane odgovornog lica i overena pečatom udruženja;

- izjava o nepostojanju sukoba interesa, potpisana od strane odgovornog lica i overena pečatom udruženja;

- interni akt o antikorupcijskoj politici, potpisan od strane odgovornog lica i overen pečatom udruženja.

Član 9

Kompletna konkursna dokumentacija dostavlja se u zatvorenoj koverti.

Predloženi programi učesnika javnog konkursa treba da sadrže traženu dokumentaciju, propisanu javnim konkursom, potpisanu i overenu od ovlašćenog lica.

Aktivnosti obuhvaćene programom realizuju se do kraja kalendarske godine.

Obrazac prijave na javni konkurs sa odgovarajućom dokumentacijom podnosi se Komisiji za vrednovanje programa i projekata udruženja i NVO i Komisiji za vrednovanje prijavljenih programa u oblasti zaštite lica sa invaliditetom, sa naznakom "Prijava na javni konkurs za finansiranje i sufinansiranje programa od javnog interesa - ne otvarati" preporučenom poštom na adresu: Gradska uprava Grada Požarevca za Komisiju za vrednovanje programa i projekata udruženja i NVO, odnosno za Komisiju za vrednovanje prijavljenih programa u oblasti zaštite lica sa invaliditetom, ul. Drinska br. 2. 12000 Požarevac, ili predajom na pisarnicu Gradske uprave Grada Požarevca.

Prijave na javne konkurse se podnose u roku od 15 dana od dana objavljivanja u lokalnom listu "Reč naroda".

Neblagovremene, nepotpune, kao i prijave poslate faksom ili elektronskom poštom neće se razmatrati. Neće biti razmatrane ni prijave udruženja za koje je utvrđeno da su se sredstva nenamenski koristila.

Član 10

Obrazac prijava na Javni konkurs za finansiranje ili sufinansiranje programa/projekata NVO i udruženja koja su od javnog interesa za Grad Požarevac, odnosno Javni konkurs za finansiranje ili sufinansiranje programa/projekata udruženja koja su od javnog interesa za Grad Požarevac u oblasti zaštite lica sa invaliditetom, biće dostupni zainteresovanima, na zvaničnoj internet prezentaciji Grada Požarevca (www.pozarevac.rs) i portalu e-Uprava, a mogu se preuzeti i u pisarnici Gradske uprave Grada Požarevca, kanc. br. 9. Drinska broj 2. 12.000 Požarevac.

Član 11

Komisiju za vrednovanje prijavljenih programa po oblastima a po Javnom konkursu Grada Požarevca za finansiranje ili sufinansiranje programa/projekata udruženja i NVO, kao i Komisiju za vrednovanje prijavljenih programa u oblasti zaštite lica sa invaliditetom, a po Javnom konkursu Grada Požarevca za finansiranje ili sufinansiranje programa/projekata udruženja koja su od javnog interesa za Grad Požarevac u oblasti zaštite lica sa invaliditetom, obrazuje Gradsko veće Grada Požarevca.

Komisije rade u sednicama i odlučuju većinom od ukupnog broja članova a radom Komisija rukovode predsednici.

Članovi komisija dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem komisija, odnosno sprovođenjem konkursa (Izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Imenovano lice ne može preduzimati radnje u svojstvu člana Komisije pre nego što potpiše Izjavu iz stava 3. ovog člana.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove komisije i da se izuzme iz daljeg rada komisije. O rešavanju sukoba interesa nadležni organ odlučuje u svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, imenovaće u komisiju novog člana kao zamenu.

Sukob interesa postoji ako član komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj), zaposleni ili član organa udruženja koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog udruženja povezanog na bilo koji način sa tim udruženjem, ili u odnosu na ta udruženja ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Članovi komisija ne dobijaju naknadu za svoj rad.

Član 12

Komisija za vrednovanje programa i projekata udruženja i NVO, odnosno Komisija za vrednovanje prijavljenih programa u oblasti zaštite lica sa invaliditetom razmatra i ocenjuje pristigle prijave u skladu sa uslovima konkursa prema kriterijumima propisanim ovim pravilnikom i utvrđuje predlog liste za finansiranje odnosno sufinansiranje po oblastima.

Na predlog liste, učesnici javnih konkursa imaju pravo prigovora u roku od 8 (osam) dana od dana objavljivanja liste.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Gradsko veće Grada Požarevca donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Odluku o izboru programa Gradsko veće Grada Požarevca donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka iz stava 6. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada Požarevca i portalu e-Uprava.

Član 13

Sredstva koja se odobre za realizaciju programa su namenska i mogu da se koriste isključivo za realizaciju konkretnog programa i u skladu sa ugovorom koji gradonačelnik Grada Požarevca zaključuje sa udruženjem.

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: predmet programa, rok u kome se program realizuje, konkretne obaveze ugovornih strana, iznos sredstava i način obezbeđenja i prenosa sredstava, kao i druga pitanja od značaja za realizaciju programa/projekta.

Član 14

Gradska uprava Grada Požarevca prati realizaciju programa za koji su odobrena sredstva u skladu sa ovim pravilnikom.

Praćenje realizacije programa obuhvata:

1) obavezu udruženja da obaveštava nadležni organ o realizaciji programa, u rokovima određenim ugovorom;

2) pregledanje izveštaja od strane nadležnog organa;

3) obavezu udruženja da omogući predstavnicima nadležnog organa da izvrše uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije programa;

4) prikupljanje informacija od korisnika programa;

5) druge aktivnosti predviđene ugovorom.

Praćenje može obuhvatiti i reviziju ovlašćenog revizora, ukoliko je to predviđeno konkursnim uslovima i ugovorom.

Udruženje odnosno realizator programa je dužno da nadležnom organu omogući praćenje realizacije programa.

Pregledom finansijskih izveštaja budžetski inspektor utvrđuje da li su budžetska sredstva namenski korišćena i da li postoji računovodstvena dokumentacija koja ukazuje na namenski utrošak istih.

Ako se prilikom kontrole utvrdi nenamensko trošenje sredstava gradonačelnik Grada Požarevca je dužan da raskine ugovor, a korisnik dotacije je dužan da vrati preneta sredstva u budžet Grada Požarevca.

Član 15

Udruženje izrađuje periodične i završne narativne i finansijske izveštaje.

Periodični i završni narativni izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži: detaljan opis aktivnosti i rezultata realizacije programa u odnosu na planirane aktivnosti definisane ugovorom, kako bi se mogla izvršiti procena uspešnosti od strane nadležnog organa i obrazloženje za svako odstupanje od programa i pregled korektivnih mera čije se preduzimanje planira od strane korisnika sredstava.

Periodični i završni finansijski izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži: prikaz budžeta, koji je sastavni deo ugovora, sa pregledom svih troškova koji su nastali tokom izveštajnog perioda, kao i celokupnu dokumentaciju koja opravdava nastale troškove.

Član 16

U cilju praćenja realizacije programa, nadležni organ može realizovati monitoring posete.

Pod monitoring posetom, u smislu ove uredbe, smatra se: poseta udruženju, održavanje sastanaka ovlašćenih predstavnika nadležnog organa sa ovlašćenim predstavnicima udruženja, prisustvo određenim događajima i manifestacijama ili drugim programskim aktivnostima koje udruženje sprovodi u sklopu realizacije programa.

Monitoring poseta može biti najavljena ili nenajavljena.

Član 17

Nadležni organ izrađuje izveštaj o monitoring poseti iz člana 16. ovog pravilnika.

Pored izveštaja iz stava 1. ovog člana nadležni organ može izraditi i preporuke za otklanjanje nedostataka i rokove za njihovu realizaciju i uputiti ih korisniku sredstava.

Član 18

Korisnik sredstava, u izuzetnim situacijama, može da traži saglasnost od nadležnog organa radi preraspodele sredstava za realizaciju planiranih aktivnosti u okviru odobrenog programa.

Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda koji se odnose na ljudske resurse.

Preraspodela sredstava se može izvršiti tek nakon dobijanja pismene saglasnosti ili potpisivanjem aneksa ugovora sa davaocem sredstava.

Član 19

Svi akti koje nadležni organ, u skladu sa ovim pravilnikom, objavljuje na svojoj zvaničnoj internet stranici i portalu e-Uprava, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli nadležnog organa.

Član 20

Stupanjem na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima i uslovima za izbor programa i projekata udruženja koja su od javnog interesa za Grad Požarevac ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 4/18 i 5/20).

Član 21

Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i isti objaviti u "Službenom glasniku Grada Požarevca".