UPUTSTVO
KORISNICIMA SREDSTAVA ZA REALIZACIJU PROJEKATA KOJE FINANSIRA UPRAVA ZA KAPITALNA ULAGANJA AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 5/2023)

Član 1

Ovim Uputstvom utvrđuje se potrebna dokumentacija u cilju realizacije projekata koje finansira Uprava za kapitalna ulaganja Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Uprava) po osnovu zaključenih Ugovora o prenosu sredstava.

Član 2

U postupku realizacije projekata iz člana 1. ovog Uputstva, nakon zaključenja Ugovora o prenosu sredstava Korisnik sredstava je obavezan da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Akcioni plan Korisnika sredstava za sprovođenje projekta;

• Rešenje Korisnika sredstava o imenovanju koordinatora projekta;

• Podaci o identifikaciji Korisnika sredstava/naručioca;

• Kopija OP obrasca Korisnika sredstava/naručioca;

• Kopija potvrde o poreskom identifikacionom broju Korisnika sredstava;

• U slučaju izvođenja radova:

- Kopija glavne sveske tehničke dokumentacije u zavisnosti od klase i namene objekta (glavna sveska idejnog projekta, glavna sveska projekta za građevinsku dozvolu, glavna sveska projekta za izvođenje);

- Kopija izjave vršioca tehničke kontrole sa rezimeom izveštaja tehničke kontrole iz izvoda projekta za građevinsku dozvolu;

- Kopija akta nadležnog organa na osnovu kojeg se odobrava građenje ili izvođenje radova;

- Ukoliko je građevinska dozvola, odnosno rešenje kojim se odobrava izvođenje radova izdato pre stupanja na snagu Zakona o izmenama Zakona o planiranju i izgradnji ("Sl. glasnik RS", br. 145/2014), potrebno je dostaviti kopije naslovnih strana svih delova tehničke dokumentacije sadržane u građevinskoj dozvoli, odnosno rešenju kojim se odobrava izvođenje radova, kao i strana sa overom tehničke kontrole i overom nadležnog organa za izdavanje građevinske dozvole, odnosno rešenja kojim se odobrava izvođenje radova.

SPROVOĐENJE POSTUPKA JAVNE NABAVKE

Član 3

Za potrebe pribavljanja saglasnosti za sprovođenje postupka javne nabavke Korisnik sredstava/naručilac je obavezan da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Zahtev za dobijanje saglasnosti za sprovođenje postupka javne nabavke;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca da postupak javne nabavke nije sproveden;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o procenjenoj vrednosti javne nabavke;

• Izvod iz plana javnih nabavki Korisnika sredstava/naručioca;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o obezbeđenim sredstvima za finansiranje;

• Izvod iz odluke o budžetu/finansijskog plana Korisnika sredstava/naručioca;

• Tehnička specifikacija radova/dobara/usluga izrađena u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama, overena od strane Korisnika sredstava/naručioca i ukoliko su u pitanju radovi, overena od strane odgovornog projektanta;

• Izjava odgovornog projektanta da su cene prikazane u predmeru i predračunu radova tržišno uporedive na dan davanja izjave ili Izjava Korisnika sredstava/naručioca da su cene prikazane u Tehničkoj specifikaciji dobara/usluga tržišno uporedive na dan davanja izjave;

• Potvrda nadležnog organa o evidentiranju Korisnika sredstava/naručioca u sistem PDV-a.

Na osnovu pribavljene uredne dokumentacije iz prethodnog stava ovog člana, Uprava sačinjava i dostavlja pismenu saglasnost Korisniku sredstava/naručiocu za sprovođenje postupka javne nabavke.

Član 4

Nakon pribavljanja saglasnosti za sprovođenje postupka javne nabavke, a pre objavljivanja javnog poziva za podnošenje ponuda i konkursne dokumentacije na Portalu javnih nabavki, Korisnik sredstava/ naručilac je obavezan da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Odluka Korisnika sredstava/naručioca o sprovođenju postupka javne nabavke;

• Radna verzija konkursne dokumentacije;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o angažovanju stručnog nadzora u slučaju sprovođenja postupka javne nabavke radova.

Nakon sačinjavanja konačnog teksta konkursne dokumentacije, sa kojom su se saglasili imenovani članovi Komisije za javnu nabavku, Korisnik sredstava/naručilac, po pribavljenoj Saglasnosti od Uprave, objavljuje javni poziv za podnošenje ponuda i konkursnu dokumentaciju na Portalu javnih nabavki.

Član 5

Nakon zaključenja Ugovora o javnoj nabavci, Korisnik sredstava/naručilac, obavezan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Ugovor o javnoj nabavci;

• Prihvaćena ponuda (obrazac ponude i obrazac strukture ponuđene cene/predmer i predračun radova);

• Zapisnik o otvaranju ponuda;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o sprovedenom postupku javne nabavke;

• Podaci o identifikaciji izabranog ponuđača;

• Kopija OP obrasca izabranog ponuđača.

Član 6

Ukoliko se postupak javne nabavke okončao Odlukom o obustavi postupka, a postoji potreba da se postupak javne nabavke ponovi, Korisnik sredstava/naručilac je obavezan da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Zahtev za dobijanje saglasnosti za sprovođenje postupka javne nabavke sa obrazloženjem;

• Kopija Odluke o obustavi postupka.

UVOĐENJE IZVOĐAČA RADOVA U POSAO

Član 7

Pre uvođenja izvođača radova u posao, Korisnik sredstava/naručilac, obavezan je da pribavi pismenu saglasnost Uprave. Za potrebe izdavanja saglasnosti, Korisnik sredstava/naručilac, dužan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Zahtev za uvođenje izvođača radova u posao;

• Rešenje o imenovanju odgovornih izvođača radova sa kopijama licenci potpisanih i overenih od strane imenovanih odgovornih izvođača radova, odnosno kopijama rešenja izdatih od strane resornog ministarstva;

• Rešenje o imenovanju lica koja vrše stručni nadzor nad izvođenjem radova sa kopijama licenci potpisanih i overenih od strane lica imenovanih za vršenje stručnog nadzora, odnosno kopijama rešenja izdatih od strane resornog ministarstva;

• Dinamički plan izvođenja radova izrađen od strane izvođača radova, potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Izvođača radova, ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca, kao i svih imenovanih vršilaca stručnog nadzora.

Nakon uvođenja izvođača radova u posao Korisnik sredstava/naručilac je obavezan da dostavi Upravi Zapisnik o uvođenju izvođača radova u posao, potpisan i overen od strane ovlašćenih lica Korisnika sredstava/naručioca i Izvođača radova, kao i od strane svih odgovornih izvođača radova i vršilaca stručnog nadzora.

Član 8

U slučaju kada je Ugovor o prenosu sredstava zaključen za finansiranje ili sufinansiranje projekata sa već sprovedenim postupkom javne nabavke, Korisnik sredstava obavezan je da dostavi sledeću dokumentaciju nakon zaključenja Ugovora o prenosu sredstava:

• Akcioni plan Korisnika sredstava za sprovođenje projekta;

• Rešenje Korisnika sredstava o imenovanju koordinatora projekta;

• Podaci o identifikaciji Korisnika sredstava/naručioca;

• Kopija OP obrasca Korisnika sredstava/naručioca;

• Kopija potvrde o poreskom identifikacionom broju Korisnika sredstava;

• U slučaju izvođenja radova:

- Kopija glavne sveske tehničke dokumentacije u zavisnosti od klase i namene objekta (glavna sveska idejnog projekta, glavna sveska projekta za građevinsku dozvolu, glavna sveska projekta za izvođenje);

- Kopija izjave vršioca tehničke kontrole sa rezimeom izveštaja tehničke kontrole iz izvoda projekta za građevinsku dozvolu;

- Kopija važećeg akta nadležnog organa kojim se odobrava građenje ili izvođenje radova;

- Ukoliko je građevinska dozvola, odnosno rešenje kojim se odobrava izvođenje radova izdato pre stupanja na snagu Zakona o izmenama Zakona o planiranju i izgradnji ("Sl. glasnik RS", br. 145/2014), potrebno je dostaviti kopije naslovnih strana svih delova tehničke dokumentacije sadržane u građevinskoj dozvoli, odnosno rešenju kojim se odobrava izvođenje radova, kao i strana sa overom tehničke kontrole i overom nadležnog organa za izdavanje građevinske dozvole, odnosno rešenja kojim se odobrava izvođenje radova;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o sprovedenom postupku javne nabavke;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o izmeni Ugovora o javnoj nabavci;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o obezbeđenim sredstvima za finansiranje;

• Podaci o identifikaciji izabranog ponuđača;

• Kopija OP obrasca izabranog ponuđača;

• Ugovor o javnoj nabavci sa pratećim aneksima;

• Kopija prihvaćene osnovne ponude, izmena i dopuna osnovne ponude, ponuda za dodatne radove/dobra/usluge;

• Kopije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja;

• Izjave Korisnika sredstava/naručioca o prijemu ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja;

• Kopija predračuna/računa/privremenih situacija po kojima je izvršen prenos sredstava izabranom ponuđaču od strane Korisnika sredstava/naručioca sa izvodima sa računa Korisnika sredstava/naručioca kao dokazima o izvršenom prenosu sredstava;

• U slučaju izvođenja radova:

- Rešenje o imenovanju odgovornih izvođača radova sa kopijama licenci potpisanih i overenih od strane imenovanih odgovornih izvođača radova;

- Rešenje o imenovanju lica koja vrše stručni nadzor nad izvođenjem radova sa kopijama licenci potpisanih i overenih od strane lica imenovanih za vršenje stručnog nadzora;

- Dinamički plan izvođenja radova izrađen od strane izvođača radova, potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Izvođača radova, ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca, kao i svih imenovanih vršilaca stručnog nadzora;

- Zapisnik o uvođenju izvođača radova u posao, potpisan i overen od strane ovlašćenih lica Korisnika sredstava/naručioca i Izvođača radova kao i od strane svih odgovornih izvođača radova i vršilaca stručnog nadzora.

PRENOS SREDSTAVA NA RAČUN KORISNIKA SREDSTAVA/NARUČIOCA

Član 9

Za potrebe prenosa sredstava na račun Korisnika sredstava, Korisnik sredstava je obavezan da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Zahtev Korisnika sredstava za prenos sredstava po predračunu/računu/privremenoj/okončanoj situaciji sa brojem tekućeg računa na koji će se sredstva preneti i pozivom na broj odobrenja;

• Predračun potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca i ovlašćenog lica Izvođača radova odnosno Isporučioca dobara ili Pružaoca usluge ili račun potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca i ovlašćenog lica Isporučioca dobara ili Pružaoca usluge, a ako je reč o računu po ispostavljenoj situaciji za radove, potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca, ovlašćenog lica Izvođača radova, svih imenovanih vršilaca stručnog nadzora i svih odgovornih izvođača radova ili privremena/okončana situacija, potpisana i overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca, ovlašćenog lica Izvođača radova, svih imenovanih vršilaca stručnog nadzora i svih odgovornih izvođača radova;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o prijemu i knjiženju/evidentiranju obaveze;

• Kopije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja;

• Izjave Korisnika sredstava/naručioca o prijemu ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja;

• Zapisnik o primopredaji radova (prilikom podnošenja zahteva za prenos sredstava po okončanoj situaciji/ konačnom računu) potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca, ovlašćenog lica Izvođača radova, svih imenovanih vršilaca stručnog nadzora i svih odgovornih izvođača radova;

• Zapisnik o kvantitativno i kvalitativno usaglašenom prijemu dobara (prilikom podnošenja zahteva za prenos sredstava po računu) potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca i ovlašćenog lica Isporučioca dobara;

• Zapisnik o izvršenim uslugama (prilikom podnošenja zahteva za prenos sredstava po računu) potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca i ovlašćenog lica Pružaoca usluge.

Član 10

Nakon izvršenog prenosa sredstava izabranom ponuđaču, Korisnik sredstava dužan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Potvrdu Korisnika sredstava o izvršenom prenosu sredstava;

• Izvod sa računa Korisnika sredstava kao dokaz o izvršenom prenosu sredstava;

• Dokaz da je izabrani ponuđač izvršio prenos sredstava podizvođaču, ukoliko je to ugovoreno.

IZMENE UGOVORA O JAVNOJ NABAVCI

1. VIŠKOVI, MANJKOVI, RADOVI KOJI SE NEĆE IZVODITI

Član 11

Ukoliko se tokom izvođenja radova u ugovorenom roku za izvođenje istih, ukaže potreba za izmenom Ugovora o javnoj nabavci zbog viškova radova, manjkova radova i radova koji se neće izvoditi, Korisnik sredstava/naručilac obavezan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Zahtev za saglasnost za izmenu Ugovora o javnoj nabavci;

• Saglasnost Korisnika sredstava/naručioca za izmenu Ugovora o javnoj nabavci sa obrazloženjem i jasnim definisanjem činjenice da se predložena odstupanja nisu mogla predvideti pre pokretanja postupka javne nabavke, te da nisu narušena načela obezbeđivanja konkurencije, načelo transparentnosti i jednakosti ponuđača u postupku javne nabavke;

• Obrazloženje stručnog nadzora o opravdanosti viškova ili manjkova radova ili radova koji se neće izvoditi, pri čemu je potrebno da stručni nadzor obrazloži svaku poziciju čija se količina menja. Obrazloženje potpisuju i overavaju lica imenovana za vršenje stručnog nadzora nad izvođenjem grupe radova kod kojih je došlo do pojave viškova ili manjkova ili radova koji se neće izvoditi;

• Predlog izmene i dopune osnovne ponude (pregled viškova i manjkova i radova koji se neće izvoditi), potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca, ovlašćenog lica Izvođača radova, svih imenovanih vršilaca stručnog nadzora i svih odgovornih izvođača radova;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o obezbeđenim sredstvima za finansiranje;

• Predlog aneksa Ugovora o javnoj nabavci.

Korisnik sredstava/naručilac je dužan da Upravi podnese Zahtev za izmenu Ugovora o javnoj nabavci pre isteka ugovorenog roka za izvođenje radova i da zaključi aneks Ugovora o javnoj nabavci pre isteka ugovorenog roka za izvođenje radova po pribavljenoj Saglasnosti Uprave.

Član 12

Nakon izmene Ugovora o javnoj nabavci, Korisnik sredstava/naručilac, obavezan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Aneks Ugovora o javnoj nabavci;

• Izmena i dopuna osnovne ponude potpisana i overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca, ovlašćenog lica Izvođača radova, svih imenovanih vršilaca stručnog nadzora i svih odgovornih izvođača radova;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o izmeni Ugovora o javnoj nabavci;

• Kopije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, usaglašenih sa izmenom Ugovora o javnoj nabavci;

• Izjava korisnika sredstava/naručioca o prijemu sredstava finasijskog obezbeđenja.

2. DODATNI RADOVI

Član 13

Ukoliko se tokom izvođenja radova u ugovorenom roku za izvođenje istih, ukaže potreba za izmenom Ugovora o javnoj nabavci radi nabavke dodatnih radova koji su postali neophodni, a koji nisu bili uključeni u prvobitni Ugovor o javnoj nabavci saglasno članu 157. Zakona o javnim nabavkama ("Sl. glasnik RS", br. 91/2019), Korisnik sredstava/naručilac obavezan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Zahtev za saglasnost za izmenu Ugovora o javnoj nabavci;

• Saglasnost Korisnika sredstava/naručioca za izmenu Ugovora o javnoj nabavci u pogledu dodatnih radova sa obrazloženjem i jasno definisanim činjenicama da predložena odstupanja nisu bila uključena u prvobitni Ugovor o javnoj nabavci, da je njihovo izvođenje postalo neophodno, te da izmenom Ugovora neće biti narušena načela obezbeđivanja konkurencije, načelo transparentnosti i jednakosti ponuđača u postupku javne nabavke. Predložene izmene moraju biti u skladu sa važećim Zakonom o javnim nabavkama, pozivajući se na član Zakona koji je osnov za izmenu Ugovora;

• Predmer i predračun dodatnih radova, izrađen i overen od strane odgovornog projektanta/ stručnog nadzora, sa kojim se saglasio Korisnik sredstava/naručilac;

• Obrazloženje stručnog nadzora o potrebi za ugovaranjem dodatnih radova, sa jasno definisanim činjenicama da su isti neophodni za izvršenje osnovnog Ugovora o javnoj nabavci, kao i da nisu bili uključeni u prvobitni Ugovor o javnoj nabavci. Obrazloženje mora biti jasno i precizno, tako da se iz istog može nedvosmisleno zaključiti da je izvođenje predmetnih radova postalo neophodno jer sa prvobitno ugovorenim radovima čini funkcionalnu i tehničko-tehnološku celinu, a njihovo naknadno izvođenje od strane drugog privrednog subjekta bi moglo da prouzrokuje značajne poteškoće i znatno povećanje troškova za Korisnika sredstava/naručioca. Potrebno je da stručni nadzor obrazloži svaku poziciju koja se javila u predmeru i predračunu dodatnih radova;

• Izjava odgovornog projektanta/stručnog nadzora da su cene prikazane u predmeru i predračunu dodatnih radova tržišno uporedive na dan davanja izjave, potpisana i overena od strane odgovornih projektanata/lica koja vrše stručni nadzor;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o procenjenoj vrednosti dodatnih radova;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o obezbeđenim sredstvima za finansiranje;

• Predlog aneksa Ugovora o javnoj nabavci.

Korisnik sredstava/naručilac je dužan da Upravi podnese Zahtev za izmenu Ugovora o javnoj nabavci pre isteka ugovorenog roka za izvođenje radova i da zaključi aneks Ugovora o javnoj nabavci pre isteka ugovorenog roka za izvođenje radova po pribavljenoj Saglasnosti Uprave.

Član 14

Nakon izmene Ugovora o javnoj nabavci Korisnik sredstava/naručilac je obavezan da dostavi sledeću dokumentaciju:

• Aneks Ugovora o javnoj nabavci;

• Ponuda za dodatne radove potpisana i overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca, ovlašćenog lica Izvođača radova, svih imenovanih vršilaca stručnog nadzora i svih odgovornih izvođača radova;

• Dinamički plan izvođenja radova izrađen od strane izvođača radova, potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Izvođača radova, ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca, kao i svih imenovanih vršilaca stručnog nadzora;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o izmeni Ugovora o javnoj nabavci;

• Kopije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, usaglašenih sa izmenom Ugovora o javnoj nabavci;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o prijemu sredstava finansijskog obezbeđenja.

3. PRODUŽETAK UGOVORENOG ROKA ZA IZVOĐENJE RADOVA

Član 15

Ukoliko se tokom izvođenja radova u ugovorenom roku za izvođenje istih ukaže opravdana potreba za izmenom Ugovora o javnoj nabavci radi produžetka ugovorenog roka za izvođenje radova, Korisnik sredstava/naručilac obavezan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Zahtev za saglasnost za izmenu Ugovora o javnoj nabavci;

• Obrazloženje stručnog nadzora o opravdanosti potrebe za produženje ugovorenog roka za izvođenje radova za svaki dan prekoračenja istog, potpisano i overeno od strane svih vršilaca stručnog nadzora;

• Saglasnost Korisnika sredstava/naručioca za produžetak ugovorenog roka za izvođenje radova sa obrazloženjem i jasnim definisanjem činjenice da se predložena odstupanja nisu mogla predvideti pre pokretanja postupka javne nabavke, te da nisu narušena načela obezbeđivanja konkurencije, načelo transparentnosti i jednakosti ponuđača u postupku javne nabavke;

• Predlog aneksa Ugovora o javnoj nabavci.

Korisnik sredstava/naručilac je dužan da Upravi podnese Zahtev za izmenu Ugovora o javnoj nabavci pre isteka ugovorenog roka za izvođenje radova i da zaključi aneks Ugovora o javnoj nabavci pre isteka ugovorenog roka za izvođenje radova po pribavljenoj Saglasnosti Uprave.

Član 16

Nakon izmene Ugovora o javnoj nabavci, Korisnik sredstava/naručilac je obavezan da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Aneks Ugovora o javnoj nabavci;

• Dinamički plan izvođenja radova, izrađen od strane Izvođača radova, potpisan i overen od strane ovlašćenog lica Izvođača radova, ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca, kao i svih imenovanih vršilaca stručnog nadzora;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o izmeni Ugovora o javnoj nabavci;

• Kopije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, usaglašenih sa izmenom Ugovora o javnoj nabavci;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o prijemu sredstava finansijskog obezbeđenja.

4. PRODUŽETAK UGOVORENOG ROKA ZA ISPORUKU DOBARA ILI IZVRŠENJE USLUGA

Član 17

Ukoliko se tokom ugovorenog roka za isporuku dobara ili izvršenje usluga ukaže opravdana potreba za izmenom Ugovora o javnoj nabavci, radi produžetka roka za isporuku dobara ili izvršenje usluga, Korisnik sredstava/naručilac obavezan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Zahtev za saglasnost za izmenu Ugovora o javnoj nabavci;

• Saglasnost Korisnika sredstava/naručioca za produžetak ugovorenog roka za isporuku dobara ili izvršenje usluga sa obrazloženjem i jasnim definisanjem činjenice da se predložena odstupanja nisu mogla predvideti pre pokretanja postupka javne nabavke, te da nisu narušena načela obezbeđivanja konkurencije, načelo transparentnosti i jednakosti ponuđača u postupku javne nabavke;

• Predlog aneksa Ugovora o javnoj nabavci.

Korisnik sredstava/naručilac je dužan da Upravi podnese Zahtev za izmenu Ugovora o javnoj nabavci pre isteka ugovorenog roka za izvršenje Ugovora i da zaključi aneks Ugovora o javnoj nabavci pre isteka ugovorenog roka za izvršenje Ugovora po pribavljenoj Saglasnosti Uprave.

Član 18

Nakon izmene Ugovora o javnoj nabavci, Korisnik sredstava/naručilac obavezan je da dostavi sledeću dokumentaciju:

• Aneks Ugovora o javnoj nabavci;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o izmeni Ugovora o javnoj nabavci;

• Kopije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, usaglašenih sa izmenom Ugovora o javnoj nabavci;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o prijemu sredstava finansijskog obezbeđenja.

5. ISPORUKA DODATNIH DOBARA ILI USLUGA

Član 19

Ukoliko se tokom izvršenja Ugovora o javnoj nabavci u ugovorenom roku ukaže potreba za izmenom Ugovora o javnoj nabavci radi nabavke dodatnih dobara i usluga koja su postali neophodni, a koja nisu bili uključeni u prvobitni Ugovor saglasno članu 157. Zakona o javnim nabavkama ("Sl. glasnik RS", br. 91/2019), Korisnik sredstava/naručilac obavezan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Zahtev za saglasnost za izmenu Ugovora o javnoj nabavci;

• Tehnička specifikacija dodatnih dobara/usluga, izrađena i potpisana od strane Korisnika sredstava/naručioca;

• Saglasnost Korisnika sredstava/naručioca za izmenu Ugovora o javnoj nabavci radi nabavke dodatnih dobara/ usluga sa obrazloženjem i jasnim definisanjem činjenice da se predložena odstupanja nisu mogla predvideti pre pokretanja postupka javne nabavke, te da nisu narušena načela obezbeđivanja konkurencije, načelo transparentnosti i jednakosti ponuđača u postupku javne nabavke. Predložene izmene moraju biti u skladu sa važećim Zakonom o javnim nabavkama, pozivajući se na član Zakona koji je osnov za izmenu ugovora.;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca da su cene prikazane u tehničkoj specifikaciji dodatnih dobara/usluga tržišno uporedive na dan davanja izjave;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o procenjenoj vrednosti dodatnih dobara/usluga prikazanih u tehničkoj specifikaciji;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o obezbeđenim sredstvima za finansiranje;

• Predlog aneksa Ugovora o javnoj nabavci.

Korisnik sredstava/naručilac je dužan da Upravi podnese Zahtev za izmenu Ugovora o javnoj nabavci pre isteka ugovorenog roka za izvršenje Ugovora i da zaključi aneks Ugovora o javnoj nabavci pre isteka ugovorenog roka za izvršenje Ugovora po pribavljenoj Saglasnosti Uprave.

Član 20

Nakon izmene Ugovora o javnoj nabavci, Korisnik sredstava/naručilac obavezan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Aneks Ugovora o javnoj nabavci;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o izmeni Ugovora o javnoj nabavci;

• Kopije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, usaglašenih sa izmenom Ugovora o javnoj nabavci;

• Izjava Korisnika sredstava/naručioca o prijemu sredstava finansijskog obezbeđenja.

6. OSTALE IZMENE UGOVORA

Član 21

U slučaju da se javi potreba za izmenom Ugovora o javnoj nabavci iz razloga koji nisu regulisani ovim Uputstvom, pod uslovom da su isti u skladu sa važećim Zakonom o javnim nabavkama, Korisnik sredstava/naručilac obavezan je da dostavi Upravi sledeću dokumentaciju:

• Zahtev za saglasnost za izmenu Ugovora o javnoj nabavci;

• Obrazloženje Korisnika sredstava/naručioca o opravdanosti izmene Ugovora o javnoj nabavci, potpisano i overeno od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava/naručioca.

IZVEŠTAVANJE O REALIZACIJI PROJEKTA

Član 22

U toku realizacije projekta Korisnik sredstava je obavezan da dostavlja kvartalne izveštaje o realizaciji projekta, a po završetku projekta Završni izveštaj o realizaciji projekta.

Član 23

O svim eventualnim izmenama u dokumentaciji, a koje se u toku realizacije projekta dogode, Korisnik sredstava/naručilac, je dužan da obavesti Upravu i da dostavi izmenjenu dokumentaciju.

ZAVRŠETAK PROJEKTA

Član 24

Nakon završetka finansijske realizacije projekta, Korisnik sredstava je obavezan da dostavi sledeću dokumentaciju:

• Izjava o konačnoj realizaciji projekta od strane Uprave;

• Završni izveštaj o realizaciji projekta.

Član 25

Nakon završetka radova Korisnik sredstava/naručilac je obavezan da, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, dostavi sledeću dokumentaciju:

• Izveštaj o tehničkom pregledu objekta;

• Upotrebnu dozvolu.

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 26

Upotreba faksimila nije dozvoljena.

Član 27

Danom stupanja na snagu ovog Uputstva, prestaje da važi Uputstvo o pripremi i dostavi neophodne dokumentacije koju korisnik sredstava dostavlja radi realizacije projekata koje finansira Uprava za kapitalna ulaganja Autonomne pokrajine Vojvodine ("Službeni list AP Vojvodine", broj 7/2021).

Član 28

Ovo Uputstvo stupa na snagu danom donošenja.

Ovo Uputstvo objaviti u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".