PRAVILNIK

O DODELI BUDŽETSKIH SREDSTAVA POKRAJINSKOG SEKRETARIJATA ZA OBRAZOVANJE, PROPISE, UPRAVU, NACIONALNE MANJINE - NACIONALNE ZAJEDNICE ZA FINANSIRANJE I SUFINANSIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA U OBLASTI PREDŠKOLSKOG VASPITANJA I OBRAZOVANJA U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 7/2023)

Član 1

Ovim pravilnikom se uređuje način, uslovi, prioriteti i kriterijumi za dodelu budžetskih sredstava (u daljem tekstu: sredstva) za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata predškolskog vaspitanja i obrazovanja u Autonomnoj pokrajini Vojvodini (u daljem tekstu: AP Vojvodina), u skladu sa aproprijacijama odobrenim odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine u okviru posebnog razdela Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu, nacionalne manjine - nacionalne zajednice (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Član 2

Pravo na dodelu sredstava imaju jedinice lokalne samouprave na teritoriji AP Vojvodine, u ime ustanova predškolskog vaspitanja i obrazovanja na teritoriji AP Vojvodine čiji je osnivač Republika Srbija, autonomna pokrajina i jedinica lokalne samouprave (u daljem tekstu: korisnici).

Član 3

Programi i projekti iz člana 1. ovog pravilnika se finansiraju i sufinansiraju putem konkursa (u daljem tekstu: konkurs), koji se raspisuje najmanje jednom godišnje, u skladu sa finansijskim planom Sekretarijata.

Konkurs sadrži podatke o nazivu akta na osnovu kog se raspisuje konkurs, visini ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po konkursu, o tome ko može da se prijavi na konkurs i za koje namene, podatke o kriterijumima po kojima će se rangirati prijave na konkursu, način i rok za podnošenje prijava na konkurs, kao i drugu dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjenost uslova i kriterijuma za podnošenje prijave na konkurs.

Član 4

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata, u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i u jednom od javnih glasila, koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine.

Konkurs se može objaviti i na jezicima nacionalnih manjina-nacionalnih zajednica koji su u službenoj upotrebi u radu organa AP Vojvodine.

Član 5

Prijava na konkurs se podnosi na jedinstvenom obrascu koji se objavljuje na internet stranici Sekretarijata u roku koji po pravilu ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja konkursa.

Jedna jedinica lokalne samouprave može da podnese najviše dve prijave, odnosno da konkuriše za najviše dva programa / projekta.

Član 6

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, po potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Član 7

Komisija neće razmatrati:

- nepotpune prijave;

- neblagovremene prijave;

- nedopuštene prijave (prijave podnete od strane lica koja su neovlašćena i subjekata koji nisu predviđeni konkursom);

- prijave koje se ne odnose na konkursom predviđene namene iz člana 10. ovog Pravilnika ;

- prijave koje se odnose na nabavku opreme ili održavanje opreme koja je u funkciji realizaciji projekta;

- prijave korisnika koji u prethodnoj godini nisu opravdali dodeljena sredstva putem finansijskih i narativnih izveštaja;

- prijave korisnika koji narativni/finansijski izveštaj o realizaciji programa/projekata iz prethodne godine nisu dostavili u predviđenim rokovima;

- programe odnosno projekte čija realizacija ne može pretežno da se realizuje u toku tekuće budžetske godine;

Član 8

Pokrajinski sekretar nadležan za poslove obrazovanja (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar) obrazuje Komisiju za sprovođenje konkursa za dodelu sredstava za programe i projekte u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem komisije, odnosno sprovođenjem konkursa (izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Sukob interesa postoji ako su član komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj) zaposleni ili članovi organa korisnika koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog pravnog subjekta povezanog na bilo koji način sa tim korisnikom, ili u odnosu na te korisnike ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Član komisije potpisuje izjavu pre preduzimanja prve radnje u vezi sa konkursom.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove komisije i da se izuzme iz daljeg rada komisije. o rešavanju sukoba interesa sekretarijat odlučuje u svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, imenovaće u komisiju novog člana kao zamenu.

Komisija razmatra podnete prijave na konkurs.

Komisija utvrđuje ispunjenost propisanih uslova na konkursu.

Nakon razmatranja podnetih prijava na konkurs, Komisija sačinjava obrazloženi predlog za dodelu sredstava i dostavlja ga pokrajinskom sekretaru.

Član 9

Pokrajinski sekretar razmatra predlog Komisije i odlučuje o raspodeli sredstava korisnicima rešenjem.

Rešenje iz stava 1. ovog člana jeste konačno.

Rezultati konkursa se objavljuju na internet stranici Sekretarijata.

Član 10

Prilikom razmatranja prijava na konkurs, Komisija će uzeti u obzir programe i projekte u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja koji se odnose na:

1. Modernizaciju vaspitno-obrazovnog rada

1a) osavremenjivanje vaspitno-obrazovnog rada putem inovativnosti i kreativnosti svih učesnika,

1b) stručno usavršavanje kadra (za nerazvijene i izrazito nerazvijene jedinice lokalne samouprave prema jedinstvenoj listi razvijenosti regiona i jedinica lokalnih samouprava.

2. Podrška inkluzivnom vaspitanju i obrazovanju

2a) društveno uključivanje i napredovanje dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom i dece iz društveno osetljivih grupa

2b) podrška deci sa izuzetnim sposobnostima, razvoj talenata u skladu sa njihovim vaspitno-obrazovnim potrebama

3. Negovanje multikulturalnosti/interkulturalnosti i tradicije, maternjeg jezika pripadnika nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica

- stvaranje uslova za međusobno upoznavanje i sticanje znanja o istoriji, kulturi i tradiciji dece pripadnika različitih nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica

Član 11

Prilikom određivanja visine sredstava za dodelu, primenjuju se sledeći kriterijumi:

1. Odgovor na temu programa/projekta:

- Ciljevi i aktivnosti programa/projekta su u skladu sa prioritetima konkursa

- Ciljevi programa/projekta su jasni, konkretni i ostvarivi

- Aktivnosti su realne i adekvatne za postizanje ciljeva

2. Uticaj predloženog programa/projekta

- Veličina ciljne grupe

- Vidljivost programa/projekta

- Održivost rezultata programa/projekta

- Uključenost partnerskih institucija u realizaciju programa/projekta

3. Kompetentnost predlagača i dosadašnje iskustvo

- Dosadašnja iskustva u realizaciji programa/projekata koji doprinose unapređenju obrazovno-vaspitnog rada.

Član 12

Obavezu dodele sredstava Sekretarijat preuzima na osnovu ugovora koji zaključuje sa jedinicom lokalne samouprave, u smislu zakona kojim se uređuje budžetski sistem.

Član 13

U cilju praćenja realizacije programa ili projekta, sekretarijat može realizovati monitoring posete.

Za programe ili projekte čije trajanje je duže od šest meseci i čija je vrednost odobrenih sredstava veća od 500.000,00 dinara, kao i programe ili projekte koji traju duže od godinu dana, sekretarijat realizuje najmanje jednu monitoring posetu u toku trajanja programa ili projekta, odnosno najmanje jednom godišnje.

Sekretarijat izrađuje izveštaj o monitoring poseti u roku od deset dana od dana sprovedene posete.

Član 14

Korisnik je dužan da dodeljena sredstva koristi namenski i zakonito, a neutrošena sredstva da vrati u budžet AP Vojvodine.

Korisnik je u obavezi da podnese izveštaj o korišćenju sredstava, najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od utvrđenog roka za realizaciju namene, za koju su sredstva dodeljena, sa pripadajućom dokumentacijom koju su overila odgovorna lica.

Korisniku koji ne dostavi izveštaj u propisanom roku, šalje se opomena.

Ukoliko ni nakon prijema Opomene u roku od 8 dana od dana prijema iste ne dostavi kompletan narativni i finansijski izveštaj, korisnik je u obavezi da izvrši povraćaj sredstava u budžet APV i gubi pravo apliciranja prilikom raspisivanja sledećeg konkursa.

Korisnik je u obavezi da dobijena sredstva vrati u budžet AP Vojvodine, ukoliko se utvrdi da se sredstva ne koriste za realizaciju namene za koju su dodeljena.

U slučaju sumnje da dodeljena sredstva u pojedinim slučajevima nisu namenski korišćena, Sekretarijat će pokrenuti postupak pred nadležnom budžetskom inspekcijom, radi kontrole namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Član 15

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine", a biće postavljen i na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice.

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o dodeli budžetskih sredstava Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja u AP Vojvodini ("Službeni list APV" broj 9/19).