PRAVILNIK

O DODELI BUDŽETSKIH SREDSTAVA POKRAJINSKOG SEKRETARIJATA ZA OBRAZOVANJE, PROPISE, UPRAVU I NACIONALNE MANJINE - NACIONALNE ZAJEDNICE ZA UNAPREĐIVANJE POLOŽAJA NACIONALNIH MANJINA - NACIONALNIH ZAJEDNICA I RAZVOJ MULTIKULTURALIZMA I TOLERANCIJE U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 7/2023)

Član 1

Ovim pravilnikom se uređuje način, uslovi i kriterijumi za dodelu budžetskih sredstava za sufinansiranje programa i projekata koji za cilj imaju unapređivanje položaja nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica i razvoj multikulturalizma i tolerancije u Autonomnoj pokrajini Vojvodini (u daljem tekstu: AP Vojvodina), u skladu sa odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine u okviru posebnog razdela Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu, nacionalne manjine - nacionalne zajednice (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Član 2

Pravo na dodelu budžetskih sredstava Pokrajinskog sekretarijata za unapređivanje položaja nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica imaju udruženja, fondovi i fondacije pripadnika nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica, koja imaju registrovano sedište na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: podnosioci prijave).

Pravo na dodelu budžetskih sredstava Pokrajinskog sekretarijata za razvoj multikulturalizma i tolerancije imaju udruženja, fondovi i fondacije, čiji su projekti i programi usmereni na očuvanje i negovanje međunacionalne tolerancije i koji imaju registrovano sedište na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: podnosioci prijave).

Pravo na dodelu budžetskih sredstava Pokrajinskog sekretarijata za popravljanje položaja lica koja pripadaju romskoj nacionalnoj manjini imaju udruženja, fondovi i fondacije romske nacionalne zajednice, koja imaju registrovano sedište na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: podnosioci prijave).

Pravo na dodelu sredstava nemaju direktni i indirektni budžetski korisnici, privredna društva i nacionalni saveti nacionalnih manjina.

Član 3

Programi i projekti iz člana 1. ovog pravilnika finansiraju se i sufinansiraju putem javnih konkursa (u daljem tekstu: konkurs), koji se raspisuju najmanje jednom godišnje, u skladu sa finansijskim planom Sekretarijata, a na osnovu podnetih prijava na konkurs.

Konkurs sadrži podatke o nazivu akta na osnovu kog se raspisuje konkurs, visinu ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po konkursu, o tome ko može da se prijavi na konkurs i za koje namene, kriterijume po kojima će se rangirati prijave na konkurs, način i rok za podnošenje prijava na konkurs, kao i drugu dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjenost uslova i kriterijuma za podnošenje prijave na konkurs.

Član 4

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata, u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine", u jednom od javnih glasila koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na portalu E-uprava.

Konkurs se objavljuje i na jezicima nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica koji su u službenoj upotrebi u radu organa AP Vojvodine.

Član 5

Prijava na konkurs podnosi se u pismenoj formi, na jedinstvenom obrascu koji se objavljuje na internet stranici Sekretarijata u roku koji ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja konkursa.

Broj prijava koje jedan podnosilac prijave može da podnese nije ograničen, osim u slučaju da je konkursom određeno drugačije.

Podnosilac prijave nema pravo da za istu namenu (program/ projekat) podnese više prijava na konkurse Sekretarijata, koji se raspisuju u skladu sa ovim Pravilnikom.

Član 6

Sekretarijat po službenoj dužnosti utvrđuje da li je podnosilac prijave upisan u registar nadležnog organa i da li se, prema statutarnim odredbama, ciljevi ostvaruju u oblasti u kojoj se program realizuje.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, po potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Prijave i priložena dokumentacija se podnosiocima prijave ne vraćaju.

Član 7

Pokrajinski sekretar obrazuje rešenjem konkursnu komisiju za sprovođenje postupka dodele budžetskih sredstava.

Članovi komisije su predstavnici Sekretarijata a mogu biti i stručnjaci iz odgovarajuće oblasti u skladu sa konkursom.

Članovi komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem komisije, odnosno sprovođenjem konkursa (izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Sukob interesa postoji ako su član komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj) zaposleni ili članovi organa korisnika koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog pravnog subjekta povezanog na bilo koji način sa tim podnosiocem prijave, ili u odnosu na te podnosioce prijave ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Član komisije potpisuje izjavu pre preduzimanja prve radnje u vezi sa konkursom.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove komisije i da se izuzme iz daljeg rada komisije. O rešavanju sukoba interesa sekretarijat odlučuje u svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, imenovaće u komisiju novog člana kao zamenu.

Član 8

Komisija će rešenjem odbaciti:

• nepotpune ili nepravilno popunjene prijave tj. prijave u kojima nisu popunjena sva obavezna polja, (polja koja nisu obavezna su navedena u obrascu prijave) kao i prijave koje nisu potpisane i pečatirane;

• neblagovremene prijave;

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane lica koja su neovlašćena i subjekata koji nisu predviđeni konkursom);

Komisija neće razmatrati:

• prijave koje se ne odnose na konkursom predviđene namene iz člana 10. ovog pravilnika;

• prijave koje se odnose na nabavku opreme, investiciona ulaganja ili stalne troškove i redovnu delatnost podnosioca prijave;

• prijave podnosioca prijava koji nisu podneli izveštaj o utrošku i korišćenju dodeljenih sredstava za prethodnu godinu, odnosno za koje se utvrdi iz izveštaja da su nenamenski utrošili ta sredstva kao ni prijave podnosioca koji nisu izmirili obaveze po prethodnim konkursima Sekretarijata u smislu dostavljanja fotografija ili video materijala kao dokaza o realizovanim aktivnostima;

• prijave podnosioca prijava koji narativni/finansijski izveštaj o realizaciji programa/projekata iz prethodne godine nisu dostavili u predviđenim rokovima;

• programe odnosno projekte čija realizacija ne može da se izvrši u toku tekuće budžetske godine.

O prijavama koje nisu razmatrane komisija će obavestiti podnosioca prijave, uz navođenje razloga zašto prijava nije razmatrana.

Član 9

Blagovremene i potpune prijave programa i projekata koji za cilj imaju unapređivanje položaja nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica, Pokrajinski sekretarijat prosleđuje nacionalnim savetima nacionalnih manjina sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: nacionalni saveti).

Nacionalni saveti dužni su da - u roku od 15 dana od dana prijema prijava - dostave Sekretarijatu predlog za dodelu sredstava.

Član 10

Prilikom razmatranja prijava na konkurs, Komisija će uzeti u obzir programe i projekte u usmerene na unapređivanje položaja nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica i očuvanje i negovanje međunacionalne tolerancije, a naročito za:

• očuvanje, prezentacija i negovanje jezika, narodnih običaja i starih zanata;

• zaštitu i prezentaciju folklornog nasleđa;

• stvaranje uslova za razvoj kulture, nauke i umetnosti;

• negovanje i podsticanje narodnog stvaralaštva;

• predstavljanje kulturnih dobara od izuzetnog značaja;

• književno, dramsko, scensko, muzičko i likovno stvaralaštvo, memorijale, festivale, jubilarne manifestacije, umetničke kolonije, kampove kojima se neguju tolerancija i prava nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica;

• konferencije, turnire, skupove i slično, kojima se neguju tolerancija i prava nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica;

• negovanje i razvoj amaterizma, gostovanja ansambala;

• saradnju s matičnim zemljama i druge oblike saradnje.

• projekte koji se odnose na razvijanje, očuvanje i negovanje duha međunacionalne tolerancije kod mladih.

• unapređenje produkcije i produkciju televizijskog i radijskog programa, internet prezentacija, drugih oblika elektronskih prezentacija, štampanih propagandnih aktivnosti, aktivnosti u štampanim medijima i drugih oblika medijskih aktivnosti;

Član 11

Kriterijumi za izbor programa i projekata koje će sufinansirati Sekretarijat na Javnom konkursu su:

• procentualno učešće pojedine nacionalne manjine - nacionalne zajednice u ukupnoj manjinskoj populaciji u AP Vojvodini;

• ukupni materijalni troškovi programa ili projekta;

• prostorni karakter i značaj programa ili projekta (npr. međunarodni, međuopštinski, lokalni, multietnički, od šireg značaja);

• trajanje programa ili projekta;

• broj učesnika programa ili projekta;

• interesovanje publike i posećenost;

• medijski publicitet (televizijski i radio prenosi ili snimci, izveštavanje štampe i drugi načini prezentacije);

• elektronska prisutnost, zastupljenost i aktivnost (npr. postojanje internet prezentacije, platformi, društvene mreže);

• prateće i naknadne aktivnosti (npr. poseban nastup i predstavljanje pobednika, gala večeri, izdavanje zbornika, kataloga i drugih publikacija);

• broj lica angažovanih na programu ili projektu podnosioca zahteva;

• ostale aktivnosti, programi i projekte koje organizuje podnosilac zahteva;

• finansiranje programa i projekta od drugih organa, organizacija, fondova, sponzora ili donatora - iz zemlje ili iz inostranstva;

• mogućnost razvijanja programa i projekta i njihova održivost;

• zakonitost i efikasnost korišćenja sredstava ranije dobijenih od Pokrajinskog sekretarijata.

Član 12

Za vrednovanje programa/projekata formira se rang-lista, prema navedenim kriterijumima. Boduje se na sledeći način:

• usklađenost programa/projekata sa svim zahtevima konkursa i konkursne dokumentacije ocenjuje se da li je program/projekat usklađen sa svim zahtevima konkursne dokumentacije; vrednovanje: 1-5 poena;

• zadovoljavanje opšteg interesa u oblasti unapređivanja položaja nacionalnih manjina nacionalnih zajednica i razvoja multikulturalizma i tolerancije na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine; vrednovanje: 1-5 poena;

• obuhvat programa/projekta kolike su mogućnosti programa/projekta rada da obuhvati širi krug korisnika i da podstakne njihovo aktivno učešće u realizaciji predviđenih aktivnosti; da li uključuje partnerstvo s drugim udruženjima, privredom ili javnim sektorom; vrednovanje: 1-5 poena;

• izveštaj o utrošku sredstava udruženje, fond odnosno fondacija podnese izveštaj o utrošku sredstava dobijenih iz budžeta AP Vojvodine za prethodnu godinu, a udruženje, fond ili fondacija, koji prvi put konkurišu za sredstva, podnese izveštaj o realizaciji barem jednog programa/projekta iz drugog izvora finansiranja; vrednovanje: 1-5 poena;

• održivost da li će se aktivnosti u vezi s programom/ projektom nastaviti i posle finansiranja iz budžeta AP Vojvodine; vrednovanje: 1-5 poena;

• aktivnosti i plan rada da li postoji jasna veza između ciljeva i aktivnosti predviđenih programom/projektom, da li je predložen plan aktivnosti, te da li je on realan i ostvariv u predviđenom vremenu; vrednovanje: 1-5 poena.

Član 13

Komisija utvrđuje listu vrednovanja i rangiranja prijava u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijave.

Lista iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici sekretarijata i na portalu E-uprava.

Podnosioci prijave imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste iz stava 1. ovog člana.

Na listu iz stava 1. ovog člana podnosioci prijave imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, sekretarijat donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Pokrajinski sekretar donosi rešenje o raspodeli sredstava podnosiocima prijave u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

U rešenju iz stava 6. ovog člana navode se podnosioci prijave kojima su odobrena sredstva i podnosioci prijava kojima nisu odobrena sredstva uz navođenje razloga.

Rešenje iz stava 6. ovog člana jeste konačno i objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu E-uprava.

Član 14

Obavezu dodele sredstava Sekretarijat preuzima na osnovu ugovora, u smislu zakona kojim se uređuje budžetski sistem.

Podnosilac prijave kome su dodeljena sredstva je dužan da pre sklapanja ugovora o dodeli sredstava Sekretarijatu dostavi izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog programa/ projekta nisu na drugi način već obezbeđena kao i izjavu o nepostojanju sukoba interesa i interni akt o antikorupcijskoj politici.

Podnosilac prijave kome budu dodeljena sredstva po Javnom konkursu, u obavezi je da dostavi Sekretarijatu podatak o posebnom namenskom podračunu otvoren kod Uprave za trezor za svaku pojedinačnu namenu (program/projekat) za koju su mu sredstva odobrena.

Sekretarijat prenosi dodeljena sredstva na račune podnosioca prijave na osnovu potpisanih ugovora, u skladu s dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

Ukoliko podnosilac prijave ne potpiše ugovor i ne dostavi podatak o posebnom namenskom podračunu otvoren kod Uprave za trezor za svaku pojedinačnu namenu (program/projekat) za koju su mu sredstva odobrena, u roku koji je odredio Sekretarijat, smatraće se da je odustao od podnete prijave.

Umesto podnosioca prijave iz stava 5. ovog člana, sredstva se dodeljuju podnosiocu prijave u skladu sa mestom rangiranja na listi vrednovanja i rangiranja prijava.

Član 15

Podnosilac prijave, u izuzetnim situacijama, može da traži saglasnost sekretarijata radi preraspodele sredstava za realizaciju planiranih aktivnosti u okviru odobrenog programa ili projekta.

Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda koji se odnose na ljudske resurse.

Preraspodela sredstava se može izvršiti tek nakon dobijanja pismene saglasnosti ili potpisivanjem aneksa ugovora.

Član 16

Podnosilac prijave je obavezan da Davaocu sredstava odmah, za vreme trajanja, odnosno u toku realizacije manifestacije/ događaja, dostavlja fotografije i video materijale nastale u realizaciji manifestacije, a u slučaju da se na fotografijama i video materijalima nalaze maloletna lica, podnosilac prijave je dužan da prethodno pribavi saglasnost njihovih roditelja ili staratelja i smatra se da za dostavljene fotografije i video materijale postoji takva saglasnost kod podnosioca prijave.

Podnosilac prijave je dužan da na svom promotivnom materijalu ili na drugi odgovarajući način objavi da je u finansiranju aktivnosti učestvovao Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine nacionalne zajednice.

Podnosilac prijave je dužan da dodeljena sredstva koristi namenski i zakonito, a neutrošena sredstva da vrati u budžet AP Vojvodine.

Podnosilac prijave je u obavezi da podnese izveštaj o korišćenju sredstava, najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od utvrđenog roka za realizaciju namene, a najkasnije do 31. decembra godine za koju su sredstva dodeljena, s pripadajućom dokumentacijom koju su overila odgovorna lica.

Podnosiocu prijave koji ne dostavi izveštaj u propisanom roku, šalje se Zahtev za dostavljanje izveštaj o korišćenju sredstava, odnosno opomena.

Ukoliko ni nakon 8 dana od dana prijema Opomene ne dostavi kompletan narativni i finansijski izveštaj, podnosilac prijave je u obavezi da izvrši povraćaj sredstava u budžet AP Vojvodine i gubi pravo apliciranja prilikom raspisivanja sledećeg konkursa.

Podnosilac prijave je u obavezi da dobijena sredstva vrati u budžet AP Vojvodine, ukoliko se utvrdi da se sredstva ne koriste za realizaciju namene za koju su dodeljena.

Podnosiocu prijave koji dostavi nepotpuni i nepravilni izveštaj, upućuje se zahtev za dopunu i ispravku izveštaja.

U slučaju sumnje da dodeljena sredstva u pojedinim slučajevima nisu namenski korišćena, Sekretarijat će pokrenuti postupak pred nadležnom budžetskom inspekcijom, radi kontrole namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Član 17

Sekretarijat prati realizaciju programa ili projekta za koji su odobrena sredstva.

Praćenje realizacije obuhvata:

1) obavezu podnosioca prijave da obaveštava sekretarijat o realizaciji programa ili projekata, u rokovima određenim ugovorom;

2) pregledanje izveštaja od strane sekretarijata;

3) monitoring posete predstavnika sekretarijata;

4) obavezu podnosioca prijave da omogući predstavnicima sekretarijata da izvrše uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije programa ili projekta;

5) prikupljanje informacija od podnosioca prijave;

6) druge aktivnosti predviđene ugovorom.

Podnosilac prijave je dužan da sekretarijatu omogući praćenje realizacije programa ili projekta.

Član 18

U cilju praćenja realizacije programa ili projekta, Sekretarijat može realizovati monitoring posete.

Za programe ili projekte čije trajanje je duže od šest meseci i čija je vrednost odobrenih sredstava veća od 500.000,00 dinara, kao i programe ili projekte koji traju duže od godinu dana, Sekretarijat realizuje najmanje jednu monitoring posetu u toku trajanja programa ili projekta, odnosno najmanje jednom godišnje.

Sekretarijat izrađuje izveštaj o monitoring poseti u roku od deset dana od dana sprovedene posete.

Član 19

Sekretarijat izrađuje izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci programima odnosno projektima iz budžetskih sredstava u prethodnoj kalendarskoj godini.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici sekretarijata i na portalu E-uprava.

Član 20

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine", a biće postavljen i na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice.