ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA ŠUMADIJA KRAGUJEVAC("Sl. list grada Kragujevca", br. 2/2023 - prečišćen tekst) |
Javno komunalno preduzeće "Čistoća", Kragujevac nastavlja sa radom kao Javno komunalno preduzeće Šumadija Kragujevac (u daljem tekstu: Preduzeće).
Osnivač Preduzeća iz stava 1. ovog člana je Grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg slobode broj 3.
Preduzeće se osniva i posluje radi obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalnih delatnosti, delatnosti i poslova od interesa za Grad i delatnosti od opšteg interesa.
Obezbeđivanje trajnog obavljanja komunalnih delatnosti obuhvata:
- upravljanje komunalnim otpadom;
- gradski i prigradski prevoz putnika;
- upravljanje grobljima i sahranjivanje;
- pogrebnu delatnost;
- upravljanje javnim parkiralištima;
- obezbeđivanje javnog osvetljenja;
- upravljanje pijacama;
- održavanje, upravljanje, razvoj i zaštitu javnih (puteva i ulica) i nekategorisanih puteva;
- održavanje čistoće na površinama javne namene;
- održavanje javnih zelenih površina;
- dimničarske usluge;
- delatnost zoohigijene.
Delatnosti od interesa za Grad obuhvataju:
- preradu ili reciklažu komunalnog otpada;
- uređenje i upravljanje javnim garažama i zatvorenim parkiralištima;
- postavljanje reklamnih panoa i reklamnih oznaka na površinama javne namene;
- integrisani tarifni sistem organizacije javnog gradskog i prigradskog prevoza;
- uređenje i održavanje autobuskih stanica, autobuskih stajališta kamionskih i autobuskih terminala kao i javnih skladišta;
- postavljanje i održavanje horizontalne i vertikalne saobraćajne signalizacije;
- postavljanje i održavanje urbanog parternog mobilijara.
Obezbeđivanje trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa obuhvata delatnost upravljanja javnim putevima i to:
- planiranje, projektovanje, izgradnju, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu javnog puta;
- vršenje investitorske funkcije na projektovanju, izgradnji, održavanju i rekonstrukciji javnog puta;
- organizovanje i obavljanje stručnih poslova na projektovanju, izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti javnog puta;
- ustupanje radova na projektovanju, izgradnji, održavanju, rekonstrukciji i stručnom nadzoru javnog puta;
- organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom javnog puta;
- organizovanje naplate i kontrolu naplate naknada za upotrebu javnog puta, vršenje javnih ovlašćenja;
- praćenje stanja putne mreže;
- zaštitu javnog puta;
- označavanje javnog puta i vođenje evidencije o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve;
- upravljanje saobraćajem i organizovanje i obavljanje brojanja vozila na javnom putu.
Preduzeće je dužno da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:
- razvoj i unapređivanje obavljanja komunalnih delatnosti;
- trajno i nesmetano obavljanje delatnosti od interesa za Grad pod uslovima i na način uređen zakonom i propisima na osnovu zakona;
- trajno, neprekidno i kvalitetno upravljanje, zaštitu, održavanje i rekonstrukciju puteva kojima upravlja i nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja na njima;
- tehničko-tehnološko i ekonomsko jedinstvo sistema i usklađenost njegovog razvoja;
- sticanje dobiti;
- ostvarivanje drugog zakonom utvrđenog interesa.
Preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće Šumadija Kragujevac.
Skraćeno poslovno ime je: JKP Šumadija Kragujevac.
Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.
Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Ulica Industrijska br. 12, Kragujevac.
O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost osnivača.
Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži poslovno ime i sedište Preduzeća.
Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća.
Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.
Pretežna delatnost Preduzeća je:
38.11 - sakupljanje otpada koji nije opasan, koja obuhvata:
- sakupljanje neopasnog čvrstog otpada (smeće) na lokalnoj teritoriji, kao što je sakupljanje komunalnog i komercijalnog otpada u kontejnere što može biti mešavina materijala koji se mogu ponovno upotrebiti
- sakupljanje reciklabilnih materijala
- sakupljanje otpada sa javnih površina
- sakupljanje građevinskog otpada
- sakupljanje i uklanjanje otpadaka kao što su grane i šljunak
- sakupljanje tekstilnog otpada
- aktivnosti u transfer stanicama za neopasan otpad
43.21 - postavljanje električnih instalacija
52.21 - uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju
49.39 - ostali prevoz putnika u kopnenom saobraćaju
52.29 - ostale prateće delatnosti u saobraćaju.
Preduzeće obavlja komunalnu delatnost obezbeđivanja javnog osvetljenja koje obuhvata održavanje, adaptaciju i unapređenje objekta i instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju saobraćajne i druge površine javne namene.
Preduzeće ima isključivo pravo organizovanja jedinstvenog gradskog i prigradskog prevoza putnika kao i organizovanje prevoza invalidnih lica specijalizovanim kombi vozilom.
Pored pretežne delatnosti Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:
33.11 - Popravka metalnih proizvoda
- popravka metalnih cisterni, rezervoara i kontejnera
- popravka i održavanje cevi i cevnih instalacija
- popravka zavarivanjem i lemljenjem
33.12 - Popravka mašina
- popravka i održavanje nemotornih mašina za vozila
- popravka i održavanje pumpi, kompresora i sličnih uređaja
- popravka i održavanje mašina koje koriste fluidnu energiju
- popravka ventila
- popravka zupčanika i drugih prenosnika
- popravka i održavanje industrijskih peći
- popravka i održavanje opštih mašina komercijalnog tipa
- popravka i održavanje ručnih mašina na struju
- popravka i održavanje mašina i pomoćnih delova za sečenje i oblikovanje metala
- popravka i održavanje mašina opšte namene
37.00 - Uklanjanje otpadnih voda
- sakupljanje i transport industrijskih, komunalnih i drugih otpadnih voda, kao i kišnice, korišćenjem kanalizacionih mreža, kolektora, pokretnih tankova ili drugih vidova transporta
- održavanje hemijskih toaleta
- održavanje i čišćenje odvodnih kanala i drenažu
38.21 - Tretman i odlaganje otpada koji nije opasan
Obuhvata odlaganje i tretman pre odlaganja čvrstog i neopasnog otpada koji nije čvrst:
- rad deponija neopasnog otpada
- odlaganje (zbrinjavanje neopasnog otpada spaljivanjem ili insineracijom ili drugim metodama, sa ili bez iskorišćavanja za proizvodnju električne energije ili pare, komposta, zamene za goriva, biogas, pepeo ili drugi proizvod za dalju upotrebu)
- tretman organskog otpada za odlaganje
38.33 - Ponovna upotreba razvrstanih materijala
25.62 - Mašinska obrada metala
01.49 - Uzgoj ostalih životinja
- uzgoj kućnih ljubimaca (osim riba): mačaka i pasa
81.22 - Usluge ostalog čišćenja zgrada i opreme
20.13 - Proizvodnja ostalih osnovnih neorganskih hemikalija
20.14 - Proizvodnja ostalih osnovnih organskih hemikalija
20.41 - Proizvodnja deterdženata, sapuna, sredstava za čišćenje i poliranje
20.59 - Proizvodnja ostalih hemijskih proizvoda
45.11 - Trgovina automobilima i lakim motornim vozilima
45.19 - Trgovina ostalim motornim vozilima
45.20 - Održavanje i popravka motornih vozila
46.31 - Trgovina na veliko voćem i povrćem
46.34 - Trgovina na veliko pićima
46.35 - Trgovina na veliko duvanskim proizvodima
46.41 - Trgovina na veliko tekstilom
46.42 - Trgovina na veliko odećom i obućom
46.44 - Trgovina na veliko porcelanom, staklenom robom i sredstvima za čišćenje
46.45 - Trgovina na veliko parfimerijskim i kozmetičkim proizvodima
46.49 - Trgovina na veliko ostalim proizvodima za domaćinstvo
46.75 - Trgovina na veliko hemijskim proizvodima
46.76 - Trgovina na veliko ostalim poluproizvodima
46.77 - Trgovina na veliko otpacima i ostacima
46.90 - Nespecijalizovana trgovina na veliko
47.52 - Trgovina na malo metalnom robom, bojama i staklom u specijalizovanim prodavnicama
47.99 - Ostala trgovina na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca
49.39 - Ostali prevoz putnika u kopnenom saobraćaju
56.30 - Usluge pripremanja i posluživanja pića
49.41 - Drumski prevoz tereta
45.31 - Trgovina na veliko delovima i opremom za motorna vozila
45.32 - Trgovina na malo delovima i opremom za motorna vozila
46.72 - Trgovina na veliko metalima i metalnim rudama
- trgovina na veliko poluproizvodima od gvožđa i obojenih metala na drugom mestu nepomenutim
46.74 - Trgovina na veliko metalnom robom, instalacionim materijalima, opremom i priborom za grejanje
47.78 - Ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama
- prodaja na malo suvenira, rukotvorina, religijskih predmeta i sl.
- prodaja oružja i municije
- prodaja neprehrambenih proizvoda na drugom mestu nepomenutih
42.11 - izgradnja puteva i autoputeva
- površinski radovi na ulicama, putevima, mostovima ili tunelima
- asfaltiranje puteva
- bojenje i obeležavanje oznaka na putevima,
- postavljanje ograda i saobraćajnih oznaka i sl.
43.21 - Postavljanje električnih instalacija
- obuhvata postavljanje instalacija ulične rasvete i električnih signala.
43.11 - Rušenje objekata
81.29 - Usluge ostalog čišćenja
- čišćenje ulica, uklanjanje snega i leda
- sakupljanje i uklanjanje boca sa ulica
- dezinfekcija objekata i uništavanje štetočina
- čišćenje cisterni i tankera
- delatnosti čišćenja na drugom mestu nepomenute
96.09 - Ostale nepomenute lične uslužne delatnosti
- usluge zbrinjavanja kućnih ljubimaca (smeštaj i ishrana, češljanje, čuvanje i treniranje)
- aktivnost lica za naplatu parkiranja automobila.
96.03 - Pogrebne i srodne delatnosti
- sahranjivanje i spaljivanje ljudskih i životinjskih leševa i prateće aktivnosti,
- pripremu leševa za sahranjivanje, spaljivanje, balsamovanje i usluge grobara,
- sahranjivanje i spaljivanje,
- iznajmljivanje opremljenog pogrebnog prostora na groblju.
68.20 - Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima,
41.10 - Razrada građevinskih projekata
46.11 - Posredovanje u prodaji poljoprivrednih sirovina, životinja, tekstilnih sirovina i poluproizvoda
52.10 - Skladištenje
52.29 - Ostale prateće delatnosti u saobraćaju
73.11 - Delatnost reklamnih agencija
77.00 - Iznajmljivanje i lizing
82.30 - Organizovanje sastanaka i sajmova
90.04 - Rad umetničkih ustanova (delatnost koncertnih i pozorišnih dvorana i dr.)
93.29 - Ostale zabavne i rekreativne delatnosti (vašari i sajmovi)
81.30 - Usluge uređivanja i održavanja okoline
01.1 - Gajenje jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka
01.2 - Gajenje višegodišnjih biljaka
01.13 - Gajenje povrća, bostana, korenastih i krtolastih biljaka
01.19 - Gajenje ostalih jednogodišnjih i višegodišnjih biljaka
01.28 - Gajenje začinskog, aromatičnog i lekovitog bilja
01.29 - Gajenje ostalih višegodišnjih biljaka
01.30 - Gajenje sadnog materijala
46.22 - Trgovina na veliko cvećem i sadnicama
47.76 - Trgovina na malo cvećem, sadnicama, semenjem, đubrivima, kućnim ljubimcima i hranom za kućne ljubimce u specijalizovanim prodavnicama
52.21 - Uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju
45.30 - Prodaja delova i pribora za motorna vozila
- Trgovina na malo motornim gorivima
52.24 - Pretovar tereta, odnosno manipulacija teretom
71.20 - Tehničko ispitivanje i analiza, odnosno periodično ispitivanje motornih vozila u pogledu bezbednosti na drumu, izdavanje sertifikata za motorna vozila
85.53 - Delatnost škola za vozače
23.70 - Sečenje, oblikovanje i obrada kamena za upotrebu na groblju
23.61 - Proizvodnja proizvoda od betona, namenjenih za građevinarstvo
13.92 - Proizvodnja gotovih tekstilnih proizvoda osim odeće
14.12 - Proizvodnja radne odeće
14.13 - Proizvodnja ostale odeće
47.51 - Trgovina na malo tekstilom u specijalizovanim prodavnicama
47.71 - Trgovina na malo odećom u specijalizovanim prodavnicama
36.00 - Sakupljanje, prečišćavanje i distribucija vode
42.91 - Izgradnja hidrotehničkih objekata
42.21 - Izgradnja cevovoda
71.11 - Arhitektonska delatnost
72.19 - Istraživanje i razvoj u ostalim prirodnim i tehničko tehnološkim naukama
71.12 - Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
08.12 - Eksploatacija šljunka, peska, gline, kaolina
08.11 - Eksploatacija građevinskog i ukrasnog kamena, krečnjaka i gipsa, krede
02.10 - Gajenje šuma i ostale šumarske delatnosti
- Uzgoj šuma: sadnja, rasađivanje i presađivanje i zaštita šuma i šumskih pojaseva
02.40 - Uslužne delatnosti u vezi sa šumarstvom
- Uslužne delatnosti u vezi sa iskorišćavanjem šuma: transport trupaca unutar šume i sl.
46.73 - Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom
43.12 - Pripremna gradilišta
43.91 - Krovni radovi
43.99 - Ostali nepomenuti specifični građevinski radovi
43.31 - Malterisanje
43.32 - Ugradnja stolarije
43.22 - Postavljanje vodovodnih i kanalizacionih instalacija
43.29 - Ostali instalacioni radovi u građevinarstvu
43.33 - Postavljanje podnih i zidnih obloga
43.34 - Bojenje i zastakljivanje
43.39 - Ostali završni radovi
95.22 - Popravka aparata za domaćinstvo i kućne i baštenske opreme
69.20 - Računovodstveni, knjigovodstveni i revizorski poslovi, poresko savetovanje
62.01 - Računarsko programiranje
62.02 - Konsultantske delatnosti u oblasti informacione tehnologije
62.03 - Upravljanje računarskom opremom
63.11 - Obrada podataka, hosting i sl.
63.12 - Veb portali
77.11 - Iznajmljivanje i lizing automobila i lakih motornih vozila
46.43 - Trgovina na veliko električnim aparatima za domaćinstvo
35.30 - Snabdevanje parom i klimatizacija
64.90 - Ostale finansijske usluge, osim osiguranja i penzijskih fondova
68.00 - Poslovanje nekretninama
68.10 - Kupovina i prodaja vlastitih nepokretnosti
68.30 - Upravljanje nekretninama uz naknadu
68.31 - Delatnosti agencije za nekretnine
63.99 - Informacione uslužne delatnosti na drugom mestu nepomenute
47.89 - Trgovina na malo ostalom robom na tezgama i pijacama
Preduzeće obavlja i poslove spoljno - trgovinskog prometa roba i usluga iz registrovane delatnosti.
O promeni delatnosti Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće može, bez upisa u registar, obavljati i druge delatnosti koje služe delatnostima iz stava 1. ove odluke, a koje se uobičajeno obavljaju uz te delatnosti, u manjem obimu ili povremeno.
Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje je upisalo u sudski registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinose potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljava za vršenje upisane delatnosti.
Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom odlukom i ugovorom.
Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i ugovorom.
Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.
Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.
Osnovni kapital preduzeća koji je registrovan u registru privrednih subjekata kod Agencije za privredne registre, iznosi:
- Upisani novčani kapital: 470.152.833,38 rsd
- Uplaćeni novčani kapital: 470.046.013,46 rsd i
- Upisani nenovčani kapital: 286.268.000,00 rsd
- Uneti nenovčani kapital: 286.268.000,00 rsd
Ukupna vrednost osnovnog kapitala iskazuje se u jednom obračunskom udelu. Udeo Osnivača u osnovnom kapitalu Preduzeća iz člana 12. Odluke, iznosi 100%.
OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom.
Osnivač je dužan da obezbedi da se komunalna delatnost, kao delatnost od opšteg interesa, obavlja u kontinuitetu.
U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.
U slučaju poremećaja ili prekida u isporuci komunalnih proizvoda ili pružanju komunalnih usluga, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzima mere propisane zakonom i odlukom Gradskog veća, na predlog nadležne gradske uprave, na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida.
U slučaju štrajka u Preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju komunalne delatnosti u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada Kragujevca.
U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, odnosno vršeći nadzor, Gradsko veće može preduzeti mere u skladu sa zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje komunalne delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.
Ostala međusobna prava, obaveze i odgovornosti između osnivača i Preduzeća urediće se, u skladu sa zakonom, posebnom odlukom osnivača.
STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA
Sredstva za obavljanje delatnosti Preduzeća obezbeđuju se iz: prihoda od prodaje komunalnih usluga, budžeta osnivača i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Delatnost Preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor Preduzeća.
Program poslovanja iz stava 2. ovog člana dostavlja se nadležnom organu Osnivača radi davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Program poslovanja se smatra donetim kada na njega da saglasnost nadležni organ Osnivača.
Dobit Preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem Preduzeća.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača.
Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.
Visina i rok, odnosno dinamika uplate sredstava dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se Odlukom o budžetu Grada.
Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača u skladu sa zakonom.
U Preduzeću se obrazuje interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru Preduzeća.
Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na: upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.
Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.
Preduzeće se može zadužiti pod uslovima i na način predviđenim zakonom i programom poslovanja Preduzeća.
Zaduženje se smatra raspolaganjem imovinom Preduzeća.
Odluku o zaduženju Preduzeća kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija, donosi Nadzorni odbor uz saglasnost nadležnog organa Grada.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU
Preduzeće posluje kao samostalni privredni subjekt.
Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje delatnosti.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.
Preduzeće zastupa direktor u skladu sa zakonom.
Direktor može da, u okviru svojih ovlašćenja, ovlasti drugo lice da preduzima radnje iz njegove nadležnosti, a naročito da zastupa Preduzeće pred svim nadležnim organima u skladu sa zakonom.
Odluku o davanju prokure donosi Nadzorni odbor Preduzeća u skladu sa zakonom.
Organi Preduzeća su:
1. Nadzorni odbor;
2. Direktor.
Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, koji se imenuju na period od četiri godine.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.
Nadzorni odbor čine predsednik, jedan predstavnik Osnivača i jedan predstavnik zaposlenih u Preduzeću, a koji se predlaže na način utvrđen Statutom Preduzeća.
Na uslove za imenovanje i prestanak mandata predsednika i članova Nadzornog odbora primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje položaj javnih preduzeća.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.
Nadzorni odbor:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;
3) donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta grada Kragujevca (subvencije i dr. sredstava);
4) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
6) usvaja godišnje izveštaje o radu Preduzeća i finansijske izveštaje;
7) nadzire rad direktora;
8) donosi Statut;
9) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
10) donosi akt o opštim uslovima za isporuku usluga;
11) donosi tarifu (odluku o cenama komunalnih usluga, tarifni sistem i dr);
12) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;
13) donosi odluku o zaduživanju Preduzeća;
14) odlučuje o ulaganju kapitala u već osnovana društva kapitala;
15) odlučuje o statusnim promenama;
16) odlučuje o osnivanju društva kapitala u skladu sa zakonom;
17) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;
18) donosi akt o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;
19) zaključuje ugovor o radu sa direktorom u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
20) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;
21) donosi opšta akta Preduzeća za koje zakonom ili Statutom Preduzeća nije utvrđena nadležnost drugog organa;
22) donosi poslovnik o svom radu;
23) utvrđuje mere zaštite i unapređenja životne sredine;
24) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Preduzeću, nadležni organi osnivača daju saglasnost na akte iz člana 35. i to:
1. Skupština grada na akte iz člana 35. tačke 1, 2, 8, 9, 10, 12 - za raspolaganje sredstvima u vrednosti preko 10.000.001,00 dinara, 13, 17. i 18.
2. Gradsko veće na akte iz člana 35. tačke 3, 4, 5, 11, 12 - za raspolaganje sredstvima u vrednosti do 10.000.000,00 dinara i 13 - za zaduživanje do 1 godine.
3. Gradonačelnik na akte iz člana 35. tačka 20.
4. Izuzetno na akte o zaduživanju Preduzeća iz člana 35. tačka 13. ove odluke kojima se obezbeđuje finansiranje tekuće likvidnosti, saglasnost daje Gradsko veće.
Odluke Nadzornog odbora iz člana 35. tačke 14, 15. i 16. Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.
Izveštaje iz člana 35. tačka 6. Nadzorni odbor dostavlja Skupštini Grada na usvajanje.
Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.
Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Postupak za imenovanje i razrešenje direktora Preduzeća vrši se u skladu sa zakonom i Statutom grada.
Uslovi za imenovanje direktora Preduzeća propisani su zakonom, a Statutom Preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora Preduzeća.
Statutom Preduzeća može se odrediti vrsta stručne spreme i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi mogao biti imenovan za direktora preduzeća.
Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.
Direktor podnosi ostavku Skupštini grada u pisanoj formi.
Predlog za razrešenje direktora Skupštini grada podnosi Gradsko veće, a može ga podneti i Nadzorni odbor preko Gradskog veća.
Direktor Preduzeća:
1) predstavlja i zastupa Preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata koji su upućeni Skupštini grada i Gradskom veću na saglasnost;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta grada (subvencije ili dr. sredstva);
9) izvršava odluke Nadzornog odbora;
10) bira izvršne direktore;
11) bira predstavnike Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće;
12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
13) donosi akt o sistematizaciji;
14) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen Statutom;
15) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;
16) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;
17) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom i Statutom Preduzeća;
18) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
Na odluku iz stava 1. tačka 11. ovog člana o izboru predstavnika Preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Preduzeće, saglasnost daje Skupština grada.
Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.
Konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija), koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.
Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.
Izborni postupak sprovodi se u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju.
Uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije utvrđuju se aktom Vlade.
Akt o isplati stimulacije direktoru donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Gradonačelnika.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem u slučajevima i po postupku propisanim zakonom.
Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim zakonom.
Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.
Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.
Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Preduzeća propisane zakonom i Statutom Preduzeća.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.
Preduzeće može imati i izvršne direktore.
Za izvršnog direktora Preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Preduzeća.
Izvršni direktor ne može imati zamenika. Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Preduzeću.
Izvršni direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo i na stimulaciju. Akt o isplati stimulacije izvršnom direktoru donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Gradonačelnika.
Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
PROGRAM POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE
Preduzeće donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.
Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja sadrži, naročito:
1) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;
2) planirane nabavke;
3) plan investicija;
4) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;
5) elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;
6) plan zarada i zapošljavanja;
7) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.
Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i opštih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Preduzeće posluje.
Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 48. do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu sve do donošenja Programa u skladu sa članom 48. ove odluke.
Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.
Poseban program se smatra donetim kada na njega saglasnost da nadležni organ Osnivača.
Preduzeće dostavlja nadležnom organu Osnivača tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana nadležnom organu Osnivača se dostavlja u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.
Na osnovu izveštaja iz stava 1. ovog člana nadležni organ Osnivača sačinjava i dostavlja informaciju nadležnom ministarstvu o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti.
Pored informacije iz stava 3. ovog člana, nadležni organ Osnivača jednom godišnje dostavlja nadležnom ministarstvu analizu poslovanja Preduzeća sa preduzetim merama za otklanjanje poremećaja u poslovanju Preduzeća.
Preduzeće je dužno da pre isplate zarada overi obrazac za kontrolu obračuna isplate zarada.
Ukoliko Preduzeće ne sprovodi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje, nadležna Gradska uprava neće izvršiti overu obrasca za kontrolu obračuna isplate zarada.
Preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1. radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;
2. organizacionu strukturu;
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njihove izmene i dopune;
4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
6. druge informacije od značaja za javnost.
ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE
Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu bezbednosti imovine i zaštite i unapređenje životne sredine.
Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.
Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.
Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.
Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.
Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.
Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.
Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.
Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.
Opšti akti Preduzeća su Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.
Statut je osnovni opšti akt Preduzeća.
Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.
Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom.
U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Ova odluka stupila je na snagu 16. novembra 1989.godine kao danom donošenja i objavljena je u "Službenom listu regiona Šumadije i Pomoravlja".*
Samostalni članovi
(Odluka o Osnivanju javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac
("Službeni list grada Kragujevca", broj: 19/21 - prečišćen tekst))
Član 1
Obavezuje se Preduzeće da u roku od 30 (trideset) dana od dana registracije Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac, usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove odluke i dostavi ga nadležnom organu osnivača na saglasnost.
Član 2
Ovlašćuje se direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre.
Samostalni članovi
(Odluka o izmeni Odluke o osnivanju javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac
("Službeni list grada Kragujevca", broj: 39/21))
Član 1
Obavezuje se Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac da u roku od 30 (trideset) dana od dana registracije Odluke o izmeni odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac, usaglasi Statut sa odredbama Odluke i dostavi ga nadležnom organu osnivača na saglasnost.
Član 2
Ovlašćuje se direktor Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac da izvrši upis promena podataka kod Agencije za privredne registre.
Samostalni članovi
(Odluka o izmeni Odluke o osnivanju javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac
("Službeni list grada Kragujevca", broj 33/22))
Član 1
Obavezuje se Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac da u roku od 30 (trideset) dana od dana registracije Odluke o dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac, usaglasi Statut sa odredbama ove odluke i dostavi ga nadležnom organu osnivača na saglasnost.
Član 2
Ovlašćuje se direktor Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac da izvrši upis promena podataka kod Agencije za privredne registre.
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac sadrži:
• Odluku
o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac ("Službeni
list grada Kragujevca", broj: 41/21 - prečišćen tekst) i
• Odluku
o dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija
Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 33/22).
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija
Kragujevac, pored već postojećih samostalnih članova iz Prečišćenog
teksta ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 41/21) sadrži i nova
dva samostalna člana nastale preuzimanjem odredaba članova 2. i 3.
Odluke o dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija
Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 33/22) koja nisu
bila povezana ni sa jednim članom Odluke o osnivanju Javnog komunalnog
preduzeća Šumadija Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj:
41/22 - prečišćen tekst).
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac ne sadrži:
• član 4. Odluke
o dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija
Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 33/22) kojim je
dato ovlašćenje Odboru za normativna akta da izvrši pravno-tehničku
redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog
komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac i
• član 5. Odluke o
dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija
Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 33/22) kojim
je propisano stupanje na snagu Odluke, odnosno da ista stupa na snagu
osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
* Navedeni datum stupanja na snagu, odnosi se na dan stupanja na snagu Odluke o organizovanju javnog preduzeća za održavanje čistoće ("Službeni list regiona Šumadije i Pomoravlja", broj: 23/89) od 16. novembra 1989. godine, objavljena 24. novembra 1989. godine, koja je stupila na snagu 16. novembra 1989. godine s tim što je ista imala 28 izmena i dopuna i to:
• Odluku o izmeni i dopuni Odluke o organizovanju javnog preduzeća za održavanje čistoće ("Službeni list opštine Kragujevac", broj: 12/91) od 9. i 11. oktobra 1991. godine, objavljena 28. oktobra 1991. godine, koja je stupila na snagu 5. novembra 1991. godine;
• Odluku o izmeni i dopuni Odluke o organizovanju javnog preduzeća za održavanje čistoće ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 3/95) od 1. marta 1995. godine, objavljena 9. marta 1995. godine koja je stupila na snagu 17. marta 1995. godine;
• Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju javnog preduzeća za održavanje čistoće ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 3/01) od 15. februara 2001. godine, objavljena 16. februara 2001. godine koja je stupila na snagu 24. februara 2001. godine;
• Odluku o dopuni Odluke o organizovanju javnog preduzeća za održavanje čistoće ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 2/02) od 22. marta 2002. godine, objavljena 29. marta 2002. godine koja je stupila na snagu 6. aprila 2002. godine;
• Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 5/02) od 25. juna 2002. godine, objavljena 26. juna 2002. godine koja je stupila na snagu 4. jula 2002. godine;
• Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 4/03) od 10. oktobra 2003. godine, objavljena 13. oktobra 2003. godine koja je stupila na snagu 21. oktobra 2003. godine;
• Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 1/05) od 24. januara 2005. godine, objavljena 25. januara 2005. godine koja je stupila na snagu 2. februara 2005. godine;
• Odluku o dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 11/05) od 11. juna 2005. godine koja je stupila na snagu 19. juna 2005. godine;
• Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 30/08) od 10. oktobra 2008. godine koja je stupila na snagu 18. oktobra 2008. godine;
• Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 3/11) od 25. februara 2011. godine koja je stupila na snagu 5. marta 2011. godine;
• Odluku o dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 10/11) od 14. aprila 2011. godine koja je stupila na snagu 22. aprila 2011. godine;
• Odluku o dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 42/12) od 9. novembra 2012. godine koja je stupila na snagu 17. novembra 2012. godine;
• Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 6/13) od 22. februara 2013. godine koja je stupila na snagu 2. marta 2013. godine;
• Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 9/13) od 29. marta 2013. godine koja je stupila na snagu 6. aprila 2013. godine;
• Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 26/13) od 25. oktobra 2013. godine koja je stupila na snagu danom donošenja 25. oktobra 2013. godine;
• Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 38/14) od 17. novembra 2014. godine koja je stupila na snagu 25.21.2014. godine;
• Odluku o dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 29/15) od 4. septembra 2015. godine koja je stupila na snagu 12. septembra 2015. godine;
• Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 24/16) od 22. jula 2016. godine koja je stupila na snagu 30. jula 2016. godine;
Napomena - napred navedene odluke o izmenama i dopunama inkorporirane su u Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća"- Prečišćen tekst ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 30/16) od 2. septembra 2016. godine;
• Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 34/16) od 18. oktobra 2016. godine, objavljena 22. oktobra 2016. godine koja je stupila na snagu 30. oktobra 2016. godine;
• Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 11/18) od 27. aprila 2018. godine koja je stupila na snagu 5. maja 2018. godine;
Napomena - napred navedene odluke o izmenama i dopunama inkorporirane su u Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac - prečišćen tekst ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 13/18) od 15. maja 2018. godine;
• Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 18/18) od 29. juna 2018. godine koja je stupila na snagu 30. juna 2018. godine;
Napomena - napred navedena odluka o izmeni inkorporirana je u Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac - prečišćen tekst ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 34/18) od 27. decembra 2018. godine koja je objavljena 28. decembra 2018. godine;
• Odluku o izmenama dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 17/19) od 28. juna 2019. godine koja je stupila na snagu 6. jula 2019. godine;
• Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 30/19) od 17. decembra 2019. godine koja je stupila na snagu 18. decembra 2019. godine;
Napomena - napred navedene odluke o izmenama i dopuni inkorporirane su u Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac - prečišćen tekst ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 31/19) od 20. decembra 2019. godine;
• Odluku o izmeni i dopunama Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 14/20) od 10. juna 2020. godine koja je stupila na snagu 18. juna 2020. godine;
• Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 36/20) od 27. novembra 2020. godine koja je stupila na snagu 5. decembra 2020. godine;
Napomena - napred navedene odluke o izmenama i dopunama inkorporirane su u Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac - prečišćen tekst ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 2/21) od 20. januara 2021. godine;
• Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 7/21) od 26. marta 2021. godine koja je stupila na snagu 3. aprila 2021. godine;
Napomena - napred navedena odluka o izmeni i dopuni inkorporirana je u Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac - prečišćen tekst ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 19/21) od 30. jula 2021. godine;
• Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 39/21) od 10. decembra 2021. godine koja je stupila na snagu 18. decembra 2021. godine;
Napomena - napred navedena odluka o izmeni inkorporirana je u Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac- prečišćen tekst ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 41/21) od 30. decembra 2021. godine;
• Odluku o dopuni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Šumadija Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 33/22) od 4. novembra 2022. godine koja je stupila na snagu 12. novembra 2022. godine.