ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA KIKINDE

("Sl. list grada Kikinde", br. 33/2022)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o organizaciji Gradske uprave grada Kikinde (u daljem tekstu: Odluka) uređuje se organizacija, delokrug, nadležnost, poslovi, i odnos Gradske uprave grada Kikinde (u daljem tekstu: Gradska uprava) prema drugim organima grada Kikinde (u daljem tekstu: Grad), građanima, javnim službama, pravnim licima i drugim strankama, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradske uprave.

Član 2

Gradska uprava je organ lokalne samouprave koji obavlja izvorne poslove lokalne samouprave utvrđene Ustavom, zakonom, statutom i drugim propisima.

Gradska uprava obavlja i poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike Srbije i Autonomne Pokrajine Vojvodine.

Član 3

Sedište Gradske uprave je u Kikindi, Trg srpskih dobrovoljaca br. 12.

NAČELA DELOVANJA GRADSKE UPRAVE

Član 4

Gradska uprava dužna je da obezbedi svakom građaninu jednak položaj i pravnu zaštitu u ostvarivanju svojih prava, obaveza i interesa, kao i da omogući ostvarivanje prava na upotrebu jezika koji su u službenoj upotrebi na teritoriji grada Kikinde.

Član 5

Gradska uprava je samostalna u vršenju poslova koje obavlja u okviru svoje nadležnosti na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada i drugih propisa.

Član 6

Gradska uprava je dužna da postupa prema pravilima struke, nepristrasno, politički neutralno i etički prihvatljivo.

Član 7

Gradska uprava je dužna da strankama omogući brzo, efikasno, funkcionalno i delotvorno ostvarivanje njihovih prava, obaveza i pravnih interesa.

Član 8

Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da čuvaju ugled organa Gradske uprave.

Član 9

Gradska uprava je dužna da u postupanju prema strankama poštuje ličnost i dostojanstvo stranke.

Član 10

Rad Gradske uprave je javan.

Gradska uprava dužna je da javnosti omogući uvid u svoj rad, prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 11

Poslovi Gradske uprave obavljaju se u okviru unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave i van unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave, u skladu sa zakonom.

Član 12

Gradska uprava obavlja sledeće poslove:

1) priprema propise i druge akte koje donosi skupština grada, gradonačelnik i gradsko veće;

2) izvršava odluke i druge akte skupštine grada, gradonačelnika i gradskog veća;

3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti grada;

4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata skupštine grada;

5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;

6) vodi zakonom propisane evidencije i stara se o njihovom održavanju;

7) obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe rada skupštine grada, gradonačelnika i gradskog veća;

8) pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova;

9) dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova, gradonačelniku, gradskom veću i skupštini grada, po potrebi, a najmanje jednom godišnje;

10) vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 13

U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE

Član 14

Gradska uprava je obrazovana kao jedinstven organ lokalne samouprave.

Član 15

U okviru Gradske uprave, za vršenje srodnih poslova, mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.

Organizacione jedinice obrazuju se kao samostalne u vršenju svojih poslova.

Radna mesta unutar unutrašnjih organizacionih jedinica i užih organizacionih jedinica utvrđuju se aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave.

Član 16

Poslovi Gradske uprave mogu se obavljati i izvan organizacionih jedinica Gradske uprave, u skladu sa zakonom.

Član 17

Gradska uprava sastoji se trinaest osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica i jedne posebne organizacione jedinice - Kabinet gradonačelnika.

Član 18

U okviru Gradske uprave obrazuju se osnovne unutrašnje organizacione jedinice: sekretarijati, Služba Skupštine grada i Gradskog veća i Komunalna milicija.

U okviru unutrašnjih osnovnih organizacionih jedinica sekretarijata obrazuju se uže unutrašnje organizacione jedinice: odseci i kancelarije.

Član 19

U Gradskoj upravi obrazuju se sledeće osnovne unutrašnje organizacione jedinice:

1) Sekretarijat za finansije;

2) Sekretarijat za opštu upravu i zajedničke poslove;

3) Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i komunalne delatnosti;

4) Sekretarijat za socijalnu zaštitu;

5) Sekretarijat za javne službe, građanske i verske organizacije;

6) Sekretarijat za inspekcijske poslove;

7) Sekretarijat za zaštitu životne sredine, poljoprivredu i ruralni razvoj;

8) Sekretarijat lokalne poreske administracije;

9) Sekretarijat za projekte;

10) Sekretarijat za urbanizam, objedinjenu proceduru i izgradnju grada;

11) Kancelarija za smanjenje siromaštva;

12) Služba Skupštine grada i Gradskog veća;

13) Komunalna milicija;

14) Kabinet gradonačelnika.

U Gradskoj upravi se kao posebna unutrašnja organizaciona jedinica obrazuje Kabinet gradonačelnika.

Član 20

U Gradskoj upravi obrazuju se sledeće uže unutrašnje organizacione jedinice:

(1) U okviru Sekretarijata za finansije obrazuju se sledeći odseci:

(1) Odsek za trezor, budžet i finansije

(2) Odsek za računovodstvene poslove

(2) U okviru Sekretarijata za opštu upravu i zajedničke poslove obrazuju se sledeći odseci:

(1) Odsek za opštu upravu i poslove mesnih zajednica;

(2) Odsek za informatičke poslove;

(3) Odsek za matičarske poslove;

(4) Odsek za pravne poslove i upravljanje ljudskim resursima;

(5) Odsek za vanredne situacije i odbranu;

(6) Odsek Uslužni centar;

(7) Odsek za zajedničke poslove;

(8) Odsek za javne nabavke.

(3) U okviru Sekretarijata za imovinsko-pravne poslove i komunalne delatnosti obrazuju se sledeći odseci:

(1) Odsek za imovinsko-pravne poslove i poslove ozakonjenja

(2) Odsek za komunalne poslove i poslove saobraćaja

(4) U okviru Sekretarijata za socijalnu zaštitu obrazuju se sledeći odseci:

(1) Odsek za socijalnu zaštitu

(2) Odsek za poverene poslove iz oblasti socijalne, dečije i boračko-invalidske zaštite

(5) U okviru Sekretarijata za javne službe, udruženja građana i verske zajednice obrazuju se sledeći odseci:

(1) Odsek za javne službe, udruženja građana i verske zajednice

(2) Odsek kancelarija za mlade

(6) U okviru Sekretarijata za inspekcijske poslove obrazuje se odsek:

(1) Odsek za inspekcijske poslove

(7) U okviru Sekretarijata za zaštitu životne sredine, poljoprivredu i ruralni razvoj obrazuju se sledeći odseci:

(1) Odsek za zaštitu životne sredine

(2) Odsek za poljoprivredu i ruralni razvoj

(8) U okviru Sekretarijata lokalne poreske administracije obrazuju se sledeći odseci:

(1) Odsek za utvrđivanje i kontrolu poreza na imovinu pravnih lica i prinudne naplate

(2) Odsek za utvrđivanje i kontrolu poreza na imovinu fizičkih lica, taksi i naknada

(9) U okviru Sekretarijata za projekte obrazuje se sledeći odseci:

(1) Odsek za projekte

(10) U okviru Sekretarijata za urbanizam, objedinjenu proceduru i izgradnju grada obrazuje se sledeći odseci:

(1) Odsek za urbanizam;

(2) Odsek za objedinjenu proceduru;

(3) Odsek za izgradnju grada.

(11) U okviru Službe Skupštine grada i Gradskog veća ne obrazuju se odseci.

(12) Komunalna milicija

(13) Kabinet gradonačelnika.

Član 21

Poslove van organizacionih jedinica Gradske uprave obavljaju:

1) Služba budžetske inspekcije;

2) Služba interne revizije;

3) Lokalni ombudsman;

4) Energetski menadžer i

5) Gradski pravobranilac.

OSNOVNE UNUTRAŠNJE ORGANIZACIONE JEDINICE GRADSKE UPRAVE I NJIHOV DELOKRUG

Član 22

Sekretarijat za finansije vrši upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na finansijsku operativu, finansijsko poslovanje, analizu finansijskog stanja, računovodstveno izveštavanje, materijalno-finansijske poslovanje, praćenja stanja i prometa novčanih sredstava na računima u nadležnosti gradske uprave, pripremanja podataka i izrade finansijskog plana i budžeta, obračuna prihoda, rashoda, obaveza i potraživanja i druge poslove određene zakonom ili podzakonskim aktima i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti.

Sekretarijat je nadležan za poslove:

- učestvovanja u oblikovanju politike lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- pripreme nacrta propisa i opštih akata za skupštinu, gradsko veće, gradonačelnika i načelnika gradske uprave;

- pripreme nacrta strategija razvoja i drugih planskih dokumenata i mera kojima se oblikuje politika lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- praćenja i utvrđivanja stanja u oblastima iz svoga delokruga, proučavanja posledica utvrđenog stanja i predlaganja odgovarajućih mera i akata;

- prikupljanja i proučavanja podataka u oblastima iz svoga delokruga;

- izrade analiza, izveštaja, informacija i drugih materijala i drugih stručnih poslova kojima se doprinosi razvoju oblasti iz svog delokruga;

- planiranja, pripreme, izrade i realizacije budžeta i rebalansa budžeta (dopunskog budžeta) i završnog računa grada, uz poštovanje sistema jedinstvene budžetske klasifikacije uključujući i programsku;

- izrade programskih informacija za budžet, pripremanja uputstava koja sadrže smernice za izradu budžeta i finansijskih planova direktnih i indirektnih budžetskih korisnika i izrade predloga finansijskih planova direktnih budžetskih korisnika i izmena tih planova;

- budžetskog izveštavanja o ostvarenju javnih prihoda i javnih rashoda;

- izrade rešenja o povećanju prihoda i rashoda budžeta, o upotrebi sredstava sa tekuće i stalne rezerve, o preusmeravanju sredstava unutar korisnika i promeni namene sredstava i zaključaka o isplatama sa pozicija kapitalnih rashoda;

- finansijskog planiranje i praćenje realizacije planova;

- obračuna i isplate zarada;

- vođenja pomoćnih evidencija i računovodstva, izveštavanje za direktne i određene indirektne korisnike;

- popisa pokretne i nepokretne imovine grada;

- postupanja po zahtevima za otkup stanova;

- trezora, prijema, kontrole i prenosa transfera finansijskih sredstava direktnim i indirektnim korisnicima, vođenja evidencije o likvidnosti KRT-a i glavne knjige trezora direktnih korisnika;

- pružanja finansijskih usluga drugim organima i organizacijama uz naknadu po posebnim ugovorima i

- zaduživanja grada.

U sekretarijatu se obavljaju i drugi upravni, stručni, administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 23

Sekretarijat za opštu upravu i zajedničke poslove vrši upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na unapređenje organizacije rada i modernizaciju gradske uprave, primenu zakona i drugih propisa u opštem upravnom postupku u gradskoj upravi, vođenje registra stanovnika i opšteg biračkog spiska, kancelarijsko poslovanje - pisarnice i arhive, nadzor nad radom mesnih kancelarija, matične knjige državljana, poslovi uslužnog centra, poslove javnih nabavki, praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama, izvršavanje upravnih akata pravnih lica koji nisu zakonom ovlašćeni da ih sami izvršavaju, rešavanje u upravnim stvarima ako propisima nije određeno koji je organ uprave stvarno nadležan za rešavanje u određenoj upravnoj stvari, a to ne može da se utvrdi ni po prirodi stvari i druge poslove određene zakonom ili podzakonskim aktima i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti.

Sekretarijat je nadležan za poslove:

- učestvovanja u oblikovanju politike lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- pripreme nacrta propisa i opštih akata za skupštinu, gradsko veće, gradonačelnika i načelnika Gradske uprave;

- pripreme nacrta strategija razvoja i drugih planskih dokumenata i mera kojima se oblikuje politika lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- praćenja i utvrđivanja stanja u oblastima iz svoga delokruga, proučavanja posledica utvrđenog stanja i predlaganja odgovarajućih mera i akata;

- prikupljanja i proučavanja podataka u oblastima iz svoga delokruga;

- izrade analiza, izveštaja, informacija i drugih materijala i drugih stručnih poslova kojima se doprinosi razvoju oblasti iz svog delokruga;

- razvoja i održavanja informacionog sistema gradske uprave;

- upravljanja ljudskim resursima;

- vođenja matičnih knjiga, državljanstva, braka, ličnog imena, matičnih brojeva građana, biračkih spiskova i kancelarijskog poslovanja, pisarnice, arhive, kao i koordinacije između lokalne samouprave i mesnih zajednica;

- pravne poslove vezane za sudske i vansudske postupke i procedure, normativno-pravne poslove iz delokruga rada načelnika gradske uprave i gradonačelnika;

- iz domena gradskog uslužnog centra;

- primanja, evidentiranja, administrativno-tehničke obrade i raspoređivanja u rad akata, otpremanje pošte i poslove razvođenja;

- pripreme i kontrole tenderske dokumentacije i realizacije javnih nabavki,

- korišćenja i održavanja objekata i poslovnih prostora koji su dati na upravljanje gradskoj upravi;

- organizovanja održavanja poslovnih objekata organa Grada i čišćenja poslovnih prostorijama u istima;

- organizovanja prevoza za potrebe organa grada i staranje o voznom parku;

- pripreme nacrta akata iz delokruga rada sekretarijata, a koje donosi skupština grada, gradonačelnik i gradsko veće;

- izrade nacrta finansijskih planova u proceduri pripreme budžeta grada po funkcijama i korisnicima budžeta i prati zakonito i namensko korišćenje sredstava budžeta za funkcije i korisnike budžeta koji su u nadležnosti Sekretarijata i

- realizacije finansijskih planova po funkcijama koji su u nadležnosti Sekretarijata.

Sekretarijat može na osnovu ugovora obavljati poslove iz svog delokruga rada za potrebe drugih organa i organizacija uz naknadu, a na osnovu ugovora koji zaključuje načelnik gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti.

U sekretarijatu se obavljaju i drugi upravni, stručni, administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 24

Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i komunalne delatnosti vrši upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na zaštitu, očuvanje i evidenciju nepokretnosti nad kojima pravo svojine ima grad, upravljanje, korišćenje i raspolaganje nepokretnosti nad kojima pravo svojine ima grad, na uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti, modernizaciju rada javnih komunalnih preduzeća i poboljšanje komunalne infrastrukture i druge poslove određene zakonom ili podzakonskim aktima i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti.

Sekretarijat je nadležan za poslove:

- učestvovanja u oblikovanju politike lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- pripreme nacrta propisa i opštih akata za skupštinu, gradsko veće, gradonačelnika i načelnika gradske uprave;

- pripreme nacrta strategija razvoja i drugih planskih dokumenata i mera kojima se oblikuje politika lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- praćenja i utvrđivanja stanja u oblastima iz svoga delokruga, proučavanja posledica utvrđenog stanja i predlaganja odgovarajućih mera i akata;

- prikupljanja i proučavanja podataka u oblastima iz svoga delokruga;

- izrade analiza, izveštaja, informacija i drugih materijala i drugih stručnih poslova kojima se doprinosi razvoju oblasti iz svog delokruga;

- vođenja evidencije nepokretnosti nad kojima pravo svojine ima grad;

- pretvaranje prava korišćenja u pravo svojine (konverzija);

- utvrđivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta;

- eksproprijacije, administrativnog prenosa nepokretnosti, zaključenja sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost i poslove deeksproprijacije;

- promene namene poljoprivrednog zemljišta;

- raspolaganja javne svojine i zakup nepokretnosti koje su u javnoj svojini grada;

- pokretanja postupka rušenja objekata u javnoj svojini grada;

- vođenja evidencije nepokretnosti nad kojima pravo svojine ima grad;

- upravljanja poslovnim prostorom;

- prometa zemljišta i zgrada;

- praćenja i ostvarivanja programa uređivanja građevinskog zemljišta, stambene izgradnje i održavanja stambenih zgrada, prodaje stanova;

- ozakonjenja nelegalno izgrađenih objekata;

- vođenja evidencije stambenih zajednica;

- sprovođenje upravnog postupka u svim imovinskim oblastima i obavljanje komunalnih delatnosti;

- praćenja i obezbeđivanja uslova za pružanje usluga u oblasti komunalnih delatnosti;

- upravljanja komunalnim otpadom;

- praćenja i unapređenja funkcionisanja javnih komunalnih preduzeća i komunalnih delatnosti;

- praćenja donošenje programa i planova rada i razvoja javnih preduzeća na teritoriji grada i njihovu realizaciju i

- odlučivanja o zauzimanju javne površine, postavljanju kioska i pokretnih kioska, oglašavanju na javnim površinama.

U sekretarijatu se obavljaju i drugi upravni, stručni, administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 25

Sekretarijat za socijalnu zaštitu vrši upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na zadovoljavanje potreba građana u oblasti socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite, društvene brige o deci, socijalnog uključivanja, javnog zdravlja i primarne zdravstvene zaštite, poslove vezane za romske nacionalne manjine i druge poslove određene zakonom ili podzakonskim aktima i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti.

Sekretarijat je nadležan za poslove:

- učestvovanja u oblikovanju politike lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- pripreme nacrta propisa i opštih akata za Skupštinu, Gradsko veće, Gradonačelnika i Načelnika Gradske uprave;

- priprema nacrta strategija razvoja i drugih planskih dokumenata i mera kojima se oblikuje politika lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- praćenja i utvrđivanja stanja u oblastima iz svoga delokruga, proučavanja posledica utvrđenog stanja i predlaganja odgovarajućih mera i akata;

- prikupljanja i proučavanja podataka u oblastima iz svoga delokruga;

- izrade analiza, izveštaja, informacija i drugih materijala i drugih stručnih poslova kojima se doprinosi razvoju oblasti iz svog delokruga;

- izrade, predlaganja i praćenja ostvarivanja programa rada i razvoja ustanova iz svoje nadležnosti;

- predlaganja mreže ustanova dečije i socijalne zaštite;

- nadzora nad radom ustanova čiji je osnivač lokalna samouprava;

- učestvovanja u izradi godišnjih izveštaja i izveštaja i informacija vezanih za finansijsko poslovanje ustanova u svojoj nadležnosti;

- utvrđivanja rasporeda radnog vremena ustanova;

- praćenja sprovođenja propisa i njihove realizacije;

- likvidature za ustanove iz svoje nadležnosti;

- ostvarivanja prava na ličnu i porodičnu invalidninu, borački dodatak, mesečno novčano primanje, naknadu za nezaposlenost, zaštitu civilnih invalida rata;

- izdavanja uverenja;

- obračuna i isplate prava po Republičkim i Pokrajinskim propisima;

- unosa svih podataka i prava korisnika u oblasti boračko i invalidske zaštite u elektronske baze podataka;

- ostvarivanja prava na društvenu brigu o deci, dečijeg dodatka, roditeljskog dodatka, pomoći za porodice sa decom, naknade zarade za vreme porodiljskog odsustva i drugih prava iz ove oblasti;

- utvrđivanja prava za učeničke i studentske stipendije i kredite i drugi poslovi iz ovih oblasti utvrđeni zakonom;

- povereni poslovi Komesarijata za izbeglice i migracije, rešavanje statusa i integracije lica sa statusom izbeglice, interno raseljenih, povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji i tražioce azila, kroz programe stambenog i ekonomskog zbrinjavanja;

- unapređenja položaja i kvaliteta života i zadovoljavanja osnovnih životnih potreba socijalno ugroženih osoba, poslovi saradnje sa lokalnim javnim ustanovama i preduzećima i drugim organizacijama čiji je osnivač lokalna samouprava u oblasti zadovoljenja potreba socijalno ugroženih osoba, vođenje potrebnih evidencija socijalno ugroženih osoba, izrada, predlaganje i praćenje realizacije programa i projekata sa ciljem smanjenja siromaštva u lokalnoj samoupravi i

- stručne i administrativne poslove za potrebe sticanja statusa energetski zaštićenog kupca.

U sekretarijatu se obavljaju i drugi upravni, stručni, administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 26

Sekretarijat za javne službe, udruženja građana i verske zajednice vrši upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, sporta i fizičke kulture, informisanja, saradnje sa udruženjima građana i verskim zajednicama, rešavanje pitanja vezanih za prava nacionalnih manjina, poslove smanjenja siromaštva, poslove koji se odnose na društveni položaj omladine, druge poslove određene zakonom ili podzakonskim aktima i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti.

Sekretarijat je nadležan za poslove:

- učestvovanja u oblikovanju politike lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- pripreme nacrta propisa i opštih akata za Skupštinu, Gradsko veće, Gradonačelnika i Načelnika Gradske uprave;

- priprema nacrta strategija razvoja i drugih planskih dokumenata i mera kojima se oblikuje politika lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- praćenja i utvrđivanja stanja u oblastima iz svoga delokruga, proučavanja posledica utvrđenog stanja i predlaganja odgovarajućih mera i akata;

- prikupljanja i proučavanja podataka u oblastima iz svoga delokruga;

- izrade analiza, izveštaja, informacija i drugih materijala i drugih stručnih poslova kojima se doprinosi razvoju oblasti iz svog delokruga;

- izrade, predlaganja i praćenja ostvarivanja programa rada i razvoja ustanova iz svoje nadležnosti, predlaže mrežu ustanova predškolskog i osnovnog obrazovanja i vaspitanja;

- izrade, predlaganja i praćenja ostvarivanja programa razvoja i unapređenja položaja omladine, praćenja stanja u toj oblasti i vođenja potrebnih evidencija;

- nadzora nad radom ustanova čiji je osnivač grad u oblastima predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, sporta i fizičke kulture, informisanja;

- učestvovanja u izradi godišnjih izveštaja i izveštaja i informacija vezanih za finansijsko poslovanje ustanova u svojoj nadležnosti;

- utvrđivanja rasporeda radnog vremena ustanova;

- praćenja sprovođenja propisa i njihove realizacije i

- likvidature za ustanove iz svoje nadležnosti.

U sekretarijatu se obavljaju i drugi upravni, stručni, administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 27

Sekretarijat za inspekcijske poslove vrši upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na poslove inspekcijskog nadzora nad izvršavanjem zakona i drugih propisa čije je neposredno sprovođenje povereno gradu, kao i inspekcijski nadzor nad izvršavanjem i sprovođenjem odluka koje donosi Skupština grada i to u oblasti: građevinske, komunalne, saobraćajne, prosvetne i ekološke inspekcije, kao i u drugim oblastima u kojima je zakonom, podzakonskim aktom, drugim propisom ili opštim aktom propisano da poslove inspekcijskog nadzora vrši jedinica lokalne samouprave, izuzev poreske i budžetske inspekcije.

Sekretarijat je nadležan za poslove:

- učestvovanja u oblikovanju politike lokalne samouprave u oblastima iz svoje nadležnosti;

- pripreme nacrta propisa i opštih akata za Skupštinu, Gradsko veće, Gradonačelnika i Načelnika Gradske uprave;

- priprema nacrta strategija razvoja i drugih planskih dokumenata i mera kojima se oblikuje politika lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- praćenja i utvrđivanja stanja u oblastima iz svoga delokruga, proučavanja posledica utvrđenog stanja i predlaganja odgovarajućih mera i akata;

- prikupljanja i proučavanja podataka u oblastima iz svoga delokruga;

- izrade analiza, izveštaja, informacija i drugih materijala i drugih stručnih poslova kojima se doprinosi razvoju oblasti iz svog delokruga;

- inspekcijskog nadzora komunalne inspekcije koji se odnose na inspekcijski nadzor javnih preduzeća, privrednih društava, preduzetnika i fizičkih lica nad primenom zakona i propisa donetih na osnovu zakona i odluka Skupštine grada iz oblasti komunalne delatnosti;

- inspekcijskog nadzora građevinske inspekcije koje obuhvataju inspekcijski nadzor nad izgradnjom objekata za koje građevinsku dozvolu, odnosno odobrenje za izvođenje radova, izdaje grad, kao i inspekcijski nadzor nad korišćenjem i održavanjem zgrada u skladu sa zakonom;

- inspekcijskog nadzora inspekcije za drumski saobraćaj koji obuhvataju: nadzor nad obavljanjem lokalnog prevoza putnika (vanlinijski prevoz, poseban linijski prevoz, taksi prevoz, limo servis, prevoz za sopstvene potrebe), prevoz tereta u drumskom saobraćaju, poslove zaštite opštinskih puteva i ulica;

- prosvetne inspekcije koja obavlja poslove prosvetnog inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem zakona i drugih propisa u oblasti obrazovanja i vaspitanja;

- inspekcije za zaštitu životne sredine koja obavlja poslove nadzora nad izvršenjem zakona i drugih propisa čije je neposredno sprovođenje povereno gradu i poslove koji se odnose na mere zaštite pri planiranju i izgradnji objekata, zaštite vazduha, zemljišta, vode, upravljanje otpadom, zaštitu prirodnih dobara biljnih i životinjskih vrsta, zaštitu od buke, zaštitu od nejonizujućih zračenja, upotrebu hemikalija, uređenje i održavanje javnih zelenih površina i drugih poslova iz ove oblasti utvrđene zakonom i drugim propisima i

- inspekcijskog nadzora u drugim oblastima u skladu sa zakonom.

U sekretarijatu se obavljaju i drugi upravni, stručni, administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 28

Sekretarijat za zaštitu životne sredine, poljoprivredu i ruralni razvoj vrši upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na druge poslove poslove praćenja i primene ekoloških instrumenata za finansiranje zaštite životne sredine i poslove poljoprivrede i ruralnog razvoja i druge poslove određene zakonom ili podzakonskim aktima i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti.

Sekretarijat je nadležan za poslove:

- učestvovanja u oblikovanju politike lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- pripreme nacrta propisa i opštih akata za skupštinu, gradsko veće, gradonačelnika i načelnika gradske uprave;

- pripreme nacrta strategija razvoja i drugih planskih dokumenata i mera kojima se oblikuje politika lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- praćenja i utvrđivanja stanja u oblastima iz svoga delokruga, proučavanja posledica utvrđenog stanja i predlaganja odgovarajućih mera i akata;

- prikupljanja i proučavanja podataka u oblastima iz svoga delokruga;

- izrade analiza, izveštaja, informacija i drugih materijala i drugih stručnih poslova kojima se doprinosi razvoju oblasti iz svog delokruga;

- praćenja i primene ekoloških instrumenata za finansiranje zaštite životne sredine;

- planiranja, izrade i realizacije godišnjeg Programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini;

- koordinacije rada Komisije za davanje mišljenja na godišnji program kao i Komisije za planiranje, izradu i sprovođenje programa za izdavanje državnog zemljišta u zakup na osnovu prava prvenstva zakupa, prava prečeg zakupa na osnovu infrastrukture i stočarstva; planiranje budžeta za poljoprivredu kao i realizacija radova na zaštiti i uređenju poljoprivrednog zemljišta i

- planiranja, izrade i sprovođenja Programa mera podrške poljoprivrednoj politici i politici ruralnog razvoja i drugih poslova iz ove oblasti utvrđene zakonom i drugim propisima.

U sekretarijatu se obavljaju i drugi upravni, stručni, administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 29

Sekretarijat lokalne poreske administracije vrši upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na utvrđivanje i naplatu lokalnih javnih prihoda i druge poslove određene zakonom ili podzakonskim aktima i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti.

Sekretarijat je nadležan za poslove:

- učestvovanja u oblikovanju politike lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- pripreme nacrta propisa i opštih akata za skupštinu, gradsko veće, gradonačelnika i načelnika gradske uprave;

- pripreme nacrta strategija razvoja i drugih planskih dokumenata i mera kojima se oblikuje politika lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- praćenja i utvrđivanja stanja u oblastima iz svoga delokruga, proučavanja posledica utvrđenog stanja i predlaganja odgovarajućih mera i akata;

- prikupljanja i proučavanja podataka u oblastima iz svoga delokruga;

- izrade analiza, izveštaja, informacija i drugih materijala i drugih stručnih poslova kojima se doprinosi razvoju oblasti iz svog delokruga;

- utvrđivanja, kontrole i naplate lokalnih javnih prihoda;

- prijema, obrade, kontrole i unosa podataka iz poreskih prijava;

- staranja o pravima i obavezama poreskih obveznika;

- vođenja registra obveznika izvornih prihoda Grada;

- donošenja rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje;

- evidentiranja utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije, u skladu sa propisima;

- knjiženja izvršenih uplata po osnovu lokalnih javnih prihoda;

- kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem lokalne poreske administracije;

- obezbeđenja naplate poreske obaveze;

- redovne i prinudne naplate;

- odlaganja plaćanja poreskog duga;

- podnošenja zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka;

- vođenja prvostepenog upravnog postupka po žalbama poreskih obveznika izjavljenih protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku;

- primene jedinstvenog informacionog sistema i vođenja poreskog knjigovodstva;

- pružanja stručne i pravne pomoći obveznicima po osnovu lokalnih javnih prihoda;

- izdavanja uverenja i potvrda o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija;

- davanje informacija o poreskim propisima iz kojih proizilazi poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda i

- izveštavanja lokalne samouprave i Poreske uprave u vezi sa lokalnim javnim prihodima.

U sekretarijatu se obavljaju i drugi upravni, stručni, administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 30

Sekretarijat za projekte vrši upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na druge poslove određene zakonom ili podzakonskim aktima i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti: u vezi lokalnog ekonomskog razvoja, poslova urbanizma, investicija i sprovođenje postupka objedinjenih procedura.

Sekretarijat je nadležan za poslove:

- učestvovanja u oblikovanju politike lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- pripreme nacrta propisa i opštih akata za skupštinu, gradsko veće, gradonačelnika i načelnika Gradske uprave;

- priprema nacrta strategija razvoja i drugih planskih dokumenata i mera kojima se oblikuje politika lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- praćenja i utvrđivanja stanja u oblastima iz svoga delokruga, proučavanja posledica utvrđenog stanja i predlaganja odgovarajućih mera i akata;

- prikupljanja i proučavanja podataka u oblastima iz svoga delokruga;

- izrade analiza, izveštaja, informacija i drugih materijala i drugi stručni poslovi kojima se doprinosi razvoju oblasti iz svog delokruga;

- strateškog planiranja, iniciranja, izrade i sprovođenja godišnjih programa, odnosno projekata investicija značajnih za grad;

- projektovanja i praćenja realizacije budžeta za investicije;

- primanja na osnovu zaduživanja i donacija, kao i poslove u vezi realizacije investicionih projekata koji se finansiraju po osnovu finansijskih ugovora o kreditima i donacijama sa međunarodnim finansijskim institucijama, i po osnovu drugih prihoda i primanja utvrđenih zakonskim propisima i statutom grada i radova (izgradnja, dogradnja, rekonstrukcija, adaptacija, sanacija i drugi radovi na objektima, na kojima je grad investitor);

- obezbeđivanja informacija o lokaciji, lokacijskih dozvola, građevinskih dozvola, prijava radova i upotrebnih dozvola;

- praćenje realizacije ugovorenih poslova sa stanovišta obima, kvaliteta i dinamike;

- praćenje i evidentiranje finansijskih obaveza u okviru realizacije svih investicionih programa;

- sprovođenje postupka objedinjene procedure;

- stručnog nadzora nad izvođenjem radova radi obezbeđivanja osnovnih životnih uslova u slučajevima elementarnih nepogoda ili tehničko-tehnoloških nesreća čije posledice ugrožavaju živote ili zdravlje ljudi ili životnu sredinu, u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita od takvih nepogoda (hitne intervencije), na objektima koji su u nadležnosti grada, i druge poslove, a u skladu sa statutom grada;

- lokalno ekonomskog razvoja u smislu podsticanja privrednog razvoja, putem unapređenja opštih okvira za privređivanje, daje mišljenje za usvajanje i sprovođenje lokalnih odluka u vezi sa radom MSPP i podrške investicijama, prati stanje u oblasti privrednog razvoja i ostvaruje saradnju sa nadležnim ustanovama i institucijama na gradskom, pokrajinskom i republičkom nivou radi usaglašavanja mera kojima bi se obezbedio brži privredni razvoj grada, učestvuje u izradi opštih i pojedinačnih akata koji su od uticaja na privredni razvoj, zadužen za predstavljanje privrednih prilika i potencijala grada na sajmovima, međunarodnim skupovima i drugim prilikama, koordinira izradu promotivnog materijala iz oblasti privrede i investicija, informiše o svojim aktivnostima u neposrednom kontaktu sa predstavnicima MSPP i investitorima iste, konkursima na svim nivoima i u saradnji sa njima definiše pravce razvoja institucionalne podrške, učestvuje u sprovođenju projekata lokalnog ekonomskog razvoja i

- izrade i realizacije projekata, strateškog planiranja i poslove investicije.

U sekretarijatu se obavljaju i drugi upravni, stručni, administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 31

Sekretarijat za za urbanizam, objedinjenu proceduru i izgradnju grada vrši upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na poslove određene zakonom i podzakonskim aktima čije je neposredno sprovođenje povereno gradu i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima: urbanizma, objedinjene procedure i izgradnje grada.

Sekretarijat je nadležan za poslove:

- učestvovanja u oblikovanju politike lokalne samouprave u oblastima iz svoje nadležnosti;

- pripreme nacrta propisa i opštih akata za Skupštinu, Gradsko veće, Gradonačelnika i Načelnika Gradske uprave;

- pripreme nacrta strategija razvoja i drugih planskih dokumenata i mera kojima se oblikuje politika lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti;

- praćenja i utvrđivanja stanja u oblastima iz svoga delokruga, proučavanja posledica utvrđenog stanja i predlaganja odgovarajućih mera i akata;

- prikupljanja i proučavanja podataka u oblastima iz svoga delokruga;

- izrade analiza, izveštaja, informacija i drugih materijala i drugih stručnih poslova kojima se doprinosi razvoju oblasti iz svog delokruga;

- strateškog planiranja, iniciranja, izrade i sprovođenja godišnjih programa, odnosno projekata značajnih za grad, odnosno izgradnju grada;

- projektovanja i praćenja realizacije budžeta za izgradnju grada;

- kontrole radova na izgradnji, dogradnji, rekonstrukciji, adaptaciji, sanaciji i drugih radova na objektima, na kojima je grad investitor;

- evidentiranja stanja postojećih objekata i instalacija i priprema predloga radova;

- izrađivanja skica postojećih stanja i instalacija u objektima;

- priprema predmera i predračuna radova za izvođenje potrebnih radova na objektima u vlasništvu grada;

- priprema tehničke specifikacije za javne nabavke;

- analize i prezentacije projekata bitnih za izgradnju grada iz oblasti prostornog planiranja i urbanizma;

- obezbeđivanja stručne pomoći investitoru pri donošenju odluka vezanih za ulaganje u investicioni projekat sa aspekta prostornog planiranja i urbanizma;

- sagledavanja, analiziranja i davanja predloga za prostorno uređenje;

- kontrole izrade prostornih i urbanističkih planova i urbanističkih projekata;

- staranja o zakonitom, sistematičnom i ažurnom vođenju Registra objedinjene procedure;

- prikupljanja uslova od imaoca javnih ovlašćenja potrebne za izradu lokacijskih uslova;

- izrađivanja i overavanja akata o urbanističkim uslovima za postavljanje privremenih objekata;

- vođenja evidencije o planskoj dokumentaciji i dostavlja izveštaje o istoj nadležnim organima i organizacijama;

- učestvovanja u izradi koncepta planskog dokumenta i planske dokumentacije;

- izdavanja izvoda iz planskih dokumenata, potvrde na urbanističke projekte, potvrde radi spajanja susednih parcela istog vlasnika, potvrde radi ispravke granice parcela, potvrde na projekte preparcelacije/parcelacije, urbanističko-tehničkih uslova za postavljanje letnjih bašti ispred ugostiteljskog objekta, mišljenja za zauzimanje površina javne namene, potvrde na postojeće urbanističko-tehničke uslove za postavljanje letnjih bašti ispred ugostiteljskog objekta, potvrde na postojeće mišljenje za zauzimanje površina javne namene;

- izdavanja odobrenja za rušenje objekta;

- sprovođenja postupka objedinjene procedure;

- izdavanja informacija o lokaciji, lokacijskih uslova, građevinskih dozvola, prijava radova, prijava završetka temelja i konstrukcija i upotrebnih dozvola;

- praćenja realizacije ugovorenih poslova sa stanovišta obima, kvaliteta i dinamike;

- praćenja izvođenja radova radi obezbeđivanja osnovnih životnih uslova u slučajevima elementarnih nepogoda ili tehničko-tehnoloških nesreća čije posledice ugrožavaju živote ili zdravlje ljudi ili životnu sredinu, u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita od takvih nepogoda (hitne intervencije), na objektima koji su u nadležnosti grada, i druge poslove, a u skladu sa statutom grada.

U sekretarijatu se obavljaju i drugi upravni, stručni, administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 32

Služba Skupštine grada i Gradskog veća je posebna organizaciona jedinica koja vrši stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe Skupštine grada, Gradskog veća i njihovih radnih tela, kao i druge poslove određene zakonom ili podzakonskim aktima i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti.

Služba Skupštine grada i Gradskog veća je nadležna za poslove:

- pripreme sednica i obrade akata usvojenih na sednicama;

- sređivanja i čuvanja izvornih akata o radu skupštine i gradskog veća i vođenje evidencije o njihovim sednicama;

- obrade materijala sa sednica;

- izbora, imenovanje i postavljenja odbornika skupštine grada;

- pružanja stručne pomoći odborničkim grupama u izradi predloga koje podnose skupštini i njenim telima;

- postupanja po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja;

- objavljivanja akata organa grada;

- uređenja i izdavanja službenog lista grada Kikinde;

- koordinacije, pripreme i ažuriranja informacija za potrebe internet prezentacije grada Kikinde;

- pripreme informacija i zvaničnih saopštenja;

- vodi zvaničnu korespodenciju sa bratskim gradovima u inostranstvu i održava kontakte sa ambasadama stranih zemalja akreditovanih u Srbiji;

- stara se o izradi povelja, plakata i ostalih priznanja i o njihovom uručenju, kao o izradi i uručenju protokolarnih poklona i reprezentacija i o tome vodi evidenciju;

- učestvuje u izradi programa boravka stranih, državnih, sportskih i drugih, delegacija i

- predlaže sinopsis za svaku manifestaciju, program za boravke stranih i domaćih delegacija.

U Službi Skupštine Grada i Gradskog veća se obavljaju i drugi stručni, i administrativno-tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada.

Član 33

Komunalna milicija obavlja poslove koji se odnose na održavanje komunalnog i zakonom utvrđenog reda na teritoriji Grada od značaja za komunalnu delatnost u oblastima, odnosno pitanjima snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, protivpožarne zaštite, zaštite od buke u životnoj sredini, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, kontrolu nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; pružanje podrške sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu; pružanje pomoći - asistencije nadležnim organima grada, preduzećima, organizacijama i ustanovama u sprovođenju njihovih izvršnih odluka; preduzimanje hitnih mera zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada, učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda; pripremu i izradu nacrta propisa i akata iz okvira svog delokruga; izricanje mera za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom propisanim ovlašćenjima; izdaje prekršajne naloge; podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka, prijave za učinjeno krivično delo i druge prijave; obaveštava druge organe o utvrđenim nepravilnostima iz njihove nadležnosti; nadzor zabrane pušenja u zatvorenom radnom i javnom prostoru i u javnom prevozu; održavanje javnog reda i mira u skladu sa zakonom utvrđenim delokrugom, kao i druge poslove iz svog delokruga.

Komunalna milicija u obavljanju poslova međusobno sarađuje sa komunalnom milicijom drugih jedinica lokalne samouprave, razmenjuje podatke i obaveštenja i ostvaruje druge oblike zajedničkog rada u okviru uzajamnog pružanja stručne pomoći.

Komunalna milicija obavlja i druge upravne, stručne, administrativno-tehničke poslove vezane za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslove koje poveri Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Načelnik Gradske uprave u oblastima iz svoje nadležnosti.

Član 34

Kabinet gradonačelnika je posebna organizaciona jedinica koja vrši savetodavne i protokolarne poslove, poslove za odnose s javnošću i administrativno-tehničke poslove koji su značajni za rad gradonačelnika, kao i druge poslove određene zakonom ili podzakonskim aktima i aktima pokrajine i lokalne samouprave u oblastima u svojoj nadležnosti.

Kabinet Gradonačelnika je nadležan za poslove:

- pripremanja i koordinacije aktivnosti gradonačelnika,

- koordinacije rada gradonačelnika i načelnika gradske uprave, odnosno sekretara sekretarijata;

- organizovanja sastanaka kojima prisustvuje gradonačelnik;

- organizovanja protokola Gradonačelnika;

- pripremanja dokumentacije za sastanke kojima prisustvuje gradonačelnik;

- vođenja zapisnika sa navedenih sastanaka; vođenja arhive gradonačelnika;

- poslove kontrole realizacije naloga izdatih od strane gradonačelnika;

- posredovanja u kontaktu sa ostalim zaposlenima;

- saradnje sa državnim organima i organizacijama, kao i sa stranim i međunarodnim organizacijama i predstavništvima;

- izrade nacrta finansijskih planova u proceduri pripreme budžeta grada i praćenja zakonitog i namenskog korišćenja sredstava budžeta koji su u nadležnosti Kabineta gradonačelnika;

- praćenja saopštenja i informacija objavljenih u medijima o radu organa grada.

U Kabinetu se obavljaju i drugi poslovi određeni zakonom ili podzakonskim aktima i aktima u nadležnosti pokrajine i lokalne samouprave.

Član 35

Delokrug nadležnosti užih unutrašnjih organizacionih jedinica - odseka uređuje se Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji u Gradskoj upravi, Gradskom pravobranilaštvu, stručnim službama i posebnim organizacijama Grada Kikinde.

RUKOVOĐENJE GRADSKOM UPRAVOM

Član 36

Radom Gradske uprave rukovodi Načelnik Gradske uprave grada Kikinde (u daljem tekstu: Načelnik).

Načelnika postavlja i razrešava Gradsko veće grada Kikinde (u daljem tekstu: Gradsko veće) na period od pet godina, na osnovu javnog konkursa.

Za Načelnika može biti postavljeno lice koje ispunjava uslove utvrđene zakonom i Statutom grada.

Član 37

Načelnik usklađuje rad gradske uprave i obezbeđuje funkcionisanje gradske uprave kao jedinstvenog organa, odgovara za zakonitost rada, rešava sukobe nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica, daje mišljenja skupštini grada, gradonačelniku, gradskom veću i radnim telima skupštine grada o nacrtima propisa, kao i druga pravna mišljenja, izdaje pojedinačna akta, rešava o izuzeću službenog lica u gradskoj upravi.

Član 38

Načelnik za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i aktom o organizaciji Gradske uprave.

Član 39

Načelnik ima Zamenika načelnika Gradske uprave grada Kikinde (u daljem tekstu: Zamenik načelnika) koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.

Član 40

Rukovodioce osnovnih organizacionih jedinica i unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje Načelnik.

Član 41

Radom osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:

1) radom sekretarijata - sekretar;

2) radom odseka - rukovodilac.

Član 42

Rukovodilac organizacione jedinice, organizuje i obezbeđuje zakonit i efikasan rad, stara se o pravilnom rasporedu poslova na unutrašnje organizacione jedinice i ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih, donosi i potpisuje akte iz delokruga rada i vrši druge poslove koje utvrdi skupština grada, gradonačelnik, gradsko veće i načelnik gradske uprave.

Rukovodilac je u izvršavanju poslova dužan da se pridržava naloga, direktiva i uputstva načelnika.

Rukovodilac je odgovoran načelniku za svoj rad i za zakonit i blagovremen rad organizacione jedinice kojom rukovodi.

Član 43

Načelnik i rukovodioci organizacionih jedinica iz člana 36. ove odluke ne mogu vršiti nikakvu javnu ili drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajem i ovlašćenjima.

FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE

Član 44

Sredstva za rad Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada, odnosno u budžetu Republike Srbije za obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom povereni gradu.

Član 45

Gradska uprava može ostvariti prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova, iz njihovog delokruga.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1. ovog člana unose se u budžet grada.

Član 46

Visina sredstava za pojedine namene utvrđuje se u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se utvrđuje finansiranje Gradske uprave.

Član 47

Za zakonito korišćenje sredstava po svim namenama odgovara Načelnik i sekretar Sekretarijata za finansije.

Član 48

Raspored sredstava za finansiranje poslova Gradske uprave vrši se na osnovu operativnih mesečnih i tromesečnih planova koje donosi Načelnik ili lice koje on ovlasti.

Član 49

Nalog i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje Načelnik ili lice koje on ovlasti.

RADNI ODNOSI

Član 50

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđeni su Ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, opštim aktima organa Grada i drugim propisima.

Član 51

Radna mesta i njihovo razvrstavanje po zvanjima utvrđuju se Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, posebnih organa, službi i organizacija (u daljem tekstu: Pravilnik).

Pravilnik, odnosno izmene i dopune tog pravilnika, donose se na osnovu Kadrovskog plana.

U Gradskoj upravi Pravilnik usvaja Gradsko veće, na predlog Načelnika.

U Gradskoj upravi načelnik Gradske uprave priprema objedinjen predlog Pravilnika iz stava 1. ovog člana, koji dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Član 52

Funkcioner je izabrano, imenovano, odnosno postavljeno lice, osim službenika na položaju.

Izbor, imenovanje, postavljenje, kao i razrešenje funkcionera u jedinicama lokalne samouprave, vrši se u skladu sa posebnim propisima i zakonom, Statutom grada i odlukama Grada kojima se uređuje osnivanje službi i organizacija.

Službenik je zaposleno lice na izvršilačkom radnom mestu kao i na radnom mestu službenika na položaju.

Službenike na položaju Gradske uprave postavlja i razrešava Gradsko veće.

Izvršilačka radna mesta razvrstavaju se po zvanjima, u zavisnosti od složenosti i odgovornosti poslova, potrebnih znanja i sposobnosti i uslova za rad.

Nameštenik je lice koje zasniva radni odnos radi obavljanja pratećih, pomoćno-tehničkih poslova u jedinici lokalne samouprave.

O pravima i dužnostima nameštenika rešenjem odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 53

Načelnik može, radi unapređivanja organizacije i metoda rada i primene propisa o radnim odnosima zaposlenih u Gradskoj upravi, donositi opšte i pojedinačne akte (pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i dr.), ako za njihovo donošenje, propisom grada, nije utvrđena nadležnost drugog organa grada.

Član 54

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi zasniva se i prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.

AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 55

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Član 56

Gradska uprava može izdavati instrukcije, direktive i stručna uputstva i davati objašnjenja.

Član 57

Akti koje donosi Gradska uprava u vršenju poslova iz nadležnosti Grada overavaju se pečatom Gradske uprave.

Član 58

Aktima iz člana 54. ove odluke ne može se određivati način postupanja i rešavanja u upravnoj stvari.

SUKOB NADLEŽNOSTI

Član 59

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih organizacija kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Načelnik rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica u okviru Gradske uprave.

IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 60

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava Načelnik.

O izuzeću Načelnika rešava Gradsko veće.

ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA ORGANIMA GRADA

Član 61

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.

Gradska uprava je obavezna da Skupštinu grada, Gradonačelnika i Gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća.

Član 62

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada i izvršava odluke i druge akte Skupštine grada.

Gradska uprava obavezna je da Skupštinu grada obaveštava o obavljanju poslova iz svog delokruga, da daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Skupštine grada.

Član 63

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi gradonačelnik i izvršava akte koje donosi gradonačelnik.

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.

Gradska uprava ima pravo da od Gradonačelnika traži smernice, uputstva i načelne stavove o određenim pitanjima od značaja za izvršenje propisa Grada.

Gradonačelnik može zaključkom naložiti Gradskoj upravi da prouči neko pitanje ili preduzme neki posao i da joj o tome pripremi poseban izveštaj.

Ukoliko Gradonačelnik zahteva sprovođenje smernica, uputstva ili stavova suprotno zakonu i nadležnosti Gradske uprave, načelnik će upozoriti na to Gradonačelnika i zatražiti da se u određenom roku preduzmu odgovarajuće mere.

Ukoliko Gradonačelnik i dalje ostane pri svom stavu nakon upozorenja, načelnik će o tome obavestiti Skupštinu grada.

Član 64

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Gradsko veće i izvršava akte koje donosi Gradsko veće.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.

Kada u vršenju nadzora nar radom Gradske uprave Gradsko veće utvrdi da pojedini akti nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada ili odlukom Skupštine grada, Gradsko veće će ukinuti ili poništiti takve akte, uz nalaganje da se donese novi akt u skladu sa zakonom.

Ukoliko Gradska uprava ne postupi po nalogu i ne donese novi akt, može se pokrenuti pitanje odgovornosti rukovodioca ili zaposlenog koji je neposredno radio na izradi akata.

ODNOSI ORGANIZACIONIH JEDINICA GRADSKE UPRAVE

Član 65

Međusobni odnosi organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, ovom odlukom i drugim propisima.

Organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da sarađuju u svim zajedničkim pitanjima i da jedne drugima dostavljaju podatke i obaveštenja potrebna za rad.

Radi izvršavanja poslova čija priroda zahteva učešće više organizacionih jedinica, mogu se osnivati zajednička tela ili grupe.

Osnivanje i rad zajedničkih tela ili grupa bliže se uređuje odlukom koju donosi Načelnik.

ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA GRAĐANIMA, JAVNIM SLUŽBAMA, PRAVNIM LICIMA I DRUGIM STRANKAMA

Član 66

Gradska uprava dužna je da građanima, pravnim licima i drugim subjektima:

1) daje potrebne podatke, obaveštenja i uputstva,

2) pruža odgovarajuću pravnu pomoć,

3) razmatra predstavke, peticije i predloge u vezi sa svojim radom i postupa po njima, kao i da predlaže preduzimanje odgovarajućih mera i da o tome obavesti građane,

4) omogući upotrebu jezika nacionalnih manjina u skladu sa Statutom grada,

5) sarađuje sa građanima, pravnim licima i drugim strankama.

Član 67

Za davanje informacija, njihovu tačnost i blagovremenost odgovoran je načelnik ili lice koje on ovlasti.

O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik, ako njihova sadržina predstavlja vojnu, službenu ili poslovnu tajnu, što će se regulisati posebnom odlukom.

Član 68

Gradska uprava je dužna da na primeren način, pre svega u prostorijama u kojima radi sa strankama, obaveštava stranke o njihovim pravima, obavezama i načinu ostvarivanja prava i obaveza, svome delokrugu, o organu koji nadzire njihov rad i načinu kontakta s njime i o drugim podacima bitnim za javnost rada i odnose sa strankama.

Informacije mogu da se daju i preko telefona i drugih sredstava veze.

Član 69

Gradska uprava je dužna da svima omogući prikladan način za podnošenje pritužbi na njen rad i na nepravilan odnos zaposlenih.

Na podnetu pritužbu Gradska uprava dužan je da odgovori u roku od 15 dana od dana prijema pritužbe, ako podnosilac pritužbe zahteva odgovor.

Gradska uprava dužna je da najmanje jednom u 30 dana razmatra pitanja obuhvaćena pritužbama.

Član 70

U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Član 71

Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se na odnose prema javnim službama čiji je osnivač grad i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 72

Gradsko veće donosi Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, posebnih organa, službi i organizacija u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 73

Načelnik Gradske uprave izvršiće raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi prema Pravilniku o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, posebnih organa, službi i organizacija u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu pravilnika iz člana 71. ove odluke.

Član 74

Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinde".

Član 75

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Gradske uprave grada Kikinde ("Službeni list grada Kikinde", broj: 17/2022).